"לי יש ולך אין"מדרשיסטית20

אני באמת באמת שמחה בשמחתן, ורוצה לשמוע על החוויה שלהן.

אני באמת רוצה להיות כאן בשבילן, להתרגש איתן, לבכות איתן, לחבק.

אבל יחד עם כל ההתרגשות זה כל כך קשה כשמנפנפים לי מול העיניים את הדבר שאני כל כך כמהה אליו.

אני שומעת כמה מדהים להן, ויחד עם כל השמחה, בשקט בשקט- מתכווץ לי הלב.

זה לא פייר, גם אני רוצה.

זה לא פייר שהיא מתארסת עם הבחור הראשון שהיא יוצאת איתו, בכזאת קלות.

זה לא פייר שאני התחלתי לצאת הרבה לפניה ואני נשארת מאחור.

למה הקב"ה בוחר שלה יהיה כזה פשוט ואני אתקע בדרך הזאת יותר?

[כמעט כל מעגל בחיים שלי חשב שאהיה בין הראשונות שיתחתנו.

הרבה מופתעים שאני עוד כאן, רווקה.

ה', אני גם תוהה לעצמי. זה מתוק שכולם רוצים שאתחתן, אבל הבנתם שאין לי מה לעשות בעניין? דברו עם הבוס. כי לי הוא לא מקשיב. אבל אולי זה כבר דורש שרשור נפרד.]

 

ואני תוהה באמת-איך עושים שהלב שלי לא יתכווצץ' כשאני שומעת אותן?

מה אתם אומרים? תאירו את עיני.

וכן כן, אני יודעת שהכל מדויק ולכל אחד יש את המסלול שלו. אבל מה אני אעשה שבפועל ההבנה הזאת לא משפיעה על התחושה. 

 

(יצא שאני פורקת פה לאחרונה, אבל מבטיחה שאני בסדר בגדול חח)

לאף אחד זה לא קלנראה.לאחרונה
הייתה לנו עכשיו בישיבה שבת בוגרים שהגיעו איזה חמש שש נשואים/מאורסים וגם בלי שהם רצו הם נפנפו לי בפרצוף עם המציאוֹת שלהם.
מה שאני בדרך כלל עושה זה לספר לעצמי את התחושות שלי ולתאר אותן במילים. לא יודע למה זה עוזר לי, יכול להיות בגלל שאם אתה לא מספר לעצמך אז הכל סוער בפנים, וכשאתה מארגן את זה במילים אז אתה מסוגל להשתלט על הסערה. לא יודע אם זה יכול לעזור לאחרים
בהצלחה רבהadvfb

מה המשמעות של הרצון להתחתן דווקא בין הראשונות?

נראה לי שזה עניין ששווה בדיקה.

 

ברור לי שאת מודעת לכך שיש אנשים נפלאים שנשארים רווקים גם בגיל יותר מתקדם..

החלל הזוגי הוא במילא קשה ודורש התמודדות. חבל להוסיף לזה התמודדויות נוספות ("מה זה אומר עלי?" וכולי).

 

בהצלחה

זה ממש ממש לא העניין.מדרשיסטית20

אין לי רצון ספציפי להתחתן דווקא מהראשונות, יש לי רצון פשוט להתחתן ושזה לא יתעכב.

 

והשאלה היא לא "מה זה אומר עלי", אני לא שם. אני יותר שואלת את עצמי איך אפשר להיפתר מהכיווצ'וץ הזה בלב של ה"בא לי גם" ולהיות מאה אחוז במקום המתרגש והשמח עם החברה.

אוקי, מתנצל, בהצלחה!advfb


מבינה ומזדהה ממש!מקלידה משהו
זה יכול לצבוט כל כך, וזה לא סותר את השמחה איתן בכלל.
לי לפעמים עוזר פשוט לצמצם איתן מגע כשזה מציף אותי. כן, פשוט כך.
פעם היה נסיון לארגן שבת בוגרות של השכבה שלנו, ואמרתי לאחת היוזמות שהקושי הזה לראות הרבה מאורסות / נשואות / אימהות הוא שיקול משמעותי עבורי לא לבוא.

תנסי להתמלא באנרגיות טובות של עשיה לפני שאת פוגשת אותן, זה יכול לעזור.
ואין שום צורך ברגשות אשמה, הכל לגיטימי ומותר.
תודה!מדרשיסטית20

לא יודעת, אני מחפשת פתרונות עומק יותר..

אפשר לצמצם מגע, אבל זה סתם מרגיש לי חבל.

אני תוהה לעצמי פשוט אם יש דרך להרגיש אחרת במפגשים האלו.

קבלי את הזדהותי העמוקהאיכה
כל מילה.
מובן מאדנפש חיה.



אני גם זוכרת את הכאב שהחלל הזה משאיר



שמעתי פעם מישהו שסיפר לי
על זקן אחד ששאלו אותו "מה נשמע?"
אז הוא ענה "ברוך ה' הכל לפי התכנית"





מחשבות בעקבות...

איזה תכנית
מה תכנית
מה שאני חווה זה פרומו של
כל מה שאני לא רציתי לחכות
כלכך רציתי
בקלות
ישר
בלי המתנה
בנחת....



כנראה שהנחת האמיתית היא זאת שבאה ע"י עמל
ההמתנה הזאת למפרע הייתה לי המתנה שלא יכולתי
לדמיין אחרת.


הקשר עם הבורא
שגם הוא מחכה לעמ"י, לבית המקדש
להשראת שכינה כאן

דיבור איתו הפך להיות צפוף יותר
ההבנה המעמיקה
שההמתנה מעניקה


הכאב עדיין.
אבל לא נתתי לו להשתלט על החיים.

אדם קובע איך הוא ירגיש בכל סיטואציה
וממילא הכוח שלו לקחת את גורלו בידיו
הוא עצום עצום!!!



היום אני גם בהמתנה.
קצת שונה
אבל בזכות שכתבתי לך

אני משתדלת להזכיר לי
ש "ב"ה הכל לפי התכנית"

ובכלל
מי אמר שצריכה להיות תכנית כבקשתי?
אולי כדאי לחזק את ההבנה שהתכנית היא כבקשתו ית'


שבתי בבית ה'
לחזות בנעם ה'


בתפילת הרבי מאפטא הוא מבקש

(..."ידעתי כי הנני בידך לבד כחומר ביד היוצר")
"ויונעם לי כל אשר תעשה עימדי"
שמה שתעשה לי
אני רוצה גם להרגיש ולחוות שזה נעים לי
לא רק לדעת ש "זה לפי התכנית"

אלא 'לדעת'= שזה מחובר אליי.
שההבנה הזו- שהתכנית העליונה היא אלוקית
שההבנה הזו תחלחל אליי ואני מחובר בה.

בשיר הכבוד כתוב


אנעים זמירות ושירים אארג....

(חשבתי עכשיו, ככה בא לי בראש- שהזמירות, החיתוכים של המזמרה שלו - שאנעים אותם לי בשירים לה' כי אני כוסף לו וככה אני לא מרגיש חזק את הכאב כי אלו ייסורים של אהבה)

לדעת כל רז סודך
לדעת שהרז הזה
הופך לזר יפה בסוף

פיתחת שקי
ותא זר ני שמחה

מה בסוף?

"ה אלוקי לעולם אודך"
גם הרחמים שלו
וגם הדין בעצמו
הכל ממנו מחושב ומדוייק
לטובתי


ולכן

שנזכה למדרגה של
לעולם אודך.
תמיד.
בכל מצב נתון.



והתודה זה שער
שפותח הרבה הרבה טוב....



וטוב מושך טוב.
כשאנחנו באנרגיה של טוב ותודה
ה' שולח לנו עוד סיבות לטוב ולתודה

כי הוא אוהב באמת
ורוצה להיטיב לנו באמת.
וואו, כל מילה שלך מדויקת להפליא!מדרשיסטית20

תודה לך!

ותודה ל-ה' עלייך!

אה, והתחתנתי בסוף נפש חיה.

ומצאתי בזה טוב


שהרבה אחרי שכלללל החברות התחתנו
אבל זה טוב כי כולם בתוך הילדים וזה
ואני עדיין צעירה
אולי זה כדי שתפתחי את מידת הציניותנוגע, לא נוגע
עבר עריכה על ידי נוגע, לא נוגע בתאריך כ' בסיון תשפ"א 15:12
אולי בעלך לעתיד אמור להיות ציני (במידה סבירה. כך ה ברא אותו) ואת היית פוסלת אם היית פוגשת אותו עכשיו ומכיוון שרווקות מביאה לידי ציניות עוד כמה זמן זה יסתדר ואולי אפילו יגרום לך יותר להתחבר אליו..
זה בצחוק כמובן אבל יש פה נקודה אמיתית (בלי קשר לשאלה שלך). יש כאלה שפורקים כאב ע"י עצב ובכי ויש כאלה שע"י סוג של ניתוק וציניות. אפשר להתווכח על התועלת, אבל זה לא נובע מרוע וחוסר אכפתיות. לפעמים דווקא אלה שיש להם לב מלא בטוב ורצון לתת יותר כואבים ולכן נוטים יותר לציניות.

בכללי אני חושב שיש אנשים שה' רוצה שיהיו חזקים וזה נעשה דרך קשיי הרווקות. אותו דבר לגבי קרבה לה'. וממילא גם האהבה שלהם תהיה מסוג אחר (יש גם מעלה באהבה מגיל צעיר כמובן).
כל אחד והמסלול שלו בהתאם לתפקידו בעולם.
לכן אני חושב שצריך פשוט להתרגל לשאול פחות "למה" ולשאול יותר "מה לעשות עכשיו"

וואי מבינה ממש...בת שמיא

משהו שלי עזר זאת באמת ההבנה שחברה שלי לא לקחה לי את הזיווג שלי, זה הזמן שבו הוא היה צריך להגיע אליה וזה בכלל לא קשור אליי. לדעתי זה גם יותר פשוט כשחברות מחפשות משהו שונה ממה שאת מחפשת, כי אז זה יותר ברור.

ובאופן כללי.. להתחזק באמונה על הטוב שיש לך בחיים ועל רגעים שבהם ממש הרגשת איך הקב"ה מכוון ומדייק אותך או שממש הרגשת את ההשגחה הפרטית שלו...

והרבה הרבה תפילה, "אבא אני רוצה לשמוח בלב שלם עם ____ שהיא מקימה את הבית שלה.."

לדעתי... בשורות טובות בקרוב בע"ה!!!!!!

אגב, כמו שדרך הרבה צירופי מקרים או דברים טובים שבאים בהפתעהנוגע, לא נוגע
מרגישים את ההשגחה הפרטית- אותו דבר בדברים רעים. אם אדם רואה שה' מייסר ומייסר אותו ולא הגיוני לקבל במקרה ככ הרבה יסורים- הוא גם מרגיש את ההשגחה הפרטית ואם יקח את זה לכיוון נכון במקום לשקוע הוא יכול להתקדם ולתרום המון.
מרים פרץ היא דוגמא מעולה לזה.
אני חושבת אבל ברשותךנפש חיה.
לי יש- מה יש? זה טוב?
לך אין- מה אין? ומה יש בתוך האין?... וזה טוב?
מבין, מדהה ומכיר את זה בכמה הקשריםמישהו איתי
אולי כדאי לתת ללב להתכווצץ, לאפשר את זה.
כמו שאומר שולי רנד - דרך הכאב הזה אתה צריך לעבור..
לפעמים נתינת המקום לחוסר עוזרת לגדול ממנו.
בהצלחה!
יש מדרש רבה (נראה לי) שאומרבייניש נח
שכל אדם נכווה מחופתו של חברו. אומנם הכוונה שם היא לעולם הבא אבל גם במשל עצמו זה נכון.
כמו שיהודי בשואה היה מבקש דרך שהבטן שלו לא תכאב כל פעם כהוא רואה אוכל
זו לדעתי לא בעיה במידות והרבה פעמים גם לא בעיה באמונה. יש לך חוסר והוא כואב, וזה יותר כואב כשאת רואה אנשים שמלאו את החוסר הזה כי זה מנכיח לך את החיסרון ושם לך אותו מול העיניים
..רוצה להשתחרר
אני כותב מהרהורי ליבי. מחילה אם חלק לא מתאים לך.

לו רק היינו רואים את היופי שבשלב שלנו. כל כך חבל שמרוב קושי אנחנו לא נהנים מהשלב הנוכחי.

זה נכון גם בדברים אחרים. לדוגמא, במבט לאחור אני מצטער שכשהייתי בטירונות לא הצלחתי מספיק להתרומם מעל הקטנוניות והקושי המובנים שבזה.

אותו דבר בבגרויות. מרוב קושי או לחץ, לא נהנים מהדרך.

הדרך מובילה למקום נפלא. וכנראה יהיה לנו יותר נעים כשנגיע אליו. אבל זה אומר לא להנות מהדרך?

לחברים שלי הלך מהר. כן. והם כנראה יותר נהנים מכמה דברים. ודאי פחות סבלו את מה שאני עובר. אבל אני לא הם. ואני ממש שמח בזה. כי טוב לי שאני אני, ולא הייתי מוותר על זה בשום אופן. והסיפור שלי נכתב אחרת. הוא לא פחות טוב. הוא שלי.

הלוואי שלא נשכח את הסיפור שלנו. גם כשנהיה בקשר עם חברים טובים, שהסיפור שלהם שונה. אנחנו נפגשים כשכל אחד מגיע עם הסיפור השלם שלו.

-עכשיו אני חושב על זה שזה יוצר קצת מרחק ביני לבין החבר. כי בכל זאת הסיפורים שלנו באמת קצת שונים. אבל, זאת האמת. היא תהיה נכונה גם אם אתעלם ממנה. עדיף לדעת מראש שהסיפורים שלנו שונים, ומתוך זה אנחנו נפגשים ושמחים יחד ועוזרים זה לזה.
וואי, תודה רבה!מדרשיסטית20
הזכרת לי דברים שהייתי צריכה לשמוע
למה בעצם את לא רוצה את התחושה הזאת?צהרים
זאת תחושה נורא טבעית
טבעי זה לא אומר שזה נעיםרוצה להשתחרר
וואי ממש..מחסה ועוז
אותי זה תמיד תופס בחתונות של חברים..
הרצון לשמוח בערב שכל כולו הצלחה של האחר. אני לא חושב שאני מקנא בקטע רע, אבל גם הייתי רוצה להיות אחרי התקופה הזו כבר...
מבחינה מעשית אני משתדל ממש להפריד בין הדברים - להזכיר לעצמי שזה משמח גם אותי שחבר מצא את האהבה שלו ושזה מה שאני מתמקד בו עכשיו.
מבינה ומתחברת לכאב שלך. ברוקולי

 

 

מי אמר שזה לא נכון להרגיש ככה?

אני חושבת שהלב מתכווצץ' מרצון כנה ואמיתי ולא מקנאה זה חלק מתהליך בריא של כמיהה ורצון אמיתי להגיע למטרה. 
עוד שלב בדרך שצריך 'לעבד'  בדרך הרווקות כדי להגיע אל המטרה . 

 

אני יודעת כמה מוכנה וכמה את עושה ופועלת למען המטרה בכל המישורים

כמה הרצון שלך אותנטי וכמה הבקשה שלך נובעת ממקום פנימי ואמיתי

 

מעבר לאמונה בדרך, לתקווה לתְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף וְלִפְנֵי ה' יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ

 

1. לא להשוות- השוואה גורמת לנו לצער, היא גורמת לנו להיות לא שמחים 
היא גורמת ללב שלנו להתכווצץ' מהמניעים הלא נכונים 

2. להאמין בלב שלם ש'מה ששייך לך יגיע עבורך'

 

ולבנתיים עד ששביל הרווקות במסע יסתיים 

צריך לנשום עמוק, לכאוב את הכאב האמיתי ,

ואז  להמשיך וללכת בשבילי הדרך - בחיפוש, בלמידה, בהתבגרות ובצמיחה

 

 

חיבוק

 

 

 

כפרה עלייך ❤מדרשיסטית20
אהובה שלי ❣️ חיבוק גדול, חזק ואמיץ 🖤בינה.
(המשך יבוא, לא כאן)
חיים שלי אתתת ❤מדרשיסטית20
אני חושבת שהתחלתיהפי
לפרגן לאנשים מהלב וממש התרגשתי בשבילם רק שהייתי באמת במצב של נסיון קשה .
כל-כך שמחתי שהם לא עוברים את מה שאני עוברת.
ולדעתי עין טובה זה כל-כך חשוב אני לא רוצה שחלילה בגללי יהיה על מישהו עין הרע.
"למה לה כן ולי לא"לא רוצה לחשוב על זה בטח לא באופן אישי.. ולגרום לה נזק.
לא מעוניינת שאף אחד יסבול בגללי
אני כן מאמינה שלאדם יש כוח במחשבה ואם אני אחשוב יש לה א. ב. ג . ד. ולי אין. מה יש בה שאין בי? מה היא יותר טובה ממני ? זה עין לא טובה .

אנחנו צריכים לעבוד ולהתעלות על זה.

מה כן אפשר ? לרצות את הרצון בכללי
תודה רבה לכל המגיבים והמגיבות!מדרשיסטית20
חיזקתם!
מהרהוריי בנושאחיות צבעונית
אני חושבת שיש נשמות שבחרו להיות קרביות.
מתוך ידיעה שזה יהיה קשה ויכאב
ולעיתים יתקעו קוצים בבשר החי
אבל הם הסכימו לזה
ללכת במדבר בצמא משתק

לרוב יש התנגדות של הנפש לזה, אבל לפעמים יש רגעים קטנטנים שהיא לשניה מסתנכרנת ומצליחה להבין.

מתישהו בחרנו להיות קרביים.
ככה אני רואה את זה

(חוץ מבשאר הזמן שמזדהה איתך לחלוטין😜)
וואי מבט מעניין ממשמדרשיסטית20
קצת קשה להרגיש את זה בפועל, אבל מעניין..
משהו שלי עובד לפעמיםאוי טאטע!
זה לדמיין
שנגיד ןד' מתגלה אליי ואומר לי שאם אני אסכים לעבור דרך מסוימת עם הרבה כאב זה יעשה איזה טוב גדול לעולם, או אפילו רק יציל איזה יהודי אחד או יחזיר אותו בתשובה או משהו(כל מטרה שמספיק חשובה לך כדי שתסכימי)
אז הייתי מסכים

אבל הוא לא התגלה אליי

אבל כל מה ש-ד' הכל לטובה
וכל הנבראים לדעתם נבראו
וכל העולם לא נברא אלא בשבילי
ואת התפקיד שלי אף אחד לא יכול לעשות
ובלעדי העולם יהיה חסר

אז ד' לא צריך להתגלות אליי
אני יודע שיש להכל מטרה ותפקיד חשוב
ואני מוכן בשמחה לעשות אותו

קצת כמו מה שהתניא אומר על הדרך לנצח את הנפש הבהמית ע"י דמיון שמפעיל את הכוח של מסירות נפש אצלך
יפה ממש! תודה!מדרשיסטית20


וואו קשוח..מישהו איתי
מזכיר לי פסקה של הרב קוק שראיתי פעם, על נשמות סטטיות וכאלה שנאבקות ומיועדות לגדולה באופן כללי
מהממת אתאילת השחר
עבר עריכה על ידי אילת השחר בתאריך כ"א בסיון תשפ"א 11:42
מסכימה איתך מאוד, ומשתלב לי גם מה שכתב @אוי טאטע!.
מי שקרבי הוא זה שמזומן, עוד לפני שהגיע לעולם הזה, להיות מאלו שמוכנים להכנס לעומק השטח בכל מובן ומכל בחינה או לעלות מעל המציאות כולה, ולראות איך ההקרבה האישית והפרטית שלו משפיעה על הכל ממש לטובה עצומה שעוד עתידה להתגלות. ממש בחינת קרבן אישי שנותן ומביא על מזבח. כי יש מי שהקרבן שלהם הוא קרבן רגשי ונפשי עמוק, ולפעמים הם מקריבים אותו במשך שנים. יום יום. דקה דקה.
מסירות הנפש (כפשוטו) הזו לא סותרת את הרגשת הקושי המתלווה או את מידת הפחד והחשש מאיך ולאן הולכים מכאן, אבל זה עוזר להתחבר ללב העניין, לשורש ממנו יונקים את הכוחות להמשיך ללכת ולפעול עם הקב"ה בעולם במסלול שאותן נשמות הוכשרו אליו.

חיות!!! תודה על זה❤️
את בעצמךחיות צבעונית
💗
למה זה נשמע לי כמו הקנטות מהילדות חחצהרים
למה באמתחיות צבעוניתאחרונה
עצוב.היום הוא היום
לא צריך להילחם ברגשות. תנסי לקחת את זה למקום טוב של: כמה אני רוצה להתחתן, מה אוכל לעשות בעניין, להתפלל על זה וכולי.

...מדרשיסטית20
למען האמת, אני לא נלחמת ברגשות שלי,
להיפך, אני מנסה למצוא להן מענה זמני(:
מבין. איזה מענה את מחפשת?היום הוא היום
הכי מובן בעולםultracrepidam


(הוא מקשיב, לגמרי)דעתן מתחיל

זו תשובה נפלאה האמת, למי ששואל מה איתך או מאחל איחול מכאיב- דבר עם ה', אולי ממך תהיה התשובה...

זו גם דרך נפלאה לגרום לאחרים לחשוב עלייך (:

 

אבל לא על כך הגענו.

נראה לי שאין באמת תשובה לכך.

זה אכן טבענו, וטוב הוא, להתכווץ כשאחרים סביבנו מקבלים את הדבר שהיינו רוצים ביותר.

רק מאחל שהביטחון יהיה בגודל כזה שהכאב כמעט ולא יורגש.

ושתזכי לא להתמודד באתגר זמן רב ~

אמן! תודה!מדרשיסטית20


ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימוןאחרונה
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

לא רואה דרך להעירנעמי28

על זה מבלי לפגוע.

לדעתי זה שלב מוקדם מדי בקשר.


שיער פנים זה כבר לא עניין של טיפוח, לרוב האנשים זה נוגע יותר בתחומי ההיגיינה, וזה כבר עלול להוביל לדחייה.


יש הבדל בין לשים או לא לשים לק, שזה נטו טיפוח, לבין ציפורנים מלוכלכות.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך