הודעה למי שמעוניין להקשיב בדיון על הרב מלמדנ.ד.ב

רק רציתי לשים את זה על השולחן [שלא יהיו אי הבנות שאנחנו מסכימים עם מה שנאמר]:
אני אישית, ואני בטוח שיש עוד אנשים, לא מגיבים (או מגיבים ממש קצת) לכל הטענות שמעלים על הרב מלמד או על הנושאים שעליהם הוא דן [כגון כשרות, גיור וכד'], כיוון שהאנשים שטוענים נגדו יוצאים בבוטות ותוקפים בצורה לא יפה ומילים שלא נותנות לאחרים להגיב, ולכן אנחנו לא טורחים לענות כיוון שאנחנו יודעים שאותם אנשים לא מקשיבים ולא מעוניינים להקשיב.
אז אם יש מישהו שבאמת רוצה לשמוע מה יש לענות על הטענות שיש על הרב מלמד מוזמן לפנות אלי בפרטי [אבל רק אם באמת מוכן ורוצה להקשיב, כי אם לא אז אני לא רוצה לדבר איתו על זה].
ועוד משהו- אני בטוח שהולכים להגיב כאן אותם אנשים, אז אני מודיע- אני לא הולך להגיב על השרשור הזה או על שרשורים אחרים בנושא הרב מלמד. (כי אני יודע שזה לא יועיל לשום דבר).
בהצלחה לכולם, ושיהיה רק שלום ושמחה!

 

[נ.ב- גם באישי אני לא אענה מיד, כי אני לא זמין בערוץ 7]

רק שתבינו:הָיוֹ הָיָה
הוד מעלתו נד''ב מודיע בזה שהוא חולק על הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב שמואל אליהו, וכו'
ומסביר, שלא נחשוב חס וחלילה שבגלל שהוא לא משיב להם זה אומר שהוא מסכים איתם. הוא בשום פנים ואופן לא מסכים איתם, רק שהוא מנוע מלצאת נגדם בפומבי כיוון שהם נוהגים בבוטות...

כמובן שאם הוא היה יוצא בפומבי כולנו היינו משתכנעים שהוא צודק, כי מי הם בכלל כל הרבנים האלה לעומתו ... וזה גם מה שאנחנו צריכים לעשות כעת, כי הנה הוא הודיע לנו שהוא לא מסכים עם הרבנים הנ"ל, ואם כן כולנו צריכים להיזהר שלא לסמוך עליהם, כי הוא חולק עליהם.
איזה רדידות של תגובה.צחקן

הוא רוצה להבהיר למישהו שסוגיה מסוימת מסוגיות הרב מלמד לא נראית בעיניו, שיפנה אליו בפרטי. זה הכל.

 

"בסך הכל"... איזו היתממות...הָיוֹ הָיָה
האיש "מוסר מודעא" שהוא לא מסכים עם כל גדולי הרבנים בביקורתם על הרב מלמד. כאילו שמישהו מהם צריך את אישורו. והוא עוד מצטדק שזה בגלל הבוטות שבה מתייחסים לרב מלמד, וואו.
רדידות זה לחשוב שצוציק בן 19 יכול להטיף מוסר לרב יעקב אריאל, או לרב נבנצאל, או לרב דב ליאור, וכן הלאה... זו רדידות.
אבל נח לך להיתמם, לומר ש"בסך הכל" הוא רוצה לומר שאפשר לפנות אליו, ו"בסך הכל" הנידון הוא ש"יש פשוט כמה ניקים שסוגיה כלשהיא של הרב מלמד לא נראית לו". באיזה טיסה השגת כזה מכסה עיניים טוב?
אין לי מושג בן כמה הוא, אבל ברוב הפסיקות של הרב אליעזר מלמדצחקן

הוא בסיעתם של פוסקים גדולים נוספים, כמו הרב רבינוביץ' זצ"ל (גיור), הרב בוצ'קו (נישואין, טהרה) ואחרים.

האמירות המחליאות כאילו "צוציק בן 19 חולק על..." הן פשוט חשיבה צרה כאילו רק הרבנים שלך, גדולים ככל שיהיה, הם רבנים, ורבנים אחרים  - ראשי ישיבות, רבני קהילות עם אלפי תלמידים מסורים - הם לא.

 

פשוט לא נכון.הָיוֹ הָיָה
אבל כנראה אתה חושב שגם אתה יכול לתת מוסר לכל הרבנים החותמים.
כנראה כולם טיפשים ולא יודעים את הגילוי המרעיש שלך, שיש לרב מלמד על מי לסמוך.
רוצה לבוא איתי ביחד לזרוק עגבניות על הרב יעקב אריאל? כזה טיפש, בטח מגיע לו קצת עגבניות על הראש.


מה שמחליא פה זה שאתה, והוא, ועוד כמה שחצנים שממנים את עצמם לפוסקי הדור, רואים את עצמכם ברי פלוגתא לכל גדולי הדור. ולא רק ברי פלוגתא, אלא גם מטיפי מוסר.

וקטע עם ההיתממות שלך, עכשיו זה עבר ל"רק הרבנים שלי" כאילו אשכרה אני בדיוק תלמיד של כל שבעים+ הרבנים החותמים, ורק בגלל זה אני מתכופף אליהם.

אבל כמובן, כל מי שנאמן להלכה ומבין שעליו להתכופף לכל הרבנים האלו, הוא בעל "חשיבה צרה", ולא זכה לחשיבה נאורה ופלורליסטית כמו שלך, שחושבת שהכל מותר ומכבדת כל רב, מהרב מלמד ועד הרב גלעד קריב, חוץ מרבנים מחליאים כמו הרב יעקב אריאל והרב דב ליאור..
אתה שם לי מילים בפה שלא אמרתי.צחקן

אני לא בא לתת מוסר לר"י אריאל. לא אמרתי לרב אריאל או למישהו מה לעשות, בטח לא לפגוע בו פיזית כמו שאתה אומר שאני הולך לעשות... 

 

אני לא ממנה את עצמי לפוסק של שום דבר.

אני רק חושב שמן הראוי להציג את כל העמדות *בתוך בית המדרש*, לרבות דעתם של הרב רבינוביץ' זצ"ל והרב בוצ'קו והרב אליעזר מלמד והרב יעקב מדן והרב יובל שרלו, שליט"א.

 

בוודאי ובוודאי  נגד חלק מהפשקווילים האחרונים (שצורפו אליהם מכתבי הרבנים), שחלקם יצאו בסילופים מוחלטים והטעיית הציבור, עד שקרים ששמו בפיו של הרב אליעזר מלמד.

במייל שלי יושבים מספר קונטרסים עם מחלוקות לגיטימיות על הרב אליעזר מלמד, שכתבו אנשים שכואב להם הנראות הציבורית המכוערת של חלק מהחולקים על הרב מלמד, וכתבו טיעונים טובים שראויים ליחס, ותגובות אליהם -כמו שצריך להיראות דיון תורני. הם לא בהכרח הגיעו למסקנות של הרב אליעזר. להפך לפעמים. אבל הם מכבדות את התורה ולומדיה, וגם מביאות לדיון שהוא מעבר ל"לך לזרוק עגבניות על הרב אריאל" שמוצג פה.

 

 

לא שמתי בפיך שום מילה.הָיוֹ הָיָה
העובדה היא שרוב מכובד מאוד של רבני ישראל, ובראשם צמד הפוסקים הדדולים בציבור שלנו - הרב אריאל והרב ליאור, וכן פוסקים חרדיים חשובים כמו הרב נבנצאל, הרב מאזוז והרב עמאר, דנו בדברים וראו לנכון להודיע שדבריו של הרב אליעזר מלמד אינם מבוססים, אינם ברי סמכא, ואין לסמוך עליהם.
העובדה הנוספת היא, שבחור צעיר הגיע לכאן בשיא הביטחון "למסור מודעא" שהוא לא מסכים איתם, אבל הוא לא יכול להביע דעתו בפומבי בגלל הבוטות מצידם...
וכשאני מתלוצץ מהאיוולת היהירה הזו, אתה מתרגז. ובכן....
הוא בדיוק שם מראה מול אנשים כמוךצחקן
שלא מוכנים אפילו לשמוע דברי תורה.
לא הבנתי את הקשר, אבל זה גם לא מעסיק אותי מידי...הָיוֹ הָיָה
בנתיים אני אנסה לסיים את כל הדברי תורה שיש לי לשמוע מגדולי הפוסקים, אחרי זה נראה כמה זמן יישאר לי לשמוע דברי תורה מבחורים שעוד לומדים כמה שמעתתות יש בש"ש או מה הראשי תיבות של נ"ט בר נ"ט או איזה פרק מגיע אחרי נערה שנתפתתה.
כבודו מזמן מזמן מזמן לא מעודכן, אבל ממש מזמןהָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ו' באדר ב תשפ"ב 08:44
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ו' באדר ב תשפ"ב 08:44
>א. דווקא ההתנערות הנחרצת ביותר הייתה ההתנערות של הרב אריאל מהלינק שהבאת, שאין דרך אחרת להגדיר אותו חוץ משקר גס ובוטה של הערוץ, שאשכרה המציאו מהבטן דבר שלא היה ולא נברא, ושיקרו בשמו באמירת ההיפך הגמור מדעתו. מוזמן לצפות: הרב יעקב אריאל: יש לפנות לפוסקים הממשיכים את דרך הפסיקה המקובלת | ערוץ 7



בה)
ב. הדליפו הקלטה של הרב דרוקמן שהוא מתנער **מהסגנון**. אבל שוב השקרנים הציגו את זה כתמיכה בפניני הלכה. לשואליו משיב הרב דרוקמן שהסגנון הוא סגנון מגונה אבל על עצם הפסיקות של הרב מלמד הוא לא אומר לסמוך. הרב דרוקמן הולך בענייני הלכה לפי הרב אריאל, שטרח להבהיר בסרטון את עמדתו הנחרצת ברחל בתך הקטנה "על ספרי פניני הלכה".

ג. מה אומר הרב הרשקוביץ? שהוא לא רואה את עצמו ראוי לחלק בפומבי ציונים, לאף אחד, ולכן הוא לא ראה לנכון שיפרסמו את המכתב שלו *לצד* המכתב השני. אבל על עצם האמירה שיש לפסוק דווקא בדרך מסויימת ולא בדרך אחרת - הוא אכן חותם. עכשיו תעשה אחד ועוד אחד. במקום לנצל את הענווה והעדינות שלו.
וזה מלבד מטה שכתוב כאן:
כאמור, דיברתי איתו. לא שיקרו בשמו. - בית המדרש

(לא ברור למה הכל נהיה חלק מהלינק. זו סתם תקלה, תתעלמו)
זה מה שהתפרסם, אתה כנראה עוסק רק בכותרות ולא בתוכן.הָיוֹ הָיָה
זו פרשנות מגמתית שלךבן מכיר

על הדברים שפורסמו.

לפני חודש הרב דרוקמן שלח סרטון על ספר שהם הוציאו, ובסוף דבריו ראה לנכון הרב דרוקמן לשבח סדרת ספרי פניני הלכה על הטוב שהם מביאים בעולם. משהו מזה נראה לך כמו בדל הסתייגות מהספרים?

עריכה: לאחר חיפוש מצאתי את ההסרטה, לאחר הרב דרוקמן גם הרב שטרן מזכיר באגביות את המפעל הגדול של הרב מלמד 134 לאחר שנכתב ועלה באש, יצא לאור ספרו של הרב ריינס זצ"ל. צפו בערב השקה מרגש וחגיגי מבית המדרש של ישיבת הר ברכה!.

לא, זה פשוט לבדוק מה נאמר ומה לאהָיוֹ הָיָה
ולא כדרכם של חסידי הרב מלמד להוציא דברים מהקשרם, כמו שמקובל כנראה בבית המדרש הזה.... (ע"ע הטור על הגיורים. איזו עזות מצח)
ראה בהודעה הקודמתבן מכיר


ראיתי. אני עדיין לא רואה את מה שאתה טועןהָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ב באדר ב תשפ"ב 18:40
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ב באדר ב תשפ"ב 18:28
אבל בסדר, לא ציפיתי.
יש אנשים שיגנו על רב ככל שהוא יהיה יותר ליברלי. ואם הוא יגיד לעבוד עבודה זרה יגידו שכנראה זאת ההלכה, ואפילו הרב עוזיאל והרב דרוקמן חושבים ככה.
לבריאות.


לגבי הסרטון: סרטון ברכה כללי על התועלת שהביאה הסדרה בכך שקירבה את ההלכה לנוער. אמת. זה עדיין לא תמיכה בפסקים.
רוצה ראיה פשוטה?
א. הרב מאזוז שלח מכתב ברכה, ואחרי זה הבהיר מפורשות שזו לא הייתה הסכמה אלא ברכה כללית.
ב. רב נוסף ששיבח בכללי והבהיר אחר כך שאין כוונתו לחלוק על דברי גדולי הפוסקים בנוגע לכך שאין לסמוך על הפסקים: רבה של קרני שומרון נגד הרב מלמד: "יש דברים שהצנעה יפה להם" - כיפה
אבל חסידי הרב מלמד לא ממש מתעניינים במציאות. מבחינתם גם רב שיגיד לו "שבת שלום" בשבת הופך להיות תומך שלו...
מה הקשר בין מה שהוא כתב לבין מה שהגבת?חצילושאחרונה
יכול להיות פה דיון, שמכבד את כבודם של כל הרבנים. למה ישר דמגוגיה וצעקנות? מי שצועק יותר חזק, יותר צודק? הרב אריאל צועק בבוטות חלילה? הרב ליאור קורא למישהו "חסיד שחצן של הרב מלמד", או שלל כינויים? למה? למה זה טוב? איך זה מקדם את דעותיך בצורה שנשמעת? חריפות לא שווה בוטות. ממש ממש לא. יש דרך להיות עז וחריף גם בצורה מעודנת ונשמעת. אמרתי שלהבא שהסגנון יחזור אני חוסמת, מזהירה שוב. לא נעים לי לחסום אותך, יש לנוג"ה הרבה הכרת הטוב לדברים טובים ויפים שהעלית כאן, אבל הסגנון הזה, בייחוד בפורום נוער, פשוט בלתי מתקבל. סליחה.
אוקיייהחיים מאושרים

אני קראתי הכל אני רוצה להגיד שאני לא ממש יודעת את דעתי אני יודעת ושמעתי גם את אבא שלי אומר את זה

מה שהולך פה זה חילול ה' ענק וזה בושה ולא יודעת אין לי מילים זה מזעזע שמלא רבנים תוקפים רב אחד מפרסמים את זה קיצור זה מזעזע גם אם אתה לא חושב כמו אז להשפיל?!?! להגיד לזרוק תפניני הלכה?!!? זה חוסר דרך ארץ זה השפלת פני אדם...

קיצור כמובן שהוספתי דברים שאבא שלי לא אמר אבל זה פשוט מזעזע וכמו שמישהו כתב  לא זוכרת איך זה הולך ומישום מה שאני לא מוצאת את זה ברגע זה תשיראו בבית המדרש... (לא זוכרת איך זה הולך)

 

אז שוב פעם

דרך ארץ קדמה לתורה 

חילול ה'

ויש עוד שלא עולה לי לראש...

אה, לדעתך מה שגדולי הרבנים עשו זה "מזעזע", "חילול ה" ו"בושה"הָיוֹ הָיָה
ו"חוסר דרך ארץ"?


חשבת על הסיכוי הקטנטן, הפצפון, שחוסר דרך ארץ זה כשילדה בת 15 מטיפה מוסר לרבנים בני 85?
את באמת חושבת שאת יראת שמיים ובעלת מידות יותר מהרב יעקב אריאל, הרב דוב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב מאיר מאזוז, הרב יצחק יוסף, הרב יהושע שפירא, הרב דודי דודקביץ, וכו' וכו'?
שאת מבינה יותר טוב מהם מה ההלכה, מה הדרך ארץ, מה דעת התורה ואיך צריך לנהוג?

נשמע לך סביר?

כי לי זה לא נשמע סביר.
אז בואי נחשוב ביחד איפה התקלה. סבבה?
אני חס וחלילה לא מטיפה להםהחיים מאושרים

וגם הגיוני שמה שיש בחדשות זה לא באמת מה שהם אומרים ואולי מוסיפים להם דברים וכו..

אבל מותר לי להגיד שבתור מישי שלא מבינה בזה אז אני רואה חוסר דרך ארץ ובישביל אנשים חילונים זה חילול השם בהתגלמותו וזה!

אם זה לא נכון לדעתך כן נכון אני בתור מישהי שלא הכי מבינה בכל העניין רואה את זה חילול השם... ואני סבבה אני יכולה איכשהו להבין שזה רבנים וברור לי שהם אוהבים אחד תשני וזה פשוט מחלוקת אבל אני מכירה קצת חילונים ואני יודעת שזה מאד בקלילות מה שהם יכולים לחשוב...

 

חס וחלילה אני לא מטיפה מוסר לרבנים !

מה שכתבת היה בדיוק הטפה, את השתלחת בהם.הָיוֹ הָיָה
אף אחד לא הוסיף כלום, יצאו מכתבים בחתימתם וסרטונים שלהם מסבירים את עמדתם.

להגיד ש"את רואה במעשי הרב יעקב אריאל חוסר דרך ארץ" זה חוצפה וטימטום ממש. זה כזו סתירה פנימית הזויה. את מטיפה לרב אריאל על דרך ארץ? את???
את, נערה בת חמש עשרה שאולי יודעת כמה פרקים בתנ"ך ומשניות, מדברת על אדם ששמונים שנה יושב ולומד תורה, העמיד אלפי תלמידים, מסר אלפי שיעורים, כל הדור נסמך על פסיקותיו, ואת מנסה לחנך אותו? ועוד במה - בלהגיד שהוא חסר דרך ארץ??? יעני, האמירה הזו שלך היא דרך ארץ? נפלת על הראש?


אם חילוני לא מבין צריך להסביר לו. לא לחשוב שאת יכולה לחלוק על גדולי הדור ולצאת נגדם..





סליחה על הניסוח החריף. אני מאוד מעריך אותך וממש לא מתכוון להעליב אותך, אבל חייבים להעמיד דברים על תיקונם. התבטאויות כאלו כלפי זקני גדולי ופוסקי הדור זה חוצפה שחייבים לשרש.
חמדתי, דרך ארץ קדמה לתורה זה לא כלל אבסולוטי.שפרינצא בוזגלו

והוא לא תקף תמיד. הרי אין שומדבר מנומס ודרך ארצי בהרבה מצוות בתורה, בניהן מחיית עמלק וכן, גם למחות על דבר לא ראוי ולא נכון מבחינה הלכתית זו מצווה, למרות שהרבה פעמים המצווה הזו מלוכלכת ולא מנומסת בעליל. אבל זו מצווה, וזה מה שעושים. הכלל הזה שאוהבים לנופף בו הוא לא כלל יסוד בפסיקה, הוא פשוט כלל שמצטייר יפה וחביב וחייכן כזה.
אבל התורה לא תמיד חייכנית, והרבה פעמים יש לה עמדה שנראית לא נעימה, וכל זה לא הופך אותה לפחות נכונה.

בכולופן, כל עוד את לא באמת נחשפת לבעייתיות הספרים אל תביעי עמדה נחרצת נגד המשמיצים, את בכלל לא יודעת מה קרה שם, אולי הם צודקים?
וכן, לזרוק את הפנני הלכה. 
לא צריך לתת מקום לפסקים מוזרים בארון ספרים שלי.


ואחרי הכל, אם כ"כ מעניינת אותך דרך ארץ- איפה הדרך ארץ שלך והענווה כלפי הרבנים הגדולים שפסקו לא לסמוך עליו ולהוציא את ספריו? פתאום אין ד"א? אם הם אומרים משהו בנושא שהם מבינים בו יותר ממך- את צריכה להקשיב, לא לחנך אותם. צר לי על התקיפות, אבל זה קצת דרש.

קודם כלהחיים מאושרים

דרך ארץ קדמה לתורה אל תשווי את זה לעמלקים עמלקים הם לא יהודים והם גויים והם רשעים אני דיברתי על משהו טיפה שונה... רבניםחושב ואני גם לא חושבת שזה קשור לדרך ארץ זה שאנחנו הורגים אנשים רעים ולכן אני חושבת שדרך ארץ כן צריך להיות פה (שוב אולי יש פה אבל לא לפי החדשות...)

 

וחס וחלילה לא אצלינו יש את זה בבית זה תופס פה חצי מדף מתוך מלאה מדפי וברוך השם זה ספרים שאני בעצמי בערב שבת יכולה לפתוח פניני הלכה וללמוד...

אני יכולה לשאול את אבא שלי שוב פעם מה הוא חושבת על זה אבל מה שאני בטוח זה שהוא לא מזלזל ברבנים שיוצאים נגד אני יודעת שהוא לא מסכים אם איך שהם עושים זאת ואני יודעת שיש לנו בבית פניני הלכה ואני יודעת שאם אני רואה אותכם מדברים על זה אני יכולה גם להגיב והנה כתבתי פה לגמרי לא אמרתי את דעתי מי צודק אלה אמרתי שזה איך שזה מתפרסם אני נגד.

ואם את פוסלת לי תדרך ארץ בעיה שלך אני לפחות ככה אני חושבת על עצמי (לא בקטע של להשוויץ) אבל אני רואה אותי שיש לי דרך ארץ ואני מאד מכבדת רבנים אבל (אני לא חושבת שזה סותר) ה' ברא לנו שכל ואם אני בקטע הזה לא מסכימה אז אני לא מסכימה (ואני לא אורמת לא מסכימה בקטע שהם אומרים לשמור שבת ואני לא מסכימה) אלה בקטע שהם נותנים סתם את דעתם לדוגמא אנחנו מתנגדי חיסונים וואלה הם אמרו להתחסן ומלא אנשים אמרו לאבא שלי הרבנים אמרו אתם לא מקשיבים לרבנים וזה לא נכון פשוט יש לנו דעה ויש דברים שזה לא קשור לתורה שזה בסוף כל אחד ודעותיו וקיצור לא מסכימה אז סבבה וזה לא אומר נגיד שאני חושבת שהרב מלמד צודק (גם לא אמרתי שלא) אבל יש לי שכל ויש דברים שמספיק לי השכל שהקדוש ברוך הוא נתן לי ואני יכולה לבחור לבד...

ותודה מאד על כל המחמאות אני גם אוהבת אותךקורץ

היא לא השוותה שום רב לעמלק, תרגיעי.הָיוֹ הָיָה
היא רק מסבירה לך שאי אפשר להשתמש ב"דרך ארץ" כסיסמא לביטול ההלכה.


ולגבי כל הקילומטר שכתבת, בעצם לא ענית כלום חוץ מלהגיד "אני מאוד מכבדת רבנים". אז בואי תסבירי איך זה כבוד בדיוק כשילדה בת 15 כותבת על הרב דוב ליאור לדוגמה שהוא חוצפן וחסר דרך ארץ ומעשיו הם בושה וחילול ה' מזעזע?

אם את יראת שמיים באמת, ואכפת לך מהתורה באמת, את צריכה לשמוע לרבנים.
א- אני לא בת חמש עשרההחיים מאושרים

חושב

...

ואתה כנראה לא הבנת כי אני כתבתי שככה זה נראה בתור מישהי שמסתכלת מהצד לא אמרתי שככה זה בפועל אז אולי תקרא את זה שוב ואולי תבין...

אויש נו, ובגיל 17 כן מותר לדבר ככה על גדול הדור?הָיוֹ הָיָה
ואין הבדל...
לא התכוונתי שאני יותר קטנההחיים מאושרים

בוכה/צוחק

 

ופשוט אתה לא הבנתי למה התכוונתי ולפי מה שאני חושבת גם בגיל 17 מותר להגיד את זה כי לא זלזלתי ברבנים....חושב

להגיד שרב שגדול ממך (הן כרונולוגית והן תורנית) עושה חילול ה'שפרינצא בוזגלו

זה קצת קצת קצת בעייתי.

אני לא אמרתי שהוא עושה אני אמרתי שככה זה **נראה**החיים מאושרים

נראה

מובן?

או שלכתוב באנגלית?

אבל אם אף אחד לא מסתכל עליו, אז למה משנה לך איך זה נראאאההה?שפרינצא בוזגלו

כי הרי מי שלא מסתכל גם לא רואה...

מובן או שלכתוב בגרוזינית?

מובן אבל אני אומרת אני אחת כזאת ואני אומרת לך איך זה נראההחיים מאושרים

ואני יכולה להגיד לך שרק השנה הבנתי שהרב אליקים והרב מלמד זה לא אותו אחד..🙊🙊

אז אני זאת שיכולה להגיד איך זה נראה לא את...

אם אפילו את לא יודעת אז למה שחילוני ידע?שפרינצא בוזגלו


כי אני שמעתי על זה בחדשות בדיוק כמו שכל חילוני שומע על זה...החיים מאושרים


אוקיי, ובתכלס את מבינה שהרבנים יודעים מה הם עושים?הָיוֹ הָיָה
ושאת כפופה להם?


בואי נראה אותך כותבת את המשפט הבא:
"למרות שיש לי תמיהות על ההתנהלות שלכאורה אחרים לא יבינו אותה, אני מבינה שגדולי הדור עושים את כל מעשיהם בחכמה ועל פי התורה. ואני מבינה שאני צריכה לצעוד לאורם ולשמוע להוראותיהם. ולכן, כיוון שהם אמרו שבפניני הלכה יש פסיקות שמנוגדות להלכה ואסור לסמוך עליהם, כך אני אנהג בעזרת ה'"/
יכולה?
אין לי בעיה בתנאי שתבין שגדולי הדור זה גם הרב מלמדהחיים מאושרים


וזו הטעות שלךהָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"א באדר ב תשפ"ב 19:35
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"א באדר ב תשפ"ב 19:35
את באמת חושבת שהרב מלמד יכול לחלוק לבדו על הרב יעקב אריאל, והרב דוב ליאור, והרב נבנצאל, והרב מאזוז, והרב עמאר, והרב נחום נריה, וכו'?

איפה ה"דרך ארץ" בפני רבנים שמבוגרים ממנו בשלושים שנה, ויש להם כתפיים רחבות פי עשר ממנו?

מה בדיוק הופך אותו ל"גדול הדור"? כמה רבנים את מכירה שמכופפים את כצמם לדעתו? איזה רבנים מגדולי הדור הקודם התייחסו אליו ככה?

בחייך, אל תהיי מצחיקה. לא כל רב בן חמישים שחיבר ספרים נהיה גדול הדור.
גם סבא שלי חיבר ספרים, אז אולי גם הוא גדול הדור?

כשיש שאלות כבדות - נניח, עגונה. לאיזה רבנים הולכים, את יודעת? אני אגלה לך: הולכים לרב יעקב אריאל, הולכים לרב דב ליאור, הולכים לרב נבנצאל... אף אחד לא הולך עם שאלה של עגונה לרב מלמד. אף אחד לא מדמיין בכלל שהוא גדול דור, חוץ מכמה נערות בתיכון שלא מבינות את ההבדל בין אברך שיצא הרגע מהישיבה לבין מרן הרב קוק בכבודו ובעצמו...
--- ---רב שמואל
אף רב שיש לו סמכות בנושאים של עגונות לא היה מתיר לכתוב או לפרסם קיום של סמכות כזה בפירסומים שאינם רשמיים
אני רואה פה שאתה לא יכול לדבר איתי על דרך ארץ כי לפי מההחיים מאושרים

שאתה כותב גם לך אין דרך ארץ אם אתה קורא לרב מלמד אברך וכו...

חוץ מיזה שהיום שמעתי ממישהי שהיית בשבת האחרונה בשיעור של הרב דרוקמן ואז שאלו אותו לא זוכרת בדיוק אבל משהו על כל הבאלגן הזה ומה להגיד לילדים... והרב דרוקמן (בעצמו) אמר שזה חילול ה' ונראה לי הוא אמר לא להגיד לילדים וזה בושה ולא זוכרת מה בדיוק אבל הוא גם אמר שזה חילול ה' וזה בוודאות אני זוכרת!

אז אולי תגיד לי אם גם עליו אתה מעז להגיד סתם אברך...

ומה שבאתי להגיד פה זה שמצאתי איפה לבסס את דעתי בזה שזה חילול ה' ואל תגיד לי דרך ארץ הבאתי לך תרב דרוקמן...

אני לא יודע למה את בורחת מהנושאהָיוֹ הָיָה
לגופו של עניין - א. הדיבור שלך על הרבנים החותמים היה גרוע יותר. ב. לא אמרתי שהרב מלמד הוא כזה, כמו שאת מבינה בטח שלא אמרתי שהרב יעקב אריאל הוא כמו מרן הרב זצ"ל, נתתי הדגמה קיצונית כדי להבהיר את הצורך להבין בהבדלי מעמדות היררכיים. לא כל קצין הוא רמטכ"ל.

ולגבי הרב דרוקמן - הוא באמת חולק על הצורה שבה פרסמו את זה, וכמובן שאת יכולה לחלוטין לסבור כמותו ולסמוך עליו. אבל את חייבת לזכור שני דברים:
א. זה לא מתיר לך לדבר בזלזול על הרב יעקב אריאל והרב דוב ליאור וכו'.
ב. הרב דרוקמן דיבר רק על הצורה שפרסמו, לא על עצם הדבר. לעצם הדבר הוא דווקא חושב שגדול הדור זה הרב יעקב אריאל וצריך לשמוע לפסקים שלו. והוא ממש לא מסכים עם הפסקים של הרב מלמד.
אני גם יודעת לעשות א' ב'..החיים מאושרים

א' אני אמרתי כאן כמה פעמיים שאני לא מזלזלת ברבנים ואם אני אומרת משהו שלדעתך לא במקום אז סליחה.

ואני לא סוטה מהנושא אני מביאה עוד דעות.

ואם אתה נותן דוגמאות כאלה קיצוניות זה אומר שאתה אמור להיבן עניין ולא להוציא ממשהו שלא אמרתי שאני מזלזלת ברבנים.

 

ושוב פעם הרב דרוקמן:

א' שוב פעם לא זלזלתי

ב' ומי אתה (אם כל הכבוד) מי אתה שתגיד מה הרב דרוקמן חושב?!? הרב דרוקמן מביע עמדה שהוא נגד מה שהולך פה אז איך אתה יכול להגיד מה הוא חושב??

 

תעשי, אבל על הנושא ובלי לברוח ממנו...הָיוֹ הָיָה

א. אני לגמרי מבין עניין, ומצטט את התגובה שלך לעיל: "מה שהולך פה זה חילול ה' ענק וזה בושה ולא יודעת אין לי מילים זה מזעזע שמלא רבנים תוקפים רב אחד מפרסמים את זה קיצור זה מזעזע גם אם אתה לא חושב כמו אז להשפיל?!?! להגיד לזרוק תפניני הלכה?!!? זה חוסר דרך ארץ זה השפלת פני אדם... זה פשוט מזעזע...אז שוב פעם, דרך ארץ קדמה לתורה, חילול ה' ,

זה ציטוט מדוייק שלך. לדעתך מי ש"מבין עניין" אמור לחשוב שזה בסדר? הוצאתי משהו "ממשהו שלא אמרת"? לא אמרת?? לזה את קוראת "לא זלזלתי"?


ולגבי הרב דרוקמן, אני באמת לא מבין מה את רוצה: מה זאת אומרת "מי אתה שתגיד מה הרב דרוקמן אמר"? אני מקשיב ורואה מה הוא אמר, על מה הויכוח? דיברת על להבין עניין, לא? אז תקשיבי ותביני עניין - תשמעי באזניים שלך מה הוא כן אמר ומה הוא לא אמר ואל תוציאי בשמו מה שהוא לא אמר. פשוט מאוד. זה לא שאני אומר בנבואה או משהו...

לאף חילוני אין מושג מי זה הרב מלמד כך שזה לא מעניין אותם.שפרינצא בוזגלו

ואם הם לא יודעים מי הוא כנראה שהם גם לא יודעים שיש בלאגן, ואם הם לא יודעים על הבלאגן איך יתכן חילול ה'?
אז במטותא מנך...

מי אמר לך?החיים מאושרים

את סתם מחליטה דברים 

אני לא סתם מחליטה דברים.שפרינצא בוזגלו


הרב מלמד הוא לא איזו סנסציה, מחוץ לציבור הדתי לאומי אף אחד לא מכיר אותו בכלל.
וזה שאת מכירה אותו לא אומר שכולם גם.

יוצא לנו לארח מלא בערב שבת חילונים ואני יודעת שהם גם מכיריםהחיים מאושרים

וסמכי על החדשות שהם דואגים לפרסת את זה מספיק טוב כשיש פיצוץ בעולם הדתי של הרבנים הם ידאגו לפרסת אותו...

כפרה עלייך, אני לא מארחת חילונים פה ושם, אני חיה איתם.שפרינצא בוזגלו

וחוץ מכתבה בווינט- נאדה. אף אחד לא שמע על זה.
אבל אני לא אתווכח איתך על עובדות כי זה קצת התיש אותי.
בכולופן מה שחשוב פה שזה לא חילול השם של ה' אלא חילול השם של הרב מלמד...

אני גם חיה איתם וגם מארחת אותם ב''ה...החיים מאושרים

ואני אומרת לך עובדה הם מודעים לזה את רוצה להתווכח אם המציאות בכבוד... אין לי מה להגיד בנוסף לזה

הרב יהודה שלוש: המתקפה על הרב אליעזר מלמד - שנאת חינםJewice


זה לא כתבה, זה סרטון של הרב עצמו שהוא מדבר, בואו תגידו לי שגם זה מזוייף…
בסדר, אז מצאת רב בית כנסת שמסכים עם הרב מלמד, כפיים.הָיוֹ הָיָה
(ושחושב שהוא בעל מידות יותר טובות מהרב אריאל וראוי לחנך אותו... אולי שיוציא שלטי חוצות: "מרן רשכבה"ג הגר"י שלוש מכריז: הרב יעקב אריאל והרב דוב ליאור הם סתם שונאי-חינם...)
אז הרב של הבית כנסת שלי דווקא חולק עליו, אז עשינו תיקו ביניהם?
מי הוא בכלל? הוא מתקרב לסדר גודל של הרב יעקב אריאל? של הרב דוב ליאור? של מישהו אחר מהחותמים?
שמעת עליו בכלל עד פרסום הסרטון הזה? הכרת איזה פסיקת הלכה שלו? הקשבת לאיזה שיעור רציני ממנו?
אנחנו לא ילדים קטנים שעושים אוסף קלפים של "רבונים" ורבים מי השיג יותר סרטונים...

דווקא הצורך של לשכת הרב מלמד להשיג גיבוי מאנשים כל כך זניחים ולא מוכרים, מוכיח לך היטב מה חושבים הרבנים המוכרים, שמשום מה - מהם לא הצליחו להשיג גיבוי, והוצרכו לנדוד עד לרבנים כל כך שוליים.
הוא לא רב בית כנסת חח…Jewice
הרב יהודה שלוש מכהן כרב שכונת משכנות זבולון בנתניה

הוא הבן של הרב דוד חיים שלוש שהיה רבה של נתניה

דוד שלוש – ויקיפדיה
כן הוא מתקרב לרבנים שכתבתJewice
כן שמעתי עליו כי אני הולך לפי אבא שלו זצ״ל
כן מכיר פסקים שלו
לא הקשבתי לשיעורים שלו כי בכללי אני לא מקשיב לשיעורים יותר מעדיף לקרוא, לרוב
לא מעניין אותי בן של מי הוא. זה לא אומר כלום עליוהָיוֹ הָיָה
אה, הוא גם רב של משכנות זבולון? וואו!
הרי ידוע שמשכנות זבולון זה שכונה ענקית וחשובה, שמי שמכהן בה כרב הוא בטח גדול לפחות כמו הרב עובדיה!!


בטח בכל השאלות הקשות בדור הולכים אליו! כל הרבנים עומדים בתור כדי להתייעץ איתו, בטח כשיש איזה שאלה של עגונה ישר רצים אליו! איך חשבתי בכלל אחרת...

שיתביישו להם החצופים האלה יעקב אריאל ודוב ליאור. מי הרשה להם בכלל לחלוק עליו! שונאי חינם שכמותם!
הם, ויהושע שפירא, ושמואל אליהו, ואליקים לבנון, ודודי דודקביץ... איזה חוצפנים מושחתים!
רק שהוא לא מקלל אותם או מפחית בערכםJewice
רק מקיים מצוות תוכחה. ואתה רק מוכיח שהוא צודק, מוסיף שמן למדורה, בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש
אה, הוא רק אומר שכל מה שהם עןשים זה משנאת חינם...הָיוֹ הָיָה
הבנתם, יהודים יקרים?
חשבתם עד היום שהרב יעקב אריאל הוא רב גדול שאמר את דעתו ההלכתית?
חחחח הצחקתם את הבן-של-הרב-של-חלק-מהמרוקאים!
הרב יעקב אריאל הוא סתם בנאדם עם שנאת חינם ששונא את הרב מלמד אז הוא רודף אותו!

גאוני, איך לא חשבנו על זה לבד?
זה לאו דווקא שנאה ממשית. תלמידי רבי עקיבא נקטפוJewice
מפני שלא נהגו כבוד זה בזה.
אתה באמת חושב שהם העליבו אחד את השני וקראו לשני בשמות כמו ילדים קטנים?
לא אז, אם אתה חושב שהפשט זה מה שקרה אתה ממש, אבל ממש לא בכיוון…
בואנהה הגזמתם הולך פה זילזול ברבנים!!!החיים מאושרים

שימו לב מה אתם כותבים יצאת מהקווים!!

ואף אחד פה לא עוקף שום רב שהזכרתם ואני משוכנעת בזה ב100%החיים מאושרים

אז חלאס לתת ביקור וגם ממש הגזמתם...

כפרה, לא משנה מי הרב שלך- תמיד יש רב גדול ממנו.שפרינצא בוזגלו

כך שלהגיד מי יותר ממי זה לא זלזול, זה פשוט מבחינה עובדתית, גם הרבנים עצמם יודעים שיש כאלו שיותר גדולים מהם. 
ככה זה תמיד בכל תחום. 

זהו, שיש כל מיני רבנים ו"רבנים" שלא מבינים שיש גדולים מהם...הָיוֹ הָיָה
וזו בדיוק הצרה 😅😭
מבינים שיש גדולים מהם.שפרינצא בוזגלו

השאלה מה גדולים מבחינתם.

לא. התכוונתי אתם כאילוהחיים מאושרים

נשמה כללית והזה באנגלית...

ואני פחדתי שאני לא מכירה מספיק רבנים 😅שפרינצא בוזגלו


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך