ו' אייר 21:56

תקשיבו אני חדשה פה וזה בכלל חשבון של אחותי אבל תשמעו יש לי כמה חברות שהולכות כל הזמן עם טייץ ארוך כמובן מתחת לחצאית שתמיד מתחת לברך וכל הזמן זה חורף קיץ מעיין אולפנה ה כ ל ושאלתי אותן למה כאילו אם זה עיקרון /חסידות/ או לא יודעת ולא ממש הבנתי את התשובה קיצר יש פה מישהי שיודעת מה הסיפור של זה ומוכנה להסביר? זה ממש חשוב לי וממש ועניין!!

ו' אייר 22:10
גמני הולכת ככה לפעמים

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ו' אייר 22:42
לפי ההלכה צריך לכסות את השוק, ויש רב אחד (שעכשיו שכחתי מי הוא🙈 אבל הוא אשכנזי בעיקרון) שפוסק שהשוק זה החלק העליון של הרגל, ורוב הבנות כיום מסתמכות עליו הולכות עם חצאית שלושתרבעי.

אבל הרב עובדיה אומר שצריך לכסות את כל הרגל כי השוק זה החלק התחתון, ולכן בעיקרון ספרדיות צריכות ללכת עם מקסי או עם טייץ ארוך (לפיו אין צורך לכסות את *כף* הרגל אלא את השוק, ולכן יש הרבה ששמות פשוט טייץ במקום גרביים...)

יש גם בנות ששמות סתם מנוחות או סטייל..
אבל בגדול כן יש עניין ללכת עם טייץ

רואי שחורות תמיד בוכים שבין הפרחים יש חוחים, ומכירי טובה שמחים שבין חוחים ישנם פרחים.
פרח

 

אתם יודעים מי היה בפתח, ואכמ"ל.

 

שלופשלוך
 

ו' אייר 23:21
ע"פ הגמרא - שוק באשה ערווה.
הווי אומר שאשה צריכה לכסות את השוק...

המשנה ברורה (החפץ חיים) הוא היחיד שסובר שהשוק הוא החלק שמעל הברך, ולכן החיוב הוא חצאית שמכסה עד הברך.

כל שאר הפוסקים אומרים שהשוק הוא מתחת לברך ולכן יש לכסות אותו,
כאן נחלקו אם ע"י גרביים (ובאיזה עובי,) אם לכסות גם את כף הרגל, או ע"י טייץ ארוך וכו'

בגדול - החיוב הוא פשוט לכסות את השוק.

"אִי-אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם כִּי אִם כְּשֶׁיַּתְחִיל בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ, וְלִפְעָמִים צְרִיכִין כַּמָּה הַתְחָלוֹת אֲפִלּוּ בְּיוֹם אֶחָד."

 

* *

ח' אייר 17:17
פשוט זה כבר נהיה סטייל
כ"א אייר 19:26


כ"ב אייר 17:47

תכלס אני גם כזאת

לא יודעת למה.. פשוט מרגיש לי יותר בנוח כזה.. את יודעת אם החצאית מתעופפת וזה ;)

טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

כ"א אייר 21:28

בעיקרון זה הגרביים שלי

שו"ת הלכות צניעות שחשוב לקרוא: שו"ת על הלכות צניעות

"האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שצ"ה). "בבטחה יכולים אנו להשקיף על היחס הכללי של הכל, וממילא על הפעולה שהכל מתפעל מן הכל, והכל פועל על הכל. אין לנו אטום גשמי, ולא שרעף רוחני, שאיננו פועל ונפעל על מלא ובמלא כל" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שנ"ה).

כ"ב אייר 20:56

אני חושבת שזה א. מבליט חלקים בגוף

ב. זה מראה את הצורה של הגוף, שזה בעצם הקטע של החצאית ולא מכנסיים.. שלא ייראו בדיוק את הצורה.. נראלי (:

טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

כ"ב אייר 21:06

אבדוק (:

טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

כ"ב אייר 21:21
ונתקלתי במאמר על הלכות צניעות של הרב מלמד והוא כתב כך:
למדנו ששוק הוא מקום שאישה צריכה לכסותו. ומאחר שלדעת רוב הפוסקים, שוק הוא החלק שבין הברך לקרסול, ממילא מובן שעל האשה לכסות את כל רגלה עד לקרסול. אבל אין צורך לכסות את כל הרגל דווקא על ידי שמלה, אלא די שהשמלה תגיע עד לאחר הברך, ולמטה מזה תלבש גרביים או גרביון. חשוב להדגיש, שגרביון מועיל רק לחלק התחתון של הרגל, כלומר למה שבין הברך לקרסול, אבל כמובן שגרביון לא יועיל לכיסוי הירכיים, היינו למה שבין הברך לגוף. משום שהירכיים הן מהאברים האינטימיים ביותר, שהצניעות מחייבת שיכוסו בשמלה או בחצאית, כדי לטשטש את צורתן. אבל את מה שמתחת לברך ניתן לכסות, כאמור, על ידי גרביים או גרביון, וכך הרגל כולה עד לקרסול תהיה מכוסה. זוהי אכן דעת רוב הפוסקים.

@נשמתי פלא, ענה לך על השאלה
כ"ג אייר 00:08


טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

כ"ב אייר 21:21

או ממש פסוק שאומר על זה.. אבל קראתי קצת אז לפי מה שהבנתי ככה-

מקור המילה צניעות זה להצניע, להסתיר.. והבגדים הצמודים מבליטים, שזה די ההפך..

והמידה של בנות ישראל זה צניעות, ענווה.. (: 

אבל באמת לא מצאתי את המקור.. אולי אחרות ידעו (:

טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

כ"ה אייר 22:45

זה מה שמצאתי:

 

שוק מכוסה בגרב הוי ערוה

 

מובא בספר הצניעות והישועה שמביא ר' חסדא ראיה מהפסוק (ישעיה מ"ז): "גַּלִּי שׁוֹק, עִבְרִי נְהָרוֹת" ומבואר בגמרא (יומא ע"ז ובתוספות ישנים (שם ד"ה עובר) וברמב"ם (הלכות שביתת עשור פ"ג ה"ו) ובשלחן ערוך (או"ח סימן תרי"ג סעיף ה') שעוברים במים בבגדיהם, ואם כן בעברן בנהרות לא פשטו את האנפלאות (גרביים) מעל רגליהן, אבל את הבגד הארוך (השמלה) מגביהות במים, כפי שפירש רש"י (ברכות ס"א, ד"ה אחורי אשה): כי בגדה מעכב ההילוך במים כמובן, ואז ראו צורת שוקיה המכוסים באנפלאות, ועל זה אמר הכתוב: "תִּגָּל (תִּתְגַּלֶה) עֶרְוָתֵךְ גַּם תֵּרָאֶה חֶרְפָּתֵךְ", הרי שגילוי צורת השוק בכיסוי אנפלאות נקרא ערוה.

 

וכך כתב בספר הצניעות והישועה: "לפי שבעוה"ר נפלה עטרת ראשינו (עטרת הצניעות) אוי נא לנו כי חטאנו (איכה ה' ט"ז) וירוד ירדנו מטה מטה ר"ל, אוי לעיניים שכך רואות, הפריצות הנורא ר"ל, שגם בנות ישראל חרדות לובשות בגדים קצרים עד סוף הירך ויותר מעט, ורואין גילוי שוקיהן, והצנועות מתחסדות עם קונן, לכסות באנפלאות, ואיגלאי מילתא למפרע, שחז"ל הקדושים ברוח קדשם הזהירו על זה מאז, דשוק באשה ערוה, היינו גילוי תואר השוק, אפילו במכוסה כנ"ל, אבל הראשונים בימיהם, שלבשו כל נשי עולם, בגדים ארוכים עד למטה, ולא יזכר ולא יפקד שום רמז דרמיזא לשנות ולקצר ח"ו, לא יתכן אז כלל, לחשוד את בנות ישראל שימצא כזה, לפרש מאמר חז"ל שהזהירו על זה, חס מלהזכיר ודוק (ומוכח)".

 

(תורת אמת, תבורך מנשים).

 

כמו שכתב הרב אבינר - לפי הפוסקים שהשוק הוא מתחת לברך - אין שום היתר להסתפק בחצאית עד אחרי הברך וגרביים! גרביים הם רק חומרה לפי הפוסקים שהשוק הוא מעל לברך!

העניין לדעתי הוא מובן מאליו. מישהו חושב להתיר חצאית צמודה? כמובן שלא! למה? כי זה צריך כיסוי. השוק גם צריך כיסוי? אז ברור שגם הוא צריך להיות לא צמוד.

זה מגיע ממקום נטו שכלי, כל התקוממות מהצד הרגשי היא מובנת לחלוטין, אבל אין מקום להתווכח איתה.

"האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שצ"ה). "בבטחה יכולים אנו להשקיף על היחס הכללי של הכל, וממילא על הפעולה שהכל מתפעל מן הכל, והכל פועל על הכל. אין לנו אטום גשמי, ולא שרעף רוחני, שאיננו פועל ונפעל על מלא ובמלא כל" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שנ"ה).

כ"ה אייר 22:49

מתוך השו"ת שהבאתי:

 

ש: שאלה נוספת, האם מותר שהחצאית תהיה 10 ס"מ או 15 ס"מ תחת הברך, והשאר יהיה מכוסה בגרביים?

ת: תלוי. אם אנו פוסקים שזה אורך מספיק לחצאית, אז הגרביים הן חומרה. כמובן צריך גרביים בצבע צנוע לא רועש, לא מושך עין, לא עם כל מיני דוגמאות, ולא בצבע העור. אך לפי רוב הפוסקים שצריך כיסוי למטה, גרביים אינן מספיקות, אלא צריך חצאית ממש עד למטה.

ש: אבל גרביים מכסות?

ת: בגד צמוד לגוף אינו נחשב כיסוי, כיון שצורת הגוף ניכרת. לכן כאשר אשה אבלה קורעת בגדה העליון, ומתחתו יש בגד צמוד, אסור (טור יו"ד שמ. ב"ח. ש"ך). ובפירוש כתב בעל התניא שלא די בגרביים (שו"ע הגר"ז סוף סי' שמ מהוד"ב).

ש: אבל עובדה שנשים מאוד חרדיות לובשות חצאית ארוכה מאוד ומשלימות עם גרביים?

ת: אבל עובדה שגדולי ישראל צועקים על זה (ספר בגדי תפארתך 54-52).

"האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שצ"ה). "בבטחה יכולים אנו להשקיף על היחס הכללי של הכל, וממילא על הפעולה שהכל מתפעל מן הכל, והכל פועל על הכל. אין לנו אטום גשמי, ולא שרעף רוחני, שאיננו פועל ונפעל על מלא ובמלא כל" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שנ"ה).

כ"ה אייר 23:20
וואו איזה קשה זה שיש כל כך הרבה דעות בהלכה ולכל דעה יש את הביסוס שלה ככה שזה נורא מבלבל...
כ"ה אייר 23:55


"האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שצ"ה). "בבטחה יכולים אנו להשקיף על היחס הכללי של הכל, וממילא על הפעולה שהכל מתפעל מן הכל, והכל פועל על הכל. אין לנו אטום גשמי, ולא שרעף רוחני, שאיננו פועל ונפעל על מלא ובמלא כל" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שנ"ה).

כ"ו אייר 00:28
כ"ו אייר 14:29

ואז ללכת אחריו עד הסוף, לא רק בדברים שאת מסכימה איתם. אלא אם כן הוא אומר דברים שסותרים את ההלכה הפשוטה...

"האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שצ"ה). "בבטחה יכולים אנו להשקיף על היחס הכללי של הכל, וממילא על הפעולה שהכל מתפעל מן הכל, והכל פועל על הכל. אין לנו אטום גשמי, ולא שרעף רוחני, שאיננו פועל ונפעל על מלא ובמלא כל" (אורות הקודש חלק ב' עמ' שנ"ה).

כ"ה אייר 22:12

וואי האמת שאני גם מסתובבת עם טייטסים כל הזמן

כן יש לזה מקור הלכתי בעיקרון, אני ככה נטו מנוחות

כזאת אני - מבשרת

ט' סיוון 23:23

פשוט הולכים עם מקסיבוכה/צוחק

סתםסתם אשריכם שאתם מבררות צדיקות!!!

בעקבות זה אני בעד להתחיל לעשות כאן כל איזה שבוע לפתוח שירשור משהו בהלכה וזה יכול להיות מעניין וזה גם יכול ממש לעזור לנו לברר תדרך שלנו ולגלות דברים חדשים...
מי בעד???

*😀אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך-

תן לחיוך שלך לשנות את העולם😀*

אחיה ערקי ז"ל

 

 

ט' סיוון 23:37


טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך

ט' סיוון 23:43


*😀אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך-

תן לחיוך שלך לשנות את העולם😀*

אחיה ערקי ז"ל

 

 

ט' סיוון 23:51


טוב ה' לכל *ולכולם*!! 

תמיד פה אם מישו צריך משוחצי חיוך