אז הבה נפתח את השרשור הגדול ל"טיפים" בחינוך ילדים!מתואמת
כתבתי טיפים במרכאות, כי בניגוד לבית שלנו, שהוא דומם ומורכב מרהיטים וממכונות, הילדים שלנו הם לא מכונות, ויש בהם נשמה...
אז אין אפשרות לקבוע כללים כמסמרות, ואין אפשרות להנדס אותם כפי רצוננו, אבל עדיין אפשר ללמוד רעיונות איך להתנהל איתם ואיך להניע אותם לדברים שהיינו רוצים שיקרה.
זה לא יהיה שרשור של חינוך ילדים במובן העמוק של המילה - חינוך לתורה ומצוות ולמידות טובות - אלא יותר דברים שקשורים בגידול אנשים שיודעים להתנהל גם בעצמם, בעתיד בע"ה.
מסכימות?
ננסה לחלק שוב לקטגוריות. אתן מוזמנות להוסיף!
>>>הנעת הילדים לעזרה ושותפות בביתמתואמת
ייאוש מוחלטדבורית
סליחה איזה מבאסת אני
🤭🤭🤭
חכי לטיפים! אולי משהו יעזור.מתואמת
אם כי אני די מזדהה איתך... הרבה שיטות וטיפים ניסיתי, ואף אחת מהן לא פעלה לאורך זמן...
😂😂בת 30
יש לי טבלה לשלוש הגדולות, לרוב זה מחזיק אבל לא תמיד.
כל יום כל אחת עושה שתי משימות, ויש סבב. כך שכל יום מתבצעות שש משימות.
זה לא הרמטי...יש אישורים חריגים...אבל זה יחסית מצליח.
המשימות- הוצאת פח, תליה או קיפול כביסה, נקיון אסלה וסידור שרותים, סדר בחדר, סדר רצפת סלון, פינוי וניקוי שולחן לפני ארוחת ערב.

לפעמים בימי שישי אני רושמת משימות ונותנת ניקוד לכל משימה. מחלקים שווה בשווה בערך, לפי הבחירה שלהן. על כל משימה מקבלות שוקולד צ'יפס לפי הניקוד, ואם מצליחות ביחד להגיע ליעד שהגדרנו- 100 או 150 נקודות, הן יכולות לראות סרט.
נקיון אסלה? וואו שאפו על הבנות שלך!!מיואשת******
באופן בלתי צפויאפונה
הבן שלי (7.5) התחבר מאד לעניין ניקוי האסלה. עברנו לאחרונה משירותים אחד לשלושה, ומיזמתו (בחיי שלא דחפתי בכיוון!!) הוא התחיל לצחצח את האסלות בימי שישי. לא כל שבוע אבל לעתים קרובות. אני שמה לו את החומר והוא משפשף.
אי אפשר לדעת מאיפה זה יבוא, תאמיני...
Wow. שלחי לפה 😅מיואשת******
אין בעיהאפונה
שולחת לך אותו ביחד עם התלונות של המורים שלו😏
אם הוא ילך להתנדב אצלם התלונות תיפסקנה 🤣מיואשת******
🤭🤭תני לו גם לשים את החומר לבד -יראת גאולה
והוא יתחיל לצחצח אסלות גם פעמיים בשבוע

גם הבן שלי יוזמתי ויצירתי, רק למה היוזמות שלו מתבטאות ביצירת מקלעי גומיות והריסת כל הגומיות של אחותו? או בחפירת מנהרות באדמות השכונה והפיכת כל הבגדים לבגדי עבודה מהודרים?
טבלת נקודותזמני לשליש1
ובעיקר הסבר שהבית של כולנו ולכן כולנו שותפים..
זה באמת עובד? מתואמת
כמה פעמים עשיתי שיחות כאלו... וכמה פעמים עיצבתי טבלאות נקודות... וזה מעולם לא שרד יותר משבועיים, נדמה לי
לא מניעה. זה חלק מהחיים וחייביםמיואשת******
גם אני לא אוהבת לא לשטוף כלים ולא לבשל ולא לכבס וגם אני אשמח לשבת לקרוא ספר כל היום.
ואז לא יהיה להם כלום
בכל גיל יש תפקיד שמתאים לגיל ועושים אותו. וזהו. זה לא נתון לויכוח או לטבלאות או ללא רוצה
אם יש אילוץ לא מרגישים טוב יש מבחן ממש ממש גדול משהו כזה אז באים לבקש ממני לדחות או לבטל. לפעמים אחות אחת מתגייסת כשהיא פנויה יותר לפעמים אנחנו ההורים נעשה
אבל זה הבית שלנו וכולם חיים בו ויש תפקידים וזהו.
ואיך מחדירים בהם את התחושה שהם שותפים בבית בדיוק כמונו?מתואמת
זה פשוט לא נתון לויכוח. אף פעם לא היהמיואשת******
אני לא יודעת איך עונים על זה
אפשר כמובן לנהל שיחה
אבל פשוט לא יצא לי באמת אף פעם לנהל שיחה רצינית
אני מניחה שהייתי מסבירה שכמו שאני מכבסת את הבגדים המלוכלכים שלך ומכינה לך אוכל וכן הלאה גם אם אני לא אוהבת את המשימות האלו, ככה כל עוד שאתה חי בבית ושותף ביצירת הבלאגן הלכלוך הכביסה והצלחות בכיור, אתה גם שותף במשימות.
אם כל אחד יעשה לעצמו אז הכביסה שלך תישאר כי אני אכבד רק לעצמי ולא יהיה אוכל לאף אחד כי אבשל רק לעצמי וכן הלאה.

עכשיו אני נזכרת שפעם נורא כעסתי כי לא שטפו כלים כל יום בצורה ממש עקבית, יום כן יום לא ונהיה בלאגן
וזה היה- אני עייפה נרדמתי בלי לשים לב, שכחתי וכן הלאה
הודעתי שאני אעיר מי שלא שטפה כשאנשים לב לזה, גם אם זה בשלוש בבוקר, כי התפקיד ואם אין סיבה מוצדקת ממש צריך לעשות.
האיום עבד ולא נצרכתי למעשה 🙈 (נס. לא חושבת שבאמת הייתי מעירה)
וכן, אם פעם בשבוע הן ״שוכחות״ אני מעלימה עין. לא יותר מזה
ומאיזה גיל זה ככה?מטילדה
אממ. נראה לי מגיל תשע יש תפקיד ממש קבוע יומימיואשת******
של שטיפת כלים.- אצלינו זה מדיח אז זה לא כזה קשה.
ויש תפקיד של יום חמישי, בסגנון לנגב אבק, לפנות פחים.
ומדי פעם אני מבקשת לסדר משהו בבית, להעביר כביסה למייבש דברים שלוקחים דקה או שתיים
בגדול לא נראה לי שהם עושות יותר מעשרים דקות ביום דברים למען הבית
ואנחנו בית קצת מבולגן 🤷🏼‍♀️
בגילאים צעירים זה בעיקר לסדר אחריהם צעצועים.
ואם לא מסדרים כשאמא מבקשת הצעצוע נלקח לשבוע. בדכ אחרי פעם אחת שהאיום מתממש זה עזר להרבה זמן
זה באמת נשמע שזה מוטמע *בך* חזק, כך שזה עובר לילדותמתואמת
לי כנראה יש שריטה ש"ירשתי" מחמותי, שעד היום בקושי מעיזה לבקש עזרה מהילדים שלה... (אף שדווקא בבית ילדותי הייתה הרבה שותפות בעזרה. אם כי גם שם היו התחמקויות לא מעטות...)
נכון. זה באמת ברור לי כל כך שזה חלק מהתנהגות נורמטיביתמיואשת******
בבית שלנו בלי שצריך לדבר על זה.
אם את צריכה עזרה בלשנות את זה
אז האמת היא שמי שהכי סובלים מזה זה הילדים עצמם
הם גדלים אנוכיים מפונקים ובעלים/נשים מעצבנים נורא (עד שבני הזוג שלהם משנים אותם בסדרת מריבות)
בעלי גדל אתל אמא כזו
את לא עושה להם שום דבר טוב בזה. ההפך.
אולי אם זה יהיה ברור לך שטוב להם לגדול בתורה שהם חלק מהבית, ולא אורחים במלון, אז תשתנה אצלך הגישה ותצליחי להחדיר בהם את זה.
כותבת לך את זה פשוט כי נשמע שאת רוצה לשנות את זה

התחמקויות זה דבר נורמטיבי לילדים, אם זה עולה אז כמו שאמרתי לפעמים אני מעלימה עין (לעיתים רחוקות)
לפעמים אני יכולה לומר בהומור יאללה גם לי לא בא לבשל היום נאכל לחם יבש
ולפעמים אני מזכירה שכולנו חיים פה ביחד
אבל זה לא נעשה כשיחת שכנוע עמוקה כי זה התחמקויות שנאמרות ממקום שברור להם שהם בסוך יעשו אבל מנסים להתחמק ב״שיטת מצליח״ 😁
זה ברור לי במאה אחוז. אבל השאלה שלי היא איך מורידים את זהמתואמת
למעשה...
הגדולה שלי דווקא הפנימה את העניין, מגיל צעיר אפילו, אבל אלה שאחריה - מדשדשים בין רחפנות מוחלטת לבין אדישות מוחלטת, כשבאמצע יש פשוט סירוב נחרץ...
מה את כן דורשת מהם בתחומים אחרים?מיואשת******
למשל לשבת בשולחן שבת ?
אולי להתקלח?
ללכת לבית הספר?
לקום בבוקר לתפילה במנין?
תחשבי על משהו אחר שברור לך לחלוטין שהם חייבים לעשות והם באמת עושים, ותנסי להבין אחל הגישה שלך שם גרמה לזה לקרות ואיך את יכולה ליישם את אותה גישה בדברים אחרים
הם באמת עושים את הדברים האלהמתואמת
אבל גם הם אחרי ויכוחים ברוב הפעמים... (כשמקלחות עולה על כולם...)
אולי לכן אני מעדיפה לפעמים לסדר ולתפעל את הבית בעצמי, במקום להוסיף עוד ויכוחים לסדר היום
לכולנו יש את הנקודות האלו שלא תחשבי (מצורף תיאור חי😅)מיואשת******
מה שלא נכלל בתפקידים הברורים, למשל מדי פעם ללכת לאיזה קניה בסופר להשלים השלמות רחמנא לצלן כמה דקות הליכה (הרבה!) ולסחוב שקית עם ריצ וחבילת שוקולד(כבד!) 🤣
אז גם אצלינו יש ויכוחים ודברים שנמאס לי ואני עושה לבד כי אין לי כח לויכוח
רק מה, הרבה פעמים כשאני מתייאשת (זה התור שלי! התור שלך! הלכתי אתמול! הרמתי מגבת שלשום! הרגע התיישבתי! הרגע התכופפתי! וגם הלאה השלימי כיד הדמיון - או המציאות- הטובה עליך )
אז אני קמה ומתחילה לעשות לבד ואז - אמא לא התכוונתי שאת תעשי! התכוונתי שהיא תעשה! נו, זלדה! את לא רואה שאמא כבר עושה לבד!פ?! את לא מבינה שהפעם תורך?! למה את לא מבינה! תראי אמא עושה בעצמה את ממש לא בסדר 🤣🤣🤣🤣🤣
😂😂😂לפניו ברננה!
חשבת פעם לעשות סטנדאפ?
לאאאא אני טובה רק בכתיבה 🙈מיואשת******
אז טור בפנימהלפניו ברננה!
לגמרי טור בפנימה!מתואמת
😂😂😂מטילדה
מעולה!!
מזכירה לי אותנו בבית הורינו...
איך רואים שזה בית של בנות מתבגרות מתואמת
אצלנו דווקא הם יחסית אוהבים ללכת לקניות... הרבה יותר מלסדר צעצועים או לקפל/למיין כביסה, למשל
לגמרי בית של בנותמיואשת******
בשביל ללכת לקניות צריך להסתרק הרי
וזה לוקח שעווווות
מוכר לי, אבל רק מאחתמתואמת
אז זה בהחלט מוריד הרבה מהסיכויים לעיכובים ביציאה לקניות
בול אצלנו!!!באר מרים
אני לא רוצה לבאסoo
אבל אני אשמיע את הצד שלי
בבית של ההורים שלי היה לכל אחד תפקידים, שחובה היה לעשות אותם, וכעסו אם לא עשו.
הבית היה מתוקתק, וכולם עשו את תפקידים.
חי זה הרגיש ניצול ורודנות.

היום אני מסתכלת על זה בהבטים נוספים, ועדין לא חושבת שזו שיטה טובה, בהתחשב בתחושות של הילדים.

אצלי כמובן אין שום תפקיד לאף אחד, ועדין נותנים יד.
לדוגמא שהבן שלי בחופש מהישיבה לפני פסח הוא מתקתק עם בעלי את כל הבית, מעצמו, בלי חובות, בהתנדבות. ברגיל הוא נמצא מעט בבית ומנדב את עצמו לעזרה.
ואיך זה קורה, שהם מנדבים את עצמם? תספרי את הסוד...מתואמת
כשאין חובהoo
על פעולות תפעול הבית וטיפול בתינוק, אז זה יכול להרגיש משהו שנחמד וכיף לעשות, וגם הילד יכול להצליח לראות את הצורך של ההורה בעזרה, ולהתאמץ לעזור גם שלא בא לו
מעניין אם זה בכל זאת תלוי באופי של הילד...מתואמת
כי אצלנו אני לא רואה את זה קורה... הם פשוט יעדיפו לשחק או לקרוא, ולא "ייראו" את מה שצריל לעשות בבית...
לא תמיד הם רואיםoo
ולפעמים גם הם מעדיפים לשחק או לקרוא.
אצלי שני ילדים שונים מאד באופי, שניהם מציעים עזרה מעצמם
אולי זה נראה לך ככה, כי היתה לך חוויה בכיוון השני,כי לעולם חסדו
אבל לדעתי רוב הילדים לא יעזרו *באופן יומיומי וקבוע* מרצונם החופשי.
מתי שהוא זה יהיה משעמם...
אלא אם כן זה נכנס לסדר יום בתור משהו שפשוט צריך לעשות ועושים אותו וממשיכים בחיים.
אצליoo
העזרה היא יומיומית וחלקה קבועה
זה לא חייב להיות מענין, כשבבסיס את לא יוצרת אצל הילד משהו נגד העזרה, אז גם אם זה לא מענין, זה לא מעיק ולא קשה, אלא חווית עשייה
הבעיה בזה שהרגיש לך כך. וזה לא מבאס אותי בכללמיואשת******
את חיה בגישה מאד משונה לטעמי ושמחה שזה טוב לך אבל ממש לא מבאס אותי
אין שום ניצול בזה שחיים בבית ועושים בו תפקידים
כמו שאין ניצול כשהולכים למלון ומשלמים
ואין ניצול כשהולכים לעבודה ומצפים ממך לעבוד
ואין ניצול כשהבגד מתלכלך וצריך להחליף בגדים
זה תוצאות טבעיות של החיים וזהו.
בעיני לגדל ילדים שמי שבא לו עוזר ומי שלא לא, זה חוסר חינוך נוראי.

וזה גם לא מה שאת עושה, אצלך מי שלא יכין אוכל לא יהיה לו מה לאכול. אז זה לא בדיוק שלא חייבים לעזור אלא שכל אחד אחראי על עצמו.
אצלינו יש תפקידים וכולם עוזרים לכולם
כשאין אוכל אני אכין להם
כשאין כלים הן תשטופנה

כל אחת וגישתה
נכון שזה לא ניצולoo
אבל כך הרגיש לי בתור נערה.

אבל אם תנסי להסתכל על זה נקי, בלי צרכים שלך ובלי מוסכמות חברתיות, יש בזה מין הרודנות, לחייב ילדים לעשות פעולות לשביעות רצון ההורים

וזה בסדר גישות שונות, אותי זה מענין לדון ע״כ רק לצורך הדיון, לא לשכנע משהו, לא לפסול שיטות אחרות
זו הסתכלות שלך לפרש את זה ככהמיואשת******
וזה שאלה שלך מול ההורים שלך למה הרגשת את זה ככה

זה מאד קיצוני את מתארת את זה שהרגשת כמו עבד ורודנות וניצול.
משהו ממש בעייתי או במערכת יחסים או בנקודת הסתכלות אם הרגשת ככה.

בבית נורמלי התפקידים לא נעשים לשביעות רצון ההורים אלא כי כולם חיים בבית ויש תפקידים.
אולי גם להוריד את המים בשירותים זה ניצול? למה שהם יעשו את זה? זה הבית שלי. אני צריכה להוריד להם את המים.
למה שישימו צלחת בכיור אחרי הארוחה? לדעתם לא צריך. ממש רודנות וניצול לשים את הצלחת לשביעות רצוני בכיור לא?

באותה מידה לשטוף כלים או לנקות אבק
התפקידים נבחרים איתן , אם לא היה ברור, ובהתאם לגיל שלהם
והסיבה לתפקיד היא לא שאבא ואמא יהיו מרוצים מהעבדים שלהם, אלא שלכל מי שחי בבית יהיה נעים כולל הם.
הצורה של הסתכלות על זה כניצול רודנות ותפקידים שנעשים בשביל אבא ואמא היא צורת הסתכלות שמעידה על משהו מאד מאד בעייתי בתקשורת בבית

אני חושבת שאני מסתכלת על זה מאד נקי
אין שום מוסכמות חברתיות או צרכים שלי.
להיפך, זה צרכים של כל מי שחי בבית שיהיה בו נעים ונקי. שיהיו כלים נקיים לאכול בהם, שיהיה בגדים נקיים,שיהיה אוכל לאכול. ממש לא קשור לצרכים שלי.
לעשות משהו לעצמךoo
זה שונה מלעשות לאחרים

שצריך לעשות דברים כמו לשטוף כלים לכולם או לשמור ולטפל בתינוק, זה משהו שלכאורה ההורה אחראי עליו ולא הילדים שגרים בבית

נכון שהיה תקשורת בעייתית בבית של ההורים, אבל גם לכעוס על מי שלא עשה את התפקיד שלו נראה לי בעייתי באותה המידה
אתה עושה לאחרים שעושים בשבילך. זה לא סינדרלהמיואשת******
אם לשטוף כלים לאחרים זה בעייתי למה לאכול אוכל שאחרים מכינים לך זה לא בעייתי ? ללבוש בגד שמישהי אחר כיבס לך או גיהץ לך זה לא בעייתי?
מי שחי בגישה כזו שכל מה שהוא עושה לאחרים זה בעייתי ורק לעצמו זה בסדר יגדל להיות בן אדם אנוכי ברמות מטורפות ומאד מאד לא נעים ולא מתחשב.
נראה לי שלקחת את מה שהיה אצל ההורים שלך כחבילה אחת קיצונית והחלטת שהכל לא טוב. תפקידי בין מה שהיה בעייתי לבין מה שהוא ציפיה נורמלית מבן אדם נורמלי.
להיות חלק מהבית שאתה חי בו זה דבר נורמלי.
לחשוב שאתה חי במלון וכל דבר שלא קשור ישירות אליך האוכל שלך הבגד שלך והצלחת שלך- הוא ניצול לבקש ממך לעשות, וואו, זה מאד מאד נורא ובעייתי.

יתכן שאיך שההורים שלך כעסו על מי שלא ביצע תפקידים והצורה שהם דיברו על זה והעבירו לכם את זה נתנה הרגשה של ניצול ועבדות. לא יודעת. אבל זה לא הופך את עצם המציאות של שותפות בבית שכולם חיים בו ועזרה הדדית (ולא רק הבגד שלי מענין אותי ושלך לא. אני אכין לי סנדויץ ולך לא) למשהו פסול, אלא רק את הצורה שהם תקשרו את זה לכם.


תביני גם שאת לא מקשרת את זה לחינוך ואני כן.
בעיני לומר אני אשטוף את הכלים שלי ולא את שלכם זה בעיה חינוכית בדיוק כמו להרביץ לאח. כמו שלא ארצה שהילדה שלי תגדל תהיות מרביצה ומציקנית לא אסכים שהיא תגדל להיות אנוכית ומגעילה שחושבת רק על עצמה ולא נוקפת אצבע בבית ואיזה נסיכה שכולם מבשלים מכבסים מנקים את הדברים שלה והיא אכפת לה רק מעצמה כי כל דבר אחר הוא ניצול. זה פשוט נוראי בעיני ולכן זה גם ענין חינוכי גדול מאד להיות חלק מהבית להבין שכולם עוזרים זה לזה. שאתה לא רואה רק את הפופיק של עצמך שאתה גדל להיות בן אדם ששותף ונותן ולא רק פוץ שיודע רק לקבל
אני מסכימה איתך שהסיבהoo
שהביאה אותי להסתכל ע״כ אחרת מרוב האנשים, זו החוויה שלי בתור ילדה.
ושהגישה שלי נחשבת משונה ולא מקובלת

אבל במבחן התוצאה, אצלי עוזרים בלי כעסים ואצלך כתבת שאת לפעמים צריכה לכעוס,
אז אולי השיטה שלי שנובעת מהסתכלות שלדעתך קיצונית ושגויה, טובה יותר, ומגדלת ילדים שלמדו לחוש בעצמם את הצורך להיות שותפים בבית ולעזור לאחר.
לפי מה שתיארת בעברמיואשת******
אצלך עושים כי אין ברירה
כי אם לא תעשה לא יהיה לך אוכל
או שהבית פוט ישאר מלוכלך ואז למי שיפריע לו יפריע ויעשה.
אם לא הבנתי נכון אז סליחה, אבל כך הבנתי ממה שכתבת בעבר.
בעיני זה לא עזרה אלא דאגה של ילד לעצמו.
אם זו הגישה שטובה לך זה מצוין.
זו לא הגישה שנכונה בעיני ולכן אין לי בעיה עם זה שאני כועסת לפעמים כעס הוא חלק מאהבה ואכפתיות של הורים לילדים שלהם (תלוי איך ומה וכו. תדירות ומה עושים איתו. אבל כעס מדי פעם הוא חלק נורמלי ממערכת יחסים של בני אדם קרובים לדעתי)

בכל אופן אני חושבת שמיציתי את דעתי פה בדיון ועל כן אפרוש ממנו
שבת שלום!
אני לא חושבת שנכון לדון איזו גישה טובה יותרבארץ אהבתי
לכל הורה יש אופי אחר, מקום אחר שממנו הוא בא, יכולות אחרות.
נשמע לי שהדיון התפתח למעין ויכוח, ולדעתי זה לא נכון.
לך יש את הגישה שלך, ואת רואה שהיא היתה נכונה וטובה עבורכם. זה מהמם שאת מביאה אותה בפורום ונותנת לנו עוד נקודת מבט, ואפשרות לקבל מזה ולחשוב מה אפשר לקחת מזה אלינו.
אבל זה לא אומר שזו הגישה היחידה שנכונה. ומיואשת מביאה את הגישה שלה, שגם בה יש אמת חינוכית, וגם היא עובדת טוב. וגם ממנה יש מה לקבל. (אני חושבת שאם הבנות שלה לא מוכנות לתת לה לעבוד בעצמה - זה אומר שהיא בהחלט הצליחה בחינוך לעזרה בבית, גם אם לפעמים הן לא עושות הכל בשמחה).
זה שהגישו שונות לא אומר שרק אחת מהן היא נכונה. בכל אחת יש אמת, ולכל אמא מתאים לחנך בדרך שנכונה עבורה.
אני חושבת שמה שקריטי פה הוא ההגשההמקורית
כלומר, העבירו לך את המסר בצורה שלילית ולכן את שוללת בכלל את הגישה.
אני בטוחה שאם היו מעבירים את הדברים בצורה חיובית וטובה, העניין אולי היה מצטייר אחרת בעינייך
זה מטורף לראות איך אנחנו כהורים משפיעים על ההתנהלות וההרגשה של הילדים שלנו אפילו במישורים שלא חשבנו עליהם, ואיך אנחנו כאמהות נפעלות מתוך המקום הזה שלנו כילדות מול הורינו
איך אפשר להעביר בצורה חיוביתoo
חובה של ילדים לבצע תפקידים? מה תעשי אם הם לא עומדים בחובתם? בצורה חיובית כמובן
מה שאני חושבתהמקורית
זה לא איך לאכוף את אי קיום החובה
אלא איך להעביר מסר שהם צריכים לעזור.
יותר חשוב לי שהמסר יועבר מאשר שהמטרה תבוצע כי לטווח הארוך זה מה שחשוב
אז אם את שואלת אותי אני לא מסתכלת על אותו רגע שהילד לא רצה לעשות מה שביקשתי ממנו, לדבר איתן על זה. זה בגיל הקטן יותר שבו מקנים הרגלים.כמו שמיואשת אמרה. הבית הוא של כולם וכולם נהנים ממנו. ועל כן כולם אחראים עליו כדי שיהיה לנו יותר נעים.
וכשאני חושבת על ילד שלא מפנה את הכביסה שלו למשל לסל - בעיניי זה בסדר גמור לעכב אותו מלצאת מהבית עד שזה יבוצע. אבל שוב, לא בקטע של כעס ועצבים. אלא לחזור על העניין שוב שזה הבית שלנו וכל אחד אחראי למשהו וככה אנחנו מתנהלים.
אני חוזרת שוב לעניין של ההגשה. חשוב שיהיה שיח בבית ולא הורדת פקודות.
אבל לעכב אותו מלצאת מהביתoo
זה לא חיובי
נכון שחשוב איך מעבירים מסר, אבל שיש חובות, בהכרח שהיחס לאי ביצוע הוא שלילי, ואז זה חלק מהשיח
אני חולקת על כךהמקורית
כי חובות יש בכל מקום בערך
החל בבית וכלה במערכות יחסים ובעבודה
כשהילד ברשותנו, אנחנו מלמדים אותו איך להסתכל ולהתייחס לחובוצ לא רק בבית אלא בכלל בחיים, וזה הרבה יותר מרוכך כשזה מתחיל מהבית לדעתי
אבל את אומרת שזה עובד לך אז כנראה יש בזה משו
ומוסיפה - זה לא שלילי זה עניין של סיבה ותוצאה. אני מגדירה בבית שלי שאם הבית הפוך אז לא יוצאים כי אחרי יציאה אנחנו יותר עייפים ויש פחות כח וחשק לסדר, ומאחר ולא נעים שלא מסודר אז נסדר עכשיו לפני, אחרת אי אפשר לצאת
ואגב, הילדים שלי קטנים אמנם אבל אחרי שהם מסדרים אנחנו מתלהבים יחד לפני ואחרי היציאה שאיזה כיף שהבית מסודר ונקי, ואיזה כיף לחזור לבית מסודר ונקי. זה לא שלילי בכלל
בעבודה ובבית הספרoo
יש חובות. בבית ובמערכות יחסים זה לא חובות, זה התנהגות נורמטיבית/ הרגלים נכונים/ יחסים תקינים. ככה אני רואה את זה ומתיחסת לזה בהתאם
נכון מסכימה שזה התנהלות תקינההמקורית
אבל ילדים לא אמורים לדעת מעצמם מהי התנהלות תקינה, על זה בדיוק אני מדברת
והדרך להעביר להם את זה היא על ידי הסברה ושיח כמובן אבל גם באופן מעשי והכל לפי גיל הילד ואופיו.
הדרך שלי להעביר להםoo
ע״י דוגמא אישית והסברה, לא רואה צורך בכעסים ועונשים (גם לא כאלו של סיבה ותוצאה שאינו מגיע באופן טבעי) זה עובד בלי, בצורה מצוינת

אני מבינה למה אני לא מובנת, כי אני חושבת אחרת מרוב האנשים. גם רוב החברות שלי במציאות והמשפחה המורחבת, לא מבינים על מה אני מדברת
דווקא די מובן לי האמת 😊המקורית
סהכ גישה שונה
אני רק אוסיף משהו אחדמיואשת******
נגיד יש בית שבו ילד לא ״חייב״ לעשות כלום, אבל אם הןא רעב גם הוא אחראי לזה שיהיה לו אוכל
ויש בית שבו ילד ״חייב״ לעשות תפקיד אבל גם אם הוא לא יעשה את התפקיד עדיין יהיה לו אוכל כשהוא ירצה לאכול ובגד נקי, גם אם אח שלו לא עשה את התפקיד נגיד של לקפל כביסה. כי אמא שלו תמיד תדאג שיהיה כביסה או צלחת נקיה, גם אם אחד הילדים לא עשה את התפקיד שלו (ובזה מתבטא שזה אחריות ההורים בסופו של דבר וזה לא בדיוק עבדות…)
בעיני ילד שגדל בבית שתמיד דואגים לצרכים שלו גם אם הוא לא עשה את התפקיד שלו בבית, וגם אם כועסים עליו כרגע, ירגיש הרבה יותר ביטחון בדרגה של ההורים לצרכים שלו ובבית שלו (וממש לא עבד) מאשר ילד שאין לו תפקידים אבל גם כשהוא צריך משהו הוא צריך לדאוג לעצמו בצרכים בסיסיים (בעיני)

זה גישות שונות. כל אחת בוחרת מן הסתם את הגישה שבעיניה נכונה
וזה נחמד שאת כותבת שזה לצורך הדיון ולא לפסול, אבל מעשית הסברת לי שהילדות שלי חושבות כנראה שהם שפחות חרופות ומרגישות ניצול. אז סליחה שעניתי לך בצורה ישירה גם כן.
למען הסר ספקoo
בעלי ואני אחראים לכל התפעול של הבית, והבית נקי תמיד עם כביסה נקיה ומגוהצת בארון ועם מקרר מלא באוכל.

את צודקת וגם @בארץ אהבתי שלא בררתי במילים, אז לא התכוונתי לפסול את השיטה שלך או להגיד מה הילדות מרגישות, התכוונתי רק לחדד את התיאור על הגישה שלי.
מתנצלת על כך
יש לי מלא שיטותדיליה

שיטת הגזר-

יש פה חבילת פישקלאך על כל 10 דברים שמסדרים מקבלים אחד

שיטת הגמדים-

אני עוצמת עינים סופרת עד 10. 

בינתיים הילדים מסדרים ב9 הם מתיישבים ועושים את עצמם שלא עושים כלום ואני "גוערת בהם"  איך זה שאתם לא עושים כלום... 

וכשהבית מסודר רוקדים או עושים משהו כיף ביחד

שיטת ההפוך על הפוך-

"היום רק אני- שוטפת, מבשלת וכד'" מייד יש מלא מתגייסים.

שיטת מה שכיף לך-

כל ילד בוחר מה שהוא אוהב לעשות ואני משתדלת לזרום גם אם לי נשאר דברים הפחות אהובים.

שיטת המצפון-

די ילשים תראו איך אני גמורה בבקשה תעזרו לי אין לאימא שלכם כוח 

שיטת הווליום

דיייייייייייייייייייייייייי מה ההוווווווווולללללללללללללךךךךךךךךךךךךךךך כאאאאאאאאאאאאאאאןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן.

 

שתי השיטות האחרונות פחות אהובות עלי כמובן אבל בואו אין מצב שהן לא קופצות מפעם לפעם... גם אצלי היה פאדיחות בחינוך

איזה רעיונות מתוקים ומגניבים!מתואמת
ותודה שכתבת גם את הסוף - עוזר לי להרגיש שגם לי יש סיכוי להצליח ברעיונות המתוקים... (כי כרגע אני בעיקר בשיטה האחרונה, מינוס קצת מהווליום כי אני רגישה לצעקות )
שעשעת אותי!
רעיונות לשיתוף פעולה שעובד אצלי.מ.מ.
לעשות רשימה של משימות שצריכות להתבצע כשמראש אני שמה יותר משימות וגם כאלה שאני יודעת שהם לא אוהבים וכל אחד צריך לבחור x משימות. כל הילדים יוצאים מבסוטים ומרגישים מנצחים שהצליחו לתפוס משימות שהם רוצים..
לפעמים אני נותנת דירוג מ-1 עד 3 לפי קושי משימה וכל ילד צריך להגיע ל-6 ואז הוא צריך להחליט אם הוא מעדיף מלא משימות קלות או 2 קשות.
סידור-כל ילד צריך לסדר 10-15 דברים וכולם רצים כדי לסדר מה שהם רוצים וששאר האחים לא יסדרו והם יתקעו עם הקשים.
כנל על כביסה, כל אחד תולה 10 פריטים.

אצלי גם עובד שבכוונה פעם ב אני לא עושה משהו ספציפי שאני יודעת שהם רוצים (לא בכוונה כי אני מרגישה שהם יכולים לעשות לבד) והם מספיק גדולים (הגדולים 8 ו-9) כדי שאני יציע להם לעשות את זה לבד כדי שיקרה. לדוגמא אם הם רוצים ארוחת ערב מסויימת/שבגד מסויים שהם אוהבים יהיה מכובס.

וכמובן חוץ מהרתימה אין אופציה לא לעזור. מלא פעמים אני גם פשוט מחלקת משימות אבל מקפידה שלכולם יהיה משימות ושזה יהיה משימות שאני יודעת שהם יהיו סבבה איתם (לא תליית כביסה/שטיפת כלים שאז אני אשתמש בשיטה הראשונה..)
ניסיתי היום את שיטת הגמדים בשינוי קללפניו ברננה!
והיה פשוט מושלם!!
ממש רתם אותו לעזור (עד שהלכתי להחליף טיטול והוא שכח שהוא בעצם באמצע לאסוף ולא לשחק...)

אמרתי לו שאוסםים במשחק הפסלים - כל פעם שאני מפסיקה לשיר הוא קופא.
🙂
מתוק!!דיליה

מאמצת לגמרי!!

שיטת הגמדים התיישבה לי בראש בתור השם שלהטארקו
ועזרה לי היום ממש!!
ילדון מחורפן בן 3.5 שהיה צריך להתלבש בפיגמה
וכבר התחיל להציק ולעצבן והתחלתי לכעוס עליו.
ואז עצרתי ושאלתי אם הוא מעדיף שנתארגן בצחוקים. הוא ממש שמח מההצעה.
אז נתתי לו ביד שני גמדים מיוחדים ממש, שעוזרים להתלבש בפיג'מה, אבל כשהשעון מצלצל הם הולכים..
שמתי שעון ל10 דקות
עבד כמו קסם. תוך 6 דקות הילד התייצב לבוש, אמר תודה לגמדים והם חיכו לצלצול ואז הוא נפרד מהם😍

מעניין אם זה יעבוד לי שוב או שאצטרך להמציא שיטה אחרת, אבל היום זה עבד נהדר ממש

(יודעת שאני משרשרת לא לאותו נושא, אבל זה היה בהשראתך)
גמדים דמיוניים?לפניו ברננה!
כאילו שתי הידיים הם הגמדים?
לא הידיים עצמןטארקו
'הנחתי' לו ביד את הגמדים ש'החזקתי'
כלומר עשיתי כאילו אני מחזיקה משהו והעברתי לו את מה ש'החזקתי'..
😂😂 יפה..לפניו ברננה!
ינוסה גם כאן
כבר הספקתי הבוקר לנסותלפניו ברננה!
הלך מעולה ובזכותך הוא יצא מהבית בטוב ולא בעצבים שלו ושלי
תודה!
באמת מעניין לכמה זמן זה יחזיק מעמד..
אצלנו בנתיים מחזיק😅😅טארקו
הבוקר שלחתי אותו להתלבש
חזר אלי אחרי חצי דקה
אמאאאא לא הבאת לי את הגמדים!!!
חמוד 😍לפניו ברננה!
אצלי זה לא עבד במאה אחוז, כדי לשים את הפוטר מעל החולצה "לקחתי" לו את הגמדים והלבשתי בעצמי.
אבל זה היה באווירה טובה ועם שיתוף פעולה שלו, בניגוד למה שהיה קורה אם לא הייתי משתמשת בגמדים.
(תוך 20 דקות מהרגע שהוא קם הוא היה מחוץ לבית, בעלי היה צריך למהר לתפילה )
גם פה זה לא היה מאה אחוז הפעםטארקו
כי גם הוא הסתבך עם חלק מהבגדים וחלק לא היה לו כח
אבל כמו שאת מתארת, זה בצורה חיובית ועם שיתוף פעולה..
מגיבה כדי לזכור לנסותמאמאיה
רעיון שפעם עשיתי, לא החזיק הרבה מעמד, אבל עכשיו מנסה לחזורמתואמת
אליו:
"אמא חוגים"! בכל יום יש חוג קצר שאמא מעבירה לילדים, כל פעם בנושא אחר. החוגים אוהבים בית מסודר, ולכן לפניו צריך לוודא שהבית יהיה במצב מסודר וסביר.
זה רעיון גם להקדשת הזמן האישי לילדים - גם אם זה באופן קבוצתי.
ואפשר שגם הילדים יעשו חוגים לכולם, כל פעם ילד אחר, כולל לאמא. (וזה גם מחזק ומפתח את היצירתיות שלהם).
הייתי מחלקת פה בין גילאיםבארץ אהבתי
יש גילאים קטנים יותר, שעיקר הציפיה היא שיסדרו את הבית אחרי ששיחקו.
ויש גילאים גדולים יותר (מגיל ההתבגרות בערך?) שכבר יש ציפייה שיהיו שותפים בתחזוק הבית - שטיפת כלים, קיפול כביסה, וכו'.

בינתיים אני רק בשלב הקטנים (הגדולה עוזרת לפעמים גם בדברים אחרים, אבל עוד לא מצפה ממנה שתעשה איזה תפקיד באופן קבוע..).
בגיל הזה לדעתי חשוב לזכור שהאחריות בסופו של דבר היא עלינו, והסיבה לסדר היא כי זה חשוב לנו (לי ולבעלי), והשיתוף של הילדים זה בשביל החינוך שלהם לשותפות, לעזרה בבית, ולסדר.
בפועל זה אומר לסדר כשהילדים ערים, ולשתף אותם על ידי תפקידים מוגדרים. כשהם כבר גדולים יותר ורגילים לשלב הזה של סידור הבית, אפשר לפעמים גם להגיד להם לסדר לבד.
מאוד עוזר בגיל הזה להוסיף איזשהו משחקיות או הומור - היה כבר שרשור עם המון רעיונות חמודים בנושא. אצלנו בעלי היה עושה לפעמים משחק שהמפלצת עומדת לבוא לאכול משחקים, וצריך מהר להחזיר אותם למקום לפני שהיא תבוא. לפעמים אני נותנת להם משימה של לסדר לפי הגיל - כל אחד מסדר חפצים לפי הגיל שלו. לפעמים עושים קליעה למטרה (מתאים נגיד כשיש המון קפלות שצריך להחזיר לקופסא - אז במקום לאסוף מנסים לקלוע לתוכה). לפעמים אני עוצמת עיניים וסופרת, ואז רואה כמה הם התקדמו בסידור. אפשר להפעיל טיימר ולראות כמה נספיק עד שיצפצף.

בגיל גדול יותר אני יכולה לכתוב כמה דברים שהיו עושים אצל ההורים שלי. לא הכל עבד לאורך זמן (גם הם לא תמיד התמידו), אבל לפחות עבד לתקופה -
- בשבת היו לנו תפקידים קבועים - ישבנו פעם ביחד וחילקנו את התפקידים בין שלושת הבנות הגדולות. מי עורכת בלילה, מי מפנה, מי שוטפת כלים אחרי הסעודה, וכך בשאר הסעודות. שטיפת הכלים של מוצ"ש היתה מתחלקת ביני לבין אחותי, היינו עושות תורנות מי מחלקת את הכלים לשניים. (ביו"ט תמיד היו ויכוחים על רקע זה שמי שיש לה תפקיד בסעודה שלישית מקבלת פטור...).
- ביום שישי היה ברור שכולם צריכים לעזור לקראת שבת. היינו עושים רשימה של תפקידים, כל אחד היה בוחר איזה תפקידים הוא מעדיף וכולם היו צריכים לעשות את התפקיד שלהם.
באיזשהו שלב החלטנו שאנחנו רוצות להיות שותפות בהכנת האוכל, הקטנים יותר כבר היו שותפים יותר בסידור הבית ואנחנו היינו נהנות למצוא מתכונים חדשים ולגוון את התפריט.
- במשך השבוע היינו פחות שותפים. לא היו תפקידים קבועים, ואנחנו לא היינו מספיק ראש גדול כדי לעזור מעצמנו. באיזשהו שלב ההורים שלי הודיעו שהם מצפים מכך אחד להקדיש 10 דקות ביום לעזרה כלשהי בבית. הם תלו טבלה על המקפיא עם השמות של הילדים (הגדולים, שציםו מהם לעזור) וכל ימות השבוע, וכל אחד היה צריך לכתוב מה הוא עשה ב-10 דקות שלו. בשבת אבא שלי היה מקריא את מה שכתבנו, וזה עשה הרגשה ממש טובה. באיזשהו שלב זה נזנח (לא יודעת למה, אולי כי הפסיקו להדפיס את הטבלה כל שבוע.או שהיתה סיבה אחרת שאני לא זוכרת...).
את צודקת, באמת צריך לחלק בין הגילאים.מתואמת
בינתיים שכל אחת תכתוב בתגובתה על אילו גילאים היא מדברת...

ממש אהבתי את כל הרעיונות שכתבת! והרעיון מבית הורייך, על הטבלה שבה כל אחד כותב מה הוא עשה, נשמע לי ממש טוב! ככה זה עדיין משאיר לילדים בחירה וגם באמת מעניק להם הרגשה טובה...
וואי איזה רעיון נחמד להקריא את הטבלה בשבתמיואשת******
קשה לי לראות את זה זורם אצלינו אבל זה נשמע ממש חמוד
גם אני התלהבתי על הקטע של להקריא בשבת!רק שאלה לי
יכול לעשות אווירה ממש טובה, וזאת גם הזדמנות לפרגן לילדים.
תודה!
רעיון מגניב עם העשר דקות ושבתאורוש3
אהבתי את הטבלה, רעיון שבא לי ליישםאחתפלוס
סידור צעצועים בעזרת משחקים:מתואמת
"מי אוסף את כל הדברים שבצבע אדום?"
"מי אוסף הכי הרבה דברים?"
"בואו נראה אתכם אוספים במשך כל הזמן של השיר, וכשהוא נגמר אתם קופאים במקום!"
"בואו נראה כמה אתם מצליחים לאסוף ולסדר בתוך חמש דקות על השעון!"
"בואו נשחק בקליעה לסל - מי זורק מרחוק את כל הבובות לתוך הסל שלהן?"
"עכשיו נצלם אתכם מסדרים, ואז באפליקצייה של עריכת סרטונים נעשה מזה סרט מהיר/סרט הפוך, שיראה איך כאילו אתם מבלגנים את החדר..."
וכו'.
אבל זה עובד רק כשאמא מרגישה מספיק טוב בשביל להפעיל אותם...
באמת אני תוהה לעצמי אם כל זה לא עושה ההפךמיואשת******
אם מסדרים צעצועים רק בעזרת הפעלות שירים וכל מיני שמתארים פה, לא רק את, אז באמת למה שמישהו יאסוף צעצועים סתם?
בחיים לא השתמשתי בשום שיטה כזו
לא אומרת שהדרך שלי דווקא צודקת
אבל באמת מנסה לישוב אם מרוב הפעלות ומדבקות מבצעים ושידולים, אולי נהיה ברור לחלק מהילדים שבאמת זה לא התפקיד שלהם בכלל, ולכן צריך פרסים והפעלות. ואם אין אותם אז זה בקושי קורה
🙄

אצלינו מסדרים משחקים כי אחרת אמא לא מרשה להוציא עוד משחק
או כי אמא תכף מנקה פה ומה שישאר על הרצפה המטאטא יקח לפח
ומי שרוצה לשחק צריך לסדר. זהו
🤷🏼‍♀️

כל מיני מבצעים למינהם זה נגיד לשבתות עם אורחים שכולם הלכו הביתה והשאירו אותנו עם בלאגן אדיר שבאמת קשה לסדר, או יום הולדת עם חברים, דברים כאלו
לא מרגישה שעושה ההפךדיליה

בדרך כלל ילדים יודעים שצרכים לסדר אבל יור נחמד שזה בצרה מעניינת

אני למשל יודעת שצריכה לקפל כביסה,

אז לפעמים עושה תוך כדי סרט

לפעמים טלפון

לפעמים קוראת תוך כדי בפורום

לפעמים מבטיחה לעצמי שכשאגמור יהיה קפה....

לפעמים פשוט מקפלת כי אין ברירה או דוחה למחר...

עדין זה לא אומר שפעם הבאה לא אקפל אלא שקיפול כביסה ייזכר לי כמשהו נעים.

אבל את מבוגרת ומבינהמיואשת******
ילד קטן כן עושה את השיוך של הפעם קיבלתי פרס/עידוד מדבקה/שיר אז גם פעם הבאה אני חייב לקבל אחרת לא שווה
כמבוגר אתה מבין שבכל מקרה תעשה וזה רק להנעים את הזמן
ילדים יוצרים התניות
כך נראה לי, אולי אני טועה
אני חושבת שבאופן שצלי אני עושה את זהדיליה

אז אנחנו אומרים צריך לסדר בואו נחשוב איך לעשות את זה נחמד. לא תמיד במילים אבל ככה מרגיש לי.

הם בהחלט עוזרים הרבה פעמים בלי המשחקים בשיטות הרגילו של בית מסודר הרגע. תודה.

לפעמים הם עושים נחמד. נגיד הבת שלי מדברת בטלפון תוך כדי או מדברים אחד עם השני. 

מדבקה וממתק אני פחות אוהבת כי זה באמת יותר יוצר התניה שבוף יש פרס.

 אבל משחקים שונים ממש לא רואה בזה בעיה.ואם הבית ממש בלאגן או שיש אורחים וצריך יותר עזרה אז כן לצ'פר במשהו כי זה מביע הערכה על יותר מאמץ.

 

לגבי הסוף ברור, כתבתי את זה גם מיואשת******
כשזה ייתר קשה מהרגיל כן מאמינה בלצפר
פחות מאמינה בשוטף כי אז זה הופך את זה ממשהו שברור שצריך לעשות למשהו שרק עם פרס
אבל באמת זה רק הרגשה שלי, לא בדקתי את זה
לדעתי יש הבדל בין פרס בסוף לבין משחק תוך כדיבארץ אהבתי
אני ממש לא אוהבת לתת פרס על עזרה.
המקום היחיד שבן אני נותנת פרס זה כשהולכים לשירותים בגמילה...
אבל לסדר תוך כדי משהו שעושה את המשימה מהנה יותר זה משהו אחר. ולדעתי אם יודעים שבכל מקרה צריך לסדר, זה בהחלט חינוכי ללמד את הילדים שאפשר לבחור איך לעשות את המשימה, ואפשר להפוך אותה לכיפית יותר אם הופכים אותה למשחק.
כן אבל אם כשלאמא אין כח להפעיל בשיר ובמשחקמיואשת******
אז לא כל כך אוספים, אז זה בעיה
אם אוספים בכל מצב זה ולפעמים כשלאמא יש כח זה נחמד יותר, אז זה לא משנה.
אבל אח האמא מרגישה שרק כשיש לה כח להפוך את זה למשהו אטרקטיבי אז הילדים שלה משתפים פעולה, זה בעייתי קצת בעיני
מסכימה לגמריבארץ אהבתי
הבן שלי בן 3 לא תמיד משתף פעולה כשאני מבקשת ממנו לסדר. כשיש משחק הוא לרוב מצטרף.
בגיל שלו מבחינתי זה בסדר, כי הוא רק בשלב של חינוך לסדר, ועוד קטן מכדי שאני אצפה ממנו לקחת אחריות ולסדר כל פעם.
הגדולים יותר בהחלט יודעים לסדר בלי משחקים, אבל בהחלט נהנים יותר כשלפעמים כן עושים משחקים שהופכים את הסדר למהנה יותר. (חייבת להודות שלרוב אין לי כוח לרעיונות יצירתיים, המשחק הכי שימושי אצלי זה שאני עוצמת עיניים וסופרת להם והם מנסים להספיק כמה שיותר. לפעמים הם מעדיפים לוותר על המשחק כדי שאני אעזור להם...😏)
אצלנו זה במשהו אחרמאוהבת בילדי

אני בד"כ שולחת להן בקופסת אוכל משהו טעים (קובית שוקולד, ביסקיויט...) לאחרי האוכל.

השבוע לא שלחתי והבת שלי לא אכלה את הלחמניה.

שאלתי אותה למה

והי אאמרה שזה כי שכחתי לשים לה משהו טעים...

ורק אז קלטתי שהיא אוכלת בשביל השוקולד ולא בשביל האוכלץ..

אני נדחפת לרגע, למרות שלא ממש קשורהשלומצ'

קודם כל אני מסייגת את כל מה שאכתוב פה- הקטנטנות שלי עוד קטנטנות, ובד"כ אוהבות לעזור, אבל אצלן זה חלק מלהרגיש גדולות, אז זה לא חוכמה. קטונתי לגמרי, אבל מה שכן, בהקשר לדיון שלכן- אני ממש מקפידה לא לבחור שיטה אחת שבה אני גורמת להן לעזור. מסכימה עם מיואשת שצריך להיזהר מלייצר תלות. 

פעם אחת זה יהיה בצחוקים, פעם תוך כדי משחק, פעם מצלמת בוידאו ושולחת לדודה האהובה, פעם עם צ'ופר בסוף ובפעם באיום (הן רוצות לראות סרטון, אבל פתאום גיליתי את הטושים זרוקים על הרצפה? קודם תסדרו את המשחק ואח"כ תוכלו לראות סרטון. שבמילים אחרות זה- לא מסדרים אין סרטון- ואני גם אומרת את זה ככה אם יש צורך).

 

בכל מקרה, משתדלת מאוד לפרגן להן אחרי (גם אם בהמשך היום או יום אח"כ) ולהגיד להן כמה העזרה שלהן היתה משמעותית ואיך שמחתי שהן עזרו ושהן חלק חשוב בבית וכו' (את זה קיבלתי ממורתי, עינת נתן שתחי', שאומרת שילדים רוצים להרגיש משמעותיים, ואם זה לא יהיה בטוב, זה יהיה בדרכים שפחות נעימות לנו).

 

את ממש ממש קשורה!לפניו ברננה!
מותר לך להגיב פה!!
אני רואה שלא קראת את מכתב הפתיחה, נו נו נו! ❤️

הפרסום כל כך נכון וכל כך חשוב. אני שוכחת לעשות את זה כל הזמן... 😏
בוודאי שקראתי את מכתב הפתיחה שלומצ'

ואף זכיתי להיות בין הראשונות שהגיבו לו.

אני תלמידה מצטיינת חושף שיניים

חחח אופס 😅לפניו ברננה!
אז למה את כותבת שאת לא קשורה?!
כי הבננות שלי פיציותשלומצ'

לפעמים אני מגיבה בנושאים שאני לא באמת חווה אותם, ואז בהמשך מגלה עד כמה לא הייתי בכיוון, אז מראש אני מסייגת את הדברים שאני כותבת

מתוכן ההודעה לא הסתייגות, רק הכותרת ❤️לפניו ברננה!
ודברייך דברי טעם נכונים ויפים (כן, גם הגדול שלי לא כזה גדול.. )
לדעתי תלוי בגילבארץ אהבתי
בגיל קטן שמחנכים את הילדים להיות שותפים בעיקר על ידי זה שהם שותפים לסידור הבית, זה בהחלט עוזר שהם נהנים מהמשימה תוך כדי. זה מאפשר להגיע לשיתוף פעולה וליהנות מהסידור ביחד.
באיזשהו שלב ברור שילד צריך לדעת לסדר גם עם לא מפעילים אותו בכל מיני רעיונות יצירתיים. אפשר להציע לילדים להמציא בעצמם משהו שיהפוך את זה ליותר כיף. ואפשר גם לפעמים רק לסדר בלי משחקים.
אבל בסופו של דבר אם בכל מקרה הילדים מסדרים, לדעתי זה מחנך אותם שאפשר להפוך את המשימה הפחות כיפית של הסידור למשהו שגם נהנים ממנו תוך כדי.
בגיל גדול יותר הייתי מעבירה את האחריות על המשחק לילדים עצמם (אם הם רואים שזה יותר מהנה בשבילם ככה), כמו שמישהי כתבה בשרשור אחר, שהיא ואחותה היא ממציאות שיטות לסדר לפיהן (לסדר לפי א"ב, לפי צבעים, וכו'). ומן הסתם יש ילדים שיעדיפו פשוט לסדר בלי לחשוב על רעיונות יצירתיים למשחקים.

עכשיו נזכרתי שלפעמים היינו גם אוהבים להמציא משחק תפקידים ולסדר כחלק מהמשחק.
זכור לי איזה פעם שאמא שלי ביקשה ממני ומאחותי לקפל כביסה, אז המצאנו שאנחנו יתומות בבית יתומים שצריכות לקבל את הכביסה, והתעצבנו על המנהלת הרשעה שמכריחה אותנו לקפל, אבל תוך כדי זה קיפלנו ונהנינו מהמשחק...
😂😂😂😂 ממש רחמנות. הרגת🤣מיואשת******
חמוד המשחק שלכם.דיליה

ממש אהבתי את הרעיון....

רואה שבאמת ככה גם הילדים שלי פשוט למדו להמציא כל מיני משחקים.

למשל הם אוספים לערימה ענית את כל הבלאגן ומנחשים כמה דברים יש בערימה מי שהצליח הכי קרוה אז משהו. אני לא יודעת בדיוק מה הם עושים בינהם...

😂😂לפניו ברננה!
ממש זכורה לי פעם שאחותי ואני המצאנו פרסומות תוך כדי קיפול כביסה.
לכל מיני דברים שטותיים...
וואו מהממם!!דיליה


איזה משחק המצאתן! מקווה שאמא שלכן לא שמעה אתכן מתואמת
זה אדיר D-:שלומצ'


כבר הגענו למסקנה שאת אמא "נחושה"מתואמת
ומצליחה לשדר את זה לילדות שלך כמו שצריך...
אני אמא קצת "נמושה", כנראה, ולכן צריכה להשתמש בטריקים כדי להפעיל אותם...
באמת הלוואי שהייתי מצליחה לשדר להם שעושים וזהו. אבל תכל'ס גם לעצמי אני מנסה לעשות את הסדר והניקיון לכיפים יותר, כמו למשל לשמוע שיעור או מוזיקה תוך כדי...
חחחח…. ממש תואר לתפארתמיואשת******
אין לי ספק שאת לא נמושה בכלל
את אחרת
אני לא חושבת שצריך להיות כמוני בהכרח
אין ספק שנורא כיף לילדים שלך ההפעלות ויש להם אמא יותר גמישה ממני ויש לזה המון יתרונות בתחומים אחרים
כן, זה באמת סגנון אחר...מתואמת
אבל במקרים של בלגן איום בבית הייתי שמחה להיות קצת אחרת...
סתם רעיוןמיואשת******
את אומרת שאת רוצה שיהיה להם כיף יותר כשהם מסדרים
אז במקום- אם תסדרו אשים מוזיקה כיפית
אפשר- אני מרשה לשים מוזיקה כיפית כשמסדרים
כאילו להוריד את ה״אם״
ברור שמסדרים עכשיו, וכצופר לזמן הסדר אפשר לשים מוזיקה, אבל זה לא תלוי בה
רעיון יפה! באמת שינוי בטרימינולוגיה יכול לעזור...מתואמת
אהבתי את השינוי במילים. מאמצת!דפני11
אני התחלתי מלתת לגדולה אחריות על הדברים שלהרינת 23
למשל את הכביסה שלה אני כבר לא שמה לה בתוך הארון אלא על השולחן בחדר והיא מכניסה לארון.
יש לה חדר לבד אז זו אחריות שלה לנקות אותו בימי שישי (בפועל היא עושה את זה לעתים די רחוקות אבל באמת שלא אכפת לי).
אצלינו5+
הרבה שנים היו המון ויכוחים בנושא, הייתי מבקשת ומקבלת תשובה ש'אין לי כח עכשיו' וכדו'. השינוי הגיע כשלנו ההורים היה שינוי פנימי והבנה שאם אנחנו לא נכריח את הילדים לעזור ולא נכניס אותם לסבב של עבודות הבית, אנחנו חוטאים לתפקידינו כהורים. איך ילד ילמד לנקות/לסדר/לתת יד למישהו אחר אם לא ניתן לו את ההזדמנות לישם את זה בבית? מהרגע שהיה ברור לנו הדרך ושזה חלק חשוב בחינוך אז גם ההתייחסות בבית לנושא השתנתה.
חוץ מלהסביר מה שכבר אמרו לפני, שכולם שותפים בבית להטבות וגם לחובות, עשינו גם הרגלים מסויימים.
התחלנו ביום שישי למשל. רשימת מטלות מוכנה מראש, חלק מהמשימות קצרות וחלק מורכבות יותר כדי שיהיה תואם לגילאים. כל ילד צריך להשתבץ למה שמתאים לו לעשות, לפעמים צריך לבחור 2 משימות. גם אנחנו השתבצנו כדי שהם יראו את חלוקת התפקידים ולא ירגישו מנוצלים או משהו. זוכרת שהקטן היה ממש רוצה שאכתוב גם את השם שלו ברשימה. אז הייתי עושה לו משימה שמתאימה לו וכותבת והוא היה מאושר שהוא גדול.
עם הזמן זנחנו את הרשימות והילדים כבר יודעים מה המשימות שצריך ביום שישי ואני שואלת בע"פ, מה אתם עושים היום? לפעמים מציעה למה אפשר להשתבץ.
היו לי מתבגרים שלקח להם זמן להכנס לזה וממש לא נכנסנו איתם למריבות. מי שלא רוצה לעזור בסופו של דבר מרגיש בחוץ. אז הם עושים משהו. אפילו משהו קטן. אצל מתבגרים זה הרבה עניין של מצב רוח, יום אחד מתייצבים במטבח ומבשלים ארוחה שלימה ויום אחר שוכבים במיטה ולא מוכנים לנקוף אצבע.
בשאר הימים בשבוע יש דברים שכל אחד צריך לעשות בנוהל הימיומי (בעיקר לסדר אחרי עצמם) ויש דברים שאני מבקשת ממי שפנוי והם עושים. כבר מכירה אותם היטב ויודעת מה יתקבל אצל מי בהסכמה ומה לא ולפי זה מבקשת. אין לי עניין להמאיס עליהם את עבודות הבית. מי שיותר אוהב לבשל שיבשל, יותר מהר לו לזרוק זבל שיזרוק זבל, יותר מתחבר לו בייביסיטר אחלה וכן הלאה.
בפועל איך ליישם, כשילד אומר שלא רוצה לעשות משהו ?(מקפידה לא להגיד לעזור לי, אלא לעזור לבית, לעשות בשביל כולם) אין מקום לכעס ואכזבה בנחת להסביר אני עכשיו הולכת לעשות א'ב'ג', אם לא נגיד, תחתוך סלט עכשיו אז לא יהיה לנו סלט לארוחת ערב כי אני לא אספיק להכין. וזהו. הילד לא הכין, להזכיר לו שוב לאחר כמה זמן, מה עם הסלט? יהיה לנו היום לארוחת ערב? אם לא, אז לא. אז אין סלט. חבל . זה התוצאה.
כמובן שלא בכל דבר אפשר לוותר שלא יהיה ויש דברים שנאלצת בסוף לעשות בעצמי. אין 100% . אבל בגדול הם עושים ואנחנו גם משבחים אותם על זה. והם כבר מתנדבים לפעמים בעצמם לעשות דברים בלי שאגיד. במיוחד הגדולים. וכשהגדולים מראים דוגמא טובה הקטנים גם רוצים.
יצא לי מלא לכתוב... בהצלחה
יפה ממש! ממש דרך חיים ששווה לאמץ...מתואמת
>>>פיתוח היצירתיות אצל הילדיםמתואמת
לתת להםזמני לשליש1
מגירה של דברי יצירה ופשוט לתת להם גישה חופשית.
קבוע יש לנו קרטונים בבית, כל פעם למשהו אחר (למשל מאחד מהם בנינו בית לאוגר צעצוע, כולל מחילה מגלשה וכו)
אני בכללי משתדלת לא להתערב במשחק שלהם ונותנת משחקים פשוטים שדורשים מהם "לעבוד" קליקס, מגנטים, קשקשים.. והרבה משחק סימבולי עם פליימוביל.
מקסים! גם אצלנו זה כךמתואמת
ואני תמיד תוהה אם זה היה עובד גם עם ילדים שפחות יצירתיים מטבעם...
כנראה שפחותזמני לשליש1
אבל עדיין.
כדי לשחק עם לגו חייב להיות יצירתי ולבנות ממנו

אני עובדת בתחום של אוטיזם ושם אני רואה כמה אני צריכה לתווך ולהדגים ולחשוף כדי לפתח יצירתיות.
וואו... אז אולי תתני טיפים מעבודתך איתם?מתואמת
יש לי ילדים נורא יצירתיים.דיליה

אבל זה באמת כי אני קלילה ממש לא מתאים לכל אחת.

המטבח פתוח להם חופשי והם לפחות פעם בשבוע משתוללים שם ולפעמים מותיאים יצירות טעימות.

השבוע בן ה9 מכין פה דגים.

חומרי יצירה יש מלא ונגיש.

אבל גם דברים רגילים הם פשוט יצירתיים בהם.

מגנטים קפלות וכד' תמיד ממצאיים דברים. למשמל עושים חנות כל אחד בונה משהו מהקפלה ומוכר את זה תמורת כמות אחרת של קפלות וככה מתחלף בין הילדים.

או שממינים את הקליקס לי צבעים ועושים שורות שורות ורואים מי נכי גדול (וואו הכחול בן 20 הוא מתחתן "עוד ישמע...")

טוב לא יודעת איך מפתחים ב"ה זה פשוט קרה כאן.

אבל מה שכן אני באמת לא פותרת להם כמעט בעיות והם מאלצים להתמודד. וגם אני לפעמים רחפנית ושוכחת דברים ואז חייבים לייצר משהו תחליפי אז זה גם סוג של אילוץ אם לא נהיה יצירתיים לא יהיה. נגיד מחר מסיבה ואין בבית כלום אז מכינים משהו מוופלים מרוסקים...

איזה כיף, זרימת חיים כזו!מתואמת
אצלנו זה מסתפק ביצירות ובמשחקים. במטבח אני הרבה פחות מרשה להם...
נשמע מדהים ☺️מיואשת******
>>>הקדשת יחס אישי לכל ילד בפני עצמומתואמת
מבחינתיזמני לשליש1
הסוד לשלב את זה בדברים הקטנים.

כשאני מכינה ארוחת ערב, מזמינה כל פעם ילד אחר.
יושבת לראות סדרה עם הבכורה ותוך כדי אנחנו מדברות.
לקחתי פעם ילדה לרופא שלי ובחזור עצרנו לקנות מיץ ודיברנו על ספסל..
וואו הלוואידיליה

לא מצליחה לדאוג לזה באופן מסודר אבל בגלל שהילידם שלי יחסית לא צפופים אז יש לכל אחד זמן אישי באבעי כי האחרים עסוקים או משהו כזה.

כמובן שילדים שהולכים לרופא זה יותר. 

ילדה שהייתה בריפו בעיסוק בכלל הרוויחה אחת לשבוע.

יש לי ילדה שבבקורת רפואית פעם בחודש אז ממש אוהבת תמיד דואגת שנקבע לזמן שהאחרים עדיין בלימודים.

לבעלי יש יותר זמנים קבועים איתם והם מאוד אוהבים.

לא נמצא אצלי כמשימה ״מודעת״, פחות מאמינה בזהמיואשת******
אנחנו יצרנו טבלה של זמן אישימתואמת
יש לנו שבעה ילדים, אז כל ילד מקבל יום בשבוע עם אחד ההורים (סך הכול יש לכל אחד שני ימים עם זמנים אישיים).
הזמן האישי הוא במשך חמש דקות, לפי הזמן הפנוי להורה, ובן עושים משהו נחמד לפי בחירת הילד (אפשר גם סתם לפטפט).
למען האמת זנחנו את זה במשך תקופה, ועכשיו אנחנו מקווים לחזור לזה...
>>>איך להתמודד עם בעיות באחווה - מריבות בין הילדיםמתואמת
להתעלם כמה שיותרמיואשת******
^^^דיליה

הכי טוב להתעלם.

יש לנו שיר ישן של לאה פריד נראה לי שהולך "די די כבר לא רבים בחדר הילדים"

אז לפעמים שרה אותו כשהם רבים.

לפעמים נעשית שופט כשאין לי כוח.

ולפעמים פשוט ממגרת את המריבה ע"י החרמת נשוא המריבה. (נגיד רבים על מטריה שלום אין לאף אחד כל עוד רבים)

 

^^^ מתערבת רק במקרה אלימות פיזית/ מילוליתoo
"טבלת אהבה"מתואמת
במקום להתמודד עם המריבות - לנסות להגדיל אהבה.
בכל פעם שילד אחד או יותר מפגין אהבה כלשהי לאחד מאחיו (למשל - מכין בשבילו משהו לאכול, או משחק איתו ביחד בצורה יפה) - מסמנים בטבלה נקודות כמספר הילדים שהביעו את האהבה זה לזה.
ואז אפשר גם אם הילדים רבים - להזכיר להם את הטבלה, ואם הם יפסיקו לריב נסמן נקודות.
כשהטבלה מסתיימת קונים משותף לכל הילדים.
טיפ מאמא שליבארץ אהבתי
כשילד מציק לאח שלו - עדיף להתמקד באח שהציקו (שהמציק לא ילמד שככה הוא מקבל צומי..).
ולאח שהציקו לו להגיד (באופן שגם האח המציק ישמע) - 'אח שלך באמת אוהב אותך, עכשיו הוא קצת התבלבל ועשה לך משהו לא נעים, אבל באמת הוא אוהב אותך, ואתם תהיו חברים טובים'.
גם אם זה לא פותר הכל במקום, זה נותן לשני הילדים אפשרות להסתכל אחרת, ולהפנים את זה שבעצם הם באמת כן אוהבים, גם כשהם רבים.
בטווח הארוך אני חושבת שזה בהחלט עבד אצלנו...
מקסים!!מתואמת
רוצה להאיר שלפעמים הילד שמציקים לו דווקא האשםמיואשת******
ומתגרה ומתגרה באחיו כדי שיציק לו, ובסוף כשהאח האחר מאבד שליטה ומציק, הילד שמציקים לו נהנה מהצומי ומזה שאח שלו יצא הילד הרע.
זה באמת קורה וכדאי להיות מודעים ולשים לב אם יש מערכת של שתי אחים שכל הזמן אחד מציק לשני, לבדוק לעומק מה קורה ומי באמת ״מתחיל״
ממש צודקת. תודה על ההארהבארץ אהבתי
ומסכימה שאם יש מערכת של הצקות קבועות בין אחים, אז צריך להתייחס לזה יותר לעומק.
אני דיברתי על הצקות קטנות של מידי פעם. כשיש לילד מצב רוח רע, או שהוא קצת רעב או עייף, והוא מוציא את זה על אח שלו.
👍🏼❤️מיואשת******
ואו את כל כך צודקת!! מכירה מקרה כזה 😏לפניו ברננה!
נכון לגמריאורוש3
בגיל מסויים אבא שלי אסר על אחי להרביץ לי בשום פנים. ואני שיגעתי אותו מילולית.... ולפעמים היה נשבר...
אני לא מומחית גדולה בעניין רק אומרת מניסיון5+
שלפעמים הילדים שהכי רבים, הם החברים הכי טובים.
צריך לשים לב שמריבות לא מסלימות לאלימות פיזית חמורה.
היו לנו פעמים שהיינו מתחרפנים מרמת המריבות של הילדים, אבל באופן פלאי, כשהילדים גדלו הם נהיו חברים. וגם מחוץ לבית הם תמיד שמרו אחד על השני, אם היה נראה להם שאחד סובל מחברים או נפל וכדו' תמיד באו לעזרת השני, לא משנה כמה התכסחו בבית.
משהו טרי- יש לי 2 בנות עם אופי שונה לחלוטין אחת מהשניה ובאיזשהו שלב בחיים הן נהיו כמו חתול ועכבר. מריבות בלי סוף, הצקות, מכות העלבות, בקשות חוזרות לעבור לחדר אחר, לפעמים הייתי בוכה מרוב תסכול מהשתיים האלה. כל הזמן אמרתי להן שהן חייבות ללמוד לחיות ביחד. זה לימוד לחיים להסתדר עם אדם שהוא שונה ממך. וניסינו כל כך הרבה. להתעלם, להתערב, לנסות לדבר איתן, לתת תשומת לב אישית, ליצור להן חוויות משותפות, להניע אותן להכין דברים אחת עבור השניה, באמת ניסינו כלכך הרבה. והן גדלו. היום הן בנות עשרה ובשבת בארוחה קרה להן פעמיים שאחת השלימה את המשפט של השנייה. ואז הגדולה יותר אמרה: "וואי אני אומרת לכם יש לנו אותו ראש, אנחנו חושבות אותו דבר" ואני ובעלי נותרנו פעורי פה ועם דמעות בעיניים. זו אותה ילדה שהייתה לועגת כל הזמן לאחותה? שהיתה מבקשת כל יומיים לעבור חדר כי היא לא יכולה יותר לסבול את אחותה בחדר?!
זה פשוט לא יאמן.
לא נראה לי שהן יפסיקו באורח פלא לריב, אבל המריבות הרבה יותר קטנות היום והרבה יותר קלילות מפעם. הן פשוט התבגרו.
אם הילדים מתבגרים ועדיין ממשיכים לריב על אמת. (לא ויכוח מטופש על מי צריך לנקות עכשיו) צריך לבדוק על מה זה יושב. כי בגיל כזה לפי מה ששמעתי מאנשים מבוגרים, זה כבר משאיר טינות וצלקות בנפש.
צריך גם לזכור שמריבות זה סוג של תקשורת בין האחים. תקשורת לקוייה אמנם, אבל תקשורת. יש בתים בהם אסור לריב, כל ילד סגור בחדר שלו, או עם החברים שלו ואין שום חיבור בין האחים, שקט תעשייתי.
צריך למצוא את האיזון, לא להבהל מקצת מריבות ולא לתת למריבות לצאת מפרופורציות הגיוניות.
תודה לך על מה שכתבת. תרם לי מאד❤אחתפלוס
>>>רעיונות לאווירה נעימה בבית באופן כללימתואמת
מוזיקה!!!!!!זמני לשליש1
זה בעיקר.
עם רמקול נייד שאפשר להגביר
אמא רגועה- אווירה נעימהמיואשת******
שום עזר חיצוני לא משפיע כמו זה
איך עושים אמא נעימה ורגועה? זה כבר שאלה אחרת! לא כתוב בכותרת שחייבים לענות על זה, פה זה שרשור טיפים לילדים לא לאימהות!
(או בקצרה, לא יודעת )
טוב, אז צריך לפתוח גם שרשור כזה... מתואמת
משהו שלמדתי השבועבארץ אהבתי
בהשתלמות של מכללת כוונה.
לפני שאני עושה משהו/ מבקשת משהו, אני מנסה לחשוב באיזה 'הוויה' אני רוצה להיות - שמחה, אוהבת, מאמינה, דורשת, סמכותית, קשובה, מודה.
עצם זה שיש לי כותרת בראש איך אני רוצה להיות עכשיו, ממש משנה את איך שאני מתנהלת בפועל.

לדוג' - הקטן שלי, בן 3, כתב לאח שלי 'הודעה' בפלאפון. כמה פעמים ביקשתי ממנו לסיים והוא לא רצה, ואז התחיל לברוח לי עם הפלאפון. רגע לפני שהתחלתי לרדוף אחריו ולקחת לו את הפלאפון בכוח, החלטתי שאני מבקשת ממנו להחזיר לי, ואני בוחרת להיות בהוויה של 'אמון' ושל 'סמכות' - אני ברורה בדרישה שלי ומאמינה שהוא יכול להקשיב לי. לא האמנתי שזה באמת יעבוד עד כדי כך, אבל מסתבר שזה באמת עבד - הוא פשוט ניגש והביא לי את הפלאפון...

לא תמיד זה עובד עד כדי כך. עם הבת שלי ניסיתי הערב משהו וזה עבד פחות. אבל עדיין הרגשתי שלבחירה של ה'הווייה' שאני רוצה להיות בה יש השפעה ממשית על איך שאני מתנהלת, וזה משנה המון.
"כולנו"אם מאושרת
פעם קראתי משהו יפה של מנוחה פוקס.
בתשובה לשאלה-איך לא להגיע למצב שאחרי 120 הילדים רבים על הירושה😁,
היא כתבה שצריך ליצור בבית אווירה ייחודית למשפחה שלנו.ולהדגיש את זה בחוויות ,שילד יגדל כחלק ממשהו כיף ושמח.

זה דרש ממני בעיקר שימת לב בשפת הדיבור,וכשזה נהיה חלק מהאווירה בבית,גם הילדים ממשיכים את זה.
"כולנו מסתובבים מהר בקרוסלה"
"הילדים של משפחת --- אופים עכשיו לכבוד ראש חודש"
"אנחנו נכין כרטיסי ברכה ליום הולדת של האח".
והילדים מעצמם-
"הבאתי לכולנו נעליים,בואו נתארגן מהר"
"מסכימה לקנות לכל הילדים ממתק?"



ותודה למתואמת על פתיחה השרשור!ולכל המגיבות!שרשור ממש חשוב!אם מאושרת
החכמתי מכולכן!
איזה יפה! איך שינוי בשפה המדוברת בבית יכול לחולל פלאים...מתואמת
מענין אם זה יעבוד לה אחרי מאה עשרים…. 🙄מיואשת******
מסכימה מאוד!!משמעת עצמית
ועושה את זה בכל מיני דרכים אחרות.
1. לפעמים אומרים ק"ש כולנו ביחד (כולל ההורים) ונותנים ידיים
2. כל מיני סיסמאות פטריוטיות או סתם לצעוק ביחד את שם המשפחה שלנו תוך כדי חיבוק קבוצתי
3. לשיר כולם ביחד

השבוע הבת שלי (בת 4) הביאה ציור של המשפחה מהגן
והיו המון המון קווים בין כל הדמויות.
והיא אמרה: עשיתי את זה כי כולם מחוברים...
😚
איזה מותק היא!שלומצ'

זה ממש מרגש

רק עכשיו ראיתימכחולאחרונה
איזה ילדה מהממת! תרוו ממנה (ומכל אלה שמחוברים אליה ) הרבה הרבה נחת!
איזה קטעאבןישראל
רציתי לפתוח שרשור דומה בתחילת השבוע וזה נדחה ונדחה.
איזה כיף!
תודה על השרשור ובטוח שיהיה לתועלת
שמחה שכיוונתי לדעתך מתואמת
מהמם, הולכת לעקוב באדיקות😉מטילדה
חינוך מתחיל בתקשורת נכונהoo
להשמיט את המילה לא - לומר ״תעבור בבקשה לשבת ליד שולחן״ במקום ״לא אוכלים מרק על הספה״

להביע אמפתיה- ״אני מבינה שקשה לאסוף את הלגו, זה הרבה חתיכות קטנות, אולי תאסוף בהמשכים״

להתייעץ עם הילד- ״מתי אתה חושב ללכת לסופר?״ במקום ״למה עוד לא הלכת?״

להסביר בצורה ברורה- ״השולחן שלך עדין מלא בפסולת וגם המיטה״ במקום ״למה אתה לא מסדר את החדר״
איזה יופי! ממש משנה את החשיבה!מתואמת
תודה oo
>>>חינוך ילדים להגיינה (או איך לשכנע ילדים להיכנס למקלחת)מתואמת
אצלי ממש אוהבים סירוקים של כיניםדיליה

כי בזמן הזה אני מראה להם סרטונים במחשב.

שאר השמן המחשב רק לעבודה.

אז פשוט רבים להיות ראשונים ומתחננים לסירוקים.

"אימא יש היום סירוקים?" אם כן יש תור למקלחת....

אם לא, אני בבעיה...

😂😂😂מטילדה
רעיון מעניין... אז את מסרקת אותם ליד המחשב?מתואמת
מה את עושה עם שטיפת המסרק בין סירוק לסירוק?
יש לי 2 מסרקיםדיליה

אבל מחליפה רק אם היה כינים.

נטלה של מיםלפניו ברננה!
ככה היה אצלי בתור ילדה.
למה, את עושה בשירותים?
זה באמת חוויה לא נחמדה, אז לפחות שתהיה בצורה נחמדה. בתור ילדה זה היה הרבה פעמים עם סיפור, או עם ראש על הברכיים של אמא (או אחותי. היא ממש אהבה לעשות את זה 😅)
כן, באמבטיה, ליד הכיור.מתואמת
ב"ה זו לא חוויה נוראית אצלנו. הבנות רוצות מעצמן להסתרק בד"כ כי חשוב להן הטיפוח, לבנים השיער קצר אז גם זמן הסירוק קצר.
ואני גם לא מסרקת באופן קבוע, רק כשיש חשש... (לבת הגדולה שלי היו מלא פעמים כינים, אבל עכשיו היא כבר גדלה אז זה כמעט לא קורה. ולשאר זה קורה הרבה פחות ב"ה...)
שאלת כפירהדפני11
למה צריך לשטוף בין סירוק לסירוק?
בחיים לא שמעתי על זה... אני מנקה עם טישו את הכל...
זו גם אפשרותמתואמת
אבל יותר נעים לי לשטוף, כי ככה לא נשאר זכר לכינים המגעילות...
כי על טישו הן עלולות לטייל 🤮לפניו ברננה!
וצריך לוודא שהן מתות
במים הן פשוט טובעות..
מכפת לי שיחיו בפח?משמעת עצמית
באושר ועושר מצידי😆
כי יש את הזמן של הסירוק שהם עוד לא בפחלפניו ברננה!
והן יכולות לרדת מהטישו וללכת לטיול 🤮
אני מכניסה אותן ישר לשקיתאחתפלוס
ומחליפה טישיו כל רגע
אני לוקחת פס ארוך של נייר טואלטבארץ אהבתי
כל סירוק מנגבת בנייר, אם יש כינים אז מיד מקפלת את הנייר עליהן וממשיכה לסירוק הבא. גם אם הן חיות הן כלואות בפנים.
גם רעיוןאחתפלוס
בדיוק.. רק שבסוף זורקת לאסלה כאמור..דפני11
אני עושה עם טישו ואחכ לאסלה ומיד מורידה את המים...דפני11
נשמע לי הכי נוח ויעיל..
מורידים על כל כינה?משמעת עצמית
וועלייה על הכינרת...
לא לא חחחדפני11
עושה כמו ש @בארץ אהבתי כתבה ובסוף כל פס ארוך זורקת ומורידה מים..
אני עושה בריכת כיניםאפונה
מכינה מראש נטלה עם מים ומטביעה בה את הכינים.
פעם, כשכינים עוד היו מגניבות את הבת שלי, הבריכה היתה חלק מהמסיבה של הכינים. עוד כינה ועוד כינה היתה לובשת בגד ים וקופצת לבריכה, והיינו מתכננות איזה כיבוד יגישו להן במסיבה ואיזה משחקים ישחקו שם.
איכסוש 😂😂😂לפניו ברננה!
לפחות זה עודד אותה להיות בסבלנות כשניקית לה את הראש 🥰
אבל למה עם נטלה?! קצת מבזה לכלי שמשמש למצווה לא?!או ר
לא אומרת בקטע הלכתי, לא מבינה בזה.
לא נראה לי שבכלי עצמו יש קדושה אבל נראה לי לא מכובד.
לא יודעת.
משתדלת לא להשתמש בנטלות לשום שימוש אחר
האמת שזו לא נטלה שמשמשת לנט"יאפונה
יש לנו כאן אוסף של נטלות שהילדים קיבלו מתנות בגן ובבי"ס, הנטלה הזאת ספציפית נמצאת עם המשחקים של האמבטיה.

אבל כן משתמשת בנטלה גם לשימושים אחרים (נקיון נניח).
אשתף רגעאו ר
פעם עבדתי בבית אבות והשתמשו שם בנטלה ככלי עם מים שעמד ליד המיטה לשטוף סקשן, הוי אומר להכניס צינורית מלאת סחלה וליחה וכו ולשאוב מים. מגעיל. מי שביצא את פעולת הסקשן לישיש היה אח ערבי.
הרגשתי שזה ממש ביזיון. עניין אותי לראות איך היה מגיב אם הייתי לוקחת את שטיח התפילה שלו ושמה כשטיח כניסה לחדר.... בכל אופן לא נכנסתי לפרובוקציות, ורק מצאתי קנקן להחליף את הנטלה...

כל אחת עושה כמובן איך שנראה לה, אבל כדאי רגע לחשוב איך זה נראה מהצד אם כלי שמשמש לקדושה נהיה צעצוע או אגרטל. ושוב, לא בקטע הלכתי שאינני יודעת מהו.

בכל אופן תודה על הטיפים המשעשעים (אהבתי ההתנסחות עם הבגדי ים...)
האמת שאני לא מתייחסת לנטלהאפונה
כתשמיש קדושה
גם מטפחת משמשת אותי למצווה ובכל זאת אין לה קדושה משל עצמה ואין לי בעיה שישתמשו בה לדברים אחרים (כל עוד היא לא נהרסת.


מסתכלת מהצד וזה נראה לי סבבה, אבל באופן כללי אני די אשכנזיה בקטעים האלה.
סתם לידע: יש הגדרה הלכתית שונה.משמעת עצמית
יש "תשמישי קדושה" - שהחפץ בעצמו קדוש כמו: ציצית, רצועות תפילין, וכו
ויש "מכשירי מצוה" - חפצים שמסייעים לקיום מצוה ואין בהם קדושה משל עצמם. כמו נטלה, מפית לחלות, קופסת אתרוג וכו.
כאן אין איסור לזרוק או להשתמש למשהו אחר.
אולי זו תחושה בעדינות הנפש כמו שכתבת לא בקטע הלכתי.

יש סוג שלישי שכולל את כל הדברים הכתובים וזה גניזה. כמו בית מזוזה, ספרי קודש, פרשיות תפילין פסולות וכו
😂😂😂😂מיואשת******
חחח גם פהזמני לשליש1
מקלחת מפנקתoo
אמבטיה גדולה עם דוש מפנק, סוגי סבונים ושמפו, קצף אמבטיה, מגבות/ חלוק מגבת מפנק, לקטנים יותר בועות סבון ומשחקים
אמבטיה עם קצףלפניו ברננה!
מבחינתי החשבון הוא שהזמן שמתארך הוא הזמן שהיה הולך על שכנועים להיכנס.
היו אצלנו צעצועים ממש כיפים, עשויים מסול עבה, נדבקים לקיר של הקרמיקה אם זה רטוב, אבל הם נשכו אותם אז הוצאתי אותם משימוש..
רק יום אחד שהקטן שלי שלשל וסירב להיכנס למקלחת הבטחתי לו שאחרי שהוא יתקלח יהיו משחקים והוא ממש שיתף פעולה בזכות זה.
אינלי מושג למה זה אישיו🤷‍♀️ בשביל מה יש חמדה??משמעת עצמית
כשהגדולה שלי היתה בת שנתיים ולא רצתה להתקלח יומחד, סיפרתי לה על חמדה.
ילדה שלא אהבה להתקלח
ולאט לאט נהיה לה ריח מסריח ושערות דביקות וכינים ופנים שחורות.
ואז היא שאלה חברה: בואי תשחקי איתי. והחברה לא רצתה.. כך ועוד ועוד כיד הדמיון.
ואז אמא אמרה לה: אני אעזור לך!
קילחה אותה בהמון מים נעימים עם סבון בריח טוב
ושמה לה קרם
וסירקה אותה טוב טוב
והיה לה כל כך נעים
וכוווווולם רצו להיות איתה!

מאז הן מתחננות להתקלח כל יום
ואם לאחת אין חשק
השניה אומרת לה: לא כדאי לך להיות כמו חמדה.
וזהו.


מתותתת על אמבטיה.
ברמה שלפעמים אני רוצה לחפף והן לא מסכימות.
איזה רעיון מקורי!מתואמת
אבל נראה לי שצריך להתחיל אותו בגיל מוקדם כדי שזה יעבוד... כי אחרת הם כבר "חכמים" מדי
(אם כי אצלי בגיל צעיר הם דווקא אוהבים להתקלח...)
וואי! בזה אני טובה!!השם בשימוש כבר
אבל לא כדאי לכן לשמוע איך🤣
סיקרנת אותנו עכשיו. ספרי ספריאחתפלוס
לא כדאי 🤣 כמה מכאן ישלחו לי רווחה😉השם בשימוש כבר
סתם, לא עד כדי כך, כן? אבל אני קצת שרוטה בעניין. מודעת..
אז תכתבי בפרטי 😉❤️לפניו ברננה!
סיקרנת..
אל תסתקרני יתר על המידה🤣השם בשימוש כבר
לגמרי סקרנת... ואנחנו לא מכירות אותך, אז לא נדע לאן לשלוחמתואמת
את הרווחה
😆 לא לא, יש כאלה שמכירות והן כן תשלחנה לי😆השם בשימוש כבר
טוב, אז תכתבי גם לי באישי 🙏מתואמת
אהה! (פרצוף רב משמעות)🤨משמעת עצמית
>>>שכנוע הילדים ללכת לישון בלילה ולקום בזמן בבוקר...מתואמת
שירים וסיפורים לפני השינה. או שההורים מספרים, או מדיסק...מתואמת
אצלנו זה מוזיקהלפניו ברננה!
אבל כבר הפך להיות ברור מאליו, ואז כ"עונש" (תוצאה טבעית..) מכבים אותה אם לא הולכים לישון יפה.

אתמול ניסיתי סיפורים, אבל זה רק גרם לו להקשיב יותר בערנות וממש לא להירדם מזה..
אבל אולי באמת סיפור אחד לעידוד ודרבון.לפניו ברננה!
השאלה היא מה קורה אם לא? אם הילד לא מתארגן יפה, מה קורה עם ה"פרס" של הסיפור?
אני לא אוהבת לעבוד בשיטה של פרס ועונש...
זו תוצאה טבעית, לא עונש... ותמיד אפשר לתת פתח לחזור בתשובה.מתואמת
אצלנו זה עובד די טובבארץ אהבתי
מספרים מתוך הספר '5 דקות נ"ך', ואז גם מרוויחים לימוד נ"ך על הדרך (כבר הגענו לספר מלכים...).

הכלל הוא שאם הילדים היו מוכנים עד 20:15 במיטות אז מספרים. אם לא היו מוכנים, אני יכולה להחליט אם לאפשר בכל זאת, אבל רק אם עוד לא הגיע 20:30 (תמיד אני מרשה בסוף, אבל הם צריכים להבין שרק עד אז יש מקום בכלל לשכנועים ודיונים אם כן). אחרי 20:30 כבר אין מה לדבר - השעה מאוחרת מידי וצריכים לישון (וזה לגמרי תוצאה טבעית).
ובכל מקרה כשהולכים לישון יש מוסיקה, כדי לעזור להם להירדם.
דרך מעולה שמדגישה שזו תוצאה טבעיתלפניו ברננה!
הבנים שלי לא יודעים עדיין לקרוא שעון..
עם הגדול לדעתי בכל זאת אפשרבארץ אהבתי
ואפילו זו הזדמנות לתת קצת מושגים ראשוניים בקריאת שעון - להראות לו את המחוגים ולהסביר שהוא צריך להיות מוכן לפני שהמחוג הארוך מגיע ל-3. ואם הוא יהיה מוכן קצת אחרי, אז רק עד שהמחוג מגיע ל-6 עדיין אפשר לספר, אבל אחרי שהוא מגיע ל-6 זה כבר מאוחר מידי וחייבים לישון. (נתתי את הדוגמא לפי השעות שלנו, כמובן אפשר לעשות התאמות...).

אבל נראה לי שבכל מקרה אל תתחילי עם סדרים חדשים עכשיו, רק עניתי כדי להסביר איך אפשר לעשות ככה גם עם ילדים שלא קוראים שעון...
👍 תודה! 🙂לפניו ברננה!
אכן נראה לי שזה לא הזמן..
גם אצלנו לאשלומצ'

אבל יצא שיש להן שעון עם ציורים (בלי מספרים), ואז אני מראה להן על השעון- "כשהמחוג הגדול יגיע לארנב". זה עובד לא רע. אולי את יכולה להוסיף לשעון מדבקה ליד כל מספר- בצבע/צורה אחרת ולפי זה להסביר מתי מגיע הזמן לישון

 

מה את עושה בשבתמאוהבת בילדי

עם המטזיקה? לא חסר להם?

פעם הייתי שרה להםבארץ אהבתי
באיזשהו שלב התחילו יותר מידי ויכוחים על איזה שירים, וגם הייתי נרדמת תוך כדי שהייתי שרה, אז הפסקנו עם זה, והם התרגלו שבשבת הולכים לישון בלי מוסיקה.
אצלנו גם הוא הולך לישון עם רמקול עם שירים/סיפוריםטארקו
ובשבת זה ממש פשוט
הוא יודע שבשבת הרמקול הוא מוקצה אז אין(בהתחלה קראנו לזה הולך לישון בשבת) לפעמים אנחנו מאפשרים לקחת ספר או משחק קטן למיטה רק בשבת
אבל לרוב לא צריך, מגיעים לזמן שינה הרבה יותר מאוחר מהזמן הרגיל, גם בשבתות חורף(הוא הולך לישון באיזור 7 וחצי, סיימנו השבת אחרי 8 והוא היה עייף ממש) ובטח בשבתות קיץ..
כשאנחנו מספרים להם סיפורים (בעיקר בעלי)מתואמת
אנחנו משלבים בהם שירים רגועים (כאילו כחלק מהסיפור), ואז זה גם עוזר להרדים אותם. פשוט הגדולים כבר לא מוכנים רק שירים... אבל גם סיפור זה טוב, כי לפחות זה משאיר אותם במיטה.
אני מספרת חי מדי 😅 גם כשמנסה להרגע ולהכניס אותם לאווירת שינלפניו ברננה!
אולי לכן זה לא עזר.
גם בעלי מספר להם סיפורים שמגלגלים אותם מצחוק...מתואמת
אבל לפחות זה משאיר אותם במיטה...
אבל פעם באמת סיפרתי להם סיפור שהלך בערך כך: "איש אחד החליט לצאת לטיול. אז הוא הלך ליער, והלך והלך והלך והלך והלך..." וכו' הם התעצבנו, אבל גם נרדמו באיזשהו שלב...
🤣🤣🤣🤣🤣רק שאלה לי
טרי מהיוםזמני לשליש1
מי שמתעורר ראשון מדליק שירים בפול ווליום מהדיסק שמצאנו

בדכ מי שמתעורר ומתארגן ראשון בוחר שירים בנסיעה..
אפרופו יצירתיות, זמן אישי וילדים במטבחדיליה

אז אמרתי שבן ה9 מכין פה דגים.

מהלשם אני בדיוק במטבח שוטפת כלים- אז הנה זמן אישי.

מכין דגים ומסביר לי שהולך להיות חריףףףף אז מכנים מים למקרר. בינתיים אני רואה שהוא באמת מכין טעים עם פלפל חריף ותבלינים בשפע. (אימא לשים גם מלח לימון??)

עושה לו טיימר ל5 דקות טיגון 5 דקות בישול...

ואז מספר לי תוך כדי על משחקים יצירתיים עם חברים:

היום שיחקנו שאנחנו עוג מלך הבשן ודרכנו בשלולית ואמרנו שזה הכינרת....

יש לנו משחק שהכנו כסף ואי אפשר לזייף כי המצאנו כל מיני חותמות.... 

קיצור,

ילד סוכריה.  (עד שהוא נהיה רחפן כמו אימא שלו)

נשמע באמת ילד יצירתי ומתוק ממש!!מתואמת
מתוק!!לפניו ברננה!
נשמע חלומי.
❤️ טיפ אחד כללי❤️אין לי הסבר
להתחיל להימנע מרגשות אשם!!!!
להפסיק לחשוב אחרי כל דבר לא נכון שעשיתי ''בטח הרסתי לו את הנשמה וזכרונות הילדות''

אנחנו עושות את המיטב בעבור הילדים, ואנחנו אוהבות אותם!! בני אדם טועים.
מטעויות צריך ללמוד, לא לבכות עליהן.
מבטיחה לכן שגם ההורים שלנו עשו טעויות איתנו.
יצאנו דווקא בסדר😌

אז רגשות אשם להשאיר בצד!!
מסכימה ממש!!!רק שאלה לי
יופי של טיפאורוש3
וואי ממשהמקורית
מדי פעם אני עושה שיחות עומק עם אבא שלי שיחיה, והוא אמר לי לא מזמן כמה רגשות אשם יש לו שהוא עבד הרבה כשהיינו קטנים ואל תעשו כמוני, לא ראיתי אתכם בכלל.. ואני כזה - מה??? 😳 היית האבא הכי נוכח שיכול להיות בעיניי. ממש לא הבנתי על מה הוא מדבר. מקווה שהצלחתי להקל עליו מעט ולרפא את הצער
שרשור מענייןאהבתחינם
יש לי עוד זמן אבל מרשה לעצמי לעקוב ולרשום מה שצריך.תודה לומדת מכן המון!❤️
נזכרתי בטיפ כללי שמתאים לכמה קטגוריות כאן -לפניו ברננה!
להכין את הילדים מראש. לא להנחית עליהם.
"ילדים עוד כמה דקות גומרים לשחק ונתחיל לאסוף"
בגיל צעיר אפשר עם טיימר.
בגיל בוגר - כשהמחוג הגדול בשעון יגיע ל...
אפשר גם רק להגיד, זה גם מספיק...

כנ"ל - מיד אחרי ארוחת ערב נכנסים למקלחת

וכו'.
זה מפחית התנגדויות, ומכין מעבר לקראת השלב הבא.

גם - לספור עד מספר מסויים, לא כאיום, אלא בעמדה נפשית שאני סופרת כדי להקל על הילד את המעבר, להכין אותו נפשית לזה שעוד כמה רגעים מתלבשים, מתיישבים לשולחן, וכו'..
אני הרבה פעמים שואלת את הבן שלי עד כמה נספור.
יפה! וחשוב מאוד...מתואמת
בטיפ הספירה גם אני משתמשת. פעם הייתי משתמשת בו בתור "איום", עד שקלטתי שהוא עוזר אפילו בפני עצמו, כמו שתיארת.
תעזרו לי ברעיונות לקראת החופשבארץ אהבתי

השנה בעז"ה תהיה לי תקופה של כמה שבועות שרק הגדולים בבית (בני 7.5, 10 ו-12.5), והקטנים עדיין במסגרות.

רוצה לעשות להם 'קייטנה' עם תוכן, ולא סתם לקום בבוקר ולחפש מה לעשות (בעיקר לשני הבנים הקטנים יותר. הגדולה אולי תצטרף למה שיהיה מספיק מעניין, אבל זה לא חייב להיות מתאים גם לה).


בשנים קודמות הם רצו שיהיה להם גם זמן מסך, ניסיתי לתת זמן מוגבל כל יום ובפועל זה תמיד התארך יותר ממה שתכננתי ולא עבד לנו טוב.

לכן הפעם חשבתי לנסות פורמט אחר:

לכל שבוע יש נושא כללי שבו אנחנו עוסקים. בכל יום יש פעילות/לימוד שקשור לנושא. כל יום יש 'חוג' קבוע (נגיד - יום ראשון זה חוג ציור, שני - חוג מוסיקה, וכו'), וביום חמישי יהיה חוג מחשב שבו אפשר ליצור משהו במחשב (מצגת או משחק) שמסכם או מתייחס לנושא של השבוע.


אשמח לרעיונות -

- לחוגים שאפשר לעשות כל שבוע

- לנושאים שאפשר להעביר את השבוע סביבם

- לסתם רעיונות לדברים נחמדים לעשות עם ילדי בית ספר חמודים

- לעוד כיווני חשיבה

שאלה על בטיחות ברכבכל היופי

יש לי שכנה שאני די מחבבת והחיים שלה לא קלים.

היא לקחה את הבת שלי טרמפ בתוך היישוב לא מזמן, והבת שלי אמרה שהיא לא מפסיקה לסמס תוך כדי נהיגה, והילדים שלה לא חגורים ולא תמיד יושבים.


אמרתי לה לא להגיד שום דבר אבל לא לנסוע איתה יותר, כי זה לא בטיחותי בעיניי (מצאתי לה חלופה).


א. מי שנוסעת בתוך היישוב עם ילדים לא חגורים, אנא האירו את עיניי כדי שאוכל לדון לכף זכות... מאוד קשה לי עם הרעיון.

ב. האם לדעתכן כדאי להעיר? בעלי חושב שכן, אני בתפיסה שאין טעם ואני לא אחנך אותה, לדבר שנראה לי כל כך בסיסי בבטיחות (נסיעה של 10 דקות, לא 2)

לא רואה טעם להעיראורי8אחרונה

גם יפגע בה, גם רוב הסיכויים שלא ישתנה משהו בעקבות זה. מקסימום היא תאמר לבת שלך לחגור. זו לא אחריותנו לחנך אנשים . ממש מבינה אותך. גרה בעיר , אבל עיר קטנה , לא כבישים מהירים . ואין מצב ליסןע לא חגורים גם נסיעה של 2 דקות. 

מה אתםחושבות על הנקה?אליה דבורובסקי

אני חושבת להפסיק להניק ולעבור למטרנה מה אתם חשובות על זה?

זאת שאלה שמתאימההשם שליאחרונה

לפורום הריון ולידה.

זה פורום שעוסק האימהות לגילאים גדולים יותר, וגם הוא פחות פעיל.


זה מאוד משתנה בין אחת לאחת, וגם בתינוק וההנקה הספציפיים.


לא כתבת באיזה גיל התינוק.


תעשי מה שטוב לך, בלי קשר למה אחרים חושבים.

מחפשת רעיון לעיצוב עוגה לסיום מסכת בבא בתראnik

אפשר גם סיום של שלושת הבבאות.

לא משהו מורכב מידי🫣

תודה!

תשובה מג'מינימאוהבת בילדי

מזל טוב על סיום מסכת בבא בתרא! זהו הישג מרשים מאוד.

לכבוד המאורע המכובד, הנה כמה רעיונות לעיצוב עוגה המשלבים מוטיבים מעולמה של המסכת:

עיצוב "דף גמרא": הפיכה של העוגה (ניתן להשתמש בדף אכיל מודפס) למראה של דף מסכת בבא בתרא. ניתן להדגיש בצורה ויזואלית את המילים "סליקא לה מסכת בבא בתרא" בפונט בולט ומעוטר.

מוטיב ה"חזקה" או "שותפין": מכיוון שחלקים נרחבים במסכת עוסקים בדיני שכנים, שותפין, וחזקות, ניתן לעצב על העוגה אלמנטים של בתים, חצרות או גבולות (סמליים), שיוצרים מראה של שכונה עתיקה ומזכירים את התוכן הלימודי של המסכת.

עיצוב ספרית ספרים: יצירת "מדפי ספרים" מבצק סוכר או שוקולד, כאשר אחד הספרים בולט ומסומן כ"בבא בתרא", מוקף בספרים נוספים, מה שמשדר את עוצמת הלימוד וההתמדה.

מוטיב כלי הלימוד: עיצוב של שולחן לימוד עם זוג משקפיים, עט נובע (או נוצה), ומסכת בבא בתרא פתוחה מונחת עליהם, כסמל להשקעה והעמל שהושקעו בלימוד.

טיפ למראה נקי ומכובד: שימוש בצבעים קלאסיים כמו כחול, לבן וזהב תמיד מעניק מראה חגיגי ויוקרתי המתאים לאירועי סיום מסכת.

האם תרצה עזרה נוספת בתכנון הפרטים הטכניים להכנת אחת האפשרויות הללו?

אני הייתי עושהמאוהבת בילדי

עוגה מלבנית ומצדדיה 2 רולדות- כמין ספר תורה

אולי ציור של שער?אן אליוט
רעיונות טובים! תודה!nik
וואו אם הייתי מעצב עוגה של בבא בתראחתול זמני

הייתי שם באמצע מחיצה שבורה

ולפיכך האבנים והמקום של שניהם

תודה על הרעיון, אבל זה פורום לאמהותיעל מהדרום
לק"י

מניחה שהגעת לפה מהראשי בלי לשים לב.

אה סליחה לא שמתי לב בכלל חתול זמני

הייתי בטוח שזה בית המדרש או משהו

אני עשיתי משהו שמזכיר את העמוד הראשוןעל הנסאחרונה

שיש בו מין ציור של שער/עמודים.

חיפוש מקום מגוריםמרים מרים

אנחנו זוג עם חמישה ילדים 1.5-9. מחפשים רעיונותלמקומות מגורים תורניים עם חיונך טוב. 
אנחנו פתוחים לשמוע על גרעינים, יישובים, וריכוזים אחרים. פחות בכיוון של חווה או מקומות שהם בשלבים מאד התחלתיים של הקמה. 
חשוב לנו מקום עם יראת שמיים גדולה, שמחה, אנישם עם פשטות ועומק. 

כרגע גרים בירושלים בריכוז מאד תורני ומרגיש לנו שחסרה פה חיות, וחיבור לעם. 

 

אז האפשרות היא או לגור ביישוב שיש קרבה סבירה לעיר כלשהי.

או בגרעין תורני שמח ואיכותי. 

ממש אשמח שתפקחו לנו את העיניים!!! תפתיעו אותי עם רעינונות

הגרעין ברמלה ממש נשמע משהו בסגנון שאתם מחפשים.אני=)אחרונה
מגורים ליד אשדודשירה-

היי אנחנו זוג פלוס 1


כרגע גרים ברעננה

בעלי מתחיל לעבוד באשדוד ואנחנו מחפשים ישובים / קיבוצים / מושבים עם קהילות דתיות- מעורבות פתוחות לא משהו דוסי.  

אנחנו מאד פתוחים בסגנון שלנו.

ושלא יהיה מעל 20 דקות נסיעה לכיוון צריכים מקום מעורב אבל חשוב לנו ממש קהילה צעירה 

לא יודעת מה המרחק וכמה צעירים יש שםיעל מהדרום
לק"י

אבל יש באזור את בני דרום וקבוצת יבנה.

וגם ניר גלים124816
תגובה שקיבלתי בפרטי (מגבר)יעל מהדרום

רוצה להוסיף המלצה על היישוב ניצן, שנמצא מעט דרומית לאשדוד, יישוב דתי לאומי בעל אופי פתוח וליברלי, כמו שהכותבת מחפשת. יש משפחות צעירות, ואוירה קהילתית נחמדה.


ההיכרות שלי עם המקום מתוך 2 קולגות בעבודה (אני עובד בתל אביב) שגרים בניצן.

על אחד מהם אני יודע שאישתו עובדת באשדוד, זוג עם ילדים די קטנים (תאומים…)


אם צריך אני יכול לחבר למידע דרך הקולגות שלי בעבודה.


הבנתי שביבנה יש הרבה דתיים צעיריםטארקואחרונה
ולא קהילה מאוד תורנית

שווה בדיקה

מוסדות על-תיכונייםפילה
כל מיני מדרשות , ישיבות , מכינות. איך מממנים את זה? ואיך אמורים לחסוך לחתונות במצב כזה? 
חיסכוןמדברה כעדן.

זה מעבר להוצאות השוטפות... יש לנו קטגוריה של חיסכון...

וגם אפשר למשכן חלק מהבית אם יש בבעלותכם....(לחתונות)


בעיניי זה לא קשור למדרשות וכו'...

וגם אם אתם יותר חיים על הקשקש אפשר להגיש מלגות וכו'... 

כמו שמממנים ישיבות תיכוניות ואולפנות...אר

באמת לא קל

הציבור שלנו מוציא הון על חינוך

מעצמךהפי
אני חושבת שמי שרוצה ללמוד תורה יש עניין שהוא בעצמו ייממן אם את נתקעת הורה או אדם אחר שיכול לעזור . 
זה באמת הוצאה ממש גדולהggg

אם מתקשים לשלם על הכל אז כדאי לבקש הנחות. 

יש אולפנות וישיבות שיש בהם פנימיה שיש להם סבסוד של עליית הנוער להורים שלא מסוגלים לשלם. (יש שם בירור רציני מה רמת השכר וכו', אבל אם מקבלים הנחה היא יכולה להיות מאוד משמעותית)

ישיבות גבוהות או מדרשות ללימוד תורה יש אנשים שמשלמים את זה ממעשר כספים. חוץ מזה בגילאים האלה נראה שכבר אפשר לבקש מהילדים שיעבדו בימי שישי או בבין הזמנים ויעזרו קצת במימון.

כדאי תמיד לחסוך משהו, גם אם לא סכומים גדולים ולהפקיד את זה בתוכנית חיסכון טובה. יש גם את התוכניות חיסכון לכל ילד של הביטוח לאומי. כשהן משתחררות, אפשר להגיד לילדים לשמור אותם לחתונה בעז"ה. 

ויש כאלה שגם משלמים לת"ת...

בהצלחה לכולנו

 

זה ממש מאתגראורי8
באמת השילוב של הכל- אולפנות , ישיבות, מדרשה, ישיבות גבוהות , חתונות ממש ממש מאתגר. כשראינו שאנחנו לא עומדים בזה התחלנו להוסיף עבודות , אבל לא מעיקות פתחנו עוסק פטור והתחלנו להכניס עוד כסף מהצד מדברים שתמיד חלמנו לעשות . שמעתי פעם ממישהי שאם חסרה לך פרנסה אולי הקב'ה אומר לך שיש לך עוד משהו לתת לעולם ... זה מעמיס אבל גם מגדל אותנו וכבר אין תינוקות קטנים בבית כך שאפשר להקדיש אחר צהרים/ ערב בשבוע לעוד משהו.  היו לנו 2 חתונות ב"ה, השתמשנו בקרנות השתלמות . אנחנו עדין על הקשקש . מקוים לגדול עוד מקצועית ולהגדיל הכנסות.  אנחנן גם מכוונים בעזרת ה' לעזור מעט בקנית דירות, עזרנו בינתים לבת אחת. בענין הזה אם לא יפול עלינו כסף מהשמים אנחנו מתכננים להוסיף את הסכומים למשכנתא שלנו. וכך עשינו עם הבת הגדולה. מיחזרנו את שלנו והוספנו סכום. לא נתנו סכום מטורף,  לא מבקשים מהילדים לממן בעצמם ישיבה או מדרשה כי הם כן עובדים מעט תוך כדי או בחופשים וזה מממן להם את שאר המחיה שלהם בתקופה הזו וגם אם יתחילו לחסוך לעתיד שלהם לא יזיק. מתכננים לממן גם תואר למי שיצטרך( הגדולה קיבלה מלגות הצטינות ולא שילמה) ,  בעזרת ה נשלם מההכנסות החודשיות. זה באמת באמת לא קל ועם כל התוספות מהצד אנחיו עדין על הקשקש. בעזרת ה מתפללת שהקב"ה יתן לנו מספיק פרנסה לעזור לכל הילדים שלנו. 
אתם גיבורי עלפילה
אני לא רואה את עצמי לוקחת משכנתא לילד בגיל 45-50. וברמה מסוימת מרגיש לי ניצול. יוצא שילד הולך כמה שנים לישיבה/ מדרשה ,אחרך משרת. אחר כך לומד . זה בעצם אומר לפרנס אותו עד גיל 25 כשיש עוד כמה קטנים שבאמת צריכים שיפרנסו אותם. וכשקטנים יהיו בני 25 אני אהיה בת שישים פלוס ובעלי בן שבעים. בעצם צריך לפרנס אותם עד מוות?
ממש ממש לא ניצולאורי8

קודם כל הם לא ביקשו. אנחנו הצענו. זה כנראה ענין של נורמות ומנטליות. זה מה שאנחנו קיבלנו וזה מה שאנחנו מתאמצים לתת( רק שלהורים שלנו היו הרבה פחות ילדים אבל קיבלנו הרבה יותר).זה גם לא נכון שמפרנסים אותם עד גיל 25. רק עוזרים מעט. הבנות הנשואות שלי מפרנסות את עצמן והן התחתנו בגיל 20. עזרה  מועטה בדירה  זה רק לתת משהו מינימלי שיהיה להם מאיפה להתחיל.הבת שעזרנו לה לקחה משכנתא גדולה שאני מקוה שתעמוד בה. ( אפילו שקנתה בפריפריה). בלי העזרה שלנו כנראה היה לוקח לה עוד כמה שהים לקנות . ולממן ישיבות וחתונות לא מממן להם חיים. זוג צעיר צריך לפרנס בית, את זה הם עושים לבד תוך כדי הלימודים / צבא/ ישיבה ובאמת הם גיבורי על. המימון של הלימודים זה עזרה קטנה בתוך זה.  וכם בחור בישיבה גבוהה או בת במדרשה עובדים תוך כדי  או בחופשים ומממנים להם את כל שאר החיים שלהם. את ממש לא חיבת כלום תחליטי מה באפשרויות שלך. לנו חשוב להתאמץ על זה, כנראה כי זה מה שאנחנו קיבלנו , ואני רוצה לתת להם התחלה טובה יותר לחים. אפילו מרגישה שאנחנו לא נותנים מספיק. הלוואי שהיה לי לתת יותר לדירה , גם ככה קשה להיות זוג צעיר שלומד ועובד ומגדל ילדים. והילדים שלי חיים בפשטות , ממש לא מנצלים אותנו. ולגבי לפרנס,אותם עד מווצ, מאחלת לנו חיים ארוכים.... אבל מה היעוד של הכסף מבחינתך? מבחינתי היעוד שלו לאפשר חיים נוחים לי ולילדים שלי. ובעזרת ה גם בגיל 80 אם יהיה לי מה לתת אתן להם גם כדי לשפר את תנאי חייהם. אין לי מה לעשות עם הכסף בעולם הבא...

אם היה לי עשרים מיליון שקלפילה

הייתי קונה דירה לכל ילד ...

אבל המצב שבו ילד רוצה עוד כמה שנים בישיבה ואבא מבוגר ייקח עוד עבודה , נשמע לי קצת לא בסדר.

בגיל שמונים אם ההורים עצמאיים, זו כבר מתנה.

אני רוצה שהוא ילמד בישיבהאורי8
כשהילד שלי בישיבה גבוהה או שהבת שלי עושה שנת מדרשה אני מודה לה' כל יום שזו הבחירה שלהם. ומוכנה לעבד בשביל זה( גם לקחנו עבודות שמענינות אותנו, מה שאני עושה הוא התפתחות מקצועית שחלמתי עליה ואם היתי יכולה היתי עוזבת את העבודה כשכירה ועושה רק אותה, זה עוד יקרה...). לכן זה לא קשור בכלל בכלל לניצול. אני חושבת.ששנת מדרשה( גם אני למדתי שנה במדרשה). נןתנת בסיס תורני עמוק לכל החיים. וכנ"ל ישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. אני לא מדברת על בחור שיןשב 10 שנים. ומי שבוחר להמשיך שנים , אם הוא מתחתן תוך כדי הוא כבר לא משלם לישיבה ואם לא, באמת מן הראוי שבגיל מסוים יקח אחריות גם על התשלום. אנחנו מדברים פה על השנים הראשונות , כדי לחיות חיים של עומק ותורה בעולם החורכב שלנו חיבים בסיס של תקופה בישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. והשנים האלה מאוד חשובות בעיני. וגם לפי הבנצי והכרותי רוב ההורים משלמים אותן ( לא מדברת על שנים ארוכות , הזמן שלפני הצבא, לפעמים בהסדר גם השנה שאחרי. מי שממשיך אחר כך פעמים רבות מתחתןנומשלב עבודה וכבר עצמאי כלכלית. 
נראה שיש לך פחד,שהילדים ינצלו אותךאורי8

אני בכלל בכלל לא נמצאת בתוך המושגגים האלה. גם אנחנו קיבלנו את הדברים האלה מההורים( חוץ מהמדרשה ששילמתי לבד כי אבא שלמ לא הבין למה בת צריכה מדרשה, ישיבות לאחים שלי הוא שילם). ואף פעם לא ניצלנו אותם. אמרנו תודה יפה וזהו. ועבדנו קשה בשביל כל השאר. באמת שבמציאות הכלכלית של זוגות צעירים שמחתנים בתחילת שנות ה 20 ומחזיקים לימודים/ עבודה/ צבא/ בנית זוגיות וילדים קטנים זה טיפה בים. אין פה שמץ של ניצול. הם עובדים קשה ובכלל לא מתפנקים. והזמן של הלימוד לפנינ/ אחרי צבא הוא מה שנותן את הבנין הרוחני העמוק לחיים. גם אצלנו אף אחד מהאחים שלי או של בעלי לא ניצל. כולם עובדים , מתפרנסים, לוקחים אחריות על המשפחות שלהם , וגם לדור הבא, ברור לנו שאנחנו רוצים לתת כמו שקיבלנו. . וגם בשלב של הלימוד כשהם רווקים הם ממנים לעצמם את רוב הצרכים שלהם. 

העניין הוא שזה יקר מאודפילה

דבר שני , אם אנחנו משלמים לראשון אז גם שביעי ירצה. וצריך לחסוך גם לזקנה כדי לא ליפול על ילדים . ובשלב שקטנים שלי יסיימו בית ספר , אני אהיה בסוף שנות חמישי ובעלי יעבור גיל שישים.

כך שלא הגיוני להוציא עכשיו הכל על גדולים.

שנית ,  בונים נורמה חברתית שהרבה אנשים לא באמת יכולים לעמוד בזה. יש לי מלא שכנים שהם עצמם עדיין בשכירות וכבר מתחילים לחתן , לשלוח לישיבה גבוהה. משפחה ברוכה הרבה פעמים לא יכולה לעמוד בזה.


מסכימה איתךאורי8
זה באמת עול ממש גדול. ויש לנו יותר ילדים מאשר ל2 ההורים שלנו יחד.... ( ובאמת נתנו פחות לדירה). ואנחנו ממש לא עשירים.  לא יודעת מה לומר אנחנו פשוט מתאמצים לעשות מה שאנחנו יכולים. תחשבו מה אתם יכולים ותתנו ממה שיש( בעניננו גם להוסיף במשכנתא שלנו כדי לתת לדירה זה לתת ממה שיש כי יש לנו נכס ויש לנו יכולת לעמד בתשלום בעזרת ה) . גם בחתונות. הגדרנו כמה אנחנו נותנים( זה אף פעם לא יהיה מדןיק, כי ערך של כסף ועליות משתנים בבמהלך השנים). ומי שרוצה חתונה יותר מפוארת יהיו לו פחות מתנות . כי נאלץ להשתמש בכספי המתנות לכיסוי הפער.  תעשו מה שמתאים לכם. גם בתוך הציבור לא כולם אותו דבר , מגלים את זה בחתונות כשמתחילים לדבר עם הצד השני על כסף.... תהיו מול משפחות שנותנות יותר מכם ומשפחות שנותנות פחות. וחשוב שתהיו שלמים עם עצמכם ועם האפשרויות שלכם. 
ממש מעניין הדיוןשמעונהאחרונה
אני אשמח לכיוון כמה כיוונתם לחסוך לכל ילד לחתונה?
מחפשת המלצהכל היופי

לפסיכיאטר לצורך אבחון אוטיזם לנערה.

כלומר צריכה פסיכיאטר שזו המומחיות שלו


תודה מראש ❤️ 

בתל אביב עוזר לך?מתואמת

ממליצה על ד"ר ליאור אדלר.

אגב, בשביל לקבל אבחנה מלאה צריך גם אבחון אצל פסיכולוג (זה אפילו נצרך יותר).

אז אם עוד לא עשיתם, ממליצה על דינה זלזניק בירושלים ועל אליעזר סוקניק בבית שמש.

כן, עוזרכל היופי

אנחנו אחרי אבחון פסיכולוגי, מסתבר שיותר קשה למצוא פסיכיאטר מפסיכולוג (לפחות במומחיות הזו)

תודה על ההמלצה, אנסה

נכון... בהצלחה רבה!!מתואמתאחרונה
(ד"ר אדלר לא דתי, אם זה משנה לכם. אבל הוא הצליח להבין את הבן שלי, שחלק מהתסמינים שלו קשורים בפן הדתי.)

אולי יעניין אותך