כל מיני סוגים של ניסים/מחכים לגשםגעגוע~
אלמוג אוהבת את הזריחה.
הצבעים של השמיים והרוח הקרירה שמשחקת לה בתלתלים הצפופים גורמים לה להרגיש שהיא הכי יפה בעולם.
אפילו שהיא תמיד מרגישה ככה. בעצם.
היא זורקת לעולם השקט שריקה ארוכה ועולה לאופניים בחיוך ענק.
איזה בוקר טוב.
עדיין קצת חשוך אבל היא כבר מצליחה לראות שיום מקסים היום ולמי אכפת שאולגה התעקשה להאריך לה את המשמרת בפעם השלישית השבוע.
היא נוסעת מהר.
משהו שחור נראה מרחוק על המדרכה. היא כמעט מתעצבנת שאנשים כל הזמן זורקים את הזבל באמצע הרחוב במקום ללכת עוד כמה מטרים ל---
היא בולמת בשניה האחרונה ונופלת מהאופניים.
כשהיא מתרוממת הבחורה שישנה שם בנחת כבר ממצמצת בעין אחת ואלמוג רק מצליחה לחשוב שהטישרט אוברסייז השחורה שהיא לובשת באמת מתאימה יותר להיות שקית זבל.
היא לא שואלת אותה למה היא ישנה על המדרכה, רק - ''מה זה החולצה הזאת! כמעט דרסתי אותך בחיי...!"
רחלי לא מבינה איך כמעט נדרסים בגלל חולצה. והאמת, היא בכלל לא מבינה כלום ממה שקורה כאן.
היא מתיישבת בזהירות ליד אלמוג שנראית מזועזעת נורא.
''מי את בכלל?'' רחלי מבולבלת.
''אני אלמוג.'' היא יורקת את זה ומנערת את התלתלים כדי להדגיש כמה זה לא חשוב עכשיו. ''ואת..'' היא מנסה לחשוב על המשך מתאים שיתאר את הנס העצום שקרה כאן הרגע. ''בחיי שא-לוהים אוהב אותך.'' היא מחליטה בסוף.
''א-לוהים?'' רחלי מגחכת. ''הוא זרק אותי.''
הצחוק מתפרץ מאלמוג בלי שהיא רוצה בכלל. לא שואל, כמו תמיד.
''הוא זרק אותי.'' רחלי אומרת שוב. והיא לא צוחקת בכלל.
''באמת?'' אלמוג מרימה שתי גבות משועשעות. ''ככה.. זרק אותך..!''
''כן ככה.'' רחלי לא נבהלת מהפליאה הלועגת שלה. ''הוא לקח אותי אליו קרוב קרוב כדי שאני ארגיש כמה זה מתוק ורגוע ואז- אז הוא שוב זרק אותי ממנו לטירוף המטלטל הזה.''
אלמוג מצליחה להתרצן סוף סוף.
''הבנתי.'' היא אומרת בשקט.
ואז היא לא אומר עוד כלום והשקט עומד ביניהם עוד דקות ארוכות. רציני ודומם ועצוב.
''את יודעת מה?'' ניצוץ קלוש של אור חוזר לעיניים של אלמוג. ''הייתה לי סבתא שקראו לה ג'קלין. היא הייתה צדיקה צדיקה.'' ניצנוץ מתגעגע עובר בעיניים של אלמוג וגורם להן להראות ירוקות מתמיד. ''וכשאמא שלי מתה היא באה אלינו לגור עד שאבא שלי התחתן עם אורנה.''
רחלי לא יודעת מי זאת אורנה אבל משהו בקול של אלמוג אומר לה שהיא לא אוהבת אותה יותר מידי.
אלמוג משחקת בפדלים של האופניים ששוכבים לידם על האבן המחוספסת. ''סבתא ג'קלין הייתה אוהבת להצחיק אותי, תמיד. וגם אבא.'' הקול של אלמוג צרוד מגעגוע. היא לוקחת אוויר. ''אבל תמיד כשהייתי הולכת לישון שני האנשים האלו היו נהיים עצובים עצובים. לא שמעתי מה הם דיברו אבל הקול שלהם היה בוכה.'' היא עוצרת פתאום ופונה לרחלי. ''את יודעת מה זה קול שבוכה נכון? כאילו לא דמעות עכשיו, יותר שבור כזה, מכירה?''
רחלי מהנהנת.
''זהו. אז תמיד זה היה ככה. ופעם אחת היה נראה לי שיש לי נחש בחדר אז מהר ברחתי מהחדר ובמסדרון היה יותר קל לשמוע את אבא אומר לסבתא בסלון שהוא מרגיש שהחיים שלו מתו עם אמא.
זה היה מפחיד אפילו יותר מהנחש, אבל לא ברחתי. חיכיתי לשמוע מה סבתא תענה לו.''
אלמוג מחייכת לעצמה ואז מרימה עיניים לרחלי. ''את יודעת מה היא ענתה לו?'' החיוך שלה מתרחב. ''היא הלכה לארון הקטן שהיו עליו הפמוטים שלה. ידעתי את זה לפי החריקה העדינה שלו כשהיא פתחה אותו והוציאה ממנו את הסידור הקטן שלה והקריאה לאבא לאט. 'מי כמוך.. ומי דומה לך, מלך ממית ומחיה ומצמיח ישועה' - זה פסוק מ---''
היא מתחילה להסביר ורחלי קוטעת אותה. ''אני מכירה את זה.''
אלמוג לא נבהלת. ''את הפירוש של סבתא ג'קלין את בטח לא מכירה.'' היא פוסקת. ''היא הרימה אז לאבא שלי את הסנטר כמו שהיא הייתה עושה כשהוא היה בן שש והיא אמרה לו שהשם יתברך מצמיח ישועות חדשות כל יום.
את יודעת למה אומרים 'מצמיח' ישועה? כי המילים מצמיח ישועה הם רמז לדרך שהישועה עוברת, מאותו המלך שכביכול ממית אותה, קובר אותה באדמה סדוקה ואז מחיה ומצמיח אותה קמעא קמעא מהשברים. ואת יודעת מה? כמו שמחכים לניצנים עדינים שיבקעו מהאדמה, ככה צריך לחכות לישועה. לא לחפור באדמה ולנסות להוציא אותה אל פני הקרקע, הפוך, להסתכל למעלה. בתקווה, באמונה ובתפילה. לגשם.''
השמש שמתחילה לעלות לאט צובעת את התלתלים האדמוניים של אלמוג בנחושת אצילי.
''מאז אבא לא רצה למות יותר. אפילו שהכל המשיך אותו דבר. כי הוא ידע שישועה חדשה בדרך אליו, שאולי בחוץ הכל חרב ויבש ושומם אבל מתחת לאדמה, השם מצמיח לו ישועה חדשה.''
למילים של סבתא ג'קלין יש כמו קסם כזה והוא מחלחל ללב היבש של רחלי, משקה את הניצנים העדינים של הישועות שהשם שתל בו.
אולי בכל זאת, אלוקים לא זרק אותה.
אולי עכשיו עכשיו. הרגע. הוא מצמיח לה רפואה.
אלמוג מסתכלת בפלאפון וקופצת בפתאומיות. ''הצילוו. התחילה לי המשמרת כבר! אולגה תהרוג אותיי!'' היא מזנקת על האופניים ומנופפת לרחלי.
היא מתקדמת מטר ובולמת בפתאומיות.
''את יודעת מה?'' היא מסובבת את הראש. ''סבתא ג'קלין היא תמיד הייתה אומרת שלהשם יתברך יש כל מיני סוגים של ניסים.''
היא יורדת מהאופניים ומתקרבת לרחלי.
''מבינה? לפעמים אתה מרגיש שאתה עף באווויר ועוד שניה תיפול ותתרסק ואתה כבר מדמיין איך תתפרק שם לחתיכות אז אתה צורח 'השםם תעשה לי נסס'.
ואתה לא יודע שאתה כבר בתוך הנס.''
רחלי מהנהנת בשתיקה ואלמוג עולה חזרה לאופניים ומתרחקת משם.
התלתלים שלה רוקדים מאחוריה. מבשרים את הנס שהיא.
רחלי נשענת על הגדר בעצימת עיניים.
פתאום היא מרגישה את הגוף שלה, והוא כואב נורא. בעיקר באיזור הראש אבל גם השאר.
ואם סבתא ג'קלין הייתה כאן היא בטח הייתה אומר שגם הכאב הזה - הוא בתוך הנס.
חלק מהישועה החדשה שצומחת בה.
קמעא, קמעא.
מהשברים.


שבת שהיא בנפש/מחכים לגשם - פרוזה וכתיבה חופשית
תודה על זה.אני ועצמי:)
וואו..
תודה לך⁦❤️⁩געגוע~
וואורחל יהודייה בדם
זה מדהים.
תודה⁦❤️⁩געגוע~
..רוצים משיח!
תודה שאת כותבת
זה מרפא לקרוא את זה...
טוב לשמוע⁦❤️⁩געגוע~אחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך