פגישת סיכום אחרי קשר משמעותימתחדשת_
אחרי קשר ממש ארוך, מרגישה שצריכה את הפגישה פנים מול פנים בשביל לסגור מעגל להפרד בלב שלם ולשחרר. מה דעתכם על פגישה כזו?
חשוב ונכון מאוד.איכה
אם זה חשוב לך , זה כבר מספיק.

לדעתי גם לצד השני זה עושה טוב.
חשוב מאדultracrepidam

אלא אם שני הצדדי מרגישים שעדיף בלי. בכל זאת יש גם להם שיקול דעת

מעולהadvfb


בהחלט חשובוהוא ישמיענו
לא כותב מניסיון
כולם פה בתגובות תומכיםעברי אנכי

אבל אולי כדאי לוודא שזה לא למרוח אותו

ולהביא אותו לעוד פגישה רק כדי לחתוך אותו, שזה עוד יותר פוגע..

חשוב אבל רק אומרת שלא תצפי שזה בהכרח יסגור הכל הכלמיונז
כי לפעמים יש דברים שרק נניח חודש אחרי הפרידה פתאום חושבים עליהם וכזה 'וואי למה לא שאלתי/אמרתי/סגרנו את זה' כי פתאום יש פרפקטיבה אחרת על הדברים שחווינו... ויכול להיות שפתאום תרגישי למרות השיחה שבכלל לא סגרתם מלא דברים ותרצי לשאול עוד מלא דברים... (שזה כבר שאלה אחרת אם כן או לא..)
בכל מקרה בעיני זה לגיטימי ממש להיפרד אחרי קשר ארוך פנים אל פנים ולא בשיחת טלפון..
בהצלחה לך.. ושתהיה רפואה שלימה ללב במהרה!
תלוי אדםא/א
אפשר רק להציע,
לא כולם בנויים לדבר כזה.
אני גם ככה..טיפה של אור

ואפילו מישהו שלא היה לי איתו את הפגישת סיכום הזאת... זה הרגיש לי חסר .. גם אחרי הרבה זמן, התחרטתי שלא עשיתי את זה.. 

 

 

חושבת שזה נצרך.. 

אני חושב שהאחריות על שיחת הסיכוםוהוא ישמיענו
מוטלת על הצד שמפסיק את הקשר, הוא צריך להציע את זה. אחרת זה כנראה לא יגיע לשם, ואת זה אני כן כותב מניסיון.
זה לא יגיע כי אין רצון מהצד ה'נחתך' להכביד, והוא רוצה לכבד את ההחלטה של השני.

אני מתכוון בקשר ארוך,
לא נכנס למחלוקות לגבי הקשרים הקצרים
אבל..טיפה של אור

בקשר ארוך במיוחד- הנחתך גם הרבה פעמים רוצה לסכם את מה שהיה, ולהבין אולי יותר את הסיבה.. לפעמים הצד הנחתך לא רוצה להכביד, אבל הוא נשאר בפנים עם מלא שאלות וקושיות על ה'חותך'... 

 

וגם מניסיון, נשארתי עם השאלות האלה במשך שנה, עד שלא יכלתי.. ואחרי שנה, חידשנו את הקשר... וכמובן הבר הראשון שאמרתי לו אחרי שנפגשנו, זה למה?! ועוד שאלות שהיו לי ... 

 

אני מסכיםוהוא ישמיענו
לכן זאת אחריות של הצד ה'חותך'.
חבל שלא כולם ממלאים אותה..
זה באמת יכול להכאיב, לפגוע, לתקוע..
אבל יותר נוח לצד ה'חותך' להסתלק מהקשר בלי להסביר, ובלי פגישת סיכום
לכן אני אומרתטיפה של אור

שלא תמיד כדאי לחכות למישהו אחר שיפעל, אם יש לנו משהו להגיד. אנחנו צריכים להגיד! במיוחד במקרים כאלה, סבבה שבחרת לחתוך, יש פה עוד בנאדם בקשר, שגם לו יש דעה- שונה משלך במקרה הזה, ומגיע לה להיאמר.(לא אתה, כן?)

 

 

נכון,והוא ישמיענו
אני לומד את הלקח הזה שאת אומרת על בשרי.
הרבה פעמים העדינות פה לא משתלמת
אכן כןטיפה של אור

מכירה את זה גם באופן אישי, ואני לא קוראת לזה עדינות... אני נותנת לזה שם אחר, אבל אין לי כוח לפתוח את זה פה מטורלל

אולי אצל כל אחד זה נובע ממקום אחרוהוא ישמיענו
יכול להיות..טיפה של אור

אבל יכול להיות גם שלא

לדעתי האחריות היא על מי שמעוניין בשיחה כזאת.צהרים
אין חובה לעשות שיחה כזאת ולכן אין חובה על הצד החותך להציע.
בסדר. דיברתי אליבא דמי שחושב שמן הראויוהוא ישמיענו
אחרי קשר ארוך ומשמעותי לעשות שיחת סיכום, במקום להסתתר מאחורי שפופרת טלפון ו2 משפטים מסויגים ועמומים (והמשפט הקלאסי, אחד הגרועים שאני מכיר - "זה לא אתה זה אני").
ברור שלא דיברתי על מצב ששני הצדדים לא רוצים..
ואגב,והוא ישמיענו
יש גם דרך ארץ ורגישות בעולם. האם זה חובה?
תלוי מה אתה מגדיר כחובה.
אז לא, אף אחד לא הכתיב בכללים שחייבים לעשות את השיחה הזאת. אבל כל אחד שואל את עצמו מה עולם הערכים שלו כולל. האם רק התנהלות טכנית, וטובתו האישית, או שיש עוד דברים מעבר.
כל אחד והשיקולים שלו, וההבנה שלו במהות העולם שעל פי זה הוא (מן הסתם..) מתנהל.
יותר מסכיםצהרים
יפה מצויין אם זה עושה לך טוב תשאלי אותו אם מקובל עליוהפי
מבין אותך לגמרי.גם אני שם.ותן טל
לצערי קרה לי מקרה שזה לא היה ונפגעתי מאוד. כשמישהו או מישהי מחליטים לסיים קשר ארוך ומשמעותי,כל עוד זה לא נעשה בגלל איזה משהו חסר תקדים מהצד השני (נניח, הצד השני בגד או משהו כזה, וזה התגלה) - אז מי שמסיים את הקשר צריך בסיום לדעתי לתת את המושכות של הסיום בידיים של השני.כיוון שכרגע הוא זה שהחליט לסיים והוא זה שכל הכוח בידיו וזה לא בסדר, לא כשהיה קשר רציני והדדי וטוב - וזה יכול לפגוע מאוד בצד השני. לכן אם הצד השני רוצה בדרך כזו או אחרת, הצד החותך הוא זהשצריך להתגמשולבוא לקראת הצד השני.

איך מישהו מסיים קשר, מעיד עליו לא פחות וכנראה יותר מאיךהוא מתנהל בתוך קשר בעצמו.
מסכים כל כך.. בין אדם לחברו כפשוטווהוא ישמיענו
אני מבינה למה חלק ירצו שיחת פרידה,א/א
פגישה -פחות..למה שמי שחתכו את הקשר אתו ירצה להיראות בשיא פגיעותו בפני מי שעוד לא הרבה זמן יהיה מישהו שהקשר במקרה הטוב יסתכם בשלום-שלום יבש?..
מה נעשה שזה ככה בד"כ?

*אני הצעתי פגישת פרידה כזאת פעם, הבחור היה מזועזע לתחושתי מההצעה.
הבנתי אותו לגמרי.
העקרון שלי הוא לבדוק מההצד הנחתך רוצהותן טל
וזה מה שחשוב. כלומר,לאחשוב מה הצד החותך רוצה.כי הוא "מקבל" כעת את הדבר הכי גדול שזה סיום הקשר עצמו, ולכן מנגד כדי לסיים בטוב צריך לתת לצד השני,הנחתך, את הסיום כפי שמתאים לו.

בקשרים יחסית ארוכים ומשמעותיים אני מאמין שהעניין עולה עוד במהלך הפגישות עצמן, ככה שאפילו לא צריך אקטיבית לשאול בסיום את הצד הנחתך.

נניח שהצד החותך ממש רוצהשיחת סיכום פנים מול פנים אבל הוא יודע שהצד הנחתך ממש לא מתחבר לזה ומעדיף לסיים בטלפון נניח - אז הרצון של הצד החותך לא חשוב כרגע. תחתוך בדרך שהנחתך רוצה. וכך גם הפוך אם אתה כצד חותך רגיל ומעדיף לחתוך בהודעה או בשיחהטלפונית אבל היה קשר משמעותי ואתה יודע שהצד השני לא יכול בלי סיום פנים מול פנים - אז תן לואת זה! זאת דרך ארץ שקדמה לתורה וקדמה גם לך!

ועוד דבר חשוב - נניחשהצד החותך כבר יודע שהוא עומד לחתוך ומבחינתו הפגישה הבאה היא פגישת חיתוך וסגירה, אז בשום פנים שהצד החותך לא יגרום לכך שהפגישה נניח תהיהקרובה לבית / בעיר שלו עצמו ולאשל הצד השני. זאת לא דרך ארץ.נניח הבחורה חותכת והיא גרה בתל אביב והבחור גר בחיפה או בכרמיאל - אל תציעי את המפגש הבא בתל אביב או "אפילו" בהרצליה, כי זה חסר טקט וחסר התחשבות לחלוטין. תגיעי לכרמיאל, תגיעי לחיפה, תני לצד השני כבוד מינימלי בכך שבסיום את מגיעה אליו וכך גם נותנת לו אופציה נוחהלשלוט באורך השיחהוהמפגש ובסיום של המפגש. אם זה ליד הבית הוא יכול להרגיש בנוח מתי הוא רוצה ומתאים לו לסיים וללכת.

שוב אחזור - סיום קשר מעיד על אדם ברמות שאין דברים כאלו. לא מדבר על שהיה דייט או שניים אלא על קשרים שנמשכו 15,20, 40 דייטים,חודשים ארוכים...נבנה כאן כבר משהו. אל תהרסו הכל בסיום על הפנים, בבקשה. זה מצלק.
מסכימה שהצד החותך צריך לעשותא/א
את המקסימום כדי להקל על הנחתך,כולל להציע דברים שלא נוחים לו.
אני חושבת שאם הצד הנחתך יודע מה יקל עליו ,אם הוא מסוגל, צריך לבקש את זה במידה והחותך לא מציע.
אני חושב שיש פה גם אחריות של הנחתך אבל גם של הצד החותךוהוא ישמיענו
והרבה סיומי קשרים בשיא הכנות והרצינות, זה בריחה מאחריות של הצד החותך. כי הוא רגיש מאוד (כלפי עצמו)
זאת הבעיה, אם החותך רגיש בעיקר ורק לעצמוותן טל
ולכן חותך בלי מחשבה והתחשבות במה הנחתך רוצה - זאת בעיה באישיות של החותך. משהו שהוא צריך לתקן בעצמו בלי קשר לסיום הקשר הנוכחי.
בתור אחד שעשה טעויות במהלך קשרים ובסיומם,צהרים
צריך לזכור שגם אנשים שרגישים לזולת טועים לפעמים. לא כל טעות מעידה על פגם באישיות.
מחדד את הנקודה שאתה מעלהadvfb

כל התנהגות שלנו היא נובעת ממשהו מהותי אצלנו.

אם מישהו היה לא רגיש במקרה ספציפי זה אומר משהו על הרגישות שלו.

האם זה אומר שהוא עכשיו אדם לא רגיש באופן כללי?? חס ושלום!

טעות אחת לא משחירה את כל האדם.

כשמשהו נפגע אז הוא יכול לחוש כאילו הצד שני הוא כל כולו פוגע. אך כולנו עושים טעויות. וכן, כולנו לא מושלמים ויש לנו מה להתקדם.

זה כן קשור לאישיות אך זה שזה קשור לאישיות זה לא אומר שיש מישהו שהוא מושלם ושאסור לסלוח לנו או לאחרים שעושים טעויות.

אנושי לעשות טעויות

אנושי גם ללמוד מהם

אנושי לסלוח

חלילה לא נאמר שטעות או התנהגות לא ראויה משליכהותן טל
על כל ההוויה של אותו אדם. אלא כן יש פה איזה משהו שגוי שנעשה ושמצריך תיקון, חזרה בתשובה, בקשת סליחה, ולמידה לעתיד איך לא להגיע למקומות כאלו.
לא לגמרי מסכים.צהרים
אם אדם לא היה רגיש במקרה מסוים זה לא אומר שהוא לא היה מודע לרגישות הנצרכת באותו מקרה. לא בהכרח שאי רגישות ספציפית אומרת משהו על הרגישות של האדם.
הגיוני מאד שבמקרה הספציפי משהו אחר גבר על הצורך להיות רגיש(גם אם זה לא היה תקין).
סוג של התנגשות ערכים. זה שיש שני ערכים שמתנגשים ומכריעים לצד מסוים במקרה ספציפי, לא אומר בהכרח משהו על הערך שנדחה באותו מקרה.
זה משחק של הגדרותadvfb

במקום להגן על בנאדם שעשה טעות ולומר שזה לא מעיד על הרגישות שלו אני מעדיף לומר שזה מעיד עליה, בצורה מסויימת (במידה כזאת או אחרת). וגם אם אדם מגלה שהוא פחות רגיש ממה שהוא חשב או ממה שהוא רוצה להיות - ראוי להביע כלפיו אמפתיה.

במקום לתת שדר 'זה לא כזה נורא' עדיף לתת שדר של 'טועים וזה אכן כואב, אבל מאוד אנושי'.

חשוב לתת מקום לכאב כלפי החולשות והחסרונות שאדם מגלה על עצמו.

סזה כואב לגלות שאני פחות רגיש ממה שמצופה! זה צריך לקבל את מלוא תשומת הלב!

ואח"כ כדאי לאדם להכיל את עצמו אע"פ החסרונות.

 

(הדברים לא נאמרו דווקא על מה שכתבת אלא מה שעלה לי בראש באופן אסוציטיבי בעקבות מה שכתבת)

מבחינתי עצם זה שמשהו גבר מבחינתו על הערך הזהותן טל
מעיד על פגם בו ובתפיסה שלו. מה לעשות, לי ברור איזה ערך כאן מנצח, במקרה של קשר תקין ולא איזה קשר מתעלל או משהו. ועצם העובדה שהוא בחר בחירה בלב שלם להעדיף משהו אחר על פני הרגישות הנדרשת במצב כזה - היא נקודה לגמרי גדולה לחובתו.
כולנו יכולים לעשות טעויות.ותן טל
אם אנחנו מבינים את זה אנחנו יכולים להתנצל ולנסות לתקן. אם לא עשינו את זה כנראה שלא הכרנו בטעות שלנו. זה לא אומר שכל כולו של האדם הוא רע או שגוי, חלילה.כולנו פגומים במשהו. אבל זה כן אומר שזאת נקודה לעבוד עליה ולהשתפר. להיות אדם טוב יותר. וכן, גם לבקש סליחה. אפילו לא ביום כיפור. קפידא של בני אדם עלינו זה דבר מאוד גרוע. לא כדאי.
אבל בטח שמת לב שבאורח פלא אנשים שביומיוםוהוא ישמיענו
מאוד רגישים כלפי עצמם אבל גם מאוד (!!) כלפי אחרים,
פתאום בקשר שוכחים את הצד של הרגישות לאחרים כל עוד האחרים זה המדויט.
אתה מכיר את התופעה?

בדיוק בגלל התופעה הזאת אני לא יכול לומר שמדובר באדם שאין לו רגישות לזולת..
ולהסיק מסקנות מזה על איזה בחורה היא.

זאת תפיסה כזאת כדי להגן על עצמי, כדי שאני אפגע כמה שפחות
אבל בדרך היא עלולה לדרוס אנשים.

אני נלחם נגד ההגנה הזאת שבעיני לא מאוזנת היום. ברגע שהיא תהיה מאוזנת אני ממש בעדה.
למה אתה חושב את זה?א/א
למה שאנשים ירצו להיות רעים פתאום אם הם טובים ברגיל?
פגישות לצורך נישואין הן סופר רגישות. גם אם תהיה הכי רגיש בעולם כלפי מדוייט שמעוניין מאוד להמשיך בקשר איתך,בטח אם הוא פיתח רגשות חזקים כלפיך
הוא יפגע מאוד מאוד מעצם הפרידה עצמה, הפגיעה הגדולה לדעתי היא מעצם הפרידה יותר מהצורה למרות שגם הצורה מאוד משמעותית וצריך להיזהר בה מאוד.
והראייה שאם יפרד ממך מדוייט שלא היית כ"כ מעוניין בו גם אם הצורה לא הייתה מי יודע מה לא תתעכב עליו/ה כ"כ..
בעיקר בגלל האופן שחותכים. יש לך הסבר אחר לפער הזה?והוא ישמיענו
איך אנשים שמאוד רגישים לאחרים וגם למדויט לאורך כל הקשר הופכים את עורם כשהם מחליטים לסיים אותו?
לי אין, חוץ ממה שאמרתי.
חוויתי בהרבה התנהגויות מעניינות, אני די בטוח שאני לא היחיד כאן שיכול להעיד על התופעה
מה עשו לך?א/א
נפרדו?
או התנהגו בצורה שאסור להתנהג?
הדבר השני כמובן, הדבר הראשון לגיטימי לחלוטיןוהוא ישמיענו
אז זה כבר מוזר לי,אין לי הסבר לתופעהא/א
והאמת שצריך גם להיזהר לא למהר לשפוט בטח לפני שומעים את שני הצדדים
אני דן לכף זכות שקשה לה ולכן היא בורחת בצורה לא ראויהוהוא ישמיענו
אבל אין בשביל מה לעוות את המציאות ולהגיד שהמעשה הוא רגיש. לדון לכף זכות מתייחס למניעים, לא בהכרח/ תמיד למעשים..
משתדל לדון לכף זכות לגבי המניעים.

ולגבי סיבה,
אמרתי כבר את הסיבה.. רגישות בלעדית כלפי עצמי כדי שלא אפגע. ואפס מחשבה על הצד השני בקשר
אפשר דוג' מה הבחורות עשו?א/א
בשביל מה זה טוב?והוא ישמיענו
אני לא רוצה לתת דוגמאות מהספק אולי הן קוראות כאן.
כל מילה.. ממש ככה. והרבה אנשים כנראה לא מבינים את זהוהוא ישמיענו
למה העיסוק שלו הוא בלהיראות?והוא ישמיענו
העיסוק שלו הוא במה שקורה בפנים איך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, לא באיך הוא ייראה כלפי חוץ..
אלו ההעדפות שליא/א
ואהבת לרעך כמוך
ומה ששנוא עליך.
לאחר שההחלטה כבר נפלה באופן סופי בצד השני כן חשובה לי הניראות ,כנראה זה קשור לאגו .
כל אחד וההעדפות שלו.

לכן כמו שכבר כתבתי שמי שיודע מה יעזור לו שיבקש במידה ולא מציעים בצד השני.
תודה לעונים, ושאלהמתחדשת_
נניח הצד החותך "הסכים" לפגישת סיכום. אבל חתך בצורה לא רגישה בכלל, כי קשה לו והוא גם לא שלם עם ההחלטה. ונפגעתם מזה מאוד
הייתם כותבים לו על זה משהו?
לא הייתי כותב לו על זה כלום. ושיהיה לו בהצלחהוהוא ישמיענו
זה מה שהוא הרי רוצה, להפסיק את הקשר. אז אני יוצא מהמשוואה. אם זה נעשה בצורה לא רגישה אני אשאר כנראה פגוע ותקוע, אבל אני לא מתכוון לרדת לרמה הזאת בחוסר רגישות. ולכן אכבד את החלטתו ואעזור לו לצאת מהקשר איך שהוא רוצה. חוץ מזה שכבן, אז יש לי פחות פריווליגיות בענין.

וסליחה. עיצבן אותי המשפט הזה "אבל חתך בצורה לא רגישה בכלל, כי קשה לו והוא גם לא שלם עם ההחלטה".
נשמעת התנהלות למופת, הן מבחינת השיקולים והן מבחינת אופן הביצוע.
ואיך אפשר להמשיך ככה?מתחדשת_
שאתה אוהב אותו באמת
ואתה ממש לא רוצה לשמור טינה כלפיו
אבל מצד שני אתה גם לא יודע כלום. אם להתאבל או לחכות או לקוות או לא יודעת מה.
כשהצד החותך חותך פתאום בצורה לא רגישה ושנשמע שהוא לא שלם עם עצמו, לא צריך לפחות להגיד לו שנפגעת ושאתה לא יודע מה לעשות?
אני לא הייתי אומר. כדי לא להיפגע יותר,והוא ישמיענו
וגם מה זה יתן?
אין סיבה..
הפגיעה נעשתה בכל מקרה.
אני לא חושב שאנשים ילמדו בזמן הקרוב איך מתנהלים בקשרים, זה פשוט לא יקרה. האגו כיום מנצח את הבין אדם לחברו.
לא.ברוקולי

 

אני מבינה את הבאסה ואת הקושי הגדול. 

אבל הרצון שאת מביעה 
הוא בעצם רצון שמנסה להחזיק את הקשר בכל מקרה

ע"י יצירת דיאלוג נוסף וחוזר 

 

זה פוגע, זה לא צריך להיעשות ככה

אבל זה נעשה ככה
את לא אחראית על הצד השני 

כל אחד אחראי על עצמו 

ולכן גם האחריות שלך היא לעבד את ה'אובדן' , לעכל אותו 

ובמסגרת היכולת שלך לנסות להבין ולהמשיך הלאה

 

מה יולד יום, אין לדעת 

חיבוק גדול גדול, זה קשה מאוד! 

זה לא הרצוןמתחדשת_
כי בכל מקרה תהיה שיחת סיכום.
אבל עד אז, אני רוצה הסבר ברור! שהצד השני יעמוד מול מה שהוא אומר. ואם זה סופי שיגיד שזה סופי, ואם לא שיגיד גם.
אי אפשר לזרוק שתי מילים ולהעלם.
לא יודעת, אולי בשכל זה לא נכון, אבל הלב שלי לא מצליח לעמוד בזה.
זה משנה את התמונהברוקולי

 

בעצם את אומרת שחסרה לך הוודאות?

 

בעיקר.מתחדשת_
ואם הצד השני משדר משהו לא ברור אתה לא יודע איך לאכול את הפרידה.
לא משנה שהצורה שזה נעשה פוגעת מאוד, יותר מזה קשה שנזרקו שתי מילים וחצי, ועכשיו תתמודדי עם זה...
לבקש ודאות זה צורך חשוב והגיוניברוקולי

 

חיבוקחיבוק

כואבוהוא ישמיענואחרונה
אבל אם הוא לא שלם עם ההחלטה, איך יהיה הסבר ברור?והוא ישמיענו
זה מה שאני לא מבין. באיזה קלות כיום אנשים חותכים קשרים לפני שהם יודעים בבירור אפילו כלפי עצמם מה היה לא בסדר בקשר הנוכחי.
התנהגות רגשית נטו, בלי הרבה מחשבה ושכל
לא חושבת שנכון להעיר על זהברוקולי


ברור!טיפה של אור

עם כל הכבוד לרגשות שלו, גם הצד השני פה במשוואה! והוא פגע בצד השני, אז וודאי שאגיד! 

אם הוא לא שלם ולא יודעת מה, שיחשוב כמה פעמים איך הוא אומר את הדברים בצורה שלא תפגע! 

 

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלתאחרונה

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך