זנות- אז איפה הבעיה בעצם?the_forgotten
החלטתי שעד סוף השנה יש כמה נושאים שהייתי רוצה ללבן לחלוטין. אשמח אם מישהו כאן יוכל לעזור.
 
ובכן כמה שאלות:
 
1) למה זנות זה דבר גרוע אני מבין ויודע. אני מנסה להבין איפה הבעיתיות הגדולה מבחינה הגיונית. וגם, לא מצד "הלקוח" אלא מצד האישה. אני לא מסכים עם אנשים שעובדים מבוקר ועד ערב בשביל כסף, ועם עוד כמה מקצועות שנועדו למען רווח של כסף, ובכל זאת אף אחד לא רואה בזה ניצול, שהרי העובד מעוניין בכך.
-
יש אנשים בשביל כסף מוכנים לעשות הכול, לעבוד מבוקר ועד ערב, חיים שלמים. למכור את הנשמה שלהם לבוס. למה, זה נחשב ניצול ופגיעה אם אדם הולך לאישה זונה? למה "במקצוע" הזה זה פתאום נחשב פגיעה וניצול. נניח שזונה מרוויחה 400 שקל ב4-5 שעות עבודה. זה רווח נאה מאוד. ונניח שהיא כמובן מקבלת את התנאים הראוים. ולא, אני לא מדבר על אנשים שמכים אותם או מתעללים בהם או מבזים אותך. סתם אנשים שפשוט... מה הבעיה שיש אישה שרוצה לעבוד בזה?
 
2) מה אתם אומרים על הטענה שאם לא יהיו נשים זונות מספר מקרי האונס יעלה בצורה דראסטית? האם עדיף להשאיר את זה כך ולפחות בנתיים בשביל לתת לכל האנשים האלה אפשרות להתרוקן עם נשים שמוכנות ורוצות לעשות את זה, מאשר הילדים שלנו?
 
3) אם רוצים להילחם בזנות, צריך להליחם בכולם? מהלקוח לאישה ועד הבוס? או שאולי לא צריך להילחם בלקוח? או אולי באישה? אם כן בבקשה לנמק ולהסביר מדוע.
 
זהו לבנתיים. אשמח לתשובות מוסברות- אם יש מקורות על זנות, מדרשים או סיפורי חז"ל, אני אשמח מאוד.
 
רואי.
אממ...אח..
קודם כל בוא לא נשכח אחי, שזה נושא שקצת בעיה לפתוח אותו בצורה רחבה ברבים כאן..
[מסתבובבים כאן גם ילדים 'רכים' שעדיף שלא יחשפו לדברים האלה. לפחות לא עכשיו. ועוד כל מיני אנשים שזה לא בדיוק מתאים בשבילם.]
לכן, אענה לך בקצרה וברמזים, ותבין מה כתוב 'בין השורות'. אם יש עוד משהו שלא הובן, בשמחה דבר איתי.
אני מדבר כאן בנתיים מבחינת המדינה, שהרי מבחינת התורה זה איסור מלכתחילה מוחלט, וכמו שאסור לעבוד כגנב, או כרוצח, כך אסור לעבוד בדבר הזה.
 
 
הגיונית >
 
1) ה - בעיה הגדולה כאן, זה לאו דוקא האשה הזאת. אלא, שזה נותן הסתכלות לבני אדם ופותח את זה כמוכר רשמית ע"י המדינה - שאישה, זה חפץ. לשימוש. לסיפוק תאוות. כמו שיש כדור-רגל, יש אישה. ואז, זה פוגע  במיוחד בנשים אחרות-ב'מושג' אשה. זה שיא הזלזול ביחס אליהם. עקרונית > את רוצה לברוח לאי-מבודד ולעשות שם מה שתרצי? תעשי כרצונך. גם אם נהיה שם, לא נעניש על זה. [לעומת זאת, בגנב - נעניש גם היא רק שם לבד עם עוד מס' אנשים. אלא אם כן אלא אדם שלא אכפת להם שיגנבו מהם...]
קיצור, הכרה רשמית בדבר הזה כחוקי וכו' - זה הרס החיים של האנושות בכלל ושל האשה בפרט. את זה, אנחנו ממש, אבל ממש לא רוצים לעשות. אשה, זה לא חפץ - נקודה! וכל מי שמנסה להראות את זה ככה, יענש. כי הוא פוגע בזכויות וכבוד של אחרים. וברור שלא נכיר בזה רשמית.
 
2) יעלו? לא בטוח בכלל. אולי בהתחלה זה יהיה ככה, כי זה יהיה השפעה של 'הדור הקודם' שבו כן היה המצב המגעיל ההוא - והם יחפשו לפרוק את התאוות שלהם... אבל אחרי כמה זמן, בדיוק ההפך לדעתי - המקרים האלו רק ירדו בצורה ענקית. וזאת למה? כי יתחילו להבין כולם, שאשה, זה לא חפץ. ממילא, לעשות לה את המקרה הזה, מה? אתה דפוק במוח?!
[לעומת זאת, היום - לעשות לה את המקרה הזה, זה לא כ-ז-ה (אם בכלל) גרוע ע"י חלק מהאנשים. מה הבעיה, הרי היא חפץ לשימוש! אחלה הנאה (לכולם) - הם יטענו...]
 
קיצור --- לא פותרים בעיה לא רק בסימנים שלה,  כי אז השורש ממשיך להיות מנוול. ובמיוחד לא פותרים את הבעיה ע"י זה שהולכים ומרקיבים יותר את השורש...
 
3) כן, בכולם. אחרת, מכאן ומכאן אפשר תמיד לעקוף את הדבר הזה וכו'. [יטענו שזה לא היה ברצון, אלא בכפייה ועוד כל מיני שטויות כאלה.] קיצור: להכריז מלחמה. ובמלחמה, נלחמים מול כל מי שקשור למעשה הנבלה שנעשה.
 
 
 
----
 
שים לב שבנתיים לא דברנו על החלק של היהדות. אלא, רק חלק הגיון נורמלי ואמיתי.
על כל זה, עם כל ההגיון הזה וכו' - הולכת היהדות עד הסוף. מדרשי חז"ל וכדו' >
מספיק רק להיות בשיעור של הר"מ שמלמד קידושין:
כמה הוא מדגיש ש - 'אשה זה לא חפץ'. כמה הוא מדגיש ש - 'אשה זה שיא הקדושה'.
או סתם ככה, להתחיל לתפוס את עקרון היהדות בנושאי הבנים-בנות וכדו'.
 
 
 
אחי, אם יש משהו להרחיב, דבר איתי באישי.
בשורות טובות. טו' בשבט שמח.
שבת שלום ומבורכת לכל בית ישראל!
 
 
שלום...the_forgotten
אח, תודה על המענה המושקע.
 
אני מבין שיכולים להיות כאן ילדים, ולכן ליבון הסוגיה נעשה באמצעות ההיבט המוסרי ולא הגועלי של הדבר. בכל מקרה, כמובן שדרושה זהירות.
 
1) אתה טוען שלא ייתכן להפוך אישה לחפץ. האם אדם שחורש את האדמה ומעניק למעסיק שלו משכורת, הוא בעצם מחרשה? האם נציגת שירות היא חפץ? העולם פועל במתכונת של אני צריך- אתה נותן. אני צריך אוכל אז המכולת נותנת וכשהבעלים שלה צריכים תכשיטים אז אני נותן. ככה עובד העולם. גם כאן, האישה רוצה כסף, ואני רוצה להגיע לפורקן, תן וקח. מה הבעיה בעצם? היא הרי רוצה את הכסף ואני רוצה להשתחרר.. למה שהם לא יעשו את זה? זאת הבחירה שלהם!
 
2) גם אם אנשים יבינו שאישה זה לא חפץ, היצר שלהם ימשיך להשתולל ובסופו של דבר זה הרי יקרה. ענישה אינה מחנכת ולכן הרצונות והתאוות נשארים אותו דבר.
 
3) אני מבין שאתה לא רואה בנשים האלה קורבן?
 
היי ממש תודה לך! באמת! חג שמח!
 
הרועה, שלום!
 
1) אתה חושב שזה בעצם הגיוני אבל יש בזה פגם. אני בדיוק מנסה להבין את הנקודה הזאת, איזו בעיה יש לחברה שלנו עם זה? היא הרי רוצה בכך! זה מפרנס אותה, וזה קצת עבודה וזה טוב בשבילה. למה זה שונה ממקוע אחר?
 
2) אז אתה חושב שלא צריך להילחם בזנות?
 
תודה על כל הדוגמאות!
 
שבעס! חג שמח!
בשמחה אחי.אח..
1) בבקשה תסתכל שוב במה שכתבתי למעלה. הודגש שם ש - היא רוצה? שתעשה את זה במקום אחר שלא יפריע ויהפוך את המעמד (!) הנשי - לחפץ. להרחבה, למעלה. עבודה שעובדים, זה בשביל לקבל כסף. סבבה, זה לא מזיק לאף אחד. לא עושה מישהו אחר נחות יותר או מושפל יותר - כאן, זה לא כך. זה פוגע באחרים ממש.
 
2) ההא. אז אם יש רוצח שאוהב לראות דם - אל תעניש אותו, יש לו יצר רציחה...
לא. ממש לא כך. מחניכים --- אכן. אבל בנתיים, צריך להשבית את המשחיתים. כן, אפילו ע"י אילוף - אחרת, הם עד שתחנך אותם יפוצצו אותך ואת כל העולם. 'כי יתחילו להבין כולם' = על ידי החינוך. ואף על פי כן, מי שבנתיים משתולל, יקבל וואחד אחד לפנים, שגם אם הוא רוצה לעשות מעשה מגעילים - הוא לא מסוגל לזה.
 
3) במי שמפקירה את עצמה?! היא מסכנה. ברור שהיא קורבן, אבל זה לא סותר שגם עליה צריך להכריז מלחמה. למה הדבר דומה בענין הזה - לגנב. הוא קורבן - הרי מסכן, אין לו כסף. ובכל זאת, אם יפגע באחרים, נכריז עליו מלחמה חזקה.
 
 
 
אם יש עוד דבר להרחיב, ארחיב.
בשורות טובות. שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
ממ..the_forgotten
1) ובכן, אם אדם אחר גונב אתה הופך לגנב? אם אדם אחר רוצח, גם אני רוצח? אם אישה הופכת את גופה לכלי עבודה, זה אומר שכך כל הנשים? ממש לא! אדרבה, יהיו נשים שיכבדו את גופן ויהיו נשים שישתמשו בו לפרנסה. מה הבעיה? זה לא מלמד כלום על הכלל!
 
2) חוששני שלא הבנת אותי, לא התכוונתי לא להעניש אותם. התכוונתי שאם לא יהיו זונות זה לא אומר שכולם פתאום יראו באישה משהו קדוש ויותר לא יהיה אונסים. להיפך, הם עדיין יראו באישה חפץ ועדיין ירצו פורקן...! אם כך, לא עדיף כרגע להשאיר את הזונות על מנת שזה לא יצא על הילדים שלנו באונס?
 
3) מקובל.
 
תודה!
-----אח..
1) קודם כל אחי, לפני שאומר סיבה, נומר שה - 'ממש לא!' - כנראה, מה לעשות - הוא עצמו לא נכון. לא אני אמרתי עדיין, אלא - המציאות מדברת אחרת...
איזה מציאות אתה שואל? תגיד, לפני כמה זמן זה נכנס גם ליהדות - זה שעושים מעשים מוגנים כאלו, הא?? בזמן שסבא שלך היה במרוקו - לדוגמא, זה היה?! בקהילה היהודית באשכנז, נשמע דבר כזה?! בתימן - הנשים הפכו לכזו 'מותג'?! וכו'. עכשיו אני לא מדבר על דבר שנשים רוצות לעשות - אלא משהו שעושים להם בכפייה...איך זה פתאום קם כאלו רמות?! כאלה שיש 'אש', הם מתפשטת לכל המקומות. גם מי שלא רוצה להיות שם, נכבה ממנה...
אז, זו בעקרון כבר תשובה שעונה על השאלה ששאלת. כן - זה מלמד על הכלל.
ועכשיו נסביר את זה הגיונית: רוצח, גנב וכדו' > אלו דברים: א. שלא קשורים למעמד מסוים - זה גם נשים, וגם גברים. וכו'. ב. אלו לא תכונות של 'תאוה' כמו שיש באדם 'תאות' לעריות = ישנם הרבה פחות אנשים שיש להם תאוה לגניבה מאשר האלה שיש להם לעריות. ואז...אם יפתח הענין של הגניבה, אז 'חפיף', יש פה איזה אחד משוגע, אני?! אפילו לא חושב על גניבה. לעומת זאת, ענין העריות [או שלא שלא תרצה תקרא לזה] - ברגע שהוא נפתח, הוא כמו נהר שותף - שקשה לאדם להשתלט על זה. ממילא, זה פוגע בכל האנשים שבסביבה לזה - שהם 'בעל כורחם' כאילו, רוצים לעשות את זה. מי הנפגעות העיקריות מזה? כמו שאמרנו, הנשים. אז...לאפשר כזה דבר?! זה הופך את המעמד הנשי - לחפץ. מה לעשות, זו המציאות. וחוץ מזה, הגיונית, זה מאוד מובן. יש הבדל ענק בין גניבה שזה דבר 'פרטי', למצב כמו ההוא שהופך להיות מעמדי.
 
 
2) כמו שהוזכר למעלה > ה'דור הקודם' שהיה רגיל (ושעשה את זה) למצב הזה של ההפקרות, יהיה במצב של 'רצון לחזור לזה'. מה שעם הזמן, ירד עם הזמן. אבל הדור הצעיר שיגדל - לא רוצים שיגדל על המצב שיש היום. אז ---- קודם כל, בשביל לבנות את הדור החדש נורמלי - סוגרים את הגז. מי שצריך גז? לא נותנים לו גז. מה אתה רוצה שנעשה, שנפתח 'גז' רק לאלה מעל גיל 18? נוו, באמת - הפאבים הוכיחו שזה לא בדיוק עובד. חוץ מזה - שזה עוד יותר עקרוני ---- לא! לא בגלל שיש רוצחים, נראה לילדים שלנו שיש כזה דבר שנקרא רצח ונעמיד אותם בנסיון. אז מה כן נעשה עם האלה שכבר דבוקים לזה?? נכריח אותם [אפילו ע"י מכות] שיפסיקו עם זה. ואם הם לא מסוגלים, מאחורי סורג ובריח. ואם זה כבר עובר גבולים מסוימים (מה שהמדינה כאן מסתבר שלא תעשה) אולי צריך להגיע גם לרצוח אותם.
 
תראה אחי, את השורשים, צריך לעקור.
מה, אתה רוצה להשאיר רעל ולצפות שאף אחד לא יגע בו רק בשביל שמורעלים יחיו עם רעל?
אז זהו שלא. לא מאמינים שאף אחד לא יגע בו, כי זה נראה רעל מאוד מפתה. מה עוד, שאת המורעלים אנחנו גם רוצים להציל. ו - יודע מה, אפילו אם אף אחד לא יגע בו, הוא יתפשט מאליו. ואז - הפסדנו הכל וחזרנו לגועל נפש...
 
 
 
מקוה שהובנתי. אם יש דבר להרחיב או להסביר, דבר איתי.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
מצטער על העיכובהרועה
1) זה כמו תרומת איברים, זה לא נורמלי שאדם מגיע למצב בו הוא צריך למכור דברים שלפי נורמות חברתיות לא אמורים למכור, וחוץ מזה שזה פוגע בשלמות משפחה וכאלה ובסופו של דבר יפגע גם באישה גם אם היא מסכימה.
ולכן הוחלט שזה אסור זה פחות חמור מלפגוע באחרים ולכן יש גם מקומות שזה מותר.

2) מצד ההלכה כן, מצד המדינה גם.
זנות זה בסיס מעולה לעולם תחתון, ניצול, אלימות, סחר באנשים, חינוך לקוי לחברה ופגיעה בצלם אדם שכל אדם רוצה לחשוב שיש לו, חוץ מהמלחמה בזנות (לא מלחמת חורמה בכל זאת, האנשים לא רצחו אף אחד והכל נעשה מרצון) יש ערך הרבה יותר גדול לחינוך ועזרה לאשנים לצאת מהמצב הזה.

שלום ורעות
לענ"דהרועה
1) מצד המדינה הבעיה היא לא תמיד קיימת ולכן יש מקומות בהם זה מותר זה יחסית הגיוני.

הבעיה האמיתית היא מצד ההלכה, ומצד ה"מוסר" מה הבעיה בלמכור איברים? יש לחברה המודרנית שנועה לסוציליסטיות בעיה עם מכירה של הגוף.

2) יכול להיות אבל זה לא דרך לפתור את זה, הבעיה והפתרון הם בחינוך.

3) כרגע נלחמים בעיקר בלקוח ובבוס ואת האישה מצגים כקורבן של המצב, והיא באמת קורבן של המציאות אבל אני לא חושב שנגיד את זה על גנב (כן יש גם כאלה שגונבים כדי לחיות) כי אז הרבה היו גנבים ככה לא נגיד את זה על אישה שמוכנה למכור את עצמה.

אממ.. יש המון בוא נראה מה אני זוכר.

-טיטוס עבר עבירה עם זונה בבית קודשי הקודשים.
-אלישע בן אבויה קיבל את הכינוי שלו מזונה.
-יש את הסיפור על אותו אחד שהלך לזנוה מעבר לים ובסוף בגלל הציצית הוא לא עבר עבירה והיא התגיירה (מעניין לראות את המקבילה הנוצרים של הסיפור, היא מראה בצורה יפה את ההבדל ביננו לבינם)
- יש המלצה בגמרא לא לעבו ליד פתח בית של זונה.

יש עוד מלא, התורה מתיחסת לתופעה כאל קיימת גם אם היא לא בסדר.
רואי היקר מאודדני-יהונתן
אתה מדבר בסגנון של פרטים, שחור לבן, יבש. אתה רוצה. האישה מסכימה. אז מה הבעיה.
החיים הם לא רק מה שרואים בחוץ, יש גם רובד פנים-פנימי. ושם, ברובד הזה, מעשה הזנות מנוגד לכל השקפת העולם התורני הרואה בעולם דבר בעל ערך עצמאי ולא אמצעי. יחי ההבדל בין מחרשה לבין אישה!!! גם אם האדם לא מודע לערך שלו ומתנהג כמו בהמה, זה לא הופך אותו לבהמה. כתוב בתחילת הגמרא מסכת יומא- עשה אדם עבירה - הותרה לו. שואלת הגמרא, מה פירוש? מי שעשה עבירה, מעתה מותר לו לעשותה שוב? מתקנת הגמרא ואומרת - הכוונה, שמי שעשה עבירה, עכשיו מבחינה פסיכולוגית, העבירה נהפכה לו להיתר. יראת השמים שלו התקררה והוא לא רואה כל פסול במה שהוא עושה.
אומרת התורה "לא תחל את בתך להזנותה" כמדומני.
המקום שבו אדם צריך לפרוק את המתח המיני הוא בין איש לאשתו בצורה טהורה וקדושה.
בהצלחה
נושא כאוב מאוד יוקטנהאחרונה
השאלה כואבת לי, כי בתור אישה, אני יודעת שאף אחת לא עושה דבר כזה "מרצונה החופשי" באמת. זה תמיד אילוץ, גם אם לא כלכלי או פיסי (לדוגמא, יש תעשיה של יבוא נשים מארצות חלשות לישראל, על ידי אנשי פשע, לכאורה לעבודות נקיון, ואז מחזיקים אותן כלואות בלי הדרכונים שלהן ומאלצים אותן ממש באיומים לעבוד בזנות). 
ויש גם אילוצים נפשיים. אף אחת מבית נורמטיבי, שגדלה עם הורים אוהבים, לא תגיע למקצוע כזה
מי שנופלת לעבודה בזנות, בהכרח היה לה חוסר גדול, או ארוע כואב מאוד בעברה, שהביא אותה לחולשה נפשית שגרמה לכך שתדרדר לזנות. 
ועל כן כל הנוגעים בנושא בהכרח מנצלים את החולשה שלה לטובתם: הלקוחות, וה"בוסים". לאישה צריך לעזור, כמובן. ישנם אירגונים שעוסקים בכך (אירגונים גתיים רבים בארצות אחרות, למשל). 

לגבי הטענה המוזרה וההזויה של עליה במקרי האונס - לא שמעתי אותה. נשמע לי כמו טענה של המרוויחים מהזנות (ה"בוסים", נגיד). אלו אוכלוסיות שונות, והאנסים יאנסו כך או אחרת. זונות רבות נאנסות במקרים רבים על ידי לקוחות (ואני מקווה שברור לך מתי זה אונס, גם אם זו זונה שנאנסת). 

למרות הכאב השתדלתי להתבטא בעדינות, ואם נכשלתי איפשהו בין השורות אני מתנצלת! זה באמת כואב לי שמישהו יחשוב שמישהי עוסקת בכך מרצונה ה"חופשי".  
(מצד שני אני מניחה שאתה בחור צעיר)
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך