דכאון חורף 🤢קופצת
אז הנה מתקרב החורף, ואני נכנסת לחרדה של ממש!
אני סובלת מאוד מאוד מאוד בחורף.
מגיעה ממש לרמה של חוסר תפקוד בבית. הבית מגיע לרמות של סרחון, מה שמגביר אצלי את הדכאון וחוזר חלילה..
חוץ מללכת לעבודה - יש לי את כל תסמיני הדכאון.
יש מזדהות?
מכירות משהו שעוזר? פתוחה לשמוע הכל..
עוקבת ומזדהה!!פולשת לרגע**
מזגן על חום. הרבה אור בבית. מוזיקההמקורית
בגדים יפים
אני מדליקה מזגן בלי חשבון + מפזר חום צמוד.קופצת
ובגדים יפים - סמכי עלי

רק שאלה.. איך את מצליחה לשלב יופי עם נעלי ספורט?אוהבת את השבת
כי זכור לי שכתבת שאת הולכת רק עם נעלי ספורט..
מעסיק אותי בימים אלה..
חחח איזה זכרון!קופצת
אז ככה:
כשהתחילו לי כאבי הגב והרגליים לפני ההריון הקודם, בערך 4 שנים אחורה, קניתי נעלי ספורט והלכתי כאמור *רק* איתם!
אבל רק! אם רציתי לקום לבשל ארוחת ערב / להשכיב / לארגן את הבית בקטנה - נעלתי אותם.
ואז באמת חשקתי שיניים בגבורה (😅), ונעלתי אותם עם כל לוק. והן אכן הרסו הרבה..

אחרי שנתיים בערך כאלה. גיליתי שאני כן יכולה ללכת נניח לעבודה עם נעליים אחרות יפות. וכל שאר הזמן - בבית ואחה"צ להמשיך עם הספורט - וזה עובד לי נהדר.

אבל בתקופה שכאב לי - לא מצאתי ככ ברירה והייתי הולכת ככה. שווה את זה.


מה שכן מתכתב עם נעלי ספורט זה לוקים אופרטיביים יותר, אני פחות אוהבת לכן היה קשה לי יותר.
אבל אם את מתחברת אז מעולה - חצאיות קצרות עם / בלי טייץ, שמלות בצבע אחיד, ובכללי פחות בגדים קלאסיים ורכים..
ממש מזדההפרח לשימוח🌷
גם אצלנו החורף קשוח ברמה מטורפת. ברמה של מעלות בודדות בצורה יומיומית
ולי גם ממש קשה עם האפרוריות..

קיצר
אצלי מה שעזר לי להפגש עם חברות
וגם לעשות קניות בשיין. כזה של דברים פיצים. שרשרת עגילים. ופשוט להרגיש טוב עם עצמי. להתלבש יפה .. ממש שימח אותי ( כמה שזה נשמע טיפשי ומפגר)

בהצלחה ענקית 💚💚
בכלל לא טיפשי ומפגר!קופצת
גם אותי זה הופך לשמחה.
אבל בחורף- גם זה לא עוזר..
שוקלת ברצינות לקחת כדורים.
פעילות גופנית..?המקורית
יאאא צודקת!קופצת
זה גם משהו שאני אוד אוהבת לעשות, וגם צריכה דחוף להדביק חזרה את הבטן לגב.

הבעיה היא שגם דברים שאני אוהבת לעשות ( עיין ערך נקיונות), אני לא עושה בחורף. אין לי מוטיבציה לכלוםםםם.

אבל אולי ארשם עכשיו למשהו מסודר - שכשיתחיל החורף המגעיל כבר איהיה בתוך הרוטינה..
לי זה מאוד עוזר. מקווה שגם לך המקורית
ממליצהסליל
בחום על התוכנית של מאי מור.
תוכנית מהבית, יש לה מגוון תוכניות, וזה משפר מצב רוח פלאים
כן כן. כתבת לי עליה פעם ושמרתי אתקופצת
השם שלה.
יש לי תור השבוע לפיזיו של רצפת האגן ואז רוצה להתחיל איתה.
תודה.
כותבת בזהירותמתחדשת11
כי נחשפתי לתוכנית שלה כמה פעמים בודדות ולא יותר
שלדעתי זה פחות מתאים לנשים בגיל הפוריות
היא משתמשת בהרבה כח
וקפיצות (שזה לא בריא לרצפת האגן)
בעיניי, מעט אגרסיבי למערכת הנשית.

ממליצה על יוגה נשית
אם את מירושלים יש לי המלצה
תלויסליל
אם יודעים איך לעשות את התרגילים.
כשהייתי בפיזיותרפיה של רצפת האגן, היא דווקא אמרה לי לתרגל קפיצות גם כן (ג'אמפינג ג'אקס למשל).
זה אכן תרגיל בדרגת העמסה גבוהה, אבל ממה שאני הבנתי אם מבצעים אותו נכון זה בסדר.
לא קיבלתי הנחיה להימנע מתרגילים כאלו, אלא להיפך
יש לה תוכנית מיוחדת לאחרי לידהרקלתשוהנ
12 שבועות, אין שם קפיצות לפחות עד שבוע 9
להריון או לידה.? מזא שבוע 9?מתחדשת11
חח כן לא ברוררקלתשוהנ
התכוונתי שבוע 9 מתוך 12 שבועות של התכנית לאחרי לידה
להירשם/ לקבוע עם חברה רצינית לעשות יחדכתבתנו
רצינית מצד זה שלא תבטלו יותר פעמים מאשר תצאו להליכה או ריצה או מה שעושה לך טוב.
לשמוע איזה סדרת שיעורים שמעירים לך את הלב.
לקחת ניקיון לבית בתשלום כדי שמה שלא יהיה לא תשנאי את המצב בפינה שלך.
מסיבות כרבול עם הבעל והילדים.
נסיעה שבועית להורים/ אחות/ חברה או מקום אחר (בעדיפות עם שמש) גם לא לביקור ארוך כדי לשחרר קצת את היומיום ולשנות אוירה.
חורף טוב, כמה אני מכירה את הזמזומי דיכאון החורפיים האלה...
ווי, איך מזדהה...תותית ואגסית
אני יותר בקטע של דכדוך חורפי.
סגורים בבית עם הילדים....
מה עושים???
יש מלא סרטונים של מדע בביתפרח לשימוח🌷
הילדים שלי מתים על זה... ממש מתאים לחורף הקר
ויטמין די דחוףסוסה אדומה
לצאת לשמש ולהפוך את החורף לזמן מיוחד דווקא...

נניח, להדליק נרות ברחבי הבית לאווירה, שיהיה ריח של מרק בבית. חימום שיהיה כח לתפקד...
ספורט... ולא לישון במהלך היום למרות הפיתוי...
וכל דבר שמשמח אותך.
זה הבעיה. שאין אצלנו שמש בכלל!קופצת
כשגרתי במרכז הייתי יושבת בשמש שעות.
פה אין לי.
ויטמין די בדקתי. אין לי חוסר דרמתי..
מה? אין פתרון של "הוקוס פוקוס"?😆
אין דבר כזה אין שמש בכלל 🤭סוסה אדומה
איפה את חיה, בסקנדינביה?
פשוט נצלי כל רגע של שמש שאת יכולה, זה באמת משפר את הדיכאון משמעותית...
ופירות הדר גם עשויים להועיל...

תשקיעי בבגדים ובאווירה, עלי זה עובד...
מבטיחה לך שאין!😅קופצת
ואני "ציידת שמש" מקצועית ממש!
אני יודעת בכל שעה ביום איפה אמורה להיות שמש ( יש שעות שבחצר שלנו, אח"כ עובר למדרגות שליד הבית וקרוב לשקיעה זה בספסל שבהמשך הסמטא). אני כל היום על התחזית וכל הזמן מציצה בחוץ אולי הגיעה גאולתי.
וגם כשיש שמש - ככ קפוא בחוץ שלא תמיד שייך לצאת.
גרה באמת במקום דפוק מהבחינה הזאת.

אבל אולי באוירה כמו שאמרת.. אולי אקנה לי נרות ריחניים..
יש! תלוי איפה גרים יש מקומות שבחורף אין שמששם משתמשת.
וגם במשך חודשיים אין מצב לצאת לסיבוב ..פשוט אין.
יצא לי לגור פעם במקום כזה לתקופה
זה קשוח ממש !!
לא צריך להיות חוסר דרמטי בשביל להשפיעמחי
לרוב האנשים יש חוסר בויטמין די,
וכמו בבי12, גם בויטמין די הערכים הנמוכים שנחשבים לנורמליים הם ממש לא נורמליים. הכי טוב להיות בקצה העליון. ממליצה ממש לקחת את הטיפות של התינוקות. אני לא מצליחה לזכור לקחת כל יום, אז כל כמה ימים כשנזכרת לוקחת איזה 10 טיפות.
אם מישהי יודעת כמה מומלץ ויטמין די למבוגריםשאלותהריון
כמה טיפות לקחת אולי אנסה גם כי אני כל היום בבית
...
תגידי כצה יצא לך בבדיקת דם ואגיד לך.קופצת
תצאי בשעות המוקדמות להליכהאם_שמחה_הללויה
זה השעות שהשמש זורחת בשיא שלה.
גם אם השמש בלתי נראית, הקרינה שלה קיימת והיא מעוררת את הגוף, נותנת מרץ, אופטימיות.

וכן גם ברוסיה הקרה בשעות הבוקר המוקדמת השמש פועלת.
וגם ממליצה על שמן אתרי תפוז להריח או להשתמש בפילינג איתו. גם מחמם וגם משמח מנסיון.
גמני פחות אוהבת חורףמתחדשת11
לבדוק חוסרים של ויטמינים
להדליק הרבה אור בבית
לצאת בכל הזדמנות שהשמש יוצאת
קצת פעילות גופנית

מקפיצה גם לי..
אניפרצוף כרית
יותר אוהבת חורף! אני מוזרה? חחח
אני ככה תמיד.. קשה לי החורף ונראה לי שלרוב האנשיםאוהבת את השבת
עוזר לי לחשוב מראש מה יעזור לי בחורף,
להתכונן נפשית לא רק לחשוב שיהיה קשה
לחשוב מה יכול לעשות לי אותו כייפי..

עוד משהו שעוזר לי כמו כל דבר בחיים לנסות לחשוב למה הקב"ה ברא את זה ככה ומה זה יכול לתת לי...

בחורף הקודם ניסיתי להתמקד בזה שהחורף זה תקופה של קצת התכנסות של העולם ושלנו לתוך עצמנו כדי לקבל הרבה גשם וכוח לצמוח, אם לא יהיה מלא גשם בחורף בקיץ ובאביב יהיה יבש ומכוער נורא... הירוק היפהפה והפריחה המדהימה זה רק בזכות החורף הקשוח.. אז ניסיתי לחשוב איך כשיורד מלא גשם וקר גם אני בתקופה של התכנסות ולישון הרבה כי לילות ארוכים כדי לפרוח באביב, משהו כזה..

האמתשזה רעיון שקראתי בפורום..
בחורף הקודם זה די החזיק אותי, עד שהיו שבועיים בסוף הסוף שהיה קפואאאא ולא יכולנו לצאת וזה שבר אותי והיה לי סיוט אז הסתיים קצת בתחושת כישלון.. אבל לאנורא.. )היינו חינוך ביתי אז היו איתי גם בבוקר..)

חוץ מזה מאוד עזר לי שקנינו מייבש וצבענו את החלרים בקירות שמועדים לעובש בצבע נגד עובש אז היה פחות עובש וזה גם הקלה ..

אולי ברוח הדברים של הצמיחה תקני לך איזה פרויקט לחורף שיכול לתת לך כוחות ? משהו שאת אוהבת לעזוק בו?
אפרופו עיצוב בתים בחורף נמצאים יותר בבית אז יותר רוצים שיהיה נעים, אז אפשר לעשות לעצמך איזה פרויקט או לאחרים כמו שכתבת בשרשור אחר...

בהצלחה ממש
והלוואי שיעבור לכולנו בטוב!!!

)עוד משהו שעזר לי זה להבין שלרןב האנשים יש דיכאון חורף.. זה מאוד טבעי.. יש פחות שמש, פחות שעות אור,יוצר קר,פחות מפגשים חברתיים וזה תוצאה טבעית... אז כנראה חלק מההתמודדות הטבעית שלנו בעולם.., לי זה עזר המחשבה שזה לא משהו משונה אצלי אלא אוניברסלי כזה..)
איזה נשמה את!קופצת
וגם אני זוכרת את השבועיים האלה בסוף!
כבר הייתי על הקצה של היכולות הנפשיות שלי ורציתי למותתתת! איף!
מכירה את התזה על ההתכנסות של הבריאה וכ'ו - וואלה, לא משכנע אותי😅
שלא תתכנס מצידי. ושהגשם היה מגיע בצורה אחרת, אולי תת קרקעית, מה רע היה בעולם?

האמת שהקטע של לעצב בתים כן גורם לי אושר עצום, אבל גם זה פחות עושה כי הבית שלי כאמור מסריח וברור שאין חשק לעצב אותו, ואחיות שלי נראה לי מיצו אותי בענין😅
אולי באמת אנסה לחפש לי בחורף עוד "לקוחות".

איזה מלכה את עם החינוך הביתי!
בחיי שאם לא הייתי חייבת לצאת לעבודה בחורף - זה היה הסוף שלי!
אולי לעבור דירה זה פיתרון עבורך?סוסה אדומה
אמיתי נשמע שיש צורך כזה...
מה שקשה בחורף שיש הרבה יתר אופציה שיהיה מסריח כימחכה עד מאוד
כולם בבית כל הזמן לא?
כי תמיד כתבת שאת מנקה מלא לא?
אולי לתקופת החורף להביא מנקה?חובזה
את מתארת מצב קיצוני מבחינתך ושוקלת טיפול תרופתי
אז נשמע שקריטי שיהיה לך נעים בבית ואם את לא מצליחה להניע את עצמך לשם אז עזרה חיצונית היא מאסט במצב כזה
תביאי מישהי לשעתיים בשבוע
שתעשה שירותים
תנקה כיורים
תשטוף רצפה
וכל שבוע תעשה פרוייקט קטן אחר יסודי
אם את לא גרה בוילה ענקית ואת מוצאת מישהי טובה וקבועה שעתיים אמורות ממש להספיק(שעתיים של מנקה טובה שוות הרבה בזמן שלנו אין לה הסחות דעת כמו לבעלי הבית)
אולי עכשיו לפני שהדכאון מתחיל לעשות לעצמך רשימת חלומות לאיך הבית יראה?
לא חייב המון תקציב
לפעמים מספיק לתת צבע בקיר אחד,לקנות אקסוסירז קטן ווילון מהאלי אקספרס כדי להרגיש שאת בצימר ולא בבית
נכון שהנטייה לעשות את הדברים האלו באביב
אבל בעיני דווקא החורף הוא אחלה הזדמנות לזה כי כל היום נמצאים בבית ויותר חיים אותו
ותתדמייני איזה כיף יהיה להגיע לפסח כשבעצם הבית כבר מוכן כי כל החורף קיננת בו
בהצלחה יקרה!!

ועוד טיפ ששמעתי מחברהחובזה
אם יש לך גינה בתחילת החורף לשתול פקעות
בסוף החורף תרוויח מהן הרבה נחת
אז אולי זה נראה רחוק
אבל אולי המחשבה תעודד אותך
ואולי זה שבסוף החורף יצמחו לך פרחים מהממים
יעודד אותך בחורף הבא כשיהיה לך משהו מוחשי שראית מה ההתכנסות של החורף מולידה
במקביל גם הייתי קונה עציצים/שיחים/פרחים שיש להם פריחת חורף(נניח רקפות ממש מתאימות לאזור אקלים כמו שאת מתארת)
אותי אישית פרחים(גם זר קנוי באגרטל)משמחים בטירוף
וואו! הבאת רעיונות מעולים!קופצת
תודה על ההשקעה.

גם כרגע אני חיה בבית שהוא צימר🙂.
אבל הבאת לי עכשיו רעיון לשמור את העיצובים שאני מתכננת לעשות - לחורף.
זה נראה לי יהיה מושלם ואין כמו זה בשבילי להרים מצב רוח!

מענין מה שכתבת לגבי השתילים. האמת שאני די גרועה בצמחים, אבל אולי אנסה שוב..
תודה על מה שכתבת בהתחלה. לוקחת בשביליאחתפלוס
איזה כיף😘אוהבת את השבת
הלוואי שנצליח🙏
לבדוק ויטמין D ואם צריך - לקחת תוסףנטועה
אני חובבת חורף מושבעת, והיה חורף אחד שפשוט הייתי בדכאון ממש, חשבתי שזה בגלל כל מיני שינויים בחיים שלי, אבל בדיקות דם העלו מחסור קיצוני ביותר בויטמין D. תוך פחות מחודש של הקפדה על התוסף, הייתי בנאדם חדש!!!
חוצמזה - לקנות בגדי חורף יפים ומפנקים, כולל פיג'מות שוות, גרביים, כירבוליות, בקבוק חם וכל הכיף והטוב הזה 😍
להכין מרקים מגוונים וטעימים, ובכללי מאכלים של חורף - תה, שוקו, פירות הדר, קרמבו, פירות של חורף וכדו'...
למרות מזג האוויר להשתדל כשאפשר לצאת החוצה, ולעשות פעילות גופנית כשמתאפשר.
לנשום עמוק עמוק את הריח הנקי של הגשם ולראות איך העולם צומח ומתחדש ולתת ללב להתמלא בכל הטוב הזה 😍
אחותי! איך שאת אוהבת חורף!! שומעים את זה ממש🤣קופצת
אולי אשמור לי את התגובה הזאת.
ובשיא הדכאון אקרא אותה ואדע שיש אנשים שנהנים עכשיו.
אולי זה ינחם אותי קצת..🙃
חחחחחןפרצוף כרית
אין על חורףףף
זה כזה שוקו חםםםם
תמכרי לי קצת מהאהבה הזו?קופצת
אבל זה באמת גם קשור במקום המגוריםבארץ אהבתי
לפני שהתחתנתי באמת אהבתי יותר את החורף. ממש נהניתי בחורף. וכל גשם עשה לי חשק לצאת ולהרגיש אותו עלי.

ועכשיו אנחנו גרים במקום קר הרבה יותר (בערך כמו אצלך..) ואני אמנם לא בדיכאון בחורף, אבל מעדיפה בהרבה את הקיץ. הקור פה חודר לעצמות ממש, וכמעט בשום יום אי אפשר לצאת החוצה. ולפעמים אפילו בבית קר לי ואני צריכה להסתובב עם כמה שכבות.
נכון וגם העובדה שיש ילדיםאורוש3
בתור רווקה ובמקום פחות קר די אהבתי חורף. היום לא.
בולחובזה
חורף אצלי שווה ילדים חולים ומלא כביסות רבות שלא נגמר
לפני כן אהבתי אותו כל כך
בול כמו אצלנו!קופצת
כמה שמחממת - עדיין קר לי
גם אני בדיוק ככהלהשתמח
אני מהאנשים שממש סובלים מחום ומקיץנטועה
לחות זו שנאת חיי, וכל הרצון שלי בקיץ הוא להתקלח ומזגן ושלא יתקרבו אליי כי חם לי ואני עצבנית!!
אז די ברור למה אני אוהבת חורף. אני גם אחת כזו שמאוד אוהבת בית, לא מכניס אותי לדכאון כל הבית והתכרבלות כזו... חורף עושה לי מצברוח של אפיה, ושתיה חמה, ומרקים, ושמיכות פוך ושמיכות פליז והמון זמן משפחתי כיפי כזה, של איזה פאזל טוב על השטיח. אני גם מאוד מחוברת לטבע ואוהבת לראות את הגשם ואת הזרימה ושהכל נהיה ירוק ולאט לאט גם פורח.
אולי זה מנחם לדעת שאנשי החורף סובלים קשות בקיץ
ולא מסכימה עם מה שאמרו לך על מקום מגורים, אני גרתי בשני מקומות קפואים ביו"ש ומאוהבת בשלג! אני כמו ילדה קטנה, אין על המראה הטהור והנקי הזה, וואוו. עכשיו כבר כמה שנים גרה במישור החוף, והחורף נחמד, אבל לא משתווה לחורף של יו"ש... והקיץ פה סיוט הסיוטים, פשוט מזעזע.
וואי גמני כמןך!!! לא סובלת את הקיץץהמקורית
עונה מזעזעת, שתסתיים כבר!!!נטועה
הי הי הי!קופצת
תשאירו לי אותה, טוב?😅
אני מאוהבת בכל העולם בערך בעונה הזו.
פשוט מדלגת פה בעולם בצעדי ריקוד
משאירה את הקיץ לכל מי שאוהב אותונטועה
ובתנאי שיביאו לי חורף אמיתי בחזרה, ולא קמצוץ גשם ועננים אפורים שנותנים אשליה.
חכי לתינוקי. תתפללי לקיץאורוש3
אבל בלי קשר. במרכז זה באמת קיץ נוראי. לא יודעת איך אתן שורדות שם קיץ.
שואלת את עצמי את השאלה ההפוכה. איך אני שורדת חורף איפה שאני גרה.
נחיה ונראה נטועה
דווקא בונה על גרביים קטנטנות וחמודות, וכירבוליות בגודל של תינוק וכובע מתוקי כזה ולהסניף אותו מלא מלא מלא 😍
ושהבית יהיה מלא בריח של אפיה ומרקים, ולשמוע את הרעש של הגשם מהחלון, ולפתוח קצת את החלון כדי שהתינוקי לא יצטנן, אבל כן שנצליח לנשום את האוויר הנהדר והנקי של הגשם. וואווו איך בא לי כבר!
סליחה @קופצת אני פשוט במיצוי של הקיץ, במיוחד כשהבטן שלי הפכה לתנור חימום ושעברנו לגור במקום עם 4759008% לחות.
תיאור קסום. מהממתאורוש3
ילד ראשון זה מושלם ללדת בחורף😍😍חובזה
אבל בלידות הבאות תנסי ללדת אחרי החורף טוב?🤭
ממני שהייתה מאושפזת עם שני תינוקות שונים בחורף כי נדבקו מאחים שלהם הגדולים בוירוס🥴🥴
וגם לא כדי לבאס אבל כדי שישב לך בראש
בחורף תמיד יהיה אח חולה שישאר איתך בבית ויהרוס לך את החופשת לידה😡
וגם לצאת לאסוף ממסגרות עם תינוקי קטן בגשם ובקור לא סימפטי בכלל
אבל יואוו ילד ראשון בחורף זה שלמותתת תתענגי על כל רגע💓💓
גם בקיץ יש וירוסים ומחלות.מוריה
אם כי בחורף נפוץ וירוס ה rsv שדי בעייתי לתינוקות קטנטנים (ולאסתמטיים).

נדבר עם קודשא בריך הוא שיסדר משהו נטועה
אם כי נראלי להיות בשליש שלישי בקיץ יוציא ממני את כל השדים שבי. היה לי השנה חם בצורה קיצונית וקשה ממש בגלל ההריון, ואני רק בתחילת שביעי עכשיו... לא רוצה לדמיין איך זה להיות בתשיעי באוגוסט, נהיה לי גירודים בכל הגוף רק מהמחשבה
נו מעולההחובזה
אם יולדים במרץ בקיץ את רק בתחילת הריון🤣🤣
אבל לגמרי משמיים אנחנו רק עושים השתדלות
חחחח איזה תיאור! כמעט השתכנעתי😅קופצת
רק שאני לא יולדת בחורף!
מתכננת את כולם לקיץ.
אם אלד בחורף - אצטרך להזמין לי מקום באשפוז הפסיכיאטרי מראש 🤨
איזו זכות שה' ככה זורם עם התוכניות שלך❤️נטועה
אין כמו להתכרבל עם תינוקמשמעת עצמיתאחרונה
ורעש של גשם מבחוץ!

פינוקקקק
כמה ויטמין די לקחת?שאלותהריון
לפחות אלף יחבל ביוםהמקורית
הרופאה שלי אומרת שצריך לפחות 5000
איך אני יודעת אם חסר לי?מחכה עד מאוד
אין לי כח לב.דם.....

אפשר פשוט לקחת?
אני מניקה ועיפהה
תיזהרי מזהסוסה אדומה
עודף ויטמין D עלול לגרום אפילו למוות.

כדאי מאוד לבדוק מה המנה שאת צריכה לקחת...
זה כמעט בלתי אפשרי להגיע למצב של עודףהמקורית
ככל שמתבגרים הספיגה של הוויטמין יורדת ברמה משמעותית. ולרוב האנשים יש מחסור חריף ולא הפוך
סתם כדי שתביני: הרופאה שלי בעצמה לוקחת 10,000 יחב"ל ביום וזו ההמלצה שלה למטופלים
אני לוקחת כ5000 יחבל ביום, ורמות הויטמין אצלי נמצאות מתחת למינימום
אני חושבת שזה תלויסוסה אדומה
בכל אופן כדאי להיזהר, אותי אישית ממש ממש הזהירו מפני זה כמה וכמה פעמים...
לקחתי 1000 יחבל בהתמדה ממש, ואם פספסתי השלמתינטועה
זה אחד הויטמינים היחידים שיעיל לקחת גם כמות גדולה במכה (עד חמישה ימים אם אני לא טועה).
אוף ממשששאמא לאוצר❤
שונאת את החורף
עם הגשם הראשון גם אני מורידה גשם😶😜
עוקבת...אחתפלוס
אולי להיות בקשר צמוד עם מישהי שמתלהבת מהחורף?שוקולד פרה.

 

כי אני נגיד ממש אוהבת את החורף,

 

אבל זה כי כרגע אני לא עובדת בבקרים, ואז יש לי יותר נחת לארגן אותם וכו'.

אם הייתי צריכה לארגן אותם בלחץ+ גשמים בחוץ ורטוב 

הייתי ממש הופכת עצבנית.

 

אם יש לי בקרים שבהם אני בנחת,

אני ממש נהנית לראות את השמיים מתקדרים, את העננים הכבדים,

את הגשם שמצליף 

ואת אווירת ה"תנו לי רק להצטנף במעיל שלי!" שכולם שותפים לה.

 

 

אולי כדאי לך לבוא לגור במרכז.לא מחוברת
עם כל הכבוד לחורף פה אין באמת חורף.
כאילו יש אבל זה ממש חצי.
אבל ממש מבינה אותך. ובאמת זה קיים.
שמעתי שיש מעבדות שמש לאנשים שיש להם דיכאון חורף. אבל זה בטח רק בחול.
צודקת. גרתי במרכז כמה שנים, וזה באמתקופצת
הבדל שמיים וארץ.

אבל לא מסתדרת במרכז מבחינת סגנון אנשים, קצב חיים, הדירה בתוך בנין..
כן בטוחה שזה לא כזה פשוט 😏לא מחוברת
אבל תמיד אפשר לחלום לבית נופש בפנסיה, כזה שווה שווה קרקע על הים
בואי לדרוםאורי8
יש גם דרום יחסית קרוב, החורף פחות מאיים, וזו פריפריה, אז אפשר גם למצא בית , לא בבנין במחירים זולים מהמרכז.
אני מנסה להכניס לי דברים משמחים בשגרה, עשיתי לק ג"ל, וממש עושה לי כייף להסתכל עליו.
נרשמתי לקורס כלשהו שמעניין אותי.
אפשר להכניס בשגרה דברים שאת אוהבת לעשות , ולפנות להם זמן.
אפשר כמה שאלות על הלק ג'ל?אמא טובה---דיה!

בחיים לא עשיתי, ופתאום בא לי לעשות פעם אחת.

א. מה עושים במקווה?

ב. צריך בשביל זה ציפורניים ארוכות?

ג. כמה זה עולה בערך?

ד. איך מורידים את זה?

אני עושה פעם בהמון זמןאורי8
עונה- מותר לטבול עם לק גל שלם , אבל עדיף בלי, אני טובלת בלי. וזו אחת הסיבות שאני כמעט ולא עושה. עשיתי עכשיו אחרי הטבילה וקבעתי תור להוריד אותו כ 3 שבועות אחרי( זה ממילא בערך כמה שהוא מחזיק).
כדי להוריד הולכים למי שעשתה לך והיא מורידה.
אני עשיתי על ציפןרניים ממש קצרות( יום אחרי טבילה) ויצא מהמם בעיני. נראה לי שהרוב,עושות על ציפורניים ארוכות או על בניה( ציפורן מלאכותית). אני לא אוהבת ציפורניים ארוכות וטובלת עם קצרות.
אצלנו עולה 90 שקלים, אולי משתנה בין אזורים שונים.
בגלל שאני טובלת בלי, זה אומר ללכת להוריד , לטבול, ואחר כך ללכת לעשןת חדש.
בדרך כלל אין לי זמן לכל ההתעסקות הזו.

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואיתאחרונה

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופהאחרונה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסאאחרונה

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2אחרונה

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

אז אולי ללכת למיון בבית חולים אחר?רוני 1234
זה נשמע חריג שלא נותנים לכם אנטיביוטיקה
לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריון

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

אני חושבת שכדאי לעשות בדיקות קצת יותר מקיפותנק-ניק
איך היא מרגישה היום? יש איזשהו שיפור?
אותו דבר...היינו אצל הרופאה שלנו בקופה גםshiran30005

אמרה שכדאי לחכות עוד יום ולראות

מוזר שהם ככה מתנהלים. נכון שהיא בין חום לחום עירנית אבל חלשה מאוד והחום כבר יום 4

בכל זאת היא אחרי ניתוח נראלי אדישים כולם

מתסכל ממשאורוש3
נשמע מאוד מוזרמולהבולהאחרונה
הייתי מבקשת הפניה למיון
וואי קשוח❤️❤️❤️ רפואה שלמה!!שיפור
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחות

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

כן, כל שנה שהתאפשר (מבחינת קורונה, מלחמות) יצאנופה לקצתאחרונה

וגם אנחנו עם קטנים (ורוב הפעמים הייתי בהיריון)


 

שינה באוהלים, הילדים שלי מחכים לזה כל השנה!

בשנים שלא היה אפשר לצאת פתחנו להם אוהל בסלון 😂

הפסקת מניעה אחרי קיסריפה לקצת

איך זה הולך?

אני אמורה לקבל אישור מרופא?

(ההמלצה הייתה למנוע שנה, אני רוצה להפסיק למנוע אחרי כמעט 11 חודשים)


ואם מישהי יודעת-

יש לי הידבקויות בצלקת, המרפאה בעיסוק המליצה על עיסויים ורצועות סיליקון ולחזור לביקורת עוד חודשיים.

ההידבקויות משפיעות על ההריון? על הלידה?

אם קריטי לך להםסיק לפני שנהבוקר אור

הייתי שואלת רופא

אם את רוצה אחרי שנה לא צריכה אישור רופא, פשוט מפסיקה

לגבי ההידבקויות אין לי מושג..הייתי שואלת את המרפאה בעיסוק ןאפ היא לא יודעת את הרופא

לא חושבת שחודש לפה וחודש לשם זה משנהפרח חדש

גם לא בטוח שעל החודש הראשון תיקלטי

אם קריטי לך להפסיק את המניעה, במקומך הייתי מפסיקה.

אגב כשאני ילדתי קיסרי לפני 14 שנה אמרו לי למנוע לפחות חצי שנה אז לא חושבת ש11 חודש זה קריטי

לגבי ההדבקויותאורוש3

אני לא יודעת לומר על הצלקת כי אותי לא שלחו לריפוי בעיסוק. זה די חדש ששולחים ממה שאני מבינה.

הייתי פשוט מפסיקה למנוע ואם תוך כמה חודשים לא עובד (נגיד חצי שנה, אם לרוב את נקלטת זריז) מבקשת היסטרוסקופיה. כי לפעמים יש הדבקויות ברחם שיכולות לפגוע בקליטה. אישית לא היתה לי בעיה לא אחרי קיסרי אחד ולא אחרי שניים. אז לא הייתי יותר מדי חוששת. לגבי מניעה, אמרו לך ספציפית שנה בגלל מה שראו או סתם ככללי? כי לי משום מה זכור שנה וחצי עד לידה חוזרת. אבל זה באמת ישן ואולי שינו את ההנחיות. אם את על גלולות לפעמים לוקח למחזור חודשיים שלושה להגיע, לא לוקחת אחריות אבל לא נשמע לי דרמה 11 חודש במקום 12. אלא אם את אולי יודעת שלרוב נקלטת מיידי.  

עונה לכולכןפה לקצת

לא קריטי לי להפסיק כמו שלא קריטי לי למנוע...

סתם אני מתעצלת ללכת לקנות כדורים בשביל חודש

ובכל מקרה תיכננתי להפסיק ברגע שאפשר


@אורוש3 שמעתי את זה מכמה, זאת כנראה הנחייה ישנה. (המרפאה בעיסוק אמרה לי שבזמן שלה אמרו שנתיים)

לא הייתה סיבה מיוחדת שאמרו לי למנוע אלא רק בגלל הניתוח.


בפעמים קודמות נקלטתי מהר; אבל אני לוקחת בחשבון שבטח הפעם זה יקח זמן כי בטח אחרי כמעט שנה של כדורים יהיה דימום יותר רציני ממחזור רגיל, לא?

לא הבנת, הפוךאורוש3

שנה וחצי עד הלידה הבאה זה 9 חודשי מניעה...

בסבב האחרון לי לא היה דימום רציני. אם לקחת כדורים של הנקה הם מדקקים את הרירית, לקח למחזור איזה חודשיים לחזור. והיה חלש בהתחלה. אבל מן הסתם משתנה מאחת לאחת. וגם כן בעבר הרחוק כשהייתי על גלולות כאלה ובאמצע עברתי להתקן היה לי דימום רציני יותר, אז קשה לדעת. 

לא מחייב שיקשה על הקליטהפרח חדש

אני אחרי שנה של גלולות נקלטתי תוך חודש

אני דווקא מרגישה יותר פוריה אחרי הפסקת הורמונים 

לא מחייב הדימוםהשקט הזהאחרונה

בגדול אם היית על סרזט או גנריות שלו אז זה ממש אינדוודואלי החזרה של הדימום, ויש אפשרות גם להקלט לפני שיגיע מחזור בכלל..


גלולות משולבות מונעות ביוץ וכשמפסיקים אותם מגיע מחזור "דמה" ורק אחריו הגוף חוזר למחזוריות רגילה

גלולות פרוגסטרון לא מונעות בהכרח את הביוץ וכשמפסיקים אותן, זה פשוט שאלה של כמה זמן ייקח לגוף שלך לחזור לעצמו. אצלי למשל כשהפסקתי- אחרי שבוע מההפסקה זיהיתי ביוץ ואחרי שבועיים מהביוץ הגיע הדימום. הוא לא היה שונה מהרגיל. ותיאורטית יכולתי להכנס להריון עוד לפני הדימום בכלל (בפועל לקח 7 חודשים מהפסקת הגלולות)


ואני גם חושבת שלא קריטי להפסיק אחרי 11 חודש במקום שנה.


חברות לא מיטיבהכולנה

הבת שלי לקראת סוף יסודי, ולאחרונה התחילה להתחבר עם ילדה מהכיתה שבסגנון הרבה יותר פתוח מאיתנו, טלפון חכם בלי סינון, מוזיקה וסדרות שאנחנו לא מראים בבית ועוד.

הבת שלי בעצמה היא ילדה חברותית שב"ה אוהבים אותה, אבל היא מצד עצמה פחות היתה מחפשת את החברות ותמיד היו מזמינים אותה.


 

לאחרונה ששתיהן התחילו להתחבר ובאמת נראה שיש להם קווים דומים באופי, והבת שלי זורמת ושמחה ופתאום גם ביקשה ממני שאולי ישבו יחד ללמוד לאיזה תחביב שיש להן (עד עכשיו נפגשו בעיקר בחוץ, בסניף וכאלה לא אחת אצל השניה).


 

אני ממש מתלבטת מה לעשות, אין לי רצון לפגוע בחברה שתשמע למה הבת שלי לא יכולה ללמוד איתה.

מצד שני, הילדה מפרה את הכללים של בית ספר כשהיא עם טלפון חכם (ועוד מצרפת את הבת שלי דרכי לקבוצות 🤦‍♀️) וכל המסביב כנראה פחות מתאים למשפחה שלנו.


 

הכי הייתי רוצה זה לשחרר את הבת שלי ולדעת שהיא חזקה מספיק ולא תיגרר אבל אני בהחלט כן מפחדת שזה יכול להיות גדול עליה בגיל הזה. והתוצאות יכולות להיות הרסניות.


 

איזה עצות יש לכן בשבילי? 

המחשבה שליתהילה 4

 אני חושבת שאנחנו לא יכולים לבחור את החברים של הילדים שלנו. ולפעמים אנחנו גם לא יודעים מה הסיבה הסמויה שטוב להם דווקא עם החברה הזו, שמחוץ למסגרת. אם נאמר לה- זו לא חברה בדששבילך- פסלנו את כל הטוב שהיא רואה בה ולכן התחברה אליה. ומצד שני- יש פה בעיות.


הגישה שלי היא לדבר על התוכן של הקשר. ולכוון אותו. לא לפסול את החברות עצמה.


למשל- את רוצה ללכת אליה הביתה אבל אנחנו פחות מתחברים למסכים.

אולי תבואו אלינו? אולי אצלה בבית תעשו דברים אחרים? (ושוב, אין לך שליטה על מה שבאמת יהיה אבל את כן אומרת מה נראה לך נכון- תאמיני לי שזה משפיע) ובמקביל את לא פוסלת את הטוב שהבת שלך מצאה דווקא בקשר הזה, אלא מכוונת אותו ונותנת כלים לבת שלך. איך ליצור את הקשר שיהיה באמת טוב ולא מזיק.


בהצלחה

אני באמת הייתי שמחה לשמוע ממנה מה היא אוהבת בהכולנה
אבל כן חושבת שמה שמוצא חן בעיניה זה האופי המרדני 
אוקיי. זה חשוב מאד.תהילה 4

היא רוצה להרגיש שהיא מחליטה שהיא עצמאית. והיא מקבלת את זה מהבת הזו. איזה יופי!

עכשיו כמו שכתבה גם nik. אל תפסלי את מה שהיא כן מקבלת מהקשר. להיפך. זה דבר חשוב.

אבל- תני גבולות של איך מתנהגים בתוך הקשר הזה. ואולי דווקא בגלל שמה שהיא אוהבת זה את המרדנות= עצמאות. תעבירי אליה את האחריות. היא בעצמה צריכה לדאוג לעסוק בדברים טובים. לא כי אמרו לה.



בתור ילדה בגיל הזה הייתי בסיטואציה דומהnik

היתה לי חברה חילונית מחוג במתנס..

אמא שלי הגדירה לי בנעימות ובפשטות גבולות ברורים- מה לא ומה כן.

המה כן היה חשוב באותה מידה כמו המה לא, ובאמת לא היתה שום בעיה.


דברי איתה ביחד, ואם תראו שזה קשה מידי אז צריך לחשוב מה הלאה. אם לחברה יש סה"כ אופי טוב, לא הייתי ממהרת להפריד

לא יודעת לפני כמה זמן היית ילדהכולנה
אבל היום עם כל מה שהולך במסך, ושמבוגרים לא מצליחים לשלוט בעצמם, זה משהו שילדה יכולה להתמודד איתו? אולי זה ניסיון קשה מדי.

כן מפחדת שתכנס לה איזה שטות לראש שיהיה קשה מאוד להוציא 

האם הן תהיינה יחד שנה הבאה?נק-ניק

בכל מקרה בעיני השאלה כמה את חוששת מהקשר. אם רק קצת הייתי דואגת שיפגשו אצלי בבית ולא אצלה אם מאוד חוששת הייתי מנסה שכל פעם שהן רוצות להיפגש בדיוק יש סיבה טכנית שאי אפשר.

הייתי נותנת כללים ברוריםרק לרגע9אחרונה
למשל עם הקבוצות בוואטסאפ - לצאת מהכל, לא לאפשר אם זה משהו שלא מתאים לך. מצד שני להגביל את החברות עצמה לא הייתי מנסה. גם כי זה לא מאוד אפשרי, היא נמצאת איתה גם בשעות הלימודים וגם כי לא בטוח שהחברות עצמה לא מיטיבה עם הבת שלך מהתיאור שלך, את אומרת שהיא שמחה מזה וטוב לה. הייתי פשוט מדברת עם הבת בבירור על מה מתאים ולא מתאים בקשר הזה ומגדירה גבולות ברורים, היא מספיק גדולה כדי להבין.

אולי יעניין אותך