לכל המנסות לאכול בריא, שאלה -אנונימית בהו"ל
נניח הבוקר אכלתי ארוחת בוקר של סלט גדול (באמת גדול) עם אבוקדו וגבינה בולגרית ופרוסת לחם אחת.
וואלה נהניתי
אממה? בא לי משהו מתוק

עכשיו ברור לי ששבעתי לגמרי
אני לא רעבה בכללללל
אבל בא לי משהו מתוק

ואיפה שהוא בראש יש קול שאומר לי למה שלא אקח ואהנה?
למה שאפסיד?

וואייייייי
כל כך לא פוליטקלי קורקטאמא אבא ותינוק
אבל אני לא מוותרת לעצמי על קוביית שוקולד
מרגיש לי שזה הגבול... מה יקרה מקוביה אחת מהההה
לא יקרה לגוף כלום אבל גם לנפש לא יקרה כלום🤭חולת שוקולד
לדעתי ממש צער בעלי חיים...אמא אבא ותינוק
אוהבת לשמור על תזונה, אבל כשזה שוקולד ולא נניח איזה צבע מאכל/מונוסודיום גלוטומט אני לא מרגישה לא בנוח לנשנש דברים טעימים
הבעיה זו לא קוביית השוקולד אם את עוצרת בה......יעל מהדרום
בדיוקבימבה אדומה
מנסיון. קוביה אחת זה לא קיים אצלי. ואז אני כם כל היום מחפשת 'משהו'.... והימים שאחרי.... קיצר, אצלי זה סכר שלא נגמר....
חחחחחח השאלה היא אם את יודעת לעצור אחרי קוביה אחתאנונימית בהו"ל
(אני לא)
קוביה אחת זה סבבה, בערך 25 קלוריות.סופי123
השאלה אם אפשר לאכול רק אחת...
לא דומה, אפילו לא מתקרבבבבאנונימית בהו"ל
לא טוב פירות אחרי אוכל..חיים של
זה תוסס בקיבה
(משו כזה)
צודקת אבל גם לא טוב שוקולדמתחדשת11
שוקולד ממש לא כזה נורא, ביחוד אם זה 60 אחוז ומעלהמיקי מאוס
כמות הסוכר בקובית שוקולד מריר מאוד נמוכה
יש בו מעט מאוד קפאין(לא רע)
והרבה מרכיבים שהם אפילו בריאים שמגיעים מהקקאו

לדעתי זה פתרון נהדר.
או תמר, שאין בעיה לאכול אחרי אוכל כי זה לא 'מתקלקל ' בקיבה
שוקולד מריר זה לא טעים אנונימית בהו"ל
תני לי קינדר בואנו או פסק זמן בכמויות!
60 אחוז ומעלה זה כבר מר..מתחדשת11
פחות מזה מתוק לי מדי😅מיקי מאוס
60 אחוז הוא עדיין מספיק מתוק.
אני מוכנה אפילו 85 אחוז
רק 90 אחוז מוגזם לי מדי.....

שוקולד חלב אני בכלל לא מבינה איך אפשר לאכול אני נחנקת מהמתוק...
אבל חטיפי שוקולד איכשהו אני אוהבת למשל פסק זמן (עם הקפה שמאזן) כנראה בזכות הופל
יפה ועכשיו לשאלה העיקריתמתחדשת11
איך עשית את זה??
פשוט התרגלתי.... לא עשיתי בכוונהמיקי מאוס
אני מאוד אוהבת מתוקים, שלא תחשבי. לצערי לאחרונה חזרתי לאכול כל יום עם הקפה.
אבל משתדלת שיהיו מתוקים סבירים, חטיפי אנרגיה (מהסוג שלא מפוצץ סוכר)
עוגיות ביתיות- אוטומטית חותכת את כמות הסוכר במתכון
תמרים
שוקולד מריר

אני בגישה של להתפנק, אבל להשתדל שהמתוק יהיה הכי סביר שיש
וכשזה אוכל- אז שיהיה בריא.

כבר שנים שבצקים מבחינתי זה לא ארוחה, אפילו לא אורז לבן.
אם אני אוכלת לחם(כוסמין) זה בתור פינוק במקום המתוק,זה לא נחשב ארוחה

בשבילי קל להוריד פחמימות בארוחה כי אז אני אוכלת בשביל לשבוע ו"לשמור" אותם לפינוקים. שממילא אוכלים כמות קטנה
אז תספרי לי מה את אוכלת?אמא חדשהה
מיציתי עדשים וקינואה.. אז מה התוספת שלך ליד בשרי?
בבוקר זה יותר קל לי אבל עם הצהריים נתקעת
סלט חי עם גרעיניםבימבה אדומה
ירקות מבושלים מכל הסוגים עם תבלינים ללא סוכר ושמן זית
קטניות: חומוס, שעועית לבנה, שחורה, אדומה, אזוקי, מאש, מנומרת, עדשים שחורות, ירוקות, כתומות, מנומרות, אורז שחור (טעים ברמות אבל יקר)

ואז נמנעים מאוכל סוכרי....

ומאוד חשוב לאכול לאט. מאוד.
לא מספיק משביע אותי ירקות.. בערב או בבוקר כן אבל בצהריים לאאמא חדשהה
צריך לנסות עוד קטניות למרות שאין לי כוח להתעסק בבישול שלהם..
תודה!!
לגבי קטניותמיקי מאוס
אני ממש לא מסתדרת עם קטניות "כבדות" כמה שאני משרה והכל זה כבד לי בבטן ממש

ממליצה לנסות עם קטניות עדינות-שעועית מש, עדשים שחורות (הולך מעולה בסלטים או עם קוביות בטטה)
להשרות לילה או אפילו יום במקרר עם החלפת מים
לבשל כמות
ולהקפיא בשקיות

ככה יש לך בסיס לתבשילים בקלות

גם אפונה זה מעולה אפשר לקנות קפואה היא קלה לעיכול ולא הבנתי עד הסוף למה אבל ממה שהבנתי מבחינה תזונתית לפני היבוש היא יותר קרובה לירק מאשר לפחמימה

וכמובן שעועית ירוקה אם את אוהבת, מהיר וטעים
לגבי השובעבימבה אדומה
יתכן
אני באמת חושבת שצריך גם שומן איכותי.

ודבר נוסף, לבחון את קצב האכילה. זה ממש קריטי. לא קלישאה. שינויים קטנים. להתאמן על לחושוב על מה שאני לועס ואיך זה משביע אותי לאט לאט.
אמנם לא שאלת אותי אבל כמה רעיונותPandi99
ירקות אפויים- גמבה.בצל, קישואים , חצילים
שעועית ירוקה מבושלת
בורגול
גם ברוקולי וכרובית מאוד משביעיםPandi99
ירקות מבושלים...מיקי מאוס
קישואים, בטטות (פחמימה אבל בסדר, שכחתי אני כן אוכלת תפוחי אדמה ובטטות) גזר וכו.
אפשר לבשל עם תיבולים מעולים
לאפות אנטי פסטי שזה ממש מהיר וקל

אם את אוהבת תבשילי קטניות אפילו לא צריך בשרי, עכשיו בחורף מרקים עם קטניות זה קל מהיר ומשביע

אורז מלא לסוגיו זה גם סבבה, זה פחמימה לא ריקה אז משביעה טוב בכמות קטנה

ובשבילי סלט ירקות עם טונה וביצה זה ארוחה, אז אני לא דוגמא😶
יש לך מתכונים עם קטניות?אנונימית בהו"ל
תודה כולן!!אמא חדשהה
אז ככהבימבה אדומה
יש מציאות שהתרגלנו לאכול כל שעתיים שלוש ואז מנגנון השובע והרעב שלנו די נדפק מזה. קשה לנו לדעת מתי זה רעב פיוזולוגי אמיתי ומתי חשק בגלל ההרגל הלא טוב.

אז כדי לתת לגוף שלנו הזדמנות לחזור אחורה למנגנון התקין
צריך לדאוג לארוחות בצורה הבאה:
חצי צלחת ירקות
רבע צלחת חלבון איכותי
רבע צלחת דגן איכותי

ועוד שומן איכותי כמו שמן זית, אגוזים, שקדים, אבוקדו, זיתים....


וזה לא נגמר בזה

צריך לאכול לאט. ללעוס לאט. להניח את הסכו"ם (במטרה שנאכל לאט) שנתרכז באוכל ואז נאכל את הכמות המתאימה. כשאוכלים את הכמות המתאימה נמנעים מאכילת יתר ותחושת התפוצצות שאחכ גורמת לחשקים בהמשך.

אחרי כמה ימים כאלה החשק למתוק יורד פלאים אחרי האוכל.

תגלי שאת רעבה אחרי 4,5,6,7 שעות. כן, אחרי ארוחות כאלה עם כמויות הרבה יותר קטנות ממה שאת רגילה. כי אנחנו רגילים לאכול תוך כדי דברים, בהיסח הדעת, בלעיסה לא כמות שצריך, ביס אחרי ביס באטרף.... וכמובן, גולת הכותרת-

אוכל סוכרי.

האוכל הסוכרי גורם לתחושת עוד ועוד ומפריע מעוד לאכילה בריכוז. הוא עושה את ההיפך. תביא לי מזה עוד ועוד כי מי יודע מתי פעם הבאה תהייה לך אנרגיה זמינה כזו (בעידן שלנו - פחחחחחח)

אז....

לחם- נחשב אוכל סוכרי. זה חיטה, שעברה כמה שלבים, טחינה, התפחה, עירבוב עם סוכר, שמרים (שזה סוכר), שמן מעובד ולא איכותי (שלגוף מתנהג כמו סוכר)

זה לא נחשב בקטגוריית הדגן האיכותי

אוכל איכותי זה אוכל שעבר כמה שפחות עיבוד.

סלט- מעולה. רק לשים לב ללעיסה האיטית ותשומת לב לתחושת השובע... ולא התפוצצות.

גבינה בולגרית- מוצרי חלב יש בהם סוכר לקטוז וגם הורמוני גדילה שמפריעים בעיקרון למי שרוצה לרדת במשקל...

גם מוצרי חלב וגם לחם איכותי (נניח כזה שתכיני בבית) עדיף להפסיק לתקופה כלשהי לתת לגוף להיזכר מה זה לא לאכול מזונות סוכריים.

אבוקדו- מעולה! לשים לב לאכול כמה שפחות מעובד כלומר להימנע עד כמה שניתן מלמעוך ולרסק את האוכל. למשל לאכול קוביות אבוקדו ולא למעוך. כנל סלט אבוקדו וביצים למשל. קוביות ולא למעוך.
כשמכניסים לגוף אוכל מרוסק כבר, כבר 'גנבת' לעצמך חלק מתהליך העיכול ואז זה גורם לאכילת יתר... כי יקח לגוף יותר זמן לעדכן במוח שאת שבעה.
וגם בכל כף מרק טחון למשל אוכלים יותר ממה שנכנס בכף מרק לא טחון. מוזמנת למדוד במשקל...

כתבתי הרבה ובבלאגן קצת וזה על קצה שעל קצה הקרחון....

מוזמנת לחפש 'גיל רווה' ביוטיוב להעשיר את הידע שלך...
דווקא לאכול כל 3-4 שעות זה מצוין .. כמובן מאוזן כפי שאת כותבPandi99
מה שמצויןבימבה אדומה
זה לאכול לפי תחושת הרעב. האישית. הפיזיולוגית. זה יכול יום אחד להיות 3 ויום אחר 6. אנחנו לא אותו דבר כל יום, ימים חמים/קרים, ימים שהוצאנו יותר פעילות ימים שפחות יש כל מיני השפעות. מה שקובע זה התחושה שנרגיש.

ולכן צריך ללמוד אותה.
היא הלכה לאיבוד בעולם הסוכר השופע שקיים במציאות הנוכחית.....
מענייןPandi99
ואם אדם לא רעב בכלל.. רק בבוקר ובצהריים?

בתור סכרתית.. אני יכולה לומר לך שאני לא נוגעת בסוכר ולפעמים לא רעבה ומכריחה את עצמי לאכול, אבל זה כמובן סיפור אחר לגמרי
ממה שאני מכירהסליל
חשוב לאכול שלוש ארוחות עיקריות ביום.
בוקר, צהריים וערב. אם מרגישים רעב בין לבין, אפשר להוסיף ארוחת ביניים קטנה (עד שלוש ביום). ארוחת ביניים יכולה להיות פרי + כמה אגוזים, פרי + יוגורט, פריכיות + קוטג'...

בבוקר ובצהריים חשוב לשלב את כל אבות המזון - פחמימות, חלבונים, שומנים וירקות.
אלו השעות שבהן הגוף שלנו בשיא הפעילות ולכן הפירוק של האוכל יעיל יותר.
אם מישהו לא רעב כבר בארוחת ערב, מומלץ לאכול משהו, אפילו קליל יותר. נגיד ירקות וגבינה.

@אנונימית בהו"ל
מוסיפה באופן כללי לגבי מתוק, עדיף לא להצמיד מתוק לאוכל עצמו. אני מגבילה את עצמי למשהו מתוק פעם ביום בלבד, בין הארוחות. וגם זה, לרוב לא יהיה משהו מאוד מתוק כמו פסק זמן או כדור גלידה. אולי עוגיית קוואקר קטנה, שוקולד מריר 70%. ומגבילה את עצמי רק למנה אחת.
מידי פעם, מרשה לעצמי גם משהו קצת יותר גדול, אבל זה באמת מידי פעם, פעם בשבוע - שבועיים, כדי שלא יהיה הרגל.

מעבר לזה, אני כשניסיתי להיגמל ממתוק, הורדתי מתוק למשך חודש לחלוטין. בלי עוגיות, שוקולדים וממתקים בכלל, בישול בלי סוכר, קמח מלא במקום קמח לבן. אחרי חודש, הצורך התמידי נעלם ועכשיו אני מצליחה לאכול מתוק בצורה מבוקרת ויכולה לעצור גם אחרי עוגייה אחת. אם פעם הייתי חייבת מתוק, היום הזה הפינוק שלי, זה יוגורט ביו ואפרסמון או שני תמרים ואגוזים. וזו תחושה ממש נחמדה

בוודאי לא התכוונתי לכל 3 שעות ארוחה עיקריתPandi99
אלא באמת כפי שכתבת
3 ארוחות עיקריות
ובינהם במרווחי זמן ארוחת ביניים קלה
יוצא מסתדר לפי השעות בול
איזה אלופהאנונימית בהו"ל
איך עשית את זה?
אני לגמרי יודעת את כל מה שצריך בתיאוריה אבל פשוט לא מצליחה בפועל
כל פעם מחדש חייבת את המתוק ואוכלת וזהו נגמר
אני אישיתסליל
לא הצלחתי לבד. כל פעם אמרתי לעצמי שאנסה, אבל הרגשתי שאין לי מספיק כלים ואני לא יודעת באמת מה בריא ומה לא.

אז נרשמתי לתוכנית שנקראת אמא חוזרת לג'ינס וזה עזר לי מאוד מאוד. מקבלים תפריטים עם מתכונים שווים, מלא אפשרויות מגוונות לאוכל, את לא מרגישה בדיאטה, לא מרגישה מסכנה. פשוט מרגישה שאת מקבלת כלים איך לחיות חיים בריאים יותר. כשנרשמתי לא הייתי בעודף משקל, אבל הרגשתי שהרגלי האכילה שלי גרועים. תזונה שמבוססת בעיקר על פחמימות, כל פעם שקשה לי הייתי אוכלת שוקולד או מתוק בשביל להתנחם, תוסיפי לזה את הקורונה שרוב הזמן הייתי בבית וזה באמת עשה לי לא טוב.

ממש שמחה שנרשמתי, מעבר לזה שרזיתי שזה כיף, אני הרבה יותר עירנית, אוכלת יותר מסודר, מגוון, כשאני רעבה, לא תלויה בזה כל כך...
אפשר להיות בתכנית הזו בלי פייסבוק?משמעת עצמית
לאסליל
צריך פייסבוק
של חודש נפתחת סדנא
מצרפים אותך לקבוצת פייסבוק סגורה ושם יש מדריכות שמלוות אותך ואת כל הקבוצה בתהליך. אפשר לשאול שאלות, עולים פוסטים של מוטיבציה, התחייבויות כדי להצליח ועוד כל מיני דברים. אני מאוד נהנת מזה, למרות שאני בדרך כלל לא אחת שמשתפת ברשתות חברתיות. אבל זה פשוט עובד.
אני יודעת שיש כאלו שפתחו פייסבוק במיוחד בשביל זה.

תכלס את יכולה להיות בלי פייסבוק, כי יש אתר שדרכו מקבלים את המתכונים והתפריטים, ואליו עולים כל אימוני הכושר. אבל זה אומר שזה יהיה בלי ליווי, ובעיניי מה שעוזר כאן זה הליווי
נרשמת לחודש בודד?אוהבת את השבת
תהיתי אם אפשר להירשם לחודש אחד או שזה עובד רק אם עושים מנוי קבוע להרבה זמן...
אפשק להירשם לחודש בודד לדעתיאנונימית בהו"ל
אפשר השאלה אם זה מספיק כדי להיכנס לזהאוהבת את השבת
אני נרשמתיסליל
בהתחלה לחודש בודד.

כל שבוע מקבלים תפריט חדש, עם הרבה אפשרויות
הכושר פתוח רק למהלך החודש הזה.

מספיק זה תלוי במטרה.
אם את מחפשת תוכנית של ירידה במשקל בפעם אחת וגמרנו, זה פחות מתאים.
אבל זה מתאים למי שמחפשת הנחיה והדרכה איך לחיות נכון. כמובן כמובן שיש דגש גם על ירידה במשקל, וזה חלק משמעותי מהתוכנית, אבל מקבלים ממנה הרבה מעבר.

החודש הראשון הוא מצויין בשביל להכיר את התוכנית, הוא כן נותן כלים בסיסיים להבנה איך לשלב כושר בחיים, איך נכון לאכול וכו'.
בשבילי הרגשתי שאורח החיים שלי לפני כן היה כל כך לא מאוזן, ובשביל להצליח להטמיע את ההרגלים הייתי צריכה זמן יותר ארוך, כדי שאוכל באמת להמשיך להתנהל בצורה נכונה גם אחר כך. אז נרשמתי לעוד שלשה חודשים (זה נקרא סדנת וותיקות). לי זה הוסיף מאוד, עזר לדייק יותר מה נכון לי ומה פחות נכון לי ובאופן כללי אני מאוד נהנית.

גם המחיר לגמרי סביר. אם נרשמים בזמן של מחיר מוזל, זה 160₪ לחודש, אחר כך המחיר עולה במהלך החודש, עד ל240₪ לחודש שבעיניי זה גם מחיר מאוד טוב בהתאם למה שמקבלים. סדנת וותיקות היא סדנא שמיועדת למי שהייתה כבר חודש אחד בסדנא, והרישום המוקדם אליה הוא 120₪ לחודש (סה"כ 360₪) כך שגם מבחינת מחירים זה מחירים מאוד סבירים והוגנים.

וזה עובד, באמת.
זה מאוזן, זה הגיוני, יש מקום גם לנפילות, יש מלא פרגון וזה פשוט נותן תחושה טובה
עשית את הכושר? זה מתאים למי שלא רגילה לזה?אנונימית בהו"ל
תוכלי לשלוח קישור?מתחדשת11
מצרפתסליל
על הסדנא – עושות שינוי

זה קישור להרשמה, הסדנא הבאה מתחילה בתחילת ינואר.

יש בפייסבוק קבוצה גדולה שנקראת "אמא חוזרת לג'ינס". זו קבוצה שאפשר להיכנס אליה ללא הרשמה לסדנא. תוכלי לשאול שם פרטים על הסדנא, נשים מעלות לשם את הסיפורים שלהם... פעם בשבוע יש לייב עם מאמנת הכושר של הסדנא, ופעם בשבוע לייב של התזונאית. הן שתיהן מהממות וממש כיף להקשיב להן ונותנות טיפים מעולים. זה פתוח גם למי שלא בסדנא, אז מי שמתלבטת יכולה להתחיל בלהיכנס לקבוצה ולהתרשם.
תודה!!!מתחדשת11
אז איזה דגן איכותי למשל?אנונימית בהו"ל
והגעת ככה למצב שלא בא לך לאכול מתוק בכלל?
הרבההההה פחותבימבה אדומה
ירד משמעותית...וכשזה קורה, וזה קורה, אני יודעת באיזה כלים להשתמש כדי להימנע מזה. למדתי לזהות מה הסיבה מאחורי זה שאני רוצה. למשל שיעמום בעבודה. למדתי ועדין לומדת להמתין. לחכות איקס זמן לפני שאני מספקת את הדחף. לפעמים זה עובר מעצמו. ולפעמים לא. ואז לוקחת. אבל זה תהליך...



דגן איכותי- אורז בסמטי מלא, אורז פרא, אורז שחור (יקר אבל טעים ממש) קינואה לבנה, אדומה, כוסמת ירוקה (הרגילה היא קלויה - עברה עיבוד ונהרסו חלק ממרכיביה החשובים)

אני באופן אישי אוכלת חלבון כמו דג/בשר/עוף בתיבול ללא סוכר, תוספת של חלבון מהצומח (שעועית על גווניה, חומוס, עדשים)
והרבה ירקות חיים/מבושלים עם שמן זית.
וכמובן אגוזים וכד'. שומן איכותי חשוב מאוד לשובע.
רוצה לפרט יותר?מנגואית
מה את אוכלת ביום לדוגמא מחולק לארוחות (ואולי גם שעות בערך)
ממש מעניין אותי לנסות!

ואיפה את קונה את כל סוגי האורז?
ואיך מכינים שעועית לבנה שיהיה טעים?

תודה רבה
די כתבתי בהודעה למעלהבימבה אדומה
בעיקרון
אני אוכלת 2-3 ארוחות ביום, לרוב שתיים.
אוכלת באיזור 11 וחצי-12 ארוחה ראשונה בעבודה
בגלל שזה חדר אוכל תעשייתי ראיתי שלאכול את התוספות משם אפילו של ירקות כמו קישוא וחציל, גורם לי לנפילת אנרגיה אח"כ
אז מה שמצאתי שטוב לי זה מנה עיקרית כמו: כרע עוף, דג סלמון/מושט, פרוסות בקר (מנה חלבונית מהחי כמה שפחות מעובדת, כמו קציצות למשל), עוד קצת קטנית מבושלת ללא תבלינים ושמן (במקומות כאלה הבישול הוא בשמן לא איכותי אז עדיף לי בלי שמן ואז אני מוסיפה לזה שמן זית טרי ומלח. לא ואוו אבל סבבה)
ועוד סלט חי משפע ירקות מתובל בשמן זית, לימון ומלח. שמן זית בנדיבות.
נקודה סופר חשובה שאני חופרת עליה זה אכילה א י ט י ת ממש! מתרכזת האכילה איטית, מחכה בין ביס לביס, ומתרכזת איך האוכל משביע אותי לאט לאט. ואיך שאני מרגישה מלאות, אני מפסיקה לא משנה מה נשאר לי בצלחת. (אני לא פח זבל)

וב"ה ככה אין לי נפילת אנרגיה בעבודה אח"כ (בזמן שכולם רצים להכין קפה)

ארוחת צהריים כשאני בבית או ביום שאני מביאה לי אוכל זה חלבון מהחי (קציצות, דג, עוף) תוספת קטנה של קטנית, ירקות מבושלים וסלט חי מתובל עם גרעינים.

ארוחת ערב יכולה להיות ב5/6/7 תלוי בתחושת הרעב שלי.
סלט גדול עם אבוקדו ו/או גרעינים + חביתת ירק/שקשוקה
או אולי רק סלט עם עדשים מבושלים ו/או קינואה. ומשתדלת מאוד לגוון בסלט.
לא כל יום המשולש הקדוש מלפפון עגבניה גמבה.
משתדלת להוסיף קצת עשבי תיבול, או גבעולי סלרי
או לפעמים בכלל סלט חסה וכרוב
חשוב הגיוון גם כדי לא להשתעמם וגם כי ככה מקבלים יותר מהטבע😍

שוב, האכילה האיטית היא אחד הדברים הכי משביעים שיש.

מה שגורם לנו להשמין זה אכילת יתר. ברגע שמבינים מה הגורמים לאכילת יתר ומתאמנים כדי לשנות את ההרגלים שלוקחים אותנו לאכילת יתר (למשל אכילת שאריות של הילדים, לא לאכול בשולחן עם צלחת וסכו"ם, אכילה בנהיגה, אכילה תוכדי טיגון/הגנה וכו' וכו', אכילה מהירה, אכילה תוך כדי צפיה בפלאפון/סרטונים/סרטים)

יורדים במשקל אוטומטית.
וואו! תודה רבה!מנגואית
אני אשתדל לנסות להתחיל עם העקרון של האכילה האיטית ויותר ירקות בכל ארוחה

קטניות זה דבר שטעון שיפור אצלי .. חח ;)
צריכה ללמוד איך לבשל טעים
בשמחה רבה ממש!בימבה אדומה
תזכרי. בייביסטפס.
אפילו רק שינוי קטנטן שתקחי על עצמך ותיהי מוכנה לעמוד בו לחצי ארוחה ביום, זה שינוי אדיר בהמשך!!!!
לגבי הקטניות, תתחילי עם משהו שאת אוהבת, גם אם קצת מסובך להכין בהתחלה, בהמשך יוקל לך...
וואו פירטת מדהים! תודה!!אוהבת את השבת
יש לך ק צת מתכונים לכל הדברים המסובכים שכתבת שהם דגן מלא? אורז בסמטי מלא, שעועית מאש, קינואה אדומה, כוסמת ירוקה, אורז פראי ?? דברים שאני הרבה זמן רוצה להכניס למטבח אבל אין לי מתכונים טעימים...

וגם, איזה שומן איכותי את אוכלת?
בכלליבימבה אדומה
אני לרוב מכינה שילובים
למשל סוגשל מג'דרה עם עדשים כתומות, שחורות, שעועית מאש כמובן עם בצל מטוגן מתובל במלח פלפל כמון...

זה זורם כזה...

קינואה לבנה/אדומה עם עדשים כתומות עם בצל וגזר מגורד וכשאין לי כוח אפילו ככה רק.

אורז שחור זה פשוט טעים ככה לא משנה מה תעשי לו.... ב"ה מצאתי עכשיו במחיר שפוי של 14 שח לקילו... (לפני כן מצאתי באיזה 20 שח 400 גרם)

אורז פראי ושחור זה אותו דבר נראה לי.

המפתח זה להתחיל בקטנה, בלי התחייבויות והצהרות. לקנות משהו ולנסות. לא מצליח חלילה? מנסים שוב, מתכון קצת אחר... עד שלומדים וזה הופך לפשוט...

שומנים איכותיים:
אבוקדו
שמן זית/קוקוס איכותי
זיתים (לא בתפזורת שמוסיפים להם תבלינים ומלא שמן קנולה)
גרעינים (חמניה דלעת)
זרעים (צ'יה, שומשום מלא, זאעי פשתן)
שקדים
אגוזים (מלך, לוז, פקאן, ברזיל, מקדמיה)
צנוברים

חשוב לגוון.. לא כל היום כל יום רק שקדים נניח... למצוא את הכמה שאת אוהבת ולשים בסלטים. משדרג מאוד ומשביע.
וואו איזה פירוט!! תודה מהממת שאתאוהבת את השבת
ואיזה מדהים נראה שממש את חיה את זה אבל באיזון וגיוון!!
בשמחה רבה רבהבימבה אדומה
מבחינת האוכל ב"ה זה טעים וכיף לי... וב"ה למדתי מה זה פסטה/פתיתים/קוסקוס... אז הם לא אופציה... וממילא חייבים למצוא משהו אחר
וואי תודה!אוהבת את השבת
האמת חשבתי אנחנו אוכלים בריא אפילו פתאום אחרי שתיארת אני מבינה שלא..

עשה לי קצת חולשת הדעת אבל לא נורא

תגידי, אבל מה את מכינה לילדים? גם את המתכונים האלה?
ואי סליחה😅בימבה אדומה
הילדין שלי ב"ה אוהבים אורז בסמטי לבן לבד ובשילוב עוד דברים
וגם קינואה עם עדשים כתומות ממש אוהבים
וחומוס, שעועית.

בעיקרון כן.

אבל גילוי נאות, הם בצהרון ושם הם אוכלים מה שיש שזה אורז לבן פרסי בשמן קנולה, פסטות, פתיתים, קוסקוס לבן וכו'... כן ראיתי בתפריט שיש שם דברים בשילוב חיטה מלאה... ניחא...
תודה על התגובה המושקעתמאמאיה
תגדירי ארוחה ביום שיהיה לה סיום ״מתוק״ עד ח100 קלוריותPandi99
מהניסיון האישי שלינעמי28
חובבת מתוקים
אי אפשר לשרוד דיאטה בלי משהו מתוק, לפחות אני, זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן.
אפשר להכין חטיפים בריאים, כדורי תמרים, שקדים או אגוזים עם שוקולד באחוז קקאו גבוה, סתם תמרים..יש כל מיני מתכונים
ולפרגן לעצמך פעם ב
בין לבין ארוחות, אמנם יש לזה ערך קלורי לא נמוך אבל זה טבעי ומתנקה בקלות מהגוף.
זו תגובה ףזיולוגית טבעית של הגוףחגהבגה
ברגע שאת מתחילה לאכול, הגוף שלך מתחיל להפריש אינסולין שמסייע בפירוק הפחמימות. אחרי שנכנסה מסה של אוכל לגוף, הסוכר עולה (סוכר הכוונה פחמימות) ואז יש צניחה חדה, והגוף מרגיש צורך במשהו מתוק.
דבר נוסף- אכילת פחמימה מגבירה את הצורך והרצון ב פחמימה,. ז"א ככל שנאכל פמימות- נרצה עוד, בגלל תנועת האינסולין שנוצרת.
יש לך 2 אופציות- או לעמוד בחשק הזה, או לנסות להפחית םחמימות. זה ממש תהליך גמילה לגוף ואת תראי שאת גם לא מרגישה שאת 'צריכה'.
מצד שני אומרים שחשןב לאכול פחמימות, לא?אנונימית בהו"ל
תלויחגהבגה
קודם כל זו לא תזונה שמתאימה לכולם.
דבר שני יש פחמימות בפירות, ירקות, גם בבשר קטניות אגוזים.
יש ערכים של פחמימה.
דבר שני כתבתי להפחית, לא להוריד.
מי שמנסה, מגלה שם חמימות שהן המקור הכי זמין לאנרגיה, גורם לנו לאורך זמן חוסר אנרגיות.
כשאני אכלתי ככה (ועוד המון אנשים שאני מכירה)
הופכים להיות הרבה יותר אנרגטיים לטווח ארוך.
לא באמת. וגם אם כן - איכותיות.ציפיה.
נניח, בסכרת היריון צריך לאכול 30 גרם פחמימות בארוחה עיקרית, ו15 בארוחות ביניים.
30 גרם פחמימה זה בערך 100 גרם אורז מבושל/פסטה מבושלת. זו כמות הרבה הרבה יותר קטנה ממה שאנחנו רגילות לאכול.
ולהרבות בירקות, שומן (עדיף ממקור צמחי) וחלבונים.

כשלא בהיריון/מניקות, אפשר לצרוך פחות פחמימות, או אפילו לעבור לתפריט דל פחמימה. זה ממש עניין של הרגל.
במידהסליל
ממה שאני יודעת, עד 100 קלוריות של פחמימה בארוחה.

5 כפות דגנים מלאים מבושלים (בורגול / אורז מלא / פתיתים מלאים וכו') / תפוח אדמה בינוני / בטטה בינונית וכו'
זה ממש ממש מובן!רק טוב=)
אני משתדלת לאכול תמר מתוק או משהו בסגנון..
וגם, זה הרגל.. אפשר להצליח גם בלי, אבל אם בכלל זאת בא לך אז למצוא תחליף בריא
מנסה להסבירבשורות משמחות
1. 'סוכר גורר סוכר' על משקל עבירה גוררת עבירה.
כשאכלת לחם, פחמימות- תרצי עוד סוכר.

2. עניין של הרגל אם את בימים הראשונים של לאכול בריא אז התגובה הזו היא הרגל- בהמשך למה שכתבתי למעלה גם אם תאכלי מנה ללא סוכר בכלל תירצי לאכול משהו מתוק מהרגל, אבל אם תעצרי ותביני את ההיגיון במהלך- גם תביני למה אין צורך לקחת משהו מתוק משלים.
במידה ואת שבעה זה מספיק ואין צורך להעמיס על הקיבה, מה שכן תוכלי להנות ממשהו מתוק ובריא בעוד שעתיים בתור ארוחה נוספת נפרדת ולא בתור תוספת לארוחה.
אני אוכלת שלוש תמרים הקפה וזה מתוקסיה
בלתק. זה כי אנחנו מכורות למתוק.ציפיה.
צריך להתגבר על זה כמה פעמים ואז הגוף נרגע קצת מבחינת ההתמכרות וזה נהיה קל יותר.

תנסי להמיר את זה בקוביית שוקולד עם אחוז קקאו גבוה.
פשוט רדי מהשולחן ישר כשאת מסיימת לאכולהאור שבלב
תעסיקי את עצמך במשהו שמשמח אותך,

אחרי שבוע בלי סוכר-

יחלוף לך החשק

מבטיחה!

אם ממש ממש לחוץ, קחי תמר..

הכלל:
סוכר מביא סוכר!
אוכלים סוכר= הגוף דורש סוכר...
אני ממש מרגישה כמו מכור לסמים. באמת!אנונימית בהו"ל
כאילו הגוף שלי מכריח אותי לצאת למכולת ולקנות שוקולד
אוףףףףף
מה עובר עלי????
נכון.דיליה

תסמיני גמילה ממתוק דומים לתסמיני גמילה מסמים.

זה לא פשוט לגוף 

מאחלת לך שתצליחי...

כל כך מזדהה איתך!חצילוש
אני טרום סכרתית, ככה שצריכה לשמור יותר מהרגיל.. זה באמת באמת התמכרות. נולדנו וגדלנו לתוך עולם מתועש ומלא בסוכר..
כי זה באמת כךבימבה אדומה
ואפשר להיגמל! להכיר בזה שזו התמכרות זה כבר טוב!
לצערי די מגעיל מה שאתאר לך שקורה...האור שבלב
מסתבר שכשיש תולעי מעיים- יש חשק עז למחוק!!
כמו שתיארת- כמו מכור לסמים... עכשיו
אני
צריכה
מתוק!

כן, זה לא פשוט..
מנסיון!!!

תשמעי לי טוב- להפחית סוכר לא עוזר לרצון למתוק!
לא עוזר!!
רק *להפסיק*!!!!!!
זהו.
רק זה.
וכשמפסיקים לגמריי,ומוסיפים לתפריט שום טרי(למשל סלט עגבניות עם שום)
וגם קצת מגעיל)- לשים בפי הטבעת כמה ימים שן שום מקולפת בוואזלין-
התולעים נעלמים
והגוף מפסיק לצעוק
ולא דורש יותר סוכר.
זה קורה,
מבטיחה♥️


אני לא ממש דוגמאDove
אבל בתור מכורה למתוק אוכלת הרבה מוצרי דיאט וממתיקים מלאכותיים.
יש גלידות דיאטטיות מוצלחות ודלות קלוריות, יוגורטים ומעדנים ושתיה מתוקה דיאט.
לא בריא אבל מבחינתי זה הרע במיעוטו.
בהריון אני כן משתדלת לצמצם צריכה של ממתיקים מלאכותיים ומשתדלת אם כבר לצרוך את אלה שנחשבים פחות מזיקים.
אומרים שמוצרים דלי סוכר משמינים לא פחות ממוצרים רגילים.קול ברמה
המוח קולט שנכנס משהו מתוק ומפריש אינסולין... ותוך כדי את גם מכניסה אוכל הרבה פחות בריא.

אצלי בסכרת היריון הדיאטנית אמרה לי שעדיף כפית סוכר בקפה מאשר סוכרזית.
אני יודעת, ובכל זאת לי זה עובדDove
וכן עוזר לשמור על המשקל.
רק חשוב לא לאכול מזה הרבהקול ברמהאחרונה
כי הפרשה גדולה של אינסולין יכולה לגרום לבסוף לסכרת.
יש לי טיפ ממש טוב.מתחדשת11
לשתות כוס מים כשאת מרגישה חשק למתוק.
לי הרבה פעמים זה עוזר. לפעמים הגוף פשוט צמא
מסטיק לי עוזרbula
לשתות מיםדבורית
הרבה פעמים מפחית מאוד את הצורך במתוק
החשק למתוק ותחושת צמא יכולים להתחלף הרבה פעמים
בכיוון קצת אחרבארץ אהבתי
שמעתי פעם מהרבנית קטי מנדלביץ' (בתוך שיעור בנושא אחר, היא נתנה דוגמא בעניין הזה) -
הרבה פעמים כשמנסים לעשות דיאטה, נופלים כשלא מתגברים על החשק למתוק. אבל בעצם הנפילה היא לא מהדבר הראשון שאוכלים, אלא מתחושת היאוש והאכזבה מעצמי, שמביאה להמשיך לאכול עוד ועוד.
ומה שהיא הציעה זה שכשקשה מידי ורוצים מתוק, להחליט באופן מודע 'עכשיו אני רוצה לפנק את עצמי, אחרי כל מה שהתאמצתי לאכול בריא', לקחת קוביית שוקולד (אפשר כמובן גם משהו מתוק אחר), להחליט שרק איתה אני מתפנקת ואחר כך אני ממשיכה בהרגלים הטובים של אכילה בריאה ומאוזנת. ואז לאכול את הקוביה וממש להתמקד בהנאה, להתענג עליה. לא לאכול מהר עם רגשות אשם שלא נותנים ליהנות כמו שצריך. להתעכב על הטעם שלה, למצוץ לאט לאט, להרגיש את הטעם מתפשט בפה, ולהתפנק באמת.
מבחינת הדיאטה זה לא יהרוס כלום, ואולי זה אפילו יתן כוח להמשיך ביתר כוח (עם עוד תחנות התפנקות מידי פעם. אולי להגדיר מראש כמה תחנות כאלו אני מרשה לעצמי).

(גילוי נאות - לא הייתי בניסיון הזה, אז לא מדברת מניסיון שלי. אצלי הניסיונות הם בדברים אחרים... רק מעבירה מה ששמעתי ממנה. זה קצת מנוגד למה שכתבו כאן ש'מתוק גורר מתוק'. תראי איזה כיוון יותר נכון לך לקחת...)
כל מה שכתבו לך כאן מעולה.קול ברמה
כמו שכמה כתבו לך כאן, אם תימנעי ממזונות סוכריים לחלוטין, אחרי שבועיים הם יהיו הרבה פחות מאתגרים.

ובכל אופן - שתי עצות מעשיות שיכולות לעזור אם את מרגישה צורך גדול, ולא מתאים לאכול מתוק-
1. לעשות נשימות עמוקות. זה הרבה פעמים עוזר להעביר את ה'לחץ' למתוק.
2. לצאת לריצה / לעשות ספורט אחר.

יכולה לספר על עצמי שנכנסתי עכשיו לאיזושהי תכנית של תזונה, ואחרי כמה ימים כבר הרבה יותר קל לי בלי סוכר וקמח. הלוואי שאצליח.
לכל המנסות לאכול בריא- לחם טף!!אוהבת את השבת
גיליתי לאחרונה מתכון קליל וטעים (הכל יחסי) של לחם טף

טף זה קמח מאוד מאוד מאוד בריא ודי משביע.
כדאי להוסיף למתכון גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת וכל מה שתרצו.

זה ממש קל- כמו לערבב עוגה בחושה!

ומומלץ לאכול עם ממרח טעים כי צריך את זה עם עוד משהו.

מתכון ללחם טף שגם כשר לפסח - האופה

תהנו♡♡
אני רקבימבה אדומה
הוספת גרעינים לא מומלצת בגלל שיש בהם שומן גבוה ובחום גבוה השומן מתחמצן ונהייה רעיל...

אני אוכלת המון גרעינים אגוזים וזרעים אבל בסלטים או ככה.
וואו תודה!! ממש חשוב לדעת!אוהבת את השבת
אז זה אומר גם שאי אפשר להכין גרנולה ביתית?
זה נהיה הלהיט הבריאותי אצלנו לאחרונה..
אפשר בהחלטבימבה אדומה
להוסיף את הגרעינים אגוזים אחר כך, לא ביחד עם השיבולת שועל...
שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלהאחרונה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמתאחרונה

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגע
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

לא. שוקולד כן (בערך 2 קוביות ביום)קמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך ח' בתמוז תשפ"ו 13:07

בס"ד

 

פעם בשבוע מאפה שווה. וקינוחים בשבתות.

כשיש, כןשנהבאחרונה

בדכ אין. בדכ משהו מתוק עם הקפה בבוקר.

הבעיה אצלי היא שאם אין משהו מתוק אני פשוט מכינה. ואת זה אני באמת מסוגלת לנשנש בלי חשבון.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרק

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


מעניין תודהשקדי מרק
אם מתאים לך לענות.. גדלת באופן יחסית מאפשר כזה וזה טבעי לך? או שזה דוקא תנועת נגד לאיך שגדלת בתחום הזה?
כילדההשם שלי

היה יחסית דומה.


בבוקר אכלו עוגיות.


היה שלב שהיה מותר שני ממתקים ביום.

בדרך כלל היה כל מיני סוכריות, מסטיקים, קוביות שוקולד מריר. פחות חטיפים ושוקולדים שווים.

בקיץ לפעמים היו קונים ארטיק קרח. בשבת היה גלידה.


פחות היינו מקבלים ממתקים בבית כנסת וכד'.


כשגדלנו, כבר פחות היו כללים, ועם הזמן גם נכנסו דברים יותר שווים.


אני חושבת שהילדים שלי כן מקבלים ממתקים ברמה יותר גבוהה.

אולי יותר דומה למה שהיה לאחים הקטנים שלי.


יש משהו שונה, שיש פחות פער בין ההורים לילדים.

כשאני הייתי ילדה, אמא שלי יכלה לקנות לנו ארטיק קרח ולעצמה מגנום, או שרק לאבא היה מותר לשתות קולה באמצע השבוע.

אצל הילדים שלי זה לא עובר.

אם אני קונה משהו יותר שווה, הם לא יסתפקו ביותר פשוט. אלא אם הם לא רואים ולא יודעים.

אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

תודה רבהשקדי מרק

זה בדיוק מה שאני חוששת.. שההגבלה קשה לה מדי ולא טובה בשבילה.

היא ילדה רגישה והנושא הזה ממש מפעיל אותה.

הקושי האמיתי הוא עם הגדולה אבל קשה לעשות הפרדה ולאפשר רק לה. וקשה לה להגביל את עצמה באופן טבעי.. לא סומכת על זה.

ואם תכיני עוגיות מתוקות אבל בריאותניק חדש2אחרונה

לא יכול להוות כתחליף?

או למשל אצלנו מאד אוהבים נייצר ואלי.

אני לא מסכימה בלי הגבלה אבל כן זה מהווה תחליף למשהי מתוק

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


אנחנו משחררים לאט לאטרוני 1234
בעבר היו רק עוגיות בשבת בבוקר והיום יש גם עוגיות בכניסת שבת, חטיפים בשבת אחה"צ, שוקולד בסנדביץ' וכדו'.

הבעיה שתמיד יש חברים שמותר להם יותר (כמו ילדים שמביאים לבית ספר כל יום עוגיות כארוחת ביניים) ולכן הילדים תמיד ישארו ממורמרים… מתסכל.

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפוראחרונה
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

אולי יעניין אותך