הרב יהודה שלוש: המתקפה על הרב אליעזר מלמד - שנאת חינםJewice


זה לא כתבה, זה סרטון של הרב עצמו שהוא מדבר. בואו תגידו לי שגם זה מזוייף…
וזה רק עוד משהו שמראה כמה הרבנים ממהרים לשלול רבנים אחריםJewice
ממהרים לשלול רבנים אחרים שלא באים להם טוב בעין




דקה 9:10

וואו, אז מצאנו עוד רב בית כנסת זוטר שמגן על הרב מלמד, כפייםהָיוֹ הָיָה
(ושחושב שהוא בעל מידות יותר טובות מהרב אריאל וראוי לחנך אותו... אולי שיוציא שלטי חוצות: "מרן רשכבה"ג הגר"י שלוש מכריז: הרב יעקב אריאל והרב דוב ליאור הם סתם שונאי-חינם...)

אז הרב של הבית כנסת שלי דווקא חולק עליו, אז עשינו תיקו ביניהם?
מי הוא בכלל? הוא מתקרב לסדר גודל של הרב יעקב אריאל? של הרב דוב ליאור? של מישהו אחר מהחותמים?
שמעת עליו בכלל עד פרסום הסרטון הזה? הכרת איזה פסיקת הלכה שלו? הקשבת לאיזה שיעור רציני ממנו?
אנחנו לא ילדים קטנים שעושים אוסף קלפים של "רבונים" ורבים מי השיג יותר סרטונים...

דווקא הצורך של לשכת הרב מלמד להשיג גיבוי מאנשים כל כך זניחים ולא מוכרים, מוכיח לך היטב מה חושבים הרבנים המוכרים, שמשום מה - מהם לא הצליחו להשיג גיבוי, והוצרכו לנדוד עד לרבנים כל כך שוליים.
הוא ממש לא רב בית כנסת, הוא הבן של אחד מגדולי פוסקי מרוקוJewice
אה, אז בגלל אבא שלו הוא נהיה גדול הדור? 😂😂הָיוֹ הָיָה
אני נין של המשנה ברורה, ומתוקף כך אני מכריז שאין לסמוך על פניני הלכה.
סגור?
רק שאתה לא רב והוא כןJewice
למה אתה חושב שאני לא? בטח שאני רב!הָיוֹ הָיָה
אני הרב של שכונת עליית הזבולונים בעפולה תחתית!



וברצינות: אני לא יודע באיזה גיל חזרת בתשובה ומה הספקת ללמוד, אבל זה שאני "בן של רב גדול" לא הופך אותי לרב גדול.
הדבר היחיד שהופך אדם לרב גדול זה הגדלות שלו בתורה (והנאמנות שלו להלכה, כמובן)
ומה זה ההלכה?Jewice
מי מחליט מה מותר ומה אסור?
הרב ליאור צריך לשאול את הרב דוד אבוחצירה מה לפסוק?
הרב אריאל צריך לשאול את הרב גרוס מה לפסוק?

תסביר לי מה זה ההלכה? מי מחליט מה מותר מה אסור?
דבר אחד ברור: זה שאתה "בן של" לא הופך אותך למאן דאמרהָיוֹ הָיָה
ואם אתה חושב שכן, אז באמת יש לך המוןןן מה ללמוד לפני שתפתח את הפה שלך בדיבורים על ההלכה. כי אתה בעיקר מביך את עצמך.
תענה לי על מה ששאלתי.Jewice
למה, אני מקבל ממך פקודות?הָיוֹ הָיָה
לך לשאול את הרב של שכונת משכנות זבולוני טבריה.



אבל אם אתה באמת רוצה ללמוד: צא לשבתון, שב שנה בכולל, תתחיל להבין קצת מה זה תורה ומה זה הלכה.
אם אחרי שנה יהיו לך עוד קושיות - תבוא, נסביר לך הכל.
כי אין לך תשובה.Jewice
עושה לך טוב על הלב לחשוב ככה? תהנההָיוֹ הָיָה
לך תמצא רב בית כנסת שיוציא סרטון שאומר שאין קריטריונים להלכה. הרי ככה אתה חושב.

ראית בכלל את כל הסרטון עד הסוף?Jewice
ואתה מחליט לי מה אני חושב…Jewice
לא אני לא חושב כך
זה לאו דווקא שנאה ממשית. תלמידי רבי עקיבא נקטפוJewice
מפני שלא נהגו כבוד זה בזה.
אתה באמת חושב שהם העליבו אחד את השני וקראו לשני בשמות כמו ילדים קטנים?
לא אז, אם אתה חושב שהפשט זה מה שקרה אתה ממש, אבל ממש לא בכיוון…
הרב משה אלחרר מקובל עליך?Jewice
כי הרב יהודה שלוש מזכיר אותו ממש בתחילת הסרטון
חייב לדייקכיפת ברזל-סרוגה
מה שאמרת זה הופך אדם לאולי תלמיד חכם
אם תוסיף מידות טובות ויכולת לתת מענה לשאלות בצורה הנכונה אז הוא יהיה רב
אגב הוא ראש כולל לדיינות…Jewice

איזה כולל? של מי? מי עשה אותו ראש כולל?כמה אברכים לומדים שם?הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ה באדר ב תשפ"ב 03:09
הוא מוסר שיעורים שם או רק מספק את הכסף? יש משם אברכים שנהיו דיינים באמת? דיינים מתייעצים איתו בשאלות?

זה מדהים. אתה אשכרה באמת באמת באמת חי כמו ילד שיש לו אוסף קלפים של "רבונים".

אני לא כועס עליך, רק מרחם.
המון המון מרחם.
כולל ׳בית יוסף׳Jewice
לא מכיר אני לא גר בנתניה

תפסול גם את הרב משה אלחרר, הרב יוסף משאש, הרב שלום משאש, הרב עוזיאל הרב הראשי הראשון לישראל, כי הם התירו חשמל ביו״ט שזה ״לא לפי שיטת ההלכה המקובלת״ כלשונך אז בוא נבטל את כל הרבנים שפוסקים נגד ההלכה
בוא נבטל את הרב ליאור שאומר לברך על שוקולד ׳ב. פרי העץ׳ כי זה נגד ההלכה המקובלת! כן זה נגד ההלכה המקובלת!
תרבות הביטול הגיע גם אלינו הדתיים הלאומייםJewice
אולי יש משהו במה שאומרים אחינו החרדים שטוויטר ופייסבוק וכל זה זה השטן
ביטול היה גם לפני טוויטר, זה לא משו חדש, ת'ה יודע...שפרינצא בוזגלו


הרב דוב ליאור על סיסמאות כאלו: הרס התורה במסווה של "שלום"הָיוֹ הָיָה
רוב בני ובנות הציונות הדתית ימשיכו ללמוד בשקיקה "פניני הלכה"פשוט אני..

ספר שנמצא בכל בית כנסת ובכל ישיבה, ונכתב על ידי רב אהוב ומקובל בציבור.

 

ואלה שמתנגדים?

 

שיתנגדו.

 

גם על מרדכי נכתב שהיה אהוב לרוב אחיו - רש"י כותב "לרוב אחיו" - ולא לכל אחיו מלמד שפירשו ממנו מקצת סנהדרין לפי שנעשה קרוב למלכות והיה בטל מתלמודו.

 

מישהו היום יודע מי הם אותם יהודים שלפי הדרש פרשו ממנו? מישהו היום יודע מי הם אלה ששרפו את ספרי הרמב"ם?

ראשית, לא כולם עמי הארץ.. יש כמה שמכירים את הרמב"ן...הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ה באדר ב תשפ"ב 10:48
לדוגמה, ואת רבינו יונה..
אבל מה כבר אפשר לצפות ממי שלא עוסק בבירור האמת או לימוד תורה, אלא בסיסמאות מתנשאות וצדקניות כדי לטהר שרצים. שילמד קצת היסטוריה לפני שהוא מכריז הכרזות? פחח..
ובכן, אני ממש מבקש סליחה שהרסתי לך את הדוגמה המקסימה...

שנית, ההיסטוריה היהודית רצופה קצת יותר הוקעות מלבד אלו של הרמב"ם, רובן דווקא הסתיימו בהצלחה מהדהדת. כמה ילדותי שהלייטים מצאו מקרה אחד שבו הוברר שאכן זו הייתה טעות, ומנפנפים בו כאילו מכאן ואילך כל רב בישראל הופך לחסין...

שלישית, ממרדכי פרשו מקצת סנהדרין (עבר ממקום שלישי מתוך 71 למקום חמישי.. ביג דיל). מי שפרשה ממנו רוב סנהדרין נעשה אחיתופל, אני מבין שזה העתיד המזהיר שאתה צופה לרב מלמד...

רביעית, אתה מראה היטב שלא רק בהיסטוריה אינך מבין, אלא גם את האקטואליה אינך יודע. בבועה הלייטית שלך "הספר נמצא בכל בית כנסת ובכל ישיבה", אבל כבר כמה וכמה חודשים שזה רחוק מאוד מאוד מהמציאות. פרטים להלן

חמישית, אני לחלוטין מבין למה בתור מי שכותב דברי שטות כמנהג שוטים, נטלת לעצמך את עטרת הנבואה... אבל תרשה לנו לפקפק קצת בחזיונותיך.
בנתיים, ההיסטוריה הקרובה הוכיחה שהכוח החזק ביותר בהשפעה על צורתו של ציבור - זה הישיבות. והיות שרוב ראשי ורבני הישיבות הבהירו לתלמידיהם את העניין, כנראה שלא תזכה לראות בהתגשמות חזונך.
רשימה חלקית של ישיבות שראשיהן ורבניהן הבהירו לתלמידיהם שאין לסמוך על פסקי הרב מלמד: מצפה רמון, עטרת נחמיה (הרב מיכה הלוי), מעלה אליהו (הרב חיים גנץ) ישיבה יוניבסריטי, אלון מורה, חומש, מרכז הרב, יצהר, בת ים, תורה בציון (הרב נחום נריה), רמת גן, שילה, חומות, אילת, ישיבת הגולן (חיספין), עלי, אשקלון, אריאל, איתמר, עכו, מכון מאיר, דרום ת"א (עוז ואמונה - הרב אטינגר), בני רחל, עטרת ירושלים, בני נצרים, גבעת אולגה, כרם ביבנה, ועוד.
(אגב, אפילו בישיבת בית אל, של אבא שלו, מספיק ר"מים ודמויות משפיעות כבר העבירו את דעתם לתלמידים. יש שם הרבה-יותר-מידי חבר'ה שלא ממש ממשיכים להתייחס לרב אליעזר כסמכות פסיקה.)

וזה מלבד עשרות רבני ערים וקהילות, וראשי המכונים התורניים וכוללים איכותיים ויוקרתיים - שמטבע הדברים מצמיחים את דור הרבנים הבא (דוגמאות בודדות: מכון אור עציון (כן כן, של הרב דרוקמן!), מכון התורה והארץ, מכון צורבא, "שלמה אומן" בשעלבים, בית חגי, "לשמה" ברעננה, ועוד)
ומלבד כמות עצומה של "עמך", שמבחינתם אחרי שהרב מאזוז, והרב עמאר, והרב שמואל אליהו, אמרו את דברם - אין בכלל מה לדבר.
ומלבד כל התלמידי חכמים והדיינים וסתם בני תורה עם ראש על הכתפיים, שיודעים טוב מאוד שכשיש עגונה להתיר, או שאלה כבדה של פיקוח נפש - הכתובת היא הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל. וכששני אלו הבהירו היטב את דעתם - יש יותר מידי אנשים יראי שמיים שנשמעים להם.

אבל כן, בבועה הלייטית ממשיכים "ללמוד בשקיקה" ובטוחים שהרב מלמד יהיה הרמב"ם, (או מרדכי היהודי 😅) בסדר. שיתענגו בנתיים על השאיפה.
פשוט לא מקובל להתנגח כך בצורה אישיתחצילושאחרונה
בכלל לא משנה התוכן או להט הדברים וחשיבותם. כמה שאתה רוצה להעביר אידאות ומחשבות חריפות ונשגבות לדעתך, לא שווה אם זה כולל בזיונות וירידות אישיות לצד השני בדיון. ומזכירה שוב שזה פורום לנוער, ואתם אינכם נוער, האם זו דוגמא לתרבות דיון שכדאי להעביר לנוער? ככה דברים נשמעים? אתה הרי לא מדיין כאן עם ראש הקהילה הרפורמית בארץ ישראל, אלא עם יהודי, דתי, יר"ש, שפשוט מאסכולה אחרת, ולא מסכים איתך. פשוט לא מתאים. אני נועלת את השרשור, ואומרת שלהבא, כשנכתבים דברים אישיים ופוגעניים, אני פשוט חוסמת.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך