בית חרושת למסטיקים ירוקיםמבשרת :)

מישהו מכיר את הסיפור?

ויש לו אותו?

לא מוצאת..

על מה הוא מדבר? תכתבי בכלליאנונימי (2)
זה כזהמבשרת :)
על אדם שמקים מפעל למסטיקים ירוקים וזה נחשב כזה חדשני, ולאט לאט קמים בתי ספר לאיך מכינים מסטיקים ירוקים והתלמידים גדלים הולכים ללמוד את זה את הדורות הבאים וכן הלאה..
היה לי את זה פעם בפעולה לפני שניםם ואני צריכה עכשיו..
חיפשתי באינטרנט ולא מוצאת..
זה לא מוכר לי באסה..אנונימי (2)
יאייי אז ביררתי לך עכשיו ומצאתי, כנראה זה זה:אנונימי (2)
מנפי הבלונים / דניאל אלימלך


בממלכה רחוקה, לפני שנים רבות, מאד רבות, חי לו אדם. גרשון שמו, אבל למרות שזהו שמו, אהב הוא את החיים. גרשון אהב את כולם וכולם אהבו אותו. אתם יודעים, הוא היה מהאנשים האלה שכולם אוהבים.

בסיפור זה מקצועו ועיסוקו הראשונים לא מעניינים אותנו, אלא עיסוקו החדש בו תמיד רצה לעבוד...

כמו בימינו, גם אז השתמשו בבלונים למסיבות ושאר דברים שמחים, ומלאכת הניפוח הייתה ארוכה ומיגעת, ורבים האנשים שחיפשו להם עזרה, שלא תמיד נמצאה. מאז היותו נער, רצה גרשון לעזור לאנשים אלה, על מנת שלא יסבלו, מספיק עם חיי הסבל של חוגגי השמחה, אמר לעצמו, אני אעבוד בניפוח בלונים כדי שחייהם של אחרים יהיו טובים יותר!

וכך עשה.

כל מסיבה בה היו צריכים בלונים, היה בא ומתחיל לנפח את הבלונים במרץ עד שכמות הבלונים הייתה מספקת, בעלי השמחה הודו לו, וכולם היו מרוצים.

כך הזמן עבר. גרשון אהב את עבודתו, וכולם אהבו אותו. אבל לאט לאט הרגיש גרשון שכוחותיו הולכים ונגמרים...  כמות המסיבות גדולה, והוא אדם אחד. חשב בליבו, מה יעשה, ואף הגיע לפתרון מהיר. מה עשה?  החליט ללמד את ילדיו את מלאכת ניפוח הבלונים כדי שהם יוכלו לעזור לו. ניפוח בלונים הוא עסק מסובך, לא כל אחד יכול לעסוק בו, והוא דורש מיומנות רבה תוך הקפדה על זמנים של כיווץ השפתיים והכנסת אויר לפי קצב מדויק. על כן, גרשון החל ללמד את ילדיו כיצד מנפחים; מה מיקום השפתיים בשעת הניפוח, באיזה גודל מנפחים לחיים ובאיזה מצב, איזה צבע עדיף, איזה גודל לנפח, מה עושים כדי שהבלון לא יחליק, ועוד רבים הדברים מתורת ניפוח הבלונים. אכן ילדיו, שלמדו את המלאכה במהרה, היו מוכנים לעזור לו, ותוך זמן קצר כבר עבדו איתו במפעלו החשוב, והגדילו את קצב ניפוח הבלונים.

אך אבוי. הזמן עבר והדרישות גדלו, ולא יכול גרשון לנפח בלונים למסיבות כה רבות. ילדיו מעטים הם והוא אינו מספיק!! חשב בלבו גרשון מה לעשות, והחליט!!! אני אלמד אנשים נוספים את מלאכת ניפוח בלונים ע"י הקמת בית ספר, ובזמן שילדי ימשיכו בעבודה אני אהיה מורה!

שמח וטוב לבב אץ רץ גרשון לביתו, הקים בית ספר והחל מלמד את המלאכה. תלמידים מועטים הגיעו לו, אבל אין הדבר עניין את גרשון כלל, מספיק תלמיד מוצלח אחד ועדיין תגדל כמות הספקת הבלונים.

עברו החודשים, וכמות התלמידים הלכה וגדלה, תלמידים אידיאליסטים מכל העולם הגיעו לבית ספרו של גרשון כדי ללמוד כיצד מנפחים בלונים. המקום בבית הספר הלך ונגמר, ועל כן,  פתח גרשון שלנובית ספר נוסף על מנת שיוכל ללמד את כמות התלמידים הרבה הנוהרת לבית סיפרו. אמר ועשה. פתח בית ספר נוסף בקצה השני של המדינה, וכך חולקו בצורה שווה כל התלמידים.

כמות התלמידים בכל בית ספר הייתה גדולה והתלמידים נהנו להגיע לשם לפגוש את חבריהם לדבר, לצחוק, ועם זאת ללמוד את המלאכה החשובה, מלאכת ניפוח בלונים. גרשון לקח את תלמידיו הבוגרים שסיימו כבר את לימודי הניפוח הבסיסיים, כדי ללמד את הקטנים על ניפוח הבלונים, מכיוון שלא יכול היה ללמד כמות כה גדולה. התלמידים נהנו בשיעורים והרצון להגיע לבתי הספר האלו הלך וגבר. גרשון החל לפתוח סניפים בכל הארץ, וכמות התלמידים המשיכה וגדלה.

בגלל המחסור במורים, כל מי שהגיע לרמת ניפוח מקסימאלית, מיד לקחו אותו להיות מורה- אשר ידריך כיצד לנפח בצורה טובה את הבלון. כל מי שלא היה מורה, היה מאלו היוצאים למסיבות, שם היו מנפחים את הבלונים, ודואגים שבעל השמחה יהיה מרוצה. וכך היה במשך שנים וכולם היו מרוצים.

 אך הזמן עבר. אלו שעבדו במסיבות, הרגישו שהם לא ממצים את הפוטנציאל החבוי בהם, והחליטו לעזוב את הקטע של ניפוח הבלונים. הם הרגישו שבאיזשהו מקום, גרשון, שבחר לשלוח אותם לשטח כדי לנפח בלונים, דפק אותם. חבריהם שסיימו את בית הספר לניפוח, כמוהם, נשארו בבית ספר כדי ללמד את הקטנים, הם נהנים אתם וצוחקים, יוצאים אתם לכל הטיולים שמוציא הבית ספר (כמו הטיול למפעל הבלונים והגומי למשל), ואילו הם, שצריכים לקרוע את השפתיים בניפוח בלונים עד צאת נשמתם, מה תועלת להם מזה?

כך לאט לאט החלו העובדים, המנפחים, במפעלו החשוב של גרשון לעזוב, בעוד הדרישה והצורך בהם רק הלכה וגברה. מנגד, בתי הספר של גרשון, שנחשבו לבילוי זמן נהדר, המשיכו לפעול, וכמות בתלמידים הלכה וגברה, ואפילו הקימו סניפים נוספים... אבל... מי שלא הפך להיות מורה כאשר סיים בית ספר, קם ועזב את מפעלו של גרשון.

כך עבר לו הזמן, אנשים כבר לא הבינו למה הם צריכים ללמוד את מלאכת ניפוח בלונים, כולם למדו לנפח בלונים, רק כדי שיום אחד יהיו הם מורים ויסבירו על ניפוח בלונים... כולם רוצים להיות מורים, כי זו הרי, למיטב ידיעתם, המטרה שבשבילה הוקם הבית ספר.

וכך המשיך לו הזמן לעבור ובשיעורים עצמם הפסיקו כבר מזמן לדבר על ניפוח בלונים. לעיתים רחוקות, רק מדי פעם, הזכירו כמה חשוב לדעת לנפח בלונים. אבל מה זה משנה שמסבירים כמה חשוב לנפח בלונים, אם אף אחד לא באמת יוצא לשטח כדי ליישם את מה שלמד?

הסיכוי שבית ספרו של גרשון ישרוד הוא גבוה. זה ברור. אבל הוא הוקם כדי לשרוד? הוא לא איבד קצת כיוון באמצע? אולי הוא שכח שאנשים צריכים אותו, ואין להם מענה?
**מנפח הבלונים**אנונימי (2)
תודהמבשרת :)
תודה תודה תודהה
(כן חיפשתי על המדויקים אבל זה אותו דבר..)
בשמחה אנונימי (3)אחרונה
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך