שבת שהיא בנפש/מחכים לגשםגעגוע~
(וואו. התגעגעתי♡)

הנה. סוף סוף.
עדן מצמידה את הראש אל הפרוכת. העיניים שלה שורפות, היא מתאמצת להשאיר אותן פקוחות אבל ברגע שהיא מתעייפת וממצמצת כל הפנים שלה נהיות רטובות. היא מנסה להשתיק לפחות את הקול אבל בסוף זה מתפרץ ממנה. והיא בוכה. בוכה.
חבילת טישו נדחפת אל מתחת לפנים שלה.
''קחי. תבכי מותק. תשחררי, תבכי הכל.''
עדן לא מסתובבת אפילו לראות של מי הקול והטישו הזה, היא רק שולפת כמה חתיכות ובוכה אליהן הכל.
לקול עם הטישו יש גם יד והיא מלטפת לה עכשיו את הכתף. ''תבכי נשמתי, תבכי. כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק. תבכי, תבכי לצדיק זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.'' נשיקה באוויר.
עדן חושבת על הדחק הזה.
צפוף לה. צפוף לה עם כל האנשים כאן. עם כל הילדים המתוקים שנפרדים היום מהתלתלים. עם כל האמהות שלהם שדואגות שהכל יתקתק ובעיניים שלהן יש דמעות. צפוף לה מהדמעות שלהן שכל כך כל כך לא דומות לשלה.
צפוף לה מהבית שלה. הענק והמסודר, שכמה שהיא וסתיו מנסים, הוא לא מתבלגן ולא מתקטן.
צפוף לה מהלב שלה. הריק.
היא קומצת אגרופים ולוחשת את זה לרבי שמעון הזה שכדאי לסמוך עליו.
''צפוף לי. צפוף לי מהריקנות.''
היא נותנת נשיקה והולכת אחורה. היד של הקול עם הטישו ממשיכה להחזיק בה ועדן חושבת שמזל כי אחרת בטוח היא הייתה נופלת.
הן יוצאות החוצה ויש פתאום קצת אוויר אפילו שעדיין חנוק מאנשים. עדן מרימה את הראש והיא רואה עיניים חומות כועסות.
''תגידי לי מה זה זה? תראי את חלשה! את שתית משהו היום בכלל?'' לקול של הטישו יש עיניים חומות שמתרככות עכשיו ותיק אפור שיוצא ממנו בקבוק מים ו---
עוד טישו.
''אני אודליה.''
לקול של הטישו יש שם. עדן מברכת על המים ושותה. העולם מתבהר טיפונת והיא רואה שלאודליה יש פנים כמעט חלקות חוץ משני קמטים עמוקים על המצח ובין הגבות.
אחרי זה שוב הכל נהיה מטושטש ושדה הראיה שלה מצטמצם רק לאישה קוראת תהילים בעמידה ומרדימה תינוקת בת כמעט שנה. היא בוהה בה.
אודליה מסתכלת לאן שהעיניים שלה מסתכלות ומבינה מיד.
''מתוקה התינוקת, כן?'' היא חצי שואלת חצי אומרת.
''כן.'' הקול של עדן מרוקן מהכל. ''גם לאחותי יש כאלה, בשיירה'' עדן אומרת 'כאלה' - כאילו זה מובן. כאילו בכלל עדיף לא להגיד את המילה העדינה הזאת שהיא מחכה לה כל כך. ''ואני בדרך כלל מפרגנת ואני אוהבת את האחיינים שלי מאוד מאוד'' היא מרגישה צורך להתנצל. ''אני לא מקנאה בכלל'' בכלל בכלל. רק נשרפת מהרצון שיהיה לי גם. ''פשוט היום---''.
הבכי קוטע אותה.
''זה בסדר מאמלה. מותר לרצות גם, מותר'' אודליה מחזיקה את היד הקפואה של עדן בתוך הידיים החמימות שלה. ''אסור להפסיק לרצות ולחכות.''
''אבל אני רוצה להפסיק.'' עדן לוקחת מלא אוויר שיחנוק את הבכי. ''אני לא רוצה יותר לחכות ולקוות ולהתרסק. לא רוצה לנסות בכוח לנשום ואז שוב להחנק.''
אודליה עושה עם הראש לא נחרץ. ''לא לא. אסור להפסיק לחכות, את רואה את כל האנשים כאן?'' היא עוצרת ומסתכלת עליהם לרגע, בוכים או רוקדים או מצטלמים. ''כולם מחכים.''
עדן מסתכלת ופתאום היא לא רואה רק אמהות מאושרות גוזרות תלתלים. ובין הנשים המתפללות היא רואה את הציפייה הזו. נוגה ומתחננת.
''זאת מחכה לאיש שיאהב אותה, שיגלה לה פעם ראשונה שגם לה יש סיכוי ואפשר לה להיות נאהבת.'' הקול של אודליה כואב באמת. ''וזאת בכלל מה אכפת לה מעצמה, היא רק רוצה מישהו שיהיה אבא לילדים שלה, המרוסקים והבודדים. מישהו שירפא להם את הפצעים.''
האנשים ברחבה מקבלים פתאום מימד חדש, מאחורי כל אחד מהם כאילו נבנה עולם שלם. מתגעגע ומייחל.
''אחד מחכה לשלוות הנפש, להפסיק להיטלטל בין היי לדאון. ואחד מחכה לתשובה שלימה. אבל כולנו, את יודעת מה כולנו? מחכים לשבת.''
עדן חושבת שהשבת היא מתנה עצומה אבל איך זה קשור בכלל לנפש הבודדה שלה.
אודליה מחייכת חיוך קסום. ''יש שבת שהיא בנפש.
אחרי שש ימים של עבודה וקריעה עצמית וגעגוע נואש - מגיעה השבת, כמו קריאה לנפש לצאת מתוך ההפיכה - מכל הבניינים שהתפרקו בתוכה והיא נקברה בהם.
כעבור שש ימים, שיכולים לקחת גם שש שעות או שש שנים. או שישים. לא חשוב הזמן.
הנפש לובשת שמלה לבנה וה' מלטף אותה ולוחש לה בחמלה עצומה ש'רב לך שבת בעמק הבכא' - יותר מדי זמן ישבת פה בליכלוך הזה, בטינופת.
עכשיו הגיע זמן חמלה.
ובואי אלי, בואי כלה.''
עדן מרגישה שמשהו בתוכה נמס מהקול הרחום הזה, מהתקווה שיום יבוא והוא יאסוף גם אותה.
אודליה קוטעת לה את החלומות. ''אבל את יודעת מה כל כך יפה וכל כך מפחיד בשבת הזאת?'' היא לא מחכה לתשובה ועונה לעצמה. ''המחזוריות שלה. כי אחרי כל שבת כזאת יבואו שישה ימים שאין בהם מנוחה, והנפש שוב לא מצליחה לנשום.''
עדן מכירה את זה מידי מקרוב.
עלייה-ירידה. משבר-צמיחה.
היא מושכת בכתפיים במרדנות. ''זה באמת מפחיד. וזה לא יפה בכלל.''
אודליה מזדעקת. ''זה יפה, בטח יפה. כי בסוף מלחמת ששת הימים הזאת באה השבת. הפסקת אש.
ורק בזכות האש הזאת, הכדורים המתעופפים מעל הראש והפחד המתמיד. יודעים להעריך אותה.
את השבת של הנפש.
ולחתור אליה. ולכסוף אליה.
אל עדן הנפשות.''
עדן שותקת. נותנת למילים לחלחל בתוכה, אל כל השבילים הפתוחים. הריקים.
המחכים להתמלאות.
והיא יודעת פתאום שלמסע הזה יש סוף טוב. שלשבוע הזה, הארוך והמתיש - תהיה שבת.
ואפילו שאחריה יגיעו שוב ימים ארוכים ומפחידים, היא מוצאת בה נחמה.
עד ליום שכולו שבת ומנוחה.
הפלאפון שלה מצלצל. סתיו.
בטח הוא רוצה להגיד שהם צריכים ללכת כבר.
היא עונה לו ואז חוזרת להיפרד מאודליה.
העיניים של אודליה מחייכות אבל הפנים שלה רציניות. ''את יודעת למה כל אלה המחכים באים דווקא לרבי שמעון בר יוחאי?''
משהו יותר רגוע לעדן בלב. ''למה?'' היא שואלת באמת.
''כי רבי שמעון זה אור. רבי שמעון גילה את האור שבתורה.
את מה שמאחורה.
את רואה את המדורה הזאת?'' היא מצביעה על האש הבוערת והאנשים שרוקדים מסביבה. ''הוא גילה לנו שהיא לא רק שורפת ומסוכנת - היא אור. היא חום.
היא לא רק מופרעת ומשתוללת - היא כוספת, היא מתחננת. היא מתגעגעת.''
עדן באה ללכת אבל אודליה ממשיכה להחזיק לה את היד. ''רז בגימטריה אור. כשמגלים את הסוד שמאחורי הדברים, זה נהיה אור. עכשיו זה שורף. אבל כשהכל יתבהר ומסכים יפלו, זה יהיה אור''.
''אמן'' עדן לוחשת.
אמן שנראה את האור. שנאמין שיש אותו בתוכנו. מאחורי חולשות ונפילות.
שנדע שיש אותו לא רק בסוף הדרך, גם כאן ועכשיו.
בתוך הכאב, בתוך הציפייה.
הן מתקדמות קצת ועדן רואה כבר את סתיו ליד הרכב.
אודליה מחבקת אותה. משהו כל כך מנחם בידיים שלה שעוטפות אותה.
''גם אני מחכה.'' אודליה לוחשת לה בתוך החיבוק ודוחפת לה את החבילה של הטישו. ''גם אני מחכה. לילד שלי הגבוה והגיבור שחיבק אותי ולחש לי. 'אמא, אני רק הולך לשמור על הארץ היפה שלי וכבר חוזר, טוב?' ואני אמרתי לו 'טוב'. לא הייתה לי ברירה, הוא כולו היה טוב. והוא חייך לדמעות שלי ולחש להן שוב 'אני כבר חוזר טוב?' ועד היום הן מחכות לו.'' העיניים של אודליה נפתחות כמו שני נחלים. ''את יודעת מה אני מתפללת? שהן לא יפסיקו לחכות, ששני הנהרות האלה'' היא מצביעה על הדמעות שבשתי הלחיים. ''לא יפסיקו לזרום, כי כל עוד הם זורמים ומתחננים, יש חיים. יש תיקווה. כשהם יפסיקו להתפתל לי על הלחיים בגעגוע-גם אני אמות.''
עדן מרגישה שוב את הגוש הזה שמתהפך לה בגרון.
דיי. רק לא לבכות שוב להיום.
אודליה שמה לב גם לזה. ''תשחררי אותן כבר, מתוקה. תשחררי. את כל הזמן עוצרת את הנחלים של התפילה שלך.''
עדן משחררת. בבת אחת.
ובפעם הראשונה הרטיבות הזאת לא מזכירה לה חולשה ולא כפיות טובה.
היא תפילה. וגעגוע. ותקווה.
וכל עוד הנחלים האלה לא מתייבשים, גם הלב שלה חי.
''תודה.''היא לוחשת לאודליה.
''תודה תגידי לו.'' אודליה מבטלת מיד ומצביעה לשמיים.
עדן מהנהנת ומתחילה להתקדם לכיוון סתיו.
בדרך היא מרימה את העיניים לשמיים החשוכים והשפתיים שלה זזות לאט.
''תו-דה.''
אפילו שחשוך עכשיו ועוד לא האיר הבוקר.
בטוח שגם מאחורי השמיים השחורים האלה מסתתר סוד וכשהסוד יתגלה ביחד עם כבוד השם עליה, הוא יקרא לה להתעורר מהלילה הזה.
תתעוררי, יפה אחת.
כי בא אורך. קומי אורי.


את פתח לנו/מחכים לגשם - פרוזה וכתיבה חופשית
די. זה מדהים!ה' אור לי.

הכתיבה שלך כל כך מכניסה לאווירה שזה פשוט מדהים.

פתאום אני מוצאת את עצמי מתגעגעת גם...

תודה על זה!

..פשטות.
(גם פה התגעגעו אלייך)

וואו, זה פשוט וואו.
קצת נמאס לנסות לכתוב כל פעם מחדש על דברים שאת כותבת כי זה פשוט לא עובד..
אז רק שתדעי שזה מדהים.
...רחל יהודייה בדם
את משהו מיוחד.
כמה עומק,כמה נשמה.


שיהיה לך תמיד טוב נשמה טובה
אמאלה ואופעם הייתי ניקית

זה מטורף

והייתה לי צמרמורת ואין מילים זה ואו. קסם

 

"זה יפה, בטח יפה. כי בסוף מלחמת ששת הימים הזאת באה השבת. הפסקת אש." גאונות

 

 

(והתגעגעתי גם,

כמעט תמיד קוראת, לא תמיד מוצאת מילים להגיב

תוציאי ספר

...אני ועצמי:)
וואו.
הכתיבה והתוכן והרמה וה-..
וואו.


תודה על זה..
..אהבה.

רמה גבוהה

התגעגענו גם.

זהנשמה שלי

מיוחד כלכך.

צריכה לקרוא שוב

 

תודה על זה

את נשמה טובה

...געגוע~
תודה לכולם והמון לבבות.

בהקשר לקטע ולמה שעברנו הלילה, ואנחנו ממשיכים לעבור. כעם, כאחים.

במסכת מועד קטן (ט, א) מסופר, שרבי שמעון בן יוחאי אמר לבנו על שנים מתלמידיו: "אנשים של צורה הם", ושלח אותו לבקש מהם ברכה. כאשר בא לפניהם, ברכוהו:
'' יהי רצון שתזרע ולא תקצור;
תכניס ולא תוציא;
תוציא ולא תכניס;
יחרב ביתך ותתיישב אכסנייתך;
יתבלבל שולחנך;
ולא תראה שנה חדשה. ''
חזר הבן אצל אביו ואמר לו: לא די שלא ברכוני אלא ציערו אותי. שאלו רבי שמעון בן יוחאי: מה אמרו לך? כשסיפר לו הבן, אמר לו רשב"י:
כל אלו ברכות הן.
תזרע ולא תקצור - תוליד בנים ולא ימותו.
תכניס ולא תוציא - תכניס כלות לביתך ולא ימותו בניך ויצאו.
תוציא ולא תכניס - תוציא בנות ולא ימותו בעליהן ויחזרו אליך.
יחרב ביתך ותיישב אכסנייתך - העולם הזה, שהוא אכסנייתך, יתקיים, ואילו הקבר, שהוא הבית הקבוע, יחרב (דהיינו: תאריך ימים).
יתבלבל שולחנך - בבנים ובבנות.
ולא תראה שנה חדשה - שלא תמות אשתך ולא תשא אשה אחרת.

אני בטוחה שאם רבי שמעון היה כאן הוא היה יודע להסביר לנו גם איך אנשים נמחצים למוות וכאב בלתי נתפס כזה הוא לא קללה.
אני קטונתי מלגעת בזה בכלל ומפחיד אותי בכלל לחשוב שיש מישהו שמבין או מנסה להבין מה הקדוש ברוך הוא רוצה לומר לנו עכשיו.
אבל גם אם אני לא מבינה את הרמז שלו, לפחות אני יודעת שהוא קיים. כי מאחורי כל מסך שחור מסתתר סוד וכשמגלים אותו זה אור.
וכל אלו ברכות הן.
(גאולה הרגע.)


וואומי אתה?
זה מרפא
זה כלכך מרפא
זה.. מילים אמיתיות מהלב למי שכואב לו הלב למי ששבורה לו הנשמה



אפשר שתוציאי ספר?
(או שתסכימי לי לשמור לי את כל הקטעים בקובץ אחד?)
תודה!געגוע~
טוב לשמוע.

המ. לגבי הספר צריך לחשוב אבל את יכולה לשמור לעצמך בשמחה⁦❤️⁩
מרפא..בין הבור למים
דמעות....


אין מילים
טוב לשמוע.געגוע~
ותודה שקראת.
כרגילאני הנני כאינני

ולא רגיל בכלל, עוצר נשימה.

תודה שקראת.געגוע~אחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך