אנחנו צריכות דחוף פעולה לט"ו בשבט למי שיש!!...ת"ר
משהו פשוט פצצה לטו בשבט!!!!!!11אנונימי (פותח)אחרונה

עוד מעט קט יגיע היום הגדול- ראש השנה לאילנות!!

ובעצם, מה כל כך גדול ביום הזה? מה מיוחד כל כך? אוכלים תפוח בדבש?

חודש שבט בכלל, וביום ט"ו בשבט בפרט, אנו מציינים את פריחת האילנות, את הצמיחה המחודשת של הטבע והבריאה.

זהו היום בו אנו מתבוננים על פלאי האילן והטבע. זהו יום שמח. לא אומרים בו תחנון, יש הנוהגים ללבוש לבן. המנהג הנפוץ ביותר ביום זה הוא אכילת הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל.

ומעבר לכל זה, האם ליום זה יש משמעות נוספת עלינו? מה אפשר ללמוד מכל זה על החיים שלנו? אם בכלל...

בפרשת כי תצא כתוב- "כי האדם עץ השדה".

איך? ובמה זה מתבטא? באיזה אופן? כיצד?

כולנו נסכים על כך שהאפיון הכי בולט אצל האילנות הוא הצמיחה.

תמיד בצמיחה, בגדילה, בשאיפה למעלה, בהתחדשות.

האילן שואף לגובה, שואף לפירות.

כך גם נשמת האדם.

שואפת תמיד לצמוח, לעלות ולפרוח.

הרב קוק כותב באורות התשובה- "שאיפת המציאות כולה להיות יותר טובה ומזוככת, יותר חסינה ומעולה ממה שהיא". (אורות התשובה ו' א').

המציאות כולה, ובפרט האדם, שואף תמיד אל הטוב, אל התיקון וזיכוך.

כל אדם שואף להיות יותר טוב, יותר שמח, יותר בריא, יותר שלם ומתוקן.

אבל איך? איך העץ צומח? ואיך האדם?

כידוע, העצים צומחים בעיקר על ידי המים.

ואמרו רבותינו-  "אין מים אלא תורה".

כלומר, בכדי שהאילנות וגם בכדי שאנו, בני האדם נצליח לצמוח ולפרוח, אנו זקוקים למים.

אנו זקוקים- לתורה.

"עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר"- התורה היא עץ החיים שלנו.

היא המים המחיים אותנו, היא החיות, המשמעות- היא החיים והיא האושר.

אך מים לבד זה לא מספיק. לא מספיק רק להשקות, צריך גם לקצץ, לדשן, לרסס.

לקצץ את הקוצים מעכבים, לדשן עם החומרים המקדמים ולרסס את האויבים, את התולעים... (שבפנים כמובן...) בכדי שהעץ יפרח כראוי חייבים להשקיע בו, לטפח, לא לזנוח.

כך גם אצל האדם. בכדי שהאדם יפרח ויצמח חייבים להשקיע ולטפח, לקצץ ולרסס. כל הזמן.

להשקיע זמן של מחשבה על עצמי, על דרכי, על מטרתי, על רצונותיי. להשקיע זמן של לימוד. לטפח את השמחה, את החסד ואת הטוב. לקצץ כמה שאפשר את הקנאה, הכעס, העצבות..

ולרסס את היצר הרע המנסה להפיל, המנסה להכניס בנו תולעים, בלבולים חלילה.

אנו כל הזמן בהשקעה, בתשומת לב, בשאיפה. מתוך שמחה.

ועוד יותר מכך, העץ מאופיין בשורשים.

את כל חיותו הוא מקבל מהשורש. בלי שורש, אין סיכוי.

ייתכן ויהיה אילן שמבחוץ יראה יפה ופרחוני, אך מבפנים שורשים דקים וחלשים.

וברגע שתבוא רוח חזקה, הרי הוא נופל ונשבר... כל היופי אבד.

ויש עץ אחר, שמבחוץ אינו יפה כל כך, אך שום רוח לא תפיל אותו. יש לו שורשים עמוקים ויציבים.

וזה העיקר. מה שיש מבפנים. השורש הוא המחזיק אותנו בזמן הרוח והסערה. השורש.

השורשים הם המשמעותיים. החוזק הפנימי, השאיפה העמוקה ולא רק החיצוניות.

האמת של כל אדם צריכה לבוא מבפנים, מהשורש. השורש הוא זה המחזיק אותנו. הוא המחייה.

אך גם השורש צריך מים. גם השורש צריך לשאוב כוח.

לכולנו יש שורשים עמוקים, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב.

אך גם את החיבור לשורש צריך לחדש.

העובדה שיש לנו שורשים אינה מספיקה. צריך גם לזכור את השורש הזה. להיות מחוברים אליו.

לא להתנתק מהשורש. לזכור. לא לשכוח מאין באנו, לא לשכוח מאיפה אנו יונקים. מהיכן מגיעה החיות.

להתחבר לשורשים.

ועוד משהו. העץ מלמד אותנו עיקר חשוב באמונה. להאמין בתהליכים.

כל עץ שואף שיהיו לו פרות, כל עץ רוצה לצמוח ולעלות. אך זה לוקח זמן. סבלנות.

מהרגע שהאילן נטע באדמה עד שאפשר ליהנות ממנו לוקח לפחות 3 שנים. 

כל שינוי לוקח זמן, כל התקדמות היא תהליך.

העיקר להיות בשאיפה. אך בסבלנות. אנו רוצים לראות את הפירות, אנו רוצים לראות תוצאות, אך העץ מלמד אותנו- סבלנות. שינוי אמיתי, פנימי, לוקח זמן. וצריך אמונה.

להאמין שהפרות יבואו. אבל בזמן הנכון. לא להתייאש. להמשיך להשקות, לטפח, לצמוח.

להאמין.

יחד עם כל זה ידוע שלכל אילן כמעט, יש עוד תקופה משמעותית בהתפתחותו.

תקופת השלכת.

כל העלים נושרים, נובלים. הכל מתייבש.

ומה אז? מה קורה? האם הכל נהרס? ההשקעה הייתה לשווא?

לא ולא. גם השלכת באה בשביל ההתחדשות. בשביל הפריחה המחודשת.

וכך גם אצלנו. ישנם תקופות שאנו חשים כי אנו פורחים, צומחים, זורחים ומתקדמים.

ויש תקופות שאנו מרגישים בנשירה. בדעיכה. נראה, חלילה, שכל ההשקעה הייתה לשווא.

אך לא כך הוא.

אנו מאמינים שגם תקופות הנשירה אלו באות בשביל הפריחה.

הקמילה היא עבור הצמיחה. כל ירידה באה בשביל העלייה המחודשת.

לכן, לא נתייאש מהירידות, אלא נתחזק, נאגור כוח ונתחיל שוב מחדש!

נשמת האדם תמיד שואפת למעלה. תמיד שואפת לצמוח, לתקן לזכך עוד ועוד.

ולכן, דווקא עכשיו, בחודש שבט, זהו הזמן הטוב ביותר בכדי לבחון שוב את הצמיחה שלנו.

באיזה כיוון אנו צומחים? ולאן אנו שואפים להגיע? מהם השורשים שלנו? והאם אנו משקים? מטפחים? מרססים? מה אנו עושים בכדי לקדם, לשפר, ליישר את הצמיחה?

חודש שבט הוא חודש של התחדשות.

בואו נתחדש גם אנחנו. נתרענן, נתקדם, נצמח, ונפרח.

ובפעם הבאה שנעמוד ליד אילן פורח ניזכר בכל התכונות הרבות ששואפים אנו ללמוד ממנו...

חברים יקרים!

בעזרת ה', נושא הצמיחה וההתחדשות הוא הנושא הראשון מתוך סדרה של נושאים חודשיים שנפרסם בע"ה. בכל חודש נבחר נושא, ונשתדל שהוא יהיה באותו חודש 'באוירה' של האתר. תדעו ותזכרו שאתם שותפים פעילים בפרוייקט!!!

מי שרוצה לשתף אותנו בצמיחה שלו, מי שרוצה לתת רעיונות וטיפים לדישון, לגיזום, להשקיה נכונה,

מי שרוצה להוסיף ללמוד וללמד מהאילן, מוזמן ומוזמנת לכתוב, לשלוח, ואנו נשתדל בע"ה לפרסם. נשמח גם לקבל כל חומר בנושא - קישורים, המלצות לספרים ומאמרים, וכו' וכו'... כל דבר טוב יבורך.

שאלות למחשבה:

כל אדם יודע שיש לו להיכן להתקדם. מה מקשה עלינו לפעמים להתחדש, וגורם לנו להיות דורכים במקום?

כיצד אפשר למצוא הקבלה אצל האדם לכל הפעולות שעושה החקלאי באילן שהוא מטפח ואוהב (דישון, השקיה וכו')?

איך שוברים את תחושת השגרה, וחיים בתודעה מתמדת של התחדשות?

מה עוד אפשר ללמוד מהעץ?

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך