י"ט אדר א 14:35

היי
יש לכם עצות ללימוד נביאים אחרונים?

פעם התחלתי קצת ואני לא באמת יודעת איך עושים את זה.

כבר שמעתי על השיטות של לשמוע כל נביא בטעמים שונים/ קריין שונה וכו',

אבל אני עוד בשלב שלא מבינה מה הם אומרים ורוצים בכלל...
אח"כ אפשר לנסות לזכור ולהבדיל, קודם להבין.

ממש ממש למתחילים.

אשמח לשמוע מניסיונכם

י"ט אדר א 17:51

קודם כל צריך להבין מה קוראים, מומלץ ללמוד עם פרשנים בהתחלה (אני ממליץ על דעת מקרא). צריך פשוט לחזור על החומר הרבה פעמים. אפשר להשוות בין פסוקים דומים ולכתוב את זה על דף או בתנ"ך עצמו.

"עזרני א-ל חי להכניע 

 את יצר המפתה המריע"

            (הרב רפאל ענתבי)

 

י"ט אדר א 19:36

נניח ביחזקאל יש הרבה את המילה בן אדם.

"אל תשמחי איבתי לי כי נפלתי קמתי כי אשב בחשך יהוה אור לי"

אין צדיק בארץ שלא יחטא- ומי שכן (כלאב, בנימין, עמרם) לא מסופר עליו בערך כלום בתנ"ך. כדי להשפיע, צריך ליפול.

 

אילו יהודי היה יודע כמה ה' אוהב אותו היה שמח, שמח ורוקד, שמח ורוקד, מאה עשרים שנה.

 

לא- מתכתבת- עם- בנים- באישי.

כ' אדר א 11:30

קודם כל, ללמוד עם פירוש. אני ממליץ על מצודת דוד. פשוט וברור. הוא ה-פרשן הפשוט שיש לו שיטה לאורך כל הספרים. בדכ לא ארוך מידי והוא כותב ברור.

גם הרד"ק אפשרי, אבל בכ"ז, אני חושב שהמצודת דוד הוא פשוט וברור וקצר יותר מכולם.

כמובן שאת לא חייבת ללמוד אותו על הסדר, דיבור אחר דיבור. ואם פתאום יש פסוק שהפירוש של רש"י יותר קצר וברור - אז תשתמשי בו. ואולי יהיו פסוקים שבכלל לא תצטרכי פרשנות כי תצליחי להבין אותם לבד (את הפשט שלהם כמובן, ברור שהפרשנים מוסיפים המון). העיקר להבין את הפשט של הפסוקים..

אם תרצי, ויש לי נגישות, יש את "התנך המבואר" של הרב שטיינזלץ בהוצאת קורן. זה יוכל מאוד לעזור לך.

 

אחרי שתלמדי פרק עם הפרשנים - תעברי על הפרק בלי לקרוא אף פרשן ותנסי להבין הכל. אחרי שלמדת את הפרק. המטרה היא שתקראי את הפרק לבד ותצליחי להבין מה הנביא אומר וכו'.

 

זה השלב הראשון, להבין.

 

השיטות האלה זה שיטות של לזכור ולשנן בעפ ולזכור כל דבר באיזה ספר - כל אלה דברים נכונים וטובים, אבל אלה דברים שמגיעים אחכ...

 

שיהיה בהצלחה

כ"א אדר א 22:33

בע"ה אנסה ליישם ומצפה מאוד ללימוד, תודה!

כ"ט אדר א 19:13


"אל תשמחי איבתי לי כי נפלתי קמתי כי אשב בחשך יהוה אור לי"

אין צדיק בארץ שלא יחטא- ומי שכן (כלאב, בנימין, עמרם) לא מסופר עליו בערך כלום בתנ"ך. כדי להשפיע, צריך ליפול.

 

אילו יהודי היה יודע כמה ה' אוהב אותו היה שמח, שמח ורוקד, שמח ורוקד, מאה עשרים שנה.

 

לא- מתכתבת- עם- בנים- באישי.