לגבי גבול פנימי, ילדים לומדים גבולות פנימיים ממנו ההורים, כשאנחנו מציבים להם גבולות חיצוניים.
ככל שאנחנו נהיה משוכנעים במשמעות הגבול הוא יעבור בצורה יותר בהירה.
לדוגמא אם ילד רץ לכביש ונעצור אותו בבהלה ונגיד או אפילו נצעק שמסוכן לרוץ לכביש, זה יטמע בו ברמה עמוקה יותר והוא יזכור בטח אחרי פעם פעמיים שכביש או אש זה מסוכן וזה אסור.
ואם ילד נניח יקשקש על הקיר ונגיד לו בשפה רפה אוי למה קשקשת מתוך איזשהי השלמה, או אפיסת כוחות לרוב זה פחות יעבור ונגלה שהוא יעשה את זה שוב.
הסיבה פשוטה- הילדים פשוט מרגישים את השדר שלנו.
פרקטית, אני באופן אישי אוהבת לתת לילדים לתקן במידה והם יצרו איזשהו קלקול.
לדוגמא לסדר בחזרה, לנקות, וכן הלאה
אם נוצר נזק כספי והם מספיק גדולים אז אפשר גם להגיד להם שישאו בנזקבאופן סימלי לפחות.
לרוב כשעוצרים בעיות כשהן קטנות, הן לא תופחות לגדולות מדי.
חשוב לדעת שבני אדם מטבעם בודקים גבולות (כן, גם אנחנו המבוגרים

) פשוט כדי לדעת איפה להתמקם ומה גבולות הגזרה שלנו.
אם זה בלימודים אקדמיים שנראה מי המרצה שאפשר להבריז/לעשות דברים אחרים בשיעור שלו,
או לאסוף/להביא ילדים מהמסגרת, להגיע לאוטובוס, לאכול או לא לאכול דברים מסויימים.
כל אחד והמקומות שזה פוגש אותו.
ועוד דבר שחשוב לדעת- ילד זקוק לגבולות. הוא מחפש את ההרגשה הזאת שיש גדר שמאבטחת אותו ושומרת עליו שלא יפול מגובה, וכשהיא נמצאת יש לו תחושת בטחון שחשובה מאד עבורו.
וחיבוק לך זה בטח קשה בטירוף וגם מבאס שהמכונה התקלקלה
