נגיעה בפרהסיה-פשוט אני-
מי יודע מה ההלכה בנוגע לנגיעה בציבור (כשמותרים כמובן)?
איפה עוברים הגבולות? ויש הבדל בין רחוב, זרים, למשפחה?
לגעת? סבי וסבתי לא הלכו באותו קו כדי לא להראות חיבה ברביםפשוט אני..
😂😂😂המקורית
אז בוא גם נתלבש עם אפודה אפורה כזאת עם ריח של טחבדי שרוט
כי סבינו וסבותינו הלכו ככה.

גורניקים?חצילוש
פשוט מאד. לא מראים חיבה ברבים. אין פה מדרגות או הבדלים.נפש חיה.
כן, שחס וחלילהקול געגועים
מישהו לא יתגרה מזה ואז ילך ויחטוא..ואז יהיה חרון אף שהחזקנו ידיים מול בני אנוש אחרים והחטאנו אותם בחטאים המאוסים שלנו..
זה ממש לא נראה לי הסיבהרקלתשוהנ
עייני פה-נפש חיה.
https://www.yeshiva.org.il/ask/41670


וגם

https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1655874

https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1655874
לא יודעת מה ההלכהסוסה אדומה
מניחה שההלכה הרבה פעמים מציעה את רוח ההלכה.

בכל אופן גם ככה הלכה מבררים במקומות אחרים ולא בפורום,
אז אומר לך מה נראה לי מתאים מבחינת צניעות מהותית.

בעיניי כל נגיעה שמשדרת משהו אירוטי, היא אסורה ברבים, ואין הבדל בין זרים למשפחה.
חיבוק לא אירוטי במצבים מסויימים, ובמקומות מסויימים, יכול להיות לגיטימי.
נשיקת פרידה על הלחי, גם כן (למרות שאנחנו נוהגים שלא)
ואפילו נשיקה סתמית בשפתיים אם אתם בתוך האוטו כנשיקת להתראות וכאלה ומישהו רואה אתכם, נראת לי לגיטימית.

אני לא חושבת שבעייתי להביע רומנטיקה בציבור, בדורנו נראה לי שאדרבה, אם זה אמיתי, זה חשוב מאוד.
אבל מגע אירוטי, רק בחדרי חדרים או המקום שאין בו אנשים.

מעבר לזה, יש מקומות וציבור שבגלל ההגבלות שהם שמים על עצמם, גם מגע סתמי יכול להתפרש אצלם כאירוטי ולגרום להרהורים, ושם צריך לשקול.
לא הייתי יוצאת מהכלים כדי להקפיד שם יותר מידי, כי בכל זאת זה עיוות שלהם מבחינתי. אבל כן הייתי מתחשבת ומכבדת ברמה שאני יכולה.
מאוד מאוד מסכימהמקרוני בשמנת
אם הוא מחבק את אחותו, ואני נותנת נשיקה בלחי לאבא שלי, זה יהיה ממש מגוחך שדווקא אותי הוא לא יחבק. כמו שאמרת- יש מגע אנושי אוהב ויש מגע יותר אינטימי, ואפשר להבחין ביניהם.
באמת גם לחבק את האחות אסור...הָיוֹ הָיָה
אפילו לא ברבים. ק''ו ברבים.
מלבד זאת, ברור שמגע בין בני זוג הוא בעל משמעות שונה מאשר בין אחים. גם כשמדובר באותו מגע ממש. א''א להכחיש את זה.

החלוקה ''בין מגע אוהב למגע אינטימי'' היא המצאה טריה שלא תופסת מים מבחינה הלכתית. והמחשבה שכל אחד ואחת יכולים לפסוק לפי מה שנראה להם.. היא כבר בכלל הפקרות. (אני לא נכנס ל''מה אנשים עושים''. אבל לומר ''לדעתי זה מותר'' ו''אצל האחרים זה עיוות'' - זה כבר בדיחה מההלכה)
ופוק חזי מאי עמא דברמישהו כל שהוא
לא עשיתי סקר ואין לי אחות אבל נראה לי שזה די מקובל בציבור גם היחסית תורני לנשק ולחבק אחות גם גדולה וגם נשואה.

כך גם לגבי סעיף שלפניו. הציבור נוהג לשאול בשלום אישה. ואפילו לעבוד איתה יחד. וכך נהגו בהרבה ישיבות ואולפנות בציבור שלנו.

חילוק בין סוגי המגע תוכל למצוא בט"ז שם עם נ"מ למגע כזה עם אחותו . האם יש מגע שלא מיני וגם לא מעורר הרהור. לא כתב שם הגיוני לי שזה תלוי תרבות.
רובא דעמא גם מחלל שבת, סליחה באמת. זה מה שיש לך לומר?הָיוֹ הָיָה
זה שהרבה אנשים עוברים עבירות לא מתיר לעשות זאת.
שאילת שלום ועבודה יחד שונים בכמה מובנים, ולגביהם כבר נכנסו גדולי תורה והכריעו, לגבי מגע של חיבה בעריות הקרובות - הכריעו להיפך. מאוד מגוחך לייצר ''במה מצינו'' כשבמפורש הפוסקים חילקו.

ואין חילוק בין סוגי המגע לגבי מגע באשתו ברבים. כל חיבה אסורה. זה מה שכתוב בהלכה, לא כתוב בט''ז אחרת.
השאלה שלי מה קדם למהמישהו כל שהוא
קודם גדולי ישראל התירו או קודם פשט המנהג.

הרושם שלי הוא שבנושאים כאלו יש יותר מקום למנהג המקום שלא כמו בהלכות שבת,כשרות וכדו'

תסתכל שהנימוק שמביאים לכך שמותר הוא שאנו רגילים בכך ולכן אין חשש .
כך למשל על הגמרא בקידושין פ"ב ("הכל לשם שמים") בתו"ס שם וכן בפני יהושע , מהרם שיק, והלבוש שהתיר לברך השמחה במענו והציץ אליעזר על הליכה אחורי אישה. אצל כולם הסיבה היא השינוי במציאות.

לכן אני לא חושב שאפשר להתיר למעשה את מה שאסור אבל אם תשתנה המציאות בשלב מסויים יבואו הרבנים ויתירו


את הדיון בט"ז נשאיר לבית מדרש .(או לכל הפחות לפורום בית מדרש)
אין ספקהָיוֹ הָיָהאחרונה
שישנם דברים התלויים במנהג, וישנם שלא.
וממילא אי אפשר להשליך מזה על זה.
(כלומר, אם הייתי טוען שאין משמעות למנהג, לעולם, -היה בזה ראיה שאני טועה, וממילא נפל היסוד נפל הבנין. אך היות ואני מסכים מעיקרא שיש דברים כאלו, אלא שאני מעיר שלא כולם כאלו, ואתה כמובן מוכרח להסכים שלא הכל תלוי במנהג. ממילא - להוכיח מדין מסויים על דין אחר זה ממש טענו בחיטים והודה לו בשעורים)
ובנוסף, אפילו אי הכי, בנתיים לא התירו. ואדרבה - מטונך, למרות שאתה טוען שהמנהג פשט, עובדה שלא התירו.
ובכל מקרה, גם דבר שמותר לאחר שפשט, לא מוציא מידי עבירה את אלה שהחלו בפישוטו.
אגב, בחלק מאלו שהבאת - כבר עצם הפרשנות שלך אינה נכונה. לדוג' הציץ אליעזר - זה לא שהיות ופשט המנהג, אלא הוא מתייחס לכמה הבנות בסוגיה. ואכמ''ל. סגנון הבאת הראיות הזה הוא שטחי, ועל אלו נאמר המורים מתוך משנתם מבלי עולם.
את ההלכה מבררים בבית מדרש (או בספרים ;) )מיקי מאוס
אבל אם אתה שואל לדעת הקהל- לדעתי אפשר לגעת מגע של נחמדות כמו שנוגעים בין חברים/ות
אבל מגע זוגי שיותר משדר מיניות בעיני הוא לא מתאים (ולא רק לזוג דתי) זה משהו שלא צריך לחשוף ולא נעים לאחרים לראות.

זה קצת משתנה מחברה לחברה אבל לדעתי זה קו מנחה
כשהיינו זוג טרי, הלכנו יד ביד ברחוב5+
הרב של בעלי ראה אותנו והעיר לו בעדינות שזה לא שייך.
אז בעלי לא הסכים לתת לי יד יותר ליד אנשים ואני בזמנו ממש התעצבנתי ולא הבנתי מה הבעיה. תמיד ראיתי את סבי נותן יד לסבתי בדרך, כשכבר הזדקנו וסבי פחד שהיא תמעד והיה נותן לה יד כל הדרך כשהלכו ממקום למקום וזה היה נראה לי הכי חמוד בעולם. ותמיד חלמתי שכך אלך עם בעלי כל החיים. החלום הזה התנפץ לי. היה לי לא קל לקבל את זה.
אבל מה אני אעשה וזאת ההלכה/ רוח ההלכה.
יש פה עניין גדול של צניעות, שהיחסים בין בני הזוג צריכים להיות באינטימיות, לא לריב ברבים ולא להראות חיבה ברבים. זה החיים הפרטיים שלכם בלבד.
ויש גם עניין שזה יכול להעלות מחשבות אצל גברים אחרים, או קנאה אצל רווקים. ולזכור שאין ברכה אלא בדבר הסמוי מן העין. זה כולל גם ברכה בבית, בקשר בין האיש לאישה.
כפי הידוע לי, אסור לתת יד/ ללטף/ לחבק וכדו' בפרהסיה. לא רואה הבדל בין משפחה= אחים, לבין זרים. אולי ליד ההורים זה פחות גרוע. ליד הילדים גם לא שמעתי שאסור אבל אני יודעת שיש שמקפידים גם על זה. (אני אמרתי לבעלי שמבחינתי אם אנחנו מתווכחים ליד הילדים, אנחנו חייבים גם להתחבק לידם, שיראו שאבא ואמא אוהבים. גם אם הם מתווכחים מידי פעם.)
אבל אני לא מורת הלכה...
זה שהרב של בעלך סובר שזה לא שייך לא אומר שזו ההלכהמיקי מאוס
כמובן שאני לא מנסה לומר שלא תקבלו את דעתו חלילה אבל הנחיה כזו היא הנחיה שהיא לא הלכתית והמבט כלפיה צריך להיות נכון. זו הדרכה חינוכית
זה מאוד תלוי בחברה, בגישה הכללית, ואיפה מסתובבים.

לדעתי ליד הילדים מגע בין ההורים הוא קריטי לחינוך בריא וטוב. אם כי אפשר ורצוי להראות אהבה גם שהיא לא במגע (גם כשאתם רבים אני מאמינה שזה לא במגע ;) וגם כשאסורים צריך דרך אחרת וצריך שזה לא יותר מדי יבלוט)

גם כאן כל זוג צריך לבחור מה מתאים לו ועד כמה
כמובן שלדעתי מיניות לא צריכה להיות ליד הילדים אבל חיבה כן
זו באמת שאלה טובהמישהו כל שהוא
ההלכה לא מאוד מפורטת בנושא.
המקור הוא הבבא בתרא נ"ח. על כך שר' בנאה לא הורשה להכנס למערת המכפלה כי אברהם מוציא כינים לשרה.
וכך פסק הרמא עם הדוגמא הספציפית הזו- י"א דאין לנהוג אפילו עם אשתו בדברים של חיבה כגון לעיין ברישה אם יש לו כנים בפני אחרים. וראו בטז שיש שני טעמים אחד מגע בעל אופי מיני אסור גם ללא שיגרום לאחר להרהר ומגע שאינו מיני אבל יגרום להרהור גם אסור. ולכן מפורט גם שכב בחיכה וגם עיינה בראשו. ולכן איפה ששניהם לא קיימים משמע שמותר.
באבן העזר כא' סעיף ה' .

אז איפה עובר הגבול ? האם זה תלוי תרבות ? זה כבר לא חד משמעי .ותלוי כל אחד מה פסיקתו.


לדעתי לתת ידיים זה בסדר ולשחק בשיער זה יותר אינטימי .אבל דעתי לא חשובה פה מלבד לטובת הסקר...



וסעיף אחד אחרי- אין שואלים בשלום אישה כלל אפילו ע"י שליח ואפילו ע"י בעלה אסור אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה.
האם גם על זה אנו מקפידים היום? הרי רוב מקומות העבודה מעורבים . אפילו בישיבות ואלופנות יש צוות מורים מעורב. או לפחות מזכירה. אני חושב שיש חלקים מהלכות צניעות שהם תלויי תרבות. והלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות
איכססוסה אדומה
באיזו מציאות גבר שמוציא כינים לאישתו זה עושה את זה למישהו.... חח
לכי תדעי.. בנשיונל ג'יאוגרפיק בטוח היה פרק כזהחצילוש
דרוויניסטי משהו
נו...כמו לשחק בשיערות כזה...מישהו כל שהוא
באיזה מציאות ? במציאות שיש הרבה כינים ...
ומה עם כיסוי ראש? חצילוש
זה הפוך.... היא מחפשת לו כינים ! טעות שלי....מישהו כל שהוא

עכשיו הכל בסדר

 

 

"רַבִּי בְּנָאָה הֲוָה קָא מְצַיֵּין מְעָרָתָא כִּי מְטָא לִמְעָרְתָּא דְאַבְרָהָם אַשְׁכְּחֵיהּ לֶאֱלִיעֶזֶר עֶבֶד אַבְרָהָם דְּקָאֵי קַמֵּי בָּבָא

אֲמַר לֵיהּ מַאי קָא עָבֵיד אַבְרָהָם אֲמַר לֵיהּ גָּאנֵי בְּכַנְפַהּ דְּשָׂרָה וְקָא מְעַיְּינָא לֵיהּ בְּרֵישֵׁיהּ

אֲמַר לֵיהּ זִיל אֵימָא לֵיהּ בְּנָאָה קָאֵי אַבָּבָא אֲמַר לֵיהּ לֵיעוּל מִידָּע יְדִיעַ דְּיֵצֶר בְּהַאי עָלְמָא לֵיכָּא עָיֵיל עַיֵּין וּנְפַק

כִּי מְטָא לִמְעָרְתָּא דְּאָדָם הָרִאשׁוֹן יָצְתָה בַּת קוֹל וְאָמְרָה נִסְתַּכַּלְתָּ בִּדְמוּת דְּיוֹקְנִי בִּדְיוֹקְנִי עַצְמָהּ אַל תִּסְתַּכֵּל.

הָא בָּעֵינָא לְצַיּוֹנֵי מְעָרְתָּא כְּמִדַּת הַחִיצוֹנָה כָּךְ מִדַּת הַפְּנִימִית וּלְמַאן דְּאָמַר שְׁנֵי בָתִּים זוֹ לְמַעְלָה מִזּוֹ כְּמִדַּת עֶלְיוֹנָה כָּךְ מִדַּת הַתַּחְתּוֹנָה"

 

 

שטיינזלץ-

 

ר' בנאה הוה קא מציין מערתא [היה מציין, מסמן מערות קבורה] כדי לסמנן שלא ייטמאו על ידן. כי מטא למערתא [כאשר הגיע למערה] של אברהם אבינו (מערת המכפלה), אשכחיה [מצא] את אליעזר עבד אברהם דקאי קמי בבא [שעומד לפני הפתח]. אמר ליה [לו]: מאי קא עביד [מה עושה] אברהם כעת? אמר ליה [לו] אליעזר: גאני [שוכב] בכנפה (בחיקה) של שרה וקא מעיינא ליה ברישיה [והיא מעיינת, בודקת בראשו]. אמר ליה [לו] ר' בנאה: זיל אימא ליה [לך אמור לו] בנאה קאי אבבא [עומד על הפתח]. אמר ליה [לו]: ליעול [שייכנס], הרי מידע ידיע [ידוע] שיצר בהאי עלמא ליכא [בעולם הזה, בעולם העליון, אין] ולכן יכול הוא להיכנס, למרות שבעולם הזה אין נוהגים כך. עייל, עיין [נכנס, עיין], בחן את המערה כדי למדוד אותה, ונפק [ויצא].

 

 

 

אההה, עכשיו זה הגיוני!חצילוש
כמה חמלה ישמופאסה
בהוצאת כינים לאשה...

פשוט מחמם את הלב והנפש
איזה דברים מדהימים אפשר ללמוד בפורומים!מיואשת******
אברהם הוציא כינים לשרה 🤭😵
את *זה* לא לימדו בבית הספר 🤣
זה כבר הוסבר פה בצורה יותר טובה...הָיוֹ הָיָה
שאלה מענינתפרצוף כרית
לדעתי גם, הלכה - צריך לשאול את הרב שלך....

אבל, מה לדעתי ראוי לנהוג?

ברחוב או ברבים לרוב לא ניגע זה בזה,
אלא אם כן מצטלמים אחד ליד השני, אז כמו אחיות ששמות יד על הכתף וכו' - בסדר
אם מטיילים במקום ממש חילוני שמקובל שם, ולא מכירים אותנו - יתכן שניתן יד לאיזה חצי דקה.. ברחוב...

ליד הילדים - כפי שאמרו, אם רבים לידם - בעיניי חובה גם לתת חיבוק עדין לידם, שיראו שהתפייסנו...

ליד ההורים והאחים - נשתדל לא להרבות במגע וכו'
(וכשאחיות/ות שלי כן עושים כך ברבים - עם הבעל/האישה - זה מציק.... תעשו את זה בבית! על מי אתם מנסים לעשות רושם?! )

תשאל אתיהודה224
@אניוהוא
..someone

@אניוהוא הושיעה נא

לא יודע לגבי ההלכה...שםאנונימי
אבל אשתי התבאסה כשאנחנו ברחוב ואני לא מוכן להחזיק לה יד כי אני חושב שזה לא ראוי לעשות את זה ברבים.

לאט לאט היא הבינה אותי או שפשוט קיבלה את זה...

לדעתי זה כמו להתפאר בציון גבוה במבחן או בזה שהילד שלך הכי מקסים בעולם.
זה נראה כאילו "זה לא על עצמי, אז מה הבעיה?", אבל זה בדיוק כן.
כמו שכתבה מיקי מאוס-הלכה לא מבררים בפורוםחופשיה לנפשי
אבל אם שואלים למה אני עושה: כן נוגעת כדי להסב את תשומת לבו, כן מחזיקה יד(בהתחלה הגזמתי והוא העיר לי שהוא לא מרגיש נוח עם זה ואני שמחה שאמר) אבל חיבוק וכאלה זה כבר רק בבית
מישהו יכול להסביר לילמה לא123

מה הקטע של החזקת ידיים

תמיד כשאני רואה זוג מחזיק ידיים, זה מרגיש לי כמו אבא שנותן יד לילד שלו , בשביל לשמור עליו

יש בזה אמירה כלשהי?

זה נעים לגעת באדם שאוהביםחופשיה לנפשי
אוקיילמה לא123


...פרצוף כרית

להרגיש מאוהבים... פשוט מאד..

לדעתי זה מביך אחרים. אפשר להיות מאוהבים בלי להפגין זאת בחוץאורין

ליד הילדים בבית - מעולה . מכיוון שמדובר בתחום אישי ופנימי, לא רואה בעיה בלשמור את מגע החיבה לבית

תלוי מקוםניקכמעטבליראש
פעם הרב שלי אמר שאם באותו מקום זה נחשב חיבה אז זה בעיה, ואם לא אז לא..
לצורך העניין ללכת יד ביד על החוף בתל אביב, לא דומה ל ללכת יד ביד במאה שערים או בני ברק.
לא יודע, אני ממש התחברתי לתשובה שלו.
אמירה ששמעתיקפה הפוך

פחות או יותר (אל תתפסו אותי במילה)

אם אני רואה בחור מהישיבה שנותן לאשתו יד ביום ברחוב אני מעיף אותו

ואם הוא הולך ברחוב חשוך לבד שניהם והוא לא נותן יד לאשתו - אני מעיף אותו.

 

בקיצור-

לדעתי ליד אנשים לא להראות חיבה גדולה (גם משפחה) וכשאתם לבד ואף אחד לא רואה כמה שיותר יותר טוב

(ולדעתי לא רק הלכתית שזה בעיתי בעיני זה גם רגישות חברתית, זוכרת כרווקה לפעמים במיוחד בתקופות רגישות לראות זוג שמראה חיבה גם אם זה לא מוגזם אפילו חיבוק היה יכול לצבוט לי את הלב, אז אני ממש משתדלת ליד אנשים לא להחצין את הזוגיות במילים/מבטים וכו' כמו שליד זוג מאותגר פוריות אני לא אתחיל לדבר על התינוק שלי ועל לילות לבנים וטיטולים - בקיצור רגישות)

כתבת מקסים.אורין


יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעשאחרונה

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

למה השרשור הכלכלי שלי נמחק?חוזר
דיברת בצורה לא מכובדת, פנית לנשים בפרטיפשוט אני..

למרות שהן לא היו מעוניינות בכך.

 

 

זה סיבה למחוק שרשור?שלג דאשתקד
מה?!?!חוזראחרונה
ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טובאחרונה

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

יש מטפלים בקהל?חוזר

אשמח אם תוכלו אפילו לתייג אנשים מהפורום שעוסקים במקצוע. תודה

אני מטפלת, פסיכולוגיתמתיכון ועד מעון
מטפלים באיזה תחום אתה מחפש?לאחדשה
כל תחום, אני רוצה להבין משהו על המקצוע הזהחוזר
אז תשאל את שאלתך ומי שיהיה לו מה לענות יענההסטורי
אנשים לא אוהבים, בצדק, שניק חדש מתחיל לאסוף פרטים על ניקים.


מחילה, עניתי לך אתמול (לא גילית סוד, זה ידוע בפורום) כי הייתי בטוח שמי שבפורום נשואים מחפש מטפל - מחפש לעצמו מטפל זוגי. אבל אם אתה בסה"כ רוצה לברר משהו כללי - אין צורך לאסוף כאן מידע.

טוב, אבל בפומבי בטח לא יענו... אנסהחוזר

מה ההכשרה שלכם?
כמה שנים אתם במקצוע?

מה היקף העבודה?

על זה בוודאי לא יענו ואני גם לא באמת מבין מה אתההסטוריאחרונה

מנסה להשיג.

 

המושג 'מטפלים' הוא עולם מאוד רחב והתשובה לשאלותיך תהיה שונה מאוד מאחד לשני. אם אתה רוצה ללכת למישהו לטיפול, הגיוני לשאול אותו את השאלות הללו באופן אישי, אבל לא חושב שדרך הפורום.

נשואים טרייםנשואה127

היי

מתייעצת פה עם אנשים שמן הסתם היו במקום הזה...

תחילת הנישואין, ב"ה מאושרים עד הגג יחד. הבעיה היא שאנחנו ממש ממש מתקשים עם ימי הנידה והריחוק. חשוב לנו מאוד להקפיד ועדיין נופלים במגע ומרגישים אחרי זה רגשות אשם. מה עושים עם זה? 

בעיה ידועה וגם הפתרון...זיויקאחרונה

ככל שהעיקרון הדתי חזק בבית אז זה פחות אופציה, ונשארים עם ה"פיתו בסלו", כלומר יודעים שיגיע ליל הטבילה וזה נשמר עד אז.

לכן השאלה היא כמה ההלכה נוכחת אצלכם בשאיפה הזוגית.

ברור שכל זה לא מזילזול בדחפים וברצונות הטבעיים שזה דבר משמח בפני עצמו וטוב מאד שקיים אצלכם.

מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..אחרונה

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

איני יודעת מה לעשות?אורית יעל

ממד אחד חושבת על גירושין מצד שני על הילד שיוולד.

בעלי עוזר לחבר שלו " בן 60" עבר ניכור הורי חי במקלט אדם רווק.

הולך איתו לקניות,מתקשר אליו , מבשל לו (מה שבבית הוא לא עושה) ואומר לי שהוא לוקח ממנו כסף על הבישול כי זה חשמל ומים.

הבנאדם נדבק לבעלי כל הזמן מתקשר , תבוא איתי לאירוע.

הגעתי מהעבודה אחרי שעתיים וחצי של פקקים וקניות בעלי ביקש שאבשל

בישלתי , גם בשביל אותו אדם.

בעלי חוזר ב3-4 לפנות בוקר כל הזמן מסתובב איתו.

עובד רק בעבודה אחת שהכסף לא מספיק , מתבטל.

התייעצתי עם רב מקובל שאמר לי שאותו אדם לא יעזוב את בעלך הוא נדבק אליו ורק יהיה יותר גרוע.

אפילו יש לי אוכל של אותו אחד כדי שנבשל לו.

חוץ מזה שבעלי רב איתי שהלכתי לבת מצוה של אחיינית שלי

ואחותי והוא לא מדברים יש קצר במשפחה.לחמותי היא לא אמרה שלום וחברותי אומרות שהיא דיברה עלי בחתונה שלי ואמרה " אחותי סתומה שהתחתנה".

היה לי ויכוח עם חמותי ובעלי ופתחתי בפניה את עניי הגירושים

אמרתי לה קחי את הבן שלך תחנכי אותו וקחי אותו.

היא ענתה לי שאין לה שליטה עליו ושאני צודקת שאנשים מתגרשים בגלל זה.

ואמרה לו תעזוב את אותו חבר.

אחיות שלו רבו איתו שגר יעזוב וזה לא עוזר.

אין לי את מי לספר ולשתף רק חברה אחת שיודעת

אבל אני מרגישה שנמאס לי מהניצול הזה

אפילו ההורים של בעלי אין להם מה להגיד ומה לעשות- רבו איתו ומה לא...

כן אומרת שבעלי לא מדבר גם עם אחיות האחרות שלי.


 

מרגישה שנמאס לי מהנישואים האלה

ולגבי שם של  גרושה עדיף

אבל לחיות בנחת ובשלווה .

נ.ב - יש סיפור במשפחתי שאני גילתי בשבעה של אימי ע"ה - שהיא היתה מבשלת פעם בשבוע אוכל ושולחת בקופסאות לאדם ערירי ניצול שואה וכך כל שבוע.

אבא שלי ידע מזה והאחים שלי היו מביאים לו 

הם סיפרו שהם היו ילדים קטנים והיו שותפים לזה

 

 

מעשה שהיהיהלום אובלי

ישבנו בנחת שבת בצהריים על הנדנדה, דיברנו על הא ועל דה.

הגענו לנקודה שאמרתי לו בהקשר למשהו כללי שדיברנו על כך שלגברים יש נטיה לפזול לדשא של השכן. והעלתי סיטואציה שהיתה במסעדה, ישב מולי ממרחק גבר חרדי שישב מול אישתו ולא הפסיק להסתכל עלי, בזמן שבעלי עם כיפה גדולה, פיאות וזקן התרגש מהמלצרית.

אמרתי בנחת שזו מציאות קצת עצובה, שבמקום לחיות עם מה שיש להם ולהעריך את זה ולהשקיע בזה, כל אחד מסתכל על האחרת.

בהתחלה הוא הכחיש ואמר שהוא לא התרגש ממנה למרות שלי זה היה ברור וגם לא תקפתי אותו על זה וגם לא פגע בי כי היא היתה עם טיץ צמוד.

והוא אמר "זה בכלל לא בגלל הטיץ, אמרתי לעצמי 'וואו איזה שפתיים יפות יש לה'"

בהתחלה השתתקתי מרוב הלם...

אולי בהתחלה ניסיתי להבליג. אני לא יודעת איך זה קרה, והוא חזר שוב ושוב על המשפט הזה. חמש פעמים שמעתי אותו אומר על בחורה אחרת "וואו איזה שפתיים יפות יש לה". 5 פעמים!


לפרוטוקול, לא שזה משנה אבל שפתיים זה צד חזק שלי, מחמיאים לי עליהן המון, והוא מעולם לא החמיא לי עליהן ככה...

ופתאום אני שומעת אותו מחמיא באוזניי ככה למישהי אחרת ועוד על שפתיים.

בתור מתבוננים מהצד, איך אתם רואים את זה?

ואיך אתן הייתן מגיבות?

שיחה מיותרת, לדעתי שניכם טעיתם שדשתם בזהרקלתשוהנ

אני חושבת שלמרות שאמרת את זה בנחת, התפיסה שלך את הגברים עצובה.

אני לא חושבת שהם פוזלים לדשא של השכן. אני חושבת שהם יותר מתרשמים בקלות ממראה עיניים, אבל לפזול לדשא של השכן זה עניין של הלב ולא של מבט.

 

לא רואה לאן שיחה כזאת מקדמת. מילא אם היה תיאורטי, אבל הבאת דוגמא שבפועל משפילה את בעלך, וזה גם קצת מכה מתחת לחגורה, בשיחה אגבית להגיד לו שהוא התרגש מהמלצרית...זה משפיל.

את מתארת הרבה נחת וזרימה בתחילת השיחה, אבל לפי התגובה שלך בסוף את יכולה להבין שזה לא באמת קליל בעינייך - ובצדק.

את אומרת שלא נפגעת אבל זה רק כי בראש שלך נתת הסבר, אבל הנה ההסבר לא היה נכון וכן נפגעת.

וברור לגמרי למה. זה מעליב.

מיותר לגמרי מצד בעלך להגיד את זה

מיותר לגמרי מצידך לדחוק אותו לשם

וזה בדיוק הסיבה שהשיחה הזאת פשוט היה מיותרת מראש...

 

איך הייתי מגיבה?

כנראה בצורה תינוקית נעלבת מאד מאד וכועסת ועוזבת את השיחה - או רק שותקת או הולכת ממש.

 

גם אני חושבת שחבל לדבר על זה. בטח ככה.מרגול

כלומר, כן, ברור שגם אנשים נשואים יכולים להתרשם מאנשים אחרים בני המין השני.

וגם אני לא חושבת שזו בעיה להעלות את זה כטענה כללית מול האיש.

אני חושבת שזו בעיה להביא את זה לחיים המציאותיים האישיים שלכם.

מילא היית אומרת על אנג'לינה ג'ולי שברור שהיא יפה, או שאפילו היית אומרת על בראד פיט.

אבל זה לא במציאות.

להביא למציאות, בטח כשאת נותנת את הדוגמה השלילית *עליו* (ולא עלייך), זה לבשל לעצמך את הדייסה.


קודם כל העיקרון של להגיד על הצד השני. דמייני שהשיחה הייתה בנושא אחר - קנאה, כעס משהו כזה. את מבינה שזה מאוד שונה אם תתני דוגמה על *עצמך* שהרגשת בה קנאה/כעס, מאשר שתתני עליו?


ולנושא שלכם ספציפית… איך זה יכול לעשות טוב לזוגיות שלכם? או של כל אחד? אם מדברים על זה פרקטית. על ההיא מהמסעדה. ההוא שהסתכל והמלצרית שכך וכך.

זה קצת כמו שתדברו לפרטי פרטים איך הרגשתם כלפי איזה אקס/ית מהעבר. נכון, כנראה היו שם תחושות של אהבה ומשיכה כלשהן, אבל למה לפרט??? איך זה מועיל?

היה, נגמר, מתרכזים בזוגיות שלכם, במחויבות ובייחוד שלכם אחד לשניה. זהו. 

אני תמיד נהנית לקרוא אותךנגמרו לי השמות

כמה חוכמה תבונה ורגישות יש בך! ❤

ורק לגבי הסיפא -

זו ממש לא צורה תינוקית אלא הכי אנושית שיש,

ואישה ששומעת כך מבעלה ומרגישה פגיעה הכי מוצדקת בבלעדיות, במחמאות, במבט, בכיוונון הלב, שרוצה וצריכה להרגיש היחידה עבורו מגיבה מתוך מנגנון הגנה הכי אנושי שיש בדיוק כמו שהיטבת לתאר - או כעס (FIGHT) או עזיבת השיחה (FLIGHT) או שותקת (FREEZ).

שאלו מנגנוני ההגנה שלנו עד ה120 ולא רק בינקות, וטוב מאוד שהם שם כדי להגן עלינו ולאותת לנו שמשהו כאן באמת פגע בנו והיווה איום עלינו, ע"י איום על מימוש הצרכים שלנו במקרה הזה.

ותיווך נכון ונתינת מקום נכונה לעצמינו לכל המתחולל בנו גם ודווקא אז, ואח"כ תיקשור נכון של זה לבן/בת הזוג יכולים גם להביא לצמיחה גדולה, לריפוי, לבניית קומה נוספת.

כשחשבתי שהוא התרגש בגלל הטיץיהלום אובלי

לא נפגעתי כי חשבתי שזה מראה עיניים, אבל שהוא דיבר על השפתיים הרגשתי שזה כבר עניין של הלב, ולא האמנתי שהוא ממשיך לחזור על זה...

גם כשהוא התרגש מהמלצרית במסעדה זה פגע בכבודי כי היא הרגישה את זה, אבל הבלגתי עד אותו רגע שהעלתי את זה בשיחה בשבת

טעות קשה שלוזיויק
יש את ההתמודדות וזה לגיטימי, לגברים ונשים, אבל הוא עשה מעשה פוגע וחסר רגישות לדעתי, כולל באמירה
אתה יכול לפרט?יהלום אובלי
למה זה מרגיש כאילו למישהו יש הרבה זמן פנוינעמי28

ופותח שרשורים הזויים.


ולא תקין בעליל כמובן.

אין סיכוי שהוא דיבר ככה על שפתיים מבלי שהוא חשב לנשק אותן.

ולהגיד שוב ושוב זאת אפילו לא מחשבה חולפת, ממש לקח את זה איתו.

חוסר טאקט מתמשך, אולי הוא חטף שבץ או משהו.

כתבת בכותרת משהו שחשוב לשים לב אליו בכללינגמרו לי השמות

לא מדברת ספציפית על השרשור הזה,

אבל בהחלט באופן כללי:

את צודקת לגמרי שעלולים להיות פעמים (ואף פעמים רבות לצערינו) שיפתחו שירשורים לא אמיתיים.

כלומר שכל הנכתב בהם לא אמיתי, או חלק אמיתי וחלק לא.

או שהפותחת מזדהה כאישה, אך "היא" בעצם גבר.

או שהפותח מזדהה כגבר, אך "הוא" בעצם אישה.

או שמשנים את הפרטים בצורה שקשה לקלוע לסיטואציה האמיתית ולהתאים את המענה,

או שיש באמת מקרים אפילו של מטרידים או אנשים/נשים עם כוונות לא טובות כלל שמנצלים את הבמה ואז פונים באישי להמשך ולעשות עוד רע חלילה,

או "סתם" משועממים,

או נערים/ות,

או טרולים,

או מעוניינים להביא נושאים פרובוקטיבים או עם פן "גופני" / "מיני" / "מוצנע" וכן הלאה

 

וחשוב ממש להיזהר.

גם לבחור למי להגיב אפילו בבמה פתוחה

ובטח שבאישי

ותמיד אם לא מתאים או מרגיש מוזר אפשר לדווח, ובעיקר לשמור על עצמינו, כל אחד על עצמו או עצמה.

 

אז כאן ספציפית יכול להיות שהכל אמת לאמיתה? ודאי.

יכול להיות שלא? יכול.

איך נדע? לא יודעת אם אפשר לדעת בוודאות כמעט אף פעם, אבל כל אחד ומה שהוא/היא מרגישים.

וחשוב גם לעקוב ו"להיות עם היד על הדופק" אם משהו נראה חשוד.

 

וגם כשכתבתי את זה אישית אני באמביוולנטיות,

כי מאוד יכול להיות שהכל אותנטי ואז זה עלול לפגוע בפותחת, ומתנצלת מראש אם כך, לא זו הכוונה.

אך העיקרון באופן כללי חשוב מאוד בפני עצמו ולכן היה חשוב לי בכל זאת לכתוב ולחזק את הנקודה הזו עבור כולנו.

אני שמחה שאת לא מאמינה לייהלום אובלי
זה רק מחזק לי כמה זה לא תקין...
אני לא יודע מה מריח יותר מרחוק, הגרביים שלידי שרוט
אחרי שבוע שדאות או השרשור הזה.
הערותהעני ממעש

אינך אחראית על ולא תתורו שלו, לא באופן רוחני שתילחצי שיגיע לגיהנום , ולא ב'לחץ' להיות 'מלכת היופי' עבורו


הוא פתוח איתך וזה יפה .

הקטע שהוא המחיש לך ככה - אולי יש לו פער כלשהו נוירולוגי וכו


אינך חייבת לקחת ללב

תחשבי שבעלך יתלונן, שבגלל שקנה לך שמלה חדשה, ולמרות זאת התעכבת על כל חלון ראווה אחרי זה, סימן שאינך אוהבת אותו


ייתכן שהרעיון הכללי נכון אבל הדוגמא שהבאת לאקופצת רגע

ממש קשורה לנושא.

אני לא שמלהיהלום אובלי
ואני לא אחת מאלף
תגובההעני ממעש

נראה שלא הבנת את כוונתי

שוב - התפעל ממשהו מסויים בחוסר טאקט

אבל משמע ששם נעצר

לגבי שיתוף עם חברותייך זה לכאורה בעייתי

כלומר, פגעו בי - למרות זאת אני יכול לפגוע בחזרה רק לפי התו'ל- הדין . ולא להשתולל יותר מדי. עם כל הכאב והכבוד .

ושוב ממליץ לבדוק אם קיים אצלו פער כלשהו נוירולוגי תקשורתי וכו

לא אמרתי ששיתפתי את חברותיייהלום אובלי

וגם אם כן, לא באתי לתת כאן דין וחשבון, נכנסתי כדי לקבל תמונה ותגובות שיפוטיות לא מעליבות אותי אבל פחות משרתות את המטרה שלשמה שיתפתי באנונימיות סיטואציה רגישה.

וזו לא סתם התפעלות בחוסר טאקט, יש פה חוסר כבוד ורגישות ופגיעה באינטימיות. זה לא נעצר שם, זה מלווה אותנו הרבה זמן...

אוהעני ממעש

אז כאן יש נקודה שניתן לפתוח

חוסר כבוד וכו שציינת

מתי התחיל , מדוע, האם ואיך ניתן לטפל

עוד משהו -

אנשים כאן כותבים על מנת לנסות לסייע

אז גם אם תגובה אינה מה שהפותח ציפה לקבל - לא צריך לקחת קשה

ולפעמים משהו לא בעניין עלול במבט שני לשפוך אור


נראה לי ש נגמרו לי השמות לא הגיבה כאן

מסתמא יהיה לה מה לאמר

הוא שיתף אותך.אדם פרו+
עבר עריכה על ידי אדם פרו+ בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:15

 

ברור שזה אסור לו הלכתית להסתכל עליה ובטח שלא להתמוגג מיופיה.


 

והוא נכשל


 

אבל אפשר בקטע הזוגי להסביר, שהוא מעביר את ההתפעלות אלייך.


 

וגם לשיתוף איתך.

זה לא כל כך נורא מבחינה זוגית. לדעתי.

אולי סוג של רמז שהוא היה רוצה שתעשי עיצוב שפתיים כלשהו.

 

באמת אמירה מיותרת יחסית.

 

מבחינה הלכתית ומוסרית, ברור שההסתכלות והמשך ההתפעלות אסורה.

הוא לא רמז לי שום דבריהלום אובלי

ולא רוצה עיצוב שפתיים, יש לי שפתיים עבות ויפות וכל מי ששמע שזה מה שאמר, אמר שמוזר שהוא אמר את זה דווקא לי...

נשמע שהיתה שיחה בעייתיתגפן36

אבל הגלגל ממשיך להתגלגל...

למה עוד אנשים בסביתך יודעים עליו שאמר כך? 

איזה גלגל ממשיך להתגלגל?יהלום אובלי
מסכימה. משהו לא נראה לי תקין בשרשור הזהלומדת כעת
העודף שיח ושיתוף על המראה של הפותחת, וקושי זוגי שמיוצג בשמחה ולבביות...
סליחה שאני עונה על תגובות שמכריחות אותי להגיביהלום אובלי

שהבעיה היא לא השפתיים שלי אלא האמירה שלו

וכאילו לרמוז לאישה לעשות עיצוב שפתיים זה חכם והגיוני, יש פה תגובות מפתיעות...

הן שאלו את מי עוד שיתפתSeven

כי באמת לא סביר לשתף באמירה כזו של בעלך את הסובבים אותך


לגופו של עניין האמירה לא רלוונטית

לחשוב שגברים פוזלים לדשא של השכן זה לא חשיבה בריאה ונכונה לקשר זוגי ואם בעלך פועל ככה שיעשה עבודה עם עצמו..

גם גבר שהוא לא דוס ולא עם זקן וכיפה גדולה יכול להיות נאמן..המראה זה חארטה אז שיפסיק להתמקד במראה ויתחיל לעשות עבודה פנימית

אני לא הבטחתי לענות לכל שאלה שנשאלת פהיהלום אובלי

וזה מקובל עלי שחושבים שאני טרול משועמם, זה לא לוחץ עלי לחשוף פרטים שאני מעוניינת לשמור לעצמי...

אבל אם יש פה נשים וגברים שאמירה כזאת עוברת על ידם בשתיקה, וחושבים שאישה ממשיכה להרגיש נאהבת ונחשקת אחרי דיבור כזה אז כדאי שיזכרו שהחיים והמוות ביד הלשון.

ואם למישהו נראה מוזר ששיתפתי והתייעצתי עם סובבים שלי לגבי אמירה כזאת, כנראה לא מבין כמה זו אמירה שפוגעת בליבה של האינטימיות.

 

בידיוק זו אמירה שפוגעת בליבה של האינטימיותSeven

אבל זו הנקןדה זה שיח אינטימי של בני זוג

לא מתאים לשתף אותו עם אף אחד

פרט לבעלי מקצוע במידת הצורך...

מצטערת אם אני רק מחממת אותךסיה

אבל אם מציע לך לצאת איתו בהמשך תתחמקי. אל תגידי למה.

אם כבר דיברתם על הנושא שהוא פלרטטן ומסתכל על נשים אחרות והוא יודע שזה כואב לך.

כואב לך זה אומר שזה אמור גם לכאוב לו

אם אשתו עצובה בגלל שהוא מסתכל על נשים אחרות אז הוא פוגע בעצמו

מה הענין שלך לצאת למסעדה איתו ולחזור כאובה

עד שהוא לא יבין שאין פלרטוטים ואין מבטים בצורה כזאת שמכאיבים לך אין סיבה לצאת איתו

לא קראתי תגובות אחרותbinbin
אני חושבת שיש נושאים שלא אדבר עם בעלי עליהם זה אחד מהם. למה לי לתת לבעלי לחשוב ולדבר איתי על יופי של מישהי לידנו? (זה לא שאני חושבת שהוא לא יחשוב לבד אבל יש הבדל בין לחשוב לבין לשים את זה בנינו ולדון על כאלה)


אגב אני מסכימה עם הפסקה הראשונה שכתבת, גברים צריכים להעריך ולזכור מה יש להם בבית!

סליחה אבל זה שיח גרועדרור אל

דרך הטבע שיש משיכות כל הזמן. כל עוד לא ממשים אותן חס וחלילה, אין מה לדבר על זה.

זה רק ייצור פגיעה, העלבה ומתח. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.

אם פתחת בטיפשות את הנושא, קבלי את משיכותיו בכנות. כשמבשלים חמין מקולקל - אין מה להתפלא אם יוצא מזה קלקול קיבה.

ולגופו של ענייןדרור אל

יש ציפייה ליצור משיכה, ולכן היעלבות כששומעים על משיכה לאחרות. וזה גם נוגע בדימוי עצמי.

אי אפשר לעצור את המשיכות לאחרות, זה דרכו של עולם. אפשר להעצים את המשיכה אליך. באופן חיובי, לא באופן שלילי.


כלומר: טוב ורצוי לדבר על - כמה אני יפה בעיניך, נכון שאתה אוהב את השפתיים שלי, מה הכי יפה בי שאתה הכי אוהב ונמשך. כאלה שאלות, שיעשו רק טוב.


עכשיו שכבר נאמרה האמירה שלו - מציע לך לא למסגר אותה ולעשות ממנה עניין. זו תחושה רגעית של משיכה מקומית. זה לא אומר שהוא לא נמשך אליך ולא שאת פגומה.

הוא נמשך אליה, היא לא פגומהסיה

אבל הוא לא חכם מספיק . אם היה חכם לא היה בוער לו לבהות באישה אחרת כשהוא נמצא ליד אשתו

עד שהם אירגנו יציאה ויצאו הוא יכל להתאמץ בשעתים של היציאה לא להסתכל על אישה אחרת.

מה יצא לו? התאמצו ליציאה ובמקום להתקרב אחד לשני יצא הפוך. וכל זה למה? כי לא יכל להתאפק ביציאה הזאת לא להסתכל על אישה אחרת ולא לכבד את האישה שלו.

לצאת זה טירחה זה ביביסיטר זה ארגון הילדים.

יצא שכרו בהפסדו

נשמע שאתה מאוד חכם, אקבל את עצותיךיהלום אובלי

המלומדות, הנבונות והלא טיפשות בכלל, מזל שאתה כאן להציל אותי מהבעירות שלי.

אפשר לנעול את השרשור אני רואה שהוא מיצה את עצמו...

קראתי חלק מהתגובותלאחדשהאחרונה

והאמת בכלל לא מעניין אותי אישית אם זו הטרלה או לא..
לגופו של עניין, קודם כל חיבוק אחותי, קשוח ממש.
אני אישית נגיד, קנאית בהגזמה, בורכתי בבעל שלא מסתכל על אף אחת (
לפעמים זה גם מוזגם) ובטח שלא מדבר איתי על זה.
כמו שאמרו לך פה,
העלית את הנושא מולו, צריך לדעת שהתגובה מהצד השני תהיה כלשהי ואולי לא תמיד נעימה.
כמה דברים
1. למה הוא המשיך לחזור על זה כל כך הרבה, אמרת לו שזה לא נעים לך? מה דחוף היה לו לציין את זה?
2 הוא הבין בכלל כמה זה פוגע בך והתנצל?
3. לא ראיתי התייחסות כלשהי לזה אבל, חשבת מה זה גרם לו להרגיש כשציינת שבעל של מישהי אחרת בהה בך? אולי זה הכניס אותו למגננה למקום של פעולה הפוכה? נקודה למחשבה..

נשמע שיושב כאן משהו קצת עמוק יותר..
פתחת את הנושא לא מיד כשזה קרה אלא אח"כ, משמע הלכת עם זה תקופה עד שבחרת לדבר על זה באותה השבת.
במיוחד אם את אומרת שזה הולך בינכם,
כדאי לעשות פה עבודה.
קודם כל מול עצמך,
אח"כ אולי גם איתו
שוב חיבוק ענק...

אולי יעניין אותך