מצביעי ימינה בבקשה תגישו צו מניעה לבנט- יש לכם פחות משבוע!!!אנוניקי

בס"ד

הביאו בפורום פולטיקה אז המסמך שבנט חתם שמראה שהוא הפר את שני סעיפיו -

 

אני מתחייב:

1. לא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה.
2. לא אקים ממשלה על קולותיו של מנצור עבאס מהתנועה האיסלאמית.
על החתום,

 

----------         -------------
נפתלי בנט  בנימין נתניהו (לא חתם)

(ועי' בהערה 1).

 

אם כך אם יש כאן מישהו שהצביע ימינה, אולי שינסה להגיש צו מניעה בבג"צ כלפיו?! בטענה שהוא פועל ללא סמכות מן בוחריו. פטיש

 

הסיבות לכך:

אני חושב שמתישהו צריך להיות קשר בין נציג הציבור - חבר הכנסת, לבין רצון בוחריו, ואין משהו יותר תקף מן מסמך מפורש לכך. וכן ניתן להביא את הסקרים שרוב האנשים שהצביעו לבנט לא מתכוונים להצביע לו בעקבות זאת, וצריך לזכור שאין לו כמעט מנדטים ממילא, וחלק ממצביעו רואים הליכה שלו עם השאמל והמפלגות הערביות-איסלמיות-דתיות אפילו כבגידה אולי (ככה אני חושב שה חושבים אבל לא הצבעתי ימינה), בכל אופן, לא מדובר פה בהפרה של משהו "קטן" (שגם חמור), או חוסר הסכמה קל, אלא משהו משמעותי!!!!!!!!!!!!!!

 

אם בג"צ יאשר זאת, אז סבבה, אבל  שיפסוק ויגיד במילים ברורות, שכל הבטחה או חתימה של פולטיקאי על משהו לבוחריו שווה 0. ואין קשר בין הפולטיקה לבין רצון העם. ובפרט שאם רוצים להגביל את כוהנת ח"כ, זה הופך להיות בכלל בלתי דמוקרטי כי נכון לעכשיו העונש היחדי שניתן לחשוב עליו, זה שהציבור לא יבחר באותו ח"כ בפעם הבאה. אבל זה הזוי שזה הדבר היחדי שמקשר בין הכנסת לציבור!

בכל אופן, נראה אותם פוסקים ככה. זה נושא מטא-דמוקרטי אז דווקא פה זה אולי המקום היחדי שניתן לחשוב שראוי לבג"צ להתערב שלא כפרשנות לחוק ספציפי או התאמה בין חוקים סותרים..
 


צריך לדרוש! צו מניעה לבנט -עכשיו!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני לא מכיר עוד מקום שככה הח"כ משקרים לציבור אחרי שהתחייבו כלפיו, אם זה מותר סבבה, אבל שבג"צ יאמר שאין קשר בין הבטחה של פולטקאי, לבין המציאות. רמקול

 

 

1.אומנם במסמך יש שם מקום חתימה פנוי סמוך גם עבור ביבי, שלא חתם, אבל אני לא יודע אם זה אומר שהמסמך לא תקף בגלל שהוא לא חתם, כי הרעיון היה שהוא יגיע לשידור אבל לא נראלי התנו במסמך לשם כך. ובכל אופן, עדיין ההצרה הפשוטה נראלי שזה לא התנייה. או לפחות אני כבוחר לא מיומן בחוק המשפטי לאו דווקא צריך לפרש זאת ככה כפי שאני גם לא באמת יודע אם זה נחשב חוזה חתום או שלא.

 

-------

אולי בנט יוכל לומר להגנתו שהוא מעדיף ממשלת ימין אבל לא על בחירות חוזרות כפי שאמר שימנע, אני חושב שיש בטענה הזאת משהו, אבל עדיין אני לא בטוח שזה גובר על בגידה בשני הסעיפים הללו, וגם אני לא בטוח שהוא טען זאת גם אחרי שחתם, הרי ביבי ניסה לדחוק אותו לפינה ומזמן מסוים זכור לי שהוא הכחיש אפשרות שכזאת. רק בהתחלה הוא היתבטא באופן שאכן היה אפשר להבין זאת ממנו כך. אני לא בטוח שזה היה אחרי החתימה. ועדיין צריך לבדוק את הדברים ברמה ההיסטורית.

כמו כן, ניתן להביא את הדברים של ח"כ שיקלי ממפלגתו לבג"צ............................ הוא הרי "אמור" להבין מה הבטיחו לציבור....

---

ד"א יש מצב שאם אתם מגישים בג"צ ומפסידים אולי זה יעלה לכם כסף, אבל אני ממש לא מבין בכך.

ואז סופית נהפוך את הדמוקרטיה שלנובן מכיר

לדיקטטורה, כי אם בג"צ יכול לחייב ח"כים להמנע לפי רצונו הדרך לחייב אותם להצביע לפי דברו אינה רחוקה, ואז בשביל מה הכנסת?

מה הקשר?אנוניקי

א. יש הבדל בין להצביע בעד לנגד. וגם אתה הסכמת.

ב.ובאמת אם ח"כ הבטיח בתור חתימת הבחירות שלו להצביע עבור משהו בעד אז ראוי שיעשה כך. (אני מדבר על מקרי קצה שזה "ההבטחה" שלו).

ג. אין שום בעיה שבג"צ יפעל... הבעיה של הימנים עם בג"צ שהוא פועל בחלק מן הדברים ללא סמכות (ביטול חוקי יסוד), או בדברים שהם מחלוקות פולטיות נוקט צד שמאלני מידיי, למשל בפרשנות בשימוש של חוקים מסויימים ועוד ועוד.

כפי שאמרתי פה המקרה אחר לגמרי.

ד. גם אתה תפנה לבג"צ שהמדינה תבצע נגדך עוולה, וגם הימנים פונים אליה. אז מה? בגלל שהיא לא בסדר נחרים ונהיה בבורגז.

ועוד דווקא פה שזה דופק אותנו?

 

 

זה לא בסמכות בג"ץבן מכיר


פה דווקא יתכן שכן כי זהו נושא מטא-דמוקרטי, במובן המהותיאנוניקי

של המילה, ובוודאי שיותר מכל ניסיוון לפסילה של חוק יסוד מכורח חוק יסוד שלא קיים...

ובפרט שפה גם מדובר בדינים של חוזים התחייבות וכו'.

אין חוק שאסור לשקר ו"למסמך" ההוא אין שום משמעות משפטיתבן מכיר


אני חושב שאנחנו נחלקים על תקפיד הח"כ... וממילא זה קשורלסיפאאנוניקי


לא הבנתי מה זה קשורבן מכיר

אשמח אם תביא חוק כלשהו שאוסר לשקר או שמסמך כזה הוא בעל תוקף משפטי ומחייב

״הדמוקרטיה שלנו״ אהבתי.בן מערבא


לאקטואליה וחדשותבנות יאלה לריב
מהיום בבוקר השרשור הזה לא ננעלבנות יאלה לריב
אני יודע למה תוייגתיחדשכאן
תחזור למה שכתבתי, רלוונטי גם כאן..
גם אני הרמתי גבה אבל לא המשכתי להתעסק בזה..
אם בגץ לא ירשה לפוליטיקאים לשקר, לא ישאר לח''כים מה לעשותפשוט אני..
אגב,
המסמך שהוא חתם עליו אינו חוזה משפטי, מכיוון שאין צד שני למסמך.

אם מחר אני אחתום על דף שאני מתחייב לצבוע את שיערי בצבע ג'ינג'י, אתה תוכל לתבוע אותי על כך שאני לא עושה זאת?
לא, כי אין לך שום קשר לדף הזה. לא חתמת עליו, זה לא חוזה.

האם זה אומר שאני שיקרתי? כן, אבל אין חוק נגד שקרים... בכל מקרה, לחבר כנסת יש סמכות מהותית להחליט איך להצביע, ואי אפשר לחייב אותו להיצמד להבטחות שלו.

רק דמיין שבכל פעם שמישהו יעלה מיסים, יגישו לבגץ עתירה בטענה שהוא הבטיח שלא יעשה זאת. אין לדבר סוף, וחברי כנסת חייבים להיות גמישים ולדעת לוותר על חלק מההבטחות שלהם בשביל להגשים מטרות אחרות, עד שיהיה כאן חבר כנסת עם 120 מנדטים הכפופים למרותו.
הצד השני הוא המצביעיםאנוניקי

צר לי שאתה לא מבין זאת. והדוגמא הזאת רק מדגישה אותה עוד יותר. כמעט שעורייתית.

הסמכות המהותית של הכנסת מגיעה בגדול מן האזרחים. חשוב לזכור את זה. לכך שאין חוק לשקר גם אין חוק להקשיב לכנסת (או חוק להקשיב לחוק של הכנסת)... זה מטא-דמוקרטי.

בכ"א,

די ברור שיש הבדל בין האמירה "מה שרואים משם לא רואים מכאן", לבין דריסה על הבטחת הבחירות. ובפרט שפה לא ניתן לומר זאת כל כך כי המידע שיש לו בנושא הזה קרוב למדיי למידע אצל האזרחים. כמו כן, אתה בכוונה לוקח דוג' של מיסים, אבל זה לא לא הדוג' המתאימה שוב פעם, וכן לא ניתן לדבר על כך בתור החלטה שחייבים לבצע (בין אופציה גרועה לאופציה גרועה יותר). גם אני כבר הזכרתי מראש את הרעיון של הגמישות, אבל תמיד יש מקרי קצה. החשש ממדרון חלקלק בכל אופן הוא לא נכון. ונקווה שהוא יהיה נכון...

בפרט שאני לא בטוח שאין הבדל בין "הצבעה" פסיבית (הימנעות) לאקטיבית. ואתה חיברת את שניהם ביחד כמו בדוג' הראשונה.

 

 

 

 

 

 

אין אף דמוקרטיה בעולם שבה בית המשפט מחייב פוליטיקאיםפשוט אני..
לעמוד בהבטחות הבחירות שלהם.

זה לא מעשי, לא אפשרי, לא דמוקרטי, ואוי לנו אם נהיה המדינה הראשונה שבה בית המשפט מורה לחברי הכנסת על מה ואיך להצביע.
זה פשוט חוסר הבנה של המשחק הפוליטי.
פרט לסיסמאות שהצגתאנוניקי

זה דווקא מעשי אפשרי וגם דמוקרטי.

אינני יודע אם אין עוד מדינה אחרת כזו.  ובכל אופן זה לא רלוונטי. אין גם מדינה שבה בג"צ מתערב על תיקון חוק יסוד בטענה לפולטיקה, ופה כפי שאמרתי זה משהו שונה לגמרי וסביר הרבה יותר.

טוב, בהצלחה בעתירהפשוט אני..
אני אבל לא בנטיסטית (ע"ש ביביסט) אולי מישהו אחר מהפורום פהאנוניקי

שבנט ייצג אותו וע"כ הצביע עבורו, ועתה חושב שהוא שיקר או מעל בהצבעתו (במידה וזה אכן כך), יהיה מוכן לעתור. ובעז"ה נזכה לראות עוד פולטיקאים שעומדים במילותיהם המשמעותיות.

 

נ.ב

שכחתי להוסיף שזה למה אני לא רואה שום דבר שלילי אצל סער, כי למיטב זכרוני מראש הוא אמר שישב בלי נתניהו בתור רה"מ.

דומני שזה גם מה שפרופ' אומן כתב בנידון הנ"ל (בלי אד הומינם כמובן).

 

עריכה: .אתייחס בהודעה למטה, ערכתי כי לא ראיתיה

המשפט "מה שרואים מכאןבן מכיר
לא רואים משם" נאמר על הבטחת בחירות.
גם זו החלטה בין אופציה גרועה לאופציה גרועה יותר (בעיני בנט).
כבר הסברתי שלא ניתן לומר משפט זה, כי במקרה פהאנוניקי

כמות המידע שיש לנו "כאן" שווה לכמות המידע שיש להם "שם".

אף פעם אי אפשר לומר את השקר הזהבן מכיר
מה גם שבמקור, מי שאמר את המשפט היה ראש ממשלה ושר ביטחון לפני
דבר נוסףפשוט אני..
לפי התיאוריה שלך, גנץ לא היה יכול לחבור לנתניהו בשנת 2020, וכחלון היה מחויב לפרוש ולפרק את הממשלה אחרי שהוגשו כתבי אישום נגד נתניהו בשנת 2019 (הוא התחייב לכך לכל אורך מערכת הבחירות), ואלה רק 2 דוגמאות מהשנתיים האחרונות.
לא מדויקאנוניקי

ראשית כל,  מקרה כמו קורונה הוא שונה. וזה מה שאני טוען כלפיו, שקיימת התפתחות וכו' של הנתונים זה משהו אחר.

בכל אופן,

יש שני שאלות חשובות.

ראשית, האם מבחינה קטגורית אתה סבור שביה"מ לא יכול להתערב? (גם לא במקרי קיצון שיהיו ככל שיהיו)

שנית, אם אתה סבור שהוא יכול, האם המקרים הללו נכללים בקטגוריה הזאת.

 

במידה והמקרה הוא אכן קיצוני (זו ממש הבטחת הבחירות ולא משהו שולי בו), אז ממש לא מפריע לי שבית המשפט יתערב.

 

כל כך מפחיד אותך שפולטיקאים יקיימו הבטחות? כל תוקפם מרצון העם,ולייתר דיוק ממצבעיהם, ובמידה והם לא מייצגים אותם אז לא ברור מהיכן מקור סמכותו של הח"כ. (וד"א ייתכן שרה"מ במצב קצת שונה ורצונו יותר קרוב לעם מאשר המפלגה כבר)

פשוט מאודפשוט אני..
א. אז בית המשפט יבחן בכל החלטה של חברי כנסת, האם זאת הפרה של הבטחה חשובה או של הבטחה לא חשובה, ואז הוא גם יתפנה לדון בשאלה האם היה שינוי מכורח הנסיבות.
כלומר בית המשפט יקבל את ההחלטה במקום חבר הכנסת, אשר מרגע שנתן הבטחה הופך להיות בוט אשר לא יכול להחליט על שינוי, אלא רק השופטים יכולים להחליט האם הנסיבות השתנו. כלומר... השופטים יהפכו להיות המחוקקים דה פקטו.

ב. פוליטיקאי שלא מקיים הבטחות, יכול להיענש בקלפי אם לדעת הציבור הוא אינו ראוי עוד.

ג. תוקפם הוא מרצון העם ביום הבחירות, לא עושים בחירות יומיות בשביל לחדש את סמכותם ובארץ שלנו גם אין חובה לערוך משאלי עם על דברים כאלה.

ד. שלשלת למעטפה שם של רשימת מועמדים, לא מצע. הרשימה שהכנסת יכולה לעשות מה שהיא רוצה, וזה אומר שמפלגה ימנית יכולה להצטרף לרבין בשביל וולוו ומפלגה שמאלנית שהבטיחה ''רק לא ביבי'' יכולה יום אחרי הבחירות להצטרף לממשלת נתניהו (ע''ע גנץ, פרץ, לבני וברק).

אלה חוקי המשחק, כפרה עליהם.
ראשית לא שמעתי האם אתה חולק קטגורית על האופציה או רק נקודתיתאנוניקי

או מסכים במישור התאורתי אבל לא במעשי וכד'.

בכ"א לעניינו:

א. כפי שאמרתי אני נוטה לחשוב שמניעה פסיבית ממשהו קל בהרבה מחיוב ממשי.

כמו כן, אם זה ההבטחת הבחירות שלו אז כן, שידפק.

ב.כפי שאמרתי, לא ברור ראשית מהיכן כוחו עתה, ושנית חוקים שרוצים למנוע קדנציות מראות היטב את שאלתי.

ג.אם כך הם יגמרו באותו היום, תוקפם הוא מרצון עקבי. (אחרת כל רגע ורגע החוק מספיק להיות תקף). בכ"א ההסכמה על המסגרת מסדירה את ההתנהלות השוטפת בגלל הנסיבות ומחשבה על טווח ארוך וכד'. אבל לא על מקרי קצה.

ד. יש קשר אינהרנטי בין רשימת המועמדים למצע, אותו קשר שאתה מכחיש אותו. אחרת נשים את שפן (ולא הסופר), קוף, ואריה שיחליטו עבורנו. או פונק' random במחשב.

שוב פעם אם היה שינוי מהותי במצב זה שונה (כמו מגפה עולמית). במידה ולא, אז בסדר, אם זה באמת "ה"בטחת הבחירות שלהם אז סבבה. שיעמדו מאחוריהם אחלה...

 

 

 

בוא רגע נתייחס לשאלת המוסר.מי האיש? הח"ח!

כבר ענו לך יורידית.
אבל מגיעה לך תשובה על הבעיה המוסרית שכמובן יש.
אז לעצם העניין, אין דבר יותר נלעג מדרישה כזו כשמעודי לא ראיתי פטריוט אמריקאי שדורש מטראמפ לקיים את שהבטיח "to drain the swamp" ואז בניגוד מוחלט מינה למזכירת החינוך את בטסי דה ווס (ומי שלא מכיר את הסיפור או במי מדובר, אז שיבדוק לבד ויחשוב קצת על העניין).
זה כל כך זועק לשמיים, שאפילו אוהדי טראמפ בישראל היו חייבים לציין שאינם יכולים לקבל שמנהיג המחנה השמרני והמחובק כל כך בימין הישראלי, ישקר באופן מביש כל כך, וירמה אמריקאים מתונים או אפילו ליברליים, כדי להיבחר.
מי שמוכן לקבל בשקט ובחיוך נינוח במשך ארבע שנים שקר ברמה עולמית, עצומה ואינסופית כזו רק כי זה משרת את מי שאוהדים ונוח לענייניו, שלא יתבכיין עכשיו על שקרים והפרת הבטחות כאן (ולהבנתי אכן יש שקרים והפרת הבטחות), בפרלמנט המקומי של איזו פרובינציה מזרח תיכונית נידחת.
אולי אתה באופן אישי לא ידעת או לא שמת לב על איזה שקר היה מבוסס ניצחון טראמפ לפני כארבע שנים. אבל מי שמפסידים עכשיו את התחתונים - לא רק נתניהו או בצלאל אלא גם ההתיישבות ומנהיגי המחנה הדתי התורני הישראלי - ידעו היטב. עכשיו הם צורחים על שמישהו מעז להתנהל ההיפך מהבטחותיו, אבל מושיעם האמריקאי, שאותו קידמו ברוב תרועה כמשיח גדול (או לפחות כורש), הרתיח את האמריקאים בשקרים והפרת הבטחות בדיוק מהסוג הזה, רק שאז זה היה נוח להסתופף בצל המנצח ולעזאזל הכללים או המשחק ההגון.

האם צריך להיות לנו קוהרנטיות בגישה כלפי מה שקורה באמריקה?אנוניקי

אף שאינני מכיר את המצב הפוליטי שם לאשורו.... עדיין הודעתך תמוהה למדיי. מטרת היחס הישראלי כלפי הממשלה האמריקאית היא למקסם את ההישגים כלפינו שיהיו על הצד הטוב ביותר, מצידנו שיעמוד קוף בתור רה"מ אמריקה ושיאהב אותנו, ועדיין זה יהיה לנו מצוין. אם אותו אדם שיעמוד שם יהיה גם מוסרי ביותר זה יהיה עוד יותר טוב, אבל זה ממש לא הנק'....

כמו כן, חשוב להדגיש שמבחינתי בכלל סטנדרטים אמריקאיים, לא מייצגים בעיניי משהו.... ואני לא חושב שהמסגרת החוקתית פה קרובה להתנהלות שם.

 

בכ"א לעניינו, דווקא כלפי השאלה החוקתית טרם ראיתי שענו לי .

רק חשוב לי לחדד שבדיון כאן טענתי למעשה היא כפולה:

ראשית, האם בכלל קיים מצב קיצוני ככל שיהא, כך שאפשר לבג"צ להתערב בהבטחות הפוליטיקאים?

שנית, האם המקרה אצלנו (ימינה) נכלל באותו קצה.

אם אתה חולק קטגורית על הסעיף הראשון אשמח לשמוע. ואשמח שמישהו יעשה תביעה בה בג"צ יטען זאת מפורש, רק לא ידוע לי שזה המצב. ובכלל זה רעיון תמוה למדיי כפי שכבר הסברתי לעיל.

--

ד"א מאוד מצחיק בעיניי שרוב המגיבים פה מזדעזעים עד עומק פחדיהם שפוליטיקאי יקיים אמת. יושרה והוגנות זה דבר בסיסי.

--

נ.ב

אני ממש לא ביביסט.. אני חושב שהדבר הראוי והנעלה מבחינתו (אף שאין לו חובה שכזאת) זה לתת את ראשות הליכוד למישהו אחר, או בפרמייריז פנימי כזה או אחר. (אפשר אף לחשוב שזה יהיה כפוף לשיריון עתידי שלו בליכוד בתור רה"מ בקדנציה הבאה למשל, או עד שיצא נקי מהמשפט במידה ויהיה כך וכד').

 

לא קיים מצב - קיצוני ככל שיהיה -בן מכיר
שבג"ץ יקבע לחבר כנסת מה לעשות. אם ברצונך לטעון אחרת, עליך להוכיח זאת.
אכןפשוט אני..
אפשר לטעון על חוק מסוים שהוא לא חוקי או לא חוקתי וכו', ואפשר גם להתווכח האם יש סמכות לפסול חוקים וכו', אבל להגיד שאסור לחברי הכנסת לבחור בעצמם ולפי שיקול דעתם את הממשלה שתכהן?
זה מעולם לא קרה ולא יקרה.
לא חוקי לא חוקתי זה משהו אחר.אנוניקי

בד"כ מסתירה של חוקים בחוקי בעלי מעמד גבוה יותר.

ד"א הפסילה של חוקי יסוד היא לא ברורה לי, (אולי אתה תחדש משהו ) וכפי שכתבתי כאן המקרה הוא קל ביותר. שלא צריך אליו אפילו חוק.

כדמומני י"א הכל שפיט. וחוץ מזהאנוניקי

לא הבנתי האם אתה סבור שזה מהותית בלתי אפשרי או מעשית בלתי אפשרי.

ואני אומר שכולם צריכים להשתחוות לי, אז מה?בן מכיר

גם וגם.

לא חושב שיש היום מישהו חוץ מאהרון בברק שאומר שהכל שפיט, וגם הוא לא ברור לי

לא בטוח, ונראלי שהמעשים שנעשים היום לא פחות משמעותייםאנוניקי

רק לאחרונה נתקלנו בביטול חוקי יסוד. ונתקלנו בפרשנות לחוקי יסוד וכו'.

כאן כפי שאמרתי זה נוגע לעקרונות שהם מעל הדמוקרטיה. שבשבילם לא צריך בכלל חוק כתוב.

 

גם את "ביטול חוקי היסוד"בן מכיר

עושים מטעמים של "עקרונות הדמוקרטיה".

הבג"ץ חורג מסמכותו בנושא זה ואין להקשיב לו (כפי שאם ממשלה תעביר החלטה שנוגדת חקיקה ראשית - ההחלטה תהיה חסרת משמעות.

אם ככה זה רק מחזק את טענתי ששאלת אם ניתן לחשוב על תקדיםבנושאאנוניקי

והוכחתי שכן. כפי שאמרתי יש הבדל בין דיבור על מקור הסמכות של החוק במובן המטא דמוקרטי. לבין דיבור בתוך מסגרת החוק.

לא אמרתי שאני רואה את השינוי שלהם כדבר מבורך ובפרט במקום כזה.

ויש הבדל בין לראות זאת לא מבורך לבין לא להקשיב לו כדבריך. אני אישית חושב שצריך לשנות דווקא בחוקי יסוד השפיטה ולהוסיף לשופטים שצריכים לשפוט ע"פ צורות פרשניות מסויימות. (בעלי גוון "ימני" אני לא מכיר את כלל המושגים אבל יש המון צורות פרשנות).

 

אתמול פסקתי שאני ראש הממשלה והפרלמנטבן מכיר

מעביר את סמכותו אלי, האם זה משנה משהו? האם יש איזו שהיא ה"א שצריך להקשיב לי? שתי התשובות נכונות גם בהקשר של פסילת חוקי יסוד בבג"ץ וקביעת החלטות על סמך תחושת בטן ולא על החוק.

חוששני שלשיטתך משפט ההו"א יהא אקויולנטי למשפט הרציניאנוניקי


עסקתי רק בעניין הציפיות.מי האיש? הח"ח!

בעיניי אם אתה מוכן לקבל שבכל מה שנכון עבורך (או עבורי, או עבורנו גם יחד) הכל בסדר גם כשמעוללים את החמורים בפשעים, או משקרים באופן הבזוי ביותר - כן, גם אם זה מעבר לים באמריקה - אבל העיקר שייצא לך (או לי, או לשנינו גם יחד, או לימין הישראלי או לדתיים או מה שתרצה) בסדר ונחמד, אז לפחות אתה כנה וישר בעניין הזה, אבל תזכור שאתה בעצם מודה שאין דין ואין דיין והעיקר זה לרמוס ולנצח במשחק.

אני מודה שגם לי יש העדפה (כלומר, ברור שאני מעדיף שינצח בכל מקרה מועמד שתומך כספית וצבאית ומדינית בישראל מאשר זה שמעוניין להעניק את התמיכה לאיראן), אבל כן, אני בהחלט חושב שלהפשיט את זה מכל מוסריות, ולצדד שהכל מותר עבור הניצחון - אם בדרך מוסרית אז יפה, אבל אם גם במעשה רמייה בוטה וגס - זהו משחק מאוד מסוכן ואני לא בטוח שזה משתלם.

שקר זה לא מהפשעים החמורים ביותר, לא ידוע לי על מחנות ריכוזאנוניקי

שטראמפ פתח..... ידוע לי על כך שהכלכלה אצלו דווקא די התחזקה. בכ"א זה עוולה פנים אמריקראית, אם זה אכן המצב כדבריך, אז כן. האם זה לא בסדר? כן. אבל זה לא קשור למדינת ישראל והיחסים שלה עם אמריקה.

בגלל שיש מחלוקות קשות בין השופתים והמנהל של חברה X זה אומר שלא תקנה ממנה?..

 

לפסקה ב': וכפי שאמרתי אני לא בטוח שזה עוולה מוסרית כלפי החלק הישראלי, כפי שזה בעיה פנים-אמריקאית.

 

בכל אופן יפה שאתה תולה את המחלוקת לשיטתי, רק מי שסבור שביה"מ צריך להתערב בח"כ שקרן רואה את הבעיה באמריקה כאם-כל-הרשועיות. ומי שלא? אז הכל סבבה.

מה שבא בא (סיוע אמריקאי), מה שבא בא
מה שבא בא, מה שבא סבבה
.......

 

 

 

 

 

 

 

נו באמת.מי האיש? הח"ח!

הבעיה היא לא השקר, אלא מה היה השקר.
לשקר שתיתן למישהו סנט ובסוף גנבת ממנו סנט זה עניין קטן.
לשקר שתשפר למישהו את החיים ואז תהרוס לו את החיים, זה עניין אחר.
אני שוב חוזר על כך שעסקתי רק בעניין הציפיות בחיים, דהיינו האם משום מה מצפים מבנט להיות משהו יותר קדוש מכל אפיפיור, ומדוע בדיוק מצפים את זה ממנו.
ודאי שאני לא מדמיין שבית משפט צריך לגבות ממנו התחייבות כפוליטיקאי על מה שאמר לפני בחירות, ומכל מקום כל עורך דין אמור להיות פילוסוף לפחות ברמה שידחה בקש כל ניסיון משפטי שכזה להוציא משהו ממרשו, אחרת הוא לא עובד בתחום הנכון.

לא אמרתי שזה דבר קטןאנוניקי

רק אמרתי שאני חושב שנכון לראות זאת כוויכוח פנים מדינתי, כמו חברה עם שותפים.

ראשית, כפי שאמרתי גם אם מפלגה אחרת ההבטחת הבחירות שלה זה משהו, אז היא צריכה לקיים זאת. (עזוב עכשיו מקרים שהם ממש אנטידמוקרטים וכד').

שנית, בנט עושה רושם כאדם אידאליסט וכד'. ממילא הצפייה יותר גבוהה מן הדמות.

לא הבנתי את סוף דבריך.

 

לגבי הסיפאמי האיש? הח"ח!

מה שציינתי זה שקל מאוד להפריך האשמה.
נניח שברק היכה בעץ והעץ התלקח. נכון שבהיגיון שלי ואולי גם שלך נראה שיש קשר מיידי בין הברק לדליקה בעץ. אבל מבחינה פילוסופית קשה מאוד להוכיח שזה באמת המצב, וצריך בימינו חוקר מומחה לדליקות כדי שיאשר (למשל בתצהיר לבית משפט) שבאמת, הברק הדליק ושרף את העץ. מה שלכאורה כל כך ברור ופשוט לשכל הישר.
לכן אני יכול להבין את התרעומת שלך, אבל קשה באורח יוצא דופן להוכיח שאפילו מה שנראה ונשמע ונקרא ונחזה כהתחייבות מפורשת ומסויימת, הוא באמת ובדיוק מה שמפרשים.

אם אתה לא מקבל את עק' הסיבתיות, אז גם אולי לא מקבל את קיומואנוניקי

של השופט. אבל בו לא נכנס למחוזות הפילוסופיה.

 

בכל אופן רק לשיטתך כמעט ולא ניתן להרשיע אדם כלשהוא בעולם. עובדתית זה לא נכון מש"ל.

 

"ניתן להרשיע" זה שונה מאשר "להרשיע".מי האיש? הח"ח!

אני מדבר אך ורק ברמה הפילוסופית.
הוכחת הרשעה היא אכן חד משמעית כמעט בלתי אפשרית, דורשת איזה שכל עליון שגם לשופט אין יומרה להיות שייך.
יש הווה אמינא ברורה לגמרי בכל תורת המשפט, והיא שהרשעה שניתנה בכתב שופט היושב בדיני אדם - ויהיה זה הדין העות'מאני, הדין הבריטי המנדטורי או גם דין תורה ו"משפט עברי" ישראלי - כל כולה אומד וסברא, מטעם "השכל הישר", אבל פילוסופית זה חלש ממש.
שום מש"ל אלא ההיפך - פירכא מניה וביה.
יש לך טעות יסודית בלוגיקה, ולכן אתה כנראה גם לא מבין מדוע אנחנו במצב פוליטי כפי שבעצמך נוכחת בו, אבל שיש לך פרטנזיה שניתן יהיה "להתערב" באיזה אופן "מגבוה", בין אם בבית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בין אם ממש בבית הדין ה-עליון, לעילא ולעילא.
וזה רעיון עיוועים שאין לו כל קיום.

..אנוניקי

עזוב אותך משפט, בו נעבור לפיזיקה או לכימיה או לביולגיה.

עזוב אותך משפט, בו נעבור לפיזיקה או לכימיה או לביולגיה.

עזוב אותך משפט, בו נעבור לפיזיקה או לכימיה או לביולגיה.

עזוב אותך משפט, בו נעבור לפיזיקה או לכימיה או לביולגיה.

עכשיו כותרת ראשית בערוץ 7אנוניקי

" נפתלי בנט: הכי קל אחרי הבחירות להתבצר בכל הבטחה "

ומתרץ,

"

 

בנט השיב "ההבטחה הליבתית בבחירות האלה הייתה להוציא את ישראל מהכאוס", אמר בנט, "הייתי המפלגה היחידה שלא הייתה 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי', ושילמנו על זה מחיר אלקטורלי. הבנתי שאם ניצמד לדברים האלה, לא נוציא את המדינה מהכאוס.

"

 

ניתן לראות שהזכרתי אפשרות זאת בפסקה לפני האחרונה, אבל אני לא בטוח ברמה הכרונולוגית שזה לגמרי נכון, וזה חלק מן הטענה שלי למעלה, הרי אכן היה שלב מסוים שהוא טען זאת בעקביות כדבריו בכתבה, ובאותו זמן היה ברור שאפשרות שכזאת אפשרית מבחינתו, אבל היה שלב מסוים (כמדומני זה היה באזור זמן שביבי ניסה ללכת אליו הביתה להחתים אותו),  שהוא שינה את התזה שלו - בשני התנאים שהוא חתם עליהם בראיון ומשם ואילך מעין נסוג מן האפשרות הקודמת.

ואם אני צודק, וזכרוני איננו מטעה אותי, אז הטענה שלי מתחזקת, כי מאותו שלב הוא ידע שציבור הבוחרים לא יהיה מאוחריו במידה ויעשה זאת וע"כ היה צריך לחתום ולהציג את דבריו ברבים וכו' וכו'.

 

וזה מה שקרה לגאון שחשב כמוךפשוט אני..

לא ראיתי את תוכן דבריו. וגם השאלה לאן הוא פנה, אני אמרתיאנוניקיאחרונה

משהו אחר אם תראה למעלה.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך