איך לדעתכם אנחנו יכולים לעזור ללהטבים בלי לפגוע בערכים שלנו?רדיאק2עצשן
אני בטוח שכבר היו פה שרשורים דומים, אבל נכאה לי עבר זמן...

התווכחתי עם מישהי שהאשימה את הציבור והרבנים על התאבדויות, זריקת ילדים מבתים, ושאר קשיים חברתיים כולל בית כנסת ופרנסה.

אני חושב שאני בסך הכל מכיל ושמח לעזור אם מישהו יעיז להחשף אלי, אבל אם אנשים מבחוץ אומרים לי שהציבור צריך להשתפר בנושא, הרי שכנראה שאני יכול להשתפר בעצמי, אז אני רוצה להשתפר, אבל מה, לא מרגיש לי שיד ךי המון מה לעשות... הרי במצעד הגאווה לא מתאים לי להשתתף...
בגלל שזה דיון, זורק לאוויר..חדשכאן
נראלי שדווקא כשיבינו שיש פה משהו שונה/לא תקין זה יוכל לעזור להם.
נכון, גם אם הם נבראו כאלה.
מישהו שיש לו נכות, קודם כל הוא צריך לדעת שיש לו נכות בזה. אח"כ יהיה אפשר להתקדם משם לדברים אחרים.
אז אתה חושב שעיקר העבודה צריכה להיות של הלהטבים?רדיאק2עצשן
אני חושב שאין מישהו מרכזי שהעבודה צריכה להיות מצידו.
אני מחפש משהו לעשות בעצמי.
אבל רק זרקת לאויר, אז אולי לא נסטה מהדיון.
לא אמרתי את זהחדשכאן
אני חושב שזה צריך להיות השלב הראשון.
ובכלל, זה לא רק עבודה שלהם, זה עבודה של כולם להבין את זה כי כרגע זו פחות ההבנה.
כן, אז את השלב הראשון הם עושים ובינתיים לי אין מה לעשות?רדיאק2עצשן
או שלדעתך יש לי איך לעזור להם עם השלב הראשון?
דיברתי על תפיסה של הציבור..חדשכאן
ואיך אנחנו יכולים להביא את התפיסה הסו לציבור?רדיאק2עצשן
הרגשה שלי, בדיונים כאלה, בפורומים, בסלון, אחד על אחד, אבל זה רק מה שאני מוצא לעשות.
יש לך עוד רעיונות?
להט''בים מתאבדים כי הם מרגישים שונים ולא תקיניםפשוט אני..
והפתרון בעיניך הוא שהם יבינו שהם שונים ולא תקינים, נפלא...
לא.הָיוֹ הָיָה

מתאבדים בגלל היחס של החברה לשוני

והחברה תוכל להתייחס אחרת לשוני - כשהשוני לא יתקע לה בין העיניים

כשיכירו בכך שהתורה רואה את זה כעיוות - יהיה לשומרי התורה קל יותר, ונכון יותר, להתייחס לזה לא כאל קרב.

אבל כשהדרישה אינה "תנו לי יחס הוגן" אלא "תשנו את עולם הערכים שלכם" - אכן מגיעה מלחמה.. שיש בה גם חללים, למרבה הכאב ואי-הצדק

 

מסכיםרדיאק2עצשן
כמו שנכים או חולי סרטן לא מתאבדים למרות שהם "פגומים" או "שונים".

אבל להבנתי, הפסקה שכתבת:
אבל כשהדרישה אינה "תנו לי יחס הוגן" אלא "תשנו את עולם הערכים שלכם" - אכן מגיעה מלחמה.. שיש בה גם חללים

זה טיעון לא ענייני להבנתי להטבים בציבור שלנו אינם דורשים שנשנה את עולם הערכים שלנו, ולכן פתחתי את השרשור, כי אמנם כדבריך יהיה לנו קשה לעזור ללהטבים בציבור הכללי, אבל אני מקבל את הטיעון שלהם, שאפילו ללהטבים אצלנו אנחנו לא מצליחים לעזור, וזה מטריד אותי.
..הָיוֹ הָיָה

ראשית - כתבתי זאת כתגובה למי שכן ביקש שלא יגדירו אותם כשונים.

שנית - גם אם כל השיח הדתי לא היה כזה, אי אפשר באמת לנתק את עצמינו מהשיח בחוץ. אנחנו מוכרחים להבהיר זאת היטב - וגם הלהט"בים עצמם צריכים לקבל זאת, ולהתנגד לכל תעמולה אחרת - שזה לא מצב תקני ולא מצב טבעי. אך עם זאת היחס הינו...... וכו'.

יש נכים וחולי סרטן,כמו גם להטבים, שמתאבדים בגלל יאושפשוט אני..

הייאוש יכול להגיע מסיבות פנימיות שאינן קשורות ליחס הרע של הסביבה (לפעמים היחס דווקא טוב), אבל מן הסתם יחס טוב יכול להוריד הישנות המקרים העצובים האלה.

תירוץ ברמה של ילדים בגן, "אבל הוא התחיל".פשוט אני..

היחס לפרט צריך להיות מכבד, אוהב, מכיל ומקרב - ולהגיד "אבל הקהילה הלהטבית תוקעת לנו אצבע בעין" זה פשוט לא רלוונטי.

כמו שאתה בעצמך כתבת - יש בזה אי צדק, לכן אני מניח שאתה מסכים אתי שהתירוץ "אבל הקהילה הלהטבית" הוא לא קביל...

נו באמת. נו באמת.הָיוֹ הָיָה

אף אחד לא כתב תירוץ, בטח שלא קשור לגן.

החיים הם הדדיים, אי אפשר לבוא למישהו ולומר לו: "צ'מע, או שתכפור בתורה שלך או שאני אתאבד".

ואם כבר מדברים על "רמה", אז משפט מאוד על רמה אומר "אל תהיה צודק - תהיה חכם", אם אנשים חושבים שהם יילחמו לנצח על זה שהדרך הזו היא טבעית, וינסו להחדיר את זה לעולם הדתי, והעולם הדתי יקבל את זה בשיוויון נפש - אז הם יתבדו, בין אם נרצה בכך ובין אם לא.

איך שלא יהיה, להאשים התאבדויות של אנשים בכך שהתורה אומרת שזה לא טבעי - זה תירוץ של ילדים בגן. הגע בעצמך: אם יחס שלי אני לא יכול לנמק בהתנהלות של הצד שכנגדי. אז התאבדות שלי אני כן יכול לנמק ב"הם התחילו"? למה זה מקובל עליך משום מה?

ההתאבדויות נגרמות מחמת יחס מסויים, לא מחמת עמדה מסויימת. מי שרוצה למנוע התאבדויות - שילחם על היחס, לא על העמדה. אם הוא ילחם על העמדה - הוא יפסיד. זה לא תירוץ, לא גן, זו עובדה. ואין לזה שום קשר ל"הוא התחיל".

אתה שוב ממשיך בזה, ומשליך על הפרט מאבק שלא קשור אליופשוט אני..

החיים הם הדדיים, אי אפשר לבוא למישהו ולומר לו: "צ'מע, או שתכפור בתורה שלך או שאני אתאבד". - אני מכיר הרבה להטבים דתיים, אף אחד מהם מעולם לא ביקש מאנשים לכפור בתורה או להתיר איסורים.

 

איך שלא יהיה, להאשים התאבדויות של אנשים בכך שהתורה אומרת שזה לא טבעי - זה תירוץ של ילדים בגן. - א. התורה לא אומרת מה טבעי ומה לא טבעי, או שלשיטתך זה לא טבעי להימשך לאשה רווקה/נידה וכו'. "אסור" לא אומר "לא טבעי". 

ב. יחס אכזרי של החברה אל הפרט, בהחלט יכול להוביל לנטיות אובדניות. להתכחש לזה או להגיד שזה ילדותי זה פשוט לא רציני.

 

לפסקה האחרונה כבר התייחסתי - אף אחד לא רוצה לשנות את העמדה ההלכתית, אלא את היחס.

אני בפירוש לא, ואפילו כתבתי את זה בפירוש.הָיוֹ הָיָה

דבר ראשון - תקרא כאן: .. - צעירים מעל עשרים

דבר שני, הרחבה של השורה הראשונה שם: אני לא משליך על אף אחד שום דבר, אבל אתה לא יכול לאחוז בחבל משתי קצותיו: יגידו שהלהט"בים צריכים להכיר באמת - אתה תאמר שבגלל זה הם מתאבדים. יגידו שבמאבק על האמת אין שום סיבה שהם יצליחו - אתה אומר "הי, אבל אל תשליך על הפרט". אז לא הבנתי, על מה כעסת קודם? הרי מה שנכתב -  נכתב כלפי אותם אלו שלא מוכנים להכיר באמת. לא כלפי אחרים. 

על אלו שעליהם נכתב שהם צריכים הלכיר באמת אתה כתבת שלא לדרוש מהם דבר כזה, ועל אותם אלו שעליהם הגבת אני כתבתי שאין ברירה אחרת, וכעת אתה אומר לי שאני משליך את הכלל על הפרט? הרי על אלו אני מדבר! מי שלא מתכחש לאמת - לא רלוונטי בכלל - לא לדברי חדשכאן ולא לתגובתך עליו!

אותם "הרבה להט"בים דתיים שאתה מכיר" הם בדיוק אלו שמממשים את מה שביקש חדשכאן - בעצם כך ש"אף אחד מהם מעולם לא ביקש מאנשים לכפור בתורה או להתיר איסורים". זו בדיוק הנקודה, עליהם לא הושלך שום מאבק. מה אתה רוצה?

 

אני תוהה אם קראת מה שכתבתי לפני שהגבת. גם כאן כתבתי בפירוש - מה שמביא להתאבדויות זה יחס של החברה, ולא עמדה. והעבודה צרכיה להיות במישור של "יחס למרות עמדה" ולא של "לשנות את העמדה".

אז מה חשבת כשהגבת לי ש"יחס אכזרי מביא לאובדנות והתכחשות לזה היא ילדותית"??

 

בקשר לפסקה האחרונה, התייחסתי לזה:פשוט אני..

איך שלא יהיה, להאשים התאבדויות של אנשים בכך שהתורה אומרת שזה לא טבעי - זה תירוץ של ילדים בגן. הגע בעצמך: אם יחס שלי אני לא יכול לנמק בהתנהלותש ל הצד שכנגדי. אז התאבדות שלי אני כן יכול לנמק ב"הם התחילו"? למה זה מקובל עליך משום מה?

וטרם הבנתי.הָיוֹ הָיָה

אתה שוב רוקד על שתי החתונות:

או שמנהלים דיון של "חכם" ולא של "צודק", ובכך אנחנו מכירים שהתנהלות של א' גורמת לתגובה של ב', ואל משנה לנו אם זה בצדק או לא בצדק או כן גן או לא גן, זה פשוט מציאות.

או שמנהלים דיון של "צודק", ולפיו: מה שעושה א' לא אמור להיות עניינו של ב', ואם ב' יעשה משהו בגלל א' אז הוא מתנהל ברמה של גן.

 

מה שבכל מקרה אנחנו לא יכולים לבחור, זה לומר: כשא' עושה משהו בגלל יחס של ב' - זה מובן. ולכן ב' אשם, אבל כשב' עושה משהו בגלל יחס של א', זה לא מובן, אז שוב ב' אשם.

זה - לא. תודה.

אבל זה לא ההתנהגות של א', אלא של אנשים אחריםפשוט אני..

אדם הומו הוא לא "הקהילה הגאה", ואם הוא נער דתי אז כנראה שהוא גם לא מניף דגלי גאווה ברחובות תל אביב או ירושלים.

זה טיעון שונה.הָיוֹ הָיָה

טענת 2 טענות, א' - שלהשליך את היחס שלנו לפי התנהלות הקהילה - זה ברמת גן. ב' שלא להשליך על פרט את מאבק הכלל. אל תערבב ביניהן.

ולשתיהן עניתי.

מה זה "צריכים להכיר באמת"?פשוט אני..

האמת היא שאסור לקיים משכב זכר, נכון. 

אבל להגיד "זה לא טבעי" - זה פשוט שקר. הומוסקסואליות היא טבעית, אף אחד לא לוקח כדור בשביל להפוך לכזה (או שההגדרה שלך ל"טבעי" היא "אין לו רצונות לעשות דברים שהתורה אוסרת", ואז אין אף אדם "טבעי" בעולם).

 

בקשר לשאר הדברים - הלכתי לאיבוד.

נו, אז זה חלק מהויכוח.הָיוֹ הָיָה

גם סרטן קורה בלי כדור, וגם טאיי זקס.

אנחנו רואים בתורה לא רק קאנון חוקתי רליגיוזי, אלא לימוד דרכי עולם וערכיו. ובכללם הנושא הרגיש הזה.

אני יודע שיש לך ויכוח על זה איתי, וחדשכאן כמובן ייצג את העמדה בה אני מחזיק, ואם אתה רוצה אתה יכול להתווכח על זה איתו. אבל הויכוח חייב להיות במישור הזה.

כל עוד ואנחנו רואים כחלק מערכי התורה את ההכרה בדבר כדבר "לא טבעי" - אז אתה לא יכול לדרוש ממנו לא לחיות זאת. ולא להאשים את חיי הערכים האלו - בהתאבדויות.

 

 

אין מה ללכת לאיבוד, מה שאני טוען הוא פשוט: חדשכאן ביקר זן X של אנשים, אתה הזדעתקת, אני הסברתי למה הוא צודק, אוז אמרת לי שזה לא בסדר שאני משליך את הבעיות של זן X על זן Y. מה שכמובן ממש לא נכון - אני הגבתי להויכוח שלך עם חדשכאן על זן X, על זן Y לא היו לנו מלכתחילה טענות.

הבעיה היתה שכשחדשכאן דרש מזן X להתנהג כמו זן Y, אתה אמרת שזה יגרום לזן X להתאבד. אבל כשאני עניתי מה הבעיה בזן X, אתה חזרת לטעון ש"עובדה שיש זן Y".

(תרגומון: זן X = אנשים שמתעקשים שזה טבעי - ומאבקם הוא במישור ה"עמדה", זן Y = אנשים שמודיםש זה לא טבעי, או שלא עוסקים בכך, ומאבקם מתרכז במישור ה"יחס החברה".)

אני חושב שיש פה חוסר תיאום על המושג טבעי ועד נושא הדיוןרדיאק2עצשן

כי אפשר להגדיר טבעי - מה שנוצר בדרך הטבע ללא התערבות אנושית, ואפשר להגדיר - משהו שבדרך כלל לא קורה בדרך הטבע, ואם הוא קורה, אז זה פחות טוב, כמו למשל סרטן.

לכן אולי צריך לישר קו ולהחליט האם סרטן והומו הם דברים לא טבעיים או כן טבעיים.

 

ובעניין הנושא, גם נראה לי שיש אי הבנה (לפחות לי לקח זמן להבין), שנושא השרשור התחיל מהציבור שלנו, שבו אין אנשים שבאים להצדיק משכב זכר ולגיטימציות אחרות, אבל תוך כדי דיון הוכנסו לנושא, כנראה כי זה קשור, גם הקהילה הגאה, שחלקם (לא יודע אחוזים) טוענים דברים שהציבור שלנו לא מסכים איתם.

מה שענו לךחדשכאן
אשמח אם יוכל להיות שיח בלי לברוח לפוליטיקלי קורקט לפוסט מודרניזם. זה גם ככה נושא רגיש ומורכב.
למי אכפת מהפוליקלי קורקט?פשוט אני..

אכפת לי שאנשים לא ימותו, והגישה לפיה "בואו נגרום להם להבין שהם לא תקינים" תעשה בדיוק את ההפך.

 

אתה חושב שאתה מחדש משהו כשאתה אומר לנער דתי שהוא לא תקין? שהוא לא שם לב לזה בעצמו? שהוא לא אוכל את עצמו בייסורים שאי אפשר לתאר, בגלל הפחד והייאוש שעוטפים אותו בגלל זה שהוא "לא תקין"?

תראה שכתבתי את זה גם לציבורחדשכאן
אבל אנחנו גם ככה בלי פוליטקלי קורקט אז מזה משנה 💁🏻‍♂️
ולא הבנתי מה זה שונה מכל דבר לא תקין/נכות אחרת?

[עריכה: ראיתי למטה בתגובה שלך שכתבת בא' את מה שכתבתי.. אולי התכוונת למשהו מעט שונה?]
יש חלקים בציבור שכבר סיבה שזה יקרה למישהובן מכיר

באופן כללי אני חושב

1. להדגיש: האדם - לגיטימי, המעשה - לא.

2. לא לדבר על הציבור כאל סוטים/בהמות/רפש אדם וכו', (בעיקר כי הם לא, ואת מי שזה לא מספק אז כאסטרטגיה).

ויש מה לעשות עם זה? ואיך להעביר את המסר הזה?רדיאק2עצשן
את הכותרת שלך לא הבנתי.
עם גוף ההודעה אני לגמרי מסכים. אז מה עושים עם זה? איך לוקחים את המסר הזה, ועוזרים איתו ללהטבים שבציבור שלנו?
בדגש על הציבור שלנו. מסתבר שמי שלא דתי, אז יש לו פתרונות, לצערי מחוץ למסגרת ההלכה, אבל פתרונות.
התייחסתי לחלקבן מכיר

שכתבת שהאשימו את הדת והרבנים בהתאבדויות ועוד.

באופן כללי, לדעתי הדרך הכי טובה היא לעשות מחקר מקיף, אמין (החלק הזה יהיה קשה במיוחד) שעומד בתקינות מחקרית על מה גורם לנטיות הפוכות.

בהנחה ונמצא שאין דרך להשפיע על הנטייה של האדם - ביסקסואלים יסתדרו עם ההלכה (כפי ש@פשוט אני.. מצליח להסתדר (על אף שהוא אומר שזה עדיין לא לגמרי פשוט..)), ובהקשר להומואים ולסביות - כשנגיע לגשר נחצה אותו, אבל הכיוון הוא שמצד אחד - כפי שאדם שמכור בצורה חסרת תקנה לסיגריות לא מעשן בשבת ככה הם לא מעשן ככה גם הם לא יכולים לעבור עבירה - ומצד שני - כפי שגם אם אותו מעשן חילל שבת והוא מבכה על כך אנחנו נהיה שם בשבילו, כך גם עבור הומואים ולסביות.

אם המחקר ימצא שיש דרך להתערב בנטייה, הציבור הדתי (וכל אחד שהנושא חשוב לו) יממן קרן שתיתן מענה בחינם או תמורת תשלום סמלי שתעזור לאנשים אלו.

לגמרי לגמרי מסכיםרדיאק2עצשן
אבל נראה לי יהיה ממש קשה עד כדי בלתי אפשרי לקיים מחקר כזה. מי צריך להיות אחראי על המחקר?

וההתאבדויות ועוד שהלהטב חווים, אתה חושב שזה קיים אצלינו כמו בציבור החילוני, או יותר? כי אם זה קיים אצלינו יותר, אז יש לזה סיבה.
אתה חושב שהסיבה היא מחקרים מוטים נגד ערכי הציבור שלנו? יתכן. אני חושב שזו אכן לפחות חלק מהסיבה.
אבל כמו כן, אני מקבל את זה שיתכן שבגלל הדת יש אוירה שהיא טעות, שהיא לא אוירה שהתורה מכוונת אליה, אבל היא כן אוירה שהתורה גורמת לה, שבגלל האוירה הזו קורות התקלות האלה.
אני לא מסתכל בגלל זה באשמה על התורה - אני מבין שגם אם התורה גרמה לזה, זה בידיעת הקב"ה וכנראה צריך לצאת מזה משהו טוב, אבל אני מבין שזו נקודה שאנחנו צריכים לדייק יותר טוב את לימוד התורה שלנו, כדי למנוע את התקלות האלה.
אכן, כל הבעיה היאבן מכיר
שכל אחד שאורך מחקר (כן, גם דתיים) מסלף את הנתונים לטובתו. על מנת שמחקר בנושא זה לא יהיה מסולף, וחשוב לא פחות יהיה מקובל על הציבור, צריך ששני אנשים בולטים בנושא מהצוות האידיאולוגיים יהיו העורכים שלו.
טיפול נפשיחסדי הים
להגיד טיפול נפשי זה להפיל עליהם את האחריות.רדיאק2עצשן
וזה אחלה. בסוף כל אדם צריך להיות הראשון שאחראי על עצמו,
אבל בתור גומל חסדים, ובתור אחד שרוצה לוודא שלא יזרקו את הבן דוד שלו מהבית,

אז אני מחפש מה *אני*, סטרייט שכמותי, יכול לעזור.

אגב כנראה שאת הילדים שלי אני לא אזרוק מהבית, ולכן השתמשתי בדוגמה התאורתית לחלוטין על בן הדוד שלי, רק כדי להסביר שהדבר קרוב לליבי לעזור להם ולא רק להגיד "שילכו לטיפול".

ועוד דבר, הרי יש טיפולים לא טובים, ויש כאלה שטיפול בכלל אינו נגיש עבורם. אך איך משיגים להם רק טיפולים טובים?
יש דברים בחברה שאפשר לעשות כמו לדאוג להם למטפליםחסדי הים
טובים ולהוזיל את העלות.
גם אפשר לתמוך בהם כמו כל אדם שעובר טיפול נפשי.
אבל הדברים האלה לא קורים לבדרדיאק2עצשן
אז איך אפשר לקדם את זה?
מה בעצם הבעיה, שאין לנו יזמים בציבור?

לתמוך בהם כמו בכל אחד - מסכים, אבל זה באחד על אחד. מה עם כל אלה שלא מקבלים יחס טוב, יש איך לעזור להם?
או שאולי אלה שלא מקבלים יחס טוב זה לא בציבור שלנו? אני לא בקיא בנתונים. אבל אגב, גם לחרדים הייתי שמח שנעזור.
רגישות, רגישות, רגישותadvfb

העמדה הדתית אינה סותרת רגישות להפיך..

 

להטב, ובמיוחד להטב דתי - הוא שרוי במצוקה וראוי להביע אמפתיה כלפי המצוקה החברתית שהוא כלוא בה

בלי קשר אם מעשה (או עמדה) כזה או אחר הוא לגיטימי.

 

וגם בסופו של דבר - העולם מלא בטרגדיות. בחלקן אין לנו כבנ"א פתרון פרקטי מלא.

אם אדם לא יכול להקים משפחה (אישה/בעל וילדים) זו טרגדיה בעיני.

האם דעה זו גורמת לסבל? ח"ו.

עמדה זו גורמת לאושר.

נטו רגישות אישית?רדיאק2עצשן
לא חסרה מודעות ציבורית? אירגונים? תמיכה?
הארגונים שמעוררים רגשות גם נותנים לגיטימציה לערכים ליברליםadvfb

מערביים שאני לא מסכים איתם.

 

אישה וילדים זה סופר חשוב!!!

זה אובדן ענק אם אדם לא יכול להקים משפחה...

 

ודווקא מתוך אהבת האדם אני מדגיש את הערך החשוב הזה. זה מה שמסב אושר לבנאדם.

ולפעמים הרגישות נובעת מתפיסה אידיאולוגית דומה. זה לא חכמה להיות רגיש למשהו שאתה מסכים איתו ושאין ערכים וכולי.

 

זה חכמה להיות רגיש אם יש לך סולם ערכים מאוד ברור ובכל זאת אתה מוכן להכיל את זה שיש מי שסובר לא כמוך ומי שהציבור משפיל אתה נוהג איתו ברגישות על כבודו שכבר במילא נרמס תחת החברה.

האמת היא שלא הבנץי מילה ממה שכתבתרדיאק2עצשן
אתה נגד להקים ארגון שיהיה על פי הערכים של הציבור הדתי לאומי?
לא, אני לא יודע למה אתה מכליל את כל הציבור הדתי לאומי תחתadvfb

עמדה אחת בנושא הזה.

יש כמה גישות בציבור על הנושא...

 

אני הכי מתחבר לרב אבישי מזרחי שמעודד שיח בנושא.

הוא היה אמור להעביר נושאים ביום עיון של החמ"ד בעניין וחסמו אותו בעקבות לחצים מחוגים 'שמרניים' יותר

ממליץ על הפודקאסט הזהadvfb

פרק 24 - להט"ב בחינוך הדתי - מרכז יהל

 

עושה הרבה סדר ביחס החינוכי לעניין

אני אירה עכשיו ברגליים של עצמי:הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ג' בתמוז תשפ"א 06:46

כי ישר יאמרו ש"הנה אתה מקטלג, פוסק בלי לבדוק"..

אבל כן, מהיכרות עם המרכז הזה, גם בלי לשמוע את הפודקאסט הזה ספציפית אני יכול לומר שצריך לקחת אותו בעירבון מוגבל מאוד מאוד.

אני שמח שיש לך כלים לבדוק אמינותadvfb

לי יש לי את הכלים שלי לכך, וכנראה שנשאר כמו קווים מקבילים (שלא נפגשים) בנושא.

וגם אם היינו רוצים לדון על זה - לא נראה לי שזה כ"כ אפשרי בתנאים הקיימים.

לא אמינות.הָיוֹ הָיָה

אלא אג'נדה.

ולא חשבתי שאשכנע אותך..

אמינות ביחס לאג'נדהadvfb

שהיא לא מספיק תורנית וכולי 

הגדרות עדינות..הָיוֹ הָיָה

"לא מספיק תורנית"

נו שוין.

אלו ההגדרות שליadvfb

אמרתי לך - אין לנו שפה משותפת בתחום הזה.

בזה אני מסכים איתך..הָיוֹ הָיָה

אבל את המשפט ההוא כתבת בתור דעתי שלי, לא? לדעתך הרי גם זו טענה לא נכונה (לומר שהם לא מספיק תורניים..)

נו בסדרadvfb

אז לדעתך הם חשודים בכפירה, בסדר... (או בגדר ודאי כפירה)

לדעתי ממש להיפך.

כמובן, ממש מסכים לגבי הרגישות.רדיאק2עצשן
וגם מסכים שלא צריך לעשות טרגדיה מזה שחלקם אינם יכולים להקים משפחה. יש על זה בהפטרה של תענית ציבור בעניין סריסים.
להיפך, זאת טרגדיהadvfb

משפחה וילדים זה הדבר הכי חשוב שיכול להיות לבנאדם.

 

לא דייקתירדיאק2עצשן
זה דבר רע (טרגדיה, פגם, באסה) שצריך לדעת לחיות את החיים איתו בצורה טובה (שמחה, יעילה, עובדת השם וכו').
המילים שכתבת הם לא מתאימות לטרגדיהadvfb

צריך כמה שיותר לחיות בשאריות החיים שיש אבל זה חסרון מאוד גדול והמודעות אליו היא טובה.

זה היה בכוונהרדיאק2עצשן
כתבתי טרגדיה כאופציה אחת ובאסה כאופציה אחרת.
אני לא רוצה להחליט לאנשים איך להסתכל על זה.
בעזרת השם, שכל הילדים שלי יהיו רגילים, אבל אני לא אסתכל על זה כטרגדיה (וגם לא על זה שאבא שלי נפטר, ולא על זה שעברנו הפלה).
יכול להיות שאני יוצא דופן, ורוב האנשים קוראים לדהרים האלה טרגדיות, אבל זאת הדרך שלי להתמודד עם זה ואני מציע אותה גם לאחרים, למרות שאולי זה לא מתאים לרובם.
וזה מה שאמרתי שלא דייקתירדיאק2עצשן
כי מבחינת הרגישות שצריך כלפיהם, צריך להסתכל על זה כטרגדיה, להיות בשיא הרגישות, אבל חלק מהרגישות היא גם להבין שיתכן שהם מעדיפים לא להסתכל על זה כטרגדיה, כמו הרבה אנשים שלא אוהבים שמרחמים עליהם יותר מידי.

אבל כמו שהבנתי ממך שכתבת בהתחלה, לא צריך לסבול מזה, אלא לקחת את זה למקום טוב. לפעמים לקחת את זה למקום טוב, אומר לא לקרוא לזה טרגדיה.
אאמממממ זה מורכבadvfb

באופן אישי - אני שם את הנושא 'משפחה' כערך עליון בחיים שלי ביחס לעוד הרבה ערכים חשובים שיש.

לפיכך זאת אכן טרגדיה. זה חוסר מאוד גדול. גם כשהוא חסר במקרה מסויים אני לא ינמיך כהוא זה את המשמעות שלו.

 

גם עם טרגדיות צריך להתמודד ולהגיע למדרגה של 'שמח ביסורין'. זה ממש לא פשוט אבל זה מאוד חשוב.

 הרבה אנשים עברו טרגדיות בחיים המשיכו להאחז בחיים שיש וגדלו ממש.

לנידון דידן - גם אדם שלא מסוגל להקים משפחה צריך לדעת את הערך הגדול של משפחה ולא להמעיט בו בגלל שהוא לא יכול. מה שכן - לדעת איזו עוד ערכים הוא יכול לממש ולשמוח בהם.

מסכים עם הרוברדיאק2עצשן

לא מסכים עם הטענה שחוסר בערך עליון = טרגדיה.

גם לימוד תורה זה ערך עליון. ממש לא הייתי מגדיר את זה כטרגדיה אם מסיבה כלשהי אדם אנוס מללמוד תורה.

אבל אני חושב שזה עניין ממש אישי. ואם בעיני מישהו אחר זה טרגדיה, אז אני לגמרי מכבד את זה.

אז מה כל כך חשוב בערך הזה ('עליון')?advfb

אם החוסר שלו לא מורגש כ"כ?

ככל שמשהו חשוב יותר ויקר לליבו של אדם - החוסר שלו יורגש בהתאם.

 

אין הכי נמי לגבי ת"ת. תורה היא האור של העולם (כל אחד לפום דרגיה דיליה כמובן) תלמוד תורה הוא תבלין ביחס ליצר הרע שכולם צריכים

אני חושב שאתה לא מבין שאני לא חולק עליך בחשיבותם של דבריםרדיאק2עצשן
אלא בהפיכת חסרון לטרגדיה.
הדיון הזה הוא צדגי וחסר טעם מבחינתי.
בדיון הזה אני רק מספר לך איך הרגש האישי שלי עובד ואיך טוב לי להרגיש ומה חשבתי שיכול להיות טוב לאחרים...
סתם נקודה רגשית שלי, שאצלי טרגי = משהו בלתי נתפס. ומשהו בלתי נתפס מבחינתי זה תחום שכדאי למצמצם כדי להיות כמה שיותר מסוגל להכיל את המציאות, ואולי אני לא נצמד להגדרות מילוניות, אבל ככה טוב לי.
אמממadvfb

שיש חסרון כלשהו אז הרגשה שלו מולידה כאב -

אפשר להתגבר את זה לנסות לצמצם אותו כמה שניתן. לא שולל לגמרי.

מי שבאמת זה לא שייך לו - כדאי שיתעסק בדברים אחרים.

 

צריך לעשות חילוקרץ-הולך
יש את העמדה הלהט"בית שאנחנו חולקים עליהם בכל תוקף. ויש את האנשים עצמם ואם יצא לי להכיר אדם כזה אני לגמרי יבין אותו ואת ההתמודדות שלו. המלחמה שלנו היא נגד התפיסה שזה לגיטימי לחיות ולממש את הנטייה הזאת, לא נגד אנשים שסובלים מזה. צריך להתייחס למי שסובל מזה ברגישות.
מסכיפ עם החילוקרדיאק2עצשן
הבעיה שהחילוק לא תמיד עובדפריקה2
להט"ב דתי ששומע איך שמדברים על להט"בים (ובמיוחד אם נשמע מהדיבור שלהטבים ככלל ממשים את הנטיה או מעודדים לממש אותה) ירגיש שנאה כלפיו (וגם לא ירצה לספר על הנטיה)?


איך מעודדים אנשים לספר? להרגיש בנוח? לא להרגיש רגשות אשם (ומצוקה נוראית) על עצם הנטיה שלהם? כציבור...


וחוצמזה אני רוצה לתייג את @פשוט אני..
הדיון הזה מחזיר אותי 15 שנים אחורהפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ג' בתמוז תשפ"א 10:29

איך נגרום להם לא לסבול?

 

א. נגרום להם להבין שהם חריגים

ב. נבדיל בין הנטייה לבין המעשה (כאילו שאם מישהו עושה מעשה אז צריכים להתעלל בו נפשית וחברתית, בשונה למשל מחללי שבת שהציבור שלנו יודע יפה מאוד לעטוף ולקרב)

 

חברים יקרים,

 

כשהייתי בכתה י"א ניסיתי לשלוח יד בנפשי (אחרי שנים של פגיעות וחתכים באמצעים שונים ומשונים). מילד שמח ואהוב הפכתי לנער בודד, מדוכא ושונא (את עצמי). תאמינו לי שידעתי היטב שאני שונה וחריג, ידעתי שלא ניתן לשנות את התורה, ידעתי שכשהחברים שלי אומרים "בהמות" ו"סוטים" הם מתייחסים רק למי שצועד בת"א או מקיים זוגיות כזאת, ולא אלי. משום מה, כל המידע הזה לא עזר לי להיות מאושר.

 

ואחר כך מתפלאים שהומואים דתיים מנסים להיות "טבעיים" ולא חריגים, ומתחתנים עם נשים שכלל לא יודעות למה הן נכנסות.

 

התחושה שלי היא שאתם כותבים כאן מאיזה מגדל שן אקדמי, מתפלפלים להנאתכם בפורום (וגם אני כמובן נהנה להתפלפל), שוכחים שמדובר באנשים אמיתיים עם קשיים אמיתיים שהם לא בחרו בהם.

אני מניח שלא התכוונת אלי באופן אישירדיאק2עצשן
ובטח העתקת את זה ממקום ישן שכתבת מזמן.

אני לא מתפלפל ממגדל השן.

אני איש פשוט,
קוראים לי רדיאק עצשן,
גר בישוב מעורב,
לא מכיר לעומק שום הומו,
אבל יש לי הרבה חברים הומואים שאני מכיר דרך האינטרנט - כמעט כולם דתיים,
וחוץ מזה יש לי עוד הרבה חברים עם קשיים גדולים מכל קשת ההתמודדויות של החיים,
ואני מכיר את הקשיים לעומק. מכיר את הכאב. מכיר את חוסר המענה. מכיר את המציאות שבן אדם אינן מתמודד מבחירה אלא ממציאות שנכפתה עליו.

ולפעמים, בתוך כל מה שאני מכיר, אני חושש שאני/שהציבור לא עושה מספיק כדי לעזור להם לא לסבול. לכל סוגי המתמודדים, אבל בפרט למתמודדי הלהטב ובפרט להומואים שבתוכם שמחפשים מענה דוקא בתוך הציבור הדתי (לאומי), כי ברוב ההתמודדויות האחרות, אפשר לקבל מענה סביר גם מחוץ לציבור.

מתוך כך אני מחפש איך אני/הציבור יכולים להשתפר.
ההומואים שאני מכיר כבר יודעים שהם חריגים. וגם הם וגם אני מפרידים בין הנטייה לבין המעשה.

פשוט להמשיך להיות מכיל ותומך כמו שאני, והבעיה תפתר? לא נראה לי, כי נראה לי שעדיין חסר משהו בציבור, והיחיד שאני יכול להאשים אותו שהוא לא פועל בנידון - זה אני, למרות שאני לא יזם ולא כלום.

אז יש לך עצות נוספות להגיד לי? כי אני אשמח.
ואולי יש לך עצה מה אפשר לעשות כדי להחדיר את המודעות הזו לכל הציבור הדתי?
בוודאי שלא התכוונתי אליךפשוט אני..

ו... לא העתקתי את זה, כתבתי את זה עכשיו. מדם ליבי.

 

בנוגע לכל השאר - אתייחס בהמשך בעז"ה, לפעמים יש לי עבודה לעשות

סליחה, זה פשוט היה לי מוכר...רדיאק2עצשן

לפעמים כשדברים מגיעים ממש מהלב, אז אפשר לכתוב אותם כמעט מילה במילה בלי לכוון.

ולא השוותי לשום דבר אחר שכתבת פעם. כנראה שזה גם לא דומה מילה במילה, אבל הכרתי את תוכן הדברים.

מקווה שלא הבנת ממני שעשיתי חילוק כזהפריקה2
כל מה שהתכוונתי הוא שזה עוד יותר פוגע שחושבים ישר שמי שיש לו את הנטיה עובר על איסור התורה כשזה בכלל לא בטוח נכון. ושזה לא יעזור להגיד את האדם הספציפי אנחנו לא שונאים כי זה מה שהן מרגישים (כפי שעלה מדבריך).


תודה על דבריך החשובים! אתה ממלא תפקיד חשוב בהעלאה למודעות ובהצלת נפשות
הוא לא כתב את זה בתגובה אליךרדיאק2עצשן
אתה יודע איך לזהות מי הגיב למי?
אני רוצה דבר ראשון לבקש סליחה אם נפגעת מדבריירץ-הולך
לגופו של עניין, אתה חושב שלא צריך לעשות חילוק? שאנחנו יכולים פשוט ללכת ולהגיד שמה שאסרה התורה מותר?
אין לי ספק שצריך להתנהל בסוגיה הזאת ברגישות. אולי יבוא יום ויעשו מערכי שיעורים על ההתבגרות והיצרים החדשים שמופיעים ואז יסבירו להם שיש כאלה אם נטייה הפוכה ושצריך לקבל אותם למרות הקשיים שלהם.
תלוי בהקשר של החילוקפשוט אני..

אם אתה רוצה לחלק בין המעשים לבין המשיכה, כדי לדעת אל מי להיות נחמד ואל מי להתאכזר, את מי להעיף מהבית ואת מי אפשר לשדך לנשים - אז החילוק הזה אכזרי.

 

 

אני התכוונתירץ-הולך
שבנוגע למעשה עצמו אני מחנך שהוא לא ראוי ולא מוסרי כי הוא נגד רצון ה', אבל יש אנשים שנולדו עם התמודדות כזאת ואנחנו דואגים להם.

ככה אני חושב שהילד יקבל תמונה שלמה יותר על העולם ואם הוא מתמודד עם נטייה כזאת הוא ירגיש פתוח לשתף.
תראההפי
יש הרבה אנשים שחוטאים בעולם ויש גם אנשים שעוברים על כרת.
לדוגמא זוג שלא שומר נידה אדם שמחלל שבת .. אדם שאוכל חמץ בפסח וכו' .

להגיד להם שזה חטא? הם יודעים ,
זה אומר שאני צריכה להתייחס אליהם לא יפה? לא
אני אוהבת אותם עדיין.

בנוגע לעזרה דבר ראשון לדעתי צריך לא להזדעזע שמישהו מספר לך אלא להגיד לו שהנטייה שלו לגימטית .
השאלה מה הוא יעשה איתה ..כי המעשה לא לגיטימי .. כמו שלא לגיטמי לאכול חמץ
האם הוא בוחר להתמודד עם הנטייה הטבעית שלו?
כי זה ברור שזה חתיכת נסיון.

כמו לדוגמא אישה שהיא אנורקסית והיא לא רוצה לגעת באוכל. או בחור שעושה דיאטה והנטייה הטבעית שלו זה לאכול וזה נסיון מאוד מאוד קשה עברו להרזות ...
האם הנטייה הטבעית שלו היא לאכול? כן
האם זה קל לשנות אותה? ממש ממש לא ולפעמים זה נראה בגדר בלתי אפשרי .
האם בפועל זה כן אפשרי? כן
אותו דבר בן אדם עם נטיות זה הכי קשה בארץ אבל זה לגמרי אפשרי .
האם יש לו פה חתיכת נסיון מהאגדות ? כן
האם אני יכולה בכלל לשפוט אותו? לא

מה אפשר לעשות ?
לעשות את הפירוד בין הנטייה לבין המעשה
ולעשות את הפירוד בין המעשה לבין הבן אדם.
אני מחפש עוד קצת איך לעזוררדיאק2עצשן

לא רק לאלה שפונים אלי.

יש תחושה שחסרה עזרה בציבור. ויש כאלה שקשה להם לפנות.

מה אנחנו יכולים לעשות שינוי בציבור.

ברמה האישית ברור שאני מנסה להגיב הכי טוב לאנשים האלה.

אולי תשאל רב מתוקהפי
מי אמר שאתה צריך לעשות משהו?ultracrepidam

ניקח לדוגמה אנשים שמרביצים לערבים סתם.

מה אתה אמור לעשות בנושא - בהנחה שאתה לא יודע מי עושה את זה? רוב האנשים לא עושים כלום

או אדם שמרביץ לאשתו. אם אתה לא יודע מי זה, וברור שאתה לא מעודד את זה, אז אתה לא בהכרח צריך לעשות משהו.

 

לדעתי זה דומה - מעורבות יתר יכולה להביא לפעמים יותר נזק מתועלת. למה אי אפשר להתייחס לאדם כאדם ולהתעלם מהיצר הרע שלו? מה אכפת לך לאן היצר מנסה למשוך אותו?

נכון, יש נטיה של אנשים בציבור להתייחס לכל הנושא במבט רגשי ולא רציונלי. והתורה קצת מעודדת את זה בכינוי "תועבה". אז אולי בקטע הזה פשוט להנמיך להבות ולהתייחס לסיפור במבט קר יותר, שזה בעצם אומר לא להתייחס. הנושא לא חשוב, אין הבדל בין אדם עם נטיה לחטא מסוים לבין אדם עם נטיה לחטא אחר.

 

ואם בן אדם צריך עזרה, אז לעזור. יש המון אנשים שסובלים מכל מיני סיבות. צריךך לעזור לכל מי שצריך

 

יש נושא אחר, והוא "להטב" כאיגוד, שזה נושא פוליטי, שבנוי על התאגדות למען אנשים שונים בעלי צרכים שונים לגמרי אבל מאוחדים בשאיפה פוליטי מסוימת. וכאיגוד למטרות פוליטיות, צריך לברר לגבי כל סניף של האיגוד הזה מה היעד שלו, ולהחליט אם ואיך לעזור.

 

---חשוב להדגיש---

אני רק מציע פה משהו שנראה לי הגיוני, כמו שאני עושה בכל מה שאני כותב. במקרה הזה אין לי אפילו מקרה אחד שבו אני יכול להעיד שזה עבד. אז זאת תיאוריה, אם מישהו יוכיח שצדקתי אשמח, ואם מישהו רוצה לנסות בעצמו - על אחריותו

נשמע מאוד הגיונירדיאק2עצשן
אבל בכל זאת, מה שגרם לי לחשוב שצריך לעזור להם, הוא שאין להם מספיק מענה בציבור הדתי.
לאנשים אחרים (כמומערבי שמרביצים לו) בדרך כלל יש איזה ארגון שתומך בהם.
אבלultracrepidam

גם הארגונים שעוזרים לערבים שמרביצים להם, הם בדרך כלל יהיו מהצד השמאלני הקיצוני של המפה.

 

זה קצת שאלה של ביצה ותרנגולת - האם זה שמאלנים שאוהבים לנפנף בשמאלניותם, או שהם רוצים להראות שהם לא כמו הדתיים החשוכים, או שמרוב מאמץ על לפרגן לערבים מסכנים (שזה מבורך) הם נהיו שמאלנים.

וזה בדיוק מה שמוביל את קו המחשבה שלי, שעודף עשיה הוא גם לא נכון

צה שאתה אומר זה מענייןרדיאק2עצשן
אבל לדעתי הטעות של הארגונים האלה זה לא שהם בעודף עשיה, אלא שסדר העדיפויות שלהם לקוי.
צריך לעזור למסכנים באומות העולם ובכללם לערבים, וצריך למנוע צער בעלי חיים, אבל צריך קודם כל לדאוג לחלשים שבתוכנו. לחולי סרטן, לנפגעי טרור, ו...להומואים.
אתה לא יכול ללכת לפי סדר עדיפויותultracrepidam

כי אז זה אומר שלא תתן שקל לתחבורה עד שתציל את כל החולים.

 

יש בן אדם שמסיבה כלשהי החליט לטפל בנושא מסוים (בדיוק כמו שאתה התחברת לנושא הזה כרגע) ואז השאלה היא האם יתר עשיה ישפר את המצב או יערער את האיזון

 

קח לדוגמה את הרב הבר הצדיק. הוא החבר לנושא של תרומות כליה. האם זה הנושא הכי דחוף בעולם? לא בהכרח. אבל בתחומו הוא הביא המון ברכה לעולם.

 

אז זאת לא שאלה של סדרי עדיפויות, אלא השאלה עד כמה האיזון צריך להיות עדין.

 

אפילו הרב הבר נחקר במשטרה, כי הנושא של תרומות כליה הוא נושא עם בעייתיות, כי בקצה זה מגיע לקצירת איברים

אתה צודק שאי אפשר ללכת במאה אחוז לפי סדר עדיפויותרדיאק2עצשן

צריך גם ללכת קצת עם הלב, וגם כל אחד יכול לבחור להתמקד קצת בתחומים שהוא יותר טוב בהם.

אלא שצריך להיות פיזור הגיוני.

אני בהחלט מקבל את זה שהפיזור ההגיוני אומר לא להקים עוד ארגונים לטובת להטבים דתיים, כי גם אם זה חשוב, כבר יש קצת מי שעוזר להם, והם לא בראש סדר העדיפויות.

אני לא מקבל את ההשוואה לעזרה לערבים, כי הם מקבלים עזרה ביחס לא פרופוציונלי למיקום שלהם בסדר העדיפויות.

אני אפילו מניח שאתה גם חושב ככה, ורק הבאת את הדוגמה כדי להקצין...

אני חושב שלא הובנתיultracrepidam

הדוגמה שהבאתי ממש לא היתה הקצנה.

יש תופעה של יהודים שחושבים שזה בסדר להרביץ לערבים. וזאת חרפה.

אבל להקים ארגון שכל ייעודו לעסוק בזה, לאו דווקא יעזור.

 

כי יכול להיות שזה ימקד עניין תקשורתי, ואנשים יקבלו ג'ובים וג'ובות לטובת מטרות העמותה, ואז יתחילו לתאר את מטרות העמותה לפי עולם הערכים של התורמים, ועוד ועוד תופעות שלא תמיד מתאימות למה שאתה אמרת.

 

הדוגמה של הערבים היתה הראשונה שחשבתי עליה. לא מעניין אותי אם יש מספיק או אין מספיק ארגונים בשבילם, לא דיברתי על זה וזאת גם לא היתה הכוונה שלי.

אני חושב שזה דוקא בדיוק מה שהבנתי בהתחלהרדיאק2עצשןאחרונה

אז כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב.

אני קצת מתעייף מלנסות להסביר את עצמי במאה אחוז, אז בוא נסתפק בזה שהבנו אחד את השני בחמישים אחוז (או בתשעים ותשע - כמה שאתה מרגיש. אני דוקא די מרגיש תשעים ותשע).

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך