האם מותר לחשוב על זה?לביאה במנוחה
שלום לכולם.
שאלה תמימה לי, האם לפני נישואין ונניח בקשר עם רגשות ומציאת חן שהולך לקראת נישואין עם שמירת נגיעה כמובן, האם זה אסור לדמיין נשיקה או חיבוק? זה משהו שאסור אפילו לדמיין לרגע קט? שהרי אם יש משיכה גדולה לפעמים עולה לדמיון רצון להתחבק. עד כמה זה פסול?
מה מטרת השאלה בעצם?חדשכאן
שואלת בתמימות כמו שאמרתילביאה במנוחה
גדלתי כחילונית, לאחרונה התקרבתי לקב"ה ושומרת שבת, מתקנת מידות... ובעזרת השם אתקרב ואשמור עוד מצוות. כרווקה שלא יודעת ושאין לה מי לשאול כי נמצאת בסביבה חילונית, שואלת מה קורה כשיוצאים עם מישהו ויש רגשות, שומרים נגיעה, רוצים להתחתן נניח, אבל מתוך הרגש והמשיכה עולה לדמיון חיבוק או נשיקה. כמובן לא יותר מזה בניסיון להיאבק ביצר ובמחשבות לא טהורות חס ושלום, אך האם אפילו מחשבה על חיבוק איננה טהורה? בבקשה אל תשפטו אותי 🙏
מדהימה שאת!!בימאית דמיונות

את תהליך ההתחזקות שלך את בטח לא עושה לבד, לא?

 

 

אם יש לך איזו רבנית או רב, שאת בקשר איתם, נראלי עדיף שתשאלי אותם, הם ידעו להסביר טוב יותר מאיתנו, הם גם יותר יודעים מה הכללים המדויקים..

 

 

 

 

 

 

בהצלחה נשמה גדולה שאת 

תודה יקירהלביאה במנוחה
האמת היא שאני לבד ואני רק כמה חודשים שומרת שבת וכו', עדיין בחיתולים . לא חשבתי לפנות לאף אחד כי אני אוטו-דידקטית מטבעי, אז קוראת הרבה מיוזמתי. אני לא באמת יודעת איך אנשים אחרים עושים תהליך שכזה ולא בקיאה בהגדרות של "מתחזק" , "חוזר בתשובה", "דתי לייט" וכו' בינתיים אני ממש בסדר עם התהליך שלי והוא מרגיש לי טבעי ומתעצם בהדרגה בריאה. לגבי השאלות הרבות שאולי היה עדיף להפנות לרב לדברייך, אני חושבת שזה רעיון טוב, אבל מתוך כל הקריאה שלי, לכל רב ולכל החכמים הגדולים יש פרשנות ודרך קצת אחרת להתבונן בדברים. סתם לדוגמא, בנושא כמו השגחה פרטית, הרמב"ם, הרמח"ל, הרב קוק ורבים אחרים נותנים תשובות כל כך שונות לעניין, שאם למשל הייתי פונה לרב והיה נותן לי תשובה ברוח הדברים של הרמב"ם בנושא, אז הייתי מפספסת דעות אחרות שהרבה יותר מתיישבות לי בשכל, לא חבל?? אבל את כמובן מתייחסת לשאלה שלי שנוגעת להלכה, ובזה בטח אין איזשהו ריבוי דעות, אלא תמימות דעים לגבי דרך אחת שיש להתנהג לפיה, אז כנראה שבנושאים כאלה כן מומלץ לפנות לרב/נית. תודה על העצה, אקח אותה לתשומת לבי וכשארגיש שזה נכון לי אנסה למצוא הדרכה מרב/נית.

תודה לך נשמה גדולה )
מה שאמרת לגבי היחס לשאלות מהותיות בין חכמים שוניםekselion

זה ממש נכון, וצריך לשאוף להבין את כל התפיסות, אבל בהדרגה.

 

בינתיים בתור בעלת תשובה בתחילת דרכה את חייבת שיהיה לך רב/רבנית או אפילו חברה דתיה 

שידריכו אותך כי זה כמעט בלתי אפשרי לבד.

וגם יש כל מיני קבוצות ווצאפ של "רב על הקו" שבעם שואלים שם שאלות הלכתיות ומקבלים מענה כמעט מידי, ואפשר גם ללמוד מתשובות של שאלות שאנשים אחרים שואלים.

המון ב"הצלחה

מסכים לגמרי.עוגיפלצת יואב
כשבונים בית (זוגיות, חזרה בתשובה, שינוי השקפתי) זה נהדר כל אחד בונה בית איך שהוא רוצה לפי הדמיונות והחלומות שלו, אבל בסוף צריך שיהיה מהנדס וקבלן שיעקוב אחרי הבנייה ויתן הערות ותיקונים…

חייב רב/יועצת/חברה שמבינה שיוכלו לתת כלים לאורות והערות לשיפור בדרך העולה.
וואו יא חכמה יאבלההבימאית דמיונות

מגניב שעלית על ההבדל בין לשאול על אמונה לבין לשאול על הלכה לבד

(פשוט היתה לי שאלה על זה גם חצי חיוך קיצור שאלות של אמונה אפשר לשאול הרבה רבנים ולהדיין ולחשוב על זה)

 

 

 

יאו איך את עושה את זה לבד?

זה מדהים..

 

יש הרבה אנשים טובים שיודעים לתמוך ולעודד בדרך,

נראלי כדאי לך שתהיה לך איזו מלווה, לא?

 

לא בקטע הצמוד דוקא, אפילו לשיתופים אישיים מידי פעם וטיפים..

 

 

 

 

 

יאו, בהצלחהה

 

 

 

אין פסול בדבר ואין איסור לחשוב ולדמיין דברים שאיןאחת מכאן
לנו אפשרות לעשות אותם.

כמו שאחרי אכילת מאכל בשרי, ביום קיץ חם, אפשר לחלום על כוס קפה ועוגת גבינה לקינוח…. ולהתאפק עד שיעברו השעות שמחכים אחרי אכילת בשרי.

וכך הרבה דברים שהיצר משתוקק אליהם - ולא ניתן לממש מסיבות הלכתיות, מוסריות, נימוסים והליכות….
תודה על התשובהלביאה במנוחה
אז בעצם זה משהו שאני לא אמורה להימנע ממנו לפי דברייך, כי מדובר רק בדמיון ולא במעשה? האם את יודעת להסביר למה זה לא נחשב מחשבה לא טהורה? אני פשוט לא מצליחה להבין איפה הגבול עובר. תודה לך
מחשבה לא טהורה נשמע לי מונח נוצריחושבת בקופסא

ברור שביהדות יש מצווה על שמירת העיניים והמנעות מהרהורי עבירה. אבל משתמשים במונחים האלו, לא "מחשבה לא טהורה" שזה פשוט נשמע לי תרגום של Impure thought. אם אני טועה תתקנו אותי.

זה חלק מהתפיסה הנוצרית שכל הקשר בין איש לאישה, ובכלל הנאות חומריות, זה חטא טמא ואדם קדוש צריך להתנזר מהן כמה שיותר.

זאת ממש לא התפיסה היהודית.

באה מחילוניות כאמורלביאה במנוחה
אז סליחה מראש על ענייני סמנטיקה.
אז מחשבה כזו היא עבירה? זה כל מה שאני מנסה להבין...אם להימנע מזה או לא.
לא חושב שאת צודקת.הָיוֹ הָיָה
כשגבר חושב על אשתו - ברור לכולם שהמחשבה קדושה ולא "לא טהורה".
אבל כן, הרהורי עבירה הם טמאים. לא כי הקשר בין גבר לאשה (/האשה עצמה) זה דבר טמא, כתפיסת הנצרות, אלא כי הקשר בצורתו הפסולה הוא טמא.
אוסיף (ואולי אחלוק) על דבריךultracrepidam

גם כשגבר חושב על אשתו זאת לא מחשבה קדושה. היא אסורה כאשר הוא בתפילין, למשל, וממילא אתה מבין שהקב"ה לא רואה את המחשבה הזו כמקרבת בין האדם לבוראו באותו אופן שתפילין מקרבות.

חז"ל מסבירים שתקנת עזרא נועדה כדי שלא יהיו תלמידי חכמים מצויים אצל נשיהם כתרנגולים, והתיאור הבלתי מחמיא הוא מספיק כדי להבין שלא מדובר רק בחשש ביטול תורה. כך גם התיאור של הרמב"ן לנבל ברשות התורה, עיי"ש.

פרישות מהיתר היא דבר חיובי מאד גם ביהדות. צומות נחשבים למצוה, ביום כיפור אנחנו פורשים מכל ענייני החומר... הנוצרים והמוסלמים אולי הקצינו ושינו את מה שהם לקחו מאיתנו, אבל ממש לא מדובר בהמצאה שלהם.

 

נכון, שכאשר הזוגיות היא מתוך ראיה רחבה של קדושה, אז גם הקרבה החומרית-פיזית משרתת את אותה הססתכלות רחבה וממילא היא נכללת בקדושה. אבל בבסיסה היא לא כזאת. כמו שטשולנט הוא לא קדוש אלא יכול לשרת מצוה של עונג שבת, ומצד שני יכול לשרת גם אכילה שלא בקדושה ואפילו בשבת עצמה (הסיפור הידוע על הבעש"ט שהראה לתלמידיו שור אוכל לכבוד שבת). ואם ביצר האכילה כך, ביצר הזה על אחת כמה וכמה שכדי שהוא יהיה בקדושה ולא רק בהיתר, כמה קדושה צריך שיהיה האדם שרוי

כמדומה שאין מחלוקת בינינוהָיוֹ הָיָה
התכוונתי למילים עצמן "מחשבה לא טהורה"חושבת בקופסא

עד כמה שידוע לי ביהדות משתמשים במילים אחרות. נגיד הרהורי עבירה.

זה פשוט נראה לי כמו תרגום של Impure thought, אבל אם יש מקור יהודי שמשתמש במילים האלו, אז טעיתי.

שמעתי הרבה פעמים את המושג מחשבות לא טהורותבימאית דמיונות

ובמקומות יהודיים לגמרי. לא נראלי משהו נוצרי

תפילת הרה״ק ר׳ אלימלך מליז׳ענסקעוגיפלצת יואב
״שֶׁיְּהֵא הַכֹּל מְיוּחָד אֵלֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים בְּלִי שׁוּם מַחֲשֶׁבֶת פְּסוּל חָלִילָה״
זה מגיע מעולם הקרבנותפשוט עייף
התשובה הזו לא נכונההָיוֹ הָיָה
לפי העיקרון הזה - גם אין בעיה לדמיין סיטואציות מיניות בשלמותן. נכון?
אפשר פשוט מהבוקר עד הערב להרהר "הרהורי עבירה" והם בכלל לא עבירה...


אני לא מביע כרגע דעה להכרעת השאלה. אבל עצם השאלה נובעת מהכרה בסיסית ונכונה - שמחשבות על "בינו לבינה" הן משמעותיות מצד עצם ההרהור, לא רק כי זה "לחשוב על משהו שאסור ליישם" כמו לחשוב על כוס קפה כשאתה בשרי...
....בימאית דמיונות

אמאמאמ 

 

לא יודעת אם זה המקום לדיון בזה,

 

אבל הבנתי ש"הרהורי עבירה" זה לא רק בצניעות....

זה לא נכוןאחו

האם מותר לחשוב מחשבות של עבודה זרה? האם זה מותר להאמין בלב באל אחר מבלי לעשות מעשה? הרהורי עבירה של עריות, ביחד עם הרהורי עבודה זרה, הם מסוג ההרהורים שאסורים במהותם.

ציטוט, בהקשר הישיר של השאלה והתשובה שלי לשאלה.אחת מכאן
ולאישה (כגון אישה על מה שתעשה עם בעלה או בעלה לעתיד) אין איסור להרהר על דברים מותרים.

הרהורי עבירה לנשים | שאל את הרב - כיפה
לא קראת הכל. על מה שכתבת שמותר - הוא כותב שאסור.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ו' באב תשפ"ב 01:53
הוא כותב בפירוש, שאסור לאשה להרהר על אדם מסויים כגון זה שהיא יוצאת איתו.
(ציטוט: "לכן אסור לך להרהר על מי שאת יוצאת אתו או על כל גבר ממשי")
"בעלה לעתיד" - כשזה דמות דמיונית ולא מישהו מציאותי, מותר.

והטעם פשוט: להרהר על אינטימיות עם מישהו מסויים שאינו בעל/אשה - אסור. ההרהור אסור מצד עצמו, לא מצד תוצאותיו.
ההרהור היחיד שמצד עצמו מותר ורק בגלל החשש מהתוצאות אסור, זה הרהור על מישהו דמיוני וערטילאי/ על בן זוג נשוי. ולכן - הרהורים אלו אסורים לגבר ומותרים לאשה שאין בה את החשש הזה.
אבל הרהור שאינו כזה, אלא על מישהו קונקרטי שאינו בן הזוג, *אפילו אם זה מישהו שהיא יוצאת איתו ומעותד להיות בעלה*, אסור לחלוטין גם לאשה. לא רלוונטי שאין לה חשש לטומאה ע"י הרהור, פשוט ההרהור עצמו הוא "טמא"

כלומר - בדיוק הפוך ממה שכתבת. כתבת שמותר, והבאת לינק שכתוב בו שאסור.
והנה שוב הוכחה למה לא פוסקים הלכה מהפורום (וגם לא מגיגול שטחי בשאל את הרב...)
זה אומרekselion

שאת אנושית.

 

 

דתיים הם לא רובוטים העובדה שאנחנו שומרים מצוות לא אומר שאין לנו יצר

 

ברור שיש יצרלביאה במנוחה
אבל אני שואלת אם אני אמורה להילחם ולהימנע מהמחשבה מסוג זה ולעשות תשובה במקרה ונפלתי למחשבה כזו.
ראוי שכוח הדמיון יהיה עסוק בעיקרadvfb

באהבה כשלעצמה ולא בביטויים הפיזיים שהיא יכולה לבוא לידי ביטוי דרכם.

טבעי ואנושי שתחושות ומחשבות עולות, השאלה במה להתמקד.

בטח שלא טוב שמחשבות כאלה ינהלו ויובילו התנהלות או יקבלו במה מעבר למה שהם אמורים לקבל.

הבעיה שנוצרת עקב חיכוך מוגזם היא עם מחשבות חומרניות היא שהם בקלות יכולים להסיט את המבט מהעניין העיקרי שלשמו הגענו.

 

 

לא מדבר על הרובד ההלכתי. 

בנוגע לתשובות הלכתיות פהadvfb

פורום בערוץ 7, טוב ככל שיהיה - הוא לא מקור הלכתי ואי אפשר להסתמך על תשובות הלכתיות פה.

 

אם רוצים לדון פה ברמה ההלכתית ושזה יהיה רלוונטי למישהו אז גדאי להביא סימוכין ממקור אחר שאפשר לפתוח ולסמוך עליו.

היי, דבר ראשון כל הכבוד!הָיוֹ הָיָה
אשרייך שאת מתקרבת, שאת מתחזקת, שאת לומדת! במקום שבעלי תשובה עומדים אפילו צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.
כל הכבוד שבדקת, כל הכבוד שהתקרבת, וכל הכבוד על התכניות להמשיך!
כמה יפה שאת באה לברר, שאכפת לך...


לגוף השאלה, כדאי לחדד הבדל חשוב: זה שקופצת לראש המחשבה על הרצון - זה אנושי ונורמלי. זה אומר שאת בריאה. ובכל מקרה אין לך דרך למנוע מזה לקרות.
הבעיה ב"הרהורי עבירה" זה לשתף פעולה עם המחשבה... לשבת לפנטז, לחשוב אקטיבית, להנות מהדמיון....
ודבר כזה - כנראה שאכן בעייתי גם לגבי מחשבות על נשיקה וכדו'.
אבל לא להילחץ ולא להכנס לעצבנות... בנחת, לא לשקוע במחשבות כאלו אלא להמשיך בטבעיות.
מדויקekselion


תודה רבה לך!לביאה במנוחה
תודה על המילים החמות והעידוד קודם כל 🙏
ותודה על התשובה שהבהירה לי את הדברים.

שבת שלום ומבורך

תודה לכל העונים.
איזה כיף שהיא הבהירה, שמח לשמוע.הָיוֹ הָיָה
ובכיף, הן מגיעות לך במלואן.

שכוייח גם לשאר מצטרפים לדבריי
מצטרףultracrepidam

(כמובן מסייג לגבי הנקודה המעשית - בדברים כאלה צריך זהירות רבה, ולכן על אף שכהככלה אני מסכים לנאמר, אני א מצטרף באופן מוחלט)

תשובה נהדרת.עוגיפלצת יואב
באמת המחשבות האלו טבעיות.
אם זאת, צריך גם לחשוב שנכון שזה טבעי אבל לפעמים אנחנו צריכים לשבר את הטבע ולהפוך את המחשבות האלו למחשבות טובות וקדושות.
נכנסת מחשב כזאת? אז חושבים שעכשיו יש לי הזדמנות להתקרב לבורא יתברך ולקיים את רצונו. חושבים איך אני יכול לקחת את הרצון העז הזה ולהפוך אותו לרצון שיוביל לקדושה וחיבור לקב״ה.
זה בכלל לא פשוט וזה הרבה עבודה, אבל זה בדיוק העבודה של יהודי בעולם הזה, סור מרע ועשה טוב, ע״י הרע אפשר לעשות טוב.
הגדרה מאוד נכונה. כל הכבוד!כלי פשוט
לא קראתי את כל הדיון,שירה חדשה~

אבל ממליצה בחום על הספר 'מה את מבקשת' של אוריה מבורך, שעוסק בתחום של מיניות בריאה ומתייחס גם לזה.

בהצלחה!

ספר מצוין. ממליץ בחום!תילי חורבות


מעניינת מאד ההתלהבות של כולם ממנו בהקשר הזהחתולה ג'ינג'ית

כאילו... התוכן מעולה.

אבל הצורה...

אם מדברים פה על לדמיין או לא לדמיין, הספר שלה ממש מאפשר לעוףףףףףףףףף על כנפי הדמיון עם כל התיאורים החיים שם.

לא מבין גברים שקוראים ספרכלי פשוט
שמיועד לנשים. וזה כתוב שם מפורש
אבל הדיון פה היה על מחשבות של נשיםחתולה ג'ינג'ית

וכן, יודעת שיש הבדל הלכתי בעניין הזה.

ועדיין, לכתוב ספר שאמור להיות תורני, באופן כל כך צבעוני, מרגיש לי לא נכון.

(למרות שכן, צריך למצוא את ה/פה שתדבר לצעירות וכו. לא יודעת. איזון כזה שלא מצאתי שם)

נכון, אבל אני רואה כל פעם וגם פהכלי פשוט
גברים שממליצים על הספר הזה. מוזר בעיני
תשימי לב מי מתלהבפשוט עייף
ממש לא מהצד התורני של המפה. וד"ל.
כרגעחתולה ג'ינג'ית

אבל היו עליו עוד דיונים בעבר.

וגם בפורומים נוספים. ואני דווקא כן פוגשת התלהבות גם מצדדים תורניים.

אז מנסה להבין מה פספסתי.

קשה לי להאמיןפשוט עייף
עבר עריכה על ידי פשוט עייף בתאריך ד' באב תשפ"ב 14:00
שמישהו תורני יתלהב מדבר כזה. כמו שכתבו כאן בשרשור - לא פוסקים הלכות מפורומים

עריכה: עכשיו ראיתי שכתבת שהספר אמור להיות תורני? מאיזו בחינה בדיוק?
..הָיוֹ הָיָה
א) הוא באמת זכה לשבחים גם מאנשים תורניים באמת (הרב עזריאל אריאל לדוגמה) אלא שהם ידעו לסייג ולחדד מה מבורך ומה בעייתי.

ב) הספר מתיימר להציג עמדה יהודית ערכית סדורה, מתוך הטייטל ה"רבני" של כותבתו, שמחזיקה מעצמה מייצגת את התורה. מן הסתם זה מה שמגדיר אותו "אמור להיות תורני"
נקודה ב' שלךפשוט עייף
היא מ. ש. ל.
'אמור להיות תורני' זו נקודת מבט...בייניש אנונימי

למי שבא מהעולם החילוני הוא יהיה תורני, למי שבא מהעולם החרדי הוא יהיה חילוני ולו בגלל הנושא.

 

לא באמת מכיר את הספר, גם לא ביקורות עליו, אבל כמו שיש ספר שאנחנו לא סומכים עליו להלכה למרות שאנחנו לא מפקפקים בגדלות של הכותב שלו, כמו ספרים של הרב עובדיה והרב אליהו לרוב האשכנזים וספרים של החזון אי"ש והרב אלישיב לספרדים, ככה גם יכול להיות שהבעיות בספר לא מעידות על הבעיות עקרוניות אלא על בעיות עם התוכן. 

 

יכול להיות כמובן שיש לנו בעיה עקרונית, כמו שיש לרבים לגבי התפיסה של הרב אליעזר מלמד בפניני הלכה שהספר עצמו בעייתי ואי אפשר לסמוך עליו להלכה, ויכול להיות שזה גרוע הרבה יותר כמו ספרים של קונסרבטיבים או רפורמים, כאן אני כבר ממש לא מבין, כי אין לי מושג לגבי הספר...

נראה לי קצת הגזמת עם ההשוואה לרבניםחושבת בקופסא
זה בסך הכל ספר שמיועד לבנות שיש להן אנטי לנושא צניעות ומסביר את כל הגישות האפשריות למיניות וגם גישה שהיא מסבירה כ"גישה היהודית הבריאה".
רוב הגישה הזאת נכונה עם כמה תיקונים שבאמת אסור להתעלם מהם. אבל זה לא ספר הלכה. ולא נועד להיות מהות השקפת העולם של מישהו.

אגב, ממה ששמעתי מחברה שפגשה את המחברת ודיברה איתה על הספר. בגרסא המורחבת היא תיקנה חלק מהדברים הבעייתיים בספר, כמו הטבלה של הלכות צניעות מחמירות ומיקלות כי היא הבינה שזה פשוט לא נכון הלכתית. (אבל עוד לא קראתי את הגרסא הזאת, אז בנתיים זה רק ממש שהיא אמרה בשמה)
^^הָיוֹ הָיָה
ומי שפירגן מהצד התורני, תמיד סייג וביקר.
אבל אופייני לאנשים מסוגה לכתוב ככה, ואופייני לאנשים כאלו להעריך את זה ולא להבין מה הבעיה... מצער, אבל זו המציאות
בדיוק.כלי פשוט
אני גם רואה בהסתודדות של גברים סביב הספר הזה ניסיון לחנפנות וקריצת עין כלפי הצד הנשי. לא באמת מאמין שהם כל כך מתלהבים מהספר ליטרלי בינם לבין עצמם..
וואו אני פשוט המומה מהתגובות המכוערות פהשירה חדשה~

@פשוט עייף, @נשמה כללית, @כלי פשוט

מה עוזר לכם לזלזל כל כך במי שכתבה את הספר הזה? אפשר להעביר ביקורת עניינית גם בלי לנטוף כל כך הרבה רעל וארס. ולמטילי הספק, אני נמצאת ב"צד התורני" של המפה, לפי השקפתכם. ועדיין, יש בספר הזה בשורה גדולה מאוד שהרבה בנות זקוקות לשמוע אותה. וגם אם לא, מי התיר לכם לנטוף כל כך הרבה שנאת חינם, ועוד בדיוק בימים האלו של השנה? אני פשוט בהלם.

תתמודדיפשוט עייף

ה"הלם" הזה גם נשלף מצד מאוד מסויים של המפה. דורכים על דברי תורה, צניעות מינימלית, פורצים גדר ועוד מעיזים לקרוא לזה "תורה".

עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. בימים האלו של השנה אנחנו מתרחקים מ"יען כי גבהו בנות ציון" אל "בנותינו כזוויות".

 

התגובות שלנו עוד עדינות יחסית. אם באמת את מעוניינת להיות בצד התורני של המפה בעניין זה - זה הזמן לחשבון נפש בנושא. 

 

איזה תגובה מכוערת בדיוק כתבתי על כותבת הספר?כלי פשוט
את מאשימה אותי בדברים שלא היו ולא נבראו.
לא כתבתי עליה מילה אחת רעה. דיברתי על בנים שקוראים ספרים שמכוונים לבנות, ומתלהבים מהם מן השפה ולחוץ. שום דבר מעבר.

אני לא קראתי את הספר ולכן גם לא חוויתי דעתי עליו.
ראיתי רבנים שבעד ופשוט מדייקים שם דברים ספציפיים. לא יודע מעבר, וגם לי היה יצר הרע לקנות את הספר. התגברתי על זה, והקשבתי ליצר הטוב שאמר לי שהוא מיועד לנשים כפי שכתוב בכריכה האחורית/ באחד הדפים הראשוניים במפורש.
סליחה, מתנצלת.שירה חדשה~אחרונה

כנראה הבנתי אותך לא נכון.

את רואה את עצמך בצד התורני של המפה?הָיוֹ הָיָה
יפה, בדיוק זו הבעיה שעליה דיברנו. שהפכו תועבות ל"תורניות"
תקראי היטב היטב את הנקודה השניה כאן: האם מותר לחשוב על זה? | ערוץ 7
עצם התגובה שלך היא תשובה לשאלה שלך. הדגמת מעולה מה מפריע לנו.

ותחסכי מאיתנו את קשקושי שנאת חינם. למה דווקא התגובה שלנו עליה היא שנאת חינם והתגובה שלך עלינו היא לא? תפסיקו ( "תורניים" שכמותכם...) לנצל ביטויים חז"ליים בציניות מרושעת כדי לדרוך על מי שנאמן לתורה יותר ממכם. תתבגרו ותתחילו להתמודד בצורה קצת יותר עניינית וקצת פחות סיסמאתית.
ולשבריר שכן ענייני שהספקת לדחוף בתגובה שלך:הָיוֹ הָיָה
מוזמנת לקרוא שוב את נקודה א' בתגובה שלי שקישרתי אליה.
"תורניים" כמוך באמת נוטים לחשוב בשחור-לבן ואז להאשים את הצד השני בשחור-לבן.

כתבתי בפירוש שיש מה לשבח בספר הזה, ויש בו דברים מבורכים, ושגם אנשים תורניים באמת (לא כמוך...) מצביעים עליהם.
אלא שהוספתי שיש את הצד השני: שמי שתורני באמת, יודע גם לבקר ולומר מה לא טוב שם. מי שתורני באמת לא מדבר דמגוגיה ולא נהיה חסיד מושבע של כל ציוץ ליברלי, אלא בוחן דברים ברצינות.
וכשבוחנים דברים ברצינות - יודעים שיש בספר הזה דברים מבורכים, כי כמו שכתבת בצדק - יש בו בשורה שהרבה בנות צריכות לשמוע. אבל לא מטשטשים ולא מתעלמים מזה שיש בו גם דברים בעייתיים וחמורים.
ואם היית טורחת לקרוא עניינית ולא למהר לתקוף, היית מבינה שלפי זה הטענה שלך על הדברים הטובים לא סותרת בכלל את דברינו. כי אכן יש דברים טובים, ועדיין חובה גם לבקר את הדברים הרעים.



לכן, לכבוד "הימים האלו של השנה", את תתנהגי כמו ילדה גדולה ותתנצלי על "נטפי הארס והרעל" שכתבת עלינו. להרבות באהבת חינם, נכון?
בלי קשר לספרבייניש אנונימי

בעיניי סוף ההודעה האחרונה קצת בוטה, ראוי לערוך את השורה האחרונה

זה היה פארפראזה על מילותיה שלה...הָיוֹ הָיָה
הבנתי, וזה נכון גם כלפיה, ועדיין...בייניש אנונימי

"כמו ילדה גדולה"? קצת לא יפה, לדעתי. בחירה שלך

למען הסר ספקפשוט עייף

אני חולק עליך מכל וכל משלוש סיבות עיקריות (הן לא היחידות אבל זה מה שאפשר לכתוב בפורום פתוח):

 

1. הנושא - מדובר בנושא שהגדרתו היא צניעות. ברגע שמוציאים אותו החוצה הוא מתקלקל. בהגדרה. בנוסף, הטרמינולוגיה שם מגיעה מעולם של חול, זה מראה מה מקור התוכן.

 

2. המחבר - כאשר עוסקים בנושאים כאלו הם צריכים להגיע ממקום טהור. על אחת כמה וכמה כשנוטלים כתר של תורה. כתבת בנושא הזה מספיק ואכמ"ל. לא משם אנחנו יונקים.

 

3. מבחן התוצאה - בפועל הספר הזה מסתובב גם בין מי שלא "הוגדר" (גברים), מכניס את הטרמינולוגיה המערבית המבחילה לשיח וגורם לה להיות "לגיטימית" וכפי שתואר כאן - מלא בזבל.

 

הבסיס שלנו הוא "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" ו"הרהורי עבירה קשים מעבירה". 

נושאים כאלו לומדים בצניעות, בטהרה ובקדושה מאנשים צנועים, טהורים וקדושים וכך גם הבית יראה בעז"ה.

בוודאי שמותר.תילי חורבות

אדרבה אם אין מחשבות ודמיונות על כך זה מעיד שמשהו מאוד לא נכון ובריא בקשר.

אני לא מבינה למההפי
מחקו לי את התגובה אבל אציין ואחזור שאני בטוחה שאת/ה טרול.
לא מאמינה לך בכלל
ולא מבינה איך מאמינים לך פה
בן אדם תמים באמת לא ישר כותב שאלה תמימה לי..
אלא מתוך מה שכתב רואים תמימות פשטות וטוהר.
אני מאמין להekselion

כי אני יודע שבראש של בעל תשובה טרי שרק התחיל להפנים שהתורה אמת ושהוא צריך לשמור מצוות, יש בורות מוחלטת לגבי היהדות. כל דבר אפילו משו שלך נראה פשוט כ"כ שאפילו ילד דתי בגיל 4 יבין.

אצל בעל תשובה זה ממש לא ככ ברור.

 

זה מה שיפה אצל בעלי תשובה, הם כמו תינוקות שמתחילים ללמוד ללכת.

הם הרי אשכרה עוברים מסטאטוס של תינוק-שנשבה לשומר מצוות 

אין לך מושג כמה קשה ומבלבל זה יכול להיות

זכותך לחשוב מה שאת חושבתלביאה במנוחה
לא הבנתי מה היה יוצא לי מזה שאני אכתוב פה שאלה כזו, זה היה מאוד מביך ולקח לי זמן רב לשלוח, אפילו שזה אנונימי. את כנראה דתיה אז אולי את לא מבינה איך זה מרגיש לחילוני/ת לגלות את הבורא ולהתמלא באהבה עצומה ואור גדול אחרי שנים של חושך, ומצד שני להרגיש שה"זהות החילונית" שלך כבר לא מתאימה לך והסביבה החילונית שלך לא תקבל אותך בתוך כל השינוי הזה וכו' ואת מנסה להיפרד מדרכי החשיבה הקודמות שלך ולדבוק ולהפנים דרכי חשיבה אחרות לגמרי...כל זה מאוד לא קל. בכל אופן, צר לי מאוד שמרוב מתחזים און ליין את חושדת במישהי רק כי כתבה "שאלה תמימה לי", כנראה שיש הרבה נוכלים ושקרנים שם בחוץ ואני מבינה מאוד למה עלו בך תחושות כאלה ואת החשדות שלך, זה בהחלט הגיוני ומוצדק, אבל אין לי באמת דרך להפיג אותם. תחשבי על זה ככה, נניח ואני טרול, מה זה באמת כל כך משנה לך שעונים לי?
מאחלת לך כל טוב מכל הלב
אם את לא טרולהפי
מאחלת לך הרבה אור נחת ושפע מבורא עולם.

את מבינה שניק שנפתח לצורך השרשור הזה בלבד זה מחשיד?
בנוסף לכל ההקדמות ..

אז כן אני חייבת להזהיר ..(ואם זה לא נוגע אליך אז תתעלמי)
בסופו של דבר זה לא אישי
אבל את הניצול של התמימות של ניקים פה שעונים באמת מהלב שלהם אי אפשר להחזיר.

אני אענה לךבנות רבות עלי
תראי בגדול כשראיתי את התגובה שלך מאוד התעצבנתי . אבל הלכתי קצת להסתכל בתגובות ובאחת מהן היא מזכירה את הרמב"ם הרמח"ל ואת הרב קוק .. קשה לי להאמין שמישהי שמגדירה עצמה חילונית וחוזרת בתשובה מאוד טריה, יודעת כבר מה אומרים הרמב״ם הרמח״ל והרב קוק בנושא השקפה.

אבל- בגלל שיש כאן ספק ולעולם לא נדע .. עדיף להשאיר את זה לשכל הישר של אנשים לגבי המקרה הזה ושאר מקרים..

על עצם השאלה שלה, אין לי בכלל תהייה. כי זו שאלה לגיטימית שאצלי עלתה בנושא של ׳לאחר חתונה׳ כביכול דמיון של משהו שנעשה אחרי שהתחתנת .

עוד נקודה חשובה- מצד אחד, רואים שהתשובות שלה מורכבות ועושה רושם שהן נכתבו באמת ובתמים, מצד שני, כבר הכרתי אנשים שזו המומחיות שלהם. אז בין אם היא אמיתית ובין אם לא, זו מלחמה אבודה מראש.. אי אפשר לדעת..
באותה תגובה שאתה מדבר עליהלביאה במנוחה
ציינתי שאני אוטו-דידקטית וקוראת הרבה. יש אנשים סקרנים בעולם ששואלים הרבה שאלות ושואבים ידע כדי להשיג תשובות, זה לא קשור לדת ואמונה. אני בעלת ידע בהרבה תחומי עניין שלי ואני אוהבת להתעמק במה שמעניין אותי.
בכנות, מצטערת בכלל שהגעתי לפה. לא יודעת, כנראה משהו כיוון אותי לשאול פה דווקא כי ראיתי שגם בכיפה יש "שאל את הרב" והיה לי מביך לשאול שם כזה דבר. אז חשבתי שפה תהיה גם יותר הבנה והכלה. עכשיו אני מבינה שכולכם מכירים זה את זה ואיך פה מקום למישהו/י שלא בא מעולמכם. גם מרגיש לי מאוד ילדותי כל השיח הזה על טרולים וכו', אז אודה לכל מי שענה לי מהלב ובכך אסיים את הטיול שלי כאן (מעולם לא התכוונתי להישאר ואפסיק להגיב. שוב תודה ובהצלחה לכולכם במציאת זיווג הגון ! בעזרת השם.
טוב..בנות רבות עלי
אני מצטער שנפגעת ממני. זה לא אישי כלפיך, יש אנשים מסוימים ואני בניהם שכל דבר קטן מקפיץ אותם..

אם את אכן כמו שאת כותבת, אני מתנצל. ובאופן כללי כאחת שרוצה להתחזק בתורה ובמצוות, אני ממליץ לא לשהות כאן יתר על המידה. תתחברי לקהילה ושיהיה לך רב שמדריך אותך בדרך הנכונה . בהצלחה
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"תאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfbאחרונה

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולדאחרונה

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

אולי יעניין אותך