אהלן! מה עושים עם ילדים חכמים מדי?ניקכמעטבליראש
הגננת עכשיו אמרה לנו שבקצב הזה לבת שלנו לא יהיה מה לעשות בגן חובה..היא כבר יודעת לכתוב ולקרוא את כל הא.ב וגם מתחילה להרכיב משפטים וחרוזים לבד.
היא ממש רוצה ללמוד עוד, אבל מפחדים שיהיה לה משעמם.
גם עכשיו וגם בעתיד.
מצד שני חבל על הפוטנציאל.
אז מנסיו שלכם, מה עדיף? ללמד אותה כבר הכל, או לקחת את הזמן לאט?
תודה רבה!

כ/
עונה..הילושש

אממ.. יש לי אח כזה.. 

כשהיה תינוק- התפתח ממש לפי הספר, הגיע לגן כשיודע הכללל! כל היום ספרים וכו'. אמא שלי ככ התלהבה העלו אותו כיתה א בגיל 5. התחיל ממש טוב. 

אני לא יודעת להגיד אם זה קשור אבל מה שקורה עכשיו כהוא כבר מסיים תיכון אוטוטו, 

הוא נראה לי עדיין לא התבגר. כולם חורשים ולומדים לבחינה והוא שאנן.. מעדיף לנגן בגיטרה, מעדיף לעשות מליון דברים יום לפני בגרות. 

לעומת זאת, בת דודה שלי בגילו, חיכו איתה שנה לכיתה א ומרות שהיא ממש ממש ממש לא חכמה, היא יודעת להתאמץ, יודעת להשקיע, מצליחה יותר ממנו. 

הוא החכם והיא המתאמצת. וראיתי את זה אצל כמה. צריך לתת לילד לגדול לבד, לשבוע מהמשחקים, מהילדות..  זו דעתי האישית ואני ממש לא מנוסה, בסה"כ אמא טריה. 

מעניין יהיה לקרוא את התגובות פה.. 

בהצלחה. תהני ממנה.. איזה כיף, ב"ה. 

מסכים מאוד.תילי חורבות
כשמכניסים ילד מוקדם מידי לכיתה א
לרוב הוא לא מספיק מפותח רגשית.

וזה תמיד יוצר בעיות גם רגשיות וגם חברתיות.
לא תכננו להכניס לכיתה א . פשוט הילדהניקכמעטבליראש
רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב ,ולא רוצים שיהיה לה משעמם מצד אחד ,ומצד שני חבל על הפוטנציאל האדיר. אז מנסים למצוא את העמק השווה איכשהוא
אני ידעתי לקרוא ולכתוב בגיל שלוש וחציבת 30

עברית ואח"כ אנגלית.

הייתי קוראת לילדים בגן סיפורים.

בכיתה א' היה קצת משעמם, אבל עזרתי לילדים שלידי..והבנתי שאין מה לעשות, כולם צריכים ללמוד את מה שאני יודעת.

מה שאחרים קראו בכיתה ד' אני סיימתי בכיתה ב'.

שקלו להקפיץ אותי כיתה, אבל לא היו לי חברות בשנתון מעלי, אז נשארתי בכיתה א'.

לא זכור לי קושי מיוחד.

תמיד אפשר לתאם עם המורה ולקדם אותה בקצב שלה או לאפשר לה לקרוא למשל, בזמן שהכיתה לומדת אותיות.

אגב, תמיד היה לי מעט משעמם. גם בתיכון. קלטתי הכל חיש קל והסברים חוזרים של המורים עייפו אותי. אבל לא עשיתי מזה ענין. 

 

אני כן חושבת, שזה שילדה מפותחת מאוד מבחינה קוגנטיבית זה לא אומר שהיא בשלה לכיתה א' מבחינה רגשית. דווקא הפער הזה עלול ליצור בעיות ולכן צריך לשים לב היטב שהיא בשלה רגשית.

כי בסוף אתם לא רוצים ילדה גאון עם בעיות חברתיות שלא מסתדרת עם אף אחד חוץ מהספרים שלה. 

נכון מסכימהבוקר אור
זו הסיבה שלא הקפיצו אותי ואף אחד מהאחים שלי ושל בעלי כיתה
תודה על התגובה קודם כלניקכמעטבליראש
אגב אני בן ,חח אבל כן נהנים ממנה חבל על הזמן. לפעמים זה מעצבן ילדים חכמים מדי.
נשמע שכן צריך לשמור על איזה איזון ומצד שני לאתגר אותה בבית עם כל מיני דברים חדשים שלא קשורים בהכרח לבית הספר/לגן
זה נראה לי פשוט כי הוא כנראה יותר חכם ממנהבוקר אור
לא בגלל שהעלו אותו כיתה
בטח יש גנים למחוננים.תילי חורבות
שווה לבדוק.
תודה רבה! ננסה לברר על זה..ניקכמעטבליראש
לתת לה לחקור בקצב שלההיופי שבשקט
עדיף להתמקד בדברים שלא ילמדו בכיתה, כמו ידע כללי, פתרון של חידות מחשבה ותשבצים וכו, שפה נוספת ועוד.
ככה מצד אחד לא מבזבזים את המוטיבציה שיש לה ומלמדים אותה שסקרנות ורצון להחכים זה טוב. מצד שני היא עדיין תצטרך ללמוד ולהתאמץ בכיתה כי את חומר הלימודים היא עוד לא למדה.
יש כל כך הרבה כיוונים שאפשר להתקדם בהם, אין סיבה שזה יהיה כיבוי הסקרנות הטבעית או שיעמום בהמשך.
אהבתי את החשיבה,תודה רבה!ניקכמעטבליראש
בתור מישהו שהרגיש קצת ככה..miksam kazav

הכי חשוב לא לחשוב שבגלל שהוא חכם אין לו קשיים. לכל אחד יש קשיים, ואולי לו זה אפילו יותר קשה כי אף אחד לא מבין אותו ויש לו קשיים שונים.. אז אם הוא תמיד מקבל 100 צריך לומר לו כל הכבוד ושזה בזכות שהוא עובד קשה.

לדעתי עכשיו חשוב לשאול אותו מה חסר לו, יכול להיות מאוד שהוא יעדיף להשקיע דווקא בצד החברתי יותר ואולי אפילו לרתום את זה שיש לו זמן לצד החברתי. הכי חשוב להקשיב לו ולהראות לו שסומכים עליו ועוזרים לו לעשות את מה שחשוב לו.

תלמדו. העיקר בלי לחץ, בשמחת חיים, וכמובן גם משחקיםד.

לא נראה לי כלל וכלל לעקב התפתחות של ילד מוכשר, "שמא יהיה לו משעמם"...

 

אבל צריך במקביל לשים לב שגם הצד החברתי מקבל מענה, ובכלל שמחת החיים הבריאה.

הבן שלי התחיל לקרוא ממש בגיל ארבע וחצייעל מהדרום
לק"י

והיו לו שנתיים בגן חובה, לא חושבת שהיה לו משעמם.
מעבר ללימוד אותיות ותחילת חשבון- לומדים עוד הרבה דברים אחרים.

השנה הוא בכיתה א', נכנס קורא וכותב, יודע חשבון מעבר, והמורה שלו נותנת לו לפעמים דפי עבודה אחרים, והוא מעדיף ללמוד יחד עם כולם.


(אצלינו התחלנו ללמד אותו את הניקוד בגיל שלוש+ כי הוא כבר הכיר את האותיות, ואז הפסקנו כדי שלא ישתעמם בהמשך.
בפועל בשלב מסויים הוא חזר לזה בעצמו ולמד לקרוא בסוף).
אני מסכימה שעיקר השעמום מגיע בכיתה א' והלאהבארץ אהבתי
בגן - תמיד יש פערים בין הילדים, אבל הלמידה של האותיות היא לא העיקר בכל מקרה. יש הרבה למידה של ידע עולם, והרבה עבודה על מיומנויות אחרות של משחק, יצירה, מוטוריקה, וכו'.

בכיתה א' זה באמת יכול להיות קצת משעמם לילד ללמוד עם כולם כשהוא כבר יודע לקרוא, אבל כשילד רוצה ללמוד לקרוא - אין טעם לנסות לעצור את זה.
ובכל מקרה אם הוא כבר מכיר את כל האותיות - אז אפילו אם הוא לא ילמד לקרוא עד כיתה א', הלמידה בכיתה היא מאוד איטית, עם המון התערבות על זיהוי האותיות, אז בכל מקרה זה לא יהיה מותאם.
לכן אני בעד דווקא ללמד לקרוא מספיק טוב לפני כיתה א', כדי שכבר תהיה יכולת קריאה עצמאית ואז יהיה אפשר לעבוד איתו על דברים אחרים (כשאני הייתי בכיתה א', הבאתי איתי ספרים וקראתי בזמן השיעור, באישור המורה. יש גם אפשרות לתת לילד חוברת עבודה שמתאימה יותר לרמה שלו, והוא מסוגל לעבוד בה עצמאית).
הבת שלי גם קראה שוטף כבר בתחילת כיתה א', אבל דווקא לא רצתה לעשות דברים שונים מכולם. אז היא ישבה בכיתה כשלמדו לקרוא, ונהנתה מהלמידה החווייתית של האותיות, וגם השתעממה לפעמים.
האמת שמעבר ללימוד הקריאה בכיתה א-יעל מהדרום
לק"י

מכיתה ב והלאה כבר לא מלמדים קריאה.
ולא נראה לי שכל ילד שלומד לקרוא בגיל צעיר הוא בהכרח גאון שישתעמם בשיעורים.
אבל בגדול מסכימה איתךיעל מהדרום
לק"י

לילד שכבר קורא אפשר לתת עבודות מתקדמות (אם הוא רוצה).
מסכימה איתךבארץ אהבתי
יש ילדים שגם בהמשך ישתעממו.
אבל זה לגמרי לא מחייב.
באמת עיקר הקושי הוא בשלב של רכישת הקריאה בכיתה א'.
מורים טובים אמורים לדעת להתמודד עם הפערים בין התלמידים. אבל נראה לי שיותר קל לתת מענה לילד שבאמת קורא, מאשר לילד שיודע קמץ-פתח אז מתקדם יותר משאר הכיתה, אבל עוד לא באמת קורא באופן עצמאי.
נראה לי ככה גם...יעל מהדרוםאחרונה
לק"י

וילד שרוצה ללמוד קריאה קשה למנוע ממנו את זה.
אם היא רוצה ללמוד - אז תלמדו אותהספק

בעיני זה לא הוגן למנוע מילד ללמוד רק בגלל שאחרים בגיל שלו לא נמצאים שם עדיין ויהיה לה משעמם בגן.

לפי מה שאת מספרת, כך או אחרת, צפויות לה שנים ארוכות מאוד של שעמום - אז שתתחיל להתרגל כבר מגן חובה...  

 

לגבי מה שנכתב לך על להקפיץ כיתה או לדלג על גן חובה ולעלות ישר לכיתב א' - בתור מי שחווה את זה על בשרו, אני מסכים עם אלה שייעצו לך שלא לעשות את זה. 

היא תשתעמם בכל מקרה - אז לפחות שתהיה עם ילדים בגילה ושתהיה לה עוד שנה בכיף בגן. 

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך