קשור לשרשוראנונימי (פותח)
בבקשה נסו להיות עניניים... ובלי מכות...
 
יש איזה איסור תורה לגבי תערובת של בנים ובנות? תנועות נוער מעורבת וכו'?
למה כשהרבנים של תנועת המזרחי התירו תנועות נוער מעורבות כדי קרב רחוקים- זה היה בסדר?
ופאה כדי לשכנע נשים לשים כיסוי ראש זה לא בסדר? למה כשרבנים מהמזרחי לא אסרו על ערוב המינים כי "אין להם כוח לאסור" זה התקבל בשמחה רבה, ואילו כשרבנים חרדים התירו פאה כי "אין להם כוח לאסור" זה נהיה איסור תורה?
 
 
יש שרשור כבר על פיאות.nick
כולם נעלמו דום?ruthi
למה? אני מחכה לתשובה!
שאלה צודקתחשבשבת
ובמקום
 
אני יסביר לך משו שיהיה קשור לתשובה.
 
לכל אדם יש נפש אלוקית ונפש דלעומת זה.
 
וידוע שכל דבר שבקדושה יש לו התנגדות מאוד גדולה מכיוון הלעומת זה.
לעומת זה דבר שבא בנוגע לפשרות במצוות יעבור על מים שקטים ובלי מהומות מיוחדות כי לשם הלעומ"ז מכוון.ואין לו בעיה אם זה.
 
ע"כ קבלי את תשובת הרבי שליט"א מלובאוויטש שאמר בשעתו על עניין הפאות ומבצע תפילין ועוד כל מינישכשעורר עליהם בתחילה ולא היתה שום התנגדות לעניין הוא חשש לרגע שאולי זה בא מצד הלעומ"ז אבל ברגע שהתחילה התנגדות ובמיוחד מצד הרבנים- הוא נרגע כי ידע בוודאות שמה שאמר ועשה היה דווקא מצד הקדושה.
 
מכאן אנו יכולים לדעת שהפאות זה דווקא כן מצד הקדושה- רק בגלל ההתנגדות אליהן.[
בלנדר אנסה למצוא ציטוט מדוייק ואעלה לכאן.
 
בשורות טובות!
תשובה יפה ומעניינתploni
אם כי אני כבר כתבתי, בשרשור על הפאות, שדעתי היא שלא צריך להיגרר למחוזות של הטלת בוץ ורפש על מגזרים שלמים.
 
ברור שאפשר להציג את מכלול הבעיות בציבור הדתי לאומי, ולומר: טלו קורה מבין עיניכם.
 
אך אני לא באתי לכאן אלא להציג את הפן ההלכתי של פאה, למען ידעו כולם את האמת לאמיתה ולא ילכו שולל אחרי פרסומים מטעים.
 
וכמו שכתבתי, מי שיש לו מה לענות - לא בורח מהדיון ע"י הסטת הדיון למקומות אחרים.
 
יפה שאתה מניח שיש דיוןישתבח המשובח
משום מה החלטת שיש ביננו דיון, ועל זה כתבתי בפירוש שאני לא מתדיינת כי אין לי ידע הלכתי מחד, ויש לי רבנים לשאול (ואת בעלי) מאידך, אין מצב שאבצע משהו הלכתי על סמך דיונים באינטרנט. מקסימום אשאל רב על פי דברים שעולים כאן.
ובכלל אין לי את הזמן ללמוד את כל מה שכתבת. אני שמחה שיש לך זמן לכתוב.
 
הסיבה שכתבתי היא, כפי שכבר רשמתי, שמאופן הכתיבה שלך השתמע שהמטופחות במטפחות אינן מקיימות את ההלכה, וכנגד זה יצאתי להגן על כבודן של נשות ישראל הטהורות.
 
בשונה מהסגנון בו כתבת בעבר, כאן אתה רושם שכל מטרתך היא להציג את הפן ההלכתי של הפאה. אני שמחה לשמוע שזו כל מטרתך.
 
יש לי 2 אחיות ששמות פאה, אנחנו 2 אחיות נוספות ששמות מטפחות, עוד אחות שמכסה חלקית ועוד 2 אינן מכסות.
 
כך שחשוב לי ללמד זכות על כלל ישראל, ואני שמחה עזרת בלימוד הזכות על הפאה, בוודאי שחידשת כאן לרבים.
 
 
 
אף אחד לא יצא נגד מטפחתploni
 
כתבתי שבמטפחות הנפוצות מתגלות שערות, קצת או הרבה, ולכן יש המעדיפים פאה.
 
אבל ברור שהלובשת מטפחת ומכסה את הראש כראוי, עושה כהוגן.
ראשית הרבנים שהתירואנונימי (פותח)
התירו כדי למנוע התבוללות וזה היתר לשעתו ולא לדורות. מה גם שאין איסור בעצם השהייה ליד המין השני אלא יש איסורים שעלולים לבוא אלהם עקב השהייה יחד.
 
ב. זה שהתירו תנועת נוער מעורבת לא אומר שמתירים כל דבר אסור אם הוא קשה. במיוחד לא למי שמגדיר עצמו בן תורה.........
 
ג. גם היום אם יש מישהי שתלך או עם פאה או בלי כיסוי בודאי שעדיף פאה (אני מאמין שלכל הדעות) אך זו בעיה שלה והיא תתן את הדין (לדעת האוסרים)
 
 
 
 
חבל שלא קראת את השרשור על הפאותploni
היית רואה שהרבה דברים מתוך מה שכתבת אינם נכונים כלל וכלל.
 
א. רוב מוחלט של הרבנים שהתירו, התירו זאת מתוך ההבנה המוחלטת שפאה יכולה להוות כיסוי ראש לאשה, ואין בה מראית העין.
 
ב. לא זכור לי אפילו רב אחד שהתיר פאה כדי "למנוע התבוללות". היו כאלה שהתירו פאה ואמרו שזה עדיף מגילוי ראש, אבל אף אחד לא הזכיר התבוללות. אדרבה, מבין הרבנים האוסרים היו שטענו שזה אסור משום "חוקות הגוי" כיון שהגויים נהגו כך (מה שהיום לא שייך, כי אין גויות שהולכות עם פאה - למעט אלו שחולות במחלה ל"ע ונשרו שערותיהן, או כאלה שלובשות פאה לצורך המשחק בלבד).
 
ג. בקשר לתנועת נוער מעורבת - אני לא רוצה להיכנס לפינה הזאת, ורק אומר שעצם ההשוואה בין פאה לתנועת נוער מעורבת היא מגוחכת.
 
ד. יש פוסקים רבים שכתבו שהפאה עדיפה על מטפחת. ומפני שאני מעריך שתתעצל להיכנס לשרשור על הפאות, אני מעתיק לך את הרשימה לכאן.
 

א. דעת הרבי מליובאוויטש ידועה מאוד, אז אזכיר כאן סיפור שהובא בספר לקט שכחת הפאה:

 

"כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות אמר לי הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטתי אז מה זה "רבי" ונסיתי להתווכח, ואמרתי: "כל השערות שלי מכוסות, והשערות שרואים זה חצי פאה". והרבי ענה: אבל צריך ללבוש פאה! חצי פאה זה כמו חצי בריאות". והמשיך: "עבור לבישת פאה מובטח בריאות, פרנסה ונחת מהילדים ומהנכדים. ומה עוד את רוצה"? עניתי לרבי: "זה מספיק". ואז הוסיף הרבי "תמצאי כאן מישהי שהיא מבינה בזה, והיא תלך איתך לקנות פאה יפה, שמי שתראה את זה תרצה גם היא ללבוש פאה". ובפנותו לבעלי אמר הרבי: "לך לרב חדקוב, הוא ילווה לך כסף לפאה יפה עבור אשתך". כמובן שאחרי ברכות כאלו, אין אני יוצאת מפתח ביתי עם מטפחת. אפילו כשאני יורדת להוציא את הזבל החוצה, גם אז אני לובשת את הפאה" (הגברת זלדה נ.).

 

ב. הגאון רבי שלמה אליעזר שיק, מרבני חסידות ברסלב:

 

"אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שיש מהנשים הספרדיות הנוהגות שלא ללבוש פאה נכרית משום פריצותא, עם זאת מי שרוצה להסתכל בעין אמת ולהבין את האמת, ההכרח לו להודות, אשר אי אפשר בשום פנים ואופן לכסות את השערות במטפחת בלבד, כי היא נוטה הצידה, ואז נראות השערות בחוץ, ויש על זה קללה מהזוהר הקדוש, עד כדי כך שאומר הזוהר, שכל העניות והדחקות שאדם סובל, היא רק מחמת שהאשה הולכת בגילוי שערותיה בביתה, ומכל שכן בחוץ, ועל כן בזה שהאשה חובשת פאה נכרית הרי זה כמי שמתלבשת באיזה כובע, כי סוף כל סוף אין זה השיער שלה, כי אם כמו כובע על השיער, אשר זה טוב יותר, ובזה היא מכסה את כל שערותיה שאין רואים אותן בחוץ".

 

ג. לפני יותר ממאה שנה - הגאון רבי עזריאל הילדסהיימר זצ"ל בשו"ת רבי עזריאל:

 

"מה שרצה לומר כי הפאה גרועה יותר ויותר ממטפחת, באמת לא נראה כן, אלא עדיפה יותר ויותר, שמכסה את כל הראש במכסה גמורה".

 

ד. הגאון רבי שמואל הכהן בורשטיין זצ"ל, בספרו "מנחת שבת" על קיצור שו"ע:

 

"הלואי שכל הנשים ילבשו פאה נכרית", על מנת שיראו כל הנשים ויעשו כמותן וישפיע הדבר על הרחוקות מדת (שלצערנו כיום מדובר עדיין ברוב נשות ישראל, שהולכות בגילוי ראש, יחזירן ה' בתשובה שלימה).

 

ה. הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו:

 

"ראוי להקל בזה לנשים צדקניות לעשות פאה נכרית, ולהשוותן עם שאר נשים שעושין באיסור, והם יעשו בהיתר, ולא יהיו בין הנשים כחוכא ואטלולא. וגם לגבי הבעלים שלהם ראוי לחוש שיהיו נשיהם מלובשות בהיתר לרוח הזמן, ולא בשביל שאני זכר ות"ח הפסדתי שתהיה אשתו פחותה משאר נשים. וגם כדי שלא יבוא לחשוב ולהביט באשה אחרת".

 

וכתב עוד שם, "ומצוה רבה לפרסם ההיתר כדי למשוך נשי הדור החדש המגלות ראשן לגמרי שיבואו ללבוש פאה נכרית בהיתר. לא כן כאשר שומעים דעת האוסרים, אזי לדידהו שאין עולה על דעתם ללבוש מטפחת אומרות כיון שכן הוא שהאיסור שוה, טוב להישאר חפשי בשיער גלוי לגמרי. לא כן בשמעם מדת ההיתר, אזי יבואו לבחור בטוב ולמאוס ברע".

 

ועוד כתב, "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה".

ועוד כתב, "טוב שנקח מנהג זה שיש בו כיסוי הראש לגמרי בלי להניח שום שערה יוצאת חוץ וכו', משתלבש מטפחת או כובע ותלך אחר מנהג שיש בו מחלוקת. ולדעת צד אחד יש בו משום פריעת ראש דאורייתא שנגלה שערה מגופה ממש" (שו"ת שמש ומגן).

 

ו. הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה,  בשו"ת "אז נדברו":

 

"גם האיסור דפריעת ראש באשה אינו מוכרח שזה רק בגלל צניעות, אלא ככל התורה שיש עוד טעמים שנעלמו מאיתנו, והראיה שהרי לפי הזוהר אסור גם בחדרי חדרים, ומשמע אפי' אין שם שום איש היא מוזהרת שלא יצאו השערות מחוץ להכיסוי. וזה לשון הזוהר פרשת נשא [מתורגם], "אמר ר' יהודה, שיער הראש של האשה שמתגלה, גורם לאחר להתגלות ולפגום אותה, בשל כך צריכה האשה שאפילו קורות ביתה לא יראו שערה אחת מראשה, כל שכן בחוץ". וכו'. ולזה ברור הוא שהשערות של הפאה לא הוי כשערות הטבעיים שלה, ויש לזה מעלה שאפשר לקיים בקל דברי הזוהר "דאפילו וכו' שערה אחת מראשה".

 

ז. הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, במודעה שפירסם בציבור בחודש מרחשון תשל"ז:

 

"לאור הכרוזים על "איסור" לאשה לצאת בפאה נכרית, והשמועה שיש נשים ובמיוחד מהספרדים שהורידו הפאה נכרית ולובשות מטפחת, יש בזה מכשול רב מאוד, דמצוי שאינה מכסה כל שערות ראשה... ויש בזה איסור תורה... הריני מודיע דעתי, שכל המהרהר אחר מנהג שנהגו בו רבבות אלפי כשרי ישראל, ובראשם גאונים וצדיקים, ידו על התחתונה, שיש לפאה נכרית יסוד בהלכה במנהגי ישראל וגדולי הפוסקים. ואין לחלק בין אשכנזים לספרדים, שהפוסקים שהתירו סמכו על הגאון הספרדי השלטי גבורים". (וכן עוד באריכות בשו"ת דת והלכה סימן א').

 

ח. הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ שליט"א, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל י"ט:

 

"ובאמת דכיסוי הראש ע"י פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שע"י כיסוי המטפחת לא היה דבר זה נשמר אצלם היטב... התעמולה שעושין בדבר [נגד לבישת הפאה] יש בזה סכנה, לערער עיקרי הצניעות המחוייבת מן הדין, ואין דעת תורה נוחה מזה שיצא ח"ו איזה פירצה".

 

ט. וכן כתב הגאון רבי משה ווינער שליט"א, בספרו "כבודה בת מלך":

 

"יש להעדיף לבישת פאה נכרית על כיסוי השיער ע"י מטפחת או כובע, מכיון שבהן קשה לכסות כל השיער בתמידות".

 

י. הגאון רבי יצחק עבאדי, בשו"ת אור יצחק, מעיד על דברי הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל:

 

"וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנ"ל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב ממטפחת, כי פאה נכרית מכסה את כל השערות, ועוד שבזה תמיד נשאר מכוסה כל זמן שהיא על ראשה, מה שאין כן במטפחת".

 

יא. הגאון רבי יהודה טשזנר שליט"א, אב"ד ומו"צ באופקים, בספרו שערי תורת הבית:

 

"והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה... אכן הפאה מכסה יותר טוב את השערות שלה, כי בזה אפשר בקלות לכסות גם את כל השערות שבצדדים, וגם היא צמודה היטב ואינה נופלת, אבל עם מטפחת קשה לכסות את כל השערות שבצדדים, וגם המטפחת הרבה פעמים מחליקה וע"י זה מתגלים שערותיה. על כן, אשה שיודעת איך לקשור את המטפחת באופן שמכסה היטב את כל שערותיה, ובלי להחליק פה ושם, יש עדיפות והידור בלבישת מטפחת, אבל אם אינה יכולה להיזהר בזה, עדיף ללבוש פאה. ויש לשים לב, כי כל ענין כיסוי הראש הוא משום צניעות, שלא יראה מהשערות הטבעיות שלה החוצה".

 

יב. דעת הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף:

 

בקונטרס הנקרא "כיסוי ראש לאשה" מובא: "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות".

 

יג. הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א, אב"ד חניכי הישיבות, בספר "והיה מחניך קדוש":

 

"וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, וע"י זה לא יצאו שערות".

 

יד. הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, בקובץ אור ישראל (ל"ו-ל"ז):

 

"ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מע"ז הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית".

 

ועוד כתב: "יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור כלל, דלא כדברי מהר"ם אלשקר סי' ל"ה".

 

ועוד כתב: "והנה בימים ההם היו נוהגים ללבוש צעיף ועליו המטפחת, שני כיסויים, או בכמה מקומות שנשים גילחו את שערות ראשן, ובימינו אין הדבר נהוג בכמה קהילות ישראל, לכן יש מעלה לחבוש פאה המכסה את כל השערות".

א. לא הבנת את דברי אני דיברתי על ההיתראנונימי (פותח)
לתנועת נוער מעורבת בחו"ל
 
ב. מה אתה מנסה להשיג בכמה מקורות שאתה מביא פה? גדולי הפוסקים כתבו שמי שלובשת פאה אין לה על מי לסמוך. גם אם אתה יכול להביא פוסק פה ופוסק שם שמתיר.
 
אתה מנסה למשוך  אנשים בפורום. שאין להם שום  מושג בפסיקת הלכה.
 
למעשה כל אחד יעשה מה שרבו יורה לו ולא ילך אחרי כמה הודעות מוזרות בפורום
התגובה שלך ממש לא ברורהploni
 
מה זה גדולי הפוסקים? ואם אביא לך רשימה של מאה ועשרים פוסקים, גם תמשיך לקשקש על גדולי הפוסקים?
 
לעיון ברשימה: כאן
 
אעתיק לך רק מלשונו של אחד הפוסקים, בעל "טעם המלך" בתשובתו שהובאה בשו"ת תשובה מאהבה:
 
"מי יכול לדון את מי שהתקיף ממנו בעל מגן אברהם ז"ל ודעימיה. וגם רבינו מורנו הרמ"א פה בסי' ע"ה, ויותר מזה בדרכי משה סי' ש"ג, כתב בפירוש שמותר לצאת אשה בשערות גלויות בין אם שערות עצמה בין של חברתה. וגם הגאון בעל הלבושים פה בסי' ע"ה מסכים עם הרמ"א שמותר לצאת לאשה בשערות גלויות פאה נכרית אלא שמחלק בין שערות עצמה אחר שנתלשו לשערות חברתה. וא"כ לפ"ז יש לסמוך עליהם כעל יתד התקוע, כי מבארם אנו שואבים ומפיהם אנו חיים ועיני כל העדה עליהם והם המה עמודי הוראה"
מה?אליסף ט
אם יאסרו היום פאות זה יגרום לנשים לא שים כיסוי ראש?
לא. אלא אם כן הן צבועות ושקרניות.
 
גם תנועת נוער מעורבת אסורה. האם נוער בעומד על הגבול ברמתו הדתית יבוא ויתחזק בה? יכול להיות.
היום - אולי באמריקה. אבל גם בישראל שייך העניןploni
באמריקה, אני מאמין שנשים רבות יעזבו את הכיסוי לגמרי, אם לא תהיה להן אלטרנטיבה.
 
בישראל, נשים רבות שיורידו את הפאה - ילבשו מטפחת המגלה שערות, וכפי שכתבו הפוסקים במפורש.
 
הרב גבריאל ציננער שליט"א - מחבר סדרת הספרים "נטעי גבריאל" ופוסק נודע באמריקה:
 

"ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מע"ז הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית".

סופסוף כתבת משהו קריא!ישתבח המשובח
עדיין יש דעות - בעיקר של הרב משאש (לא החיפאי!!!) שיש לכסות רק את השערות המחוברות לקרקפת ולא את כל ארכן.
 
כך שהתעקשותך שגילוי שערות אינו נחשב לכיסוי ראש, אכן תואם את רוב הפוסקים אבל לא את כולם, ולכן אם ממש ומאד רוצים ללמד זכות - אז יש דרך ללמד זכות גם על אלו שמוציאות צמתן מחוץ לכיסוי, ואי אפשר להשוותן לנשים שאינן מכסות כלל.
 
הייתי מחפשת את הציטוט המדויק, אבל נראה לי שאם אתה אכן רציני תוכל למצוא זאת יותר בקלות ממני...
די כבר לבלבל ת'מחאליסף ט
כתבו הפוסקים במפורש....כל הרבנים שלנו יעדיפו מטפחת מפאה.
נראה לי שהרב קאפח שייך ל"רבנים שלכם"ploni
וכך הוא כתב בתשובה בכתב יד:
 
"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור [מעצב] כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית. ועיין פירוש המשניות [להרמב"ם] שבת פרק ו' משנה ה', ומחלוקת האחרונים בזה ידועה, עיין שדי חמד".
 
 
נראה ליאליסף ט
שכולנו יודעים מי כיום הרבנים שלנו. (מי יותר ומי פחות - אם זה ראשי ישבות של הציבור או רבנים מפורסמים, הרב קאפח כבודו במקומו מונח אך אי אפשר להכתיר אותו מפוסקי ההלכה של הציבור הדתי לאומי.)
אתה יכול לראות באתר כיפהploni
כמה רבנים מהציבור הדת"ל נשאלו שאלות על פאה נכרית וענו בחיוב.
 
ראה עשרות מקורות באתר כיפה, הקדשתי מזמני לחפש קצת:
 
הרב גד מאיר שמחוני
 
 
הרב יובל שרלו
 
 
הרב ברוך אפרתי
 
 
הרב אפי קיציס
 
 
הרב עוזיאל אליהו
 
צוות ישיבת צפת
 
 
 
הרבנים שהזכרת לא מכסים אפילואלעד
עשר אחוז מהציבור הדתי לאומי. ודאי שאף אחד מהם לא נחשב מהרבנים המובילים והמשפיעים
יכול להיותploni
אין לי מושג בציבור הדת"ל, אני אישית חרדי ולא מכיר את הרבנים המשפיעים והמובילים.
 
בכל מקרה, את מי מצאת מהם שאוסר פאה נכרית במפורש?
 
אלעדי למה ענית?! לא נמאס לכם?nick
ולמה את ענית?ploni
 
חשוב שכל אחד יביע את דעותיו ויגיע לחקר האמת.
 
זכותו של כל רב להביע את דעתו, לאסור להתיר.
 
זכותו של כל אחד מאיתנו בענין סבוך זה, לסמוך על הפוסקים המתירים וללכת לפיהם.
 
לכן חשוב להבהיר, אם אלעד טוען שיש רבנים בציבור הד"ל שאוסרים, מי הם ומה בדיוק אמרו, כי בענין הזה רבים השקרים והסילופים, והצורך הברור של כל אחד לכפות את דעתו על השני כדי שהשכנה תיראה כמו אשתו ולא יותר יפה ממנה חלילה.
 
מעולם לא בררתי מה דעתם לגבי פאהאלעד
אבל המציאות מראה שהם מעדיפים מטפחת או כובע צנוע. יצא לי לראות הרבה נשות רבנים בהזדמנויות שונות ואף אחת לא חבשה פאה לראשה.
מי הבכיר מביניהם? נדמה לי הרב מרדכי אליהוploni
 
ואשתו לובשת פאה.
 
אמנם בציבור הדתי לאומי לא נוהגים ללבוש פאות, אבל מאידך אי אפשר לקרוא להם "מחמירים" בענין הזה - מפני שהם נוהגים לגלות שערות מלפנים, מאחור, מהצדדים (לא יודע אם כולם כך, כמובן ח"ו להכליל, אבל רבים מהם), ובקטע הזה אשתו של הגר"מ אליהו היא ה"מחמירה".
 
 
אשתו חובשתשרבוב
פאה עם כובע
יש הבדל..
 
[ולא באתי להביע דעה, רק להעמיד מציאות על אשורה...
הרב אליהו אומר שהכי צנוע ללכת עם פאה וכובע..]
דדוקא ראיתי אותה עם פאהחשבשבת
בלי קובע
 
לתשומת ליבך...
בכל מקרהploni
 
גם אם תאמר שהיא חובשת פאה וכובע, זה מוכיח את דעתו על המטפחות/כובעים בימינו, שלא עולים בקנה אחד עם השולחן ערוך וההגיון הפשוט.
 
היעלה על הדעת שחצאית המגלה חצי טפח מבשר האשה, תהיה מותרת ללבישה? או חצאית שבכל כמה דקות גולשת קצת ונופלת וצריך להעלותה למעלה? הסיקו את המסקנה המתבקשת גם לכובע/ מטפחת המגלות שיער האשה מידי פעם.
 
כמה שטויות בתגובה אחת!נווה מדבר
בבקשה אל תסיק מסקנות על סמך דברים שאין להם בסיס בכלל.
 
ולא, לא תצליח לשכנע נשים פה לשים פאה.
 
מספיק כבר!  הבנו אתה אוהב פאות, סבבה לך! תהנה עם התובנות שלך ודי!  
לא חכמה לזרוק מילים בעלמאploni
אם יש לך משהו ענייני להגיב, בשמחה.
 
אבל אי אפשר לדחות טיעונים הגיוניים ע"י גיבוב מילים.
 
ואגב, אין לי שום ענין לשכנע אף אחת. אם זה הרושם שנוצר - זאת טעות. בסך הכל יש לי ענין שאנשים ידעו מה כתבו הפוסקים בנדון עמום זה.
 
ברור, זה בכלל לא נראה אובססיביnick
כן זה לא נראה כאילו לכל שרשור הוא מנסה לדחוףאליסף ט
כשתגיב באופן ענייני, אשמח לדון עמךploni
דיון שמתנהל ברוח טובה, ללא קללות וצעקות, לא אמור להרגיז אף אחד. מי שנראה לו אובססיבי, מי שנמאס לו מלדון בזה, מי שסתם לא מעניין אותו, מוזמן פשוט להתעלם מכל האשכול הזה. יש כעת מגיב חדש שהגיב (למטה) - ואני בשמחה מתייחס אליו, ושמח לגלות לו את אמריקה.
תגובה לא עניינית...nick
אני לא פסיכולוג מוסמך, אבל למה לא לנסות להיות חובב?
אובססיה - אז כן, להעלות באוב שרשור בן 100+ שורות ולהגיב תגובות ארוכות כאורך הגלות כל חמש שורות - זה אובססיה.

ובכלל לדעתי יש פה ענין פסיכופתולוגי חרדי קלאסי, שקשה לכם עם זה שיש דבר אחד, ולו אחד בלבד, שגם אתם מסוגלים להבין שאנחנו יותר טובים בו ממכם. (לגבי שאר הדברים, לרוב אנחנו יותר טובים, פשוט אתם לא מצליחים להבין את זה.)

אני הגבתי לך בצורה לא עניינית, כל תגובה תתקבל בברכה ובלבד שתהא לא עניינית, אלא אישית\מגזרית, מרגיזה, ברוח לא טובה, ואם אתה ממש רוצה - אז גם בקללות וצעקות.
קבל ממני מחיאות כפיים סוערותאליסף ט
פאה היא לא היתר בדיעבד, היא לכתחילה!!!+mp8
והגבתי על זה בשרשור קודם.
יש תפיסה רווחת כי הפאה אסורה משום שהאישה נראית בה יפה, ולא כל אחד ממרחק קילומטרים רואה שהאישה נשואה.
האם יש כאן מישהו היכול להאיר את עיני היכן ציוותה התורה לאישה לא להיראות יפה?? (אם ככה- גם לרווקות זה בעייתי)
האם מטרת מצוות כיסוי ראש הנשואה היא להוות הוכחה לנישואיה??
 
ושוב- אין בדברי משום הצדקה לפיאות לא צנועות, כמו שלרווקה אסור ללכת בשיער ארוך מידי, וגם זה לא צנוע!!!
בראבוveredd
חידדת את הנקודה. כולם שנגעלים פה מהפיאות נגעלים כי הם רואים כמה שבבניקיות עם פיאות באמת מוגכזמות. אבל אני ראיתי- ולא רק אני, תאמינו לי- המון בנות יפות מטופחות וצנועות עם פיאות! לא מושכות שום תשומת לב מיוחדת חוץ מזה שהן דתיות.
אגב, אני התחלתי ללבוש פיאה לאוניברסיטה כי היחס המגעיל מהדתיים נהיה פשוט לא נורמלי. כולל איזה אחד שזרק לי משהו בסגנון של "מה את שמה את הסמרטוט הזה על הראש?" כשהלכתי עם אחת המטפחות היפות שלי. תגידו לי להתגבר, תגידו לי מה שאתם רוצים- זה ניסיון מגעיל ומזעזע, וגם ככה כל כך קשה להיות דתיה בעולם של חילונים. עם הפיאה הם פשוט לא מסתכלים עליי- וזהו. כ"כ כיף.
איזה ניצלו"ש מטורף!!מאמע צאדיקה
אם אני הייתי מנהלת- הייתי נועלת את השירשור הזה ופותחת שירשור אחר עם השאלה המקורית...
 
 
ולשואלת-
כנראה אלוקים חשב אחרת...
עובדה שהוא לא ברא את הבנים על כוכב מאדים ואת הבנות על כוכב נוגה- אלא את כולנו על כדור הארץ...
ואכמ"ל
את שואלת שאלות עקרוניות ומורכבותיהודית פוגל
הכוללות בעצם את כל השקפת העולם הדתית/לאומית/חרדית. נסי להציג שאלה שאלה ובמנות קטנות ואז אולי נוכל לענות נושא נושא. תודה
ככל הידוע לי-אינטרנט?!
בס"ד
רבנים חרדים מאד מתנגדים לפאות.לא ראית את ההודעות החד משמעיות של פסה"ד הרב אלישיב?
הבעיה היא שלא ידוע לך כלוםploni
הודעה חד משמעית של הרב אלישיב? איפה? במודעות על הקירות? בפשקווילים?
 
הרב אלישיב שליט"א מעולם לא נמנה בין  מתירי הפאה. הוא פשוט לא גילה את דעתו בנדון. סמכו על כל הפוסקים שהתירו מאז ומעולם, שמגיעים לכדי עשרות רבות, אפשר לראות בלינק הזה.
 
רק שהיו כמה עסקנים שניסו להוציא מפיו של הרב אלישיב איסור גמור, ומה שהם קיבלו זה היה היתר גמור.
 
הנה התמליל מתוך שיחת הוידאו שאפשר לראות בלינק הזה, ששם הרב אלישיב אומר בפירוש שפאה מותרת לכתחילה:
 
לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר הגיע כאן לארץ, התנו עמו ואמרו לו 'הסכת ושמע, רבי, בירושלים לא הולכים עם פאה'... הוא אמר, אם כן אני לא נוסע לירושלים, אני נשאר כאן. הם הסכימו והוא עלה לירושלים עם הפאה. מה, ר' איצלה גר עם אשה בדיעבד? אבל הפאה של אשתו היתה כשרה למהדרין".
 
לאחר מכן, בסוף השיחה כשהוא ראה שהעסקנים להוטים לשמוע דברי תוכחה, מוסר והתעוררות, הוא הוסיף כמה מילים על הפאות הפרוצות, הארוכות מאוד. ואת זה פרסמו בריש גלי, על מנת להטעות ולהשכיח את דבריו הראשונים.
 
ככככככן, קשה לומר שויקיפדיה היא מקור הלכתי אמין.ישתבח המשובחאחרונה
חבל, עד עתה חשבתי שאכן יש לך קצת הבנה ביהדות.
 
ומי שיצא לו לשאול רבנים במהלך חייו יודע, שהכי קל לצטט ולחתוך לקטעים הרצויים לעורך, ואפילו רק לשאול בהמשך לשיחה ברוח מסוימת ובכיוון מסוים כדי לקבל את התשובה הרצויה.
 
והכי טוב שהכנסת את משמרות הקודש לעניין...
ואלו כבר מזמן עברו אצלי אישית על כמה הלכות גם בצניעות, גם בלשה"ר, וגם בנוספים בינאדם לחברו.
 
או שיש לך עכשיו שרשורים של פסקי הלכה למה מותר להלבין פני אדם ברחוב, לצלם  זוג תמים בדייט שכל חטאם שישבו לפוש על ספסל ברחוב ירושלמי, ולאיים עליהם?
נו, שוין, יש דברים שאני משאירה לקב"ה לשפוט.
 
ותודה שסוף סוף חשפת את פרצופך האמיתי, ימי הפורים מתאימים לזה יופי.
 
 
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך