ממני תראו וכן תעשופשוט אני..

כלומר לא ממני, אלא מהחנות המתוקה הזאת:

 

 
ההסבר הכ"כ פשוט שלהם, שזה לא נובע מנקמה או רצון להעניש אלא פשוט בשביל להגן על ילדים... אחחחח, פשוט נחת.

 

ספרי חיים ולדר הוסרו מחנות הספרים בברוקלין | ערוץ 7

דע מה שאשיב לך אם תכתוב לי ש...פשוט אני..

*אבל מה עם חזקת החפות? הוא זכאי עד שתוכח אשמתו!

 

ובכן, החוק בהחלט לא מאפשר להכניס אנשים לכלא או לקנוס אותם וכו' ללא הרשעה בבית משפט. לעומת זאת, החוק לא סותר יוזמות פרטיות של אנשים שמנסים להגן על עצמם, למשל על ידי החרמת עבריינים שלא הורשעו בדין. כך למשל מוטי אלון גורש ונודה עוד טרם מתן פסק הדין נגדו (ועוד לפני פתיחת המשפט), יהודה משי זהב הורחק מזק"א, עזרא שיינברג עבר שיימינג ממנהיגי הציבור ועוד. 

 

לדעתי, המעשים האלה מרתיעים לא פחות מעונשים שגוזר בית המשפט.

 

 

 

 

מצד שני זה כלי קטלני לחיסול חשבונות. למשל אופק בוכריסדי שרוט
שהואשם באונס.

אבל תאר לך מה המשפחה שלו עברה. ואולי אפילו עדיין עוברת.
אכן על פי שני עדים יקום דברפשוט אני..
כאן יש הרבה יותר, ומסתבר שגם עכשיו טוענים שזה היה ידוע במשך שנים בקהילות מסוימות.
יש כאן הרבה יותר לפי "הארץ"ברגוע
הדבר לא בורר בב"ד,
לעומת מוטי אלון ועזרא שיינברג.

בהלכות לשון הרע לא כתוב שאפשר לסמוך על עיתונאים כדי להכפיש אדם
בהלכות לשון הרע כתוב שמותר ומצווה להציל אנשים (תועלת וכו')פשוט אני..

לא ידוע לי על שום בית דין שדן בענייניו של מוטי אלון טרם התפוצצות הפרשה. פורום תקנה הוא בשום פנים ואופן לא בית דין, לא מצד ההלכה ולא מצד החוק.

יש המון תנאים להיתר של תועלתברגוע
מוטי אלון הודה במעשים בהתחלה בפני פורום תקנה
אכן יש תנאים רבים, הודאה של הנאשם היא לא אחד מהםפשוט אני..


ברור שכןברגוע
צריך לדעת בוודאות שמדובר באמת, אם האדם מודה זה די מוכיח.
לא צריך ודאות, וגם אם היה צריך - לא חייבים הודאה בשביל ודאותפשוט אני..

כל פרשה מתחילה בעדויות שלא מהוות ראיה. רוב עברייני המין פגעו בסתר. אין שום אפשרות להרחיק עברייני מין בלי לספר ולהשמיע את העדויות האלה.

 

בנוסף, לציבור יש תועלת שאין לאדם פרטי. כאדם פרטי יכול להיות ששמיעת הסיפור לא תועיל לי כלל, אלא אם כן יש לי ילדות שהיו אמורות להיפגש עימו ביחידות.

אבל כציבור, יש תועלת רבה בהרחקת עברייני מין, במיוחד בשביל להרתיע עבריינים פוטנציאליים.

כיוונתי לדעת גדוליםפשוט אני..

הרב שמואל אליהו:

 

"התורה רוצה שנתייחס לאונס בחומרה הכי גדולה שיש ואומרת לנו שאונס נחשב כמו רצח 'כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה'", כתב הרב אליהו. "כל שכן שמדובר במי שנחשד על אונס של נשים רבות, צעירות ומבוגרות. מדובר בספק האם מדובר ברוצח המונים".

 

"בגלל הספק הנורא הזה אני לא מחזיק בבית את הספרים שלו למרות שיש בהם מעלות רבות", הוסיף. "לא שורף אותם, אבל למי שזה קשה אני מציע לשים אותם במחסן עד שיתבררו העובדות".

"אי אפשר להחזיק בבית ספרים של מישהו שחשוד בפגיעה מינית בכל כך הרבה נשים. זה משדר לילדים ולסביבה פשרנות מול התועבה הנוראה הזו. העובדה שילד קורא בספר של חשוד באונס הופכת את הסופר לדמות שיש לה לגיטימיות וזה אסון חינוכי. חייבים לקרוא בקול גדול: אין פשרה במלחמה בתועבה הזו", אמר.

 

 

"צריכים להבהיר לילדים שלנו ולסביבה שאין לתופעה הזו שום רסיס של לגיטימיות. הם צריכים להבין שאם החשדות נכונים מדובר בתועבה. אני מקווה בשבילו שיתברר שהחשדות לא נכונים, בנתיים יש עשרות נשים שמעידות שהוא פגע בהן בצורה גסה ואי אפשר להתעלם מהצעקה שלהן", כך הרב שמואל אליהו.

עדיין קשה לי, אבל מי אני שאחלוק על הרב שמואלברגוע
ולחלוק עלי זה יותר טוב? 😜פשוט אני..
תראה מה הרב אומר עכשיוברגוע
"על בסיס כתבה בעיתון 'הארץ' או בעיתון אחר לא מסיקים מסקנה כל כך חמורה"
"לא הסקנו מסקנה רק על סמך מה שכתוב בעיתון. אנחנו קיבלנו עדויות מאוד חמורות מאנשים ונשים שנפגעו".
"ראינו גם פסקי בית דין.."

הרב שמואל אליהו: חיים ולדר מסוכן לחברה, מהסוג של עזרא שיינברג ואליעזר ברלנד | ערוץ 7
משהו מוזר בתגובהמדייק
הרב אליהו כתב "בגלל הספק הנורא אני לא מחזיק את ספריו"
נשמע כאילו זה היה ידוע.
לא הבנתי בין השורות האם אתה בעד או נגד המהלךדי שרוט
בפעם הבאה תקרא את השורות עצמן פשוט אני..


מה נחת?חיים של

אתה לא יודע אם הוא אשם או לא.

וסתם לדפוק לבנאדם את הפרנסה זו לא נחת.

ואני לא נגדו ולא בעדו.

 

כ"כ הרבה עדויות, קהילות שכבר ידעו והרחיקו ממנו את בנותיהן...פשוט אני..

זה לא שיש כאן עדות של אדם אחד אל מול עדות של אדם שני. 

 

זה בהחלט מספיק בשביל לפעול כנגדו בכלים חוקיים שעומדים לרשות הקהילה.

 

וכן, פגיעה בפרנסה זה כואב - זאת המטרה.

כ"כ הרבה?אריק מהדרום
כמה שהבנתי היו 3.
3 פורסמו בכתבהפשוט אני..

יש עשרות עדויות שלא עלו לכתב בגלל פחד של המתלוננים:

 

https://rotter.net/forum/scoops1/721356.shtml

 

בנוסף, יש עדויות על קהילות שידעו ודאגו להרחיק ממנו את בנותיהן, בדיוק כמו שהיה עם יהודה משי זהב.

כל העדויות האלו, זה טענות של אותו מקור או מוכח שאכן ישנם?מבקש אמונה

הרי כל אחד שרוצה לצאת צודק במשהו יכול להגיד "יש לי מלא ראיות ועדויות רק שאני לא יכול לפרסם"

 

זה לא משהו אמין..

בוודאי שזה אמיןפשוט אני..

עיתונאי שמפרסם "30 אנשים אמרו לי ש-X פגע בהם", לא יכול להיתבע כי הוא פרסם את האמת (אפילו אם העדים עצמם שיקרו, הוא לא שיקר כי הוא הרי לא קבע מה היה או לא היה, אלא רק כתב "כך נאמר לי").

 

אם עיתונאי כותב "30 אנשים אמרו לי X" ומסתבר שזה לא קרה - הוא גם יכול להיתבע, וגם אף כלי תקשורת לא יעסיק אותו בעתיד.

אבל מי יודע אם באמת כך נאמר והוא לא ממציא? זאת השאלהמבקש אמונה

אם לא יעסיקו אותו בעתיד על שקר בכתבה..? אני לא כל כך בטוח.

 

זה לא ראיה

כמו שכתבתי - ולדר מוזמן לתבוע אותופשוט אני..

אבל הוא לא עשה זאת, והוא יודע טוב טוב למה...

 

בכל מקרה, מדובר בעיתונאי חרדי ותיק ולא באיזה בלוגר אנונימי שאתמול צץ לחיינו, ואל תשכח שהוא גם היה זה שחשף את מעלליו של משי זהב.

ואם הוא החליט שטוב יותר לשתוק? נו באמת לא ככה מחליטיםמבקש אמונה

תראה בהלכות לשון הרע

החפץ חיים כותב שגם אם בנאדם שמדברים עליו לא אומר כלום, זה עדיין לא מוכיח שהדברים אמת.

 

אתה לא יודע מה הוא יודע ומה לא.

לכן אני שואל האם מוכח שאכן יש עדויות

הוא החליט לסבול ולראות איך כולם מפטרים ומגנים אותו לחינם?פשוט אני..

לטענה הזאת אין סוף, כי אולי תגיד שגם מי שהורשע בבית משפט בסך הכל החליט לוותר על להגן על עצמו בדין.

 

כאמור, עיתונאי מכובד וותיק פרסם את הדברים, עיתונאי שבזכותו יהודה משי זהב כבר לא פוגע באנשים.

הזוי אבל אולי.. שמע בדיוק שבזיונות מכפרים. זה לא ראיה סליחהמבקש אמונה


אגב, זאת טענה מאוד מאוד ייחודיתפשוט אני..

יש אנשים רבים שאומרים שהעדים משקרים (ומן הסתם כבר היו מקרים בעולם) 

 

אבל לטעון שעיתונאי ממציא עשרות עדויות, ומפרסם תחקיר שהורס לבן אדם את החיים, והכל על סמך פנטזיות?

 

זה עוד לא ראיתי...

עיתונאים משקרים זה לא חדש.. כל שכן על מגזר חרדימבקש אמונה

חוץ מזה בוא נניח שעד היום לא שיקרו (שזה כמובן חרטה..) אולי הוא הראשון שהחליט?

 

צריך הוכחות בקיצור.

לא מבין איך אתה ממהר ככה להחליט שזה אמת

מדובר בעיתונאי חרדי, זוכר?פשוט אני..

בנוסף, לא אמרתי שאין שקרים. אמרתי שלהמציא עדויות של עשרות אנשים זה שקר מוגזם, ובלתי סביר בעליל. הוא חושף את העיתונאי לכ"כ הרבה סכנות שזה פשוט לא הגיוני.

 

אני מנסה לחשוב מה קו המחשבה שלך, למה אתה מנסה למצוא קו הגנה כ"כ מוזר שאפילו ולדר בעצמו לא משתמש בו (וגם לזה יש לך תירוץ מוזר - כי הוא רוצה שהביזיון יכפר על חטאיו...). לא כך הדברים עובדים.

אין לי משהו איתו.. אני פשוט לא יכול להסתמך על סיפורמבקש אמונה

שבנאדם אומר יש לי ראיה אבל אני לא יכול להגיד אותה.

אז מי כן יודע אותה? 

 

זה לא קו הגנה, קו המחשבה הוא שפשוט אני לא מאמין בלי ראיות. 

3 עדויות זה לא מספיק?חתולה ג'ינג'ית

אנחנו צריכים סטוקים??

זה מספיק כדי לחקור.. כמובן.מבקש אמונה

זה לא אומר שהוא אשם.. אבל צריך לבדוק אולי באמת זה קרה.

 

השאלה שלי הייתה אחרת

אני שאלתי אם אכן יש מלא עדויות או שהטענה היא "יש מלאא.. אבל אני לא יכול להראות"

בצער רב מאד יודעת מכלי שני על עדויות נוספות.חתולה ג'ינג'ית


מה את אומרת.. מפחיד ומצער 😒מבקש אמונה
אגב, זה הזכיר לי עבריין מין אחר שטען שייסורים מכפריםפשוט אני..

אחרי גזר הדין של מוטי אלון, הוא יצא מבית המשפט לזרועותיהם של חסידיו השוטים, ונתן נאום שלם לאחר שציטט "יסור יסרני יה ולמוות לא נתנני", תוך שהוא חוזר על המנטרה שיש לו ייסורים מאת ה' והוא מקבל אותם באהבה וכו'. אפס לקיחת אחריות, 0 בקשת סליחה, רק עוד ועוד "אני סובל מאת ה'".

 

ראינו איך זה נגמר...

 

ואם נלך עוד יותר אחורה, אז כמובן אפשר לדבר גם על אותו האיש, אשר חסידיו מאמינים שהוא סבל בשביל לכפר על עוונות בני האדם.

 

אז לא, זו לא דרכם של יהודים.

אנחנו לוקחים תרופות כשאנחנו חולים, אנחנו מגנים על שמנו הטוב כאשר מכפישים ומעלילים עלינו, אנחנו מנסים תמיד לצאת מכל צרה שנקלענו אליה.

בעייתי.. אבל זה לא קשור.מבקש אמונה

אם אחד אמר טענה בשקר, זה לא אומר שכל מי שיגיד את זה הוא שקרן.

מי דיבר על להפליל?פשוט אני..

תקרא בבקשה שוב את תגובתי הראשונה: אנחנו לא בית משפט, אלא ציבור שיכול להרחיק מעליו עבריינים גם ללא פסק דין של שופט.

זו לא המצאה שלי, כאמור זה בדיוק מה שעשו גם למוטי אלון ולעזרא שיינברג.

אמרת "ראינו איך זה נגמר".. אני מבין שאתה משליך מכאן לכאןמבקש אמונה

וזה לא קשור.

 

אם אתה יודע על מישהו שהוא אכן עבריין או שיש נגדו קול שלא פוסק... תתרחק ממנו.

אני לא נגד. רק שבאמת יהיה ראיות.

לא באתי להגן עליו, רק לשאול אם אכן ידוע שהראיות קיימות

 

אני לא משליך, ולדר אפילו לא השתמש בטיעון הזהפשוט אני..


אין נפקא מינה.. העיקרון שאדם שותק זה לא ראיה נגדומבקש אמונה

יש כל מיני סיבות שבנאדם בוחר לא להלחם חזרה... 

 

החפץ חיים כותב שאפילו אם זה אדם שידוע כאחד שנלחם תמיד, והפעם הוא שותק גם זה לא מוכיח.

אולי בדיוק הוא החליט לשתוק מכל סיבה שהיא

אבל הוא כן נלחם, פשוט לא משתמש בטיעון לפיו הכתב שקרןפשוט אני..


מאיפה אני יודע למה.. בקיצור שהעיתונאי יראה את הראיותמבקש אמונה

לא לי.. אבל למי שיכול לוודא ולהשתמש בהן נגדו.

בקיצור רציתי לשאול אם אכן ידוע שהראיות קיימות.. זה הכל.

 

כי שמישהו אומר "אני לא יכול להראות" אני לא יכול להאמין לו.. 

ולדעתי זה שהנאשם לא צועק נגד זה לא מספיק.  לא רואה בזה ראייה רצינית

 

זה הכל

לא באתי להגן ולא כלום.  

מזכיר קצת את אלהיםדי שרוט
מה? מה הקשר?מבקש אמונה


לא משנה. סתם משחק מילים רעיונידי שרוט
נראה לי שהבנתימבקש אמונה

זה לא המקום לדיון הזה.. אבל את עצמו הוא הראה לפני שהוא נתן תורה חיוך

 

אם כי גם לי יש דברים בתוך האמונה שעוד לא הבנתי מהיכן הראייה שהם אכן כך

לא משנה...

אלוקים אכן מבקש אמונה...פשוט אני..


פשש שנון!! מבקש אמונה


באמת התפלאתיחתולה ג'ינג'ית

איך עד עכשיו לא נפתח פה שום שרשור בנושא.

כואב הלב.

לצרוח לשמים.

פסו אמונים מבני אדם.

באשר להחרמת הספרים, אני חושבת על זה הרבה ועוד לא הגעתי להכרעה ביני לביני.

אולי כי הוא לא באמת אישיות מספיק מעניינתאריק מהדרום
מעניינת מאוד, אבל פחות את קוראי הפורום הזה...פשוט אני..


המשבר הכי קשה של החברה החרדית לדעתיsimple man
החרדים אלופים תמיד בלהסביר אד הוק למה זה בעצם לא היה חרדי אמיתי ולמה אף אחד לא העריך אותו גם לפני.

אבל כשזה מישהו שאין ילד (ומבוגר) בחברה החרדית שלא מעריץ שלו זה קשוח
לא רק זה...חתולה ג'ינג'ית

הוא ידוע כפעיל למען זכויות הילד והעלה מאד לממודעות את השיח על מוגנות וכו'.

זה מטלטל

נכוןsimple man
גם גל אוחובסקי משבוע שעבר היה מי שהעלה למודעות פגיעות בציבור הלהטב

אגב, גם יתד נאמן וקול חי פיטרו את ולדר
וגם אותיותפשוט אני..


מדהים שאותיות עוד קייםאריק מהדרום
פשוט דיכאון....שמש בחורף

כל שניה מתגלים עוד ועוד אנשים כאלו ואין כבר אמון באף אחד....

נראה מתי יסירו את הספרים שלו מהחנויות בבני ברק...שפרינצא בוזגלו

(רמז: בערך מתי שמשיח יבוא, מוזמנים לענות תשובה יותר מדויקת)

אני דווקא יותר אופטימיפשוט אני..

בסופו של דבר אם הציבור לא יקנה, אז הספרים יוסרו מהמדפים. והציבור מאס בעברייני מין.

תלוי איזה ציבור...שפרינצא בוזגלו

יש גם ציבורים שמכחישים כל מה שהתקשורת החילונית מספרת, כי הרי איזו מטרה יש לתקשורת לפרסם כתבה על חרדים חוץ מללכלך עליהם? זה ידוע שחרדים מביאים רייטינג...
הם המציאו הכל בשביל להרוויח כסף.
<צ>

אם אפילו יתד נאמן פיטרו אותוsimple man
זה אומר שהברנז'ה מעיפה אותו
הגיע הזמן.שפרינצא בוזגלו

מישומה חרדים לא אוהבים להתעסק בדברים האלו...
אבל הם עדיין לא הבינו כ"כ שאם הם לא יטפלו בזבל, התיקשורת הכללית תעשה את זה ולא עם הרבה מאמץ להוציא את הציבור החרדי בצורה יפה.
נראה אם הם למדו לקח סופסוף.

אני לא חושב שהתקשורת הוציאה את הציבור החרדי "לא טוב"פשוט אני..

הכתבה הייתה על בן אדם אחד, ועל הדברים שהוא עצמו עשה.

אף אחד שם לא האשים את הציבור החרדי, הכתב בעצמו משתייך לציבור הזה. בדיוק כמו שהתקשורת לא הפכה את פרשת קצב לכתב אישום נגד חילונים או פרסים או נשיאים וכו', אלא האשימה רק את קצב עצמו.

אני מדברת בכלליות, לא ספציפית על המקרה הזה.שפרינצא בוזגלו

בהרבה מקרים נוצר רושם מוטעה על חרדיים.

נערךברגוע
חפש בגוגל "חיים ולדר", אתה תראה כתבות בנושאפשוט אני..


עכשיו גם הרב אליהו קורא להחרים את ולדרפשוט אני..

הרב שמואל אליהו: להוציא את ספריו של חיים ולדר מהבית | ערוץ 7

 

רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו, אמר היום (רביעי) כי הוא הוציא מביתו את ספריו של הסופר החרדי חיים ולדר לאור פרסום עדויות על עבירות מין שביצע לכאורה בנשים.

לאחר שנשאל רבות מה לעשות עם ספריו של ולדר, ענה הרב אליהו כי אין ספק שקיימת "עננה כבדה מאוד של חשדות לאונס".

לדבריו, "הנושא עוד לא הגיע לבית הדין ולא שמעו את שני הצדדים ולכן יש ספק אם הוא אשם, לעומת זאת אין ספק שיש פה עננה כבדה מאוד של חשדות לאונס ולהטרדה מינית ברמות הגבוהות של נשים רבות במשך שנים ארוכות".

"התורה רוצה שנתייחס לאונס בחומרה הכי גדולה שיש ואומרת לנו שאונס נחשב כמו רצח 'כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה'", כתב הרב אליהו. "כל שכן שמדובר במי שנחשד על אונס של נשים רבות, צעירות ומבוגרות. מדובר בספק האם מדובר ברוצח המונים".

 

"בגלל הספק הנורא הזה אני לא מחזיק בבית את הספרים שלו למרות שיש בהם מעלות רבות", הוסיף. "לא שורף אותם, אבל למי שזה קשה אני מציע לשים אותם במחסן עד שיתבררו העובדות".

"אי אפשר להחזיק בבית ספרים של מישהו שחשוד בפגיעה מינית בכל כך הרבה נשים. זה משדר לילדים ולסביבה פשרנות מול התועבה הנוראה הזו. העובדה שילד קורא בספר של חשוד באונס הופכת את הסופר לדמות שיש לה לגיטימיות וזה אסון חינוכי. חייבים לקרוא בקול גדול: אין פשרה במלחמה בתועבה הזו", אמר.

 

 

"צריכים להבהיר לילדים שלנו ולסביבה שאין לתופעה הזו שום רסיס של לגיטימיות. הם צריכים להבין שאם החשדות נכונים מדובר בתועבה. אני מקווה בשבילו שיתברר שהחשדות לא נכונים, בנתיים יש עשרות נשים שמעידות שהוא פגע בהן בצורה גסה ואי אפשר להתעלם מהצעקה שלהן", כך הרב שמואל אליהו.

רוצה להציג צד שונה...ultracrepidam

אני מאד מבין את הגישה. אבל מצד שני - 

 

האם ספריו של שמעון פרס הורדו מהמדפים? או האם ההסכמים הפוליטיים עליהם חתם, בוטלו?

 

המון יצירות מוכרות מאד בתחום הספרות נכתבו על ידי אנשים בעייתיים בהקשרים שונים. האם אי אפשר ללמוד מהם? האם המידע שהיה בהם, העולם הרגשי שהם יצרו, השתנה מחיובי לשלילי? התברר כשלילי?

 

האם החברה החרדית שגדלה על חיבוריו של ח. יערי יכולה פתאום לשכוח את כל הדברים החיוביים שלמדו ממנו?

 

האם אנחנו יכולים לחיות בחברה שבה השימוש שלנו במוצר מסוים תלוי בהיסטוריה מפוקפקת של המחבר?

 

כשמדובר במישהו שחי בשולי החברה, לחברה ככלל קל להתנתק ממנו. אבל כשמדובר באנשים שיצרו יצירות ממשיות, ההורדה מהמדפים היא בסך הכל אקט סמלי - המסרים נמצאים עמוק בנפשות, בין אם הם באו נקיים וטהורים, או אם הם באו צבועים בחטאים.

אני מניח שיש לנו הרבה מה ללמוד מהספרים של ולדרפשוט אני..
אבל לנדות ולהחרים עברייני מין, כדי להגן על הילדים שלנו ועל ילדיהם - זה חשוב הרבה יותר.

זאת בדיוק הסיבה שאין לי ספרים של מוטי אלון בבית: דבריו באמת יפים ונכונים, אבל לא בהם אני נלחם אלא במה שהוא עשה.
בעיקרון אני מסכיםsimple man
שיצירות של אדם עומדות במנותק מהאדם עצמו

כאן ספציפית בגלל שהספרים הם במטרה לחנך אז להשאיר אותם זה להצהיר שאתה מחזיק מהאדם כאיש חינוך

אם יש רופא אנס אז אין לי בעיה שימשיכו להשתמש במאמרים רפואיים שהוא כתב כי הרי אין חולק על כך שהוא רופא טוב. אבל אם רופא נחשד ברשלנות רפואית ובפייק רפואי אז אסור להשתמש גם בכתבים שלו אחר כך

יתכן שאצל מחנך שחשוד בעצמו בפגיעה זה כמו רופא שחשוד שהוא לא רופא
שכוייחפשוט אני..
מצויןצהרים
אם יורשה ליחתולה ג'ינג'ית

אז כפי שאני מבינה את כוונתו של אולטרא, יש כאן חלוקה בין עבר להווה ועתיד.

בהווה ניתן להוקיע את הספרים ולהחרים אותם.

לגבי העבר, כל אותם ילדים שגדלו על ספריו של הנ"ל,

כל אותן מטופלות שעברו חוויות תרפויטיות דרך תכנים שלו (לא מטופלות שלו)

כל אותם נכסי צאן ברזל ציבוריים נותרים.

יש לנו נטייה בנפש להיות דיכוטומיים. לראות הכל בשחור ולבן. האיש הזה הוא טוב או רע.

אם הוא טוב, איך עשה דבר כזה

ואם הוא רע, איך ייתכן שתרם תרומה כ"כ משמעותית לחברה?

זו עוד הזדמנות לאמץ ץמשקפיים קצת יותר מורכבים ולהבין שהעולם מורכב, והאדם מורכב.

עד לגאולה העתידית טוב ורע תמיד יהיו מעורבים.

כמובן שצריך לבער את הרע, אבל האם ביעור הרע בהווה גם מבער את כל הטוב שהוא עשה בעבר?

בעיני זו התמיהה.

זה גם מתכתב עם פרשיית משי זה"ב. שהיה מושחת ללא ספק, אבל גם הקים את אחד מארגוני החסד היסודיים ביותר במדינה הזו.

נכון, ויותר מזהultracrepidam

בדיוק כמו שאני לא יכול וגם לא רוצה למחוק את התוצאות החיוביות שהוא הביא, אני גם לא אמנע (או לפחות רוצה להציג צד כזה. זאת באמת שאלה קשה ומורכבת) מלהשתמש באותם כלים (הספרים, בענייננו) כדי להביא עוד מזה.

זה יהיה כמו אם לדוגמה מנכ"ל מד"א יתברר כאדם מושחת, ואנחנו נימנע מלהשתמש בשירותיו בגלל זה

אגב, זאת בדיוק הגישה של נטורי קרתא - אם החילונים הקימו את המדינה כמרד בבורא עולם, אנחנו נחרים את המדינה.

 

אני חושב שהמורכבות היא הכרחית, וברגע שהשתמשנו בה, היא משליכה גם על העתיד.

בעיני בנוגע לעתידחתולה ג'ינג'ית

חשוב לקחת בחשבון את סוגיית ההרתעה ומעין מתן הלגיטימציה. כך שאני לא ממהרת להסיק שנכון להשתמש בכך בעתיד.

(ותוכן בעיני לא מקביל לשירות טכני, הוא מכיל בתוכו חלקים של האישיות הפוגעת)

גם אני לא ממהר להסיקultracrepidam

אבל אני חושב שיש כאן מורכבות שאי אפשר להתעלם ממנה

 

יש נזק גם בcancel culture. 

 

גם אני גדלתי על הסיפורים והמהלך החינוכי של חיים ולדר, ורבים אחרים. אני לא יכול ו(אולי לכן) לא חושב שצריך למחוק מהתודעה את הצד החיובי שבו. האם בעתיד הייתי פונה אליו שוב? אני מאמין שלא. אבל לחזור ולקרוא שוב דבר שהוא כתב? הרי זה כבר עיצב את התודעה שלי. ולא לדבר על כמה חומר מהנדס תודעה אני צורך בלאו הכי. התודעה שלנו - כן, כולנו - בנויה (גם) על הררי זבל שנצבר לאורך אלפי שנים. אז עוד קצת חומר שאולי נכתב על ידי אדם עם נפש לא טהורה, ועיצב דור שלם, בעיני הוא לא חומר מזיק ברמה כזאת שחייבים להתנתק ממנו. לגמרי אבין מי שכן. אפשר להוריד את זה מהמדף למדף של ספרים "בעייתיים".

 

אני רוצה להעיר על כמה נקודות בהקשר הזה:

1 כידוע ר' מאיר היה תלמידו של אלישע בן אבויה גם אחרי שהחמיץ. לא כל אחד ר' מאיר, אבל צריך לזכור שיש היבט כזה.

2 במקום מסוים, ההבנה המורכבת היא נכונה יותר גם חינוכית. אם אני שורף עכשיו את כל ספריו של חיים ולדר, אני מכריז על החינוך שקיבלתי כחינוך קלוקל, וזה מעיד בעיקר על עצמי. אם אני אומר "כן, אני מודע לחסרונותיו, ובכל זאת יש בו דברים טובים" - אחד הדברים הטובים האלה הוא החינוך שקיבלתי ממנו וממילא אותם דברים ממנו שיש בי.

ובמחשבה שניה צד נוסף...ultracrepidam

להפסיק לשווק את הספרים שלו זה דווקא דבר הגיוני - כי זה אומר לעצור את ההשפעה שלו במקום, ולא לקדם אותה יותר

 

אני חושב שמחיקה של העבר (להוציא את הספרים מהבית וכדומה) זה פחות קריטי, אחרי שכבר התוכן הופנם... אבל באמת להפסיק לשווק זה הגיוני

 

רק חבל שעכשיו נצטרך למצוא יוצרים באותו סדר גודל, ולקוות שעליהם לא תתגלה קופת שרצים חדשה

אולי צריך לתת להם את המקום שלהםתפוחית 1
ולא להפוך כל יוצר מכל תחום שהוא לגיבור על
אני לא חושב שעשו ממנו גיבור על.ultracrepidam

לדעתי התייחסו אליו בכבוד הראוי לדברים שהוא עשה - הוא כתב ספרים שהועילו לאנשים ועסק בחינוך בצורה אינטנסיבית, בצורה שלא רק הועילה לאנשים מסוימים אלא הכניסה רוח מסוימת, חיובית, למערכת. זה לא סתם שזה כזה אירוע גדול. הוא באמת דמות שמוכרת בכל בית בגלל דברים חיוביים שהוא עשה. אין בעולם החרדי הרבה יוצרים באותו סדר גודל - מבחינת היקף היצירה או מבחינת התוכן.

 

עצוב שאפילו אדם כמוהו היה טיפש מספיק וגם רשע מספיק כדי לא להסתפק בדברים החיוביים שהוא עשה אלא להרוס את החיים של אחרים ובסופו של דבר גם של עצמו. 

------רב שמואל
ההיבט היותר חשוב, הוא זה, שגם לקדוש ברוך הוא, יש אפשרויות: בזמן אחד הוא יאמר הלכות מפי כל הרבנים - גם רבי מאיר. ובזמן אחד - הוא לא יאמר בשם רבי מאיר - כי רבי מאיר למד אצל אלישע בן אבויה.

יבוא המתחכם ויגיד: נו, מה, ואתה מתעסק בעניינים כאלה גבוהים?
אז לא. כתוב "והלכת בדרכיו" ללכת בדרכי של הקדוש ברוך הוא. חז"ל כתבו את זה למטרה חינוכית מסויימת.

אתה אולי לא אוהב את ההיגיון שלה, כי אתה רוצה איזשהוא עיקרון "נצחי". אבל עקרונות "נצחיים" קיימים רק בסברות. סברות זה מאוד הגיוני - אבל אין אף סברה, עד היום, שזכתה להתקדמות מוחלטת בעולם הזה. אם יהיה לך שכל, תדע לעשות שלום בין הסבירות. אם לא יהיה לך שכל, ובכן, הסברות יגידו לך שלום שלום, ויום אחד אתה תחפש אותם ולא תמצא, ואולי תמצא רק איזה ספר שאתה משתחוה מזבח מקטר ומנסך אליו, וגם דורש לכבודו דרשות שמסבירות למה הוא לא העבודה זרה שלך, אלא הוא האלוהים בעצמו. עובדה: אפילו בתורה כתוב בפירוש שהדיינים נקראים "אלוהים".
מדא יקיא מתוכו את המנכ"ל, אם יתברר שהוא מושחתפשוט אני..

יש הבדל בין מנכ"ל של ארגון (הארגון הוא ישות עצמאית, המנכ"ל הוא המנהל למספר שנים),

לבין ספרים שכתב אדם.

זה לא אותו דברצהרים
לארגון שאדם הקים יש קיום מצד עצמו. ברגע שהוא מתפטר הארגון פועל לבד. כמו מים בנהר או חברה בע"מ.

לעומת זאת, הספר תמיד משויך לאדם שכתב אותו.
כשמקבלים ממישהו כאדם ערכיsimple man
בין אם זה רב ובין אם זה כל סוג של אדם ערכי שאתה רוצה לקבל ממנו ערכים, זה שונה מהותית מקבלת כל שירות או ידע טכני שמקבלים ממישהו.

הצורה שמצליחים לקבל ממישהו בבחינה המהותית הערכית, זה רק על ידי הערכה אפריורית שיש לאדם עצמו, איך היא נוצרה בדיוק? מכל מיני סיבות ראשוניות שגורמות לך לראות אותו כאדם גדול. בשלב השני יהיה אפשר לקבל ממנו.
ברגע שאין את ההערכה האפריורית הזאת אין אפשרות לקבל ממישהו ברמה הערכית. לא כי אסור, פשוט הבנאדם לא יצליח.
שוב, בדברים שנוגעים לידע רחב יותר ודברים כאלה ודאי שאפשר תמיד.
אוקי. אבל לא ניתן להתכחש לעובדהחתולה ג'ינג'ית

ששנים אנשים קיבלו ממנו כאדם ערכי.

ומה שקיבלו ממנו יצר אצלם עמדות נפשיות או תפיסות עולם.

ואלה לא יימחקו כשתסיר את ספריו מהמדפים.

נכון. בהחלטsimple man
אבל מעכשיו והלאה להשתמש במודע בערכים שלו יהיה יותר בעייתי אני חושב
עם זה אני דווקא מסכימה.חתולה ג'ינג'ית


יש דרך לקרוא את התחקיר המלא?תפוחית 1
בלי מנוי להארץ

פוסט מעניין על הפרשהצהרים
האמתחתולה ג'ינג'ית

לא מצליחה להבין ןמה גרם לה לתפנית בעלילה?

מה שכנע אותה שיש דברים בגו?

הפגישה עם אהרון רבינוביץצהרים
כן, ב"ה את העובדה הזו הבנתיחתולה ג'ינג'ית

רק לא הבנתי מה היה באותה פגישה שהצליח לשכנע אותה והפריך את העמדה הקודמת שלה.

אני משער שהוא פרש בפניה את התחקיר..צהרים
אני יכולה לשתף בתור חברה טובה של שירה אלקruthi
הכתבת שעבדה יחד עם אהרון רבינוביץ על התחקיר
אני יודעת על התחקיר הזה כבר למעלה מחצי שנה
כל מי שהיה טיפונת מקורב לסיפור הזה הזהיר מזה שחיים ולדר הוא אחד האנשים היותר חזקים בציבור החרדי
שהוא מסוכן, שהוא שילם והרבה על הסכמי שתיקה במהלך השנים.
הקושי לא היה למצוא עדויות, אלא כאלה שלא יפחדו שיצטטו אותם.
התחקיר הזה פורסם לאחר בדיקה מעמיקה מאד של הדברים, שיחות עם עשרות א.נשים, וכל העדויות המדוברות, פשוט חששו על עצמם.
אז כן, אני יודעת שיש לפחות עוד 15 עדויות שלא פורסמו מתוך פחד.

זה היה ידוע כבר המוןן זמן והוא פשוט דאג להשתיק את זהאפרת????
בשעה טובה שהסיפור התפוצץ
וזה חמור יותר מהסיפור עצמו.אניוהוא
יפה. מוטב מאוחר מלעולם לא.תורם דם
מסתבר שכבר היה פסק דין לפיו הוא נאף עם אשה נשואהפשוט אני..



בפעם הבאה שמישהו פה יתלונן על כך שפרסום הכתבה מהווה לשון הרע וכו', תזכרו את זה:
בלי הכתבה, אף אחד לא היה יודע על פסק הדין, על הפגיעות בנערות, והוא היה ממשיך לפגוע בעוד ועוד נשים ונערות.
רק שמישהו יסביר לי את פשע ההשתקהחתולה ג'ינג'ית

במשך כל השנים הללו.

ואיך כל אותם בתי דין שפסקו את מה שפסקו יוכלו לטעון ידינו לא שפכו את הדם הזה????

לדעתי זה בגלל שלא הייתה שם בעיה של אינוס וכדומהפשוט אני..

כלומר אם היא רצתה והוא רצה אז הם פושעים בעייני ה', אבל לא ברמה שתצדיק אזהרה של בית הדין אל כלל הציבור (כי החטא היה כלפי ה' ולא כלפי הציבור).

כמו שלא צריך להזהיר את הציבור מפני פלוני שאוכל ביום כיפור.

ואישה שנאנסת גם נאסרת על בעלה?שפרינצא בוזגלו


לא. אלא אם בעלה כהןאניוהואאחרונה
אולי הלכתית זה כך.חתולה ג'ינג'ית

מקצועית הוא היה בעמדת כח ויש בזה צד פלילי.

וכשיודעים שזה אדם שעוסק עם ציבור אז כן צריך להזהיר את הציבור מפניו, גם אם הוא "רק" פושע בעיני ה'.

גם אצל הרב טל הסיפור היה בהסכמה ותלו אותו בכיכר העיר על זה.

תגובת חיים ולדרsimple man
חיים ולדר מגיב: אני חף מפשע, עבודת הקודש שלי עם ילדים הביאה לי שונאים רבים | ערוץ 7


אני פונה לכל מי שנחשף לפרסומים החמורים נגדי וזועק את זעקתו של דרייפוס אשר השפילוהו בכיכר העיר תלשו את דרגותיו ושברו את חרבו לעיני המונים. "אני חף מפשע"!!
אנא מכם עשו רק דבר אחד: השקיעו קצת מחשבה וקורטוב היגיון ותנסו להטיל ספק בהשמצות הנוראות ולא למהר לחרוץ דין על מי שכל חייו ופעילותו היו למען ילדים ולמען זכויותיהם.
אני מכחיש בתוקף הפרסומים כביכול ניצלתי ילדים או ילדות. זהו שקר שאין לו כפרה וניתן לחוש שמטרת התחקיר כולו הייתה לקעקע את הדבר שהכי מזוהה איתי - הגנה על ילדים ולהשפיל אותי עד עפר.
ישנה עדות של העיתונאית אראלה שטרנבך שאנשים שפנו אליה השקיעו הון רב כדי לפגוע בי בכל דרך אפשרית.
אני מצהיר בזאת שמעולם לא זומנתי לבי"ד בנושאים או טענות הקשורים לענייני נשים. התעודה שהופצה אינה נושאת את שמי ורק מעידה על המסע המתוזמן והממומן נגדי.
מתפלא אני על הרב שמואל אליהו שלא עשה את הדבר הפשוט ביותר - לברר איתי טענות כאלה. הוא היה נוכח לדעת שהטעו אותו. בשיחתו עמי שאלתיו כיצד פסק דין מבלי לעמת אותי עם העדויות והוא ענה שלכן אמר רק לאחסן ולא להוציא.
איך אני יכול להתמודד עם טענות שאין לי שום פרט עליהן ואיני יכול להבין מאין באו ומה היה האינטרס של מי שאמרן?
חייבים להבין שדווקא עבודת הקודש שלי עם ילדים הביאה לי שונאים רבים וחזקים בדמות פוגעים מינית שחשפתי או אנשים שהפעילו אלימות קשה כנגד רעייתם/ילדיהם ואני עצרתי זאת.
ככל שפעלתי יותר לטובת הילדים כך רכשתי את שנאת מבקשי רעתם. גם כמותית וגם בלהט הרצון לפגוע בי.
לסיכום: בכל מסכת ההשמצות האחרונה לא הוצג בפני אפילו מקרה אחד שאני יכול לזהות מלבד אשה שהתלוננה נגדי ב2008 תלונת שווא והתיק נסגר כלעומת שנפתח מבלי שהזדקקתי לשירות עורך דין.
מומחים שונים מציעים לי לשתוק עד יעבור זעם. איני יודע אם הם צודקים אך הם המומחים. מה עוד שכל אחד מבין שיחיד אינו יכול להתמודד עם מבול כזה של השמצות שקריות.
הבהרה זו נכתבה בשל בקשתו ועידודו של הרב חיים שאולזון להשמיע את קולי.

נ.ב.
הפרסום כביכול כמלמד רקדתי עם התלמידים לשמע פטירתו של הרבי מחב"ד שקרית ומופרכת בדיוק כמו שאר הפרסומים הפוגעניים.
אני מבקש מכל אלה שנתקלים בפרסומים נגדי לבחון אותם שוב ולהבין שמדובר במסע השמצה מאורגן שלא היה כמותו.
רק נסו להטיל ספק. זה הכל.
אני מאמין שבקרוב אגלה מי עמד מאחורי המסע הזה ואוכל לפרום את העלילות אחת לאחת.
שקרן, מה יש להגידפשוט אני..
''אני מצהיר בזאת שמעולם לא זומנתי לבי"ד בנושאים או טענות הקשורים לענייני נשים'' - אלא שפסק הדין פורסם עכשיו על ידי הרב עמיחי אליהו, והוא טוען שיש עוד כאלה.
הספק העיקרי שעשוי להתעוררחתולה ג'ינג'ית

הוא בשל כך שולדר מחזיק אצלו תיבת פנדורה של סיפורי זוועות על חלק מהצמרת החברתית. אני יכולה לדמיין תסריט לפיו ולדר היה לקראת פרסום אחד מאלה לטובת הכלל, ואז קמו עליו להרגו כדי להשתיק סיפור אמיתי אחר.

זו אפשרות.

לוידעת, אחרי הצילום של פסק הדין כבר קשה לי להאמין שזה שקר.שפרינצא בוזגלו

אני לא מוצאת סיבה אחת שהרב אליהו היה משקר על כולנו.
לא רואה שום מניע שיכול לגרום לבן של רב לזייף פסק דין סתם.
הרב אליהו שנים חושף פרשיות כאלו, הוא עושה עבודת קודש, ואני לא רואה הבדל בין הסיפור הזה לבין סיפורים אחרים.
בדיוק כמו מוטי אילון ואחרים, גם לו יש ויהיו תומכים, אנחנו מוזמנים לתפוס צד, ובהקדם.
אני לא רוצה להיות בצד של התוקפים המיניים והורסי המשפחות רק בגלל קונספירציות.
בהתחלה זה בהחלט לא היה הכי אמין שבעולם, לאט לאט התבררו מימדי והקפי הפגיעות שלו...
 

הוא טוען שלא כתוב שזה הואultracrepidam

ובאמת כתוב שם "חיים ו.", שזה ממש לא חייב להיות הוא

בכל מקרה, אני לא רואה את התועלת הגדולה בדיון אם זה הוא או לא הוא.

 

אני חושב שלכולם כאן ברור איך מתייחסים אליו בהנחה שהעדויות נכונות.

יכול להיות שאין בעולם בכלל אדם בשם חיים ולדר, רק ח. יערי שמתחזה אליו - זה לא משנה מבחינתנו.

 

אני יכול להבין את ההשלכה לעניין לקרוא בספרים שלו, על אף שלדעתי האישית שציינתי בהרחבה זה לא כזה משנה, אבל אז באמת די במה שכתב הרב שמואל אליהו, להחרים את הספרים או להוריד מהמדפים בגלל השמועה כאקט חינוכי, בלי קשר לשאלת האמת.

אבל חוץ מזה? למה שיהיה אכפת לי מה עשה חיים ולדר?

הצד שאנחנו תופסים הוא להוקיע שחיתויות כאלהחתולה ג'ינג'ית

מהחברה שלנו.

לתפוס צד בלהכריע בשאלת היה או לא היה פחות משמעותי מבחינתי.

כי שתי האופציות הן איומות.

אם היה- זה נורא ואיום. עצם הפגיעה ועוד יותר מכך ההשתקה שלה.

ואם לא היה- אז נורא ואיום איך במחי מקלדת או עיתון יש לנו כח להרוס בן אדם ומשפחה ולזעזע ציבור וקהילות שלימות, ולזרוע בלבול וחוסר אמון ופחד.

אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי.

גם לפני הפרסום של הרב עמיחי אליהושפרינצא בוזגלו

זה שהוא מצהיר לא אומר שומדבר.
'אני מצהירה שלא אכלתי שוקולד מעולם', אמין ביותר, מה יש להגיד.
זה מילה שלי מול מילה של אמא שלי, תבחרו במי להאמין אבל אני מקווה שתאמינו לי.

 

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך