🕯שרשור פרשת שבוע - פרשת מטות🕯מתואמת
מה את לומדת בפרשה?
(קראתי משהו שכתב הרב שטיינזלץ - שהאדם, ובעיקר היהודי, הוא היצור היחיד שלומד בשביל עצם הלמידה והידע הנרכש, ולא רק בשביל ידע שיעזור לו לשרוד. לכן, באופן חד פעמי, החלטתי לשנות את השאלה הקבועה של "מה אנחנו מקבלות מהפרשה", ומי שרוצה - מוזמנת לשתף במשהו שלמדה מהפרשה, לאו דווקא בהקשר לחיים שלנו כנשים ואימהות...)

@אם מאושרת
@בארץ אהבתי
@נפש חיה.
@אמא לאוצר❤
@מאוהבת בילדי
@לא כרגע
@מחי
@השם בשימוש כבר
@בת 30
@מצטרפת למועדון
וכל מי שרוצה להוסיף!
שאני צריכה ללמוד אותהנפש חיה.
איידי דטריד למפלט לא בלעאם מאושרת
תודה על הקטע המיוחד של הרב שטייזלץ שהבאת!
ועל הייישום המיוחד- מחכה לקרא...

בפרשה כתוב על מלחמת מדיין ,
ואחרי שבני ישראל לקחו את השלל ממלחמת מדיין.
לומדים הלכות הכשרת כלים.
במסכת חולין יש שאלה מעניינת- הכלי שאנחנו מכשירים מתבשל במים שקיבלו את הטעם הטרף שנפלט מהכלים,אז אם הכלי מתבשל במים "מוטרפים" איך הוא לא נטרף שוב?
והתשובה היא- "איידי דטריד למפלט לא בלע”
הכלי עכשיו עסוק בלפלוט ולכן לא יכול לבלוע.

את המשפט הזה אמר הרבי מלובביץ לשלוחים- לא משנה איפה יגורו,אם הם עסוקים בלהפיץ החוצה ילדיהם לא יושפעו מהסביבה.

השבוע ( בעקבות אחד השרשורים שהיו כאן )חשבתי שאפשר להרחיב את זה גם לתוך הבית שלנו פנימה,אולי לא צריך לחשוש ממה הילדים ישמעו בחוץ,אלא למלא את הראש של הילדים בהרבה הרבה דברים טובים וממילא לא יחסר להם לחפש דברים בשדות אחרים
וואו מקסים! תודה רבהלא כרגע
מקסים ממש, תודה!בארץ אהבתי
חשבתי עוד בקשר לפסקה האחרונה שלך, שאולי מעבר לכך שאנחנו יכולים למלא את הראש של הילדים בהרבה דברים טובים, אפשר גם להכניס אותם לתודעה של שליחות - של הבנה שיש להם מה להוסיף לאחרים, וזה נשמע לי שעוד יותר וגם מהשפעות חיצוניות. (לא בטוחה שאני יודעת איך עושים את זה בפועל. אבל מרגיש לי שאם מצליחים בזה - זה יכול לתת הרבה).
יפה! באמת שאלה איך מצליחים בזה...מתואמת
נכון,שאלה שמעסיקה אותי הרבהאם מאושרת
אולי זה משהו שקורה כחיקוי?
אולי אם אנחנו נחיה בתודעת שליחות הם יחיו את זה ויחקו אותנו?
ובהמשך החיקוי יהפוך לטבע?
איזה יפה וחזק! ממש נכון...מתואמת
עכשיו המשפט הארמי הזה ילך איתי...
אור החיים הקדושאם מאושרת

השבת הפרושים של האור החיים זה מהלכים ארוכים , ולא מצאתי פרוש קצר (ארוך נראה לי פחות מתאים לנשים בחופש הגדול)

ראיתי באחד העלונים  ("תורת האור החיים הקדוש של מורשת האור החיים הקדוש") שהביא רעיון  שחוזר בפרשה והאור החייים אומר אותו בשני פסוקים שונים.

 

 בפרשתינו מסופר על שתי מלחמות,

1) מלחמת ישראל עם מדין,

2) מלחמת כיבוש ארץ ישראל מיד אויביהם. 

ובשניהם מפרש אור החיים, שבני ישראל הוזהרו, שלא יצאו למלחמה מתוך נגיעות והנאות אישיות, אלא כל מטרתם צריכה להיות אך ורק בכוונה אחת ויחידה, בלתי למען ישיגו על ידי זה "לנקום נקמת ה'", ואו אז מובטחים המה שיצליחו לנצח במלחמה.

1) במלחמת מדין - וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל הָעָם לֵאמֹר הֵחָלְצוּ מֵאִתְּכֶם אֲנָשִׁים לַצָּבָא וְיִהְיוּ עַל מִדְיָן לָתֵת נִקְמַת ה' בְּמִדְיָן.

 

ומפרש האור החיים שמשה רבינו הזהיר אותם, שלא יהיה להם הצלחה במלחמה, רק אם תהיה כוונת הנקמה "לקנאת ה " על מה שגרמו ביטול מצוותיו ורצונותיו יתברך, ולא נקמה גשמית על מה שהרגו מישראל, ורק אז יש כח במעשה המצוה לסייע להם להינקם מאויביהם. וזהו הפירוש לתת "נקמת ה'" – לשם שמים. 

 

אומרו לתת נקמת ה' גם זה מההתחכמות להשגת הנקמה שצוה אותם שתהיה כוונת הנקמה לקנאת ה' אשר גרמו ביטול מצותיו ורצונו יתברך ולא להתנקם על המסובב מהחטא שמתו כמה מישראל, כי לכשתהיה הכוונה על זה אין במעשה מצוה להסתייע באמצעותם להנקם מאויב, והגם שה' אמר אליו נקמת בני ישראל, לא אמר אליו שיאמר לישראל לשון זה אלא שדבריו היו עם משה נקום נקמת בני ישראל, ומשה נתחכם לעשות הדבר בדרך זה לקיים הנקמה של ישראל שנצטווה עליה במאמר נקום:

 

2) משה רבינו מתקן את בני ראובן וגד

יֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה אִם תַּעֲשׂוּן אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אִם תֵּחָלְצוּ לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה.

וְעָבַר לָכֶם כָּל חָלוּץ אֶת הַיַּרְדֵּן לִפְנֵי ה' עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת אֹיְבָיו מִפָּנָיו.

 

ולכאורה יש כאן כפל לשון, ומפרש האור החיים שיש כאן ציווי כפול, "אם תעשו את הדבר הזה" - עצם הדבר שיצאו למלחמה, "אם תחלצו לפני ה' למלחמה" -על כוונת המלחמה, שהיא תהיה "לפני ה'", לעשות רצונו יתברך בכיבוש הארץ וגירוש האויבים, ולא למטרה אישית לזכות בשטחי ארץ ישראל. בדרך זה, מפרש האור החיים את הנאמר בהמשך, וְ"עָבַר לָכֶם כָּל חָלוּץ אֶת הַיַּרְדֵּן לִפְנֵי יְהוָה עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת אֹיְבָיו מִפָּנָיו" שיש בזה הבטחה , ואינו כ חלק מהציווי, כלומר, שאם יעשו המלחמה לשם שמים, "ועבר לכם כל חלוץ" מרומז כאן שתי הבטחות, אחת, ש כולם יעברו במלחמה ולא יהא נחסר אחד מהם, שאז בטוחים הם שלא יגיעו לידי היזק, וכמו שכתב הרמב"ם: 'ותהיה כוונתו לקדש ה' בלבד ומובטח לו שלא ימצא שום נזק ולא תגיעהו רעה '. והשניה, שלא יצטרכו למלחמה כבידה בפועל ממש, רק שתהיה העברה לבד לפני ה', והוא יוריש אותם.

 

 קשה למה כפל לומר אם תעשון וגו' אם תחלצו וגו' ולא הספיק באחת מהנה, ולכשנדייק לא היה צריך להשיבם אלא יסכים לדבריהם במה שיקרא ליהושע ולאלעזר ויצו אותם כאמור בסמוך, עוד למה דקדק לומר הזה, עוד מה כוונתו באומרו בסמוך לפני ה':

אכן כוונת מאמר משה היא לפי שראה שדעת בני גד ובני ראובן שרוצים לעבור עם ישראל אינו אלא כדי שיתרצו ויחליטו להם נתינת הארצות ולא לתכלית אחר, ודבר זה אין נכון לעשות כן לענין הצלחת המלחמה כי צריכין בני המלחמה שתהיה מלחמתם להנקם מאויבי ה' להכרית להם כל נשמה ותקרא מלחמת חובת מצות ה', וזה לך לשון רמב"ם בפרק ז' מהלכות מלכים כל הנלחם בכל לבו וכו' ותהיה כוונתו לקדש ה' בלבד מובטח לו שלא ימצא לו שום נזק ולא תגיעהו רעה וכו' ויזכה לחיי עולם הבא עד כאן:

על כן האנשים ההמה כיון שאין הולכים אלא להתקיים בידם הארץ יש מיחוש בחליצתם שלא תועיל, ואפשר שיהיו ניזוקים מהם, אשר על כן נתחכם משה ואמר להם אם תעשון וגו' אם תחלצו וגו', פירוש כנגד מה שאמרו הם ואנחנו נחלץ חושים וגו' אמר אם תעשון את הדבר הזה, ותיבת זה חוזרת למאמר הנאמר בסמוך, וכנגד מה שכוונתן בהליכה לקיום התנאי אמר אם תחלצו לפני ה' למלחמה, דקדק לומר לפני ה' כמאמר רמב"ם שכתב שתהיה כוונתו לקדש ה', וכמו שגמר אומר עד הורישו את אויביו פירוש אויביו של הקדוש ברוך הוא, ואין לפרש אויביו של ישראל שהרי לא הוזכר בדברי משה מתחילת דבריו עד עתה זכרון ישראל לומר שעליו חוזר מאמר אויביו, אלא ודאי כי לה' חוזרים הדברים שתהיה כוונתם להנקם מאויבי ה' לקדש שמו יתברך, וכפירוש זה הרווחנו גזרת דברי משה שלא נודע מקומה שכל המאמרים הטיל להם וא"ו בתחילתה, ולדברינו הגזרה היא לפני ה':

 

 

ממש יפה ומרגש! תודה על ההשקעה במציאת פירוש מתאים..בארץ אהבתי
יפה ממש! מצטרפת לבארץ אהבתי מתואמת
וואו תודה רבה על ההשקעה!אוהבת את השבת
פירוש כ"כ מחזק ומכוון ליומיום שלנו
תודה רבה רבה!!!
ממש בא בשבילי במקום♡
על בני גד ובני ראובן, והקשר לימי בין המיצריםבארץ אהבתי
הספקתי לשמוע רק חצי מהשיעור של הרב ראובן ששון, אבל הדברים היו יפים וחזקים, שרציתי לשתף במה שכבר קיבלתי מהשיעור. מקווה שהדברים נכתבו בצורה מדוייקת ולא הפסדתי דברים חשובים מהמשך השיעור (בעז"ה מקווה מחר להשלים, אבל לא יודעת אם ישאר לי זמן לכתוב…).
סליחה מראש על האורך...

בפרשת מטות, פונים בני גד ובני ראובן למשה, בבקשה לקבל נחלה בעבר הירדן ולא לעבור את הירדן יחד עם עמ"י.
משה עונה להם בצורה תקיפה, קודם כל בשאלה איך ייתכן שעם ישראל יצא למלחמה והם ישארו בעבר הירדן - "הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?", אבל מעבר לכך הוא גם משווה את הבקשה שלהם לחטא המרגלים: "וְלָמָּה תְנִיאוּן אֶת לֵב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵעֲבֹר אֶל הָאָרֶץ…כֹּה עָשׂוּ אֲבֹתֵיכֶם בְּשָׁלְחִי אֹתָם מִקָּדֵשׁ בַּרְנֵעַ… וַיָּנִיאוּ אֶת לֵב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְבִלְתִּי בֹא אֶל הָאָרֶץ…"
למה ההשוואה הזאת לחטא המרגלים?

בהמשך הפסוקים, בני גד ובני ראובן מסבירים שהם יצאו למלחמה לפני עם ישראל, ורק את המקנה והמשפחות שלהם הם ישאירו בעבר הירדן - "גִּדְרֹת צֹאן נִבְנֶה לְמִקְנֵנוּ פֹּה וְעָרִים לְטַפֵּנוּ. וַאֲנַחְנוּ נֵחָלֵץ חֻשִׁים לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד אֲשֶׁר אִם הֲבִיאֹנֻם אֶל מְקוֹמָם…"
ומשה מקבל את דבריהם, אבל חוזר עליכם שוב - "אִם תַּעֲשׂוּן אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אִם תֵּחָלְצוּ לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה… עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת אֹיְבָיו מִפָּנָיו…וְהָיְתָה הָאָרֶץ הַזֹּאת לָכֶם לַאֲחֻזָּה לִפְנֵי ה'... בְּנוּ לָכֶם עָרִים לְטַפְּכֶם וּגְדֵרֹת לְצֹנַאֲכֶם…",
ואז בני גד ובני ראובן מקבלים אל הדברים וחוזרים עליהם שוב, ואחר כך יש עוד חזרה על התנאים מול אלעזר, יהושע וראשי המטות - בהתחלה משה חוזר על התנאים, ואז בני גד ובני ראובן מסכימים וחוזרים גם כן על הדברים.
למה כל החזרות האלה שוב ושוב? למה הפסוקים כל כך מאריכים בתיאור הזה?

הרב ראובן ששון עונה על שתי השאלות בתשובה אחת שמיישבת את הדברים.
בני גד ובני ראובן מגיעים מתוך תפיסה לא נכונה של ישוב הארץ. התפיסה שלהם רואה את העולם הרוחני מרוכז רק בבית המדרש, בתפילות, בלימוד התורה, בהנחת תפילין וכו'. כל עסקי העולם הזה נתפסים כמנותקים מרוחניות. הם תופסים את ארץ ישראל בתור מקום שה' נותן להם כדי שיהיה להם איפה לחיות, ממה להתפרנס, כי יש פה צורך אנושי, אבל באופן מנותק מעבודת ה'.
התפיסה הזאת מתבטאת קודם כל בכך שהם רוצים לקבל נחלה בעבר הירדן ולא מבינים שיש קדושה גדולה יותר בארץ המובטחת, מצידו המערבי של הירדן.
וגם במילים שלהם כשהם עונים למשה בפעם הראשונה, אפשר לראות את התפיסה הזו - "וַאֲנַחְנוּ נֵחָלֵץ חֻשִׁים לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" - הם מבינים את ערך הסולידריות, הערבות יחד עם עם ישראל, אבל לא מבינים שהמלחמה הזו היא של ה', שיש ערך רוחני בירושת הארץ (ולאחר מכן בחיים בארץ).
כשמשה עונה להם, הוא משנה את הנוסח, כדי ללמד אותם את התפיסה הנכונה - "אִם תֵּחָלְצוּ לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה…". המלחמה היא לפני ה', בשותפות בלחימה הם שותפים לה' ולא רק לעמ"י.
גם כשהם מתארים את ההתנחלות של עם ישראל, הניסוח שלהם הוא "עַד אֲשֶׁר אִם הֲבִיאֹנֻם אֶל מְקוֹמָם…" - המטרה היא להגיע למקום, להתיישב בבתים, בגלל הצורך הפיזי.
אבל כשמשה מדבר על ההתיישבות בארץ (של בני גד ובני ראובן, אם יקיימו את התנאים שקבעו), גם שם זה לפני ה' - "וְהָיְתָה הָאָרֶץ הַזֹּאת לָכֶם לַאֲחֻזָּה לִפְנֵי ה'".
ואחרי התיקונים של משה, בני גד ובני ראובן חוזרים שוב על הדברים, עם השינויים - "וַעֲבָדֶיךָ יַעַבְרוּ כָּל חֲלוּץ צָבָא לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה".
ואחר כך חוזרים שוב על הדברים מול אלעזר, יהושע וראשי המטות, כדי להדגיש שוב את הדברים.

ומתוך כך אפשר להבין גם את התשובה לשאלה הראשונה ששאלנו.
התפיסה שמשה רבינו מזהה אצל בני גד ובני ראובן היא התפיסה שהיתה גם למרגלים. תפיסה שלא רואה את המעלה הרוחנית שבבניין הארץ. לכן המרגלים העדיפו להישאר במדבר, במקום בו אפשר להשקיע בעולם הרוחני בלי טרדות העולם הזה.
ולכן משה נזעק, ומשווה את הבקשה שלהם לחטא המרגלים. הוא מלמד אותם שארץ ישראל היא שונה מהתפיסה שלהם, היא ארץ שהחיים בה הם עצמם חלק מעבודת ה', שכל העשייה החומרית שבה זה חלק מהשכנת שמו של הקב"ה בעולם, והמלכתו דווקא מתוך העולם החומרי.

ובית המקדש, שעל חסרונו אנחנו מתאבלים בימים אלו, מבטא בדיוק את הנקודה הזו - החיבור הממשי עם הקב"ה בתוך החיים.
הקשר שלנו עם הקב"ה הוא דרך התורה, ודרך בית המקדש. התורה מבטאת את הקשר הרוחני, הרעיוני, שתמיד קיים ולא מתבטל גם בזמן הגלות, אבל בלי ביטוי חומרי ומעשי - "וארשתיך לי לעולם".
המקדש מבטא את הקשר הפיזי, החיים ביחד ממש עם רבש"ע, בתוך כל רבדי החיים (כמו החיים ביחד של איש ואישה לאחר הנישואין, כשבית המקדש מסמל את החיבור הפיזי ממש - בחדר המיטות, בקודש הקודשים).
ב"ה אנחנו זוכים יותר ויותר לחיות בדורות של גאולה, להרגיש איך התורה מתפשטת על כל רבדי החיים.
ועכשיו בימי בין המצרים, אנחנו מתמקדים במה שעוד חסר, בציפייה לבניין בית המקדש בו מתבטא השיא של הקשר הזה, מעבר למה שאנחנו מכירים בכלל.
שנזכה בעז"ה בקרוב…

(את הקישור לימי בין המיצרים הרב עשה בשיעור שלו, אבל חלק מההרחבה בפסקה האחרונה כתבתי על פי דברים שקראתי בספר שלו על המקדש - 'ושכנתי בתוכם')
איזה קשר מיוחד ויפה... תודה!מתואמת
אמן!לפניו ברננה!
אז אפשר בעצם לומר שהפרשה הזאת היא המשך ישיר לבנות צלפחד מהפרשה הקודמת.
מעניין שהסיפור על שניים וחי השבטים מופיע בפרשה שאחרי בנות צלפחד, כי הן בעצם האנטיתזה. הן מבינות את ערך הישיבה בארץ כחלק מעבודת ה' (וגם מדגישות - בתוך אחי אבינו - לא רוצות בעבר הירדן. הן שייכות לחצי שבט המנשה שמבין את ערך הישיבה בארץ).

גם מעניין הסיפור שחצי שבט מבין וחצי לא. מן הסתם יש לזה איזשהו עניין.
זה באמת מתחבר לפרשה של בנות צלפחדבארץ אהבתי
ולגבי השאלה שלך על חצי השבט -
התשובה היא חצי שבט המנשה לא היה חלק מהבקשה. הפעם הראשונה שהם מופיעים בפרשה היא רק בסוף כל הדיון מול בני גד ובני ראובן, כשמשה נותן להם את הארץ - "וַיִּתֵּן לָהֶם מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן וְלַחֲצִי שֵׁבֶט מְנַשֶּׁה בֶן יוֹסֵף...".
ואני חושבת שמסבירים שהסיבה שהוסיפו את חצי השבט הזה היא כדי לחבר בין שני חלקי העם שני צידי הירדן. ודווקא חצי שבט גורם ליותר חיבור.
וכמו שכתבה @אם מאושרת בפרשה שעברה על בנות צלפחד, בני יוסף התאפיינו במיוחד באהבת הארץ, ואולי לכן דווקא הם נבחרו להצטרף לבני גד ובני ראובן, כדי להשפיע עליהם, ולשמור על החיבור שלהם לארץ.
לא הכרתי את הפירוש שהוסיפו את חצי המנשה בהמשך!לפניו ברננה!
(או שאולי שכחתי 🤔)
אהבתי את הרעיון למה הוסיפו דווקא אותם.
אני חושבת שזה ממש פשט הפסוקים, לא פירוש...🙂בארץ אהבתי
קל לפספס את זה, זה לא כתוב בפירושלהשתמח
פשוט בהתחלה מדובר על ראובן וגד שביקשו את השטח הזה ואז בפועל זה ניתן גם לחצי שבט המנשה
נכון, פשט הפסוקיםPandi99
אמן! ממש חזק!לימוד חשוב לקחת איתנואם מאושרת
ואיזה עמוק החיבור לימי בין המצרים!
הלוואי שנזכה לבחור נכון את הבחירות האלו,ולחוש את הקודש גם במה שאנו נוטים לראות חול,
ונזכה כבר השנה לראות את החיבור הגדול הזה!
נזכרתי ברעיון שעלה לי בשבת:מתואמת
בפרשה מוזכרים "האנשים הצובאים", שהם האנשים שיצאו למלחמה נגד מדיין על שחיללו את מחנה ישראל. (צובאים מלשון צבא)
הביטוי הזה מיד הזכיר לי את "המראות הצובאות" - מראות הנחושת שהנשים צבאו על משה כדי שייקח אותן למשכן. בהתחלה הוא לא רצה, כי הן השתמשו במראות כדי להתקשט, וזה לא צנוע, אבל ה' אמר לו לקבלן כי הן השתמשו בהן להתקשט בשביל הבעלים שלהן במצרים ולעודד אותם להמשיך להביא ילדים.
בני ישראל בעצם בגדו בנשים הצדיקות האלה שלהם כשהתפתו לנשות מדיין, ובמלחמה זו הם תיקנו זאת.
יבואו "האנשים הצובאים" ויפייסו את "הנשים הצובאות"...
איזה רעיון יפהבארץ אהבתי
רק תיקון לשוני קטן (מותר לתקן אותך, אפילו שאת המומחית?) -
המראות הן לא אלו שצבאו. מדובר פה בסמיכות, מה שכתוב בפסוק זה "בְּמַרְאות הַצובְאות" - הב' בשווא ולא בפתח. ולכן לא המראות הן הצובאות, אלא הנשים הן הצובאות, והמראות הן של הנשים הצובאות (את ההסבר גם את כתבת נכון. אבל מה שכתבת 'המראות הצובאות' זו טעות...).

[והסיבה שאני יודעת לתקן אותך היא סיפור מעניין בפני עצמו. אבא שלי הוא בעל קורא כבר הרבה שנים. באחת השנים, כשהוא קרא את פרשת ויקהל, בה מופיע הפסוק הזה, הוא קרא 'בַּמראות הצובאות'. אחר כך בסעודה למדנו את הפרשה, ופתאום אבא שלי שם לב לטעות שלו, ולכך שהפסוק מנוקד אחרת ממה שחשב.
בגלל שזה הבדל שמשנה את המשמעות, בשבת שאחרי כך אבא שלי הסביר לכל המתפללים על הטעות שעשה, והתחיל את הקריאה מאמצע פרשת ויקהל, כדי לקרוא את הפסוק בצורתו הנכונה, ומשם המשיך לפרשה הבאה...]
כן, נכון, את צודקת בהחלטמתואמת
כתבתי "המראות הצובאות" ביידוע כי זה הביטוי המוכר. אבל את צודקת, הייתי צריכנ לנצל את ההזדמנות ללמד את הלשון הנכונה
ואיזה סיפור יפה על אביך... לא כל אחד היה מסוגל להודות בטעות ככה...
איזה סיפור מיוחד! מי כעמך ישראל!אם מאושרת
איזה צדיק אבא שלך!אם_שמחה_הללויהאחרונה
ככה להודות על הטעות
מיוחד! תודה שכתבת לנו!אם מאושרת
זה כ"כ מתוק המשחקי לשון שאת כותבת לנו!
בן 6 שמדבר על רצון למות ..חדשה ישנה4

היי יקרות. סליחה מראש על האורך

בני בן 6 ילד מאד חכם לגילו, כריזמתי, סקרן, עקשן ביותר, דעתן, רגיש ופגיע מאד, אהוב ביותר.

ההתנהלות איתו ביומיום מאד מאד מתישה מעייפת ומאתגרת, ממש כמו לטפל בעשר ילדים - מבחינה נפשית. הוא מאד מאתגר שובב היפר אקטיבי וגם מאד מאד רגיש

משקיעה בו המון בשיחות בהתאם לגילו על כל מיני נושאים שמעניינים אותו, בהסברים, בזמן איכות יחס חם ותשומת לב.

לאחרונה, על כל דבר שלא הולך לפי איך שבאלו ,או שלא מקבל מה שרוצה או שאני לרגע מאבדת סבלנות ולא האמא המכילה והסבלנית,  ובמיוחד כשמשעמם לו הוא ישר משתמש במילים- משפטים

"אני רוצה למות"

"אני לא רוצה לחיות בעולם הזה"

ובימים האחרונים זה הסלים ל-

"כשלא תראי אני יקח סכין וידקור את עצמי"

"נמאס לי כבר מהחיים האלו"

"אני יתפלל לאלוקים שאני רוצה למות כבר ולא להיות פה יותר"

התגובות שלי הן-

"אנחנו לא נתן לך למות אנחנו אוהבים אותך וצריכים אותך איתנו אתה חשוב לנו מאד"

"ה' הביא לך את החיים כי הוא רוצה שתחייה אותם ושיהיה לך טוב ותיהיה מאושר בריא ושמח"

"חס וחלילה זה מילים שלא אומרים אותם, אתה תיהיה בריא וה' ישמור עלייך"

ואז ממשיכה כרגיל בשגרה

וכמובן שהוא מתעקש בחזרה

"אני רוצה אבל למות" "אני יהרוג את עצמי"

(מציינת שהוא מבין את מלוא המשמעות של המילה מוות.)

יש לציין שבוודאות הוא לא שומע את המשפטים/מילים האלו מהסביבה הקרובה.

לדעתי דרך המשפטים האלו הוא מחפש ויתורים לגבולות שמציבים לו ולגיטמציה להתנהגות שלילית שלו.

דוגמא למשל כל ערב הוא מסרב להכנס למיטה ולישון, הוא ממש מתעקש להשתולל ולהציק לאחיות שלו, אני כועסת עליו ומסבירה לו שזה זמן לישון ושאחיות שלו עייפות ורוצות שקט, והוא כתגובה מאיים עליי שהוא ישן כל הלילה על הרצפה. אני אומרת לו בסדר תשן על הרצפה, רק תעלה לישון כבר עכשיו.

ואז הוא באמת שוכב על הרצפה וכל רגע אומר "איי כואב לי הגב איזה כואב לישון על הרצפה"

"קר לי ברצפה"

"אני סובל כלכך"

"אני ימות אמן"

וכשאני מזכירה לו את האפשרות לעלות למיטה שלו ולישון ברוגע ובחום הוא ממשיך להתעקש שהוא מעדיף לסבול על הרצפה.

(כל לילה יוצא שאנחנו מעבירים אותו מהרצפה למיטה🥵)

(ובבוקר הוא כועס ורב איתנו על זה שהעברנו אותו למיטה שלו)

בחזרה לנושא- ב"ה בפועל כרגע הוא ילד ששומר על עצמו מאד, די פחדן מאד זהיר ושקול במעשיו.

מה לדעתכן ראוי להגיב לו?

האם צריך איש מקצוע או לתת לזה עוד קצת זמן אולי יחלוף?

בגיל הזה זה כן נדירמתיכון ועד מעון

בגיל בוגר יותר זה כבר הרבה פחות

הכוונה האמירות הספציפיות

שאלה שעלתה לי במחשבות עם עצמי ועניין אותיכנה שנטעה

לשמוע דעתכן-

מה ההבדל, אם יש כזה לדעתכן,  בין חיי שותפות של חברים שגרים יחד לחיי זוגיות של איש ואישה?

את מתכוונת נשואים לעומת לא נשואים?oo
כןכנה שנטעה
שותפות של חברים שגרים יחד (נגיד דירת סטודנטים או סתם חברות ששוכרות יחד דירה) לבין זוג נשוי . בשניהם יש חלוקה נגיד של עבודות משק בית וכזה, אז מה עושה את ההבדל?
האמת שאני מופתעת לנוכח השאלההמקורית

גרת פעם עם חברה/ בדירת שותפים? אני מניחה שלא

ההבדל הוא משיכה, חיבור, מחויבות

כשזה בפן הזוגי זה לא דומה בדשום צורה לעניין זל שותפות חברית. הגבולות הם שונים. האינטימיות הרגשית היא אחרת.

אכןoo

יש הרבה משותף

כי נישואים זה גם שותפות

אבל בנישואים יש גם

ילדים משותפים

כלכלה משותפת

ומחויבות (לנישואים לילדים)

חלוקת משימות זה הדמיון היחיד אם בכללואני שר

באמת נשמע שאת לא מכירה את המציאות הזו

גם אם מדובר בחברים הכי טובים,

זאת לא אהבה ולא עומק רגשי כמו זוג נשוי (מניחה רגע בצד בני זוג שגרים יחד בלי להתחתן)

הרבה פעמים זה גם לא פסגת החברות, אלא שותפים.

וזה אומר בעיקר שזו תחנה זמנית.

וגם שלכל אחד יש עיסוקים משלו ועניינים שלו ושריטות שלו ויש פחות מוטיבציה להשקיע לטווח הארוך, להתחשב באחר (מעבר לנחמדות חברתית), לבוא לקראת....

 

מה את תעשי ותתאמצי בשביל בן משפחה לעומת חברה ממש טובה לעומת חברה סתם?

אותו דבר.

מה הדמיון בניהם?מתיכון ועד מעון

זה שונה ממש.

חיי זוגיות נועדו להיות חיים שלמים של בחירהה הדדית עם אהבה ומשיכה, מיניות וילדים.

שותפים חולקים אותה קורת גג ומקסימום חולקים בהוצאות ובתורנות שטיפה

אני אולי אדייק קצתכנה שנטעה

למען הסר ספק, אני לא מרגישה סתם בדירת שותפים עם בעלי, ויש בינינו אהבה ושותפות לחיים והכל..

אבל מה ביומיום גורם להרגיש את זה? אנחנו נגיד בדכ נפגשים איזה שעה שעתיים ביום, שנינו גמורים עייפים מהיום ומהטיפול בילד. אז במצב כזה לא כזה מרגישים משהו מיוחד באוויר, זה מאוד טכני - אתה עם הילד, אני מכינה אוכל, אתה לומד, אני מנקה... כמו דירת שותפים..

מה עושה את השגרה יותר זוגית?

נראה ליאנונימית בהו"ל

מאוד תלוי בכל זוג

כשבעלי מתעניין איך היה היום שלי, גם אם זה חמש דקות ואז ממשיכים עם הילדים - אני מרגישה אכפתיות

יש פעולות יומיומיות "פשוטות" שעושים תוך כדי, גורמות לך להרגיש אהוב.


ובאמת ממליצה גם מידי פעם לצאת כזוג ולהנות. אבל אלו פיקים

בעיניי מה שבעיקר מחזיק את זה זו השגרה, והפעולות בתוכה שמראות אכפתיות ואהבה


כןoo

השגרה יכולה לכלול הרבה זמנים של יותר שותפות מאשר רגשות של משיכה ואהבה


בעיניי זה מקסים שיש שותף לחיים זה נותן לי בטחון ושלווה


רגשות משיכה וריגוש שמורים לזמנים זוגיים

וגם לפעמים יש סתם ימים עם יותר רגשות כאלה

בלי לעשות משהו מיוחד

דווקא המחויבות לשותפות הזוהמקורית

זה מה שמחזיק את הקשר לדעתי

תחשבי שזוגות שנים רבות חיים בהעברת שרביט ושותפות מתוך מחויבות לבית הזה שהקימו, כדי לקיחם אותו. שזה מן הסתם רצון שניהם.


לפי מה שאת כותבת נשמע שאתם לא עושים הרבה דברים יחד. כמו לנקות או לבשל, אלא הכל בתורות כזה כמו סרט נע, יכול להיות שאם תתחילו לשתף פעולה גם בפעולות כאלה זה ירגיש לך אחרת

וגם, שבירות שגרה. מחוות אחד לשניה. שמעתי מפי רבנית אחת שאמרה שהרב דסלר כותב בספרו שאהבה זו נדיבות. אז מחוות של נדיבות אחד לשנייה, של מעבר למה שסוכם זה בהחלט מקרב

וגם, נשמע שאתם בלופ של שגרה שוחקת. תינוק, בעל סטודנט, נשמע עמוס. יש גם תקופות כאלה. זה מה שיפה בזוגיות ארוכת שנים. אחרי ובמהלך תקופות כאלה, למצוא את הקרבה מחדש ולהשתדרג. לשים את הביחד שלכם בראש סדרי עדיפויות. פתיחות, אינטימיות רגשית ופיזית.

אולי הרבנית אמרהדיאט ספרייט

או התכוונה לומר ששורש ותולדת האהבה היא הנתינה וכך אומר הרב דסלר ב"מכתב מאליהו".

הוא גם מספר על זוג עם ילד שהופרד בשואה והתאחד לאחר מכן. הילד נשאר רק עם אחד ההורים, לזכרוני עם האם. והיא זו זדאגה לכל מחסורו ולכל צרכיו לאורך כל הזמן הזה.

לאחר השואה, לכשהתאחדו ניכר היה שהאב אינו אוהב את בנו כשם שאימו אוהבת אותו וזאת לדעת הרב דסלר כיוון שלא עסק בנתינה כלפיו לאורך כל התקופה הזו. 

לא היא אמרה נדיבותהמקורית

האמירה על הנתינה ידועה ומפורסמת

היא אמרה שבמקום נוסף בספר כתוב על נדיבות

(האמת שיש לי אותו אבל לא עברתי על כולו כדי לאמת את דבריה)

בעלי חשב שאני איזו למדניתדיאט ספרייט
והוא קנה לי סדרה שלמה בשם מכתב מאליהו בת 4 כרכים, כשקראתי רק את הכרך הראשון (שם קראתי את מה שכתבתי) וזהו לא התקדמתי מעבר, אז אין לי מושג 🫣
גם לי יש אותההמקורית

אני ביקשתי מבעלי שיקנה לי 🤭

אבל צריך לאחוז ראש וההתקדמות איטית 

יואו איזו מלכה!דיאט ספרייט
המקורית
את בעצמך! 
המממ זמן זוגי בתוך השגרה זה חשובמרגול

כוס קפה בבוקר, או כוס תה אחרי שהילדים נרדמים

ללכת לישון ביחד זה משמעותי בעיניי (כלומר, להיכנס יחד למיטה. שלא יקרה שעד שאחד מגיע לחדר השני כבר נרדם), אפילו במובן של השיחה הקטנה על הא ועל דא.


ובנוסף, גם אם תסתכלי רק על ההיבט של שותפות בתפקידים. יש משהו בשותפות של נישואים שהיא הרבה יותר רחבה משותפות של חברות מאוד טובות.

נגיד חברות טובות יכולות להגיד - טוב, לא נעשה חצי חצי קלאסי, אני אהיה על כלים תמיד ואת תמיד על כביסה. נניח. ואז בסוף זה איכשהו יוצא שווה.


בנישואים זה רחב יותר. כי קודם כל אין לי עניין להשוות איתו. אנחנו לא צריכים לעשות את אותו הדבר.

וגם, נישואים זה קצת קיבוץ בהיבט הזה מבחינתי. כל אחד עושה לפי יכולתו ומקבל ע"פ צורכו.


נגיד, אם צד אחד בלימודים, וגם לא מרוויח כסף וגם בשגרה עמוסה בלימודים והרבה שעות מחוץ לבית.

אז ברור שהוא תורם פחות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת טיפול בילדים, וגם מבחינת עבודות הבית.

זה לא בהכרח צריך לצאת פה שוויוני.

אם הזוג, כזוג, החליט שהלימודים האלו חשובים (מכל סיבה), אז זה מה שעושים. ושני הצדדים מתגייסים למאמץ. 

לדעתי הכי חשובאהבה.

לנסות לפתור את הבעיה שאתם נפגשים שעה שעתיים כל יום

זה ממש מעט

אני נמצאת עם בעלי פחות מזה כל יום, וזה בסדר גמןר .אמא טובה---דיה!

זה לא בהכרח קצת.

אני מרגישה שקודם כל ביומיוםשלומית.

זה כל מיני דברים שהם טיפה "אקסטרא".

למשל: אם בעלי מבקש אוכל להגיש לו יפה, חם עם סכו"ם ולברך שישבע ויהנה, להכין כוס קפה, לקנות שוקולד קטן, לבוא מאחורה לעשות קצת מסאז', וכד. להכניס בתוך הדברים שממילא עושים עוד קצת טעם אווירה.

חוץ מזה: לצחוק, סתם להריץ קצת צחוקים ביומיום על כל מיני דברים.

ובנוסף, להקפיד על דייטים וזמנים שהם בהגדרה מוקדשים לזוגיות והם נותנים בוסט של אנרגיה לכל ההתנהלות היומיומית

בעיני התשובה היא אינטימיותתהילנה
עבר עריכה על ידי תהילנה בתאריך כ"ט בכסלו תשפ"ו 1:29

גופנית כמובן, אבל בעיקר רגשית.

מה שקורה בין בני זוג במערכת נישואין זה פתיחות וכנות, באופן שאין עם אף אחד אחר בעולם. היכולת להיות פגיע, כנה ולהביא את עצמך עד הסוף.

וזה דבר שלא קשור לכמות הזמן שמבלים ביחד או לסוג הפעילויות שעושים. כל השיח בזוגיות הוא שונה באופן מהותי משיח בין חברים. זה שיח נטול מסיכות, נטול אגו וריצוי.

כמובן שאם יש הסתרה של רגשות / תחושות / מחשבות וכל אחד מנסה לרצות את השני או מפחד להביא את עצמו אז האינטימיות נשחקת עד נעלמת. ושוב, בשונה מתגובות אחרות פה, לא חושבת שהזמן הוא הנקודה כי זה לא בהכרח הגורם שהכי משפיע על האינטימיות הרגשית.

אניoo

כנה עם הרבה אנשים שאני בקשר

והשיח שלי איתם הוא שיח נטול מסיכות נטול אגו וריצוי


זה לא חייב להיות רק בזוגיות

בעיניי זה נכון וטוב לכל קשר

לדעתי, זה מאוד שונהתהילנה

להיות בשיח כזה עם מחוייבות וברית נצחית. גם לי יש מערכות יחסים קרובות ומיטיביות, ועדיין, יש חלקים והיבטים ששמורים לזוגיות.

זה כמו להגיד- מה ההבדל בין להיות מורה ללהיות אמא. גם אם תהיה המורה הכי טובה בעולם אוהבת ואכפתית ומסורה, בסוף למחוייבות ולאהבה שיש לנו לילדים ולבן הזוג אין תחליף

חלקים והיבטיםoo

ברור שהם שונים בזוגיות

אבל

השיח לא חייב להיות שונה

אם רגילים לדבר בכנות בפתיחות ובזרימה

זה יכול להיות עם הרבה אנשים אותו דבר

אז מה ההבדל בעינייך?תהילנה
או שאין הבדל?
בשיח אין הבדלooאחרונה

לי לפחות

בקשר ההבדל

במגע ויחסים

במחויבות

בחלק שלו בחיים שלי

אני חושבתשומשומ

שהתשובה בגוף השאלה ..

שותפות מול זוגיות.

לדעתי כל עוד אנחנו רק שותפים יש שלי, שלך

כשאנחנו זוג זה שלנו.


אני חייתי במשך חצי שנה עם חברה - שותפה, בילינו יחד מבחינת זמנים הרבה יותר מאשר בעלי ואני כיום.

גם עבדנו וגם גרנו יחד, כולל שבתות וחגים (הייתי איתה בשליחות בחו"ל). ועדיין זה לא מתקרב לחיים עם בן זוג. הדאגה, השותפות, ההתעניינות באמצע היום אחד בשניה.

גם מבחינת המשק בית, הכל שלנו ביחד אין תחום שלי ותחום שלך.. כמובן כל הנושא האינטימי..

בקיצור, יש יותר הבדל מאשר דימיון 

איך אתן מורידות חוםשירה_11

אני פחות בעד משככי כאבים ויותר בעד לתת לגוף לעבוד

אבל בלילה מלחיץ אותי לישון כשהחום עולה ואני לא בשליטה

ואני תוהה מה נכון לעשות 🤔


חום של 42 מעלות גורם לנזק מוחיממשיכה לחלום

התאים במוח עוברים תהליך של דנטורציה- החלבונים במוח עוברים תהליך דומה לטיגון של חביתה.


לא יודעת כמה נפוץ שהחום מזנק ככה

אבל בלילה לא כדאי לקחת סיכונים

איך עוברים את שבוע 41 בלי להשתגע?מדפדפת

רשמית התחלתי היום שבוע 41, הריון ראשון

מרגישה כבר עצומהה

לא ישנה בלילה בכלל

כולי נפוחה

איך עוברים את הימים האלה בלי להשתגע? עצות יתקבלו בברכה

עושים כל יום משהו שאוהביםרק טוב!

ופחות תוכלי לעשות אחרי הלידה. ואם אפשר עם הבעל אז בכלל נחמד. ערב זוגי כל יום.

וגם מכינים דברים שיעזרו לך אחרי הלידה. הזמנה אינטרנטית של קניות סופר ובכלל. מאכלים שאפשר להקפיא. כביסות לתינוק וכו. 

תודה!מדפדפת
מנסה להיות על זה
קשה מאודבאתי מפעם

מה שהכי עוזר, תגידי לעצמך אני יולדת ב42.

זהו, תשחררי מ- אולי זה יקרה היום? אולי עכשיו? אולי מחר?

פשוט להתכוונן ל42, רק זה מה שעזר לי לא להשתגע 

הולכים ליםממשיכה לחלום

והולכים יחפים על החול

שומעים מוזיקה שמרגשת אותך

נחיםםם

מדברים עם חברה

רואים סרט מעניין

מסתכלים על תמונות מרגשות של המשפחה

משתגעים!!😜חוזרת בקרוב

ומנסים להשתגע עם חיוך....

מה עוד את מסוגלת לעשות שאת אוהבת?

להשתגע עם חיוך זה גם פתרוןמדפדפתאחרונה
מנסה לנצל את הזמן למנוחה ולזמן זוגי ביחד אבל הכאבים גומרים עליי ממשששש
לחי נפוחה ושן כואבתytrewq

לא קשור לפורום, אבל לא יודעת את מי לשאול...

שמתי לב שלבן ה4 אחת הלחיים נפוחה. שאלתי אותו אם כואב לו בשיניים הוא אמר שכן ושהיה לו כואב כשאכל ארוחת ערב (לא הייתי איתו בזמן הארוחה)


אני מה זה לא מבינה בזה... זה משהו שמחייב טיפול בימים הקרובים? או שאם זה עובר אז סבבה ופשוט להמשיך בביקורת קבועה? 

צריך לבדוקדיאט ספרייט
ללכת לרופא שיניים.מוריה

סביר להניח שיביאו אנט', ואח"כ יטפלו בשן.

ללכת כמה שיותר מהראהבה.

לדעתי

אפילו פרטי אם יש אופציה 

קרה לי לאחרונה עם ילד..קיבל אנטיביוטיקהמולהבולה

חשוב לפנות בהקדם כי זה עלול להחמיר ממש

אגב זה לא ממש כואב לו כי זה נפוח.כרגע שמתנפח זה כבר פחות כואב

הייתי מדברת על רופא אונליין או קופצת מיד על הבוקר לעזרה ראשונה לצילום וקבלת אנטיביוטיקה לפני שבת

רפואה שלמה!

צריך רופא שיניים דווקא?ytrewq
הייתי מתחילה בשיחת טלפוניתמולהבולה
אם את בטוחה שה משהו יתכן שילמו לך דרך הטלפון
אם את במכבי, יש להם שירות טלפוני במכבידנטמוריה
תבדקי באתר איך מגיעים אליהם.
כלליתytrewq
גם בכללית יש רופא שיניים אונליין124816
כן. כנראה דלקת שצריכה אנטיביוטיקההמקורית

ממה שאני מכירה

לא לחכות לביקורת רנדומלית. הילד סובל וצריך טיםול. הייתי הולכת איתו לחירום האמת

לבקש עזרה ראשונה של רופא שיניים דווקא?ytrewq
כן. יש דבר כזה שנקרא טיםול חירוםהמקורית

זה מיועד בדיוק למקרים כאלה, ורק רופא שיניים. זה מה שכואב לו ורופא משפחה לא מטפל בשיניים..

ולא הייתי מעבירה שבת בלי לראות רופא האמת. לא בשביל להלחיץ אני אומרת, כי שוב, סביר להניח שזו דלקת, אבל חבל שהילד יסבול כשאפשר שלא וכאבי שיניים זה סיוט

כןooאחרונה

נראה לי שכל קופה אמורה לספק תורים מהרגע להרגע לעזרה ראשונה ברפואת שיניים

זה לא חייב להיות מקרה חירום

אם יש כאבים כלשהם לא צריך לחכות לתור מסודר אלא נותנים תור לאותו יום או מקסימום יום למחרת

מבואסת ממש מהמשקל שלי!פרח חדש

כתבתי פה לפני כמה זמן שאני חושדת אולי יש קשר בין זה להתקן מירנה

מרגשיה שמשהו לא הגיוני

לא עשיתי שום שינוי בתזונה שלי

אוכלת קצת כמו תמיד

והמשקל שלי רק עולה ועולה!!

תמיד הייתי רזה בלי להתאמץ בכלל, משקל לא היה נושא בכלל.

עכשיו אני במשקל שלא הייתי בו מעולם!! (מלבד בהריונות כמובן)

נהייתה לי בטן מזעזעת

ואפילו בעלי הסכים שאולי אני צריכה לבדוק שמא אני בהריון מרוב גודלה (הוא מעולם לא העיר לי על מראה חיצוני, אני ששאלתי אותו מה דעתו לגבי הבטן 🫣)


לא יודעת מה לעשות!!


מתחילה לשקול לעבור למניעה אחרת..

יש לכן רעיונות?

טבעת נוברינג עלולה לגרום להשמנה?

יכול להיות קשורשוב חוזר הניגון
רק אומרת שיש קשר גם לגיל. לא יודעת בת כמה את אבל קצב חילוף החומרים מאט עם השנים ומה שעבד לך עד היום עלול להשתנות..
אני בת 35פרח חדש

תמיד הייתי רזה בלי להתעסק עם זה בכלל

ממש מבאס וגם מבלבל אותי האם לעשות שינוי במניעה או לא

איזה ביאוסהבוקר יעלה

מניחה שקשור להורמונים.

אבל בהחלט יכול להיות קשור לגיל וריבוי הריונות

זהו.. מנסה להבין באמתפרח חדשאחרונה

האמת שתמיד מנעתי בלי הורמונים

פעם ראשונה שמונעת עם הורמונים (בתחילת הנישואין כן לקחתי קצת הורמונים אבל לא תקופות ארוכות ככ)

התייעצתי פה לפני כשבועיים על כוויות שהתינוקת קיבלהמתואמת

ב"ה רוב השלפוחיות שנוצרו לה נעלמו מעצמן אט אט, אבל עכשיו באחת הידיים יש לה נפיחות במקום שהייתה שלפוחית וגם מוגלה כזו. (זו היד שהיא משתמשת בה להתקדמות בישיבה על הרצפה, אז הגיוני שנכנס שם משהו☹️)

מה צריך לעשות עם זה?

הנטייה שלי היא 'לפוצץ' את המוגלה במשהו מחוטא ואז לחבוש ולקוות שהיא לא תוריד את התחבושת, אבל אני לא יודעת אם אני צודקת...

(לכאורה זה לא מפריע לה, רק אם נוגעים בזה זה כואב לה)

הייתי מתייעצת עם רופאהמקורית

אולי צריך משחה אנטיביוטית וחבישה

ולא הייתי עושה שום דבר בבית כדי לפוצץ לה את המוגלה. זה יכול חלילה להזדהם

תלכי איתה דחוף לרופאאישהואימא

כנראה זה זיהום. טוב וחלילה שלא יתפשט.

(לבעלי היה זיהום ביד ואישפזו אותו כמה ימים כדי שיקבל אנטיביוטיקה דרך הוריד)

זה נשמע שהזדהם וצריך אנטיביוטיקה. ללכת לרופאבאתי מפעם
תלכי לרופא. בנתיים תמרחי לה משחה אנטביוטית שישאמהלה

בבית כמו מופירוסין. אם אין לך אופציה לראות רופא בקרוב תתיעצי עם רופא טלפונית ושיתן לך מרשם.

חשוב מאד לטפל בזיהום לפני שמחמיר ומתפשט חלילה.

ו-בשום אופן לא לפוצץ מוגלה!!! זה ממש עלול להחמיר את המצב במיוחד שהיא עם היד על הרצפה

תודה לכן!מתואמתאחרונה

היינו איתה אצל הרופא לפני כשבוע וחצי כי חשבנו שאולי זה הזדהם, והוא אמר שלא אבל שליתר ביטחון נשים לה פולידין/יוד.

קנינו את זה באמת, אבל הרוקח אמר שזה רעיל במאכל, וקצת נלחצנו שהיא תכניס את היד לפה אחרי שנשים לה, אז בפועל שמנו לה פעם אחת בלבד...

יעזור אם נשים עכשיו?

לא נראה לי שנצליח היום להגיע לרופא...

השתנקות בזמן הנקהמולהבולה

התינוק שלי ממש נחנק בזמן הנקה..מניחה שזה מהזרם אבל זה ממש מלחיץ

ולא קרה לי עם אף אחד מהילדים כמו שאצלו כמעט בכל האכלה...

יש לכן רעיונות מה אפשר לעשות?

אולישירה_11

לשבת קצת אחורה לא לרכון אליו שהזרם יהיה איטי יותר?

ניסיתי וזה לא תמיד עוזר משום מהמולהבולה

אני בסרטיםנשיש לו בעיה כלשהי חלילה

למרות שכשאוכל בבקבוק זה לא קורה

לי הציעו להניק בתנוחת חדר לידהרוצה לשאול שאלה

שאת שוכבת ושמים את התינוק עליך ליד השד והוא 'מאכיל' את עצמו לבד ואז הוא שולט בזרם. 

אולי לשון קשורה?צלולה
נראה לי שזה יכול להיות קשור
וואלה? אני יכולה לראות את זה?מולהבולה
לפעמים... אולי קשה לזהות בפעם הראשונהצלולהאחרונה
תנסי להסתכל מתחת ללשון אם החיבור בין הלשון לרצפת הפה יחסית מקדימה.
להניק כשאת שוכבתזברה ירוקה

ואז השד מקביל אלין ולא מעליו

והזרם פחות

היה גם אצלינוחרות
עזר כששמתי אותה עלי כשאני על הבטן והיא עלי (לבדוק כל הזמן שיש נתיב אויר פתוח, אולי זה מפחיד מידי עם ניו בורן ולוודא שלא נרדמים כי אז זה מסוכן)
להישען אחורה בזמן הנקהממשיכה לחלום

אולי יעניין אותך