אז ט"ו באב, ועולה השאלה:שפרינצא בוזגלו

מסופר שבנות ירושלים היו מחוללות בכרמים ובני גילם קוטפים להם משודכות, אז איפה הצניעות?

מה לא צנוע בזה?ראשיתך
למה גבר לא יכול לצפות ברקדניות?שפרינצא בוזגלו

למה בחתונות של דתיים הריקודים מופרדים ויש מחיצה?

זה לא היה לכל הדעות ממש ריקודיםנופת צוף

זה היה לתקופה מסוימת כששבט בנימין היה על סף היכחדות וגם אני מאמינה שהיחס בין גברים לנשים היה יותר בריא,
אנשים היו יותר יראי שמים ופחות יצריים ובהמיים. היום אף רב לא יאשר כזה אירוע
 

אל תהיי בטוחה בכלל, המצב של העם באותה תקופה לא היה טוב בכללשפרינצא בוזגלו

ובכללי מאז ומעולם היה יצר, זה לא בהמי, זה פשוט אנושי.

אחת הסיבות שבית המקדש הראשון נחרב זה גילוי עריותחופשיה לנפשי
ככה שלא בטוח שהייתי אומרת שהם יותר טובים מאיתנו בקטע הזה ..
את מדברת על משהו בפער של 500 שנה כמעט הָיוֹ הָיָה


אה כן כי לדרוש שיוציאו לך את האורח ואז אונס קבוצתי על בחורהחופשיה לנפשי
זה כמובן מעיד על יחס בריא בין המינים
כי זאת אחת הסיבות שבנות ישראל חוללו בכרמים
שכחת את זה שהוא ניסר אותה ל12 חלקים עברי אנכי

וזה היה פריצות של מקום מסויים

ככה שמה שאת אומרת לא ראייה.

 

אבל אני עדיין לא מסכים עם הטענה הזאת בכלל

מסיבה אחרת

כמו שכתבתי בתגובה שלי

כן אבל זה לא קשור ליחס בין המיניםחופשיה לנפשי
בכל אופן-אני לא חושבת שהיחס היה אחר, אבל לא חייתי אז, אז באמת שאני לא יכולה לדעת.
אבל זה החלק הכי חשוב בסיפוררר!!עברי אנכי

את יודעת למה אנשי יבש גלעד לא יצאו למלחמה?

-כי שמו להם רגל

-------רב שמואל
נראה לי אתה התעמקות קצת יותר מידי בסגנון של הטרולים בערוץ.

זה פריצות לא רק של מקום מסויים

זה פריצות ברמה של תורה דיליה שלמה

אשמח להמלצות על ספר על מלחמת יום הכיפורים - צעירים מעל עשרים

זה מסוג האנשים שבתורה דיליה שאינם נכנסים לא רק במחיצתו של הקדוש ברוך הוא, אלא נכתבים ונחתמים בספרי ארורים לעד
א. אז את מוזמנת לומר מראש על מה את מדברת.הָיוֹ הָיָה

ב. אדרבה, את רואה שזה היה מאורע חריג, שכלל גם אלימות וכו', שגרר זעם... את מוכיחה הפוך ממה שאת רוצה: שמדובר באירוע שאינו קלאסי.

האירוע החמור הוא שהם לא רצו להסגיר אותםמישהו כל שהוא
אלא יצאו להגן עליהם
כלומר לא ראו בכך בעיה עד כדי כך שהיו מוכנים לצאת להלחם על זה
יש פה שפל מוסרי גדול בנוסף לפילוג גדול בעם.
די מסכם את ספר שופטים
מי זה "הם"?הָיוֹ הָיָה

ודו"ק.

מסכיםekselion


??עוד סתם אחד
למה שבט בנימין היה על סף היכחדות?! כי באחת הערים שלהם אנסו למוות פילגש של מישהו. אגב, אותה פילגש זינתה בתחילת הסיפור.
אם זה נראה לך אנשים יראי שמים ופחות יצריים ובהמיים ממה שיש היום אז כנראה מצבנו *ממש* קשה.
שאול בן קישנראה.לאחרונה
אחלה גבר. דתי מאד לפי מה שידוע לי.
לא הבנתי מה הקשרעוד סתם אחד
גם אליהו הנביא היה אחלה גבר ודתי מאד. זה לא אומר שלא עבדו בתקופתו עבודה זרה...

ואני בכלל לא רוצה להתחיל לדבר על הנישואין הכפולים ששאול בן קיש השיא את שתי הבנות שלו...
טעות נפוצהekselion

זה התחיל מהדור של פילגש בגבעה

דור "שאיש הישר בעיניו יעשה" וכמובן הסיפור המפורסם עם הפילגש.. עבודת אלילים למכביר.. 

המצב כיום טוב מאז בפער 

ואעפ"כ..

קודם כל שאלה טובה,עברי אנכי

נתחיל בזה.

השאלה באמת טובה

 

מי אמר שאלו ריקודים?

וגם אם זה ריקודים, ריקודים יכול להיות משהו בלי קפיצות וריצות וכו'

הליכה אומנותית כזאתי

אבל אני לא באמת יודע.

 

יצר היה תמיד, זה ודאי.

ככה שהתירוץ שפעם היה אחרת - אני לא מקבל אותו. ממש לא.

אבל את רואה שחז"ל קיבלו את זה כמשהו חיובי

ועד היום

כלומר, כל האירוע הזה היה קדוש, הייתה לו אוירה אחרת לחלוטין ממה שאנחנו מדיימנים

לאיזה עוד אירוע את מכירה שקבעו יום כל שנה מחדש?!

 

ודאי יש שם משהו אחר ושונה שהופך את זה למשהו קדוש. מהו? לאיודע. אשמח לקרוא תשובות טובות כאן.

אבל זה ודאי משהו אחר.

 

ריקודים בשמחות.. טוב.

לא הייתי רוצה להיות במקום שהריקודים מעורבים. שם אין קדושה.

 

ככה.. שאולי במקומך הייתי שואל אחרת.

לא אשאל "למה היום אנחנו מפרידים?",

אלא אני אשאל "מה היה מיוחד שם שהפך את האירוע לקדוש יותר?"

 

וכאמור,

מחכה לתשובות טובות יותר ממני

כינראה.לאחרונה
עבר עריכה על ידי נראה.לאחרונה בתאריך ט"ז באב תשפ"א 00:34
כפי שכבר נכתב פה, שבט בנימין היה על סף היכחדות והם הגיעו לכרם בשביל למצוא אישה, ולא בילוי זול.
מה ההבדל בין זה לבין אתר היכרויות (בהנחה והוא היה נקי לגמרי ומועיל, אבל אין מקום הפורום הזה לדון בנושא)? גם באתר הבחורה אמורה לרשום בנתונים 'בחור - שא עיניך על...'
ומחולות בכרמים? אני די בטוח שהנערות הלבושות בבגדי לבן שאולים כדי לא לבייש את חברותיהן היו במחילה מכבוד הפורום לא היו עושות ריקודי בטן וקורצות לכולם. זה היה הרבה יותר מכובד ועדין. ואני די בטוח שהבנות היו קצת מתביישות אם מישהו ימיני בכל זאת היה פונה אליהן ומציע את עצמו. עובדה ששאול המלך מציין לרעה את אמו של יונתן על עזותה להציע את עצמה אליו ('ולבשת ערות אמך').
כל הסיבה שזה נראה לנו כזה חמור ומוזר זה בגלל שכל העסק הזה של המין השני לפני החתונה מלוּוה בטעם אסור. זה נראה לא שייך בגלל שאם זה עובד בצורה לא מוגדרת הלכתית העסק יהפוך לליצנות וניאוף. אבל כשיש מסגרת, זה מסדר. ברגע שאומרים לך מותר, חצי מהחשק לעשות את העבירה יורד.
בפשטותאוי טאטע!
חולות בכרמים והסיפור עם שבט בנימין זה שני דברים שונים
במשנה שמדברת על חולות בכרמים מוזכר בת כהן גדול ובת מלך
ובסיפור עם שבט בנימין עוד לא היה מלך
אז זה שני דברים שונים

כנ"ל @נופת צוף
וואלהנופת צוף

חשבתי ממש שזה קשור

הצניעות של היום מבחינות מסוימות מחמירה מפעם.חסדי הים
עובדה שאני יכול לחשוב על אלפי נושאים להעלות כאן לדיון בפורום, שגם יש להם מקור בתנ"ך אבל המנהלים פה היו מוחקים את הדיון.

כשאין יראת שמיים צריך הרבה סייגיםהרמוניה
זה לא הדבר היחיד אבל פעם נורמות היו אחרות ושלא יבלבלו לי בשכל שפעם היה יותר גרוע, אני רואה את הדור של ההורים שלי ואת הדור שלנו איזה פער בכבוד שיש לבנות... פעם היה קצת בושה בהתנהגות, בלבוש ובדיבור, היום אני לא רוצה לפרט אבל גועל נפש חופשי
נכוןעברי אנכי

ואני ממש מסכים איתך

אבל צריך לסייג נקודה

 

שלפעמים, וזה קורה,

הרבה סייגים יכולים לבוא דווקא מתוך חוסר יראת שמים.

ופחד להתמודד עם המציאות

 

הדוגמא הקיצונית של רחוב לבנים ורחוב לבנות

זה מגיע מהסתכלות עקומה.

 

עכשיו אני מסכים איתך, אבל צריך לסייג

אה...הרמוניה
בהתחלה לא הבנתי מה ההבדל ואז הבנתי
כשאין יר"ש צריך סייגיםעברי אנכי

ולכן היום צריך יותר סייגים

 

אבל לפעמים יותר מידי סייגים זה רע

 

 

 

לזה התכוונתי

זה לא היה צנוע ולכן היום זה אסורמישהו כל שהוא
כנראה שגם אכלו עוף בחלב
וטלטלו מוקצה בשבת
גם יחוד עם פנויה היה מותר פעם
ובבית המקדש היה שמחת בית השואבה מעורבת עד שעשו שם 'תיקון גדול' ובנות עזרת נשים .

מההה???? "ולא תתורו"!! זה ממש לא היה מותר פעם!עברי אנכי


אוקי אז עשו את זה למרות שזה היה אסורמישהו כל שהוא
לפי דעתי , הפירוש והפירוט של מה בדיוק מכיל הפסוק לא תתורו יכול להשתנות עם הזמן .
אבל אפשר גם להגיד שפעם חטאו.
קצת מוזר שזה מצוין כיום טוב לישראל בו כל הגברים עוברים איסור דאורייתא.
זה מאוד פשוט להגיד שקבעו יום שמחה על יום מסוייםעברי אנכי

ואחד הנימוקים למה זה יום ככ שמח

זה בגלל שעשו משהו אסור

 

תשמע,

ממש לא

לא נראה שזה היה חטאנראה.לאחרונה
זה היה לצורך נישואין.
וכפי שאתה אמרת, עוף בחלב וכו'. כל הדרבנן המסייג (ובצדק) לא היה קיים אז.
..מבשר שלום
מסכים עם עברי.
חגיגת יצר הרע לא נשמע כמו יום שמחה כיום כיפור, אל תעבוד על עצמך.
נראה לי שהתשובה היא שצריך מבט מכיוון אחר,צריך לחשוב בעז"ה.
לא ראו בזה בעיה אזמישהו כל שהוא
כיום זה אסור
ואם אכלו שם גן עוף בחלב אח''כ גן היית נזעק?
..מבשר שלום
ולא תתורו זה לא דרבנן שתגיד גזרו אחר כך.
בפשט מדובר שם על ע"זמישהו כל שהוא
הפירוש להגיד את זה על עריות
והפירוט להגיד שזה גם על ריקוד הוא מאוחר.

זה נראה לי התירוץ הכי הגיוני ופשוט.
בלי כל מיני פלפולים

ולראיה שזה אפשרי. עד ימי בעז כולם ידעו שאסור להתחתן עם מואבית עד שהוא בא ודרש אחרת.
וזאת מניין לך?מבשר שלום
בגלל שמסופר שבטו' באב רקדו מעורבמישהו כל שהוא
משמע זה היה מותר

עריכה : לא מעורב אלא שגברים הסתכלו על נשים רוקדות .
שאלתי מניין לךמבשר שלום
שבפשט מדובר על ע"ז
ככה זכור לי יתכן ואני טועהמישהו כל שהוא
אפשר לבדוק ברשבם ושאר מפרשי הפשט שם
לא בדקתי נניח שאני טועה
עדיין לא ברור מה גדר האיסור.
האם ללכת באותו רחוב מותר? אולי רק בלבוש לא צנוע אסור?

שוב כמו האיסור להתחתן עם מואבית
..מבשר שלום
באמת כדאי לבדוק.
להסתכל? ולא תתורו-יש ראיה במקרה-סתם שעוברת ברחוב, אבל לעשות משהו בשביל להסתכל-נגיד לרצות מעות בשביל להסתכל-אסור.
עכשיו עולה לי הגמ' בעירובין יח: תנו רבנן המרצה מעות לאשה מידו לידה או מידה לידו בשביל שיסתכל בה אפילו דומה למשה רבינו שקיבל תורה מהר סיני לא ינקה מדינה של גיהנם.
יש מדומני גם בנדה באזור דף יג, אבל אני פחות בקטע להרחיב בנושאים האלה.
....חמדת66
עבר עריכה על ידי חמדת66 בתאריך ט"ז באב תשפ"א 06:58

סליחה שאני מתפרץ, אבל בהנחה והכל למטרת חתונה, מה שייך 'לא תתורו'? איך זה קשור בכלל?

כלומר אפשר לארגן היום אירוע פנויים פנויותמישהו כל שהוא
להביא את אברהם פריד להרקדה
ובגלל שזה למטרת חתונה לא צריך מחיצה ?
תבדוק איזה רב יתיר את זה
לפעמיםחמדת66

אני תוהה אם יש טעם לנהל שיח עם דמגוגים, אולי בכל זאת ניתן הזדמנות.

נראלי שאנלא צריך להרחיב על ההסקה ש"אין בזה משום לא תתורו" => עכשיו נארגן הרקדה. אם זה עדיין נראה לך מה שאמרתי, אין צורך שתמשיך לקרוא. 

עכ"פ, לכו"ע אין בזה משום 'לא תתורו' (בהחלט זה גובל באיסורים רבים אחרים, אבל לא 'לא תתורו'). כפי שכתבתי למטה אין לי כרגע רצון, ואני גם לא חושב שזו הבימה הנכונה לפרוס את הענין. אך בקצירת האומר אגיד כי א"א להשוות בין דור בו עשו ייבום ולא חששו לאבא שאול וכו', ועוד כלמיני הנהגות שלא היו עוברות היום. הדור שונה.

שנינו מסכימים שפעם היה מותר והיום אסורמישהו כל שהוא
השאלה איך ראוי לנהוג כיום
מדברים היה משמע שראוי לנהוג גם היום כמו פעם
ואני אומר היה ראוי לנהוג פעם כמו היום
בגדול אסורחמדת66
עבר עריכה על ידי חמדת66 בתאריך ט"ז באב תשפ"א 08:39

לגבי הסיפא - ישתקע ולא יאמר, זו משנה מפורשת, לא פשעטל לפ"ש.

וכן אוסיף - שזהו לא איסור ממש, אלא מסוג ההנהגות המשתנות בהתאם לדור ולסביבה.

נשמע טובראשיתך
התשובה הפשוטה היאחמדת66

שהיחס אל צניעות בימינו לא כ"כ נכון, ממליץ על הספר שיצא לא מזמן של אוריה מבורך. (שאמנם יש לי מעט הסתייגויות, אבל במכלול ספר מצוין). יש במה להרחיב, אבל אין לי כוח כרגע, ואנלא בטוח שזו הבימה הנכונה.

 

אם כי באותו עניין, יהודי אחד סיפר לי שפעם בבית כנסת בו התפלל האדמו"ר מסאטמר (ר' אהרן נראלי), והלה בכמה מילים שמסר אחר התפילה אמר שכידוע המשנה עם הבנות שמחוללות בכרמים היא 'לא כפשוטו'. אז מיד לאח"כ הוא ניגש אליו ותמה איך יתכן לומר על משנה מפורשת שהיא לא כפשוטו, ואת"ל שזה באמת כך, אז ק"ו שניתן לומר כן על גמ' אחד בכתובות קיא' - ומיד ברח.

צריך הרבה יומרה בשביל תשובה כזו, ועוד לומר שהיא ה"פשוטה".הָיוֹ הָיָה

היחס לצניעות בדורינו הוא לא איזו המצאה של ישיבות בני עקיבא. מדובר בדברים שחלקם כבר בדברי חז"ל, ומיוסדים עמוק בדברי הראשונים והאחרונים אשר סדרום אריח על גבי לבינה.

לומר שכל זה "לא נכון"? נו...

 

גם אם יש מקום לומר משהו בסגנון הזה, זה על כך שהעולם של פעם היה יותר טבעי, יותר פשוט, וממילא פחות נצרכו לגדרי הצניעות המאוחרים יותר. ולעומת זאת הדורות המאוחרים ירדו ממדרגתם ומטבעיותם - וכדי לעמוד באותו גדר של "צניעות" אשר היה מקדם - הוזקקו לאסור אף אינטרקציות נוספות.

ובאופן אפילו פחות יומרני - כמו שבאותה שעה טרם גזרו על ייחוד עם פנויה, לדוגמה. וראה בע"ז ל"ו כמה גדרים נתווספו דור אחר דור. והיינו - אף לא כהצעתי קודם שירידת הדורות הצריכה לגדור יותר כדי לעמוד באותו "גדר" (במובן הישיבתי של המילה. ג' וד' סגולות ומלעיל) שלפני כן, אלא ככל תקנות שהתקינו רבנן וסייגים לתורה, שאכן אסרו טפי. וכך דרכה של תורה.

 

אך לומר כך בהנף יד ש"לא נכון"? מי מלאו ליבו להעפיל בהר בדברי חז"ל אשר אנן אף לא כאצבעתא בקירא לגבייהו. או אפילו להרהיב עוז לעקור דברי הראשונים אשר ליבם לב אריה ופתחו כרוחבו של אולם.

האמת שזו הודעה קלאסיתחמדת66

לתפוס איזה זיז ולהתחיל לשאת נאום חוצב להבות על היחס הקלוקל של הכותב (במקרה הספציפי הזה אני, אבל כמובן שזה משתנה בהתאם לנושא) לחז"ל, ואיך הכותב הננס העז להרים אצבעו על הענקים אשר מפיהם אנחנו חיים וכו' וכו'.

 

אם זה עושה לך טוב אתה יכול להמשיך, אבל זה כמובן לא מה שאמרתי. לא ירדתי לדוגמות ולא שללתי בהנף יד את כל (אם כי אולי זה יישמע לך מוזר שאפשר להביע עמדות מורכבות) היחס לצניעות, אלא כמה וכמה נק' שלענ"ד כיום מתפספסות. (אתה כמובן מוזמן לקרוא את הספר, ולא חושב שיש טעם לנהל דיון לפי שקראת אותו. מאחר וכנראה לא תקרא אותו, לא יתקיים דיון והכל יבוא על מקומו בשלום)

 

אמנם זה שהעולם פעם היה יותר טבעי ופשוט - זה נכון, אבל לא פותר הרבה קשיים, ולענ"ד כאן זו לא הבימה.

ואתה פעלת באותה דרך שבה האשמת.הָיוֹ הָיָה

תפסת זיז וירית עליו צרור, בלי להתייחס לעצם התוכן.

 

וגופו של ענין: לא מעניין אותי אם אמרת ש"הכל" לא נכון או ש"חצי" לא נכון. אתה אמרת דבר שנועד לענות על שאלה לגבי המחולות - בעצם טענת שזה שנשים לא רוקדות ליד גברים זה יחס לא נכון. אתה לא יכול להתכחש לזה, וזה עיקר תשובתך, זה לא איזה "זיז", זה הבריח התיכון בעמדתך. גם אם לא "הכל", המינימום שבמינימום זה זה (ובליש ניכנס כמובן לפינה שאומרת שתגובתך לא ממש נשמעה שמדברת "רק" על זה, אבל כאמור, גם לו יהיבנא)

ובכן, על כך נאה ויאה לכתוב את תגובתי - ולא רלוונטי בכלל מה טוענת הגברת מבורך בנושא.

 

אם יש לך דרך לענות עניינית, ולהסביר מדוע האמירה האומללה הזו אינה בדיוק מה שתיארתי בתגובתי - אני אשמח לשמוע. אבל ללעוג ולומר רק "נשאת נאום חוצב להבות" - לא באמת מסביר למה הטענות שלי עליך אינן נכונות.

טוב, לא ממש היה לי תוכן להתייחס אליוחמדת66

עכ"פ, מעולם לא טענתי את הטענה ששמת בפי. מה שכן טענתי, זה שהדרך לפתרון, עוברת בנתיב הנ"ל. הדגשתי שלא פירטתי, אז מה שבעיקר אומלל פה זו לא האמירה שלי, אלא הדברים הריקים שלך, לצערי. 

כפי שכבר אמרתי, אני לא חושב שכאן זו הבימה הנכונה ולא משנה כמה תקרקר.

מה שכן, מה שקרוב בעיני זה כמו שביאר ערוה"ש שהבנות היו רוקדות בתוך הכרמים, והבנים היו עומדים מחוץ לכרמים, ולא רואים את הריקוד עצמו. אה מבחינת צניעות עדיין קשיא, ובזה יש להאריך, וכפי שכבר אמרתי לעיל - לא כאן המקום.

 

היית יכול להתחיל משתי השורות העליונותהָיוֹ הָיָה

האמירה שלך, ביחס לשאלה על ריקודים מול בנים, היתה שסתם מחמירים בזה וזה "לא נכון", זה אומלל מאוד מאוד. ואם לדבר על כפיפות לחז"ל זה האומלל בעיניך ולא הניסיון הנואל לחנך אותם, מצבך רע.

אתה לא יכול להשמיץ את חז"ל ואז לומר שמי שמוחה בך הוא "מקרקר" ו"מדבר דיבורים ריקים" ולברוח מהתמודדות "כאן לא הבימה". אם זו לא הבימה אז בפעם הבאה אל תכתוב דברי כפירה, לתועלת כולנו.

 

בשורותיך האחרונות התחלת לכתוב דברי טעם, הפלא ופלא, כעת אתה כבר לא נזקק לשטויות דלעיל שבהן ניסית לחנך את חז"ל. לא חבל?

טוב, אין לי מה להמשיךחמדת66

אתה שם בפי דברים שלא כתבתי ולא שערתי מעולם, ואין לי צורך להתייחס למי שלא מצליח להבין טקסט פשוט. כל טוב.

אני אשתמש בציטוטים נטו:הָיוֹ הָיָה

במענה לשאלה: "שבנות ירושלים היו מחוללות בכרמים ובני גילם קוטפים להם משודכות, אז איפה הצניעות?"

הנפיק קולמוסך את ההגיג הבא: "שהיחס אל צניעות בימינו לא כ"כ נכון,".

 

לא הכנסתי לפיך שום דבר, ציטוט יבש ונטול פרשנות. אתה מוזמן להתמודד במקום להתגונן על ידי התקפה ריקה.

בנתיים עושה רושם שאני זה שמבין טקסט, ואתה זה שלא רק שאינך מבין טקסטים, אלא אפילו טקסטים שבעצמך כתבת לא נהירים לך.

זה מעניין.רב שמואל
מה שבטוח, ששניכם מאוד מאוד חכמים! בטוח בטח
זו בדיוק הבעיהחמדת66

שאתה מביא פה רק את הרישא, זהו סילוף והוא הוא הפרשנות. בהמשך הבהרתי: " (לא כ"כ קשור)...יש במה להרחיב, אבל אין לי כוח כרגע, ואנלא בטוח שזו הבימה הנכונה." - כלומר שבעצם לא עניתי, רק רמזתי שהפתרון קשור בהבנה בעניינים הנ"ל (ואין כאן שום סתירה למה שפירטתי יותר בהמשך, מגוחך בכלל שאני נגרר לדיון כל מה שאני כותב בהודעת פורום, כאילו זה נייר עמדה רשמי). וכאן הבן שואל, איך מכאן הגעת "להעפיל בהר בדברי חז"ל"? והתשובה היא שהילדותיות שלך מצד אחד, הגורמת לכך שתדמיין דברים שאינם כתובים ממש עבור אהבת הניצוח, ומצד שני אתה רואה עצמך כמי שנושא את לפיד הדעה האמיתית היחידה, ולכן כל הסובר אחרת הרי הוא מרים יד בתורת משה. לכן, באמת שאין לי מה להמשיך. 

נאמת נאום ארוך וחסר תוכן.הָיוֹ הָיָה

אם מה ש"יש להרחיב" הוא לומר שהקביעה הזו לא רלוונטית לריקודים - אז למה כתבת אותה כמענה?

כל עוד ואתה טוען שתחום הריקודים הוא הגזמה לא נכונה - אתה אכן מעפיל בהר נגד חז"ל. ולא משנה כמה כתבת ש"יש להרחיב".

 

וזה בסדר, כבר מאז אברהם גייגר טוענים שמי שנאמן להלכה הוא ילדותי, אני לא באמת לוקח ללב, תנסה להשתמש בנשק חזק יותר.

ולגבי ה"יחידי שנושא את הלפיד", זו כמובן גם דמגוגיה מוכרת של כל הרפורמים ועוזריהם...  אני חושב שישי רבים שחולקים עלי ואינם מרימים יד בתורת משה, אך זה לא אומר שאני חושב שאין בעולם אף אחד שמרים יד בתורת משה. אבל כדרכם של כל מרימי יד בתורת משה - כשאומרים להם שהם כאלו הם מגיבים בהתקפה "בעיניך כולם כאלו"..

 

 

 

 

אני רק אזכיר, כדי שלא ישכחו את זה, שכבר כמה וכמה הודעות בינינו, וטרם השבת דבר על קביעתך לגבי הריקודים, רק תקפת ולעגת, ומהשאלה התחמקת. 

טוב האמת חייבת להאמראריק מהדרום
הם היו חפיפניקים.
המשך יום טוב.
הייתי עושה לך לייק אבל זה ערוץ 7 פה אז חופשיה לנפשי
תשובה נכונהekselion


אם היה כך, חכמים לא היו מזכירים את זה לשבחמבקש אמונה

חז"ל לא יגידו "יום טוב לישראל" על יום של גילוי עריות

 

ובכללי, אם הם היו חפיפניקים כאלה ואנחנו היינו יותר צדיקים

אז לנו היו נביאים ואורים ותומים - ולהם לא.  אבל המצב הפוך...

כנראה שהדור שלהם היה ראוי לזה, ושלנו לא.

אחלה חפיפניקים שבעולםאריק מהדרום
למה חפיפניקים זה לא טוב?
לחפף בהלכות? ועוד בצניעות? לא, זה בכלל לא טובמבקש אמונה
אני לא יודע מה הם כן עשו,
אבל להגיד שהם היו חפיפניקים?! מאיפה הבאת את זה? ולמה אתה טוען שזה טוב?
אחלה דבר שבעולםאריק מהדרום
אהה באמת טענה חזקה, למה לא אמרת קודם מבקש אמונה
אמרתיאריק מהדרוםאחרונה
אתה סירבת להקשיב
כמו כל שנה -נגרינסקי
נוסח המשנה לפי כ"י מזרחיים כמובא בנוסח הרמב"ם וכמו כ"י קאופמן -
"אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהם בני ירושלם יוצאין בכלי לבן שאולים כדי שלא לבייש את מי שאין לו. וכל הכלים טעונין טבילה. ובנות ירושלם יוצאות וחונות בכרמים, וכך הן אומרות, שא נא בחור עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך בנואי אלא תן עיניך במשפחה, וכן הוא אומר צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתנתו וביום שמחת לבו (שיר השירים ג יא), ביום חתנתו זה מתן תורה, וביום שמחת לבו זה בנין בית המקדש. יהי רצון שיבנה בימינו."

"יוצאות ו*חונות* בכרמים..."
זה שמצאת נוסח אחד שהכל עובד זה מצוייןעברי אנכי

(לא ציני, באמת מצויין )

אבל לא פוטר אותך מלנסות להבין את הנוסח שהתקבל בסוף בכל תפוצות ישראל שזה היה מחוללות..

גם לומר שחונות לאו היינו מחוללותחמדת66

זה דוחק גדול, והיו מספיק ראשונים שהבינו כך (מאירי כלבו) כדי שיהיה אפשר לפתור זאת בהנף אות.

אני כן ממליץ על המאמר של הרב איתם הי"ד בנושא:

https://asif.co.il/download/YomaLibrary/mahshava/mahmoad/mmkl/%D7%98_%D7%95%20%D7%91%D7%90%D7%91%20-%20%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA%20%D7%95%D7%94%D7%97%D7%92%D7%99%D7%9D.pdf

 

---------רב שמואל
זה לא סותר.

ייתכן בהחלט שהיו "חונות" עושות עצרת.
מתקבל על הדעת, שבהקשר כזה, גם עשו איזשהם ריקודים (בלי קשר דווקא לגברים)
מתקבל על הדעת, שלא *רק* רקדו.

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).

אולי יעניין אותך