איך יודעים להיות הורים טובים?מטילדה
הגדול שלנו מתחיל לגדול (עוד שבוע יומולדת 5)
והצרכים שלו הם כבר הרבה מעבר לטכנים ופיזים
(ברור שגם אצל קטנים זה לא רק טכני
אבל אני מסתדרת טוב מאד עם הטכני הזה של להחליף טיטול, אוכל, מקלחת, וכו' וככל שהם גדלים אני יותר חוששת, מפחדת מאד מגיל ההתבגרות נגיד...)

איך יודעים לזהות את הכוחות של הילד, ולהעצים אותם?
לזהות את החולשות ולעבוד עליהם, לחזק אותו?
איך יוצרים אצל הילדים תחושת ביטחון בנו ההורים, שהם יכולים לסמוך עלינו, ולדבר איתנו על הכל?
איך בכלל מצליחים לגרום להם שיהיה שיח בבית, שידברו על רגשות, שישתפו במה שעובר עליהם? מטוב ועד רע (ועוד בינתיים כולם בנים אצלנו)

יש כאן מלא חכמות שאני אוהבת לקרוא
אז לא מתייגת אף אחת אבל ממש ממש אשמח לשמוע מכן כל מה שיש לכן להגיד לי♥️

חושבת מהר בקול בדקה וחצי שיש לימיואשת******
לדבר איתם על דברים בגובה העיניים
לשתף בחוויות שלך בחיים בעבודה
לספר גם על כשלונות ותחושות עצב ולא רק טרילילי טרהלהלה
להקשיב. ממש להקשיב. לכל שטות שהם מספרים ולהביע ענין (קשההה)
להיות בטוחה בעצמך ובהורות שלך ובזה שאת האמא הכי טובה בשבילו אברררררר
תודה♥️מטילדה
אם יתחשק לך להרחיב עוד כשיהיה לך זמן אני תמיד אשמח
צריך להסתכלoo
על התנהגות הילד בפרספקטיבה רחבה ולאורך זמן, כשהתנהגויות חיוביות/ שליליות חוזרות על עצמן, צריך לנתח ולהבין מאיזה חוזקות/ חולשות הן מגיעות.

איך מעצימים ילד? מביעים הערכה באופן כנה. איך מחזקים חולשות? נותנים כלים ולא לוחצים על הילד לישם או להתגבר על החולשות, נותנים לו את הזמן לגדול באיזי.

תחושת ביטחון בהורים ושיח פתוח- צריך להקשיב לילד בזמן שהוא בוחר לשתף בקצב שלו, ולא ללחוץ עליו לשתף. והכי חשוב הפידבק שנותנים לילד, צריך להיות עם 0 שיפוטיות.
תודה♥️מטילדה
לגבי הפרספקטיבה לאורך זמן
תודה שכתבת על זה
זה גרם לי לחשוב להתחיל לרשום דברים שאני שמה לב כדי שתהיה לי באמת את ההסתכלות הרחבה הזאת מול העיניים כי אני לא תמיד זוכרת...
לא לשקרלמה לא123

לפעמים להסביר דרך חשיבה, למשל את מלמדת זכות על מישהו- תגידי בקול:תעזור לי ללמד זכות עליה.

זה מראה לו עבודת מידות, שזה לא מובן מאליו, ואת עובדת על זה..

 

כשקשה לו, דבר ראשון, להקשיב לו, לתת לו להביע רגשות ולשאול אותו אם יש לו פירון ואם לא, לשאול אותו אם הוא רוצה לחשוב יחד על פתרון, זה מחזק אותו שהוא יכול להגיע לפתרון לבד ואם לא, תהיה לו עזרה ממך.

 

להקשיב באמת- לא תוך כדי הסחות דעת, כמו:פלאפון לדוג'

 

זה מה שעולה לי כרגע לראש

תודה♥️מטילדה
אהבתי את מה שכתבת על הפתרון...


והפלאפון... אוי אוי כמה שהוא מסיח את דעתי ולוקח את המקום שלהם.☹️
עובדת על זה
אם הייתה לזה נוסחה אחת, החיים היו הרבה יותר קלים לכולם..פלספנית

בעזהי"ת

 

ולכן, לצערי, התשובה היא שאין לזה תשובה ואין לזה נוסחה. מה שעובד אצל אחת לא יעבוד אצל השניה. כי הכל 'חנוך לנער על פי דרכו'.. 

ולפעמים אפילו באותה משפחה

ישלי אחת שכשאני מציעה 'תחרות סידורים' היא עפה ומתקתקת ומרגישה בשמיים, ואחת שכשאני מציעה תחרות סידורים- הופכת לנינג'ה מופרעת. 

ישלי אחת ששאלות מאתגרות ומדעיות- גורמות לה לביטחון עצום, ושניה שעל כל שאלה טיפה מאתגרת- פורצת בבכי וחסרת אונים.. 

פשוט אין לזה נוסחה.

 

כן קווי היסוד בעיני הם:

עין טובה- לראות את הילד בעין טובה, לזכור שגם כשהוא לא 'מאה' זה בגלל גורמים חיצוניים ולהאמין בטוב שבו כל הזמן.

להמנע מקטלוגים!! אף פעם לא להגיד 'הוא ילד כזה וכזה', לא לכאן ולא לכאן. לא לרעה כי זה מקבע לנו את המחשבה עליו ולא מאפשר לו להשתנות, ולא לטובה כי זה מייצר ציפיה שמייצרת תסכול ואכזבה..

 

אני חושבת שהתפקיד שלנו כהורים ב'לזהות את החולשות ולעבוד עליהם' הוא מאוד מאוד מינורי. מאוד. עדיף בכלל לא להכנס לזה. כמובן אם יש קושי אובייקטיבי של הילד- לתת מענה, אבל לא להתחיל לאבחן את החולשות שלו ובו נעבוד על הקושי שלך ב---. זה יבוא מהם. 

 

שיח בבית- לדבר על זה בעצמנו. לשתף ברגשות של עצמנו.. לא לפחד להגיד 'אני עצובה', 'היה לי יום קשה', לבכות ליד הילדים- כמובן עם הסבר ותיווך כדי שלא ייבהלו, וגם בדברים שמחים כמובן- זה מאוד מרגש אותי מה שציירת פה, נעים לי שאת מבקשת בצורה כזאת נעימה וכן הלאה.

 

חיזוקים- כמה שיותר קונקרטיים. פחות 'ווואייי איזה ילד מדהיםםםם' ויותר 'וואו, אני ממש מעריכה את הנדיבות שלך לאחים שלך', 'כל הכבוד שוויתרת על משהו שחשוב לך' ו'איזה כיף ששמת לב לרגשות של החבר שלך! בטח הוא ממש שמח מזה.'

 

ובעיקר לזכור שאפשר לשים בהם את השמן ולהיטיב הפתילות, אבל מכאן זה רק תפילות, רק תפילות.. 

אהבתי מאוד מה שכתבת ובמיוחד הקטעדפני11
עם החיזוקים.
אני מהטיפוסים שמתלהבים כמו הסוג הראשון שכתבת.... ולאחרונה התחדש לי כמה זה חשוב לחזק מדוייק על משהו, ולתת לזה שמות והבנה ממה בדיוק התפעלתי...
אז חיזקת לי. תודה!
תודה♥️מטילדה
אהבתי את מה שכתבת


לגבי התפילות
מה אני יעשה שאני לא טיפוס מתפלל?
כל הזמן בכל מקום מדברים/כותבים
על תפילות על הילדים
ואני מנסה
וזה פשוט לא הולך לי
אני לא כזאת
והייתי רוצה
מקווה רק שזה לא פוגע בילדים שלנו
שאני בקושי מתפללת עליהם
(טוב, נראה לי זאת הייתה פריקה לשרשור נפרד)
גם לי קשה לתת תפילה "פתאומית" מהלב סתם ככהמתואמת
אז עשיתי לעצמי רשימה מפורטת של תפילות, גם על אנשים אחרים (רפואה, זיווג וכו') וגם על בני המשפחה. כתוב בה למשל: "ואת בתי איקס בת וואי ברך בשמחה ובהצלחה בחייה, שתרגיש סיפוק ממעשה ידיה" (דוגמה לא אמיתית ).
ואז את הרשימה הזו אני קוראת בהזדמנויות מתאימות - בהדלקת נרות, אם אני מפרישה חלה, כשאני מתפללת בכותל...
אולי זה יכול לעזור גם לך?
רעיון טוב! תודה!מטילדה
אני חושבת שלפני הכול - צריך להכיר בעובדת היותנו בני אדםמתואמת
ולדעת שכן - ככל הנראה נעשה גם טעויות בגידול ילדינו... ועדיין, לרוב אין זה אומר שאנחנו הורים לא טובים.
אבל כדי לעשות את כל המאמצים להיות הורים טובים, צריך אכן לפתוח שרשורים כאלה
כתבו לך פה דברים ממש חכמים - לשתף בעצמנו את הילדים ברגשותינו, לראות אותם בעין טובה, להעצים בהם כל דבר טוב, ולו הקטן ביותר...
אני מוסיפה טיפ (שלצערי לרוב שוכחת להשתמש בו...) - לזכור את עצמנו כילדים, ולנהוג בהתאם עם הילדים שלנו, בהכלה נכונה (בלי להתיילד ולרדת לרמה שלהם, כמובן).
דוגמה טרייה לזה (לצערי ממקרה שכשלתי בו ):
ביום חמישי בעת סידור הבית החלטתי שהגיע זמנה של בת השבע למיין את כל חפציה לקראת ניקיונות פסח. (האחים שלה עשו את זה יום קודם). שפכתי את תכולת המגירות שלה על המיטה, קראתי לה, ואז התחלתי למיין - אבל בקשיחות רבה מדי. כמעט כל דבר שלישי החלטתי שמקומו בפח - ציורים, יצירות בלתי גמורות, חלקי משחקים... את הציורים צילמתי למזכרת בפלאפון, אבל השלכתי הכול לפח בלי רחמים...
והיא פשוט בכתה נורא... ממש התאבלה... וכעסה עליי למשך כמה שעות אחר-כך...
בדיעבד חשבתי שהיו לי שתי טעויות פה:
1. שעשיתי את כל זה מתוך לחץ בזמן לחוץ שתכננתי להקדיש לסדר כולל בבית (לקראת שבת ופורים).
2. שלא חשבתי לעומק על הצער שלה באובדן הדברים האלו שהשקיעה בהם כל כך... אני באתי בראש של לרוקן כמה שיותר דברים מהבית (גם בשאר הבית עשיתי את זה) - אבל שכחתי איך אני עצמי הייתי כילדה, ואיך אני הייתי נקשרת כל-כך לכל יצירה קטנה שיצרתי ולכל מתנה פצפונת שקיבלתי...
אם הייתי זוכרת את זה בזמן - הייתי יכולה לבוא אליה בצורה יותר מכילה, להסביר למה כמה זה קשה להיפרד מחפצים, אבל כמה זה חשוב לניקיון פסח כמו גם לנפש...

חפרתי קצת (הסיפור הזה פשוט יושב עליי עדיין...)

רק אחפור עוד קצת על ההעצמה לכל ילד:
כדאי לנסות לזהות את נקודות החוזקה של כל ילד - בלי השוואה לאחיו - ולהעצים ולדבר עליהן בכל הזדמנות. בין אם מדובר בכישרון ("אתה מצייר מדהים! איזה כיף לנו שהבית מקושט בציורים שלך!"), ובין אם מדובר בתכונת אופי ("היכולת שלך לעבוד על המידות בצורה כזו היא מיוחדת ממש. אל תרפי מזה - את תראי הצלחות!")
אפילו למצוא איפה כל אחד חזק בתחומי הבית - זו אופה נהדר, וזה "אלוף הסדר", הוא מצוין עם האחים הקטנים, והיא תורמת לבית בעליזות שלה.
זה מעשיר מאוד את המשפחה כולה, לא רק את הילד הספציפי...

שנזכה...
תודה ♥️מטילדה
קודם כל חיבוק על האכזבה מעצמך
מול הילדה והיצירות שלה
תסתכלי במשפט הראשון שכתבת לי
את טובה למרות מה שקרה...

לגבי זיהוי החוזקות של הילד
באיזה גיל בערך אתן מתחילות לזהות אותם?
אצל הבכור אני דווקא מוצאת כמה
אבל אצל השני, בן 3.5 חוץ מזה שהוא באמת מתוק בצורה יוצאת דופן אין איזה משהו שאני מצליחה לשים עליו את האצבע...
זה באמת מתחיל יותר בסביבות גיל חמש, אני חושבת מתואמת
וגם זה הגיל שבו באמת מתחילים לחפש חיזוקים...
אז בהצלחה עם זה
הוא באמת קטן עדיין...בת 30
הטיפ הכי טוב שליבארץ אהבתי
זה להשקיע בזה.
ללמוד, לקרוא, להתייעץ. כשיש קושי - לעצור ולחשוב מה עושים עם זה.
פתיחת השרשור כאן זה צעד מעולה בכיוון, וכתבו פה דברים ממש חכמים.
אבל העיקר הוא שזה לא ייגמר פה. שתמשיכי ללמוד ולברר, לעבוד ולהשתנות. וכמובן - להתפלל.

משתפת בבלוג שגיליתי בזמן האחרון (בעקבות @תיתי2 שהפנתה אותי..), שיש בו המון מה לקרוא וללמוד.
הבלוג - חזרה ללב ההורות
תודה ♥️מטילדה
תודה על השיתוף של הבלוג. אסתכל
אם את שואלת את השאלה הזאתבת 30
אז קודם כל זה ברור שאת אמא טובה וגם כשהם יגדלו את תהיי אמא טובה.
אני חושבת שהבסיס זה באמת להכיר את הילדים שלנו.
את התכונות שלהם, את הנקודות הרגישות שלהם, את המתיחויות ביניהם, את העומק שלהם.
נניח, היו מבקשים ממך לכתוב על כל ילד חמישה משפטים שמתארים אותו. אבל חמישה משפטים שהם יחודיים, לא רק '' חכם , מתוק וחברותי''.
אם את מצליחה אז כנראה שאת מכירה היטב את הילדים שלך. וככל שהם יגדלו ככה תכירי יותר ויותר.

אם יש בסיס של הכרות פנימית עם הילדים, אז השלב הבא, נראה לי, זה כל מה שקשור להכוונה שלהם.
זה טווח ענק של דברים, החל מהקשבה, עצה, אמפטיה, מתן כלים להתמודדות, דרך רישום לחוגים מתאימים שיחזקו את הכישרונות והתכונות הטובות שלהם, ועד לשיחות, עם גדולים יותר, על בחירה, ואיך בוחרים נכון, ונתינת יסודות חזקים באמונה וביראת שמיים, ואהבת ה' ואהבת התורה וכו'.

בנוסף, נראה לי שכשאנחנו עושות עם הילדים דברים שאנחנו נהנות מהם ושאנחנו אוהבות אותם זה נהדר לקשר עם ילדים.
החל מהליכה משותפת, ציור, נגינה, שירה, תחומי ענין שונים וכו'.

מבחינת לתת להם הרגשה שהם יכולים לדבר על הכל...קודם כל ברור שאם ילד מספר משהו מהלב אז לעולם לעולם לא לתקוף אותו או לבקר אותו. שנית, וזה משהו שאני ממש משתדלת להקפיד עליו- שאם אני רואה שילדה נמצאת בברוגז כזה או שעובר עליה משהו, אני לא מוותרת לה. בסוף היא תהיה חייבת לבוא ולדבר איתי או עם בעלי או עם שנינו.
אני לא רוצה שישמרו תסכולים בבטן.

עוד דבר לגבי שיחה על רגשות. כמעט כל דבר שילד מספר אפשר לשאול אותו ''ואיך אתה הרגשת כשזה קרה''? וללמוד, לאט לאט לתת שם לרגשות השונים.
לפעמים תכל'ס מה שהם רוצים זה לספר לנו מה הם מרגישים ולא מה קרה...ולא תמיד יודעים איך לעשות את זה.
חשוב לדעתי גם להראות לילדים שלך יש את אותם רגשות. כעס, תסכול, אכזבה, שמחה, התרגשות, מבוכה, וכו'.
נניח, אתמול היתה לי שיחה עם בת הכמעט 12 שלי על משהו שהיא ממש התנגדה אליו. אמרתי לה בואי, ננסה להבין מה בדיוק מפריע לך. עשתה פרצופים מפה ועד ניו יורק, אבל לא ויתרתי ובסוף עלינו על הנקודה שמפריעה לה, ועל הרגש שזה מעורר בה. אז אמרתי לה שגם לי יש רגש כזה לפעמים...אמנם בסיטואציות אחרות ממה שיש לה, אבל אני מבינה את הרגש הזה שלה. והשיחה הזאת, שלקחה בסך הכל 7 דקות, תוך כדי נסיעה, ממש שחררה אותה.

ומעבר לכל הדברים - אם את אמא שלהם אז את האמא הכי טובה שיכולה להיות להם. וגם את, כמו כולנו, בלמידה מתמדת.
אז אל תפחדי משום דבר.
תני אמון מלא בעצמך שאם ה' הפקיד אותם בידייך אז סימן שאת מסוגלת.
ותני אמון מלא בהם שהם יגדלו ויהיו נהדרים ובקשר מצוין איתכם.
תודה ♥️מטילדה
לגבי הפסקה הראשונה
שם בדיוק טמון החשש שלי
אני לא חושבת שאצלי לכתוב על כל אחד מהם חמש משפטים כמו שאמרת☹️
לא יודעת אם זה בגלל שהם קטנים עדיין או בגלל
שאני לא בן אדם כזה שמזהה דברים, שחופר לעמוק
אני בן אדם פשוט. פשוט חיה.
(על פני השטח כזה... אף םעם לא הייתי מזהה תהליכים ודברים שקורים נגיד בכיתה,עם חברות, רק אחרי שהיו משתפים אותי... )
אבל לא בא לי שזה יהיה ככה עם הילדים...

ותודה על החיזוק שאני הכי טובה בשבילם

המממ...בת 30
אני גם כמוך.
בעלי הפוך.
הוא יכול לזהות סיטואציה עוד לפני שהיא התחילה.
והוא קולט אנשים עוד לפני שהם פותחים את הפה.
אבל אני לא חושבת שזה ימנע ממך להכיר את הילדים שלך בצורה עמוקה.
אולי חמישה משפטים זה הרבה לקטנים...לכי על 3...
אני לא חושבת שזה מה שישנה את החיים ש״ך הילדים שלךמיואשת******
דווקא אם אנחנו שמים תבניות (הוא טוב באחד שתים שלו) זה יכול לקבע לפעמים
תאמיני בילדים שלך שהם הכי טובים הכי חכמים הכי מוצלחים בעולם תשדרי להם שאין כמוהם
הם ימצאו את החוזקות שלהם בעצמם ויפתחו אותם כי הם ישעו שמאמינים בהם ושאין כמוהם בעולם
אני אומרת לילדות שלי שכל מה שהן תרצינה הן תצלחנה. הכל ענין של רצון (גם לעוף אמא? כן. האחים רייט רצו לעוף והמציאו מטוס. גם אתן יכולות )
זה טוב להכיר ביכולות מסוימות אבל לא חובה
תודה על זה❣️מטילדה
תשלחי לי אותן 🙈😄מיואשת******
בכיף.נעשה החלפות -אני מחפשת כאלה שאוהבות לנקותאחתפלוס
יש לך משהו כזה?
לא… יש לי כאלו שאוהבות לקרוא 🤣🤣מיואשת******
הן יכולות לקרוא הוראות ניקוי וגם ספרי בישול
חחח.תכל'ס אין על לקרוא.אחתפלוס
מסכימה איתן.
אני חושבתoo
שזה מאד חשוב לדעת לזהות תהליכים וסיטואציות. כשאני מצליחה לנתח סיטואציה בזמן אמת, אני יכולה יותר לשלוט בה ולהגיב בצורה שאני רוצה להגיב.

גמני בעבר הרבה פעמים לא הצלחתי להבין סיטואציות בזמן שהן מתרחשות, זה מאד הפריע לי. אחרי כל מקרה כזה הייתי מנתחת את הסיבה שלא הבנתי, ומנסה ללמוד לפעם הבאה.

דרכים להבין סיטואציות: לקרוא שפת גוף, להסתכל בעיניים, להשוות למקרים דומים בעבר, לדבר פחות ולהקשיב יותר.

כבר בגיל קטן אפשר לראות על תינוק חוזקות וחולשות מניתוח סיטואציות איתו אורך זמן, זה עוזר לי להבין את בן השנתיים שלי טוב יותר, ומונע תיסכולים ממנו וממני.
עוקבתדפני11
יש מלא רעיונותפרצוף כרית

השאלה למה יש לך כח

1) לתת להם הרבה מחמאות , להשתדל לפחות כמה כל יום, בזמן קבוע (כדי שלא תשכחי) נגיד לפני שהולכים לישון או בארוחת ערב 

2) לספר להם סיפורים , אמיתיים או מומצאים

3) להכין אותם למה שהולך לקרות - למשל חגים - שבפסח יש בגדים חדשים נגיד ולא אוכלים חמץ והולכים לליל הסדר לדודה איקס , ואוכלים מצה מרובעת

4) להסביר להם דברים סתם, נגיד מה ההבדל בין מצה עגולה למרובעת, זה ממש מענין אותם

5) חשיבות של וויתור ועזרה לשני, בהקשר של אחים ואחיות - להחמיא לילד שמוותר לאחות שלו, שיבינו כמה חשוב

6) חיבוקים 

7) לספר להם בדיחות

8) סיפורים על עצמך כשהיית ילדה, שהם יכולים להזדהות איתם, ובאיזה גיל היית, זה מאוד מענין אותם

9)  אם קורה להם מקרה עם חברה/שכנה שהם מאוכזבים/נעלבו - אחרי שמחבקים ומבינים אותם, לנסות להסביר להם איך אפשר לדון לכף זכות ושאולי החברה תחזור בתשובה ותבקש סליחה ואולי היא לא ידעה או לא התכוונה..... (זה מרגיל אותם לחיים בכללי לדון לכף זכות וגם נותן הרגשה שאכפת לך מהם שאת מקדישה להם זמן)

10) משחקים לשחק איתם מדי פעם אם יש לך כח, ריצות או קפיצות, תחרויות וכאלה

11) יש אמהות שמצליחות לשתף את הילדים בלעזור בארוחת ערב בצורה כיפית, נגיד להביא לה ירקות מהמקרר או לערוך שולחן, תלוי בך ובילדייך מה מתאים לכם..

12) לשיר שירים ולרקוד

13) אפשר להמציא שיר עליהם 

14) לספר סיפורים עליהם כשהם היו קטנים, זה מצחיק אותם , נגיד שהם שרו שיר מסוים או אמרו מילה בצורה מצחיקה או הלכו בצורה מצחיקה וכו' 

 

ברור שלא הכל ביום אחד , אבל מגוון רעיונות... השתדלתי להביא כאלו שלא דורשים ממך הרבה הכנה - כמו יצירות , כדי שבאמת יהיה יותר מעשי

בהצלחה

תודה ♥️מטילדה
להיות יותרבשורות משמחות
מעורים בחוויות שלהם ובשפה שלהם, במעגלי החברה שלהם. להיות בקשר עם הצוות החינוכי, משפחה ומכרים. לא בקטע של מעקב אחרי הילד, אלא לקרוא בין השורות משיחות מסביב איפה האתגרים בהם הילד מתקשה, ולנסות למצוא פתרונות. ככה את כבר יודעת מה תחומי העניין שלו, מה השפה שלו ותדעי גם איך לגשת אליו ולהעמיק איתו את הקשר.
תודה ♥️מטילדה
אני חושבת שמה שאת מבקשת זהתיתי2
ליצור
אינטימיות
עם כל אחד מהילדים

אינטימיות = הרגשה שהילד "מוכר וידוע" (שאת מרגישה כך כלפיו, והוא מרגיש שכך מרגישים כלפיו)
שיש התרחשות פנימית ביניכם שהיא ייחודית לכם
שבה את המגדלור שלו לחיים - לא כי את מטיפה, מחנכת, אומרת משהו. אלא כי אתם כל כך בקרבה ובקשר, שזה קורה מאליו.
הוא מתבונן בך ורואה איך את מתמודדת עם חולשות, עם אתגרים, עם רגשות, ולומד
ואת מעצימה אותו בעצם הידיעה הפנימית האמיתית שלך את כוחותיו ועולמו הפנימי.

ובשביל להגיע לשם,
הייתי שמה דגש תמידי על מערכת היחסים,
על הקשר.
כל יום "לראות אותו"
ולא רק אותו, גם את אחיו הצעירים.
במשחק משותף, בשיחה, בזמן איכות, בקשר עם הגן.
להיות נוכחת בחייו, ולראות אותו. כפי שהוא. כבן אדם.
להניח רגע (או שניים, או שלוש) בצד את החלק התפעולי והמשימתי של ההורות... ולהיות.

אפשר עוד לפרט על ההיבטים השונים בבניית קשר אינטימי עם ילד, אבל כתבו לך כאן כבר המון, ואני לא רוצה להאריך.

העיקר, שאת תופסת את העניין בזמן, את לגמרי צודקת
כדי להגיע לגיל ההתבגרות במצב יחסית טוב ומוכן לאתגר - צריך להשקיע בקשר... וגיל 5 הוא גיל יפה להתחיל (אפשר גם קודם, כמובן).
תודה ♥️מטילדה
וואו עלה לי גם ממש תחשוה כזו לאחרונה,עוקבת לקרוא..אוהבת את השבת
וואו נושא חשוב ולא פשוטפליונקה
לגבי קשר עם ילדים. אז אם רוצים שילדים ישתפו קודם כל לא צריכים להיות דמות מאיימת מדי או פגיעה מדי.
ודבר שני לבנות קשר. להקשיב, להתעניין, לדבר על מה שמעניין אותם.
לגבי חולשות וחוזקות דעתי כל עוד זה לא משהו שדורש טיפול , פשוט להניח לזה. לכולנו יש חולשות, לכולנו יש חוזקות. לרב חיים מאזנים ומכוונים.
אם מכירים מישהו טוב אז מכירים גם חולשות וחוזקות שלו.
תודה♥️מטילדהאחרונה
אהבתי את מה שכתבת
בפשטות
בלי להסתבך
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך