ספר על השואההיי זה אני

הבנתי שאני לא יודע מספיק על השואה והייתי שמח לקרוא ספר אמיתי על השואה 

אשמח להמלצות

(ספר לא ארוך מידי)

אני ממליץ על "אני מאמין"מנ-דוס


זה ארוך?היי זה אני

כמה דפים בערך?

..מנ-דוס

300עמוד בערך

אבל זה מחולק לסיפורים קצרים מהשואה.

 

 

ימח שם הנאצים.

אחלה תודההיי זה אני


עונה:א.י.

אין לי מושג בן כמה אתה.. אבל לפני כמה זמן קראתי את הספר "לולק" על הרב לאו, שהוא די לילדים/נוער אבל כתוב מאוד יפה ובצורה בוגרת. או הספר "אל תשלח ידך אל הנער" שהרב לאו כתב אבל באמצעו הוא נהיה קצת חופר כי זה נהיה יותר על התפקידים הרבניים שלו.

לכיתה ט' מתאים?היי זה אני

הספר לולק מתאים לכיתה ט'?

כמה עמודים בערך?

יש מצב לא בטוחה. אולי קצת צעיר (הספר, לא אתה)א.י.


התכוונת לומר שזה מתאים לגיל יותר קטן?היי זה אני


אולי. הוא עדיין ספר יפהא.י.


אוקיי אחלההיי זה אני

זה קצר?

נראלי שאני אקרא את זההיי זה אני

ממש תודה ❤

בכיף.א.י.


...14
אמרו לי שכדאי לי לקרוא אותו..
אבל לפי מה שהבנתי יש כמה קטעים לא משהו...
יש ספר של אתי אלבוים... שכחתי איך קוראים לוהחנונית


נערה באושוויץ. על אמא שלהא.י.


אז איך כאילו קוראים לספר?היי זה אני


נראה טוב..היי זה אני

תודה

האי הרחוב הציפורים. (אין לי מושג מה הרמה)א.י.


לא יודע מה רמת ה'זוועות'קולמוס הנפש.

שמורשית באיזה גיל..

 

אני קראתי המון, מגיל מאד צעיר.

אבל צריך לדעת כמה שיותר לדעתי.. ואפשר לראות משרשור קודם שפתחתי בנושא.

 

אכתוב כרגע מה שאני זוכר, [אין לי זמן כ''כ כרגע, אולי בהמשך יותר].

 

בכף הקלע - נראה לי של יחזקאל הרפנס- ספר מאד מאד מזעזע, עם תיאורים נוראים, לא מומלץ בגיל צעיר..

שימקה - של הרב דוד זריצקי - הוצא לאחרונה מחדש בהוצאת יפה נוף. - ספר מדהים!!

מומלץ מאד! אין תיאור זוועות כ''כ, יש תיאור רגשי שממש מכניס לספר. [לא כולם אוהבים את הכתיבה שלו, אבל מי שאוהב, לא יכול לעזוב את הספרים שלו, יש לו כתיבה ברמה מאד מאד גבוהה, בעייניי הספרים שלו הם הספרים הכי טובים שקראתי אי פעם, וקראתי הרבה מאד ספרים..] - עקרונית הנושא של הספר, הוא 'ילדים בשואה'..

 

ספרים בסיסיים? אין לי כ''כ מושג כזה, כל ספר על השואה הוא בסיסי וחובה לידיעה..

אז אני יכול לכתוב את כל הספרים שאני זוכר את השמות שלהם וקראתי אותם..

 

 

אולי זה יהיה בהרבה תגובות.. סורי.קולמוס הנפש.

כמובן, איך שכחתי, הסדרה של הרב משה פראגר.

'אח ואחות', סדרה מדהימה, יותר לילדים\נוער, אבל גם מבוגרים יכולים מאד להנות.

[לפחות מהחלקים הראשונים, כשקראתי את הסדרה, מאד נהנתי משני החלקים הראשונים, ופחות מהבאים {הסדרה בעלת 5 חלקים}, ולא הבנתי למה, אבל היה נראה שסגנון הכתיבה השתנה, אח''כ כשבדקתי, הסתבר שאת הראשונים, הוא בעצמו כתב. ואת שלשת הבאים, מצאו בכתבי יד בדירה שלו לאחר שהוא נפטר, ועיבדו את זה לספרים.. ועיבוד זה לא הכתיבה המקורית.]

בכל מקרה, לפחות שני החלקים הראשונים מומלצים מאד!

יש שמות שאני זוכר את הספר, לא זוכר ממש המלצה.קולמוס הנפש.

ז''א, לא ממש זוכר תוכן.

 

יש את 'הייתי בת 16 באושוויץ' - עקרונית סיפור על ילדה ששרדה את אושוויץ בגיל כזה, שזה מאד נדיר.

 

יש את הספרים של ק. צטניק. {יחיאל דינור} - ספרים די מזעזעים, לא יודע אם כדאי עכשיו, אולי עוד שנה שנתיים. בחלקם הבנתי שיש בעיות של צניעות, אני קראתי נראה לי 2 מתוכם. הספרים זה נראה לי - בית הבובות, פיפל, סלמנדרה, ואולי יש עוד, לא זוכר.

 

 

אפרופו ספרים לילדים על השואה-א.י.

מה אתם חושבים על "ניצחתי אותך אייכמן"?

ארוךך מידיהיי זה אני

2 הספרים הראשונים - סבבה לגמרי

 

מאחרי זה לקחו כאילו סרט של שעתיים ועשו מכל 10 דקות ספר...

כל חלק עם בקושי תוכן.... פשוט מריחה...
לדעתי הוא פשוט רוצה לעשות הרבה כרכים כדי שיקנו יותר..

...א.י.

לא רק זה- העובדות ההיסטוריות שם הן פשוט בלוף, ואת זה אומר אבא שלי שעשה תואר ראשון בהיסטוריה על השואה.

סדרה ממש מעצבנת

מעפן, כמו כל הספרים הדביליים שלו.קולמוס הנפש.


ספרים מסוג אחר, אבל בסיסי ויסודי!קולמוס הנפש.

שאני חושב שחובה לכל צעיר בימינו לדעת!

 

בנושא של יהודים מחוץ לארצות הכבושות ששתקו\השתיקו את נושא השואה.

לא הצילו\מנעו מאחרים להציל.

והגרוע ביותר, שיתפו פעולה עם הנאצים בצורה ממשית.

הנושא חשוב מאד, דווקא כי מנסים להשתיק אותו, אלו ספרים שמבוססים על דברים שלפני כמה עשרות שנים היו ידועים לכל, אבל בספרי ההסטוריה שמלמדים כיום בבתי הספר, לא כתוב על זה.

בספרי ההסטוריה היום, שכתבו את ההסטוריה, כותבים על אנשים שסייעו לנאצים, כגדולי המצילים, את המצילים האמיתיים, משאירים בצד.

כי ההפללה של הפושעים האמיתיים, מעמידה סימני שאלה אדירים, שאין למשתיקים תשובות עליהם, ובמקום לענות, ולעמוד מול האמת, עדיף להשתיק אותה ביד גסה.

ארגונים גדולים מסייעים לפשע הזה, בשתיקה, או בעזרה ממשית. ואני חושב שמחובתנו לדעת ולהודיע על זה, הדם של הנרצחים זועק על פשע ועוול כזה, שנעשה לדורות!

 

הטענות שבאו כאן בפורום בנסיון לדחות את הדברים הנ''ל, הם שהסיבה להעלאת כל העובדות האלו, הם אנשים שמתנגדים ל'ציונות'.

ובכן, גם אם באמת זה היה כך, הסיבה להעלאת העובדות לא משנה, העובדות הן כך, ונסיון להתעלם מהם בצורה כזאת, הוא אווילי וגובל בפשיעה.

 

אבל מקריאת ספרים שנכתבו בנושא, מוכח אחרת, רבים מהספרים [שלצערי לחלק עוד לא הגעתי, אבל הם שמורים אצלי בשמותם, ואני מחפש אותם כדי לקראם] נכתבו על ידי אנשים 'חרדים' שאכן בראותם את הפשעים האדירים, התנגדו לציונות.

אבל דברים רבים נוספים נכתבו\נאמרו על ידי עיתונאים, חוקרים, פרופסורים, שאין להם מצד עניין אחר סיבה להעלות את הדברים, לולי נכונותם, 

אני לא חושב שאני מתכוון להתווכח שוב כאן ע''ג הפורום על הנושא, {אלא אם כן ממש יהיה צורך..}

מי שמעוניין לדעת, יקרא ויחפש על הדברים הללו.

מי שמעוניין לטמון ראשו בחול. ולצעוק מרה על הדברים האלו, שייחר גרונו.. ובהצלחה לו.

 

הספרים האלו מבוססים ברובם, על פרוטוקולים [כך כותבים?] של ישיבות שנמצאים בארכיונים במדינת ישראל וחלקם הוצאו לאור, על נאומים שננאמו למול מאות אנשים, וכו' וכו', דברים מפורסמים וידועים, שהסיבה שהמון מאיתנו לא יודעים עליהם עד היום, היא בגלל שהקשר של השתיקה וההשתקה, הצליח ברובו. ולכן אני מרגיש שמחובי הפרטית לדעת על הנושא הזה כמה שיותר, ולספר הלאה. 

 

חלק מהספרים על הנושא {יש הרבה, אבל גם הם מושתקים ומוחבאים בספריות למיניהם..}

 

ספר מאד בסיסי - כחש, של העיתונאי בן הכט - על פרשת הבגידה של קסטנר, ועימו על פשעיהם של רבים ממנהיגי הסוכנות הג'וינט וכד'. - ספר לא עבה במיוחד, אבל הוא לא בנוי בצורה של סיפור.
{ההמלצות שאני כותב פה, הם לכל מי שאולי יראה את השרשור.. לא רק למי שפתח אותו}

הוא בנוי בצורה קצת כבדה, כשקראתי אותו לפני שנתיים בערך, הוא היה די קשה לקריאה בשבילי, וקראתי אותו טיפין טיפין, בשביל הידע, ולא כ''כ בשביל ההנאה מהספר עצמו. אבל עכשיו כשאני קורא אותו שוב, הוא דווקא די מעניין..

 

אות קין - 'סיכום\סיפור' של הרבה מהפרשות הקשורות עם הנושאים הנ''ל והשואה, מבוסס ברובו ככולו על עדויות שניתנו. על פרטוקולים,  וכו' וכו', מומלץ מאד!!.


טוב. הייתי באמצע לכתוב עוד משהו, אבל קוראים לי לעזרה פה בבית.. אז אכתוב בעז''ה בהמשך המשך..

בהצלחה בידיעת האמת..

 

 

 

יש עוד הרבה ספרים שצריך לשלוח בנושא הזהקולמוס הנפש.

הבעיה שכשאני כותב על הנושא הזה, גם אם אני רוצה, אני לא מצליח לכתוב בקיצור, אז זה לוקח זמן ומאמץ יותר, שלא תמיד יש..

 

ואם כבר כותב תגובה, אז כל ספרי יהושע אייבשיץ, ניתן למצוא לפחות את ההתחלה שלהם בחינם באוצר החכמה.

 

אשלח קישור להמלצה שנתתי על ספריו בשרשור אחר פה.

מומלץ מאד!

 

בין ספריו.

כערער בערבה - ספרו האישי, סיפור חייו כניצול שואה. 

סדרה, האשה בשואה - נראה לי 7 חלקים, משהו באזור. ליקוט על גבורתה היהודית של האישה בשואה, יפה מאד.

בקדושה ובגבורה 2 חלקים - ליקוט של קטעי סיפורים וכד' כתוב בצורה מאד יפה, על הגבורה היהודית בשואה, חובה לקריאה!

בקרובי אקדש - 'אסופה תיעודית על מעשים של קידוש ה'' '.

 

נ.ב.

עכשיו אני רואה שמשום מה יש גם את החלק השני של אח ואחות, באוצר החכמה, וכנ''ל, 80 העמודים הראשונים ניתנים לקריאה חינם.

 

 

כמה אתם יודעים על השואה? | ערוץ 7

 

כמה אתם יודעים על השואה? | ערוץ 7

 

 

זה גם נכוןא.י.

אנשים לא יודעים שמנהיגי היישוב היהודי בארץ ובארצות הברית העדיפו לדאוג לאנשיהם ולא לכל

יהדות אירופה, וישראל קסטנר "האיש שמכר את נשמתו לשטן"

אם זה מעניין מישהו על המשמעות - פודקאסטים - אתר הפודקאסטים הישראלי

את האמת שקשה לי לקבל את הטענות נגד קסטנרנעה ונדה

הוא הציל מאות אנשים, גם אם היו שם קרובי משפחה שלו, מה הבעיה בזה?? כל אדם אחר שהיה במקומו היה רוצה להציל את המשפחה שלו, זה הכי אנושי והכי מובן בעולם. למה אנשים אחרים קודמים לקרובי המשפחה שלו? הוא הצליח להציל 1,684 אנשים, הם וכל הצאצאים שלהם חיים בזכותו! מה פשר כל ההתקפות האלה נגדו? הוא עשה את זה בתיאום עם הנאצים, אז מה?? כל עוד הוא הצליח להציל יהודים לא אכפת לי איך הוא עשה את זה, העיקר שהוא הצליח!!! הוא היה אינטרסנט ומניפולטור, הוא פעל בנסיבות מאוד מסוכנות ועשה גם טעויות, אבל לדעתי אין ספק שהמטרה שלו הייתה טובה!

 

זה לגבי קסטנר.

 

לגבי הסוכנות - גם אני מאוד כועסת עליהם.

הטענות נגד קסטנרמהלכת בדרכה

נוגעות, בין השאר, לכך כי עשה יד אחת על מנת "להרדים" את יהדות הונגריה כדי שלא תתקומם או תנסה לברוח (ואני עוד לא מדברת על הדרך בה נבחרו נוסעי הרכבת). 

 

טענה נוספת נגדו היא שאחרי המלחמה הופיע כעד סנגוריה מטעם שני נאצים בכירים ובין השאר הטענה כי הצע=יג את מעשיו כאילו עשה אותם בשליחות היישוב והגופים הרשמיים. 

 

שיתוף הפעולה עם הנאצים גבה מחירים.נעה ונדה

מתוך ויקיפדיה: "קסטנר [...] טען כי לא ידע בוודאות על ההשמדה וטען שגם אם היה מזהיר אותם – לא היו יכולים להימלט או לארגן התנגדות. לדבריו הוא היה יכול רק לגרום לבהלה ולא היה מציל את מי שבסופו של דבר הצליח להציל. תמיר טען לעומתו כי "רכבת המיוחסים" ניתנה לו תמורת שתיקתו לגבי ההשמדה". בין אם הצדק עם קסטנר ובין אם הוא עם תמיר, לא נראה שקסטנר רצה ברעת היהודים. בואו לא נשכח שבמקומות אחרים בהם היה ברור שהולכת להיות השמדה יהודים בחרו בנאיביות להישאר.

 

כשאמרתי שהוא עשה גם טעויות (חמורות מאוד) התכוונתי לסנגוריה שלו. כמו שאמרתי, שיתוף הפעולה עם הנאצים גבה מחירים.

אני רק אשמח אם יפסיקו להשתמשמהלכת בדרכה
בויקי כמקור. ויקי נחמדה כרקע כללי או אפילו כבסיס. יש כתיבה הרבה יותר רצינית על הנושא הזה.
אין צורך ביותר מזהנעה ונדה

הציטוט מויקיפדיה היה שטחי מאוד ונגע בקווים כלליים רק בנקודה שרציתי לציין.

 

רק מציינת שהידע שלי על הפרשה הוא משיעורי היסטוריה ולא מהויקיפדיה.

..קולמוס הנפש.

בנוגע לתגובה הקודמת, ולתגובה הזו.

 

א. ויקיפדיה אינה מקור אמין או מוסמך כל כך, כל אחד יכול לערוך אותה כרצונו, היא טובה פעמים רבות לדברים שאין לאנשים כ''כ אינטרס לשנות פעמים רבות, אבל במקומות אחרים, היא מקור שצריך לבדוק טוב טוב את מה שהוא אומר.

 

ב. בשביל לדבר על נושאים כאלה, צריך לדעת על מה הם עומדים..

ולכן במבט שטחי וברפרוף על הנושא, אני יכול להבין משהו שחושב שקסטנר הוא איש 'טוב ומסכן',

אבל על נושאים כאלה, א''א לדבר בצורה שטחית..

ולכן אני ממליץ לדוגמא לקרוא את הספר כחש, של העיתונאי 'בן הכט'

ספר מאד מאד בסיסי ויסודי בנושא הזה בתור התחלה, כדי להבין לפחות את הבסיס והעקרונות שדוברו במשפט קסטנר, {בגיל 15 קראתי פעם ראשונה, לא כ''כ היה כתוב בצורה שעניינה אותי, קראתי ודי אילצתי את עצמי לקרוא עוד ועוד, כדי לדעת, עכשיו אני בן 17, וקראתי שוב, נהניתי מאד מהכתיבה, היה חזק ביותר..}

 

ג. כבר כתבתי שויקיפדיה אינה מקור אמין כ''כ, בפרט בנושאים כאלה, אבל בכ''ז אתייחס לקטע שצוטט.

במשפט קסטנר הודה בפירוש, {בכללי הודאותיו היו ע''י תמרונים מבריקים של העו''ד תמיר, ולא ממש מרצונו הטוב.. בלשון המעטה.} כי ידע לאן הרכבות מובלות, ובכ''ז לא סיפר לאף אחד לאן הן הולכות, ואף שכנע אחרים ש'הם הולכים למקום טוב'. [הודאתו כתובה בפרוטוקול של המשפט, כך שאני לא יודע על מה 'ויקיפדיה' מתבססת בטענתה ש'לא ידע בוודאות על ההשמדה', אמנם הוא ניסה לטעון כך בהתחלה, אך בסוף הודה על כך, או שמי שכתב את זה קרא רק את תחילת הפרוטוקול, או שהיה לו אינטרס מסויים?

 

ולגבי הטענות הבאות, שוב, לא רואה צורך להתחיל ולהעביר ע''ג הפורום את כל הספר, הספר 'כחש' בתור התחלה מסביר את התשובות לכל מה שמעלים בעדו, בצורה ממש נפלאה..

הספר לא קשה כ''כ להשגה, פשוט לקרוא אותו, ולא ברפרוף, אלא מתוך נחת וקריאה ברוגע..

ספר מאד מעניין.

 

@@נעה ונדה

@נעה ונדה

נראה לי שלא הולך לי התיוג.. לא נורא.

...נעה ונדה

א. לגבי ויקיפדיה ראה את תגובתי ספר על השואה | ערוץ 7

ב. אני מבינה למה אתה מפנה אותי לספר, אבל אהיה מספיק כנה כדי להודות שהנושא לא מספיק חשוב לי כדי שאני אקרא ספר שלם עליו. אני באה להתדיין ברמה הכוללת והדי שטחית, אם זה לא מספיק בעיניך - אפשר שנסיים את הדיון כאן. סתם כי פשוט אין עניין.

ג. תיארתי לעצמי שהטענות של קסטנר הן שטויות (במיוחד כי יש כלל ידוע של מורים: אם תלמיד ממציא יותר מתירוץ אחד סימן שאף אחד מהם לא נכון), לכן אמרתי שלא משנה אם הצדק איתו או עם תמיר (שפשוט הוא שתק כדי שיאשרו לו את עסקת הרכבות) - לא נראה שהייתה לו כוונה רעה, שהוא רצה ברעת היהודים. הוא היה צריך לבחור בין התראה מפני תכניות הנאצים (כשלא בטוח שהיו מאמינים לו, וגם אם כן, לא בטוח שהיו מבינים את חומרת המצב) לבין הצלה בטוחה של מאות אם לא אלפי יהודים. יתכן שהוא טעה, אולי אפילו טעות חמורה שהייתה נגועה באינטרסים אישיים, וגרם בכך ליותר מוות מאשר חיים, אבל שוב - אני לא חושבת שזה היה מרוע.

אשמח אם תעלה כאן כמה טענות רלוונטיות מהספר שהזכרת, אני פתוחה ומוכנה להשתכנע.

 

נ.ב. חייבת לציין שהופתעתי לגלות שאתה בן 17.. לפי הרמה של התגובות הייתי בטוחה שאתה בסביבות גיל 20.

...קולמוס הנפש.

א. איכשהוא היה לי זמן להכנס עכשיו.. אבל עקרונית כנראה ששוב לא אהיה פה עוד די הרבה זמן, אז אם אני לא עונה, זה לא כי ברחתי.. סורי מראש.

 

ב. אוקיי, אבל עדיין, חושב שבעניינים כאלה, אפילו קצת להסתמך על ויקיפדיה זה לא נכון, ולגבי הידע מהשיעורי היסטוריה, ללא הרחבה, וכפי שכבר כתבתי לעיל, לצערי גם הם, ואולי עוד יותר הם, לא מקור, כיוון שכיום הספרי היסטוריה המלומדים בבתי ספר, נכתבו ושוכתבו ע''י אנשים עם אינטרסים מסויימים, וכמו שמעלים כמה שאלות מטרידות על העניין בספר 'אות קין' של מ. וזלמן.

 

ג. אהפוך קצת את הסדר בתשובה שלי, לגבי מה שאת כתבת, וחייב להביע צער גדול על זה שהנושא הזה לא מספיק חשוב ומעניין אנשים היום, כדי להשקיע בכדי לדעת עליו, ובאמת, כפי שכבר כתבתי, על הנושא הזה א''א להתדיין [לדעתי] בדיון שהוא ברמה שטחית, ולכן אם זו המטרה, אולי כדאי מראש באמת לוותר על הדיון..

 

ד. בקשר למה שאמרת על קסטנר, שוב, בלי לדעת לעומק, א''א לכתוב על הנושא הזה..

כי אנחנו לא מדברים על מה ש'נראה לנו', שעל זה יכול להיות דיונים מאד מעניינים גם כשהנושא מדובר בשטחיות, אבל כאן מדובר על עובדות, היה כך, או לא היה כך, ולכן, כדי לדבר על עובדות, צריך לקרוא קצת, ולדעת עליהם קצת יותר.. ולא ממקורות שיש להם אינטרסים.

אנסה לסכם בשורה, כיוון שמדובר ב'עובדות', ולא ב'מחשבות', אין אפשרות לדון על הנושא בלי לדעת אותו לעומק קצת. כיוון שבדיון כזה, אין כ''כ משמעות ל'מחשבות' שלא מתבססות על 'עובדות'.

{ אני מאד מאד עייף, ולא כ''כ מרוכז, מקווה שמצליח להבהיר את עצמי, כי נראה לי שכתבתי קצת מבולבל באותיות האחרונות..}

 

ה. שוב, הספר הוא ארוך, הטענות הם רבות, המילים שלי מועטות, והכשרון שלי מאד מוגבל..

לא רואה שיהיה מזה תועלת, אם אתחיל להעלות טענות חזקות, יפות, במילים שלי, ללא כל הרקע שגורם להבנה, ויתחילו פה דיונים ארוכים ללא סיום, שלא יובילו אף אחד מאיתנו לחקר של משהו אמיתי.. {פתרון אם לא רוצים לקרוא את הספר? אין לי כרגע, אבל זה בטוח לא זה.}

 

נ.ב. 

א. תודה רבה..

ב. אני לא כזה זקן ורציני בחיים האמיתיים, אז אולי זה לא מחמאה? ;)

פה עד שאני מגיב, אפשר קצת להיות רציניים..

אפשר לראות איך הייתי מגיב בתחילת הזמן שלי בפורומים, ולראות שאני קצת יותר משתולל לפעמים..

אולי צריך לחזור לעשות את זה מדי פעם גם עכשיו..

..נעה ונדה

א. אוקי הכל טוב

ב. אני עושה בגרות חרדית. יש להם ספר משלהם לבגרות בהיסטוריה, גם הוא מוטה?

ג. כן זה עצוב, זה נכון.. דרך אגב עדיין לא ענית לי על זה .. - נוער וגיל ההתבגרות

ד. צודק, עדיף באמת לא להביע דעה כל עוד אין מספיק ידע.

ה. אני באה ממקום שמחפש אמת. לדעתי אתה יכול להעלות פה טענות וזה אפשרי להתדיין פה ולהגיע למסקנות אמיתיות.

 

נ.ב. עדיף שתיקח את זה כמחמאהקורץ

תקראי את כחש.קולמוס הנפש.


אגב, זה קצת עצוב גםקולמוס הנפש.

שהרבה שרשורים שטותיים אחרים, תופסים המון תגובות.

אבל שרשור כזה, ?

קצת עונים, וקצת תגובות..

אולי זה אמור להזיז משהו אצלנו בנושא הזה?

כנראה שאין הרבה איכותייםא.י.


שאין הרבה ספרים?קולמוס הנפש.


...א.י.

קראתי בשבת את הספר "שבילים קטועים"  על נער, נערה וילד בן 5 שבורחים מעיירה ברומניה ליערות ומצטרפים לקבוצה של צוענים שאיתם ברחו במשך כשנה. מבחינת שפה, הספר נקי ומתאים לקרוא בשבת...

ממש ממליצה!!

 

תודה על ההמלצה.קולמוס הנפש.


יש את דגלים מעל הגטומהלכת בדרכה
של משה ארנס על השתתפות האצ"י במרד והספר בית בזכוכית על הצלת יהודים בהונגריה. דניהם ספרים יותר מחקריים ופחות עלילתיים אבל מרתקים.

וכדאי להתעלם מספרים עם אוריינטציה חרדית שמאשימים את כל העולם ואין להם מילת ביקורת כמובן על נטישת האדמו"רים את צאן מרעיתם.
השורה האחרונה, פשוט מגעילהקולמוס הנפש.

[בלי קשר לתגובה, כדי למנוע חשש\חשד, אני כעת בחו''ל, ושבת יוצאת פה יותר מוקדם מהארץ, ולכן כותב כאן לפני יציאת שבת בארץ]

 

 

ואפילו לא נכונה..

כמה ספרים חרדיים קראת על נושא של השואה?

את רוצה שאכתוב שורה של ספרים חרדיים על השואה ותגידי לי מתוכם מה בדיוק תואם למה שאמרת?

וניצולי שואה חרדים שכתבו ספרים על השואה שעברה עליהם?

אני חושב שהתגובה שלך די מקוממת וראוי להתנצל עליה.

 

סתם לדוגמא, אם קראת בכלל את הספרים הללו. שאת רובם {או כולם, איני זוכר בדיוק} כתבו אנשים חרדים.

אלו ספרים שקראתי שאני זוכר כרגע.

'זעקת מעונה' - {השם משפחה מרוקו, לא זוכר את שמו הפרטי}

'לחיות, לזכור, לספר'.

'שימקה' - הרב דוד זריצקי

'כוס היגונים'

'אני מאמין'

'בקדושה ובגבורה' - יהושע אייבשיץ

'האשה בשואה' - יהושע אייבשיץ

'כערער בערבה' - יהושע אייבשיץ

'בכף הקלע'

'לא לבד'

'לך לך בני' {אני לא בטוח שזה על השואה, כך זכור לי}

'הרוח שגברה על הדרקון'

'אח ואחות' - הרב משה פראגר

'אלה שלא נכנעו' - הרב משה פראגר

 

 

 

קראתי את חלקם ועוד רבים אחריםמהלכת בדרכה
ומי שחושב שיכתוב משפט על שת"פ של יהודים עם ההשמדה ולא יזכה בתשובה בסיפור ההצלה של הסאטמר רבע (רכבת קסטנר) ושל הרבע מבעלז (דרשת שבת נחמו) טועה
עדיין לא ענית, ולא התנצלת את ההתנצלות הדרושהקולמוס הנפש.

על ההכללה שהכללת את כל הספרים הנ''ל, ועוד המוני ספרים של ניצולים קדושים שכתבו על השואה שעברה עליהם, ולא התנצלת על הלעז שהוצאת עליהם.

 

{האם קראת את כל מה שכתבתי?

במה שכתבתי דיברתי בדיוק גם על אנשים כמוך, וההכחשה שהם מנסים לעשות לזה..

במקום ספרים, שכתבו אותם לא רק חרדים, אלא פרופסורים רבים, וכו' וכו'

שמבוססים על עובדות היסטוריות, שמבוססים על דברים שהיו ידועים לכל

על נאומים שנאמרו למאות אנשים, על פרטוכולים של אותם אנשים שאמרו את הדברים.

במקום כל זה, כשרוצים להתכחש למשהו, זה הכי קל בעולם..

הופכים את כל זה ל'ספרים של חרדים שמאשימים את כולם'

אני חושב שזה עליבות ורדידות היסטורית להתבטא כך.

ועוד אם קראת את כל מה שכתבתי בתגובה שם, כבר התייחסתי מראש לטענות כאלה, כי ידעתי מראש מה תהיה תגובתם של הטומנים ראשם בחול..}

 

 

ועוד לא עבר בך ניד עפעף בשורה שכתבת בתגובה הנ''ל, כשכעסת על מעשים ספיציפיים שקרו, שעליהם יש לדון האם לפי התורה שלנו {שצריך להיות ברור, שזה הדבר היחיד שאמור להניע את מעשינו, ולא אף רגש אחר!} כשאדם יכול להציל את עצמו ממוות, והדבר לא על חשבון חיי אחרים, גם אם הוא מאד רוצה, האם בכלל יש לו זכאות לפי התורה שלא לעשות את זה.

חיי האדם אינם שלו, ולא ברצונו ניתנו לו, ולא ברצונו יינטלו ממנו.

אבל זה נושא לדיון אחר.

על אותם רבנים קדושים, לא הפריע לך להוציא לעז ללא הכרת הסיפור המלא, וללא בדיקת הפרטים ומה שהיו צריכים לעשות מהתורה.

אבל המשכת, ובמשפט שאמרת, הכללת בדברייך את כל גדולי ישראל ואדמו''רי החסידות שהיו באותה תקופה, ש'הפקירו' את צאן מרעיתם.

האם אני צריך להראות לך עד כמה המילים האלו, חוץ מהיותם חוצפה נוראית, כל כך לא מדוייקים היסטורית?

 

האם את לא חושבת שבנוגע לגדולי ישראל כ''כ, דרוש מעט יותר כבוד?

האם את חושבת שאדם שהציל את עצמו {אני שוב, לא נכנס כרגע לעצם הסיפורים שהזכרת, אלא לעניין הכללי}, ממוות בטוח, כשלא הייתה לו שום אפשרות להציל אחרים יחד איתו. ועשה זאת לפי חיוב התורה הקדושה על האדם להציל את עצמו.

האם אדם כזה דומה לאנשים שבגללם נרצחו מאות אלפי יהודים במזיד?

האם אדם שנמצא תחת שלטון הנאצים וברח כדי להציל עצמו ממוות,
דומה לאנשים שנמצאים בארצות אחרות, ומונעים משיקולים פוליטיים ואחרים, כל אפשרות של הצלה מהיהודים הכבושים ע''י הנאצים?

אני חושב שצריך להתבייש בתגובה כזאת, ועדיין לא מאוחר.

אם כבר כתבתי שמות של ספרים.. אכתוב המלצה על חלקקולמוס הנפש.

'זעקת מעונה' - {השם משפחה מרוקו, לא זוכר את שמו הפרטי אולי יעקב.} - ספר מאד יפה, כתוב מאד יפה ע''י הניצול. סיפור הצלתו בשואה, ופגישתו עם בנו שאיבד בשואה לאחר 50 שנה!

'לחיות, לזכור, לספר'. - נראה לי של 'לאה קאופמן', ניצולת שואה שהפכה למחנכת גדולה, כותבת את סיפור חייה בשואה בתור ילדה בטרנסיסטריה, ומספרת על החינוך של אמה שהציל אותה בשואה ולאחר מכן.

'שימקה' - הרב דוד זריצקי - כבר כתבתי המלצה קודם, מומלץ ברמות!

'כוס היגונים' - לא זוכר.

'אני מאמין' - זוכר קצת, נראה לי על ה'אמונה בשואה' ואחריה, אבל אני לא בטוח

'בקדושה ובגבורה' - יהושע אייבשיץ - כתבתי כבר המלצה קודם, מומלץ מאד כמו כל ספריו של יהושע אייבשיץ.

'האשה בשואה' - יהושע אייבשיץ - כתבתי קודם כבר המלצה

'כערער בערבה' - יהושע אייבשיץ - כתבתי כבר קודם המלצה

'בכף הקלע' - כתבתי כבר קודם המלצה

'לא לבד' - לא זוכר כרגע על מה מדבר בדיוק, בכללי נראה לי סיפור של ניצולת שואה

'לך לך בני' {אני לא בטוח שזה על השואה, כך זכור לי}

'הרוח שגברה על הדרקון' - אם זכור לי טוב, סיפורם של 'בנות בית יעקב', בשואה. לא סיימתי את הספר, ואני בחיפושים אחריו כדי לקרוא, קראתי רק חלק, מה שקראתי היה כתוב בצורה מאד יפה, והמליצו לי עליו הרבה.

'אח ואחות' - הרב משה פראגר - כתבתי כבר המלצה, כל הסדרה מומלצת מאד, אבל בפרט שני החלקים הראשונים, עקרונית לגיל של ילדים\נוער, אבל יכול להתאים גם למבוגרים.

'אלה שלא נכנעו' - הרב משה פראגר - על תנועת המרי החסידית, התנגדותם לנאצים, הלמידה שלהם בתנאים לא אנושיים וכו', ועל המנהיג שלהם, אם זכור לי טוב, שמו מאת'ס סוצ'וביס {או משהו כזה קורץ}

יש גם הדוד הטוב של רולי ספר מהמםהילת ההילות

ויש בהפציע השחר שקראתי זה מספר על אחרי המלחמה אם אני לא טועה  זה המשך לספר

כוכב בהעלטה שאותו לא קראתי ...

 

יש פה הרבה דברים מעניינים מאד וחשובים לקריאהקולמוס הנפש.
יום השואה זה י׳ בטבת ולא כ״ז ניסןJewiceאחרונה
ע״פ ההלכה ולא ע״פ החילונים הכופרים הרשעים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך