הגיע חנוכה ואיתו כבדות בלבדבורית
אין לי מושג מה ולמה
קמתי ככה בבוקר
ואני עד עכשיו עם איזו מועקה לא ברורה
היה לי בוקר הזוי
קמתי הפוכה לא הצלחתי להתמקד בכלום
איחרתי הסתרבלתי
וכשניסיתי לצאת מהחניה עשיתי תאונה
קלה ומבאסת סתם הוצאה יקרה
כפרת עוונות
ומשם ממשיך לי הבאסה לאורך כל היום
ולא משנה מה אמרתי לעצמי
ועודדתי את עצמי
כלום נאדה
מרגישה כמו סביבון מעופרת יצוקה
כ.ב.ד.ה
ישבתי לאכול עם הילדים צהריים
השקעתי בלהקשיב להם
לסדר, לנקות, לטגן לביבות
אכלנו ביחד בערב עם סופגניות
התנתקנו מפלאפונים שעתיים ויותר
קראתי תהילים
ישבתי עם בעלי לדבר
שתי דקות וכבר התעצבנתי עליו והלכתי
והוא לא מבין מה נסגר איתי
וגם אני לא
אוף 😔
אוף. יש ימים כאלהשחרית*
ובעיני במצבים כאלה העצה הכי טובה היא פשוט ללכת לישון.
מחר יום חדש. אור חדש.
חיבוק.
תודה רבה אהובהדבורית
בהחלט מסכימה עם העצה ללכת לישון
זה גם אצלי הרבה פעמים הפתרון...
אויש איזה מבאסמשמעת עצמית
תעשי מקלחת טובה ארוכה
שימי לך קצת מוזיקה
ולכי לישון

מחר השמש תזרח.
תודה נשמה ♥️דבורית
❤️❤️❤️❤️מיואשת******
בסוף את תביני למה
זה יבוא
ותביני
ותחשבי מה לעשות עם זה הלאה
לפעמים צריך לדברים זמם לשקוע
(אצלי זה קורה מהדברים הכי בסיסיים. אם עליתי קילו למשל, שזה די זניח שמשקל בכללי, עדיין זה גורם לי דיכאון רציני ולוקח לי זמן עד שאני מקשרת. )
חיבוק גדול אהובה
אני באמת חושבת שנפל לי אסימוןדבורית
קצת נשבר לי לחיות בלחץ כל החיים
כל הזמן מתרוצצת
והכל בלחץ מטורף
ודבר נופל על דבר
אין לי בעיה לעבוד קשה
אבל המרדף הבלתי פוסק הזה
והמירוץ אחרי הזנב של עצמי
עייפתי
אני כל הזמן חושבת על זהחגהבגה
איך אפשר?
זה לא באמת אפשרי החיים שאנחנו חייל פה
עול הפרנסה
וכל המ סביב...
בטח שאפשרoo
אני נטשתי את המירוץ מזמן
צורת החיים שבה רצים בבהילות מדבר לדבר, היא לגמרי בחירה.
נכון, רוב האנשים נמצאים במירוץ כזה או אחר, אבל זה ממש לא כורח המציאות
כן, אם יש כסף זורם, אפשר...חגהבגה
אבל אם צריך לפרנס, רוב הפעמים החיים לחוצים
אין לי כסף זורם, אני מפרנסת את עצמיoo
אשרייך...חגהבגה
תוכלי לתת לנו קצת טיפים? אני כל הזמן חולמת חצאת ממירוץדיאט ספרייט
העכברים הזה ולא מצליחה
טיפיםoo
להבין שהמרוץ הוא לא אמיתי, הוא רק בראש, אין בסוף המירוץ הזה שום דבר
לתעדף פעולות הכרחיות
לעשות כל פעולה בישוב הדעת ולא למהר
לקחת הפסקת מנוחה בין פעילות לפעילות
לשלב בכל יום זמנים של פסק זמן עצמי
לעשות ספורט באופן קבוע ולאכול בריא- זה מוציא את הסטרס מהחיים
לאכול בריא זה באמת משהו שאני חייבת לקחת לתשומת ליבי..דיאט ספרייט
ממליצה על סרטון ביוטיובoo
של רוני קובן פוגש את המתנתקים מהרשת, שנותן מבט אחר על החיים, ולי זה עזר להעמיק את השליטה בקצב החיים שלי
אה וואי חח תודהדיאט ספרייט
מסכימה, זה עניין של בחירה אבל לרוב זה גורר ויתורים כואביםהמקורית
תלויoo
כמה חשוב לך להאט את קצב החיים, ומה משמיטים מהעשיה היומיומית.
לי היה מאד חשוב, וזה דבר שהטריד אותי מאד כשעדין הייתי במירוץ. והדברים שהורדתי מהעשייה היומימית לא היו ויתור, אלא בחירה מושכלת בדברים פחות חשובים שהצפיפו את היום שלי
אז אולי אני לא הבנתי נכוןהמקורית
כי חגה אמרה שלצאת מהמרוץ ומהמרדף היומיומי זה כמעט בלתי אפשרי כשיש בית לפרנס וצריך לעבוד ולשלם חשבונות, אז חשבתי שאת מגיבה לה בעניין הכלכלי שאפשר להוריד הילוך
ועכשיו את אומרת שמדובר על דברים אחרים בהתנהלות השוטפת, זאת אומרת שאת לא מתכוונת לעבודה? תוכלי לפרט ולהשכיל אותנו?
גם בהקשר של עבודהoo
יש הבדל גדול אם את ממהרת לעבודה הלוך חזור, או שאת לא ממהרת, וענין המהירות תלוי לגמרי בבחירה, אם היום שלך מתוכנן בצפיפות או שלא
מה הכוונה מתכונן בצפיפות?חגהבגה
דברים בסיסיים של
עבודה
פיזור ואיסוף ממסגרות
בישול
סדר וארגון
בלי רופאים/חוגים ועוד בלתמים,
עם כמה ילדים, זה עמוס מאוד.
היום יכול להיות עמוס בפעילויות אבל לא צפוףoo
אם עושים כל פעילות בנחת בלי למהר, ועושים הפסקת מנוחה בין פעולה לפעולה, אז לא מרגישים במירוץ
אני מבינה, ואכן חשובה פה הסמנטיקההמקורית
בין ויתור לבין בחירה מושכלת
אהבתי את הדיוק של המושג, מאוד מתחברת לזה. כולנו עושים את זה בכל מיני תחומים בחיים אני מאמינה
מזדהה מאודאורוש3
חיבוק גדול על הקושי. ❤️המקורית
ממש מבינהמיואשת******
אבל אני חושבת שחשוב לחשוב ולהבין מה חשוב לך ומה את מוכנה לוותר למענו
היתה לי תקופה שממש שקלתי לעבור למשרה אחרת רגועה יותר ומתגמלת פחות
ובעלי היה לגמרי בעד
ועשינו חישובים מה נוריד בשביל זה
ובסוף הבנתי שלא יהיה לי טוב , אני לא באמת אהיה מאושרת ברמת חיים שתאפשר לי עבודה רגועה יותר
ואין לי ספק בכלל שיש נשים שהיו מגיעות למסקנה אחרת
אבל הענין הוא שלמרות שלא שיניתי הרבה בתכלס
ברגע שהבנתי שיש אופציה אחרת, ושזה *בחירה* שלי, אז נרגע בי משהו פנימי עמוק.
לאט לאט למדתי להביא את זה לעבודה שלי. להבין שזה ממש בסדר להיות באמצע, לא מצטיינת.
להצטיין בחיים האישיים שלי, ובעבודה להיות ״עובדת טובה מספיק״ 😆
לא פוטוגני לומר את זה אבל באמת שזה בסדר גמור.
אני לא מחפשת קריירה יותר
אני מחפשת לעבוד טוב ולהביא משכורת שטובה בעיני הביתה
שמישהו אחר יקבל קידום
אני מקבלת חיים מאוזנים.
זה תהליך ארוך פנימי אבל לגמרי אפשרי
צריכה עוד לחשוב על זהדבורית
תודה שכתבת בינתיים
עוד לא מוצאת כוחות לחשוב לעומק
זה באמת מטורף השנים האלה...קמה ש.
בס״ד

ואני עם פחות ילדים משלך...
מאמינה שהאיתות הזה הוא טוב.
הוא קשה וגורם לך למועקה הזאת.
אבל הוא גם הזמנה לעוד שלב בבירור שלך לקראת חיים הכי מדויקים שאפשר. בין אם זה יביא לשינויים מעשיים כלשהם או לשינויים ברמת התודעה, כמו ש@מיואשת****** כתבה. אלה כאבי גדילה, אני מאמינה...

ושוב - מזדהה, מזדהה, מזדהה...
(וזה עוד בתור משהי שכבר הורידה המון ברמה הטכנית...)


שה׳ ישלח לך את כל הכוחות להם את זקוקה ❤️❤️
אמן קמה תודה ♥️דבורית
קשה לי ממש
אוי נשמה! עדיין?💔קמה ש.
עכשיו רואה את מה שכתבת למטה.... שולחת לך חיבוק ענק!!!!!קמה ש.
בס״ד

תרגישי בנוח לשתף אותנו עוד ועוד, ממש לספר לנו על על מה שמעמיס עלייך כל-כך.

אוהבות אותך מלא!!!!!!!!!!

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

ומצטרפת לרעיונות הטובים של @בת 30. וממליצה גם משהו שמכיל איזושהי פעילות גופנית. יש בתנועה של הגוף משהו מרפא ושמחזיר לאיזון. נגיד אם תצאי עם בעלך, תכניסו ליציאה הליכה קצבית ממש של 20-30 דק׳ לפחות.
מה שלומך?בת 30
רק רציתי לומר שאני מזדהה מאוד...
אני הייתי רוצה להאמין שאפשר אחרת, אבל אין לי עדיין הבנה ותשובה לאיך עושים את זה אחרת.
בהתמוטטות עצבים כנראהדבורית
תודה רבה ששאלת ♥️
לקח לי יממה רק למצוא מילים לענות
אני צריכה לחשוב על דברים שיכולים לעזור לי להירגע
אשמח לרעיונות 😔
אוי אויבת 30
קשה להגיד מה ירגיע אותך...
אני רק יכולה לחשוב מה היה מרגיע אותי.
- לצאת לבד או עם בעלך לטיול קצר בסביבה. הכל מהמם אחרי הגשם.
- להקדיש חצי שעה מול נרות חנוכה , לדאוג שאף אחד לא פונה אלייך, ולהגיד תהלים או להתפלל,
- לנסוע לכותל,
- למצןא מי שיעשה הכל במקומך. ואת לא תעשי כלום בבית כל היום. רק תקראי ספר, תשחקי עם הילדים אם בא לך, תישני, וכד'

הלוואי שה' ישלח לך איזה פך שמן קטן להאיר לך!!
ממש תודהדבורית
השתדלתי ליישם חלק
מחפשת כל הזמן נקודת איזון
לצאת ממנה ולחזור אליה
נשארת מול הנרות לבד להסתכל עליהם
תודה רבה על כל הפירוט הזה
אוי קשהoo
לי במצבים קשים עוזר להיות לבד או בחדר או לצאת לאנשהו בחוץ, ולקחת החלטה אחת ליישום במיידי לשיפור המצב
תודה רבה!דבורית
לבד ממש עוזר
פשוט לא מתאפשר..
והחלטה ליישום מיידי זה ממש נכון
שולחת לך מהר חיבוק כי התחייבתי לסגור עד להערבקמה ש.
בס״ד

אבל נזכרתי בהודעה שלך והיה לי חשוב לשלוח לך חיזוק מזדהה (גם עלי עברו כמה ימים לא הכי עכשיו). את אלופה. בטוחה שהאור כבר יחזור 💛.

וזהו סוגרת מעכשיו בלי נדר.
קראתי את הסגולה הזו על נרות החנוכה. מניחה שמועילה גםאורין

למועקות למיניהן ותחושות עצב. ובכלל אני מאמינה בהתבוננות באור של נרות חנוכה ותפילות לישועות. 
"לפחדים : שיסתכל הרבה על הנרות של חנוכה כי ראשי תיבות נפש זה נר פתילה שמן... שזה דברים שקשורים לחנוכה.. וזה מרפא את נפשו את אדם... וטוב לקרוא לשמירה והצלחה את מזמור צ"א בתהילים שזה מזמור "יושב בסתר עליון.." ויש את זה בכל ספר תהילים..."
תזכי לשפע שמחה ואור!

וואו אהבתי ממש. תודה רבה יקרה ❤️קמה ש.
(מאיפה זה? יש לך מקור אולי?)קמה ש.
האמת שקיבלתי עם עוד סגולות ואיני יודעת מקור. בחלק מהדבריםאורין

כן מופיע מקור (חיד"א ועוד). גם באתר תהילים יש סגולות על ניסי חנוכה והנרות https://www.tehillim-center.co.il/article/1086  כל שנה אני יושבת ומסתכל באור נרות החנוכה - ברור לי שהוא משפיע לטובה

 

מצרפת את הקטע המלא שקיבלתי
 

אוצר סגולות אדירות 🤩 לחג החנוכה 🕎 בזמן הדלקת הנרות - מצווה גדולה לשתף לכולם! ↪️ ⭐

🕎 - לשבת מול החנוכייה 1/2 שעה, להביט בשלהבות. זהו ריפוי לנפש, ריפוי לפחדים, האור הזה הוא האור הגנוז שנברא לפני שנברא הפחד. 

🕎 - אומר החיד"א: מי שבוכה ליד נרות חנוכה עד שמרוב בכי לא רואה כמה נרות יש, תתקבל תפילתו. 

🕎 - בעל ה"חוות יאיר" מבטיח: אישה שיושבת מול הנרות 1/2 שעה זוכה ליישוב הדעת כל השנה - דבר שחסר אצל כולם בדור הזה. להתפלל ולבקש – האושר בהישג ידך. 

🕎 - האמינו בהתחלה חדשה דווקא ממצב הנראה לך קץ... [פרשת חנוכה מ-קץ דווקא מהקץ - באה הישועה] 

🕎 - מדליקים נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ר"ת שער. נפתח שער מעל לחנוכיה. ועוד כתוב: "שרפים עומדים ממעל לו", לו = 36 נרות שמדליקים בכל החג [ללא השמש] מעל החנוכייה נמצאים מלאכים שנקראים מכניסי תפילה שמעלים את תפילותינו עד כסא הכבוד. 

🕎 - כל פעם שעוברים ליד החנוכייה, לדמיין את השער הנפלא שנפתח לכבוד החנוכה ולבקש. 

🕎 - בשם הרבי מסלונים: הסתכלות על אור הנרות בכוחה לשרוף מראות אסורים שראינו כל השנה. 

🕎 - מצווה להדר בחנוכייה יפה, להראות לה' שעושים הכל בשביל כבוד ה'. מסופר על החיד"א שרצה מאוד חנוכיה יפה, מה עשה? שם 4 כוסות בצד ימין ו- 4 בצד שמאל, ובאמצע שם פמוט דמוי כסף = עשה הכל להדר וכך היה שמח. 

🕎 - מי שרוצה שיחולו עליו הסגולות של שמן הזית שהן זיכרון, חכמה, ושילדיך יצופו מעל כולם בחכמתם ובידיעתם, יהדר וידליק נרות חנוכה בשמן זית למאכל. 

🕎 - כל יום לאחר ההדלקה לומר 7 פעמים בשקט ופעם אחת בקול את הפסוק: "ויהי נועם וכו'.." [פסוק אחרון של פרק צ'] ופרק צא' כולו. זהו המזמור שאמרו המכבים במלחמתם הנואשת מול היוונים, "יפול מצדך... ורבבה מימינך... אליך לא ייגש" אפילו אם כולם מתמוטטים מסביבך, ה' ישמור אותך. 

🕎 - סגולה לזיווג: ערב חנוכה שחל להיות בשבת, בשם הרבי מסלונים: נרות שבת – סמל הזוגיות. נרות חנוכה = סמל לילדים. לומר לה' שרוצים ומתחננים על שלימות הבית היהודי. כותב המהר"ל על הכוח העצום שיש לנרות שבת הדולקים סמוך לנרות חנוכה כוח לבניית משפחה. 

🕎 - ליל חנוכה שחל בר"ח טבת, סגולה גדולה להתפלל על מי שרוצים שיחזור בתשובה מפני שביום זה שב בתשובה ישמעאל בן אברהם אבינו ואז נפטר אברהם אבינו, עד שזכה לראות את בנו שב בתשובה. נאמר על אברהם אבינו "תקבר בשיבה טובה" ר"ת טבת. ואם את ישמעאל השיב ה' בתשובה, יכול להשיב כל אחד. 

🕎 - סגולה להתפלל בר"ח טבת על מי שנמצא בתערובת עם גויים כי ביום זה גרש עזרא הסופר את הנשואים בנישואי תערובת. 

🕎 - אשרי אדם שומע ובערב ר"ח יפריש מעות לצדקה. 

🕎 - ימים אלו מסוגלים מאוד לתיקון פגמי נפשו בנתינת הצדקה וביחוד ללומדי תורה להחזיקם. 

🕎 - אשרי אדם שנותן לתלמידי חכמים הנצרכים יותר בחנוכה ויזכה בזה להון ועושר בביתו וצדקתו עומד לעד [בשם הגר"ח פלאג'י זצוק"ל] 

🕎 - לאחר הדלקת נרות לומר: "יהי רצון מלפניך ה' אלוקי ואלוקי אבותיי שתהא הדלקת הנרות רצויה לפניך ותתקבלנה כקורבן ריח ניחוח לה' ויתכפרו לי עוונותיי ותצליחני" [כאן יבקש כל אחד לפי צרכיו]. 

🕎 - צריך להתנות לפני ההדלקה שאינו מקצה את השמן למצות נרות חנוכה אלא כשעור המצווה 1/2 שעה מזמן הדלקתם ואז אפשר להשתמש בשמן הנותר לכל הדעות. 

🕎 - את השמן שנשאר כל יום מהנרות, לשים בצנצנת ולשמור סגולה לרפואה שלימה ולמחלת השושנה. למרוח על מקום החולי - "ומנותר קנקנים נעשה נס לשושנים". 

🕎 - את הפתילות המשומשות לשים בשקית ולשמור לערב פסח, לשרוף אותם עם החמץ. 

🕎 - סגולה לרפואת הנפש: להכין את הנרות בעצמך - נר, שמן, פתילה - ר"ת נפש. התרפיה הזו מועילה לרפואת הנפש.

שתפו הלאה לכל החברים...

תודה! ❤️קמה ש.
תודה רבה ♥️דבורית
אני גם מכירה את הסגולה הזאת.. תודה שהזכרת!דפני11
ודבוריתושש חיבוק נשמה!!!!
באמת שאין לי מה לומר חוץ מאשר לשלוח לך אהבה ועוד אהבה .


ו..אפשר לומר על הקטע של הנרות משהו?
ככ אוהבת שהנרות דולקים ולהתפלל ולהסתכל עליהם...
אבל השנה מרגישה שזה ממש באמצע היום..
אנחנו מדליקים בזמן וזה יוצא באיזה 16:30 בערך.. נחיתה כזאת עם הילדים.. כולם רעבים, גמורים וסוף יום כזה... אין לי פניות נפשית להסתכל על הנרות בכלל... צריכה שקט..
ועד שמתחיל להתפנות לי מקום בנפש הנרות כבר נכבים.....
מה עושים? יש למישהי רעיון?
על פניו... הייתי משקיעה במשהו טעים לאכולקמה ש.
בס״ד

איזושהי סופגנייה שווה או כל דבר אחר שמקובל עליכם ועשוי לעזור להם להחזיק מעמד עד שאת תגיעי לרגיעה הזאת...

ו/או יצירה או משחק שווים שיעסיקו אותם... (אפשר אפילו משהו ממקס סטוק או דומה).

ואפשר להתחיל בלנגן / לשיר / לרקוד / לשחק בסביבונים ביחד כדי להעניק להם נוכחות ואז כשהם אוכלים סופגניה או מציירים וכו׳ - תקחי לך זמן מול הנרות...

כתבתי כמה כיוונים שעלו לי. אבל בשורה התחתונה אני מזדהה עם הקטע הזה שלהסתכל נטו בנרות, זה לא הדבר הכי ישים כשיש משפחה מסביב... 🤗

ואם הם קטנים ואתם הורים תקתקנים (היינו פעם אבל אנחנו כבר לא 😕), אולי אפשר לסיים את הערב מהר ולשבת בלי מסכים ובפניות מול הנרות אחרי ההשכבות...
את מותק תודה!דפני11
איכשהו כל הדברים האלו לא ממש הולכים לי ואני בעיקר מרגישה לא פנויה בכל זאת...
אבל אולי ננסה שוב..
בכל אופן תודה שוב על ההשקעה!
מבינה ❤️... (באמת)קמה ש.
בס״ד

ובמקביל גם מאמינה שתמצאי את הדרך שתעבוד לך בסוף. המון ברכה והצלחה! ❤️
אולי כוסיות יותר גדולות עם הרבה שמן זיתאורין

שידלקו יותר זמן ויתנו לך יותר סיכוי להספיק לשבת מולם. אבל גם אם רק כמה דקות תספיקי, זה ממש בסדר, כי שלב הילדים הקטנים הוא השלב שרוב ההשקעה בהם. בעה יגדלו ואז תוכלי לשבת בנחת. אשריכם וחנוכה שמח

אוי גם אני הרגשתי ככהדיאט ספרייט
אז פשוט העברתי את הדלקת הנרות לזמן קצת יותר מאוחר
אולי זה לא מהודר הלכתית אבל זה מהדר את הנפש שלי
את נשמה תודה רבה ♥️דבורית
אויש....דיליה

כן יש ימים כאלו.

מי ייתן והתהפך לך שוב כי זה טיבו של חנוכה סוב סוב סוב....

לפעים צריך לגעת גם בקושי כדי לראות את האור...

מקווה שמחר יהיה לך טוב יותר!!

תודה ♥️דבורית
רק לכתוב שאני דואגת לך וחושבת עלייך! 💗קמה ש.
מצטרפת, מקווה שאת בטובoo
זה לא מובן מאליו ומחמם את הלב שאתן שואלותדבורית
אני עדיין מחפשת נקודת אחיזה
משהו יצא פה מאיזון
פירטתי למעלה לקמה
אולי יהיה לך רעיון
מה עושים כשמרגישים שהחיים משתבשים?
אין עלייך בעולםדבורית
באמת תודה על הדאגה
לא משנה מה ניסיתי, כמה מניעות בדרך...
שתי הקטנות חולות מרגע שהתחיל החופש
זה מעמיס על הכל פשוט מדכא
וכל רגע נוחת עלינו עוד משהו
בדיקה של חמותי שבעלי נסע ללוות אותה
אבא שלי שנשאר לבד והלכנו לבקר אותו
ואיזה חוזה שהיה צריך ערב אז ביקש שבעלי יבוא
ואנחנו באמת רק שניים ולכמה חלקים אפשר להתפצל?
מרגישה שככל שהכוחות אוזלים
ככה נוחתים עלינו עוד ועוד משימות
ישבתי בשבת על ספסל לנשום אוויר עם חברות
נפל איזה ילד שאמא שלו בתפילה ואבא שלו חזן
בכה גלגל עיניים
ואף אחד בסביבה שיטפל בו
איכשהו הוא נחת אצלי בידיים
ואני מנסה לטפל בו לחפש את ההורים שלו...
חזרתי הביתה מותשת
אולי הציפייה שלי לנוח או להירגע לא מותאמת למציאות
לא יודעת מה לחשוב
אתמול נסענו בעלי ואני לבקר את אבא שלי
אמרנו על הדרך נדבר
כל הדרך טלפונים מהילדים
הבוקר הייתי בריצות בקופח עם הקטנות

ה' אני באמת לא יודעת מה אתה רוצה ממני
כפרת עוונות
איי כואב לי לקרואמיואשת******
ממש כואב
אני כל כך שם וכל כך מבינה
אני עומדת לומר לך משהו לא פשוט ליישום
מבחינה רגשית
עבורי לפחות היה נמש קשה ובכל זאת
כשהתחלתי לבכות מכל שטות הבנתי שעברתי את הגבולות.
ועניתי בשורות קצרות מאד לחברה ששואבת ממני המון כוחות כרגע (מוצדק לחלוטין מבחינתה, תקופה קשה, אבל לי- אין מה לתת כרגע) אז עניתי רק לפיקוח נפש ואמרתי שאנחנו בחופש.
אמא ביקשה משהו שלא באמת היה קריטי ואמרתי שאני פשוט לא יכולה כרגע כי אני עמוסה מאד
הוזמנתי לשתי מסיבות ולא הלכתי. אנשים קצת נעלבו אבל החיים שלי חשובים יותר
סיננתי
לא נעים
קשה
לא יודעת מה חושבים
נוגד את האופי שלי
אבל, פיקוח נפש.
חייך קודמים
חיי הילדים שלי קודמים לחסד החיצוני
וגם לחסד אמיתי כמו כיבוד הורים יש סדרי עדיפויות, מה שבאמת קריטי, ומה שנוח להם לבקש מאיתנו כי אנחנו תמיד עוזרים אבל מעשית אפשר לבקש גם ממישהו אחר.
אם נעשה תמיד את כל הדברים הלא חשובים עבור כולם, לא ישאר ממנו כלום כדי לעשות את הדברים החשובים
ולכן, לא תמיד, לא בכל פעם, אבל בתקופות עמוסות, לסנן. לומר אני מצטערת אני לא יכולה כרגע.
אנחנו נשלם מונית תבוא אלינו
הנה מספר של עוד טוב הוא יעזור לך עם החוזה
להיכנס לעזרת נשים ולומר אמא של הילד הזה בואי מיד, וללכת
לומר לילדים עכשיו בשעה הקרובה תסתדרו לבד ותקשרי רק אם זה משהו שמצריך אמבולנס
גבולות יקירה
תכבדי את הגבולות שלך
את אשה מיוחדת
מגיע לך
לנו
אנינו בני אדם. זה חלק מהנסיון שלנו פה בעולם להודות בענווה שאנחנו לא יכולים הכל. רוצים, אבל לא יכולים.
תדעי לך כשבאים ממקום חשוף ואמיתי לאנשים אהובים אין הורים ואומרים סליחה , אנינו ממש רוצים אבל באמת לא יכולים. אני גמורה אבא, לא ישנתי רצוף כמה לילות, הבוס כועס עלי, הילדים חולים, ונגמרו לי הכוחות.
אז הם לרוב מבינים ומקבלים ומרחמים
ואם לא, אז תרחמי את. ותביני את. את
עצמך. תרחמי עליך, תתני לך. זה חובה ממש.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
איך השקעת לכתוב לי בפירוטדבורית
ממש תודה
אני מרגישה שאת מבינה בדיוק
באמת מרגישה שזה חצה גבול
וזה מבאס אותי
שאני נצרכת לחתוך בבשר החי כפשוטו כדי להציב גבול
תביני שבשבועיים האחרונים שתי חברות טובות שלי ילדו
אירגנתי לאחת מהן שבת
לשניה הלכתי לקחת את הילדים שלה קצת בשבת בבוקר שתנוח
ואצל חברה שלישית שגם ממש קרובה, היתה לוויה וישבה שבעה.. אוווטינג מטורף מה שעשיתי עכשיו, מי שזיהתה שתכתוב לי בבקשה
זה ייצר פה כאוס בבית
בעלי ממש נפגע ממני
למה כולם חשובים והוא אחרון
אתמול שיתפתי אותו כמה דברים אחרים הגיעו לפיתחי ואמרתי לא. וזה באמת יצא תקופה לא נורמלית בעליל.
הבעיה שזה מביא אותי למצוקה מרוב עומס
והגענו למסקנה שאם קשה לסנן אז צריך לפחות להכניס יותר עזרה
וואו. ממש אפשר לשמוע את העומס עד לפהמיואשת******
אצלי זה הגבול. כשאני מבינה שהבית שלי נפגע
את יודעת, חברות יש להן עוד חברות חות ממך
לילדים ולבעל יש אמא/אשה אחת.
וזה לא אומר לא לעזור
זה אומר לשלול אוכל קנוי לחברה. כן, בהתחלה זה מרגיש הזוי ומזעזע, ואיך אפשר, אבל אפשר להוריד סטנדרטים. באמת אפשר. העולם לא מת. מקסימום היא תשלח לך גם אוכל קנוי פעם הבאה. מה יקרה? יש אוכל קנוי ממש ממש טעים היום.
אפשר לקחת את הילדים שלה עוד שבועים , כשיהיה לך יותר רגוע, גם אז זה יהיה עזרה גדולה
ואולי אפשר להביא בייביסיטר ולשלם לה שתיקח את הילדים של החברה לשעתיים לגינה. גם זה עזרה
את יודעת, הרבה מהעזרה הזו זה שואו. סליחה שאני אומרת
התרגלנו שחייבים לאפות את העוגה או העוף לבד ליולדת, חייבים לשלוח ארוחה שלמה, חייבים לקחת לה את הילדים.
ואני אומרת לא! זה קשה מדי. וזה שואו! הרבה מזה, מי הכי מוצלחת בכל האפיה בישול עזרה הזה.
לא
אוכל קנוי זה עזרה נהדרת אותו הדבר
לשלוח רק עוף בלי שתי תוספות זה עדיין עוזר ממש
לקנות משחקים שיעסיקו את הילדים זה עוזר גם
אנחנו נשים עמוסות וקורסות
אנחנו צריכות להבין אחת את השניה ולדעת שאם שלחו לנו עוגה קנויה זה לא כי לא היינו מספיק חשובות זה כי החברה עמוסה בטירוף והיא עדיים אוהבת ועדיין היה לה אכפת.

וקודם הילדים שלנו. ממש ממש קודם
לא יתכן שאני אבשל ארוחת שלוש מנות ליולדת החברה שלי ובבית שלי יאכלו סנדויץ כי לא הספקתי להכין גם להם, העיקר בחוץ יצאתי אשת חיל
או שהבנות שלי לא יקבלו צרכים אחרים שלהן בגלל זה
פעם בחודשיים שלוש? כן זה טוב להן ללמוד לוותר
ברמה שבועית או דו שבועית? לא. זה ילמד אותן שעושים חסד בחוץ בשביל ״מה יגידו״ ומזניחים את הבית.
זה משהו שקשה ליישם ממש
אבל בעיני עבודה אמיתית פנימית וחשובה
❤️❤️❤️❤️
מבינה אותך כל כך!!
האמת שזה תמיד גבול עדיןדבורית
בין עומס שמרומם את הבית
שמכניס אנרגיה טובה ועשייה טובה
ומה שהכנתי לאחרים הכנתי גם לנו
חלק מהדברים לא הייתי מוותרת כי זה באמת הרים גם לי את המוטיבציה
אבל יש את השלב שזה באמת מעמיס מידי ולא נכון
וקשה לצפות הכל מראש
גם באמת לא האמנתי שהבנות יהיו חולות ככ
כל פעם חשבתי הנה זה בטח נגמר
ואז בום עוד לילה בלי שינה
מה שמראה לי שלא טוב לסחוט את הכוחות עד תום
צריך להשאיר קצת רזרווה...

אני כנראה לומדת לאט
מזל שה' אוהב אותי ומרחם עליי...
תודה יקירה
נראלי שאם קשה לסנןoo
אבל חוסר הסינון מביא לקריסה, אז מסננים הכל אפילו שקשה לסנן.
את מטפלת בילדים בהורים בחברות ובשכנים, וואו
אצלי שיש טיפה עומס מהרגיל אני מסננת את כולם, לא מגיעה להתחלה של מצב כזה.

תנסי לעצור רגע את החיים ולהסתכל על עצמך, על הצרכים שלך שקודמים לכולם, תשארי רק עם הפעולות ההכרחיות של טיפול בילדות חולות, כל השאר יכולים להמתין שיהיה לך באמת כח, גם ההורים
כנראה שאני צריכה ללמוד לעשות את זה יותרדבורית
בשנים האחרונות למדתי לסנן יותר
ולהוריד סטנדרט
אבל הויתורים האלו לא טבעיים לי
לאט לאט ה' עוזר לי לגדול כנראה
דבוריתוש!קמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך ב' בטבת תשפ"ב 11:37

בס''ד

 

ענו לך מנוסות ממני... וענו לך כל-כך יפה גם...

 

אני רק על המפשט הזה - ''לא משנה מה ניסיתי, כמה מניעות בדרך...'' 

אני כל-כך מזדהה איתו... איתך...

ממש הרגשתי ככה בימים האחרונים. שכמה שאני מנסה, ''זה'' משיג אותי.

אז אצלך זה עם העומס הגדול והבלתי נתפס הזה.

ואצלי זה היה במישור אחר, בעיקר מול הילדים שלי, שיהיו בריאים.

היה לי קשוח, קשוח, קשוח. וכמה שניסיתי לקום שוב, להתרומם שוב, להתחיל שוב - 

ההרגשה הייתה שהקב''ה לא מסכים. 

 

(ויפה לך על כל החיבור שלך לה' בתוך כל זה. אני לפני כמה ימים לא כל-כך הייתי שם... 😑)

 

ורק דבר אחד קצת החזיק אותי. ניסיון החיים.

ניסיון החיים שלחש לי ''קמה, את יודעת שזה הרבה פעמים ככה. זאת לא הפעם הראשונה הרי.

כבר קרה לך לא פעם ולא פעמיים שהקשיים הגיעו בצרורות, בכמה חזיתות ביחד.

ואת יודעת איך גם הרבה פעמים הרווחה מגיעה בהרבה מישורים ביחד.

יש תקופות כאלה ויש תקופות כאלה וזה מעניין איך הקב''ה מנהל את עולמו,

וזה לא ברור למה זה ככה בדיוק, אבל זאת עובדה,

שהרבה פעמים יש תופעה כזאת של המון טוב בבת אחת ולהבדיל המון קושי בבת אחת.

אז עכשיו מה שמעניין אותנו, זה בעיקר לעבור את הגל הזה, כי בע''ה הוא יעבור''.

 

 

''אולי הציפייה שלי לנוח או להירגע לא מותאמת למציאות''

טוב, גם עם זה אני מזדהה ממש בעצם... אפילו פתחתי על זה שרשור לפני כמה ימים.

וכתבתי אותו בצורה קלילה כזאת, אבל באמת שהיה לי לא קל.

 

 

ודבר אחרון, דבורית, את כזאת אדם מהמם.

כיבוד ההורים שלכם (וכבר סיפרת כמה דברים בשרשור אחר, אני זוכרת) הוא ראוי לשבח ממש.

אני בטוחה שאתם צוברים זכויות גדולות-גדולות-גדולות!

וגם מה שאתם מעניקים לילדים שלכם מבחינת דוגמא-אישית בהקשר הזה הוא יקר מפנינים ומפז.

ויש את כל העזרה שלך לכולם, והדאגה שלך לאותו הילד, והאחריות שחשת...

וזה כל-כך יפה מה שכתבת שאלו איזונים עדינים, כי מצד אחד זה ממלא אותך, ומצד שני זה גם תובע מחירים... אשרייך שלעשות טוב סביבך ככה מטעין אותך.

 

וצדקו כמובן כל מי שכתבו שהבעל והילדים קודמים, אבל לא תמיד ניתן לחזות מראש אם זה יבוא על חשבונם או שזה דווקא יטיב עמם (כי אמא מלאה בסיפוק היא אמא עם יותר אנרגיה)... ואני מכירה את זה שלפעמים, אחר מעשה, מגלים שזה בעצם לא היה כזה מאוזן, וזה באמת מבאס. כי רק רצינו לפעול טוב, לפעול נכון. אז איך יצא שבסוף פגענו בהכי קרובים ויקרים לנו? וזה ממש כמו שאת כותבת, זה לימוד גדול ממש. זה ללמוד את עצמינו כל הזמן עוד קצת. ולפעמים יש שכר לימוד מסוים שצריך לשלם. בדמות קצת מתח במשפחה. או בדמות רגשי אשמה על כך שפישלנו דווקא עם אלה שאנחנו אמורות להיות מחיובות להם ביותר. אבל אין מה לעשות, זה חלק מהדרך, אי הדיוקים האלה הם חלק מהמסע, מהלימוד... והעיקר שהכוונות טובות. ובמקרה שלך אין לי שום ספק שאין טובות.

 

 

שולחת לך חיבוק חם, 

הלוואי שבזאת חנוכה תמצאי סוף סוף קצת מרווח נשימה ❤❤❤❤

 

ורפואה שלמה לחמותך ולבנות!!!
קמה יקירהדבורית
תודה רבה לך על ההזדהות
הרגשתי את ההתייחסות הספציפית לכל משפט
ההזדהות, ההבנה ההכלה
המילים החמות והעידוד
תבורכי ממש!!!
אני רק רוצה לבכות
מיואשת לגמרי
💔קמה ש.

בס''ד

 

דבורית מתוקה... תבכי יקרה, תבכי את כל מה שיש לך לבכות. זה מנקה...

מבינה כל-כך את הרגשת היאוש, כל-כך... 

 

ואחרי כל זה, אכתוב לך שוב שאני מרגישה חזק שאת בפתחו של משהו חדש.

של בניית איזון חדש. של החלטות חדשות. של תיעדוף קצת אחר...

 

אני ממש מרגישה שכל הבור הזה שאת נמצאת בו בימים אלה הוא שלב (לא קל!) במעבר למציאות משופרת.

 

תחזיקי מעמד עוד קצת, הדרך עוד תתבהר!

 

 

 

ואת יודעת מה? אני חושבת שיש סיכוי לא קטן שחלק עצום מהרשימה היפיפייה שכתבת בפוסט המקביל הערב (וכתבת אותה מדהים!) יתגשם. אולי לא כל פרט ופרט בו זמנית. אבל אלמנטים משמעותיים ממנו כן.

 

זה מדהים שכתבת ככה את הדברים. את בעצם כתבת סוג של חזון. לא חזון במובן גרנדיוזי כזה של מהפיכת עולם.

חזון קטן, צנוע, שבו הבעת מהם הדברים שאת מזהה שהם יעזרו לך להרגיש מאוזנת ומאושרת.

וכתיבת החזון הזה, זה ממש חצי מהדרך. זאת מפת הדרכים שלך.

 

ואם את ממש רוצה לעשות לעצמך משהו טוב, קחי לך דבר אחד מכל הרשימה המקסימה הזאת,

ותיישמי אותו עכשיו. עכשיו. מקסימום מחר בבוקר או בצהריים.

זה יהיה הצעד הראשון שלך, כמו הצעד של נחשון בן עמינדב, שלא ראה איך הדברים יסתדרו,

אבל צעד בכל זאת קדימה, לקראת שינוי המציאות. 

הוא עשה את הצעד הזה, והים כבר נפתח לו...

תצעדי קדימה דבורית אהובה,

קחי לך את הפוסט המדהים הזה ותבחרי דבר אחד שאיתו תתחילי לצעוד,

אני ממש מאמינה ששאר הדרך כבר ייפתח לך, בע''ה...

 

 

 

ואם גם זה, גם צעד אחד, זה עדיין גדול עלייך כרגע, אז שימי את הכל בצד כעת.

לפעמים גם צעד אחד זה יותר מדי. אם זה המקרה, אז קבלי רק את החיבוק שלי ושל כל האחרות כאן.

עוד יהיה בסדר ❤❤❤❤❤❤

תודה רבה ממש ♥️♥️♥️דבורית
לא יודעת אני לא רואה כרגע כלום
אבל כמו שכתבת לי בתגובה אחרת
הניסיון מלמד אותנו שזה בסדר לא לראות כלום ואז מגיע יום אחר ועוד אחד והדרך מתבהרת...
הלוואי
שה' יתן לנו עצה ותבונה לדעת לנהל נכון את המערכה הזו כי לבד אנחנו עפר ואפר
שולחת לך חיזוק...בת 30
לפעמים, ''מאין יבוא עזרי''. מהמקום הזה בנפש שמרגיש 'אין'' מוחלט.
עזרך מעם ה'.
😗😗
מהמם. תודה על זה.קמה ש.
בהחלט ♥️ תודה רבהדבורית
❤️❤️❤️בארץ אהבתי
רק רוצה להגיד שכל כך מרגישים את החכמת חיים שלך, פשוט אוהבת לקרוא אותך...
הלוואי שהמשבר הזה יוביל אותך להמון טוב, גדול יותר ממה שיכולתי לחלום עליו. ושתגיעי לזה בקרוב ממש...
לא יודעת איך לעזור לך, אבל מתפללת לה' שיעזור לך...❤️
♥️♥️♥️דבורית
תודה רבה רבה
מתבשלות פה כמה החלטות
הלוואי שזה יביא איתו אור גדול
ובשורות טובות לכולנו
💗 חיבוק מזדהה! שה׳ יאיר לך בקרוב ממש!קמה ש.
בס״ד

(וגם לי, יהיה טוב..)
אהמבת 30
גם לי😬
קמוש גם לך!!!דבוריתאחרונה
תשתפי אותנו מה קורה?
הקושי בעיקר מול הילדים?
ילד ספציפי או מכלול?
מחפשת רעיון לעיצוב עוגה לסיום מסכת בבא בתראnik

אפשר גם סיום של שלושת הבבאות.

לא משהו מורכב מידי🫣

תודה!

תשובה מג'מינימאוהבת בילדי

מזל טוב על סיום מסכת בבא בתרא! זהו הישג מרשים מאוד.

לכבוד המאורע המכובד, הנה כמה רעיונות לעיצוב עוגה המשלבים מוטיבים מעולמה של המסכת:

עיצוב "דף גמרא": הפיכה של העוגה (ניתן להשתמש בדף אכיל מודפס) למראה של דף מסכת בבא בתרא. ניתן להדגיש בצורה ויזואלית את המילים "סליקא לה מסכת בבא בתרא" בפונט בולט ומעוטר.

מוטיב ה"חזקה" או "שותפין": מכיוון שחלקים נרחבים במסכת עוסקים בדיני שכנים, שותפין, וחזקות, ניתן לעצב על העוגה אלמנטים של בתים, חצרות או גבולות (סמליים), שיוצרים מראה של שכונה עתיקה ומזכירים את התוכן הלימודי של המסכת.

עיצוב ספרית ספרים: יצירת "מדפי ספרים" מבצק סוכר או שוקולד, כאשר אחד הספרים בולט ומסומן כ"בבא בתרא", מוקף בספרים נוספים, מה שמשדר את עוצמת הלימוד וההתמדה.

מוטיב כלי הלימוד: עיצוב של שולחן לימוד עם זוג משקפיים, עט נובע (או נוצה), ומסכת בבא בתרא פתוחה מונחת עליהם, כסמל להשקעה והעמל שהושקעו בלימוד.

טיפ למראה נקי ומכובד: שימוש בצבעים קלאסיים כמו כחול, לבן וזהב תמיד מעניק מראה חגיגי ויוקרתי המתאים לאירועי סיום מסכת.

האם תרצה עזרה נוספת בתכנון הפרטים הטכניים להכנת אחת האפשרויות הללו?

אני הייתי עושהמאוהבת בילדי

עוגה מלבנית ומצדדיה 2 רולדות- כמין ספר תורה

אולי ציור של שער?אן אליוט
רעיונות טובים! תודה!nik
וואו אם הייתי מעצב עוגה של בבא בתראחתול זמני

הייתי שם באמצע מחיצה שבורה

ולפיכך האבנים והמקום של שניהם

תודה על הרעיון, אבל זה פורום לאמהותיעל מהדרום
לק"י

מניחה שהגעת לפה מהראשי בלי לשים לב.

אה סליחה לא שמתי לב בכלל חתול זמניאחרונה

הייתי בטוח שזה בית המדרש או משהו

חיפוש מקום מגוריםמרים מרים

אנחנו זוג עם חמישה ילדים 1.5-9. מחפשים רעיונותלמקומות מגורים תורניים עם חיונך טוב. 
אנחנו פתוחים לשמוע על גרעינים, יישובים, וריכוזים אחרים. פחות בכיוון של חווה או מקומות שהם בשלבים מאד התחלתיים של הקמה. 
חשוב לנו מקום עם יראת שמיים גדולה, שמחה, אנישם עם פשטות ועומק. 

כרגע גרים בירושלים בריכוז מאד תורני ומרגיש לנו שחסרה פה חיות, וחיבור לעם. 

 

אז האפשרות היא או לגור ביישוב שיש קרבה סבירה לעיר כלשהי.

או בגרעין תורני שמח ואיכותי. 

ממש אשמח שתפקחו לנו את העיניים!!! תפתיעו אותי עם רעינונות

הגרעין ברמלה ממש נשמע משהו בסגנון שאתם מחפשים.אני=)אחרונה
מגורים ליד אשדודשירה-

היי אנחנו זוג פלוס 1


כרגע גרים ברעננה

בעלי מתחיל לעבוד באשדוד ואנחנו מחפשים ישובים / קיבוצים / מושבים עם קהילות דתיות- מעורבות פתוחות לא משהו דוסי.  

אנחנו מאד פתוחים בסגנון שלנו.

ושלא יהיה מעל 20 דקות נסיעה לכיוון צריכים מקום מעורב אבל חשוב לנו ממש קהילה צעירה 

לא יודעת מה המרחק וכמה צעירים יש שםיעל מהדרום
לק"י

אבל יש באזור את בני דרום וקבוצת יבנה.

וגם ניר גלים124816
תגובה שקיבלתי בפרטי (מגבר)יעל מהדרום

רוצה להוסיף המלצה על היישוב ניצן, שנמצא מעט דרומית לאשדוד, יישוב דתי לאומי בעל אופי פתוח וליברלי, כמו שהכותבת מחפשת. יש משפחות צעירות, ואוירה קהילתית נחמדה.


ההיכרות שלי עם המקום מתוך 2 קולגות בעבודה (אני עובד בתל אביב) שגרים בניצן.

על אחד מהם אני יודע שאישתו עובדת באשדוד, זוג עם ילדים די קטנים (תאומים…)


אם צריך אני יכול לחבר למידע דרך הקולגות שלי בעבודה.


הבנתי שביבנה יש הרבה דתיים צעיריםטארקואחרונה
ולא קהילה מאוד תורנית

שווה בדיקה

מוסדות על-תיכונייםפילה
כל מיני מדרשות , ישיבות , מכינות. איך מממנים את זה? ואיך אמורים לחסוך לחתונות במצב כזה? 
חיסכוןמדברה כעדן.

זה מעבר להוצאות השוטפות... יש לנו קטגוריה של חיסכון...

וגם אפשר למשכן חלק מהבית אם יש בבעלותכם....(לחתונות)


בעיניי זה לא קשור למדרשות וכו'...

וגם אם אתם יותר חיים על הקשקש אפשר להגיש מלגות וכו'... 

כמו שמממנים ישיבות תיכוניות ואולפנות...אר

באמת לא קל

הציבור שלנו מוציא הון על חינוך

מעצמךהפי
אני חושבת שמי שרוצה ללמוד תורה יש עניין שהוא בעצמו ייממן אם את נתקעת הורה או אדם אחר שיכול לעזור . 
זה באמת הוצאה ממש גדולהggg

אם מתקשים לשלם על הכל אז כדאי לבקש הנחות. 

יש אולפנות וישיבות שיש בהם פנימיה שיש להם סבסוד של עליית הנוער להורים שלא מסוגלים לשלם. (יש שם בירור רציני מה רמת השכר וכו', אבל אם מקבלים הנחה היא יכולה להיות מאוד משמעותית)

ישיבות גבוהות או מדרשות ללימוד תורה יש אנשים שמשלמים את זה ממעשר כספים. חוץ מזה בגילאים האלה נראה שכבר אפשר לבקש מהילדים שיעבדו בימי שישי או בבין הזמנים ויעזרו קצת במימון.

כדאי תמיד לחסוך משהו, גם אם לא סכומים גדולים ולהפקיד את זה בתוכנית חיסכון טובה. יש גם את התוכניות חיסכון לכל ילד של הביטוח לאומי. כשהן משתחררות, אפשר להגיד לילדים לשמור אותם לחתונה בעז"ה. 

ויש כאלה שגם משלמים לת"ת...

בהצלחה לכולנו

 

זה ממש מאתגראורי8
באמת השילוב של הכל- אולפנות , ישיבות, מדרשה, ישיבות גבוהות , חתונות ממש ממש מאתגר. כשראינו שאנחנו לא עומדים בזה התחלנו להוסיף עבודות , אבל לא מעיקות פתחנו עוסק פטור והתחלנו להכניס עוד כסף מהצד מדברים שתמיד חלמנו לעשות . שמעתי פעם ממישהי שאם חסרה לך פרנסה אולי הקב'ה אומר לך שיש לך עוד משהו לתת לעולם ... זה מעמיס אבל גם מגדל אותנו וכבר אין תינוקות קטנים בבית כך שאפשר להקדיש אחר צהרים/ ערב בשבוע לעוד משהו.  היו לנו 2 חתונות ב"ה, השתמשנו בקרנות השתלמות . אנחנו עדין על הקשקש . מקוים לגדול עוד מקצועית ולהגדיל הכנסות.  אנחנן גם מכוונים בעזרת ה' לעזור מעט בקנית דירות, עזרנו בינתים לבת אחת. בענין הזה אם לא יפול עלינו כסף מהשמים אנחנו מתכננים להוסיף את הסכומים למשכנתא שלנו. וכך עשינו עם הבת הגדולה. מיחזרנו את שלנו והוספנו סכום. לא נתנו סכום מטורף,  לא מבקשים מהילדים לממן בעצמם ישיבה או מדרשה כי הם כן עובדים מעט תוך כדי או בחופשים וזה מממן להם את שאר המחיה שלהם בתקופה הזו וגם אם יתחילו לחסוך לעתיד שלהם לא יזיק. מתכננים לממן גם תואר למי שיצטרך( הגדולה קיבלה מלגות הצטינות ולא שילמה) ,  בעזרת ה נשלם מההכנסות החודשיות. זה באמת באמת לא קל ועם כל התוספות מהצד אנחיו עדין על הקשקש. בעזרת ה מתפללת שהקב"ה יתן לנו מספיק פרנסה לעזור לכל הילדים שלנו. 
אתם גיבורי עלפילה
אני לא רואה את עצמי לוקחת משכנתא לילד בגיל 45-50. וברמה מסוימת מרגיש לי ניצול. יוצא שילד הולך כמה שנים לישיבה/ מדרשה ,אחרך משרת. אחר כך לומד . זה בעצם אומר לפרנס אותו עד גיל 25 כשיש עוד כמה קטנים שבאמת צריכים שיפרנסו אותם. וכשקטנים יהיו בני 25 אני אהיה בת שישים פלוס ובעלי בן שבעים. בעצם צריך לפרנס אותם עד מוות?
ממש ממש לא ניצולאורי8אחרונה

קודם כל הם לא ביקשו. אנחנו הצענו. זה כנראה ענין של נורמות ומנטליות. זה מה שאנחנו קיבלנו וזה מה שאנחנו מתאמצים לתת( רק שלהורים שלנו היו הרבה פחות ילדים אבל קיבלנו הרבה יותר).זה גם לא נכון שמפרנסים אותם עד גיל 25. רק עוזרים מעט. הבנות הנשואות שלי מפרנסות את עצמן והן התחתנו בגיל 20. עזרה  מועטה בדירה  זה רק לתת משהו מינימלי שיהיה להם מאיפה להתחיל.הבת שעזרנו לה לקחה משכנתא גדולה שאני מקוה שתעמוד בה. ( אפילו שקנתה בפריפריה). בלי העזרה שלנו כנראה היה לוקח לה עוד כמה שהים לקנות . ולממן ישיבות וחתונות לא מממן להם חיים. זוג צעיר צריך לפרנס בית, את זה הם עושים לבד תוך כדי הלימודים / צבא/ ישיבה ובאמת הם גיבורי על. המימון של הלימודים זה עזרה קטנה בתוך זה.  וכם בחור בישיבה גבוהה או בת במדרשה עובדים תוך כדי  או בחופשים ומממנים להם את כל שאר החיים שלהם. את ממש לא חיבת כלום תחליטי מה באפשרויות שלך. לנו חשוב להתאמץ על זה, כנראה כי זה מה שאנחנו קיבלנו , ואני רוצה לתת להם התחלה טובה יותר לחים. אפילו מרגישה שאנחנו לא נותנים מספיק. הלוואי שהיה לי לתת יותר לדירה , גם ככה קשה להיות זוג צעיר שלומד ועובד ומגדל ילדים. והילדים שלי חיים בפשטות , ממש לא מנצלים אותנו. ולגבי לפרנס,אותם עד מווצ, מאחלת לנו חיים ארוכים.... אבל מה היעוד של הכסף מבחינתך? מבחינתי היעוד שלו לאפשר חיים נוחים לי ולילדים שלי. ובעזרת ה גם בגיל 80 אם יהיה לי מה לתת אתן להם גם כדי לשפר את תנאי חייהם. אין לי מה לעשות עם הכסף בעולם הבא...

מחפשת המלצהכל היופי

לפסיכיאטר לצורך אבחון אוטיזם לנערה.

כלומר צריכה פסיכיאטר שזו המומחיות שלו


תודה מראש ❤️ 

בתל אביב עוזר לך?מתואמת

ממליצה על ד"ר ליאור אדלר.

אגב, בשביל לקבל אבחנה מלאה צריך גם אבחון אצל פסיכולוג (זה אפילו נצרך יותר).

אז אם עוד לא עשיתם, ממליצה על דינה זלזניק בירושלים ועל אליעזר סוקניק בבית שמש.

כן, עוזרכל היופי

אנחנו אחרי אבחון פסיכולוגי, מסתבר שיותר קשה למצוא פסיכיאטר מפסיכולוג (לפחות במומחיות הזו)

תודה על ההמלצה, אנסה

נכון... בהצלחה רבה!!מתואמתאחרונה
(ד"ר אדלר לא דתי, אם זה משנה לכם. אבל הוא הצליח להבין את הבן שלי, שחלק מהתסמינים שלו קשורים בפן הדתי.)
אשמח לטיפים איך להרגיל מתבגרים להחזיר את החפצים1112
שהם משתמשים בהם למקום.

גילאי 12-18


תודה רבה רבה 

כשתמצאי תספרי לי🤭מתואמת

אבל כנראה שבשביל באמת להרגיל למשהו צריך להתחיל בגיל צעיר, וכך זה הופך להרגל טמוע...

אני לא עשיתי את זה, ועכשיו אוכלת אותה

גם דוגמה אישית עוזרת. אבל אוחי צריך דוגמה אישית משני ההורים🙈

וחוץ מזה אני חושבת שזה בעיקר אופי...

אנחנו בגיל יותר קטןנירה22אחרונה

עשינו מבצע שנקרא מבצע נעליים על החזרת הנעליים למקום

אבל לא יודעת אם יעבוד בגיל הזה

אשמח לעזרתכן בתכנון בת מצווהחולמת להצליח
עבר עריכה על ידי חולמת להצליח בתאריך כ"ז באייר תשפ"ו 18:34

התחלתי לברר מחירים ונראה שהכל ביחד יוצא יותר מהסכום שתיכננו, חשבתי שיעלה 15,000 ש''ח ונראה שיצא יותר.

מדובר באירוע של 100 איש (חברות ומשפחה)

בינתיים סגרתי אולם ב1900

המעצבת בלונים ושולחנות ב1800,

התיכנון גם קייטרינג,

צלם/ צלמת,

דיג'יי,

קייטרינג

איפור לי ולבת מצווה ותסרוקות ל2 בנות,

בגדים ואם צריך גם נעליים,לכל המשפחה.

כמה כל דבר עולה בערך?

קייטרינג חלבי או בשרי?לפניו ברננה!
קייטרינג חלבי או בשרי?לפניו ברננה!
בשרי, הגיוני שיעלה בערך 7000?חולמת להצליח
ואי זה לא ערך לילפניו ברננה!

כתבתי לך עוד דברים בתוך ההודעה..

האמת שאני לא הכי בקיאה במחירים. עשינו ברית השנה אבל ממש לא זוכרת 😅

7000 נשמע לי כן הגיוני ל100 איש.


בכל מקרה הייתי נעזרת בai לעשות את התכנון הזה.


דברים כמו בגדים למשפחה זה תלוי מאוד מה הגילאים ואם זה בנים או בנות, וגם תלוי בתקציב באיזושהי רמה.. ואם יש אפשרות להזמין מחו"ל.


וגם אפשר לחשוב מה את יכולה להעביר אלייך/לקרובות משפחה ולהוזיל ככה עלויות. לדוגמה - קינוחים - לשאול אחיות וגיסות אם יכולות להביא. דוגמה נוספת -  קשת בלונים אפשר להזמין אביזרים משיין ולעשות בעצמך. הבעיה העיקרית שזה לוקח הרבה זמן. אז אולי לשלם לנערות שיעשו את זה? זה עדיין זול משמעותית מהבאת בלונאית.



*אין לי ניסיון בעצמי.. חחח הגדול שלי בן 9...

בדקתי לך.לפניו ברננה!

ההצעות מחיר שקיבלנו לברית נעו בין 60 ל70 למנה בשרית.

אז 7000 לקייטרינג זה הגיוני.

אנחנו הלכנו על הצעה של 60 בלי קינוח, הבאנו אבטיח ומלון ועוד קצת שהכנו בבית.

מאיפה הקייטרינג שלקחת? אשמח לפרטיםחולמת להצליח
כן. לנו לקחו לברית 70 שקלים, כולל חד"פ, לחמניותיעל מהדרום

לק"י


ושתיה.

קייטרינג ידיד מבאר שבע.


מזל טוב!!

כותבת מה שאני מכירה-עוד מעט פסח

מעצבת- לא לקחנו. השתמשנו בגמ''ח אירועים, ויצא מהמם. תרמתי להם 200 ש''ח מיוזמתי (רשמית זה חינם).

קייטרינג- תלוי ממש מה הרמה, כמה מנות, צורת הגשה וכו'. לדעתי עלות סבירה זה 70 עד 120 למנה. וזה טווח רחב מאוד.

אפשר להוזיל עלויות אם למשל לוקחים מגשי אירוח, וקונים בנפרד שתייה וחד''פ.

צלם- סביב ה-1500 ש''ח. אם תרצי, יש לי המלצה לצלם שעשה עבודה מדהימה ב-1200 (כולל מגנטים).

דיג'יי- 2500-3000. שוב, יכול להשתנות אם את רוצה תאורה מיוחדת, ציורי פנים, ג'אסט-דאנס. אביזרים לריקודים...

לדעתי אפשר לוותר פה על הרבה דברים...מתואמת

אצלנו היה רק אולם (קטן) וקייטרינג (חלבי, בבופה). בגד חדש היה רק לבת המצווה (כל השאר לבשו בגדים שנקנו לחתונה של אח שלי שהייתה כמה חודשים לפני).

אח שלי (נגן מקצועי) ניגן - אבל אם לא היה לי אח כזה, היינו פשוט מפעילים מוזיקה במערכת.

תסרוקת לבת המצווה - אחותי עשתה (אם לא היא הייתי משלמת לנערה מוכשרת סכום יחסית נמוך).

צילומים - עשינו בעצמנו...

כן שילמתי יחסית הרבה כסף על חומרים ליצירה (ציור על תופי מרים), אבל אפשר למצוא משהו זול יותר.


מציינת שהחגיגה הייתה בלי חברות - לחברות חגגנו בנפרד בכיתה עם עוד שתי חברות, והבאנו סדנת יצירה חיצונית, שהתשלום עליה התחלק בינינו. אוכל הכנו בעצמנו.


יכול להיות שאצלכם אין מצב לעשות חגיגה פשוטה יותר... אבל אני כן חושבת שאפשר לנסות לחסוך - קייטרינג פשוט יותר ובלי מלצרים (אפשר לשלם לנערות צעירות שיגישו), לעצב בעצמכם את האולם ככל האפשר (גם כאן אפשר לשלם לנערות צעירות), לקחת דיג'יי זולה או באמת להפעיל שירים במערכת שמע, למנות מישהו מהמשפחה שטוב בצילום כדי לצלם, תסרוקת רק לבת המצווה, להתאפר לבד, לבדוק אילו בגדים יש כבר בבית שיכולים להתאים לאירוע, וכו'...

אלו המחיריםאר

לנו כולל הכל עלה 25000 שח

בגדים נעלים איפור תסרוקת

בעיקר לבת מצוה ולי

לילדים האחרים לא לכולם קנינו חדש רק מי שהיה צריך.

בלונים ועיצוב אולם עשינו לבד מהמם.

קיטרינג בשרי 120 שח

אבל מניחה שיש זולים יותר

דיגי זה עוד הוצאה רצינית גם שם בטח אפשר ליסוך


השאלה מה חשוב לכם ומה האפשריות שלכם

לחשוב ולתעדףמדברה כעדן.אחרונה

מה מהדברים שכתבת את יכולה

או לוותר

או להוריד סטנדרטים


דיג'יי - לקחת מישהי מתחילה אלא אם אתם משפחה ממש מוזיקלית וזה דבר חשוב לכם שיהיה הכי איכותי ומדוייק


תסרוקות - למצוא נערה שיודעת לעשות יפה


צלמת- מתחילה...


זרקתי מה שאני יודעת שעושים


יודעת שלי ממש חשוב צילומים איכותיים ולא חושבת שאוותר על מישהי מקצועית.


אבל בטח בתסרוקות אנסה למצוא נערה..

כנל דיג'יי, אחפש מישהי מתחילה, דרך. להוזיל את זה... 

ספרים על התמדה והרגליםאבןישראל

אני מחפשת אם מישהי מכירה ספרים למבוגרים/ ילדים על נושא ההתמדה, על נושא הרגלים וכללים בחינוך ובכלל.

אם אתם מכירות משהו יותר מאשמח לשמוע.

תודה רבה 🙏

'כוחו של הרגל' על הרגליםoo
אחפש עליואבןישראל
תודה רבה 
את ממליצה עליו?אוהבת את השבתאחרונה
הרגלים אטומיים, מצויין ופרקטי.פלספנית
מהמםאבןישראל
תודה רבה 
גם רציתי להמליץ עליועוד מעט פסח

וראיתי שיש גם תמצות שלו בפודקאסט, אם את בעניין

הרגלים אטומיים- ג'יימס קליר

מצוייןאבןישראל
תודה שאמרת🙏
תודה לך ששאלת!גלויה
גם אני צריכה כזה.

אולי יעניין אותך