פתאום נזכרתי ב"ילדותיות וחוסר הממלכתיות" של מרן הרב קוק זצ"להָיוֹ הָיָה

מאז שהנציב העליון סירב להגן על יהודים מפני הפורעים הערבים. נטר לו מרן הרב על כך כל ימיו.

כאשר נפגשו באירוע מסויים והנציב הושיט ידו לרב זצ"ל לברכת שלום - קפץ הרב את ידיו בהפגנתיות ואמר "יד המגואלת בדם אחיי אינני לוחץ"

פספוס אמיתי שלא היה אז ערוץ 7, ולכן הרב עמיחי גורדין לא יכל לכתוב במדור דעות ש"הקב"ה לא אוהב צדיקים כאלו" וניר אורבך לא יכל לכתוב שם שהרב "ילדותי ולא ממלכתי".

עברי אנכי

וואי על זה שהקבה לא אוהב צדיקים כאלה..

ממש נפגעתי

באמת

קטונתי מלהגיד מילים אחרות - אבל לא כל אחד רשאי להביע דעה בזה

בטח שלא דעה כזאאת נחרצת.

 

 

בעיני?

אלו דברים שלא שווים תגובה בכלל.

יש אנשיםהָיוֹ הָיָה

שכשמישהו מהצד ההפוך מהם יאמר משהו בענייני דת - הם יכריזו שאין לו מונופול על היהדות.

אבל כשזה דווקא מסתדר עם העמדות שלהם - הם יודעים בדיוק בדיוק בדיוק את מי הקב"ה אוהב ואת מי לא.

יש..

חכמת סופרים תסרחנקדימון
ר' חצ'קל לווינשטיין היה אומר על זה-הָיוֹ הָיָה

שיגיעו למצב שפשוט ישנאו את מי שאומר את אמת התורה.

 

אכן.

סירוב להגן מפרעות = ניר אורבךחמדת66

נו נו

שיתו"פ עם אוייבנו מבקשי נפשנוהָיוֹ הָיָה

וכן, זה מביא לפיקו"נ בוודאות.

 

 

מכ"מ, עצם הרעיון = כנראה הרב חשב שהבעת מחאה ע"י סירוב ללחוץ יד היא לא ילדותית. לתשומת ליבו של מי שמנפנף בדרכו של הרב וקובל שגזלו ממנו את התואר.

לא קרב זה אל זהחמדת66

אתה משווה הבעת מחאה מול עוול מהדרגה הראשונה, לבין פעולה פוליטית. זה אפילו לא קרוב. ולא, זה לא פיקו"נ.

לא מסכים, וכנראה שגם נשוא הדיון לאהָיוֹ הָיָה

זו "פעולה פוליטית" בדיוק כמו שהכשרת הבניה הלא חוקית בשטחי C ובנגב היא "פעולה אזרחית".

 

ודי בזה.

סמוטריץ' ובן גביר היו היחידים מכל הימין שהתנגדו לזהפשוט אני..

דווקא ממשיך דרכו של הרב קוק (בעייני עצמו), הרב טאו, הכשיר ישיבה עם רע"מ.

 

אבל בסוף מישהו אחר נכנס לבור שנתניהו חפר, אז כמובן שזה שונה (רק לנתניהו מותר)...

לא נכוןהָיוֹ הָיָה

הנתגדו לזה כל סיעת הצה"ד, ורוב מוחלט של תלמידי הרב.

כן, לא כולל ההוא שחושב שהוא בעל הבית על הרב. בהחלט אירוני שיצא המרצע מן השק ב"ה.

אם כך, אני בטוח שעכשיו סיעת הציו"ד לא תלחץ יד לאנשי הליכודפשוט אני..

לרבות נתניהו עצמו, האחד והיחיד שהכשיר ישיבה עם רע"מ, זה שפתח איתם במו"מ עוד לפני הבחירות

אם הם אכן היו יושבים - כמובן.הָיוֹ הָיָה

חישב לעשות עבירה ונאנס ולא עשאה - אין מעלין עליו כאילו עשאה.

 

ושלא לדבר שאלו תינוקות שנשבו ואלו ידעו את קונם ונתכוונו למרוד בו.

בהחלט עשופשוט אני..
עצם המו''מ גרם לפתיחת הפתח, שכבר לא ניתן לסגור
מעשה חמור מאוד, ועדיין לא ישבו בפועל.הָיוֹ הָיָה


לא כל שטות שווה שתי כתבות ושני מכתבים גלוייםאריק מהדרום
מצד שני אחרי הכתבה הבלתי נשכחת על הארטיקים בשקל וחצי במחנה אריאל...
אלא אם כןהָיוֹ הָיָה

יש את אלו שממש חשוב להם לעשות דה לגיטימציה לעמדות של אנשים, ולהציג את יריביהם כפאשיסטים פונדמנטליסטים

זה לא המקרהאריק מהדרום
מתי שימותו אנשים ממהחלטה של ניר אורבך נדברadvfb

לבנתיים - תרגיש חופשי להשמיץ 

אולי תשמיץ גם את הרב איתן אייזמן שתומך בהם.

אולי תשמיץ גם את הרב זלמן מלמד שאמר שמנסור עבאס אוהב ישראל.

יש עוד אנשים אפשר להשמיץ בגלל אותו עקרון.

 

להיות ציני ולזלזל באחרים זה לא דורש בדיקה או חשיבה מיוחדת. אפשר לעשות את בצורה מיידית.

קל לדבר.

הרב אייזמן נגד הממשלה (חתם על מכתב נגד ממשלה עם ערבים).מישהו איתי
אולי פספסתי משהו.
איפה הרב מלמד אמר שעבאס אוהב ישראל?
אתה כל כך צודקהָיוֹ הָיָה

"להיות ציני ולזלזל באחרים זה לא דורש בדיקה או חשיבה מיוחדת. אפשר לעשות את בצורה מיידית.

קל לדבר."

 

ישמצב שכדאי שתסמס את המשפט הזה לרב גורדין?

או שכמו שכתבתי כאן: יש אנשים - צעירים מעל עשרים רק לצד אחד במפה מותר לזלזל בצד השני, ואילו כשהצד השני יענה אז הוא יקבל מקלחת?

נקודה למחשבה...(ולא רק כאן, באופן כללי)

 

 

 

 

ולעצם העניין: שיתוף פעולה עם מבקשי נפשינו, תוך נתינת כלים להם - אכן יוביל למוות.

את המשפטים שלך אמרו נגדנו גם כשדיברנו נגד רבין. בנתיים התוצאות של רבין אוחזות ב1,500 הרוגים, נראה כמה הרוגים נצטרך בבגידה הנוכחית..

המחשבה שצריך לסתום כשמישהו מביא להרג, כל עוד הוא לא הביא אותו בפועל. היא כל כך מטומטמת. מזכיר את הבדיחה על הוראות הפתיחה באש "כל עוד המחבל לא זרק את האבן - הוא לא הוכח כמחבל, ואחרי שזרק - הוא כבר לא מהווה סכנה".

מעשים העתידים להביא לידי מוות של יהודים, יש להוקיעם טרם שיעלה זממם, ולא לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין למוות שיבוא.

 

 

ומלבד זאת, העיקרון ברור: אם מחאה כזו היא ילדותית ולא ממלכתית, והקב"ה לא אוהב אותה, אז זה אמור להיות מופנה גם כלפי הרב זצ"ל.

ואם הרב זצ"ל לימדנו שזו דרך ראויה (מה שכל בר דעת מבין, אבל גם עבור מיש מתעקש יש את הראיה מהרב) אז היא ראויה בהחלט גם כלפי אנשים שמשפתים פעולה עם מבקשי נפשינו

אענה על דבריך על תגובותי בצורה מסודרתadvfb

א' הרב גורדין לא כתב מילים מזלזלות. הוא כתב בצורה מאוד מכבדת ומעריכה.

ב' ההתנגדות לאסולו היא הכרחית והסכם אוסלו היה אסון וברור שהדתיים לא אשמים ברצח רבין, אבללל - גם במחאה על הסכמי אוסלו יש גבולות. כמון כן גם כאן. מה הם הגבולות? אפשר להתווכח. אבל נראה לי שזאת נקודה בסיסית יותר.

ג' לא כתבתי שהמחאה ילדותית או לא

ד' יש הבדל ברור בין שונאי ישראל שאחראים להרג יהודים בזדון לבין יהודים שקיימת בהם חולשה ולכן עושים מהלכים מסוכנים. אתה תסכים איתי עם זה בודאי. זה לא אותו מקרה גם אם יש דבר משותף.

ה' מו"ר הרב דרוקמן שלא צריך להסביר את הבנתו כלפי הסכנה והפשע באוסלו עדיין הראה שיש גבולות במחאה וירידה לפסיים אישיים היא לא נכונה - Log in to Facebook

ו' הרב זלמן מלמד והרב איתן אייזמן חושבים אחרת ממך.

הרב זלמן מלמד לא מתנגד לממשלה עם ערבים בגלל שהם תומכי טרור אלא בגלל שהם אינם יהודים שעליהם מסתמכת הממשלה ובכך השלטון בארץ לא תלוי רק ביהודים. וזאת דעת הרצ"יה.

הרב אייזמן תומך עדיין בממשלה. 

 

אני לא אומר שאתה צריך לשנות את דעתך בכהוא זה בגלל ששני אנשים גדולים חושבים אחרת ממך.

אני כן חושב- שאתה יוצא על מתן כהנא ועל הרב גורדין בגללל שנוח לך לצאת עליהם ולא על הרב זלמן

זאת כן סיבה לעדן את הסגנון 

 

..הָיוֹ הָיָה

א. לא נכון.  ומה שאני כתבתי כאן עליו הרבה יותר עדין ממה שהוא כתב על רוטמן, 

ב. אני מבין, אז לא ללחוץ יד זה ממש מעבר גבול, אה? שומו שמיים לגמרי.... פלא באמת שהרב זצ"ל לא הבין זאת, הוא אשר אמרתי.

ג. אתה לא, אורבך כן

ד. אבל יהודיםש קיימת בהם חולשה ולכן משתפים פעולה עם שונאי שיראל שאחראים להרג יהודים בזדון - בוודאי ראויים להוקעה, וודאי וודאי שלא ראויים שילחצו את ידיהם. (ואם הרב גורדין נחרד כ"כ מכל חריגה מהצדק עד שהוכרח להכנס ברוטמן, יש לעיין מדוע לא חרד כזו חרדה כנגד ימינה. או שהוא סבור שלשבת עם אותם "שונאי ישראל שאחרים להרג יהודים בזדון" זה חמור יותר מלא ללחוץ יד לפוליטיקאי?)

ה. שים לב לדברי הרב דרוקמן: "ממשלה יהודית". הממשלה שקמה בתמיכת אורבך ושות' ע"י בני אל נכר אינה ממשלה יהודית, אינה ממשלה כלל. היא מנהל זמני. כך לימדנו מורו ורבו של הרב דרוקמן - רבנו הרצי"ה.

ו. ואני אכן מסכים ("מסכים" פחח, יהודה ועוד לקרא. אבל מ"מ אכן זו עמדתי ב"ה) שאסור לשבת עמם מפני שהם נכרים. עיין לעיל סעיף ה'.

 

 

אני חושב שאני יוצא על מתן כהנא ועל הרב גורדין, בגלל הצביעות שלהם כשהם יוצאים על רוטמן

אבל כפיש כבר רמזתי (רמז בעובי של פיל) לעיל - כשהנאורים יכסחו מישהו - אתה סבבה עם זה, אבל כשאני אכנס בהם על הכיסוח שלהם - אתה שואל בגלגול עיניים "למה אתה נכנס באנשים"... גזילת כבשת הרש. לתפארת.

 

...advfb

א' המילים הכי חריפות של הרב גורדין הם "אבל למה לכל השדים והרוחות אתה לא מוכן לקבל את האפשרות שמישהו חושב אחרת ממך? שמישהו מחליט אחרת ממך לא בגלל שיקולים אישיים אלא כי הוא רואה את המציאות בצורה שונה ממך? לאור השקפתך חובה עליך להיאבק בחירוף נפש בממשלה החדשה, למה אתה לא יכול לעשות זאת עם כבוד למי שחושב אחרת ממך?" - כזה נורא? כזה מזלזל?

 

ב' אענה בסעיף אחר

 

ד' אתה מוכן לקבל שיש פה מחלוקת במציאות לגבי העניין הבטחוני? 

 

ה' לא הבנת את הפאנץ' של הסיפור. הרב דרוקמן התנגד בתוקף להסכמי אוסלו ובכל זאת היה חשוב לו מאוד לשמור על כבודו של רבין שחולל אותם. וכן הרבה מתלמידי הרצי"ה שהתנגדו בסבב הזה להקמת מהממשלה על כך שהיא נסמכת על הערבים בסוף מקבלים את העובדה ולא משמיצים את בנט ולא מוקיעים אותו.

 

ו' אבל אתה מדבר על סכנה ביטחונית לא? שמעתי שיעור שלם של הרב אריה שטרן שדיבר רק על העניין שהם נוכרים ובכלל לא על בטחונית. ונניח ואסור להקים ממשלה עם נוכרים (ונניח שאין עם זה בעיה בטחונית כפי שיש כאלו שסוברים כך) אז מותר לבזות את מי שעושה את זה? לא שמעתי רב שאומר את זה.

..הָיוֹ הָיָה

א. ומה המילים הכי חריפות שלי? הקונטקסט. יפה, הוא הדין.

 

ד. לא

 

ה. הבנתי. אל תמציא פשעטל'ך. הרב דרוקמן אל הגן על כבודו של רבין אלא על "ממשלה יהודית". וכל מי שדרך אי פעם בבית המדרש של הרצי"ה מבין היטב היטב את המשמעות של ממשלה יהודית ושאין מקום להוציא מכך ילפותות אחרות. 

 

ו. תרוויהו איתנהו, מה קשה להבין?

אתה זלזלת והרב גורדין לאadvfb

להגיד שמשהו אחר מתנהג בצורה לא עניינית (מה שהרב גורדין כתב) זה לא מזלזל.

להגיד "פספוס אמיתי שלא היה אז ערוץ 7" זה זלזול

חולק עליךהָיוֹ הָיָה

לא רואה בדבריי זלזול יותר מאשר בדבריו.

אבל זה כמובן מתחבר למה שכתבתי כאן: אני הייתי רציני להחריד. - צעירים מעל עשרים

אז לפעם הבאה שתתהה אם אני קורא מחשבות, תזכור מאיפה המסקנות שלי מגיעות.

זלזול יכול להיות מאוד רציני. אין שום סתירהadvfb


בתוכן, לא בכותרת.הָיוֹ הָיָה


גם בתוכןadvfb

"חבל שערוץ 7 לא היה אז" זה מזלזל

בתוכן של התגובה שקישרתי 🤦‍♂️הָיוֹ הָיָה

צריך ממש לומר ברחל ביתך הקטנה?

בתגובה שלך כאן אני רואה עוד ראיה לעניין הזה שאתה מקדש כל מה שיוצא מהגוש ופוסל כל מי שמבקר אותם. 

אני לא מבין מה אתה רוצהadvfb


אני רוצה לומר דבר פשוטהָיוֹ הָיָה

שהפשע'טלך שאתה עושה, תוך הכנסת פילים בקופי מחטים, הם ראיה כאלף עדים למשפט שכתבתי שכל מה שיוצא מהגוש בעיניך קדוש וכל מיש מבקר אותם נפסל. ואי לכך ובהתאם לזאת אתה יכול לחדול מנאומי ה"ה' יראה ללבב" ו,קורא מחשבות" יען וביען שאת מסקנותי עליך אני מסיק מהקריאה בפורום ולא מקריאת המחשבות

 

 

כעת הבנת מה אני רוצה?  

לאadvfb

אתה זורק הרבה ביטויים לחלל האוויר.

אם היית כותב בצורה שאני מבין (לא כל מיני ביטויים ביידיש) ומצטט את מה שאמרתי וביחס אליו את מתייחס אולי הייתי מבין.

חבלהָיוֹ הָיָה

"פשעטלא'ך" פירושו פשטים דחוקים ומוזרים.

 

אמרתי כבר למה בדבריך אני מתייחס, וזו התגובה החמישית שאני מסביר זאת. אם עדיין אתה לא מבין זו באמת כבר לא בעיה שלי.

זה לא באמת נורא או משמעותיadvfb


בהחלטהָיוֹ הָיָה

מה שבעיקר נורא כאן זה ההתנהלות הכללית של אבירי הצדק והמוסר

זה גם לאadvfb

כמה חבר'ה שמשעמם להם אין בזה שום ערכים

 

דיברתי על אנשי הגושהָיוֹ הָיָה

כולל הרב גורדין

 

אם אלו "כמה אנשים שמשעמם להם ולא באמת ערכים".... 🤷‍♂️

אתה לא מדייקצהרים
אמנם שיטת הרב איזמן לא ברורה לי עד הסוף (אמר שעדיף לשבת עם השמאל מבחירות אבל היה נגד ישיבה עם רע"מ. לא יודע אם חזר בו וממה)
אבל הרב זלמן מלמד בוודאי שנגד הקמת ממשלה עם ערבים
דייקתי בדבריadvfb

הרב זמן מלמד אמנם נגד ישיבה עם רע"מ אבל הוא לא מהסיבות שסמוטריץ' ורוטמן. הוא נגד זה שהממשלה מסתמכת על אינם יהודים. בלי קשר אם הם תמוכי טורור או לא והוא כינה את מנסור עבאס 'אוהב ישראל'.

 

הרב אייזמן עדיין תומך בבית היהודי ובממשלה. 

איפה הוא כינה אותו כך?צהרים
זכור לי שראיתי באחד הסרטונים של ערוץ 7, כרגע אני לא מוצאadvfb

בכל אופן הוא בכלל לא מדבר על 'תמיכה בטרור' ועל סכנות בטחוניות אלא על השענות על מפלגה שאיננה יהודית מבחינה ערכית וגם כך מדבר הרב אריה שטרן.

 

כן. כל עוד אין לי מקור אתם יכולים לבטל את זכרוני אני גם לא סומך עליו במאה אחוז.

נכון, הרב מלמד לא נכנס לפרקטיקהצהרים
אבל זה לא אומר שהוא לא יסכים עם סמוטריץ'. הוא פשוט מדבר על מה שבעיניו חמור הרבה יותר מאשר הפרקטיקה.

סמוטריץ' עצמו גם מדבר על הבעיה העקרונית וחילול השם שיש בהשענות על ערבים. אמנם מתוקף תפקידו כפוליטיקאי הוא בעיקר מדבר ברמה המעשית.
לא אמרתי שהוא לא יסכים, אבל עצם זה שהוא לא הזכיר זהadvfb

משמעותי מאוד.

הוא חושב שזה העיקר.

השיקול הבטחוני הוא לא פחות 'ערכי' מהאידיאולוגי ולא בגלל זה הרב זלמן מלמד השמיט אותו

סבבה, זה העיקר. מה הבעיה?צהרים
אוהב ישראל?!נופת צוף


הרב דרוקמן נפגש עם מנסור עבאסadvfb

וגם אמר שהפגישה באווירה טובה גם אם לא קיבל תשובות לכל מה שהוא שאל אותו ובסוף החליט שלא לשתף איתם פעולה פוליטית.

 

איך זה קשור ומה זה אמור להוכיח?הָיוֹ הָיָה


שמנסור עבאס לא טרוריסט לכו"עadvfb


בגלל שזה אוירה טובה הוא לא טרוריסט?הָיוֹ הָיָה

והזוי שיש כאן אנשים שעדיין מאמינים שהוא לא טרוריסט, אחרי כל מה שנחשפנו בחודש וחצי האחרונים.

 

באמת נס גלוי קיומו של עמ"י כל השנים, כשיש בו כזה מנגנון השמדה עצמית עיוור.

איך אפשר לשבת באווירה טובה עם טרוריסט?advfb


ישבו ודיברו כמו בני אדם. לא רואה בזה ראיה לכלום.הָיוֹ הָיָה

ההיטפלות לכל בדל שיכול להוכיח איכשהוא את שיטתכם מצחיקה.

 

אני רק חושב מה היו התגובות אם אני הייתי מביא כאלו "ראיות".

 

 

 

מכל מקום, פתח את הפייסבוק של עבאס ותפעיל טרנסלייט. אח"כ תחזור אלינו עם סיפורים שהוא לא טרוריסט

אני רואה בעיה בלנהל משא ומתן עם טרוריסטיםadvfb

זה מראה כניעה והשפלה.

זה בדיוק מה שהוא בדק.הָיוֹ הָיָה

ופסל אותו לבסוף, כידוע לשנינו.

פסל אותו??advfb

תסתכל בראיון דבר איתי.

 

הוא הביע הערכה כלפי מנסור עבאס גם אחרי הפגישה

 

 

מה נקרא הערכה?הָיוֹ הָיָה

ולצערי הרב, אם אכן הוא סבור על עבאס דברים הפוכים ממה שעבאס כתב על עצמו. אז כנראה שכמו שאתה סבור שהוא טעה בפרשת מוטי אלון הוא טעה גם כאן.

 

עם המציאות אין מה לכתווח. לך תגגל פייסבוק מנסור עבאס (או רע"מ, וכו') ותתחיל לקרוא 

אני מכבד את זה שאתה חושב שהוא טועהadvfb

זה מעולה. רבנים הם לא אורים ותומים.

 

בכל אופן, מה רציתי הוכחתי - לא כולם חושבים שמנסור עבאס טרוריסט

 

@נופת צוף

לא הוכחת.הָיוֹ הָיָה

שאלתי מה נקרא הערכה ולא ענית

 

את דברי כתבתי *על הצד* שתוכיח

 

 

 

ואתה ממשיך להתעלם מכך שאני שולח אותך לדברים שכתב עבאס עצמו.

החומרים שהצה"ד חשפה בחודש האחרון יכולים לפרנס אותנו לשנה, מדהים שיש מי שמתעקש לטמון את הראש בחול.

עד שיבוא הכדור

1,500 נרצחי אוסלו לא הספיקו לנו כנראה. עם קשה עורף.

תסכל בראיון עם שרקי תראה מה זה הערכהadvfb


מה הוא אמר? שהוא אוהב ישראל? שהוא רוצה שלום? מה אמר?הָיוֹ הָיָה


תסתכלadvfb


אופסיי...הָיוֹ הָיָה

"הסיעה של עבאס היא תומכת טרור" דברי הרב דרוקמן בראיון ששלחת אותי אליו

מגיע לך באמת שכוייח שזיכית אותי לראות ולשמוח שב"ה הרב דרוקמן לא טעה.

 

@נופת צוף. שכוייח גם לך...

יפה שאתה בוחר את מה שעושה לך טובadvfb

בא נגיד ככה, בן גביר היה מתייחס לעבאס באופן אחר.

מה שרציתי לטעון על הקשר בין הרב דרוקמן למנסור עבאס זה משהו מאוד נקודתי.

הרב דרוקמן לא היה נפגש עם תומך טרור ולכן הוא נפגש עם מנסור עבאס.

 

ואני לא אוהב כל מני ביטויי "אופססיי" וכל מיני כאלה.

דיון הוא דבר רציני ולא ציני כדי להוכיח לשני "אתה טעית ואני צדקתי"

לא לקחתי אחריות על התנהלותו של בן גבירהָיוֹ הָיָהאחרונה

אם כי, בנתיים הוא הוכיח שהוא דווקא הפשרן בסיפור...

 

מה שרצית לטעון הוא טעות. המצאת משוואה ואתה מנפנף בה כאילו היא תורה מסיני. ואנא קאמינא: מעיקרא דדינא פירכא.

 

 

אתה יכול לא לאהוב, אבל אחרי חמש תגובות ציניות מצידך לגבי זה שאני לא בדקתי את עמדתו, והביטחון העז בדבריך שהמצאת בשם הרב דרוקמן, אין לך זכות להתלונן. סליחה.

וואו...!תות"ח!

תודה שהבאת את זה...!!

איזה קודש קודשים היה הרב זצ"ל...!!

נ.ב. לגבי ניר אורבך מסכים, לא מכיר את הרב עמיחי גורדין...

הרב זצל נזהר גם בכבוד ת"חמישהו איתי
אז בוא נשמור על כבודו של הרב גורדין (שלא נראלי מגדיר עצמו תלמיד של הרב)
..הָיוֹ הָיָה

את האמת צריך לומר.

הרב גורדין עשה טעות מרה בהשמצה הפרועה שלו כנגד רוטמן, ואותו רב שנזהר בכבוד ת"ח גם לימדנו ש"האהבה הגדולה שאנו אוהבים את אומתינו לא תסמא את עינינו מראות את מומיה".

סליחה שאני מתקן גדול כמוך, פשוט אני לא יכול להתאפק...תות"ח!

כתוב "מלבקר את כל מומיה"...

פשוט אני כבר מכיר את המשפט הזה כ"כ טוב....

וסליחה על הדוחף, אבל אפשר לדעת מה בדיוק עשה הרב גורדין ועל מה הדיון...?

די נוהָיוֹ הָיָה

אבל כמדומני בכ"ז שאני ציטטתי נכון.

 

 

הרב גורדין כתב נגד שמחה רוטמן שלא לחץ יד לניר אורבך

לא, לא...תות"ח!

אני צודק....

אה, הבנתי...

כן, אכן אתה צודק...

השמצה פרועה?advfb

כתב במילים מאוד מכבדות

 

מאוד מכבדות.הָיוֹ הָיָה

אני בטוח שהוא היה שמח שיכבדו כך גם אותו, ולכן פתחתי את השרשור הזה, לעשות רצון צדיק (ואל סתם צדיק, אלא צדיק מהסוג שהקב"ה אוהב... )

המסילת ישרים אומר שהשחוק והלצון הםadvfb

אחרי ממונעי הזהירות שמאוד קשה להסיר אותם לכן לא נותר לי לענות לך משהו שיספק אותך. בהצלחה

אני הייתי רציני להחריד.הָיוֹ הָיָה

אבל כיוון שאוטמטית אצלך כל מה שיוצא מהגוש קדוש וכל מי שמבקר אותם פושע, אז באמת אין לנו דרך להתדיין

מתברר שאתה גם יודע לקורא מחשבות, מענייןadvfb

וציניות יכולה להיות מאוד רצינית

אפשר להיות בדיכאון עמוק בלי טיפת חיוך או צחוק על השפתיים ולהיות ציני.

ה'שחוק והלצון' זה לא סטנדאפ, זה גישה

עברתי דיפלומה אצלך. באמת זה המקום להודות.הָיוֹ הָיָה

ולא הבנתי כלום מכל המלל הזה.

אתה טועןadvfb

שכל מה שיוצר מהגוש מבחינתי הוא קדוש - כל עוד לא אמרתי את זה אז אי אפשר לדעת.

גם כשיצאו פה נגד הר המור התנגדתי בתוקף.

 

אני רואההָיוֹ הָיָה

שאתה תמיד תמצא את הפרשנות למה הם הנאורים והצדיקים והצודקים והישרים, ומיש מבקר אותם לא.

כולל, למרבה האירוניה, כשמישהו מבקר אותם על ביקורת שהם ביקרו מישהו אחר.

תיזכר בפשעט'ל שלך כאן: אתה זלזלת והרב גורדין לא - צעירים מעל עשרים

"האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב"advfb

אתה יכול להמשיך להתעסק בעולם הכוונות שלי. בהצלחה.

לא הבנתי מה הקשר לתגובה שציינת.

האדם יראה לתגובות בפורום. זה גם פסוקהָיוֹ הָיָה

הקשר הוא שאני לא צריך לקרוא מחשבות כדי לראות שאתה תמיד תפרשן לטובה את דברי הגוש ולרעה את דברי החולקים. 

לא צריך גם להשמיץ את הרב גורדיןבוקר אור
גם אם אתה לא מסכים איתו
כן, כפי שכבר כתבתי כאןהָיוֹ הָיָה

לרב גורדין מותר להכנס בכל מי שהוא לא מסכים איתו. אבל אם אני לא מסכים איתו על ההכנסות שלו בהם - אסור לי להגיב.

 

צביעות.

קודם כלבוקר אור
אתה לא הרב גורדין
וחוץ מזה הוא כתב מאוד מכבד
לא כל דבר שאתה לא מסכים איתו הוא צביעות
אבל כיוון שאני מכירה את התנהלות הדיון שלך, אני לא רוצה לפתוח דיון. לי היה חשוב למחות על כבודו של הרב גורדין
לא רוצה להתערב יותר מדי בשרשור הזה...תות"ח!

אבל רק אומר שטכנית מותר ל@נשמה כללית לבקר את הרב גורדין....

כל הדיונים פה בפורומים על דעות של רבנים וכאלו הם בסגנון הזה, אנחנו יודעים מהי דעת הרבנים, אבל פה נשמעת דעותיהם של האנשים, וכל אין פה זלזול בדעותיהם של הרבנים אין בעיה.

אפשר לבקר ולא להסכיםבוקר אור
אבל בכבוד
^^הָיוֹ הָיָה

זה מעניין שכל אלו שרוממות ה"לא ללכת בעיניים עיוורות" בפיהם (וכו' וכו', קיצרתי בציטוטים)

שמבקרים את ר' אברום כאילו היה בנדוד שלהם ואת הרב דרוקמן כאילו היה חניך שלהם

נזעקים חמס כשמישהו מבקר פובלציסט שגם למד קצת ככה אורח חיים יורה דעה.. אפשר לחשוב שמדובר במשה רבינו עצמו

אכן...תות"ח!

ולא רק הרבנים שציינת, אלא עיקוּר שו"ע ורבנים גדולים בלי למצמץ...

הם אוכלים רבנים והלכה לארוחת צהרים, זה לא מפחיד אותם...

כמובן, ידוע שכשהאמת בידך אז "כבוד שמיים" וכבוד התורה וביזוי תלמידי חכמים מחול לא משנה מה...

ופתאום כשזה מגיע לרבניהם הקדושים (שאני לא מזלזל בהם...), כל מילה כנגדם שקולה ללא פחות משבירת הלוחות...

איי איי איי, חוסר הפרופורציה וחוסר ההיגיון זועק לשמיים...

ואני אומר שהרב גורדין הוא לא רוטמן הָיוֹ הָיָה

לי היה חשוב למחות על כבודו של רוטמן. איך אני?

 

 

ברור שלא כל דבר שאני אל מסכים איתו הוא צביעות.

אבל כשא' תקף את ב' על זה שב' תקף את ג', צריך מנה גדושה של צביעות כדי לשאול את א' בטהרנות "מי הרשה לך לתקוף".

את המשפט הצדקניה זה של "לא כל מה שאתה לא מסכים איתו" - תסמסי במחילה לרב גורדין. תעדכני מה הוא ענה.

 

באמת כדאי שאנשים במדינה הזו יפנימו שלגוש אין בלעדיות על הצדק והמוסר. הגזמתם אנשים.

אוף...תות"ח!

אני לא מספיק מבין כדי להתערב בדיון...

מחזק את ידך, @נשמה כללית, אם זה רלוונטי...🤞

ברוך תהיההָיוֹ הָיָה


מה הרלוונטיות שלך להקדמה של הנציב?advfb


שאחרי שהכשירו דרכה את הרפורמים, אין מה להתרגש.הָיוֹ הָיָה

מי יגלה עפר מעיני הנצי"ב ויראה איך כל פובלציסט מתחיל מדמגג עם ההקדמה שלו. חבוטה כל כך היא, רחמנות.

אוקיי, אז כל מי שלא חושב כמוך הוא צבועבוקר אור
או חושב שאתה כותב בתוקפנות.
וכמובן שהוא חושב שלגוש יש בלעדיות על הצדק והמוסר. זה הרי בדיוק מה שכתבתי
חשבתי שאנשים כאן כבר יודעים לקרוא בלי ניקוד.הָיוֹ הָיָה

את מוזמנת לקרוא שוב ולאט לאט את דבריי:

ברור שלא כל דבר שאני לא מסכים איתו הוא צביעות.

אבל כשא' תקף את ב' על זה שב' תקף את ג', צריך מנה גדושה של צביעות כדי לשאול את א' בטהרנות "מי הרשה לך לתקוף".

 

 

 

גברתי, אין איך להתחמק מזה.

אם את חושבת שלרב גורדין מותר לבקר את רוטמן ולי אסור לבקר את הרב גורדין - את צבועה. ואין לזה שום קשר ל"מי שחושב אחרת ממני". את יכולה לחלוק עלי מפה ועד אמריקה, אבל אם לא תעמדי בקריטריונים שאת מציבה לי - את תהיי צבועה. 

 

קשה להבין? תקראי שוב, ולאט יותר.

לא אמרתי שאסור לך לבקר אותובוקר אור
אפילו כתבתי שאפשר ורצוי
אבל צריך לעשות את זה בכבוד, וגם לכתוב כלפי אנשים אחרים בפורום בכבוד
לא כתבתי בצורה פחות מכבדת ממנו בעצמו.הָיוֹ הָיָה

אבל שוב, הצביעות חוגגת. כי למה לא

 

כל אשר לאיש יתן בעד להיות חלק מהנאורים אבירי הצדק והמוסר

הדיון הזה לא נעים לי, אז אני מפסיקה אותובוקר אור
אבל חבל, כי היפה בפורום הוא שאפשר להביע דעות ולכבד אותן, ולא לרמוס בשם האנונימיות כל דעה טיפה שונה משלך בצורה ממש לא נעימה וצינית
ואני בהחלט חושבת שכדאי ללמוד מזה
כרצונך. לא ביקשתי ממך.הָיוֹ הָיָה

אני גם חושב שכדאי ללמוד מזה, בעיקר לאלו שרומסים אפילו בלי מעטה אנונימיות.

אורבך לא מאפשר לרצוח יהודים, רוטמן הוא לא הרב קוקפשוט אני..

אבל זה בסדר, 

רק מגיל מסוים אפשר להבין מורכבויות

גם רבין לא איפשר, כמובן.הָיוֹ הָיָה

אני בטוח שאתה לא מעוניין שמישהו מהמשפחה שלך יחטוף את הכדור "בגרמא".

 

 

ולמותר לציין ש"רוטמן הוא לא הרב קוק" זה דמגוגיה. גדולי ישראל נועדו להתוות לנו דרך, לא לשים אותם בויטרינה.

 

 

כנראה שיש גיל מסויים שהמושג מורכבות הופך להיות מתורגם "הבה נכשירה כל שרץ על ידי כל צרוע". אני מקווה שאכן לעולם לא אגיע לגיל הזה. (אולי לזה התכוון ר' נחמן כשאמר ש"אסור להיות זקן", מי יודע)

 

 

 

 

 

אתה תלחץ יד לאבי מעוז? או שיש מורכבויות שבהם גם אתה כמוני - לא מבין? 

בוודאי שאלחץ (אם בכלל יזדמן לי לפגוש אותו), בלי להתלבט בכללפשוט אני..


נו, אז באמת אין עליך "תביעה"הָיוֹ הָיָה

(במושג הישיבתי)

 

 

 

כנראה שהרב זצ"ל בכל זאת חשב אחרת. אני אשב איתו בפעוטון.

יש הבדל גדול בין הדבריםארץ השוקולד
באופן כללי אני חושב שפרופורציות יכולים לעזור לכולנו.
בעיקר לאלו מאיתנו-הָיוֹ הָיָה

שכשמישהו לא לוחץ יד לחברים שלהם הם זעקים חמס כאילו הוא מינימום רצח את רבין.

על שני הצדדיםארץ השוקולד
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי

אולי יעניין אותך