אחד הפוסטים הכי חשובים ומדויקים שקראתי אי פעם:תורם דם (חדש)
*****טריגר תקיפה מינית*****

"לקחת אותי למקום הכי נוראי שיש, מקום בלי אנשים, המון חול וזכוכיות, אבנים, אבק שריפה, אינספור הריסות. ואני בכיתי שאני רוצה ללכת... אמרתי לך שאני לא רוצה אותך, שאני לא רוצה חיבוק, שאני בסדר, שאני מרגישה שלא נכון שתיגע בי. אמרתי לך שאני לא רוצה! אמרתי! מה לעזאזל לא היה ברור? אמרתי. צעקתי. לא היה אפשר לפספס שאני לא רוצה להיות שם. ואתה המשכת, ניסית לשכנע, לחפש מקום אחר, לעלות למקום גבוה. המשכת לרצות. לנסות...

...משם הכל הדרדר, בקצב שלא הבנתי. לקחת אותנו לפינה לרצפה. והכל פשוט קרה. כבר לא הייתי ***** התמימה. הפכתי ל***** המחוללת... פשוט נגעת, פשוט לקחת, עשית מה שאתה רוצה. לפני שנפגשנו שאלת אותי מה הגבולות שלי, ואני עניתי - "לא בפה, לא מתחת לבגדים, ולא במקומות מסוימים". ידעת. מעבר לזה שפשוט נגעת, שלא ביקשת, שלא הסכמתי. מעבר לזה, עברת על הגבולות שביקשתי. נישקת אותי, בפה. נגעת לי בחזה, מעל ומתחת לבגדים. נגעת לי באיבר. מה למזלי לא הצלחת להוריד את הטייץ, למרות שניסית. עברת על הכל. פxקינג הכל"

את הקטעים המזעזעים הללו שלחה לי ידידה טובה שלי. לפני כחצי שנה היא עברה תקיפה מינית נוראית בידי בן ישיבה כלשהו, וכחלק מתהליך הריפוי שלה, המטפל שלה ביקש ממנה לכתוב מכתב לתוקף. לפני שהיא שלחה לו את המכתב, היא ביקשה ממני לעבור עליו.
באותו הלילה לא ישנתי, וגם לא בלילה שאחריו.

עברו כחודשיים מאז ששיתפה אותי, והתמונה התבהרה לי יותר ויותר: הם הכירו בתנועת נוער דתית, ואחרי כמה חודשים של היכרות, הם ניפגשו. היא היתה במצב נפשי גרוע – הוא ידע את זה, ניצל אותה ותקף. מאז המקרה, מצבה של החברה לא בדיוק השתפר. החל בדיכאון, דרך עזיבת העולם הדתי ועד פגיעה עצמית ומניעת אכילה.

אחרי שהמשפחה שלה גילתה, היא פנתה לישיבה שהתוקף לומד בה. באותו הזמן היה תקופת בין-הזמנים כך שהבחורים לא נמצאים בישיבה, והמשפחה של הנפגעת לא קיבלו מענה הולם מהישיבה שהבחור משתייך אליה ונוכח בה רוב השנה, שבועות על גבי שבועות.
המשפחה החליטה לפנות ישירות לפוגע ולאיים עליו שתוגש נגדו תלונה במשטרה אם לא ילך לטיפולים. את הטיפולים של התוקף מממנים משפחת הנתקפת, וכיום הישיבה משתתפת בהוצאות הטיפולים עבור התוקף הלומד בישיבה.

מקרה הזוי קצת, לא?

כמובן שאדון ראש הישיבה שלו לא ממש תומך בתהליך הטיפול שלו. מיותר לציין שאם זו הייתה הבת שלו, הוא היה עוצר את החופשה המחורבנת שלו בצפון והולך לטפל בתלמיד שלו, ולא מחכה עד סוף בין-הזמנים. בזמן הזה התלמיד שלו יכול לפגוע בעוד מיליון בנות.

מאז נחשפתי לעוד המון מקרי תקיפה מינית בציבור הדתי, חלקם הזויים יותר מהמקרה הנ"ל וחלקם פחות. רובם המוחלט של המקרים שנחשפתי אליהם, קרו במסגרות חינוכיות וחברתיות שהנוער מבלה בהם – בני עקיבא, ארגוני התנדבות, ישיבות תיכוניות/אולפנות, ישיבות הסדר/מדרשות ועוד ועוד...

לכל המקרים הללו מצטרפים המקרים שנחשפנו אליהם בשבועיים האחרונים – אדם בן 60, עובד מטבח בשבת סמינריון בבני עקיבא, קרא קריאות מיניות לעבר מספר גדול של בנות ונגע בכמה מהן במקומות אינטימיים, והמקרה המזעזע בו מדריכים בנים דימו פעולות אוננות מול חניכים צעירים, וחניכות צעירות נדרשו לדמות פעולות לידה באופן מוחשי ומבזה.

ואת האמת, נשבר לי. נמאס לי. ולכן אני כותב את זה.

נדרש גוף שיפעל למוגנות מינית אצל הנוער הדתי. גוף שחיצוני לתנועות הנוער, לארגונים, לישיבות ולאולפנות. גוף שתפקידו יהיה לשמש בית חם ואוזן קשבת, להעביר הכשרות מתאימות למדריכים ומדריכות, מחנכים ומחנכות. לעורר שיח ומודעות, לייצג נפגעים ונפגעות, לפקח מבחוץ, לקבל תלונות, וחשוב לא פחות – להעניק תמיכה *דתית* לנפגעים ונפגעות, לצד התמיכה הפסיכולוגית-חברתית הנורמטיבית.

"לידיעתך, יש עו"סית במשרה מלאה בבני עקיבא לעניין זה, וכל מדריך ומדריכה עוברים יחידה על הנושא בסמינריון" אמרה לי מישהי השבוע ששיתפתי אותה בנושא. אין לי ספק שכל אלו חשובים עד מאוד, אבל צר לי לבשר לכם ולכן, זה לא מספיק. משום שרק השבוע נחשפתי לשני מקרים שקרו לאחרונה בבני עקיבא – ושניהם לדעתי ממש לא טופלו כראוי, ואין כאן מקום להאריך. כמובן שיש אינספור מקרי השתקה כאלו בישיבות/אולפנות/מדרשות.

האם יש גוף חיצוני לבני עקיבא ולכל מסגרת חברתית/חינוכית אחרת במגזר הדתי, שמותאם לצרכי הנוער הדתי (בדגש על ה"נוער" וה"דתי"), שיכול לפקח ולבקר את הפעילות? להעניק הכשרה מתאימה למחנכים ומחנכות, בהיותו גוף שחיצוני למוסד/רשת בו עלול לקרות המקרה? לייצג את הנפגעת והנפגע איפה שאין תמיכה? לספק תמיכה פסיכולוגית שמתאימה לנוער שחווה לא רק זעזוע מיני, אלא גם דתי ולפעמים אף קהילתי ומשפחתי, בעקבות אירועים כאלו?

נדרש גוף שהוא לא רק מקצועי וחיצוני למסגרות הללו, אלא גם צעיר ומקושר לנוער ממש. הנוער הדתי, צעירים וצעירות, נוטה להשתייך למסגרות חברתיות ולימודיות רבות – במהלך התיכון, לפני ואחרי הצבא. מסגרות אלו הן כר פורה לפגיעות (ובמיוחד לפגיעות ותקיפות המוניות) כפי שמצאנו. הנוער במסגרות הללו, הסובב את הנפגעת, הוא לרוב הראשון שמגלה או שומע על המקרה, בעקיפין או מטעם הנפגעת עצמה. רשת תומכת של נוער, בשיתוף עם גורם מקצועי וחיצוני - משלב בתוכו את החמימות והטבעיות שבשיתוף בעל אופי "חברי", יחד עם כלים מקצועיים ותמיכה ארגונית.

הגוף צריך להיות מודע ל3 דינמיקות או מצבים אפשריים של פגיעות מיניות – פגיעה שהפוגע והנפגע הם חברי אותו מוסד, פגיעה שהפוגע חבר במוסד כלשהו והנפגע לא, ופגיעה שהנפגע חבר מוסד כלשהו והפוגע לא. במצב הראשון יש צורך לטפל במתח הנוצר סביב הפגיעה, משום שהפוגע ונפגע הם חברי אותו מעגל חברתי – שניהם נוכחים באותה מסגרת ואחד מסוכן לשני.
במצב השני, יש צורך להפעיל לחץ מבחוץ משום שהפוגע עלול לקבל תמיכה ומחסה במסגרת עצמה, כפי שקרה במקרה שבראש הפוסט.
במקרה השלישי, יש צורך להעניק תמיכה היכן שהמוסד שהנפגע משתייך אליו, לא יעניק – כפי שקורה במוסדות שבהם ראשי המוסד לא עברו הכשרה מתאימה. במקרה כזה, החברים של הנפגע באותה מסגרת, כנראה יהיו הראשונים לשמוע על הפגיעה, ויש צורך בגוף חיצוני שאותם חברים ידעו שקיים ויכול לעזור במקרים כאלו.

כמובן שכל פנייה לגוף מקצועי וחיצוני צריכה להיות בהסכמת הנפגע, ולא מאחורי גבו, למעט מקרים קיצוניים שהנפגע במצב שאינו מסוגל לדאוג לעצמו כלל.

בנוסף לתמיכה משפטית/ייצוגית, הענקת תמיכה וטיפול פסיכולוגי לנפגעים ונפגעות, והענקת הכשרה מתאימה למחנכים, מחנכות, מדריכים ומדריכות – יש צורך בשני סוגים נוספים של תמיכה שמיוחדים לציבור הדתי.

סוג התמיכה הראשון – תמיכה קהילתית. משפחות דתיות נוטות להשתייך לקהילות מאורגנות, המתארגנות סביב בתי כנסת ופעילות קהילתית ענפה – ופגיעה במסגרת קהילתית עלולה להיות מושתקת הרבה יותר, משום שבשונה מתנועות נוער רשמיות ומוסדות של משרד החינוך – אין שום רשת ביטחון מחייבת בכל הקהילות הללו. לכן יש צורך בגוף שיעניק הכשרה לרבני וראשי קהילה, יש צורך בגוף שיוכל לקבל מאנשים אלו פניות בנושאים הללו.
סוג התמיכה השני – תמיכה דתית. פגיעות מיניות, בכל מסגרת אפשרית – עלולה לטלטל את עולמו הדתי של הנער הדתי. לצד שאלות וספקות באמונה (למה אלוהים עשה שזה יקרה דווקא לי? איך אדם דתי יכול לפגוע?), אנו חיים בדור בו כמעט לכל משפחה יש בן או בת דתיים לשעבר. פגיעה כזאת עלולה להיות טריגר לעזיבת הציבור הדתי, ואם הנער או הנערה היו במצב דתי עגום – זה עלול להיות הקש ששובר את גב הגמל. על כן יש צורך במתן תמיכה דתית, לא על מנת להחזיר בתשובה בהכרח – אלא על מנת למלא את חובתינו להעניק את התשובות האמוניות-דתיות לאדם במצוקה.

לסיום קצת יותר אופטימי – יש רוחות של שינוי באוויר. אנחנו, הנוער, מתחילים לפעול בעניין ובקרוב אני מקווה שיהיו לי בשורות טובות בעניין הזה.
שנזכה לימים טובים ושמחים יותר, ימים שבהם נפגעים ונפגעות לא ירגישו בודדים ובודדות בהתמודדות, ימים שתהיה להם ולהן תמיכה מאורגנת ומקצועית, וימים שבהם פוגעים ופוגעות ידעו שהמעשים שלהם לא יעברו בשתיקה.

@איתן קרנטמן

Log in to Facebook | Facebook
זה בהחלט נורא ומזעזע. רק לא הבנתי את הפיתרון בכללאניוהוא
אין גוף יכול לפקח על כל פעולה של כל מדריל בכל תנועת נוער.


הבעיה היא החינוך, בצריכה של תכנים שמעודדים אלימות לפגיעה באחרים
הבעיה היא בתקשורת שמשדרת החפצה של נשים
הבעיה היא בדור שרגיל לקבל את ההנאות שלו כאן ומיד, ולא יודע לעצור ולהבין מה שלו ומגיע לו ומה לא.

בפוסט האחרון שלו הוא גם כותב מה אפשר לעשות...תורם דם (חדש)
חסום...אניוהוא
..תורם דם (חדש)
פחות משבוע עבר מאז פרסמתי את הפוסט על התקיפות המיניות והקריאה להקמת גוף צעיר ועצמאי שיעודד מוגנות מינית בנוער הדתי , חינוך למיניות בריאה בציבור הדתי ויתן תמיכה דתית ונפשית לנוער דתי.
הפוסט הגיע לכמות נכבדת של לייקים, תגובות ושיתופים, הכל בזכותכם ובזכותכן!
מאז דברים התקדמו בקצב מסחרר!
נפגשתי ושוחחתי עם 3 ראשי מוסדות חינוכיים במרכז, ראש רשת חינוכית דתית, מחנכים ומחנכות, וקיבלתי המון הודעות מנערים ונערות ששיתפו אותי במחשבות ובסיפורים אישיים בנושא התקיפות המיניות והמוגנות המינית.
יש עוד הרבה עבודה לעשות בנושא ויש לי רשימה ארוכה של פגישות ושיחות עם רבנים, רבניות, אנשי ונשות חינוך במגזר...
אחד החששות שהביעו בפניי כמה אנשים, הוא החשש מפני יצירת שיח מלחמתי ורעיל - חינוך למוגנות מינית יכול ליצור מלחמות אידיאולוגיות ולבנות חומות בטון בין המינים. צריך גם שיח חיובי - לא רק מה לא, אלא גם מה כן!
לכן אשמח לקבל רעיונות מכם ומכן איך ניתן לשפר את המוגנות המינית בנוער הדתי, לעורר מודעות לפגיעות מיניות ולפעול לחינוך בריא בנושא המיניות.
כמו כן אני מזמין אתכם ואתכן לתייג בתגובות אנשים ונשים שמתעסקים בנושא המיניות הבריאה וחינוך מיני חיובי בציבור הדתי... (מוזמנים גם לפנות ולהפנות בפרטי, אם זה יותר נוח)
תודה לכולם ולכולן על התמיכה הגדולה!
 
 
נראה לי פעם ראשונה שמגיבה פה, הייתי חייבתאין שם בנמצא

אין שום גוף שיכול לפקח על הסיפור הזה.

העולם פרוץ בקנה מידה חסר הגיון והטירוף חוגג בכל מקום.

 

וחוץ מזה, לדעתי האישית אנחנו בעצמנו מחמירים את זה עם סיפורים כמו שהבאת בראשית הודעתך.

למה זה מוסיף לשים פה מכתב כזה של מישהי?

זה עוד אחד מהדברים שמספקים את היצר (כמו שלל הזוועות שמסתובבים ברשת) וגם מגרים אותו אצל מי שהוא כבר ככה בפעולה (ונותנים רעיונות לביצוע).

 

בבקשה, אם העניין בנפשך וכל כך חשוב לך, אז ראשית כל בעניינים של צניעות מטפלים בצניעות

וגם כשרוצים לזעוק זעקה, אפשר לעשות את זה ולהביע את הכאב בלי לפרט מעשים שהצניעות יפה להם.

 

סליחה אם כתבתי בחריפות... 

רק מרגיש לי שסף הרגישות שלנו כל כך ירוד, שאנחנו לא שמים לב שבדרך לתיקון ומרוב רצון לזעזע משתמשים בדברים שמקלקלים ולא מועילים.

 

והלואי שמשיח יבוא ויגאל אותנו מהגלות הזו!

 

 

בדיוק להפך. אסור בשום פנים ואופן לטאט דברים שכאלה מתחת לשטיחתורם דם (חדש)

אדרבה ואדרבה אני כותב ומביע זאת בריש גלי ובגלוי- כי אחרת הטיוח וההסתרות מתחת לשטיח

רק ילכו ויתרבו על חשבון הנפגעות והנפגעים- בדיוק כמו שקורה כבר שנים בציבור
הדתי והחרדי.

חובה עלינו כחברה לשים לכך סוף. וכיון שכל נסיון להקמת משהו שכזה מבפנים כשל עד היום

אין ברירה אלא להוציא זאת לגוף חיצוני.

שים לב, לא דיברתי על לטאטא דברים מתחת לשטיח!אין שם בנמצאאחרונה

דיברתי רק על המכתב שהבאת בתחילת הפוסט שלך.

אהיה ברורה יותר- מדובר בטקסט שיש בו מן הפורנוגרפיה.

רואה נזק עצום והיעדר תועלת בפרסום שלו.

 

ויותר מזה- נתינת חומר למחשבה, פעולה וכדומה לאנשים לא ישרים

ופגיעה באנשים פשוטים.

 

זה בסדר אם אנחנו חושבים אחרת, אבל

היה לי חשוב להביא את הקול הזה, בעיני זה לא מועיל להיחשף לתיאורים כאלו ולא מסייע למניעתם.

 

מסכים איתך, כל מילהultracrepidam

ומסכים גם שהגישה שלו לפתרון מניחה כמה הנחות לא ברורות

 

לדוגמה - אנחנו צריכים לטפל בשלשה סוגים של מקרים: הפוגע שייך למסגרת, הקורבן שייך למסגרת, או שניהם שייכים למסגרת.

 

מה עם האופציה ששניהם לא שייכים למסגרת?

 

קצת מוזר לי שיש טיוח מכוון של מסגרות בצורה חריפה כל כך, וכל מה שצריך זה רק גוף שיפקח.

אם יש שחיתות וטיוח בסדרי גודל כאלה, פיקוח זה לא מה שחסר.

חינוך למוגנות לא מגן מתוקף אקראי.

 

בכלל לא הייתי שותף לקו המחשבה של הכותב

 

טרמפיסטים - היום זה היה השיא 🤢זיויק
תת-קל-חו!!!!!!
נראלי מיצית... נעשה קצת מגוחך..בנות בזות ליאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך