"היי חפציבה, הגעת הביתה בשלום?"כלי פשוט
"הו לא יהוזבד, אכל אותי צמח טורף בדרך"..

בנות,
מה הסיפור של הציפיה הזאת לבקש/לדרוש שהגבר ישלח הודעה אם הגעתם בשלום הביתה? עד כדי כך שיש כנראה הרבה שרואות את זה כהתנהגות אנושית *בסיסית*..

ממתי מישהי שהיא לא המשפחה הקרובה ביותר, כלומר אמא, שואלת אם הגעתי הביתה?
מאיפה נולד הקטע הזה בכלל? כי מה כבר יכול לקרות בדרך שלא יכל לקרות כל יום אחר?

והשאלה האחרונה- באמת, באמת אתן לא תסתדרו אם לא ידרשו בשלומכן? חייבים את המשחק הזה?

אני אף פעם לא מצפה מהבחורה שתשלח לי הודעה לילה טוב כל יום או שתדאג שהגעתי בשלום.
למה ממני כן מצפים את זה?

(שלא תבינו לא נכון, אני משתדל לעשות מה שמשמח אחרים. אבל אין לי מושג למה זה עד כדי כך בסיסי בעיניכם. ואם זה בסיסי בעיניכן, זה אומר שמי שעושה את זה הוא נורמלי, אבל לא מגיעה לו על זה שום הערכה בדיוק בגלל שהוא עושה מה שנדרש ממנו, ורק מי שלא עושה את זה - מתנהג בצורה לא אנושית..).
יהוזבדנפש חיה.
לא, כי חפציבה כבר לא ישיבישער


..בת שמיא
אם יש לי דרך- זה נחמד מצד הבחור שישלח, וכנל לגביי, אם יש לו דרך ארוכה (בין אם ארוכה אבל קצרה ובין אם קצרה אבל ארוכה) אני בד"כ שולחת

ואף אחד לא אמר שאנחנו לא מעריכות את זה, זה כמו שתגיד מה הסיפור של "הו יהוזבד אני כל כך מעריכה ששאלת אותי אם הגעתי לבית"..
זה בונה בתוכי רובד פנימי נוסף של הערכה שבא לידי ביטוי בדברים אחרים...

ברכה והצלחה
מה שכתבתי לגבי חוסר ההערכה -כלי פשוט
מבוסס על ההנחה (לדעתי הדי הגיונית) שככל שדבר הוא פחות מובן מאליו והצד השני פחות מצפה לו - הוא זוכה ליותר הערכה.

לעומת זאת ככל שדבר יותר מחויב ובסיסי - ההערכה על המעשה פוחתת.

בכלל, לדעתי בקשר לא צריך לצפות ולא לדרוש ולהסתכל בעין טובה. להגיע עם אפס ציפיות כמה שאפשר. אבל אשמור את הדעה הזאת לעצמי, כי כנראה שאני עוף מוזר
עניין של אכפתיות, נימוס. ובנוסף,אני זמנית כאן
נראה לי זה משהו שנוצר עם הזמן כמשהו שמקובל בדייטים.

ברור שאפשר להסתדר בלי זה, זאת לא הנקודה,
אלא שזה פשוט יכול לתת הרגשה פחות טובה,
כמובן שיש בנות שאולי פחות יעשו מזה עניין..

אבל בכללי, זה פשוט יכול להוות "חיסרון" מסויים, לכל אחת, גם מי שלא תעשה מזה עניין, זה פשוט יהיה משהו שלאורך זמן אי אפשר להתעלם ממנו, כי חלק מקשר זה לתקשר, לראות את האחר וכו'.

נכון שמבחינתך זה שאתה לא שואל זה לא כי אתה לא אכפתי, אבל אם אתה יודע שזה משהו שחשוב בקשר, אז עושים גם בלי להבין לעומק, כמו שלומר "שלום" למישהו שלא ראית הרבה זמן, זה לא משהו שיש מאחריו ספרים ארוכים של למה לנהוג ככה.
מאחורי אמירת שלום בהחלט יש הסברים עמוקים ששמעתיכלי פשוט
ברור שהתחלתי לומר שלום לאנשים מתוך נימוס,
אבל כיום אני עוד יותר מתחבר לזה אחרי שלמדתי על המשמעות
אז זאת הנקודה, כמו שאומרים "שלום" מתענייניםאני זמנית כאן
אם היא חזרה הביתה בשלום.
גם בין חברים זה מקובל לא?
חבר יוצא מהבית שלך או נוסע מהישיבה בשעה מאוחרת, תרצה לדעת שהוא הגיע.
נכון שלא תמיד, ונכון שתלוי מי,
אבל בדייטים זה משהו שהוא מקובל. בלי יותר מדי תאוריות.
אבל פה מדובר בגבר שאת לא מכירה, תסלחי לי..כלי פשוט
פתאום הוא ממש מרגיש קרוב ומתעניין בשלומך שחזרת הביתה?
קשה לי להאמין.
ואם כן, אז אתם מקדמים את הקשר הרבה יותר מעבר למה שהוא
אני מבינה. אבל בגלל שזה משהו שמקובלאני זמנית כאן
זה לא הופך את זה בהכרח לקשר קרוב יותר, אלא פשוט נימוס בסיסי, אם אתה בראש שלך תתפוס את זה ככה, ככה זה יהיה.
אז אני מנסה להבין למה שזה יהיה מקובל?כלי פשוט
למה להמשיך לעשות דברים כשאין להם הסבר הגיוני?
כי זה מסגרת של דייטים שבה הרבה פעמיםאני זמנית כאן
כל אחד מגיע מקצה אחר, אם זה לא המצב, והיא מהעיר / אזור שלך, אז לא בהכרח שזה נצרך, אבל זה פשוט תלוי סיטואציה, לא צריך לשלול לגמרי, צריך להבין תפאנצ'.
את יודעת להסביר את הפאנץ'?כלי פשוט
ואגב, מניסיון הדרישה הזאת תמיד קיימת. גם אם שנינו באיזור ירושלים נגיד ונפגשים שם
כמו שכתבתי בהתחלה - אכפתיות, רגישות, אנושיות, דאגהאני זמנית כאן
הדרישה הזאת קיימת רק בשעות מאוחרות?
כי אם כן, זה הגיוני.
אבל אם זה סתם בבוקר / צהריים, אולי הדרישה מאחורה היא להתעניינות מצידך.
השאלה מה הגבולות של הדאגה והאכפתיותכלי פשוט
שבנות דורשות מבנים. יש כאלה?

או שכמה שיותר - יותר טוב?

גם לי זה היה נחמד שהיו דואגים לי לכל דבר. השאלה איפה זה כבר הגזמה מצידך
תראה, כשאנחנו במסגרת של קשר,אני זמנית כאן
המטרה היא לבחון, להעמיק, ליצור פה תקשורת, אז כחלק מהמצב הזה נוצר רצון לאכפתיות של כל אחד מהצדדים, אתה חלד מהקשר, גם לך מהצד שלך זה חשוב, זה לא שאתה מחוץ לסיפור הזה ורק נותן מהצד. אתה חי אותו, אתה בו.
זה לא שהבת דורשת משהו, זה חלק מהקשר שמתפתח בצורה טבעית..

מה הגבולות? שזה התחשבנות על כל דבר קטן, שזה עין לא טובה, שלא רואים אותך.
וואלה אני כן מרגישכלי פשוט
שממני כגבר מצפים למלא דברים,
ואני בא בלי ציפיות כמעט או בכלל. שאני צריך לתת ולא לקבל, כי אם אני רוצה לקבל אני כבר לא גבר או ג'נטלמן.
וזה יוצר אי שוויון מתסכל. אבל אני רוצה להתחתן אז אני בולע את זה בשקט וזורם עם זה.

ומה נחשב דבר קטן? איזה התחשבנות היא על דברים קטנים?
כי אני מבין שלשאול אם הגעתן הביתה לא נחשב דבר קטן.. אז מה כן?
אז בלי קשר להרגשה שממך מצפים למלא -אני זמנית כאן
זה שאתה בא בלי ציפיות כמעט או עם אפס ציפיות זה לא בטוח שזה ממקום שאתה שלם עם זה.. ו"כפיצוי" לזה אתה מתוסכל מכל העניין של הדייטים בכללותו.
לכל אחד צריך להיות ציפיות, שאיפות, לא בקטע של דרישה, בקטע של עולם ערכים שחשוב לך.

באף קשר לא אמור להיות מצב שאחד נותן ונותן והשני רק לוקח, זה לגמרי לא תקין.

דבר קטן- שלמשל, אם לא שלחת לה סמיילי בהודעה היא ממש נעלבת, או שאם לא ענית לה על הצלצול הראשון אתה לא חשוב לה וכאלה..
התסכול שלי הוא לא מזה שלא נותנים לי,כלי פשוט
אלא מזה שאני מרגיש שלוקחים ממני.
שמשתמשים וזורקים.
שאתה בא עם עין טובה ומקבל שיפוטיות.

כן, יש לי ציפיה מהצד השני בקשר. לבוא עם עין טובה וסבלנות.
מה שלא קורה. כי הכל נהפך לדרישות שבנות דורשות מבנים. כן כן, דרישה. בלי שהוא ימלא את רצונן בכל סעיף וסעיף הן יראו לו את הדרך החוצה. מהר מאוד.
מצטערת על ההרגשה,אני זמנית כאן
זה בכלל לא תמיד איך שאתה מתאר, אבל מבינה שזאת החוויה שלך..
זה בסדרכלי פשוט
את לא צריכה להתנצל על ההרגשה שלי.. זה לא אחריות שלך
(למעשה זה לא אחריות של אף אחד. ככה שאין לאיפה להפנות את התסכול מלבד להתפוצץ בפנים)
ועדיין, אני לא מבין למה זה ככה.כלי פשוט
אין פה היגיון,
והדרישה הזאת בדרך כלל (די תמיד) מגיעה מבנות שדורשות/ מצפות לזה מבנים. לא הפוך
(לכן לדעתי זה לא כ"כ כמו אמירת שלום)
למה אין פה היגיון לדעתך? זה באמת קשה לשאול אם היאאני זמנית כאן
הגיעה לבית והכל בסדר?
ברור שלא קשה לשאול. אבל זה לא מובן.כלי פשוט
לא יודע למה זה ציפייה בסיסית, אבלברגע קטן עזבתיך
מקובל בסביבה שלי ובמשפחה לשלוח הודעה אם הגעת והכל בסדר, ונראה לי זו נורמה שהיא
א. יחסית נפוצה
ב. מאוד מועילה, מקרבת ומחברת..
חברים שלך שואלים אחרי כל נסיעה אם הגעת בשלום?כלי פשוט
אבל זה לא חברים, זה קונספט של דייטים.אני זמנית כאן
אני לא מבין הרבה דברים שרירותיים שיש בדייטיםכלי פשוט
>>ברוקולי

 

א. בשעת לילה מאוחרת אני אשאל כל אדם אם הגיע בשלום 

ובטח כדאי לשאול נשים.. 

 

(אם חפציבה ויהוזבד שניהם גרים וברחובות ונפגשים שם זה בהחלט יותר מגוחך לשאול) 

 

ב. פעם גם הסתדרו ללא סלולרי 

נהיינו דור מפונק 

 

חובה לא

נחמד כן

 

א. עדיין אני לא מבין את הענין.כלי פשוט

ב. זה לא נכון ההשוואה. כי סלולרי זה משהו שלא היה לאף אחד ועכשיו יש לכולם. לעומת זאת, ההתעניינות הזאת היא נכונה כמעט אך ורק לגבי נשים. בנים לא מצפים את זה מבנות, וגם אם זה כן נעים להם - וודאי שהם לא דורשים כחלק מ"התנהגות אנושית בסיסית" שהם המציאו לפני רגע
ומזל שיש את הפורום האנונימי כדי שאוכל לשאול את זה.כלי פשוט
כולנו יודעים מה היה קורה אם הייתי שואל בחורה בדייט מה הרעיון של זה..
כלום יודעים שלא היה המשך לדייט,
וזה מבטא היטב את הסובלנות שיש לנו כלפי אנשים בדייטים. בייחוד כשמדובר אולי על פערי הסתכלות בין גברים לנשים, שאת זה אנחנו בכלל לא מסוגלים ולא מעוניינים להכיל.
אני לא בטוחה שזה נכון..kaparalay
יכול להיות שזה תלוי בכלמיני גורמים כמו השלב בקשר שבנו נמצאים, איכות האינטראקציה, ניסוח וכו'.. אבל דווקא נראה לי שחשוב ונכון להעלות את עניין הפערים האלו בפגישות.

לגיטימי שבחור יגיד שהוא לא מבין למה משהו מסויים חשוב לבחורה (ולהיפך)- כשזה ממקום שמנסה להבין ולא לבטל. השיח על זה הוא משמעותי ומקרב ומעיד על רצון להבין אחד את השניה, או לפחות לכבד את הרצונות/הצרכים זה של זה..
שנים אני מנסה להביא שיח אמיתי על פערים בדייטיםכלי פשוט
אני רואה שאנשים פשוט לא מסוגלים לזה כיום.
הרבה חושבות שברגע שיש שיח על פערים, זה אומר שמשהו לא הולך והגיע הזמן להפסיק את הקשר.
או שיתפסו את זה כריצוי, או שישפטו מהר את המקום שממנו נשאלת השאלה.
קיצר, במבחן המציאות.. זה לא כ"כ עובד.
מעניןכבר לא ישיבישער

אתה רואה את זה קורה גם בשלב מתקדם יותר?

חד משמעיתכלי פשוט
....חושבת בלב
כשאכפת לנו ממישהו והוא חשוב לנו אנחנו נדאג לו גם.

אז ברור שדאגת יתר כבר יכולה לנבוע מחרדה ולא רק מאכפתיות
אבל אם סיימו מאוחר את הדייט להתעדכן אחד עם השני אם הגיע בשלום זה דיי
אכפתיות בסיסית. גם עם חברות טובות אנחנו שולחות הודעה או מבקשות שיעדכנו
קל וחומר כשזה בן זוג.

(ואולי זה באמת תלוי בשלב בקשר, למרות שכן לפעמים ממליצים לעשות מעשים שמבטאים קירבה למרות שעוד לא קרובים כי עצם המעשים מקרבים)
ועוד נקודהחושבת בלב

לכל אחד יש דרך משלו להביע אכפתיות ובדרך כלל לפי זה הוא גם ירגיש כמה לשני אכפת ממנו
ולכל כדאי לדבר על דברים האלו. שלא יהיה פגיעות ותקל בתקשורת. לדוגמא, היא מצפה שתשאל בשלומה בעוד שאצלך אכפתיות מתבטא בצורות אחרות. אז כשמדברים על זה,מבינים אחד את השני, היא מבינה שאכפת לך באמת ופשוט אתה מבטא את זה בצורה שונה ואתה מבין מה יגרום לה להרגיש את זה יותר.
כתבת חשוב.. מתחברתאני זמנית כאן
נשמע שהנושא בנפשך (?)כלי פשוט
מאיפה המסקנה? חחאני זמנית כאן
מזה שאת מגיבה פה הרבה גם לדברים שניקיות אחרות כתבוכלי פשוט
הגבתי רק לה..אני זמנית כאן
וגם לתגובה שלי לברגע קטוןכלי פשוט
בדייט ראשון או שני את פותחת את זה?כלי פשוט
(או שגם האחריות להעלאת השיחה הזאת היא על הגבר?)
אני מצפה מהצד הנפגעחושבת בלב
לדבר על זה.או לפחות לשדר שהוא נפגע כדי שהצד השני ידע. וזה משהו שאין לו סוף, זה לא רק בפגישה ראשונה שניה. אנחנו אנשים שונים עם שפות שונות זה יכול להתבטא במיליון דברים, בסוף צריך לזכור שלכולם יש כוונות טובות אבל לא תמיד זה מתפרש ככה גם לסביבה שלהם מסיבות כאלה ואחרות(ומהצד השני,להפך. נכון שהייתה לי כוונה טובה אבל לגטמי שאצל השני זה התפרש אחרת) ולכן מדברים ומסברים.
בחורה הרגישה שלא אכפת ממנה, היא נפגעה, שתעלה את זה
(וברור שאם היא משדרת שנפגעה אפשר גם שהגבר ישאל אם קרה משהו) אבל העקרון שזה דבר שאין לו סוף. כל החיים זה עבודה להבין את השני כמה שיותר טוב, ככל שמתקדמים בקשר זה יהיה יותר כי חושפים יותר רבדים וגם יותר קרובים לבנאדם
הערהפשוט עייף

אנחנו לא תמיד קולטים את מה שאתן משדרות (בלשון המעטה). גם אם אתן בטוחות שאי אפשר להבין אחרת.

נפגעתן והצד השני לא מגיב - תדברו. יכול לחסוך המון אי הבנות וצער.

אני לא מצפה שזה יקרה.כלי פשוט
למדתי מספיק להבין שזה לא משהו שקורה.
כמעט ולא מצאתי בחורה בפגישות, במיוחד ראשונות, שניסתה להבין על מה דיברתי. למרות שהן הבינו משהו שממש לא התכוונתי אליו, ופשוט מטבע הדברים - את לא מכירה את הבנאדם תוך 5 דק' (למרות שהרבה חושבות שהן כן)
לא מדבר על פגיעה. אני שואל האם את למשלכלי פשוט
מעלה בעצמך בתוך קשר שיח של תיאום ציפיות? את חושבת שזה חשוב שיהיה בקשר שיח כזה - את גם פועלת כדי להכניס את זה לקשר?
האמתחושבת בלב
שלא, דווקא אני חושבת שזה כן היה יעיל.
הסיבה שלא אעשה את זה בשלבים ראשונים
היא מפחד ליזום,
ושתדע שכמו שאתם מתלוננים שאנחנו מצפות ממכם ליזום בנות יכולות בכייף להתלונן שמצפים מהם לא ליזום. לא לכולן זה נח ונפלא לחכות שהוא יצור קשר, לחכות שהוא יקדם את הקשר, לא לעלות דברים שחשובים, לא להציע מקומות שנוחים להן, לתת לו להוביל, לתת לו להיות ה"גבר" המיתולוגי שאתה כותב הרבה שאנחנו מצפים ממכם להיות.

גם הרבה בנות לא ששות על החוקים האלה
להאשים בזה את הבנות זה כואב ומגוחך.
כי אם כן היינו יוזמות לרוב הבנים זה היה מעיק
הרוב המוחלטפשוט עייף
של אלו שנפגשתי איתן רצו שאוביל. מבחינתי זה מצויין.
יש בזה משהו נחחושבת בלב
אני לא אשקר.
אבל יש פעמים שזה לא כייף.
כמו לחכות שהוא יצור קשר כשהוא לא עושה את זה או
לא לעלות דברים חשובים מחשש שזה יתפרש כיוזמה ועוד כאלו

וזה דברים ששומעת מהסביבה שלי ולאו דווקא סיטואציות שקרו לי/ רק לי
אני לא מצפה מבחורה לא ליזום.כלי פשוט
לדעתי הרבה בנים כמוני היו רוצים שהבת תיזום. אין שים ציפיה כזאת, אולי יש לבנות נוחות בחוסר היוזמה ולכן הם מנציחים דרישה לא ליזום מהבנים, שבעצם לא כ"כ קיימת.. .
כל העולם הזה של כללי דייטים הוא עולם מדומיין שרק הורס אותו.
לא מדוברפשוט עייף

על 100% פסיביות, כל אחת ומה שמתאים לה אבל באופן כללי מצפות שאני אוביל את הקשר.

אם זה מתחבר עם תכונה של קבלה אצלה הבחורה זה בכלל הולך מצויין.

 

לא כל כך הבנתי את "חשש שיתפרש כיוזמה". ואם יתפרש כך מה הבעיה?

אוליחושבת בלב
בנים לא יודעים לקרוא לזה בשם אבל אני מכירה ולא ממקרה אחד
שכשבת יוזמת זה מתפרש לבחור אוטמטית כחיזור או כהתחנפות
וזה מוריד ממנה, זאת המציאות


ואני מדברת על יוזמה הכי פשוטה
פחות מכירפשוט עייף

אני יכול לומר לך שאני אשמח מאוד לקבל ככה סתם הודעה באמצע יום עבודה "מה שלומך?" וכדו'. זה מאוד מוסיף לדעת שמישהי חושבת עליך ומתעניינת מיוזמתה.

את "החיזור או התחנפות" הייתי מחליף ב"מציאת חן". 

 

אני כותב את הדברים האלו דווקא בגלל שאני מאוד מוביל ויוזם בקשרים ובאופיי בכלל. לא רואה שום בעיה עם הנ"ל, להיפך.

בדיוקכלי פשוט
אחלה ברוך ה'חושבת בלב
אני שמחה שאתה לא רואה את זה כך. כתבתי את זה כדי להשמיע את ההרגשה של הצד השני בתוך "חוקי הדייטים"... לא כביקורת.
אני לא חושבת שיש פה אשמים בתחושה, אולי רק תרבות המערב וזה שבדורנו כבר לא מכירים בדרך טבעית
יש לך דוגמאפשוט עייף

למשהו שמתפרש כיוזמה לא חיובית? באמת מתעניין לדעת.

גםחושבת בלב
הדוגמא שנפש חיה כתבה, ועצם השירשור הזה הוא הוכחה לכך

לרוב הבנות עושה טוב כשמתעניינים בשלומן.
בעוד שהוא בכלל לא מבין למה יש צורך בהתעניינות הזאת ועושה את זה כי כך חוקי המשחק.
אז אם בת תחזיר אליו התעניינות זה יעיק עליו. זה דוגמא ראשונה.


נניח יום אחרי הדייט הבחורה תיזום שיחה, לא תחכה שתתקשר ותגיד "אני אשמח להמשיך היה לי טוב הדייט, איך היה לך?" זה לא יתפרש בעיניך כשלילי?

נראה לי אפילו אם הוא יזום את השיחה ויתקשר וישאל, רוב הבנות לא תעזנה להגיד איך היה להן לפני שהוא אומר.
התעניינות כנה לא מעיקה.כלי פשוט
פה יש משהו לא ברור שהוא מעבר להתעניינות גרידא. ועל זה השרשור.
נראה ליkaparalay
שבגלל מה שמקובל כיון, אם הבחורה תהיה זאת שיוצרת קשר אחרי הפגישה, הבחור יחשוב שהיא לא רוצה להמשיך..

זה לא עניין של שלילי.
זה אכן יתפרש כשליליפשוט עייף

כי כאן זה באמת מדבר ישירות על ההובלה הבסיסית של הקשר. זה גם סימן לבאות.

דיברנו כאן (או כך הבנתי) על יזימה בתוך הקשר.

לדעתיekselion

זה יפה וחשוב כי זה מראה

על מעין גילוי אכפתיות/חיבה שזה משהו שכל אחד רוצה להרגיש

הלוואי שאותי היו מפנקים בדייטיםכלי פשוט
כמו שאני ואתה ושאר הגברים מפנקים בחורות.
תאמין לי, לא חסר להן גילויי אכפתיות בקשרים.

בפועל הרבה בחורות מרגישות שזה מאוד חסר להן,
בגלל שהן מגיעות מלכתחילה עם רף דרישות של אכפתיות מאוד גבוה שהסיכוי למלא אותו ולעמוד בו הוא קלוש.
חחח קנאי אחדאלפיניסטית

בכל מקרה, לדעתי העניין שגברים יותר מפנקים את הבחורות וכולי זה רק סימפטום לתנועות הנפש השונות בין גברים לנשים. 

גבר במהותו רוצה לתת ולהשפיע, והאישה נוטה להיות במקום המקבל

(כמובן שבכל קשר זוגי טוב לכל צד יש את המקום שהוא נתמך והמקום שלו כתומך, בלי קשר למינו)

עזבי גבר במהותו, אשה במהותה.כלי פשוט
זה לא מתאים לכל אחד, נקודה. זה בדיוק הטמטום של חוקי דייטים. שכחנו כבר שאנחנו נפגשים עם בנאדם, לא עם מגדר
לפעמיםחושבת בלב
אתה אוהב הכללות ולפעמים לא, מעניין לפי מה את הולך
אם את לא יודעת להגיב לי עניינית, אני לא רוצה שתגיבכלי פשוט
בשרשורים שלי.
לא אענה לך על זה.
מחילהחושבת בלב
@כל מי שלא אגיב להם עוד בשירשור הנ''ל 🙏
חבלפשוט עייף

העלת לי כמה תובנות מעניינות.

גם דעתך עלי ידועה.כלי פשוט
אבל כל עוד אתה לא נכנס כאן לפינות אישיות מולי, ניק שאתה לא מכיר, אני נותן לך להגיב
תודה לך אדון הפורוםפשוט עייף

מצטער שהגבתי לך. זה לא יקרה שוב.

אדון השרשור. בהחלט.כלי פשוט
זכותו של אדם לבקש שלא יגיבו לו בשרשורים אנשים מסוימים שמתנהלים כלפיו בצורה לא הוגנת או מכבדת. (וזה קרה אפילו ממש לא מזמן. השבוע)
דרך אגבכלי פשוט
גם לא טרחת להתחשב במה שכתבתי בפתיחת השרשור שהוא מיועד לבנות. אז ממילא זה לא כזה הפסד גדול שלא תגיב בו. למרות שכל עוד שכתבת עניינית, נראה לי שתרמת בו באופן מסוים. לי לפחות.
אמממפשוט עייף

אני נפגש עם בת אדם והיא נפגשת עם בן אדם. אני מקווה לפחות.

אפשר להבין עם כמה אנשים אני דן במקביל?כלי פשוט
כמהפשוט עייף

זו המהות של פורום פתוח.

בכל אופן, לא. אתה לא נפגש עם בת אדם.כלי פשוט
אתה נפגש עם בת אדם x. שכחת את הx
האמירה שלך הקפיצהפשוט עייף

ערכת בינתיים - לא הבנתי מה קשור הX. הבת לא מספיק?

לא. הבת לא מספיק. ממש לא.כלי פשוט
כי אז אתה מפספס אותה. אתה לא נפגש איתה אלא עם הכללות שקשורות למגדר.
אוקי זה כבר נושא אחראלפיניסטית

אנחנו נפגשים עם אדם, והעובדה שהוא משתייך למגדר מסוים נותנת לנו אינדקציה לגבי תכונות אופי כלליות שסביר להניח שיש לו, כמו שנאמר פה בשרשור אחר, ההכרה בהבדלים בין המינים עוזרת לבנות זוגיות עמוקה וטובה יותר, כמובן שצריך לבחון כל אדם לגופו ולאופיו ולאפשר לו לדבר ולהסביר לצד השני שכפרט, התכונה הכללית הזאת שמדביקם על המגדר שלו פחות דומיננטית. 

חוקי הדייטים פונים לגבר/אישה הממוצעים, לכן הם מתאימים עוזרים וטובים לרוב האוכלוסיה, כן יכול להיות שזה מעצבן ולא הוגן למי שהוא לא הסטריאוטיפ.

אני לא אכנס לזה.כלי פשוט
אבל השאלה רק אם אנחנו רוצים סבירות והשערות ודמיונות או רוצים להכיר את הצד השני.
זכותך לא להיכנסאלפיניסטית

אז אני מניחה שהתת שרשור שלנו נגמר פה.

היה שלום תת שרשור.

לא נכנס כי זה נושא ארוך מאוד ובפנ"עכלי פשוט
הבנתי. 👍אלפיניסטית


(ותמצתתי לך את דעתי בסוגריים)כלי פשוט
^ כןפשוט עייף

פשוט כן.

שלום רבראשיתך
נראה מההודעות שלך שאתה מרגיש קורבן. תהיה נאמן לגבולות שלך כדי לא להרגיש קורבן, ותיתן עד איפה שאתה לא מרגיש קורבן. כי זו ההגבלה שלך ואתה צריך להיות בקשב עם עצמך (ולא בגלל שנתינה היא הקרבה, אלא בגלל הפרשנות שלך).

דבר שני, זה שעוד לא מצאת את האחת שלך, ואתה משקיע בקשרים, זה לא אומר שאתה קורבן. זה עניין של הסתכלות שלך, והתבגרות רגשית. זו הדרך, והיא לא קלה, ועד שמוצאים את הכן, פוגשים הרבה לא, לא בגלל שזה אישי נגדך ואתה קורבן שמשקיע ולא מקבל, אלא בגלל שזה לא שלך. ועל הדרך הזדמנות והכרח להתפתח ולגדול רגשית.

אתה מחפש לקבל ומשווה את הנתינה שלך לחוסר / קבלה דמיונית. הגישה הזו מרעילה אותך, גם כי אתה מרווה את עצמך במחשבות שליליות על המין שאתה רוצה להתחבר איתו.
ממתי גבר צריך שידרשו ממנו לשלוח הודעה לבחורהחדשכאן

התעניינות במדוייטת זה א' ב'

כל הכבוד שאתה עושה את זה. מחיאות כפיים 👏כלי פשוט
בגלל שזו נורמה שהתבססה כבר יותר מצפים להתפוחית 1
אני אגב מהאלה שלא מתלהבות על זה במיוחד ;)
אבל באמת חברות טובות אני כן מבקשת לעדכן אותי אם נפגשות בערב מאוחר
יש כאן מימד אנושי של דאגה
לא הכי נעים לנסוע בלילה, לפעמים יש עיכובים בדרכים לפעמים מפספסים אוטובוס
נחמד להתעניין ולשאול
אני לא זוכרת שביקשתי עידכון אם הבחור הגיע/לאנפש חיה.
היה נראה לי חטטני כזה
וחוץ מזה
זה כמו אמא כזה שאולי קצת מעיק אם לא רוצים את זה.
נכון בד"כ הבחור שואל ולא הבחורה ;)תפוחית 1
את צודקת שזה קצת דאגני כמו אמא ולכן אני לא עפה על זה בהתחלה, אבל יש הרבה שכן אוהבות וזו לא טירחה גדולה לכתוב כמה שניות הודעה..
ואני גם לא תמיד אהבתי שואלים אם הגעתי הבייתהנפש חיה.
בזמנו ככה חשבתי

חמוד אני כבר גדולה
וכמו שהגעתי לפגישה ולא דאגת
ככה חזרתי
והכל טוב איתי , אתה לא צריך לדאוג
ואני לא צכה קוצי מוצי
פעם הייתי שואלפשוט עייף

כי באמת רציתי לדעת שהיא בסדר. אתה מסיים פגישה מאוחר והבחורה חוזרת באמצע הלילה בתחבורה ציבורית. סה"כ נראה לי סיום נכון לפגישה.

 

אחרי שפעם אחת קיבלתי תגובה כזו (רק בארסיות) הפסקתי.

בדיוק. זה משחק ולא כנה בעיני.כלי פשוט
אתן לא ילדות בגן ואתן מספיק אחראיות לעצמכן (אמורות להיות לפחות)
למה לא כנה?פשוט עייף

באמת מנסה להבין. נפגשת עם מישהי, דיברתם X זמן, נוצר קשר מינימלי. מה קורה בסיום הפגישה?

היא לא קיימת עד שתתקשר אליה? 

 

..כלי פשוט
"חמוד אני כבר גדולה
וכמו שהגעתי לפגישה ולא דאגת
ככה חזרתי
והכל טוב איתי , אתה לא צריך לדאוג
ואני לא צכה קוצי מוצי"
-@נפש חיה.
היא אחת מ...חושבת בלב
רוב בנות שהגיבו בשרשור כן תשמחנה בהתעניינות
אם יש באמת טעם בתשובה כזאת?נפש חיה.
אם יש טעם בשאלה הזאת?

אני לא אהבתי שאחרי פגישות "פרווה" ודרומה מזה,
אני מקבלת סמס אכפתי שהיה ניכר שנשלח רק בגלל נימוס (והיו בודדים כאלו)
כל דברחושבת בלב
כשהוא מלאכותי ולא אמתי הוא פחות נחמד.
זה לא קשור לעצם ההתעניינות. במקרה שאת מתארת את הרגשת שזה לא מגיע מתעניינות אמתית ולכן פחות היית צריכה את זה והרגיש לך לא אמתי,זה מקרה אחר. וגם על זה כתבתי שיש כאלה שמדרכים ליצור קירבה בצורה מלאכותית שזה מביא לקירבה אמתית.
מבחינתיפשוט עייף

אשמח (באמת) לדעת שהיא הגיעה הביתה בשלום גם אם למחרת אתקשר לומר שלא מתאים.

אני לא מבין את המשוואה של לא מתאים=לא קיים. זה אגב קורה בעוד תחומים בקשרים.

ומה התשובה למה זה לא כמו שהיא תיארה?כלי פשוט
היא הביאה את הצד שלהפשוט עייף

אני מביא את הצד שלי. אסור לי לדאוג לה באמת (גם אם היא לא אוהבת את זה)?

 

אגב, גם לפני הפגישה אני מברר שיש לה איך להגיע ומציע לאסוף אותה אם זה נוח לה (וכמובן סביר). אין גם מה להשוות הגעה ב8 בערב לחזרה ב11-12.

זה נכון.נפש חיה.
נראלי הפיתרון הוא להתחיל ולסיים את הפגישה בזמן שעוד נוח להגיע בנחת ובצורה בטוחה בלי קשר ליחס מהבחור/ה
מה לעשות כשערבית ב8...פשוט עייף


כן, אתה באמת באמת דואג שהיא הגיעה בשלום הביתה?כלי פשוט
לפני הפגישה לא הכרת אותה ו-הופ! אתה כבר דואג לה ברמה כזאת?
סחטיין. נשמע שאתה עומד להתחתן איתה תוך שבועיים
למה זה כל כך מופרך בעיניך?פשוט עייף

היא יצאה מגדר של זרה גמורה למישהי שהשקיעה בי מזמנה וכוחותיה כדי להכיר. זה לא מספיק?

מבחינתי לפחות הפגישה מתחילה מהרגע שיצאה מהבית (ולכן מציע להסיע) עד שהיא חוזרת בשלום הביתה.

השאלה היא למה זה הפך לנורמה?כלי פשוט
מה הרעיון שעומד מאחורי זה?

לא איך אנחנו פועלים כלפי משהו שחשוב לשני. אלא למה זה חשוב לו.

תאמין לי שאני סופר אכפתי בדייטים. הרבה מעל לממוצע. אבל לא על זה השרשור
האמת נראה שבדיוק על זה השרשורבת שמיא
כשהבחור אומר שהוא ישמח לעדכון כשאני מגיעה לבית- זה הבעה של איכפתיות (ותחשבו על זה, זה שונה מלשאול אם הגעתי בשלום.. עניין של ניסוח, אבל לא קריטי)

וזה לא הפך לנורמה, אם הוא שולח זה נחמד מאוד מצידו, אם לא- אז זה לא מרגיש לו נכון בשלב הזה והכל טוב!
אגב, בד"כ אם הבחור מגיע אליי/ יש לו דרך ישיבה או לבית אני אומרת שאשמח שהוא יעדכן כשהוא מגיע אז לרוב זה גורם גם לו להתעניין..
זה לא ממקום של דרישה.. כמו הרבה דברים אחרים שקורים בדייטים ויכולים להיחשב כנורמה- אבל בסוף הם נעשים (לרוב) באמת מרצון אמיתי וכנה של הבחור/ה.. אני מקווה לפחות
כל הכבוד לך שאת שואלת,כלי פשוט
אני לא אגיד שלא היו בחורות ששאלו.
אבל רוב מוחלט של הבנות לא.
(ומצד שני חלקן הגדול ציפה שאשאל בעצמי)
...בת שמיא
קודם כל משמח לשמוע שפגשת גם בנות ששאלו.. אולי זה מאזן קצת את המחשבה שבאה פה לידי ביטוי שבנות רק דורשות

ומבחינתך זה כל הכבוד.. אבל כמו שנאמר גם פה בשרשור יש כאלה שזה נראה להן אימהי ולא שייך לסיטואציה.. אז זאת תמיד התלבטות🤭

ואיך אתה יודע שהן ציפו שתשלח? שוב.. נשמע לי מוזר מאוד שעל זה יחתכו קשר אם הפגישה הייתה נחמדה סה"כ
הודעת אסמסkaparalay
זאת לא איזו דאגה ברמה מופרכת או הזויה.

הוא לא הציע לסחוב אותה על הגב ממטולה לאילת, ודווקא בסיטואציה שהוא תיאר, שמתוך התחשבות בשעה שבה נגמרה הפגישה הוא שואל- זה הכי סבבה ולא מוגזם בעולם..

קרה לי פעם עם בחור שכנראה לא תזמן הכי טוב את האוטובוס חזרה והחליט להתפתל טיפה עם כמה אוטובוסים במקום שהוא לא הכיר, אז שלחתי לו הודעה הודעה לוודא שהוא הסתדר.
לא התחתנתי איתו למיטב ידיעתי..
יפה ששלחת לו הודעהכלי פשוט
אבל זה לא מן הענין.
פה מדובר על הסתבכות אמיתית.
אני מדבר על דאגה או "דאגה" כשהבחורה בסה"כ עלתה על אוטובוס ישיר לבית, משהו כזה.
לא יום ראשון שהיא עושה את זה.

ואם זה כזאת דאגה אמיתית, למה כגבר אני לא מקבל דאגה כזאת?
אבלkaparalay
מאיפה אתה אמור לדעת את זה..?
ואם היה לבחור מוביט וסתם חשבתי שמבחינתו זאת הסתבכות?

אני לא חושבת שזאת איזו דאגה אמיתית ברמת החרדה או משהו.. יותר התעניינות באדם שמולי.
ולגבי ה'דאגה'- משתדלת מתוך עין טובה לא להכניס לראש אפשרות שזה מאולץ/מעושה, ופשוט מעריכה את הפעמים שבהן זה כן קורה.

ולגבי השאלה שהוספת-
א. הרגע סיפרת לך על מקרה שבו זה קרה מצידי. והוא לא יחיד..
ב. במקרים שהבחור שואל אותי אם הגעתי וכו', אני לגמרי שואלת אותו מה איתו ואיך הדרך..

וחוץ משתי התשובות הפרטיות האלו, אין לי כ''כ מה להרחיב, כי אין לי מושג למה 'ציבור הגברים' לא מקבל דאגה כזאת מ'כלל הנשים'.
אני יכולה לשער השערות שנוגעות לנקודות מוצא מחשבתית לא מדויקות, או לתכונות נפש שונות (ולפעמים גם לפרטים הספציפיים שמגיעים לפגישה).
אבל אני לא בטוחה שאתה מסכים עם הדברים האלו, אז אולי זה סתם יעצבו..
אני חושב שהרבה בנות פשוט מתוכנתות לקבל. זה העניןכלי פשוט
אני לא חושבת שזה מדוייקkaparalay
אבל אני לא בטוחה לאיזה רובד של קבלה/נתינה אתה מתייחס..

וגם נראה לי שאם אפרט את המחשבה שלי אז יצא כאן שיעור כזה מדרשיסטי(;
אני מתכוון שהן חיות בתודעה של מגיע ליכלי פשוט
ושל חשיבה על טובת עצמן. בעיקר, לא חושב שזה רק.
והתירוץ הקלאסי הוא שאנחנו הגברים אוהבים לתת ולא לקבל, ולכן זה לגיטימי ובסדר.

קצת אגואיסטי, אבל זה מה שיש
אז כן, אני לא מסכימה(:kaparalay
מה לא מסכימה, שיש הרבה בנות כאלה?כלי פשוט
גםkaparalay
וגם עם שאר התוכן.
טוב זה כמו שיגידו ליכלי פשוט
על חבר מאוד טוב שלי שהוא אגואיסט. זה משהו שלא נעים ונוח לשמוע. בטח לא אם מדובר על קבוצה שלימה שאני חלק ממנה.
לא, זה לאkaparalay
אם כבר, זה כמו שיגידו לך עליך שאתה אגואיסט(;

והאמת שהתחלתי לכתוב תשובה קצת יותר רצינית ומשמעותית עם דעתי ומחשבותיי, אבל אני מבינה מהתגובה שלך שאין לזה מקום, ואני לא רוצה להילחם בכוח.
לא. כי לא אמרתי שאת כזאת או שכולן כאלהכלי פשוט
יש ממש בודדות שלא. ומדברייך אני מבין שאת מהבודדות
לא מנסה לסחוט ממךkaparalay
שאני כן כזאת או לא כזאת..
בעייני הנקודה לא שם.
לגבי הכותרת - כמו כל הדברים בדייטיםכלי פשוט
האמת שזה לא נכון (לדעתי)תפוחית 1
יש בנות שדואגות לתוכן של הפגישה- מביאות משחק שהכינו או משהו אחר חוויתי
יש בנות שמביאות כיבוד גם הן
לא מספיק בכלל בעיני.כלי פשוט
אז אפשר לדבר ולשתףתפוחית 1
או פשוט לא לעשות
מה למשל אתה עושה שהיית רוצה שהצד השני תעשה?
הייתי רוצה שתהיה תודעה.כלי פשוט
הקשר חשוב לך?
תשקיעי בו.
כמו שאני משלם על הדייט, תשלמי גם את.
כמו שאני משלם על נסיעות כדי להגיע עד אל הבחורה, שהבחורה תשלם גם היא כדי להגיע עד אליי. כמו שהוצאתי השנה בדייטים אלפי שקלים לא על טיפוח אישי כמו בגדים אלא על הקשר עצמו, שגם הבחורה אותו הדבר.

זה לא משנה במה.
אבל שהתודעה לא תהיה שאני הגבר התפקיד שלי זה להשקיע והתפקיד של הבחורה כבחורה הוא להגיד תודה על ההשקעה ולקבל אותה.

לא. זה לא הגיוני.
...פשוט עייף

בצורה שאת מתארת זה נראה פחות מתאים. אולי לזה חושבת בלב התכוונה.

 

הודעות כמו "היה נחמד להפגש איתך, מקווה שהנסיעה היתה טובה" נעימות מאוד בעיני. בטח אחרי 2-3 פגישות.

בחיים לא העליתי בדעתי שזה בסיסייעל מהדרום
לק"י

אולי בקשר מתקדם.
בהתחלה לא הייתי מצפה שישאל בכלל.....

לגבי הודעות לילה טוב/ שבת שלום, כשיש מרחקים של כמה ימים בין הפגישות, נשמע לי הגיוני לתחזק את הקשר עם הודעות או שיחות קצרות.
לא מחייב שתמיד הגבר יזום אותן.
זאת מחווה יפה מאדultracrepidam

שעם הזמן למדתי שאנשים לא רגילים אליה והפסקתי להשתמש בה

 

אבל בעיני זה מאד מקרב. זה אומר "הייתי רוצה ללוות אותך הביתה (כמחווה) אז אנחנו לא נפרדים פה"

בחיים שלי לא שמעתי שיש ציפייה כזאתאור וחיים

לא קורה הרבה שאני שואל מישהי אם היא הגיעה בשלום הבייתה אחרי דייט, אלא רק אם היה ממש מאוחר ובאמת היה סיבה לדאגה. 

 

נראה לי שבנים פחות רגילים לשאול מישהו אם הוא חזר בשלום הבייתה. כי גם אם נפרדת מחבר בשתיים בלילה, אין סיבה לחשוש שיקרה לו משהו, ואף אחד לא שואל את השני אם הוא חזר בשלום. כי אצלנו אין הבדל בין שתים עשרה בצהרים לשתיים בלילה, העולם בחוץ אותו דבר בעינינו. העובדה שיש חושך בחוץ לא גורמת לנו לחשוש שמפלצת תופיע או שאיזה שד או רוח רפאים יזיקו אותך. 

 

לעומת זאת אצל בנות יש יותר סיבה לדאגה, לכן אולי זה משהו יותר נפוץ אצלן לשאול האם חזרת בשלום. ואולי לכן זה נראה בעיניהן משהו רגיל יותר. 

בנות מפחדות מרוחות בלילה?כלי פשוט
בלתקלגיטימי?

מקווה שאני לא חוזרת על דברים שנאמרו.

 

א. אתה יוצא מנקודת הנחה שיש ציפיה\דרישה לשליחת הודעה, ושזה משהו בסיסי.

אני יכולה להעיד רק על הניסיון שלי, וזה לא ככה:

הסתכלתי על ההודעות מהפגישות הראשונות האחרונות שלי, והרוב המוחץ לא שלח לי הודעה כזו. למעשה, רק אחד שאל. (ועוד אחד עדכן אותי שהוא הגיע בשלום, בלי ששאלתי ובלי שהוא שאל אותי).

ועכשיו אסתייג קצת: לא עשיתי פילוח רציני, אבל קח בחשבון שמדובר בבערך 20 איש - כאשר בחלק מדובר במצב שבו זה קצת פחות רלוונטי לשלוח - כמו פגישה וירטואלית (זום..), כשהוא אוסף ומחזיר אותי (או להפך), הדייט במרחק הליכה וכו'. 

(במקרה הנ"ל הוא הגיע ברגל, אני בתחב"צ. נפשנו בצהריים, ובסוף הוא ליווה אותי לתחנה וחיכה איתי לאוטובוס (ואפשר לדבר על זה גם - אבל זה דיון נפרד...). במקרה השני אני הייתי ברכב והוא בתחב"צ.).

מבחינה פרקטית: יש הבדל בעיניי איפה נפגשים, באיזה שעה ביום, ומהי צורת התחבורה. כן, יש מקומות שיותר מסוכן להסתובב בהם, במיוחד אם את בחורה, ולבד, ובלילה.

 

ב. מה יכול לקרות היום שלא יכל לקרות ביום אחר?

סטטיסטית, כנראה שכלום.

אבל זה גם מחזיר אותי לשורות הקודמות: אם פגשת אותי על ציר הנסיעה הרגיל שלי, זה שונה בעיניי אם הייתי צריכה להחליף 3 אוטובוסים בערים שאני לא מכירה.

בנוסף, ביום אחר לא נפגשנו. הלכתי לבקר חברה שלי בביתה, ויצאתי משם בתחב"צ, והיא ביקשה שאעדכן אותה כשאני מגיעה הביתה. אני לא מעדכנת אותה כל יום - אלא בעקבות הביקור היא בטח הרגישה אחריות, כאילו שהאירוח לא הושלם עד שלא שבתי למסלול חיים הרגיל שלי.

אז גם כאן - דייט הוא מעין שובר שיגרה, אז זה נועד לוודא שחזרת למסלול שלך.

 

ג. וזה כבר לנקודה העקרונית - האם לשלוח הודעת לילה טוב כל לילה?

צריך לזכור שאנחנו מדברים על פרט שהוא חלק ממכלול.

אני מהאלה שלא מאמינים בהתאהבות במבט ראשון. אני לא מאמינה שאחרי פגישה אחת הכל סבבה ואפשר כבר לסגור עניינים. אתה לא ה-BFF שלי.

אם תשלח לי הודעה של אם הגעתי הביתה, ובבוקר למחרת (עוד לפני שדיברנו איך היה הדייט!) שיהיה לי יום נהדר, ובצהריים תתאם איתי שיחה, ובלילה שוב לילה טוב - אולי ארגיש שאתה אובססיבי ומנסה לקדם את העניינים מהר מידי.

מצד שני, אם נפגשנו נניח הערב (חמישי), אז כנראה שביום שישי לא ניפגש, מוצש וראשון לא רלוונטיים השבוע, אז רק יום שני - אני מצפה שתיצור איזשהו קשר בין הימים שישי-שני.

 

שורה תחתונה - צריך להיות איזון בעיני בין בנייה של קשר לבין אובססיביות.

 

האם הודעה של האם הגעת בשלום מראה בעיני על אובססיביות?

תלוי בהקשר -

1) איפה נפגשים, איך מגיעים וכו'. 2) מה יש עוד בתקשורת מסביב לכך.

 

אם באמת אכפת לך, וחשוב לך - גם אם אתה מקבל הודעה ארסית בחזרה, הייתי מנסה להסביר. לדבר על זה, שבאמת אכפת לי. זה לא אמור לפגוע בבטחון העצמי שלך, ביכולות שלך וכו'.

 

תודה על התגובה.כלי פשוט

לגבי א' - כותב על פי מה שאני רואה שכותבים בקבוצות וידויים או בתגובות ברשתות החברתיות למשל. אי אפשר להגיד שמה שיש בפנים לא יוצא שם החוצה. הרבה בנות המגזר חושבות שזה בסיסי ופשוט.

 

ב' - המשפט האחרון בפסקה ב' נשמע לי מיסטי. או סתם שרירותי.

 

ג'. אני מלין על כך שההודעות האלה שאת מצפה שלא יהיו באובססיביות (כמובן) הן רק מהבחור אלייך. אף אחד לא מצפה שאת תשלחי לילה טוב.

ההבדל הוא שאם את תשלחי לילה טוב זה יהיה מחווה יפה מצידך ואם הבחור ישלח - זה יהיה מובן מאליו, כי זאת אנושיות בסיסית.
 

וזאת התחושה הכללית שלי בכל היחס לבנים מול היחס לבנות (אגב לא רק בדייטים. אבל בדייטים זה הכי מועצם).

אני מסכימה איתךלגיטימי?

שיש כיווניות בקשר.

 

גם אם היה לי דייט ראשון מזעזע וברור לי שאין שום סיכוי לקשר הזה, אני לא אצור קשר, אלא אחכה לו.

 

אבל כאן הנקודה שדיברתי עליה: מה זה קשר שיוצרים?

 

האם הודעת לילה טוב היא חובה אנושית בסיסית (מצידך) ומחווה יפה (מצידי)?

אתה אומר שאתה רואה את זה בקבוצות וידויים ורשתות חברתיות. אין לי מושג מה הלך הרוח הכללי. אני כן חושבת שהמגזר שלנו מפולח סוציולוגית לתתי מגזרים, שיש להם ציפיות שונות. ברור שיש כאן מימד של אנונומיות ולא עשיתי סקר עומק, אבל הדברים שמיוצגים שם פחות מאפיינים את הסביבה שלי. (וזה מעניין, כי יש דברים שמאפיינים פילוחים מסוימים - נגיד אנשים מרקע מסוים שיצאתי איתם, חתכו אותי יום אחרי הפגישה הראשונה בהודעה, ובסביבות חברתיות אחרות זה נחשב למעשה מאוד מזלזל ולא ראוי).

 

באופן כללי בחוקי הדייטים הלא כתובים יש הרבה ציפיות -וכמו כל דבר בחיים, זה שלי יש ציפיות מסוימות לא אומר שלמי שעומד מולי יש אותן ציפיות. מה שאני מגדירה כאנושיות בסיסית ומה שאתה מגדיר כאנושיות בסיסית יכול להיות שונה לחלוטין. כפי שכתבתי, מהניסיון שלי, הדוגמה הספציפית שלך לא נכנסת להגדרה הזאת.

לכן בכל קשר חשוב לדבר על זה. זה מה שמחזק את הקשר, מה שבונה אותו - כשאני אומרת מה חשוב לי ומה פחות, ולהפך. ומה שחשוב לי, לא בהכרח חשוב לבנות אחרות. כל אחת היא עולם בפני עצמו....

האם אפשר להגדיר ציפיות בסיסיות? לא חושבת, כי זה לא משהו שיוכל להתקבל על הציבור.

יש דברים שאני עדיין מצפה שיקרו, כמו ליצור קשר תוך 24 שעות מפגישה ראשונה.

 

באישזהו מקום אני אומרת לעצמי שאני מחפשת מישהו עם ראש דומה לשלי, עם צורת חשיבה והתנהגות דומה. ואם האנושיות הבסיסית שלי כוללת לשלוח הודעה, והאנושיות הבסיסית שלה אומרת שאתה מזלזל בה - אז טוב שזה נגמר כאן ועכשיו.

 

לא מסכים עם הפסקה האחרונה..כלי פשוט
לדעתי היא גם לא ריאלית. אפשר לחפש עד גיל 130 אדם שדומה לי לגמרי. זה לא עובד ככה, ולא אמור לעבוד ככה.
ולשלם על בחורה זה גם בסיסי?advfb

זה כסף שאני עבדתי עליו כמוה בדיוק..

 

קיצר, זה נראה לי קשור באמת לנורמות,

יש אנשים שנורמות אצלם זה קודש קודשים ויש כאלה שיותר גמישים..

אתה עונה מהמקום של הגבר.כלי פשוט

כן, להרבה מאוד בחורות (רובן!) זה מאוד בסיסי שתשלם עליהן בדייט.

ואם אתה לא עושה את זה - הרושם הוא שאתה לא יודע איך להתנהל בדייט/ קמצן.

 

עכשיו תמיד יהיו כאלה שיגידו מה פתאום ושזו לא הנורמה. במיוחד בפורום.

ומשתי סיבות מרכזיות: או שהם חריגים באמת, ויש הרבה בפורום כנראה, או שלא נעים להם ששמים להם מראה בפנים.

לא אמרתי שצריך לזלזל בנורמותadvfb

ולכן בפועל אני בעד שהגבר יציע לשלם.

אבל עזוב מאיזה מקום אני עונה על זה. מסברה פשוטה לא כל הדייט עונד על נורמה כזו או אחרת ואם בחור/ה יוצא/ת מפרופורציות בגלל עניין שולי אז זאת בעיה אישית שלו ביחז לסדר בעדיפויות שלו. 

יש אוךי להרבה אנשים בעיב כזאת? יכול להיות.

הכסף שלה יותר חשוב מהכסף שלי?advfb

דווקא בדרך כלל בגילאים יחסית צעירים בנות כבר מרוויחות כסף והבנים לא.

אין לי בעיה מיוחדת שהנורמה ככה, אך חשוב מאוד שלא יקחו את זה כמובן מאליו. 

תתרגלפשוט עייף
גם על כתובה תשאל את זה?
מי אמר לך שאני לא משלם?advfb

אני רגיל לי לזה ואין לי בעיה מיוחדת עם כך.

היית לי בקשה אחת - שלא יקחו את זה כמובן מאליו.

עם כפיות טובה יש לי בעיה מיוחדת

בסיסי לאו דווקא שווה מובן מאליופשוט עייף

ומצד שני גם לא מצפה לאסירות תודה. פשוט להכרה בהשקעה.

בדיוק כמו שאני משתדל להכיר בזמן שהיא השקיעה להתכונן לפגישה בזמן שאני מתקלח 5 דקות, זורק חולצה נקיה ויוצא.

נורמות הן התנהגויות חברתיות נפוצות שעושות סדרadvfb

וגם מסלמות כל מיני משמעויות.

השאלה עד כמה תופסים אותם ברצינות.

אני אישית חושב שצריך להתייחס לכך שהם נפוצות, אך לא הייתי עושה את זה כחזות או הכל או כמהותי יותר מדי.

 

לבוא מסודר נקי ויפה לדייט זה בגלל שבאת נורמה אלא בגלל שככה יש יותר סיכוי לאפשר חיבור

 

לא אוהב שנורמה הופכת ל'דרישה'... דרישות זה עניין שיכול לאפיין מערכות יחסים אחרות.

הכוונה שליפשוט עייף

היא שהן משקיעות פי 5 יותר זמן ממך בלהגיע לפגישה. צריך להכיר בזה. אתה יכול לחשב את זה כשעת עבודה

חחח מעולהadvfb

אבל לא בגלל זה אני ישלם עליה

אני ישלם עליה כי בא לי לפרגן לה

יכול להיות שהיא התארגנה דקה ויהיה באלי לפרגן

זה לא סותרפשוט עייף

כל אחד משקיע את זמנו, כוחותיו וכספו בדרכו הוא.

 

מי מתארגנת דקה? סינדרלה?

אכן, וכל אחד יכול לבחור לעשות זאת בדרכים שלוadvfb

אחד ישלם, אחד יביא פקל קפה, אחד יביא את עצמו יותר.. אין בזה קו חוצץ וקשיח שתקף כלפי כולם.

כפי שכתבת - יש נורמהפשוט עייף

היא לא חייבת להיות קשיחה כמו שכתבת אבל יש לה סיבה.

בסוף חלק מעולם הפגישות הוא להכין אותך לחיי נישואים. מעין "מעבדה קטנה".

עצם העובדה שאתה חושב במונחים של "אני משלם" (=אני אחראי לפרנס) מכינה אותך להמשך הרבה יותר מכמה שקלים שהוצאת.

באמת אני לא מקבל את החלוקה האוטומטית ביחס לפרנסהadvfb

שמעתי לדוגמא שהרב מזוז הוריד את המנהג בכתובה להשבע בתקיעת כף בגלל שהגבר שהופך לאברך אשתו מפרנסת אותו. ובכלל, הציבור החרדי שהוא אולטרה שמרני הפך את היוצרות בעניין הזה, אז אני לא יותר צדיק מהאפיפיור...

 

כיום שנשים רוכשות השכלה ועובדות ומקבלות לא פחות מגברים - אין סיבה שבעולם שעול הפרנסה ימשיך להיות על הגבר בצורה בלעדית כמו שהיה עד אז.

אני לא מוחק בכך את הדגם של של 'מקבל ו'נותן' - אפ]שר להעתיק אותו לעניינים אחרים, יותר משמעותייים.

ב"ה יש כתובה שאומרת אחרתפשוט עייף

לגבי אברכים - המצב המתוקן הוא שהאשה עובדת ומוסרת את הכסף לבעלה כדי שיפרנס אותה.

זה דורש המון עבודת מידות (כמו הרבה דברים בלהיות אברכית) אבל משאיר את היחס הזוגי מאוזן.

פגשתי זוגות אברכים שלא היו ככה וזה גרם להמון בעיות.

 

ופרנסה זה משמעותי. מאוד. זה לא רק כורח.

עצם המציאות של כתובה לא מחייבת לומר זאתadvfb

יש דעות שכתובה זה מדרבנן ש"לא יהיה קל בעיניו לגרשה" ואז זה ממש לא קשור לעול הפרנסה על הגבר.

וגם לפי הדעות שכתובה היא מן התורה - לא פוסקים הלכה לפי טעמי מצוות ובטח שטעמי מצוות זה לא מדע מדוייק. מאוד רחוק לומר על טעם מסויים שהוא מחייב אם התורה לא אמרה אותו בפירוש.

 

מה משמעותי בפרנסה מעבר לכורח? ולמה המשמעות הזאת ייחודית דווקא לגבר?

מה קשור טעמי מצוות?פשוט עייף

תיקנו לך כתובה. ממליץ לך לקרוא מה כתוב בה לפני שאתה חותם.

 

לגבי פרנסה - עיין במהר"ל (ובעוד מקומות). העולם בנוי עליה ולא בדיעבד.

ייחודית לגבר - כי כאמור עול הפרנסה מוטל עליו (גם אם זה מגיע בצורה עקיפה כמו שכתבתי בתגובה הקודמת).

זה קשור מאוד למה תיקנו כתובהadvfb

ואם המטרה הראשית של הכתובה זה שלא יהיה קל בעיניו לגרשה אז אין צורך להעמיס על זה משמעותיות נוספות.

נכון אני בעזרת ה' יחתום על כתובה, אבל אי אפשר להתעלם שמאז שכתבו את הנוסח המציאות השתנתה מהקצה אל הקצה.

 

אני לא דן עכשיו על מקורות אם יש לך סברה לומר, אז תאמר. מקורות אפשר לפרשן בקלות, אני דן במסגרת הסברה. אם יש לך מקור חד משמעי לדברי אתה מוזמן להביא אותו כדי שאני אבין במה מדובר ואוכל ללמוד.

 

מקור חד משמעיפשוט עייף

אתה מתחייב לפרנס (ולזון ולהלביש וכו' וכו' ) בכתובה. מה יותר חד משמעי מזה?

מסכים שאני חייב על פי הכתובה.advfb

אבל מעבר לזה - "זה התפקיד המהותי שלך מעצם טבעך כגבר" - מאן דכר שמיה?

פעם נשים לא יכלו להתפרנס בעצמם - היום כן

בזעת אפך תאכל לחםאלפיניסטית

כל אחד קיבל את הקללה שלו

אם זו ההסתכלותפשוט עייף

את מקבלת את "והוא ימשול בך"?

וואלה כן..בת שמיא
והוא ימשול בך זה לא בקטע דיקטטורי
אבל הוא חד משמעית ראש הבית ואליו תשוקתי (רק שיגיע כבר😍) ואני רוצה לשמח אותו לא פחות משהוא רוצה לשמח אותי
מצוייןפשוט עייף

לא כולן חושבות כך. לכן שאלתי אותה.

כאילו דהאלפיניסטית

חוץ מזה "הוא ימשול בך" זה לעניין ספציפי

זה עניין שמשליך על הכלפשוט עייף

וכמו שכתבה בת שמיא.

 

בכל מקרה - במציאות שלנו הקללה הזו היא הלכתחילה שמחבר את העולם כולו.

על הכל? טוב אל תגזיםאלפיניסטית

אני גם ימשול בו קצת, פה ושם, בקטנה כזה

על מהות הקשר והכיווןפשוט עייף

לגבי המשילות - ממליץ לך לגרום לו לחשוב שהוא עושה מרצונו ולא שאת "מושלת" בו. מתכון לחיים מאושרים. תשתמשי בבינה היתרה שלך.

חחח המשילות (?)בת שמיא
של האישה היא הרבה יותר גבוהה לדעתי...
האישה רוצה משהו מסויים, הגבר רוצה שאישתו תהיה מאושרת אז הוא עושה את מה שהיא רוצה..
ולא בקטע שגברים נועדו רק לקיים את רצון נשותיהם.. אבל לדעתי זה דבר גדול שלאישה יש רצון לבעל- שהוא ראש הבית (ואגב, כתוב שבאחרית הימים בע"ה בקרוב לא יקרא בעלה אלא אישה- האיש שלה, אבל לא יודעת מה הנפקא מינה אשמח להחכים)
ועדיין התשוקה שלי היא אליו, ולו יש את הרצון הבריא להשפיע עליי שפע
המשפט הפוך פשוט עייף

"אישה טובה עושה רצון בעלה". אבל לא כדאי להתפלפל עליו, זה יקח כמה שעות.

התייחסתיבת שמיא
ל"ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך"

ואני חושבת שבמציאות זה יוצא מצב שהוא הרבה יותר גבוהה מאשר שיש צד אחד שמושל, כי בסוף יש תשוקה של שני הצדדים לשמח את בן/ת הזוג..

או שלא הבנתי נכון את כוונתך
האמת שלא הבנתי את כוונתך...פשוט עייף

הגבתי ספציפית על "ולא בקטע שגברים נועדו רק לקיים את רצון נשותיהם" שזה מוצג ההיפך מהמשפט. לאו דווקא על שאר תגובתך.

אהה נכוןבת שמיא
לא רציתי שישמע מדבריי שבגלל הרצון הטבעי של הגברים לתת אז יוצא שאנחנו כביכול מושלות..
לאיזה עניין?מחפשת111


וזאת קללהחופשיה לנפשי
זה לא מצב של לכתחילה, אנחנו לא אמורים להכנע לקללה, אנחנו אמורים להגיע למקום גבוה יותר
זאת לא ההוכחה מבחינתיadvfb

"בעצב תלדי בנים" אז הנוצרים לא לוקחים אפידורל... לא הייתי נותן משמעות כזאת לכתוב בפרשת גן עדן.

אל "תצטט"פשוט עייף

דברים שלא כתבתי. למרות שמבקרה הזה אני מסכים עם זה חלקית.

 

אני כבר באמת לא יודע איך להבהיר יותר. אנסה פעם אחרונה:

אסור לאיש לשהות עם אשתו באותו בית בלי כתובה.

עצם ומהות הכתובה היא הגדרת האחריות של האיש על האישה שבבסיסה הפרנסה וכל מה שנגזר ממנה.

חיוב ממוני גמור שגובים ממנו מקרקעות. אני לא מכיר דרך יותר חד משמעית להגדיר את זה, בטח יותר מאשר רעיונות מעורפלים בפורום.

 

וכן, יש מציאות של "איני ניזונית ואיני עושה" אבל ברור שזה החורג מהנורמה.

אבל אתה מתעלם מההקשר של הימים שבהם תיקנו את התקנהadvfb

וחיברו את הנוסח -

 

נשים לא יכולו לפרנס את עצמן!!!!

אם הבעל היה מגרש אותן בלי כתובה הם היו בסכנה של חרפת רעב. 

היום זאת לא המציאות.

 

זה לא שלא הבנתי את דבריך, פשוט לא הסכמתי איתם.

אז אתה לא מבין מהי כתובהפשוט עייף


אולי אתה לא?advfb


אני מקריא לך מה שכתובפשוט עייף

אתה מנסה לשנות.

הסכמתי איתך שאני מחוייב על מזונותיה כסותה וכוליadvfb

יש עוד משהו שהקראת לי וניסיתי לשנות אותו?

 

אם דיון מנוהל בצורה כזאת שאתה צודק ואתה צריך להסביר לי למה אני טועה ואין לך עניין להעמיד את המחשבה שלך בספק לרגע, אני לא רואה בו עניין גדול.

סליחה על ההתפרצותבת שמיא
אבל התחושה של אישה כשהיא מקבלת מגבר זה משהו גדול..
הייתי משתפת פה איך התלהבתי לאחותי כשהבחור הראשון קנה לי ברד בפגישה הראשונה.. אבל אחסוך מכם
וכאמור ככל שקשר מתקדם מעריכים את הבנאדם על נתינה שלו בהרבה דברים אחרים כמו הקשבה, מילה טובה וכו'

ושמעתי כמה פעמים שבדקו מה הכי מספק גברים נשואים והתשובה הייתה באופן כמעט חד משמעי- לשמח את נשותיהם, להעניק להן..
מסכימהבת שמיא
התייחסתי למשפט "פעם נשים לא יכלו להתפרנס בעצמם - היום כן"
יכול להיות לי הכל, אבל כשמחווה מגיעה מגבר ובע"ה מהאיש שלי זה הרבה יותר גדול בעיניי
הוצאת את דברי מהקשרםadvfb

דיברתי נטו על כתובה ולא יחסי גברים ונשים בכללותם.

סליחה..בת שמיא
עבר עריכה על ידי בת שמיא בתאריך ח' באב תשפ"ב 15:44

התייחסתי למשפט הזה בצורה של מעבר לצרכי הקיום הבסיסיים.. לאיך זה מפרה אותנו כזוג

מדהים, לא סותר את דבריך כללadvfb

יש יחס של נותן ומקבל בין גבר לאישה וזה מדהים וטוב ויפה.

האם זה חייב לבוא לידי ביטוי בצורה של לשלם עליה? לא. 

זה יכול לבוא לידי ביטוי בעוד דרכים. מסכימה איתי?

חד משמעית!בת שמיא
רק אומרמבקש אמונה

לא מזמן חבר סיפר לי שכששאל גרושה בפגישה על מה הסתיימו הנישואים הקודמים

היא ענתה לו שמכיוון שהיא פירנסה ובעלה היה אברך, כל מתנה שהוא נתן לה היא הרגישה מגוחך שהוא נותן לה מהכסף שלה.. עד שירד לה לגמרי ההרגשה של חיים עם גבר שדואג לה

 

מה שאני בא להגיד, שלא הכל קשור לאילוצי התקופה

יש דברים שהם חוקי טבע.. קח את זה בחשבון

מצחיק אבל אותי משעשע לא פחותחופשיה לנפשי
לקנות לבעלי מתנה כשאנחנו משתמשים באותו כרטיס אשראי כל הזמן וזה כסף משותף
קודם כל זה עצובפשוט עייף

שנית - למה זה משעשע אותך? את חושבת שלבעלך אכפת מהכסף? אכפת לו מתשומת הלב ומהרצון להיטיב.

זה מוזר לי לקנות למישהו מתנה כשזה כסף שלוחופשיה לנפשי
לכן רוב המשמעות היא על עצם המחשבה ולא על הדבר עצמו
והמחשבה מופיעה בפועל במתנהפשוט עייף
מקבלadvfb


אתה אולי מתכונן לפגישה 10 דק',כלי פשוט
לי למשל לוקח הרבה יותר.
לא עושה תחרות, אבל אני חושב שיהיה קשה קצת להרבה בחורות להתחרות עם ההשקעה שלי סביב דייטים.
ואני לא עושה דברים מוגזמים.
אני כן חושב ש10 דק' התארגנות לא מספיק מכבד את הבחורה.
את האמת ככל שאני קוראת אתכםהפי
אני מבינה כמה זה לא בא לבנים בקלות
ורק זה מבאס אותי
מעדיפה כבר לשלם עלינו וזהו
למה? אני באמת אוהב לפרגןadvfb

אם מישהו מציע אז מסתבר שהוא כנה איתך. אם לא - בעיה שלו.

 

העניין שלי היה - להכיר טובה על כך. זה דווקא מעולה שיש הסכמה בצד שרוצה לתת וצד שרוצה לקבל.

אני יודעת שאתה סבבההפי
פשוט תחשבו איך זה נראה פה מהצד
איך זה נראה?advfb


לי ספציפיתהפי
קשה לקבל ולא רק לי לעוד בנות
ממש העבודה שלנו זה ללמוד לדעת לקבל וזה לא פשוט.
ברגע שאתם מתכחשים לנתינה הופכים כל דבר למלחמה
זה מתיש ורק גורם לי ולשאר הבנות שקשה להן לקבל להיסגר יותר.
מסיבה פשוטה - אתם לא מתכוונים לזה
ההקשר הלך לאיבוד?הפי
כי לא הבנתי
למה קשה לך לקבל?advfb


מה הקשר לאחוזים עכשיו?הפי
איפה דיברתי על כמה כל אחד
רואה זה עוד יותר מחזק את מה שאמרתי ..
תעזבו אותנו בשקט רוצים לתת תתנו מהלב
לא רוצים בעיה שלכם(:

קשה לי לקבל כי אני רוצה לתת לו גם באותו רגע
מעוללההה, אני איתך בקטע הזהadvfb

דיברתי על אחוזים?

חחחהפי
כן התחלת לחלק ולא הבנתי מה ההקשר
זה היה בהקשר מסוייםadvfb

הגבתי להודעה שבה היה נראה לי שהגבר ככבול לנורמות והיה חשוב לי לדייק את זה.

כי לאף אחד לא נעים להיות במקום מקבלאלפיניסטית

זה שם אותך במקום פגיע ומסבך עם כל העניין של אסירות תודה 

 

נ.ב. פרשנות שלי, לא של הפי

מדהים, בחורה שלא רוצה לקבל, לא חייבתadvfb

וכדאי מאוד שהבחור יכבד את רצונה

בחורה שלא תלמד לקבלהפי
לא תפתח את הנשיות שלה
אבל עזבו זה הרבה יותר עמוק
מסתבר שאת צודקתadvfb

אבל זה לא קשור למקרה ספציפי קטן כזה או אחר שלשלם על מילקשייק או לא.

ואי איך אתם נכנסים לדקויותהפי
כשערך הנשיות מצטמצם שהיא תקבל שישלמו עליה בדייטadvfb

אז יש מה לדייק.

 

לפעמים הנתינה היא הרבה יותר משמעותית באפיקים אחרים שלשלם או או לשלם זה הופך להיות מאוד זניח ביחס לשאר הדינמיקה בקשר.

אני לגמרי מסכימה גם עם זהאלפיניסטית

עייני ערך תגובתיי הקודמות פה..

אני רק אומרת שלי זה קשה. וזה היה בשבילי עבודה להפנים את זה ולהכניס את זה לליבי. ואני די בטוחה שיש עוד נשים שקשה להן להיות במקום של המקבל (במיוחד שזה לא בעלך אלא דייט ראשונשני עם בחור שכל קשר בינכם מקרי בהחלט)

את לא היחידהפשוט עייף

שמעתי את זה מהרבה בנות. זה ישמע לך אולי קצת מצחיק אבל לי לקח לא מעט זמן לאפשר לצד השני לשלם כשזה מגיע ממקום של צורך.

העיקר שבסוף הגעת לשם ;)אלפיניסטית

וברצינות, התעקשות לשלם חצי חצי וכולי מגיעה ממקום של צורך (אלא אם כן היא סתם בחורה קרציה)

האמת שהנוסחה שמצאתי היאפשוט עייף

שבפגישות ראשונות היא נותנת את הטיפ ובמתקדמות גם הכל (אם היא מרגישה שרוצה לתת).

 

כולנו עוברים תהליכים, כל אחד מהכיוון שלו  

אז את מסכימה איתיהפי
שזה קשה מאוד לקבל ?
כן!אלפיניסטית

פשוט מדהים עם כמה אנשים אני מסכימה פה בשרשור

חחחח♥הפי
הסכמתי עם הרוב עם החלק של האסירות תודה לא הסכמתי .
אין לי בעיה להיות אסירת תודה
זה לא הבעיה .. הבעיה זה שאדם אחר טרח ואני פחות
..אלפיניסטית

בעצם למה יש בעיה שאת טורחת פחות מהשני? 

כי לא נעיםהפי
שהוא עובד קשה בזמן שאת יכולת לעשות את זה
למה לא נעים?אלפיניסטית

(חכו חכו, אני חותרת לאנשהו עם כל השאלות האלו...)

מחכים שתגיעי לחוףפשוט עייף

עם כל החתירות...

כי זה זר ליהפי
טוב טבעתיאלפיניסטית

אני פשוט ציפיתי לתשובה אחרת ככה שהייתי יכולה להנחית את המסקנה המחוכמת שלי

..אלפיניסטית

שלא נעים לה לטרוח פחות מהשני כי אז מאזן האימה נוטה לצד שלה ואין לה דרך לאזן את זה

בלי מאזניםפשוט עייף

זה לא עושה טוב לשום צד. פשוט שכל אחד יטיב לשני ככל יכולתו על פי כוחותיו ויהיה טוב

הכי טוב!אלפיניסטית


בקיצור אתן מסכימות שאתן פחות טורחות.כלי פשוט
יפה, התקדמות.
עובדות על לקבל..
נו.
העיקר שאתן מקבלות ודואגות (בעיקר) לעצמכן בקשר
..אלפיניסטית

נכון. אנחנו מפונקות להחריד, אנוכיות שרוצות רק להיטיב עם עצמינו, ואגואיסטיות שרואות בבחור כלי לשרת אותנו. מרוצה?

אני לא מרוצה כשאין ביקורת עצמית כנהכלי פשוט
לא שלך. באופן כללי
פרשנות שאני לא מסכימה איתה(:הפי
לא אכפת לי להוקיר תודה ולא מסתכלת על איך זה נראה
העניין הוא שלא נעים לי שמישהו נותן לי כי באותו רגע אני לא נתתי..
ואני כן רגילה לתת
לגממריייadvfb


וואי מדוייק!בת שמיא
אם זה מתקבל בשמחהפשוט עייף

מבחינתי זה יותר שווה מכל נתינה שהצד השני יכל לתת. באמת. 

זה מאוד משמח לראות שהנתינה מתקבלת ולא הולכת לאיבוד.

 

זה לא סותר את המקום של לאפשר לשני לתת. אני חושב שזה גם חלק מהלימוד של "לא לשמור חשבונות" מי נתן למי ומתי.

פשוט לתת מכל הלב.

מדהים מה שכתבתהפי
אמן כולם יחשבו כמוך
כי זה אומר לי בעצם כן ללמוד לדעת לקבל כי הצד השני ישמח כי זה גם יממש אותו
כמו מעגל כזה של טוב
מאוד מאודפשוט עייף

לפעמים אתה כבר מתפקע מרצון לתת וזה כבר ממש "נשפך" ממך. כשהצד השני מקבל את זה בשמחה זה פשוט... אין מילים.

בהחלט מחמם את הלבהפי
ישר כוח
אז עובדים על זה, כמו שאני עבדתי על זהכלי פשוט
ועדיין לקבל זה עבודה שמכוונת כלפי עצמי, לעומת נתינה שהיא עבודה שמכוונת כלפי להיטיב לאחרים.
תעשי את ההשוואה לבד.
מבין אותךפשוט עייף

בחלק הראשון. באמת שלדעתי העבודה הקשה היא ללמוד לקבל יותר מאשר לתת.

החלק השני - אנחנו באמת מתכוונים לזה (רובנו לפחות).

אם מישהו מציע או שהוא כנה או שהוא מתיישר לנורמהכלי פשוט
אפשר ליישר קו עם הנורמה גם בלי להשתעבד אליהadvfb

דהיינו - לנסות לעשות כפי שכולם עושים, אך לא התרגש מזה יותר מדי. לא לתת לזה להוציא אותנו מהכלים.

אפשר. אבל זה לא המציאותכלי פשוט
מי מחליט על המציאות? אתה!!!advfb

אני טועה?

יש מישהו שמחליט בשביל כולנו אם להתרגש מעניין מסויים או לא?

אני לא היחיד שמחליט עליה. גם אתה וגם עוד הרבהכלי פשוט
אנשים
יש לי שליטה רק עלי ועל היחס שלי לסביבה
...advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ח' באב תשפ"ב 16:05

אם הקב"ה רוצה שנחליט רק על עצמנו כנראה שזה מספיק

 

אין לנו יכולת לשלוט על הסביבה וטוב שכך. הסביבה מצידה היא לא תמיד אופטימלית ואידיאלית.

את זה אני יכול לקבלכלי פשוט
אין לנו יכולת לשלוט על הסביבה. וכמו שאמרת.
אבל יש לנו יכולת ותפקיד לנסות להשפיע עליה.
וגםבת שמיא
עבר עריכה על ידי בת שמיא בתאריך ח' באב תשפ"ב 13:41
איך אני אמורה לדעת אם כשאני מציעה לשלם והוא לא מסכים- אם זה בגלל שהוא באמת רוצה להעניק או בגלל שהוא חושש שאני אסתכל עליו בצורה שונה..

בקשר מתקדם יצא לי להגיד לבחור שהנתינה שלו באה לידי ביטוי בהרבה דברים אחרים שהוא עושה (בזה שהוא מביא את עצמו בכנות, במילים טובות, בהקשבה וכו') וזה לא משנה לי עכשיו אם הוא ישלם על משהו שאנחנו קונים.. הכסף שלו לא יותר זול מהכסף שלי
וגם אם בנות לא אומרות את זה- אנחנו רואות ומאוד מעריכות נתינה בכל מידי דרכים, גם אם בהתחלה יעשה לנו טוב לראות שאתה משלם וכביכול נותן לנו בצורה הזאת.. מה שאני באה להגיד שזה לא אומר שזאת הדרך היחידה שנעריך (או שנראה לכם שאנחנו לא מעריכות גם פה בגלל שזה הפך לנורמה- אז לא.. רובנו לא כאלה)
חחחח מזה השמות האלה(:?הפי
חובה - שום דבר לא חובה
זה פשוט יותר נחמד ..
כמו שאני אשאל חברה אם היא הגיעה לבית
זה מרגיע אותי לדעת שהיא סבבה..
אוקיי תודה.כלי פשוט

בע"ה אני אפסיק לשאול את השאלה הזאת.

נראה אם הניסוי יצליח והבחורות יחשבו כמוך שזה לא חובה..

אני קצת מבולבלתהפי
אמרתי רק שאני מקווה שאת צודקת..כלי פשוט


החלטת שאתה מפסיק לשאולהפי
זה לא מה שכתבתי
החלטתי בעקבות מה שכתבת וכתבו לפנייךכלי פשוט

אם לא מסתכלים על זה כחובה,

אז זה לא אמור להשפיע על תוצאות הדייטים שלי (כלומר האם תהיינה פגישות המשך).

אני אבדוק ואחזור לכאן עם התוצאות.

זה לא ניסויהפי
אנחנו רושמים שזה לא משחק
הן לא עושות לך את זה כי זה משחק
אלא כי זה מרגיע אותם לדעת שאתה הגעת .. ויהיה חביב מצידך להתעניין גם אם היא הגיעה .

זאת דעתי
הבנתי. אבל את אומרת שזאת לא דרישה אלא נחמד מצידי.כלי פשוט

אוקיי. אז לפי זה לא אמורים לבוא אליי בטענות אם אני לא עושה את זה.

לכן אמרתי שאנסה לבדוק.

הפי
אני עדיין מבולבלת
אבל בהצלחה(:!!
לא חושבת שיש בחורה שתסיים קשרבת שמיא
רק בגלל ששלחת/ לא שלחת לה הודעת התעניינות...
תראי..כלי פשוט
זה ועוד כמה דברים קטנים כאלה יוצרים תחושה כללית שעל פיה הרבה בחורות מקבלות החלטות
טוב.. לא פגשתי את זה אצלי או אצל חברותייבת שמיא
ונשמע מוזר שזאת תהיה הסיבה.. ממה שאני פוגשת, יש דברים יותר מהותיים שמחליקים עליהם בפגישות ראשונות, כי עדיין לא מכירים ולא יודעים מאיזה מקום זה מגיע..
מעולם לא ציפיתי שישלחו לי הודעה כזאתחופשיה לנפשי
בטח שלא בצורה חד צדדית
מצד שני היחיד שאני מגדירה את הפגישה בינינו כדייט זה הבחור הראשון שנפגשתי איתו וסיימנו את הדייט בצהריים כשיש לפניי מספיק אוטובוסים ממש עד הבית
שאלתך קטנונית ביותרראשיתך
אל תנסה להבין. תרחיב את הנפש שלך למקום חסר התחשבנויות ותהיה מהנותנים. כל אחד רוצה להיות בקרבת אדם כזה.
אני בד"כ בדייטים הראשונים לא שואל כי מי אמר שאמשיךחסדי הים
איתה בכלל ואני לא עושה דברים אלא אם כן זה בא מרגש אמתי, ובד"כ עוד לא נבנה הרגש הזה.
אני לא שולח כאלה אפילו למשפחה קרובה.
בדייטים מתקדמים זה שייך.
מישהי דווקא אמרה לי בדייט ראשוןultracrepidam

"אני מיד שואלת את הבחור אם הוא הגיע הביתה. גם אם אני לא ממשיכה, הוא עדיין בן אדם"

בדיוקפשוט עייף

גם אם מישהו לא מתאים לך לא אומר שהוא לא בן אדם.

משפט יפה ונדיר בימינוכלי פשוט
נראלי אני אמרתיהפי
רגע מי אתה חחחח
את צריכה להתחילפשוט עייף

לומר משפט ייחודי לכל מי שאת נפגשת איתו וככה לזהות אותם מהסיפורים.

אז כנראה יש שתייםultracrepidam


אלא אם כן..kaparalay
חפציבה ויהוזבד..
זה אתם???
חשבתי על זהכלי פשוטאחרונה
וזה בעצם כיפה אדומה, אבל לימינו. שם הספר: "זוועות הצמח הטורף".
אני חושב שזה יהיה ספר ילדים מצוין. ילדים כיום אוהבים מפלצות
אני עדיין לא מסוגל בלי שיהיה לי באמת רגשותחסדי הים
בהחלט התנהלות אנושית בסיסיתתילי חורבות
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך