חיים ולדר שם קץ לחייופשוט אני..

אתמול פורסמה הקלטה שלו, בה הוא נשמע מדבר עם אשת איש עימה קיים יחסים רומנטיים.

הוא הנחה את האשה איך לשקר לבית הדין כדי שלא תיאסר על בעלה (ועליו), והוא אמר בהקלטה "אם זה יתפרסם אני יורה לעצמי בראש".

 

היום הוא קיים את הבטחתו.

 

 

ראוי היה לו לשבת בכלא על מעשיו.

ראוי היה לו להגיע לבית המשפט מושפל וחפוי ראש, בזמן שהתביעה והקרבנות מטיחים בו את אשמתו.

 

הוא לא היה ראוי למיתה משונה. 

הקרבנות שלו לא היו ראויים למוות שכזה.

 

חבל.

חבל שלא ביקש סליחה ומחילה מהאנשים בהם פגע.

חבל שלא יצא לציבור עם קריאה לעזור לנפגעי עבירות מין, וגם לעברייני מין.

חבל שלא סיפר לעולם מה גרם לנפילתו, ואיך אפשר ללמוד מכך להבא.

חבל שאחרי שהוא לימד אותנו שאסור לסמוך על אף אחד, הוא לא לימד אותנו מה כוחה של תשובה.

חבל שהוא מת בצורה כ"כ אכזרית.

איזה כאב.. באמת נורא..חצילים
בנאדם שאחרי הכל גדלתי עליו..
כואב שבנאדם נפל..
וכואב שנפל עוד יותר..
כואב על היהודי..
חבל על מי שמתחתולה ג'ינג'ית

ובעיקר על מי שחי.

זה מבחיל,

זה מבלבל

זה מערער

זה שטני.

זה נורא ואיום

^ היטבת להגדיר.ברוקולי


אני לא יודע אם לנו בתור אנשים קטנים יש מה לדבר על זה חוץadvfb

מהידיעה שיש גבולות אדומים שאותם אף אחד לא עוצר ואת הקריאה הנחוצה לעזרה.

מקרה מבחיל ומזעזע ממש נורא.

חייב לשאול משהומבקש אמונה

כל מה שהיה ראוי לו לדעתך זה גם אם הוא היה מתנצל מעומק הלב?

בוודאי, ההתנצלות היא אחד מהדברים שהוא היה ראוי להםפשוט אני..


אני מתכוון אחרי התנצלות כנה, עדיין לבייש אותו ולהטיח בו?מבקש אמונה

אני לא בטוח שהבנתי אותך..

בוודאי. זאת גם ההלכה - מלקים את הפושע אפילו אם מצטערפשוט אני..

המטרה מבחינתי היא לא לגרום לו לסבול, אלא לגרום לכך שאנשים אחרים לא יעשו את המעשים האלה.

אוקיי, לא בקיא בהלכות האלה.. גם להכניס לכלא ולבייש מול כולם?מבקש אמונה

עונש אני יכול להבין.. כמובן.

 

אבל אם מתכוונים לבייש מול כולם ולהכניס לכלא ובטח יזכרו לו את זה

אם ככה איך אפשר לצפות מבנאדם שיתנצל וימסור את עצמו לגיהנום הזה - וגם בסוף לא בטוח שיסלחו לו

בהיסטוריה של תיקוני תשובה יש דברים כאלהultracrepidam

היו סיפורים על בעלי תשובה שהיו הולכים לגלות, מכריזים שהם פושעים וחוטאים, ומבקשים מכולם לבזות אותם כדי לכפר על החטאים שלהם. לדוגמה - היו נשכבים על מפתן בית הכנסת כדי שידרכו עליהם. היו מתענים מאכילה ובאופן כללי מונעים מעצמם הנאות העולם הזה.

 

מסתבר שאפילו תיקוני התשובה האלה הם גדלות שכבר אי אפשר לצפות לה. הנכונות של אדם לחיות עם הידיעה שהוא חטא והיום הוא נקי, כבר לא קיימת. זה ממש מבלבל ואני באמת לא יודע מה לעשות עם זה

הציבור לא צריך לסלוח, הנפגעות צריכות לסלוחפשוט אני..
אבל כשהוא בוחר להתאבד במקום להתנצל ולשלם על מעשיו, אז זה כנראה לא יקרה...
לבייש מול כולם??מקום בעולם
ברצינות??
שואל תיאורטית אם היה מתנצל בכנות..ברצינות, כןמבקש אמונה
אם בנאדם מתנצל ואחרי זה מטיחים בו
אז הסיכוי שיסכים לבושה הזאת הוא קטן מאד ובעצם זה מסר שלא רוצים לסלוח לו.. אני טועה?

לא נכנס למה מגיע לו.. אלא למה שישיג את המטרה
לדעתי אתה טועהפשוט אני..

בן אדם צריך להיענש ולהתבייש גם אם התנצל.

אוקיי. אני אגיב אח"כ כי הלכתי לקניותמבקש אמונה
חזרתי. אז ככהמבקש אמונה

אין לי בעיה עם עונש ואפילו הכי קשה שיש... 

 

אבל בעיקר מה שהרגשתי זה שאם אתה כותב שבכל זאת היה צריך להטיח בו את האשמות

גם אם הוא היה מתנצל

 

נראה מהדברים שאתה אומר

"רציתי שיבוא לבקש סליחה, אבל עדיין לא היינו מאמינים לו שהוא התנצל והוא היה מוחזק כאדם רשע

בכל מקרה היינו ממשיכים לשנוא אותו"

 

 

לא אמרתי שלא אאמין לסליחתופשוט אני..
אמרתי שלמרות הסליחה הוא היה ראוי לעונש, ושמיעת ההאשמות והעדויות נגדו הן חלק מהעניין
אוקיי.. אולי אתה צודק, אבל בהרגשה שלי זה מונע מלבקשמבקש אמונה

כי גם ככה לא קל לבקש סליחה (ועוד על מעשים כאלה? שלא נדע)

מה שעוזר לבנאדם לבקש סליחה זה שאמנם הוא יודע שהוא יצטרך לשלם על המעשה שלו,

אבל תהיה לו תחושת הקלה שיאמינו לו שהוא התנצל ולא יטיחו בו את מה שהוא עשה..

בסוף זה מרגיש שלא סלחו

 

אני נזכר בעצמי שלפעמים היו לי קטעים בחיים שמאד היה לי קשה לבקש סליחה..

כי בילדות שלי בקשת סליחה הייתה משמשת כנשק נגדי.  

 

(אולי אתה מתכוון למשהו קצת אחר ואני מבין להטיח בצורה אחרת..)

אדם שבאמת מבקש סליחה- יהיו מוכן שיטיחו בו וכו'נוגע, לא נוגע
הרי ברור לאדם שמילת הקסם סליחה, גם אם היא עם כוונה, אינה מספיקה כדי לכפר על כל הרוע שעשה. אדם צריך להיות מוכן לסבול, והרבה, כדי לכפר (במקצת) על מה שעשה.

אחרת, זו פשוט לא סליחה אמיתית אלא סתם רצון להרגיע את המצפון.

משתתף בכאבך לגבי מה שקרה בילדות שלך (אבל אי אפשר להסיק משם לכל מקרה כמובן).
צודק.. אני פשוט הבנתי אחרתמבקש אמונה

בראש שלי "להטיח" זה להגיד לאדם שלא מודה מה הוא עשה.

ולכן הייתה לי את ההרגשה שזה בעצם לתת לאדם הרגשה שלא מאמינים לסליחה ולא מקבלים אותה

 

 

עצוב מאדultracrepidam

מסכים לגמרי עם דבריך (אין לי מידע לגבי העובדות בשורות הראשונות. מתייחס להמשך הדברים בלבד)

 

בן אדם החזיק שתי דמויות

 

האחת - דמות חינוכית מיוחדת ומובילה

השניה - שטן, רשע, נהנתן

 

המשמעות של הידיעה הזאת, היא שהוא נתן לדמות השניה לרצוח סופית את שתי הדמויות גם יחד, וגם את עצמו.

 

אם הוא היה עושה תשובה על חטאיו, ומנסה לכפר עליהם, הוא היה גואל את עצמו מזה. במקום זה הוא נתן לאשמה שלו להרוג אותו.

 

באמת, עצוב מאד.

תגובת הרב אליהו:פשוט אני..

.הרב שמואל אליהו: 
שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים. היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות.  אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו.

 

 

אין מה להגיד, כיוונתי לדעת גדולים...

^^ מצטרפת לדברים..אני זמנית כאן

וְהַחַי יִתֵּן אֶל לִבּוֹ.

לא מאמין לכל הסיפורים עליואיתי כהן
כל מי שמאמין לשטויות שהעלילו עליו הוא מטומטם , בן אדם כזה שכל חייו היו רק לעזור לאנשים בחיים לא יעשה כזה דבר ואני חושב שהוא לא התאבד אלא מת בצורה אחרת כי בדרך כלל בן אדם דתי לא יתאבד
אני חושד שאתה טרול, ובכל זאת אגיבפשוט אני..
א. אתמול פורסמה הקלטה שבה הוא מנחה אשה נשואה איך לשקר כדי שלא תיאסר על בעלה, מסתמא לאחר שהוא והיא קיימו יחסים. הוא גם אמר בהקלטה שאם זה יתפרסם הוא יתאבד.

ב. העדויות אומתו על ידי מספר רב של אנשים רציניים ביותר, כולל פסקי דין של בתי דין רבניים.

ג. עוד לפני שנמצאה גופתו, המשטרה חיפשה אותו והודיעה שיש חשש לחייו מכיוון שהוא יצא מהבית תוך איום שהוא יתאבד.

ד. ''בדרך כלל אדם דתי לא מתאבד'' זה האח הקטן של ''בדרך כלל דתיים לא פוגעים מינית''? כי באגף ה''תורני'' בבית הכלא יש לא מעט עברייני מין.
עצוב וכואב..ואני תמיד תוהה-נועה.

מה גורם לאנשים לפגוע באחרים? במיוחד בנושא הזה...

לכאורה אנשים שיש להם הכל- משפחה, עבודה, הערכה.. ממש קשה לי להכיל את זה. מה יוצא להם מזה חוץ מהנאות רגעיות? באמת שווה את זה? 

קשה שהעולם לא מושלם, ויש בו הרבה טוב, וגם הרבה רוע.. 

ענית לעצמך - הנאה רגעית...פשוט אני..

בינינו,

כולנו עושים דברים לא טובים בשביל הנאה רגעית (החל מאכילת בורקס ועד דברים חמורים יותר).

 

אבל עדיין לרובנו יש מצפון ולכן אנחנו נפגע בעיקר בעצמנו ולא באנשים אחרים. ובטח שלא ברמה כזאת...

 

 

נכון, אבל עדיין לא נתפסultracrepidam

אדם שהגיע לדבר או שניים בחייו, ויודע להשקיע במה שנכון ולראות לטווח רחוק - הוא עצמו בוודאי היה יודע לנסח את זה יותר טוב - ולכן היה מוערך כל כך כאיש חינוך וכדמות ציבורית, ובכל זאת לא הצליח לשלוט בעצמו בדבר כזה, שהוא יודע שעלול להתגלות, והוא יודע שהוא פוגע באחרים, ודברים חמורים כל כך, ולא דברים שאדם עשוי לעשות בטעות או בתום לב...

לכן גם בעיני זה פשוט בלתי נתפס, איך אדם כמוהו הגיע לזה

אחרי מוטי אלון הבנתי שבאמת אין מישהו ש"מעל זה"פשוט אני..

לכל אחד זה יכול לקרות, 

אין מישהו שעליו אני אגיד "בחיים לא הייתי מאמין".

מבין אותךultracrepidam

זה פחות "עליו לא הייתי מאמין" אלא יותר "בלתי נתפס" שיש סתירות גדולות כל כך אצל אדם.

ומה זה אומר על כולנו.

נכון..נועה.

אבל במקרים האלה יש השלכות כ'כ קשות ל2 הצדדים, ואני לא מבינה מה זה שווה את זה.. (שלא נדע גם)

 

הלוואי שהעולם יהיה יותר טוב.

יצר זה מעל השכל. בפרט פה שהוא משולב עם גאווה וכבודנוגע, לא נוגע
ושמעורב גם יצר ל"כיבוש" ולדבר האסור. זה כמעט בלתי נתפס.

והערה כללית- בגלל שזה דבר שלא מובן בשכל לאדם נורמטיבי, חשוב מצד אחד להבין שגם אם לא מבינים זה אכן קיים ולהיזהר (לא מעט נשים נפלו בגלל זה) ומצד שני לא להגדיל את מידת קיומו של הדבר ולהסתכל את העולם ועל הגברים כדבר רע.
אני לא חושבת ששכל מעורב בהחלטה לאנוסשפרינצא בוזגלו

אני חושבת שאו שהבנאדם חסר שליטה (כמו ברוב המקרים) או שאין לו מה להפסיד.
הכלא והשיימינג הוא ההרתעה למי שאין לו מה להפסיד- להראות לו שיש ועוד איך
ובו זמנית הם גם הגנה ודאגה לשלום הציבור. שעברייני המין לא יסתובבו סביבניו, והשיימינג מועיל בשביל שנתרחק מעבריניי מין.

זה עצוב מאוד. עצוב על הילדים שלו. על הקורבנות. אבלדי שרוט
בדוגמא שהבאת, אני לא חושב שרומן בין 2 צדדים בהסכמה אמורה להביא לתוצאות כאלה.

כשדברים נעשים בהסכמה, אז זה בהסכמה.

אולי צריך לתת דוגמא אחרת.
אולי צריך לתת דוגמא של נערה שהוא כפה את עצמו עליה. לשקף לציבור את הכאב שלה ולא לשקף רומן בהסכמה.

לא?
עד כמה שאני יודע, הוא לא השתמש בכוח באף אחד מהמקריםפשוט אני..

גם עזרא שיינברג למשל לא השתמש בכוח, ואפילו מוטי אלון (למעט חיבוקים קצת ארוכים ולוחצים מדי).

 

כוח פיזי הוא לא הדרך היחידה לבחון האם היחסים היו תקינים, אפילו אם אתה לא מסתכל על הצד ההלכתי יכולות להיות בעיות נוספות (כמו ניצול יחסי מרות, הבטחות שווא מצד אישיות משמעותית (אם תהיי אתי זה יפתור את הבעיות שלך בבית) וכו'.

 

ואולי אני טועה וכן היה גם שימוש בכוח, לא התעמקתי מספיק.

לפי מה שהרב אליהו אמר היה אונסדי שרוט
אולי בגלל שזה היה עם קטינות חסרות דעת הוא הגדיר זאת כך?פשוט אני..
היו פגיעות בקטינים. מה זה אם לא שימוש בכח??חתולה ג'ינג'ית


ובכל מקרה, לא הבאתי את זה בתור דוגמה למעשיופשוט אני..
אלא בעיקר בגלל שהוא אמר שם במפורש שהוא יתאבד אם הסיפור יתגלה
בדיוק{ר}צינית
זה הקושי הגדול שלי פה.
זה בנאדם שמגיע לו לעמוד במשפט ולשמוע את האשמות נגדו, בנאדם שצריך לתת את הדין. לא היה צריך לתת לו להתאבד. ואם יש איום אז צריך להגן עליו.
אצל משי זהב הייתה הגנה ולכן הניסיון היה לא מוצלח. פה הוא הצהיר את זה ונתנו לו
לא נכון. זה לא "רומן". זה ניצול של נשים שבורות וכואבותנוגע, לא נוגע
שבאו אליו לטיפול.

אבל אני מסכים שלכתוב על אלה שהוא כפה עצמו אליהם יותר מעביר את המסר.
מוזר בעיני התגובות שלכם...ultracrepidam

איסור אשת איש להיכן הלך?

 

נכון, גם לעבור על בין אדם לחברו זה חמור וחמור מאד ויכול לגרום לפגיעה עם השלכות לכל החיים.

 

אבל איסור אשת איש הוא ברור ומיידי. ברגע שאדם עובר אותו הוא יודע שהוא חצה גבול, לא תלוי פרשנות בכלל.

ולכל הפחות *הוא קיים* והוא חמור מאד. כלפי כל הנוגעים בדבר.

 

מוזר לי שהתגובות פה מתחרות בשאלה עד כמה האיסור זניח.

אני מסכים איתך. אבל זה לא העניין שעליו דיבר פשוט אנינוגע, לא נוגע
ולא הבנתי את המשפט האחרון. איפה אתה רואה את התחרות בשאלה עד כמה האיסור זניח?
זה בדיוק העניין...ultracrepidam

התפיסה לפיה איסור איננו משמעותי זה לא רק כאשר אומרים את זה אלא גם כאשר זה לא נחשב הנושא המשמעותי לדיון

אני עונה בהתאם לנשאל.. אני גם יכול לדון עם אדםנוגע, לא נוגע
בתורה שכלית פילוסופית על קיומו של אלהים למרות שמבחינתי הדיון בכלל לא שם.
אבל צודק שהיה צריך להוסיף דברים בעניין
גם אם האיסור קיים, כשזה מגיע בהסכמה מלאה של כל הצדדיםדי שרוט
אז זה פחות בעייתי מבחינה מוסרית.
בעיני גם חילול שבת הוא פגם מוסרי חמור.ultracrepidam

עבור אדם לא דתי, איסור כמו חילול שבת יכול להיות מובן.

איסור אשת איש לא אמור להיות מובן בשום צורה. הסכמה שיכולה להתיר אותו מבחינה מוסרית-הומנית זה רק הסכמה של שתי *המשפחות* של שני הצדדים, ואולי של הציבור כולו לראות בזה מעשה ראוי והגון

 

עבור אדם שהוא באופן רשמי דתי וכלפי חוץ עובד ה', איסור אשת איש הוא בלתי נסבל, גם מבחינה מוסרית. אם זה נעשה באופן עקבי ושיטתי, "בלתי נסבל" זה לא מספיק כדי לתאר את החומרה *המוסרית* של זה

גם מבחינה מוסרית-הומנית אני לא חושב שזה ככהנוגע, לא נוגע
זה פשוט התכחשות למוסריות שבאדם והתעלמות ממנה.
----רב שמואל
אם רוצים לדון אותך לכך זכות, אפשר להגיד שלמדת בישיבה, והלימוד שם, מסיבה זו או אחרת, התערבב לך עם מחשבות בצורה שהחלטת שלהיות מטומטם זו אופציה מוצלחת ורצויה.

אם רוצים לדון אותך לכף חוכמה, צריך מן הסתם להניח שאתה אוהב מאוד טימטום, ואולי אתה פשוט אוהב לעשות מה שבא לך, או שאתה סתם אוהב רוע, אוהב התנהגות רעה זדונית, אוהב מחשבות רעות זמימתיות. יותר מזה, קשה להניח חוץ מזה שאתה פשוט אולי לא יודע לדבר בעברית
אני באופן אישי לא רוצה לחיות בחברה שבה מביישים אנשיםפשוט אני..

על חטאים שהם עשו בין אדם למקום.

 

גם הרב שמואל אליהו לא היה נזעק כך אם לא היה מדובר בעבירות שבין אדם לחברו.

יש כאן יותר מדי שאלות מעורבות...ultracrepidam

אני לא רוצה לחיות בחברה שבה מביישים אנשים. בכלל. על שום דבר.

 

אני חושב שתועלת לנפגעים או לנפגעים עתידיים כמובן מצדיקה גם ביוש של הפוגע, בטח אם הפרסום אין מטרתו לבייש אלא להתריע.

אם לא התועלת - לא משנה מה חומרת החטא, לא רואה הבדל בין זה לבין חילול שבת.

אני מאמין לרב אליהו שפעל מתוך מניעים ראויים ולכן בעיני אין שום בעיה בפרסום שהוא פרסם

 

לגבי הפרסום של דברים לא מוסריים, לא ראויים, לא תקינים, או אסורים הלכתית שעשה אדם - זה מורכב... 

אנחנו כן רוצים לחיות בחברה שבה אתה יודע מי השכן שלך באמת

ומצד שני, אתה לא באמת רוצה להכיר את כל החסרונות של השכן שלך... ובטח שאין לך את הרשות לדעת אותם

ולכן בסופו של דבר ההחלטה לא לפרסם דברים היא הגיונית

 

אבל אחרי שהדברים פורסמו, אין טעם להתייחס רק לדברים שחשובים לצורך הפגיעה, ואילו להתנהלות לא מוסרית אחרת להתייחס כהתנהגות מותרת.

 

בנוסף, כאן בעיני הסיפור זה הוא, לא מי שנפגעו ממנו. הסיפור שלהן הוא סיפור אחר. כמובן יש קשר, אבל זה לא שכל המצב שלהן תלוי בו. חשוב להפריד בין שני הסיפורים.

זה לא בגלל זה..נוגע, לא נוגע
תהיה בטוח שאם הוא היה יכול הוא היה מזדעק גם על מקרה של אדם שחוטא עם נשים נשואות בהסכמה כדי לגרום לזה להיפסק.

בנוסף לכך, גם לפי דבריך, איסור אשת איש בהסכמה זה לא רק בין אדם למקום זה גם בין אדם לחבירו. הרי יש להם משפחה. מה שמוכיח את הטענה הראשונה שההבדל הוא לא בין מצוות שבין אדם למקום למצוות שבין אדם לחבירו.
מעניין אותי מבחינה תורניתחתולה ג'ינג'ית

אם מישהו פה יודע האם ניצול יחסי מרות בו יש לכאורה "הסכמה" מצד האשה, נחשב גם לפי דין תורה ככפייה...

סתם, חשוב לי גם להבין מה אומרת התורה שלנו בדברים האלה.

רק אומר משהומבקש אמונה

אני לא יודע, אבל יש מצב שזה קשור לסוגיה של "תליוהו וקידש" לגבי אשה..

 

בבא בתרא מח ב – ויקיטקסט

 

אולי זה יעזור לדיון חיוך

תודה... רק פחות מבינה ארמית, עדיין...חתולה ג'ינג'ית


אה סורי חח אני אסבירמבקש אמונה

תליוהו וקידש -

אדם שתלו אותו ("הכריחו אותו" במילים אחרות) לקדש אשה והוא קידש

ויש גם לגבי אשה, מה קורה כשהכריחו אותה להתקדש

אני מניח שזה תלוי הקשרultracrepidam

לדוגמה - מה היה קורה לה אם לא היתה מסכימה?

מה היא חשבה שהיה קורה אם לא היתה מסכימה?

האם היתה כאן הטעיה פסיכולוגית?

 

ההלכה איננה קובעת עובדות בדרך כלל, אלא עובדות בהקשר (מה הנידון - להסיר ממנה אחריות על מעשיה? לחייב אותו על זה?). אין לי תשובות, אבל ברור לי שזה לא יהיה כלל אחד חד משמעי

תודהחתולה ג'ינג'ית

שאלתי את זה כי זכור לי שבימי לימודי במכללה, אחד המרצים לימד את סוגיה של "נערה המאורסה" ושם יוצא שהיא והוא אשמים, היא אשמה י לא צעקה.

זה נורא תמוה בעיני, למרות שזה מקרא מפורש, כי מי יכולה לצעוק בסיטואציה כזו?

(זה מתחבר לשאלות שלי על יחסי מרות, ומה התורה רוצה מאשה שנמצאת במצב כזה)

 

לא לא, להפך, היא לא אשמה. מה שמדובר שם הוא על מקרהדי שרוט
שהוא תפס אותה רחוק מהעיר, בשדה, במקום שאין אנשים וזה שהיא לא צעקה זה בגלל שאין שם אף אחד אז אותו ממיתים ואותה לא.
אבל אם זה קרה בעיר ממיתים את שניהם. אותה כי היא לא צעקהחתולה ג'ינג'ית

ואני שואלת בכנות...

נערה שנאנסת, כן גם בתוך העיר... האם מצופה ממנה להרים את וקלה בצעקה?

ומה עם מי שקופאת במצב כזה?

זה עדיין לא עונהekselion

על השאלה של @חתולה ג'ינג'ית

יש המון המווון מקרים על נשים וגברים שלא עלינו הגיעו למצבים כאלה ופשוט השתתקו לגמרי ונהיו דוממים כמו אבן.

 

זו תגובת הגנה של המוח "לברוח" מהסיטואציה.. 

הדברים שהוא אומר שם נכונים חלקית כי באמת מה שהוא מסביר יכול להיות הגיוני, אבל כאמור זה לא אבסולוטי כי יש עוד המון מצבים שונים..

 

^^חתולה ג'ינג'ית

הרבה פעמים יש תגובה של ניתוק. כי הבנאדם לא מסוגל להיות נוכח בסיטואציה בכלל. (רק תקראו חלק מהעדויות...)

אוף עושה לי רע לדון בזה...

פרשתי.

נכון לגמריאלפיניסטית

אבל זה נותן איזשהו כיוון לתשובה מבחינת ההלכה. אני בטוחה שבימינו אם היה פוסקים היו מחשבים גם את העובדה של הקיפאון

תודה. יש שם כמה נקודות שלא נהירות לי כל צרכן.חתולה ג'ינג'ית

או לפחות לא מתכתבות עם השיח העכשווי.

אבל לא משנה...

אני חושבת שזה צריך לימוד עומק.

טוב זה כבר לצלול לתוך העולם האמוני של עולם הדת בכללותודי שרוט
ואני לא רוצה לדבר על זה בשרשור הזה.
בוודאי שמי שקופאת פטורהנוגע, לא נוגע
כל העניין של הצעקה זה להראות שלא נוח לה בעניין (נשים פעם היו יותר בעייתיות מהיום מהרושם שלי אגב).

הרמבן שואל- דווקא צעקה? ואם היא בכתה והלכה איתו מכות ומשכה לו בשיער היא תהיה חייבת?
אלא בוודאי שהתורה הביאה רק דוגמא.

על סמך יסוד זה, אם העדים (מדובר על עדים שנמצאים רחוק כמובן או שלא יכולים לעזור) רואים שהיא קפאה והפכה לאפאטית היא גם פטורה.
תודה. הוקל לי.חתולה ג'ינג'ית


איך אנשים עדיין שמים את עצמם על כיסא השופט אחרי כל זה?!הרמוניה
זה ככ כואב ומזעזע ולא ברור ואנשים לא יכולים לשבת שניה בשקט בלי לחרוץ מחדש דינים?! מספיק! עוד לא עיכלנו אפילו, לא הבנו מה קורה פה... ישר יהיה לכם מה להגיד. בכיתם קודם?!?! אם לא אז תסתמו!!!
גם אם אתם עיכלתם תשאירו רגע כזה לאחרים!! מותר להיות בשקט אחרי שבן אדם מת! צריך אפילו!
כל הדיבורים האלה רק עושים לא טוב😥
אם הייתי בוכה, זה היה על הקרבנות. ראי סוף דבריו של הרב אליהופשוט אני..
זה שני עניינים שוניםהרמוניה
אפשר להפריד.
ואני לא הרב שמואל אליהו שזה תפקידו וכמו שאמרתי אני לא רוצה לפתוח שיחה על זה.
לא מגיב כאן בד"כ אבל -אריאל יוסף

א. את כל הדיון המיותר הזה - כמו דיון אחר שהתנהל כאן לא מזמן - תגידו רגע - צעירים מעל עשרים,

אפשר לסכם במשפט אחד של חז"ל: "אין אפוטרופוס לעריות".

 

ב. כן, הדיון הזה מיותר. מיותר לדון אחרי מותו בסיפור הזה.

כבר אמרו חז"ל: "כל העושה דבר עבירה ומתבייש בה מוחלין לו על כל על כל עונותיו".

את מה שיש לטפל בו תשאירו לבי"ד של מעלה. הניחו לו כאן בבקשה.

@נפשי תערוג@ט'@ימ''ל - לענ"ד המעשה הנכון הוא לנעול.

זה לא מיותר, מכיוון שהוא לא הראשון ולא האחרוןפשוט אני..
ואם לא נלמד את הלקחים המתבקשים, הן כציבור והן כהורים, דברים כאלה יימשכו ללא הפרעה.

זה נכון, ''אין אפוטרופוס לעריות''. אבל האם המשפט הזה לבדו יכול ללמד אותך שאתה צריך להיזהר מהרב בישיבה שלך? מדמות חינוכית שאתה מעריץ? האם בגלל המשפט הזה אתה תדאג אפילו כשהילד שלך נפגש עם ראש עמותת חסד ידוע?

לצערי אני מניח שהתשובה עבור רוב הציבור היא ''לא''. בלי שאנשים יבינו כמה זה נוכח וכמה אנשים גדולים נפלו והפילו אחרים, המשפט הזה יישאר יתום.
הציבור מבין מספיק בלי עוד דיון בנושא בפורום הזה.אריאל יוסף

ובכל מקרה הדיון כאן לא קשור לזהירות של תלמיד ישיבה מר"מ וד"ל.

הציבור לא מבין מספיקפשוט אני..
אני חי את הנושא הזה יום יום כבר 14 שנים בערך. והנה, עד לפני שבוע, לא העליתי בדעתי שגם תלמידת אולפנה צריכה להיזהר מהמורה שלה.

תראה כמה אנשים מופתעים ולא מסוגלים להאמין בכל פעם שסיפור כזה מתפרסם, ותבין שעדיין לא באמת הבנו שהרוע יכול להיות בכל מקום, אצל כל אדם.
אז תדון במקרה שהזכרת. הסיפור שלו ברור מאודאריאל יוסף

ואחרי מותו הדיון מיותר.

 

מכיוון שאתה בעצם גורר אותי לדיון הזה לא אגיב יותר.

לפחות גרמתי לשרשור להתקפל אם לא להינעל.

אני לא גורר אותך, פתחתי שרשור ובחרת להגיב 🙂פשוט אני..
אני לא מתיימר לקבוע איזה דיון מיותר ואיזה לאימ''ל

מהסיבה הפשוטה שאני לא צריך כי אין בעיה בדיונים מיותרים, הרבה מהדיונים כאן הם כאלה וכל עוד הם לא עוברים על כללי הפורום - שכל אחד ילהג כאוות נפשו.

 

(ולדעתי האישית והלא קובעת, אם כבר שאלת, הדיון בהיבטים מסוימים בנושא הזה דווקא כן עשוי להיות חשוב).

מילים קשות וחדות, יש בהן הרבה מן האמתפשוט אני..

אז אני לא משוגע שהמשפט "על קבר בנו" מעורר אצלי רחמים.די שרוט
כתב יפה.
זה אחד הנתונים שהכי הפכו לי את הבטן כשקראתי את הידיעהחתולה ג'ינג'ית

כמה אבסורדי.

אונס אותנו לרחם עליו.

את חושבת שהוא עשה את זה בכוונה כי הוא ידע שככה אנשים יגיבו?די שרוט


אני חושבת שכן, הוא היה בן טקטקן (הכוונה מלא בטקטיקות)חבובוש


את ממש לא חייבת לרחם עליו אם אין לך לב לזה. ממש לא.הרמוניה
ולא בגלל המשפט חסר המשמעות הזה. אלא בגלל שאת נותנת לו משמעות בכל הסיפור בכלל.
הבחירה שלו להתאבד מזעזעת ועדיין זה לא משנה מהאמת לגבי מה שהוא עשה. אז למה לחשוב שזה משנה אם תרחמי עליו עכשיו או לא? זה משנה משהו? זה יהפוך אותו ליותר צודק אם נרחם עליו?
אפשר לכאוב על מה שקרה לו בנפרד, עדיין לכאוב גם על זה שקרו הפגיעות. זה לא אחד על חשבון השני, גם ליהודי שטעה יש עדיין צלם אלוהים. תחשבי על מה זה אומר צלם אלוהים ואז תצליחי להפריד בין האדם לגזר הדין שלו שהוא מחוייב.

@פשוט אני.. כבר עניתי כי לא יכולתי לשתוק אז אני אענה גם לך- אני לא בוכה עליו אני בוכה על עצמי, עלינו, בוכה לה' על המצב ומצטערת על החטאים שלנו בעיקר שלי.
מה שמקומם זה שתמיד אנשים חייבים לשפוט ולהגיד ישר דברים כאילו הם אלוקים בכבודו ובעצמו.
נשמה שלי, אני מבינה שאת מדברת מתוך כאב עמוקחתולה ג'ינג'ית

תאמיני לי שבכיתי.

עליו

על משפחתו

עלינו.

ועדיין התחושה האבסורדית הזו של אנושיות נוגעת ללב כל כך (קבר בנו) מול מעשים נפשעים כל כך

היא עוד חלק בפאזל הבלתי נתפס הזה.

חלק שלי גורם לתחושת חולי.

לבכות עליו?ekselion

הדבר היחיד שמצער אותי במוות שלו זה העובדה שהוא ניסה לברוח מהאמת וברגע אחת לסיים הכל.

הייתי מעדיף שיעמוד מול לכל העולם ואז ימות ביסורי תופת

גם זה לא היה מספיק לעומת כל הצער שהוא גרם לחפים מפשע

אפשר להשוות את המעשים שלו לרצח לפי התורה

ולפי דעתי זה הרבה הרבה יותר חמור מרצח 

אז מצטער שאין לי שום חמלה לאיש הרקוב הזה

 

 

כן. גם עליו.חתולה ג'ינג'ית

על זה שאדם שיש לו הכל לכאורה, מגיע לדיוטות תחתונות כאלה.

גם לסטאלין והיטלר היה הכלekselion

אז גם עליהם לרחם?

 

(אני יודע שזה תגובה דמגוגית)

אבל זה מעביר את הנקודה שאסור לרחם על רשעים, אלא אדרבא לשמוח כשהם עוזבים את העולם הזה.

 

ההשוואה הזו קשה לי.חתולה ג'ינג'ית

ואתה יודע מה?

אולי רחמים זה לא המונח הנכון.

אלא פליאה עמוקה,

זעזוע

ופחד. כן הרבה פחד.

ומה זה אומר עלינו.

 

מסכים, זה באמת כואב.ekselion


מסכימה עם כל מילה.חצילוש
הוא עשה בחירה נוראית, במקום לקחת אחריות על מעשיו הרשעים, לכפר, לשוב בתשובה וללכת לטפל בעצמו, הוא בחר להתאבד, ולא סתם להתאבד בבית או משהו, על הקבר של הבן שלו! בצורה פרובוקטיבית ודרמטית, שגם מבזה את בנו המנוח ז"ל. ואיך שהתבטאו באתרים החרדיים "הסופר ואיש החינוך חיים ולדר הלך לעולמו בטרם עת" ונתנו סקירה על חייו ופועלו. סירייסלי??? זה מה שיש לכם לומר? אותי זה פשוט מייאש. ואני מתמלאת ברחמים על הילדים והמבוגרים שחיים בצל האמירות "משפט שדה" ו-"לשון הרע", כי כשהסטטיסטיקה תפגוש בילד כזה, והיא תפגוש. להורים הצדקנים שלו הוא לא ילך לספר.
זה לא נכון..מבקש אמונה

הרבה מרחמים עליו כי בכלל לא יודעים מה היה ואם היה... 

 

ומי ששמע מרחם כי הוא כותב בעצמו "איש בעל זכויות רבות" 

מרגישים שהיה בו צד טוב וצד רע והצד הרע גבר עד כדי אובדן הטוב... וזה אכן חבל ולכן מרחמים

 

מאיפה הוא מביא קביעה הזויה כזאת שבטבע האדם לרחם על אכזרים ולהתאכזר לרחמנים..

לא יודע מי כתב את זה אבל שידבר בשם עצמו.

"תלמדי, בחיים- מכחישים הכל"חצילוש
..אלפיניסטית

חיכיתי למכתב שהוא השאיר אחריו לפני שהוא החליט ללחוץ על ההדק. 

חיכיתי לסליחה והכאה על חטא, ללקיחת אחריות דקה לפני מעשה של הסרת אחריות, קיוויתי שהמילים האחרונות שהוא יעלה על הכתב יהיו חשבון נפש ולא הטלת אשמה והתנערות מכוערת. 

מגיע לי הסבר קצת יותר עמוק על הכוח שהשחית אותו והדחפים שהוא לא הצליח לשלוט בהם. על כמה הוא מצטער על הקורבנות

והסבל שהוא גרם לו ועל כך זה שלא היה לו האומץ לעמוד מאחורי המעשים ולשלם עליהם ולכן הוא בוחר בדרך הזאת, מגיע לי מכתב שלא ישאיר אותו חצי קדוש בעיני אנשים שהאמינו לו, דמות הרואית שנעקדה על מזבח הלשון הרע.

רגע לפני שהוא שולח את עצמו לעולם שכולו טוב שייתן לנו סוף לפרשה הזאת ולא ישאיר אחריו כותרות של "הלך לעולמו עם חשדות.."

חבל לי על כל מי שנשאר פה עם השבריר ספק הזה- של "אולי הוא צודק", משום שגם שניה לפני הסוף לא היה בו האומץ לעשות את הדבר הנכון, שהוא לא מצא בעצמו טיפת חמלה על הקורבנות "לכאורה" שלא יקבלו לעולם סגירת מעגל. 

 

(אולי אני תמימה אבל עוד יש בי תקווה שימצאו את המכתב הנכון שהוא השאיר אחריו ויפרסמו אותו)

 

 

 

הי הי אני ראיתי מכתב נוסףממלא כל עלמין

מישהו יכול למצוא ולשתף?

הבנתי שזה מכתב פקטיביאלפיניסטית


המכתב שרץ בווצאפ הוא זיוףekselion


מכתב נוראי. שנותן גושפנקה למעשי אבדנות. לדעתי אסור להפיץ אותחתולה ג'ינג'ית


איפה אתה רואה מניפולציה?ultracrepidam

זה בדיוק מה שהוא טען לאורך כל הדרך

הוא לא שינה את קו ההגנה שלו.

 

האפשרות הסבירה היא שאכן העדויות נכונות, אבל ההכחשה שלו היא בסך הכל הכחשה. מבחינת בירור הראיות בפניו - השלב הזה לא הגיע (וחבל)

 

אני לא רואה סיבה לחפש עוד האשמות נוסף על העדויות הקיימות

 

ובעיני יותר סביר שאכן הוא היה איש מורכב, וכשהוא רצה להועיל לאנשים הוא עשה את זה בלב שלם, אבל הוא לא שלט בצד השלילי שלו, וזה מה שבסופו של דבר הביא גם למותו

אם זה אמיתי אז שני דברים:נוגע, לא נוגע
1. עולה לי מיד- רשעים אפילו על פתחו של גיהנום אינם חוזרים בתשובה.
2. אדם שבאמת אוהב את משפחתו ומודה לה' על השליחות וכו'- לא הולך ומתאבד. זה רק מוכיח שמדובר על אדם אגואיסט.
ברוך שפטרנוekselion

באבוד רשעים - רינה

אוףףאנמונימי
זה פשוט נורא
לא מצליחה להכיל את זה
והסיפור עם המורה שהתגלה עכשיו
זוועה

טאטע איזה יום קשוח היה היום
אתה מכיר אחד שכן עשה את זה?נוגע, לא נוגע
אני רואה עוד תגובות פה עם ציפיה כזאת וכאלה שלא מבינים איך הוא עשה דבר כזה נורא וכו'.

לדעתי זה לחיות בסרט. אנשים מסוגו ומהסוג של שיינברג, שיש בהם שילוב קטלני של יצר וגאווה וכבוד בגלל פועלם הם אנשים שלעולם אבל לעולם לא יתנצלו (גם אדם מן השורה שפוגע לא נראה לי ששכיח שמתנצל).

לדעתי מה שהכי טוב בשביל הקורבנות זה לא לשבת מולו בבית המשפט ולהטיח האשמות באדם רע כזה שבכלל לא אכפת לו שפגע באנשים. זה לא מה שיעזור להם (כמו שלא עוזר להטיח האשמות במחבלים שבאים מחוייכים לבית המשפט). יותר יעזור זה לדעת שהחלאה הזאת כבר לא איתנו.
הנה למשל מתוך כתבה על חיים רמון, מהיום בו נגזר דינופשוט אני..
באותו דיון (שבועיים לפני מתן גזר הדין) התנצל רמון בפני ה', שלא נכחה באולם. "כבר בחקירת המשטרה אמרתי שלא נהגתי כשורה", אמר אז. "כשנישקתי את המתלוננת, נהגתי באופן לא אתי. כבר אז הבעתי חרטה וצער, וגם היום אני מתנצל על עצם המעשה, ומבקש סליחה שפגעתי בה''.
אני קורא בויקיפדיה דברים אחרים..נוגע, לא נוגע
השופטים מתחו ביקורת על רמון וכתבו שהוא "המעיט וצמצם את מעשיו ואחריותו ומנגד הגזים והפריז באשר לחלקה של המתלוננת, עיוות וסילף את העובדות בדרך מתוחכמת ומתחכמת".

יתכן שבקשת הסליחה הייתה מהפה ולחוץ רק כדי לקבל עונש קטן יותר, כמו שיינברג.
https://www.inn.co.il/news/535614

בכל אופן, אני לא חושב שאפשר להשוות בין המעשה של רמון לבין אדם שעשה מעשים של איבוד צלם אנוש כמו ולדר.
מקבלפשוט אני..

אבל איפה שהוא בטוח יש מישהו שבאמת באמת ביקש סליחה והצטער על מעשיו.

 

אני פשוט לא מצליח לחשוב עכשיו על אדם כזה...

גם אני בטוח. אני רק אומר שלא כדאי לצפות לזהנוגע, לא נוגע
כי זה לא מצוי (וכנראה עוד יותר לא מצוי ככל שחומרת המעשה גדלה)

ולכן אני חושב שהגיוני שטוב יותר לקורבנות שהאדם הזה כבר לא פה.
אתה יודע כמה קורבנות חשות עצמן כאשמות עכשיו על מה שקרה?חתולה ג'ינג'ית

ככה לא מייצרים צדק

ככה לא עושים משפט

ככה לא מוציאים אמת לאור.

הנזק עצום לבלי שיעור.

ואני חושבת שלמרבה האבסורד האקט הזה ירתיע לפחות חלק  מהמתלוננות של המקרה הבא מלהתלונן

 

אשמות שהוא התאבד?נוגע, לא נוגע
למרבה האבסורד, כן.ככה הן חשות. הוא הפך מתוקף לקרבןחתולה ג'ינג'ית

בן רגע.

את אומרת את זה מידיעה?נוגע, לא נוגע
של מקרה אחד לפחות. כן.חתולה ג'ינג'ית

ומהשערה לפי איך שדברים פועלים.

ומשמיעת חוות דעת של אנשי מקצוע בתחום.

(ואני לא אכנס עכשיו לסוגיה של איך זה מוצג בכלי התקשורת החרדיים שממש ממש מציגה אותו כקרבן.)

גוואלד.

זה עצוב מאודנוגע, לא נוגע
היה הבדל אם היה משפט והוא היה מורשע ואז מתאבד?
לענ"ד כן.חתולה ג'ינג'ית

זה היה משאיר פחות בלבול, פחות ספקות.

פחות פצעים פתוחים.

זה היה נותן אולי תחושה שהאמת בסוף יוצאת לאור. (והוא כמורשע בוחר איך להתמודד או לא להתמודד איתה)

פה הכל נשאר פתוח ותלוי ועומד.

הבלבול שזה יוצר מאד מאד גדול ומזיק.

אני חושב שגם אחרי משפט זה לא היה משתנהפשוט אני..

זה לא שהציבור החרדי ידוע בכך שהוא סומך על בתי המשפט בעיניים עצומות...

 

אני לא יודעת.חתולה ג'ינג'ית

אני יודעת שאמורה להיות דרך, ואם אין אז אמורים למצוא כזו.

שתאפשר לעצור את הפוגעים, לתת גיבוי לנפגעים, לייצר הרתעה, אבל לא להחריב עולם בדרך.

נוראנוגע, לא נוגע
ובפרט שאת אומרת שהתקשורת החרדית "משתפת פעולה".
חבל מאוד שההנהגה התורנית לא נמצאת באמת בראש ויכולה ללמד את הציבור מה היחס הנכון לעניין וממילא לעזור לנשים המסכנות האלה ולשאר הנפגעים להבין שהם לא האשמים.
גם אצלנו (צ''ד) המצב לא מעולה, אבל בהחלט יותר טובפשוט אני..
אני מזכיר לך שרק לפני לא הרבה שנים, הרב דרוקמן אמר שפורום תקנה שופך את דמו של מוטי אלון, והוא גם נתן למוטי אלון ללמד בישיבה שלו.
היום כולם יודעים שעוד נערים נפגעו כתוצאה מאותם המעשים...
נראה לי שלא הבנת את כוונתינוגע, לא נוגע
לא קבלתי כנגד הרבנים אלא כנגד התקשורת שם. אדרבה, כתבתי שחבל שההנהגה התורנית לא נמצאת באמת בראש (שלא באשמתה).

וגם לעצם דבריך (אני לא מעורה בפרטים שם)- מהם מוכח להיפך. הרי היה את הפורום הזה שעשה את עבודתו והרב שמואל גם חשף כמה מקרים. הלוואי שגם לציבור החרדי והחילוני היה גוף כזה.

@חתולה ג'ינג'ית אם גם את הבנת כמוהו
מדברים על רצון כזה. של הקמת גוף מאגדנפש חיה.אחרונה
יהודית שילת מדברת על זהנוגע, לא נוגע
יש אחד שעשה את זה, אבל אתם לא יודעיםפלונפון מירוסלב
אחד שלאחרונה דובר עליו וכביכול יצא זכאי. אני לא יכול לסבול את הדמות שלו מאז אבל הרב שלי משמש לו כאוזן קשבת לגבי התשובה ומסתבר שהוא לא באמת חושב שהוא זכאי.
בגלל שכלפי הציבור הוא לא הראה את הצער הזה ולא כלפי הנפגעות, אני עדיין לא מסוגל לסבול אותו.
אבל בשורה התחתונה, אחד לפחות יש.
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.אחרונה

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך