בקרוב ייסגר מעגל של 17 שנהבינייש פתוח
בקרוב בית המשפט יפסוק בנוגע לרומן זדורוב.
אני מאמין שהוא רצח את תאיר ראדה ומקוה שיכנס למאסר עולם.
אני בכלל לא מאמין שהוא רצח אותהבן מערבא

 

ומקווה ומייחל לראות במפלתם ובשברונם של אלה שאחראים לעוול הזה כלפיו. 

גם אם נניח והוא חף מפשעבינייש פתוח
זה בוודאות לא נעשה במכוון. השופט היחיד שפסק לזכות אותו (מתוך 3 הרשעות, שניים מהם פה אחד) טוען שהראיות קרובות מאוד אבל לא 100 אחוז.
מצאו עקבה של נעל שלו, שלא קנה בארץ, על המכנסיים שלה.
ידע לשסף גרונות והיו לו חומר על כך במחשב.
אתה רוצה להיות עיתונאי ממה שזכור ליבן מערבא

אני באמת מחבב אותך. אבל אם אי פעם תצליח להגיע לעמדה כזאת, נסה להשתדל ולהתאמץ יותר מאשר לדקלם דפי מסרים. 

אני דווקא די משוכנע שזה לא הואמבקש אמונה

רק מעיר,

כל עוד לא ידוע לנו בוודאות מי הרוצח אנחנו אמורים לקוות שהרוצח האמיתי יענש

לא דווקא מי שאנחנו מאמינים שרצח

מסכים עם ההערהארץ השוקולד
ואני לא יודע מי הרוצח/ת.
5 שאלות לכל הטוענים שהוא זכאיפשוט אני..

א. למה ביום הרצח רומן זדורוב זרק את מכנסיו לפח האשפה? עד היום לא נמצאו המכנסיים שאיתם עבד באותו היום. שיפוצניק שמרוויח 150 ש"ח ביום עבודה, לא זורק את בגדיו לפח בלי סיבה מעולה.

ב. למה ביום הרצח הוא שאל את אבא של אשתו איך מפעילים מכונת כביסה? לפי עדותו של חמיו, ביום הרצח רומן זדורוב כיבס בעצמו את חולצתו, לראשונה מאז שזדורוב התחתן (הוא כלל לא ידע לכבס).

ג. למה כשהמשטרה עצרה אותו נעליו היו מצוחצחות עם חומר ניקוי (לא מנהג נפוץ אצל שיפוצניקים)?

ד. למה הוא הודה בפני מדובב בשעה שבה לא הופעל עליו כל לחץ?

ה. למה הוא אמר למדובב פרטים מוכמנים שרק הוא והמשטרה ידעו באותו הזמן?

 

 

מדובר בחמש שאלות שמתבססות על עובדות גמורות, לא דעות או פרשנויות וכו'. אין כלל מחלוקת בין הסנגוריה לבין הפרקליטות בנוגע לאותן 5 עובדות.

 

כמובן רומן עצמו נשאל על כל אחת מהשאלות האלה פעמים רבות מספור, והוא שינה את גרסתו חדשות לבקרים בכל פעם שהוכח שהגרסה האחרונה שקרית.

גם על העבודה הזאת אין חולק, היא מופיעה שחור על גבי לבן בפרוטוקולים.

לגבי פרטים מוכמניםבינייש פתוח
מוסיף שהוא ידע את הבגדים של תאיר ואת הפצעים בידיים שהיו אמורים לבלבל את החוקרים.
לגבי ד. דווקא היה נראה שהופעל עליו המון לחץמבקש אמונה

ממי שראה את הסרטונים של החקירות נגדו...

לדוגמא כשהוא יצא דובר אמת במכונת אמת אמרו לו שלפי המכונה הוא יצא שקרן.

בקטע אחר הם משכנעים אותו שכנראה הוא רצח והוא לא זוכר..

ישבו עליו חזק.

 

אם בא לך להתווכח כמו שצריך (קורץ)

יש קבוצת פייסבוק שנקראת "לדעתי רומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה"

התרשמתי שהם מאד בקיאים בעניין ויש להם הוכחות מאד משכנעות והפרכות לטענות שהוא הרוצח כמו השאלות ששאלת.

 

קראת את סעיף ד' כולו?פשוט אני..

הוא לא הודה בחקירה אלא בפני מדובב.

הוא הודה בפני מדובב בשעה שבה לא הופעל עליו לחץ.

היה יכול ללכת לישון, לדבר, לנוח, לשבת ולחשוב...

הוא בחר מרצונו החפשי לדבר עם המדובב ולהתוודות מולו. כולל תנועה של סכין על הצוואר וכו'.

 

בקשר לפוליגרף - פייק ניוז מארץ הפייק ניוזים.

לפי הפרקליטות הוא לא יצא דובר אמת, ופרקליטיו לא טענו אחרת כך שאין לי סיבה לחשוב שהפרקליטות לא דוברת אמת.

כןמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט"ז באדר תשפ"ג 14:17
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט"ז באדר תשפ"ג 14:16

רגע אחד בלי לחץ לא אומר כלום. כל עוד אדם במהלך חקירות הוא בלחץ וחושב איך לצאת מזה

כמו שתשאל למה בנאדם עם צרות התאבד בדיוק בזמן הפנוי.

מה גם שהמדובב שם כן ישב עליו ושיכנע אותו להודות אולי השתכנע בדיוק ברגע הזה

אני לא חושב שאפשר להתייחס להודאה הזאת ברצינות

 

צריך לברר את העניין אבל פה בסרטון מסבירים מה היה שם.  לא כזה ברור שהוא משקר

 

בכל אופן ממליץ לך להסתכל בקבוצה שםמבקש אמונה

אני אישית לא זוכר כל מה שקראתי בעניין, כי זה לא כזה מעסיק אותי

שם יש המון חומר ותשובות לשאלות.   

אני זוכר שיש להם תשובות די טובות לכל מה ששאלת

די נו, ראית את הסרטון לפני ששלחת אותו?פשוט אני..

אתה מביא לי כראיה את הבליו של חיים סדובסקי? השרלטן שמציג את עצמו לד"ר למרות שמעולם לא קיבל דוקטורט, האדם שנזרק על ידי בית המשפט כשהתגלה שהוא סתם שרלטן שמדבר כמו ידען? אדם שמתפרנס מהומאפותיה ועל דעת עצמו בלבד החליט שהוא גם מומחה מז"פ?

 

ואם נדבר לגופו של עניין ולא לגופו של שרלטן, אז הראיה שלך היא שזה הופיע בכתובית של סרט? למה עורכי הדין שלו כלל לא העלו את הטענה הזאת בבית המשפט? לכאורה יש כאן פרס כפול מבחינתם: גם העובדה שהוא יצא דובר אמת, ובעיקר העובדה שהשוטרים שיקרו לו וכך תחמנו אותו. למה הם לא הזכירו זאת?

 

בהמשך הסרטון מיקי רוזנטל מאמת את השרלטן עם העובדה ש...הוא משקר. אומרים שם בפירוש שזדורוב יצא דובר שקר.

 

ולא, זה לא כמו אדם עם צרות.

אדם חף מפשע יכול להודות על דברים שלא עשה כדי להפסיק עינויים שהוא חווה. אם אין עינויים אין לו סיבה להודות.

לא ראית? הפוך, בסרטון הוא יוצא שקרןמבקש אמונה

אני לא יכול להסכים עם מה שאתה כותב למטה..

גם לשים אדם בתא קטן ולהגיד לו שהוא גם ככה אכל אותה ורק נשאר לו להודות כדי להמתיק את העונש זה עינויים

אז לפי דבריךפשוט אני..

כל החקירות צריכות להתנהל בסלון של החשוד, בשעות שנוחות לו (לא להפריע לו בשנץ בטעות), כי כל הפרעה בשגרת חייו תגרור הודאה שקרית.

 

זה לא עובד ככה, באף מדינה לא עושים זאת ככה, חקירות הן לא נעימות ולא חביבות ואכן יש בהן אלמנט מפחיד. זה לא אומר שהודאות שחשודים מספרים הן שקריות.

וודאי שלא. אבל נראה שעברו שם את הגבולמבקש אמונה

מניסיון להוציא ממנו האם הוא הרוצח - לסימון מטרה "רק שיודה ונגיד שמצאנו את הרוצח"

 

לדעתי רומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה 

זו הקבוצה אם תראה לשוטט שם.

איפה למשל עברו את הגבול?פשוט אני..

בתשובתך נסה להעזר בידע שלך מחקירות שאנשים אחרים עוברים במשטרה כשהם חשודים ברצח, ולא בסרטון של שרלטן הומאפות (יש שיגידו שזו כפילות מיותרת)

אני מרגיש שאתה יורד לפסים אישיים.. אני יוצא מהדיוןמבקש אמונה

אמרתי לך שזה מוציא אותו שקרן, לא מסתמך עליו.  

אתה ממשיך לעקוץ אז אני פורש

 

תחפש בקבוצה ששלחתי לך (הוספתי קישור בתגובה האחרונה)

כלל לא, אני מנסה להבין מה לדעתך לא תקין בחקירה שלופשוט אני..

קודם כתבת שעצם שהייתו בתוך תא קטן מהווה לחץ שעלול להוציא הודאה פסולה.

לכן אני שואל *ביחס לנחקרים אחרים* איזה שיטות פסולות עשו כאן, כי מן הסתם כל הנחקרים שוהים בתא קטן...

בקבוצה שם מסבירים טוב יותר ממנימבקש אמונה

לא בגלל שהוא בתא קטן, אלא שניסו לשכנע אותו בכל דרך שיודה אפילו שיש מצב שהוא רצח והוא לא זוכר. 

איזה היגיון יש בדבר כזה. 

 

התא הוא סך הכל עוד הרגשה של הנה אתה כלוא ובודד ואכלת אותה

למי שלא רגיל למאסרים וחקירות

ניסוח לא נכון

שוב, אלה דברים שעושים בכל חקירה נורמליתפשוט אני..

אין מצב כזה שהמשטרה חושבת שרצחת מישהו, והיא לא תשב עליך חזק מאוד כדי שתודה. זה פשוט לא קורה.

לא הפעילו במקרה שלו שום אמצעי מיוחד שלא קיים בחקירות אחרות מהסוג הזה.

לדעתי זאת הודאה שאי אפשר לסמוך עליה, בכל מקרהמבקש אמונה

אני לא חוקר במשטרה, לא יודע מאיפה הידע שלך.. אחרים טוענים שזאת הייתה חקירה לא הוגנת

(וגם אם זאת חקירה רגילה אז מה זה אומר... אם לא הוגנים כלפי כולם זה לא הופך להוגן)

 

מעבר לזה, בקשר לפרטים המוכמנים

ראיתי שם פוסט שכותב להפריך שהוא ידע פרטים מוכמנים ומאתגר את מי שיצליח להביא פרט מוכמן אמיתי שהוא אמר. תקרא תגיד מה דעתך.

 

בכל אופן, נסכם, בינתיים על פי מה שקראתי אני די משוכנע שהוא לא רצח

אולי באמת הודאה לא אמורה להוות עילה מספקתארץ השוקולד
להרשעה?

(אתה יודע, זה מה שמקובל במשפט העברי, ואולי יש בכך מן הצדק?)
״כך שאין לי סיבה לחשוב שהפרקליטות לא דוברת אמת״בן מערבא

מה עוד יש לומר. אנחה. 

בניגוד אליך.בן מערבא

שהקריאה שלי אותך גורמת לי תחושה שאתה מדברר ע״ס דפי מסרים. 

 

הנה מה שחושב ראש המכון לרפואה משפטית! 

 

מנהל המכון לרפואה משפטית: "מפחד מהפרקליטות, אבל לא הולך להתפשר"

למי שבטח יתעצל לעבור על הכלבן מערבא

מיקוד ספציפי - הפרקליטות ניסתה ״לשפץ״ תצהיר חתום שלו!!! זה משהו מטורף. 

 

הפרלקיטות היא ארגון הפשע הכי מסוכן בארץ. בלי שום צל של ספק. 

קראת את המשפט שהיה כתוב לפני כן?פשוט אני..
לא אמרתי שאני סומך על הפרקליטות בעיניים עצומות, אלא שאם אפילו הסנגוריה לא טוענת אחרת, כלומר יש תמימות דעים בין התביעה להגנה בנושא הזה, אין לי סיבה לחשוב שהם משקרים.
בנקודה הזאת, קיבלתי.בן מערבא


אזרום איתך לגבי השאלות ובהבנתך של המסקנה הנובעתארץ השוקולד
מכל שאלה. לדעתך ראוי שהתשובות הללו יובילו להרשעה ברצח? האם אלה טענות מספיקות?

(ועם כל הכבוד, קשה לומר ששיחה עם מדובב מהווה הודאה חופשית)
איך זה שבסוגיה מורכבת זואריק מהדרום
לכל ישראלי יש דעה כל כך נחרצת לגבי הרצח למרות שבית המשפט הרבה פחות נחרץ.
יש ראיות, אין מניע, אין ראיות פורנזיות, מזמינים מומחים, מזמינים מומחים מחו"ל, עושים סרט תיעודי על א.ק., עושים סרט תיעודי על הסרט התיעודי, עושים עוד כתבה על הסרט שעל הסרט, מוצאים שערה בלי שורש שאולי מתאימה לא.ח. עוד משפט, עוד דיון, וכל הזמן הזה כל צד בטוח שהנה סוף סוף האמת מתגלית והישראלי מצד זה או אחר יוכל לומר "אמרתי לכם".

אולי כדאי לשאול את chatgpt וזהו?
שאלה הפוכהבינייש פתוח
למה הכל חייב להיות מאה אחוז? למה יש כל הרבה רעש על כל שערה שנמצאה מתחת לאסלה של אדם שסביר שרק הלך לנוחיות לפני הרצח?
על מה הבלגן על חוסר דיוק בסוג הסכין שלא התאים לשחזור, כאשר הדבר במחלוקת ע"י המומחים, ומדובר בפרט אחד מתוך שחזור ארוך מאוד?
מה שקרה הוא שמצאו עקבה שלא שייכת לזדורוב שהוטבעה על הניאגרה. מומחים נתנו חוות דעת שלא סביר יציאת דם שעות אחרי הרצח.
לכן הוכרז משפט חוזר.
אנשים שונים שלא מכירים העידו שהגולה ניטפה דם לאחר הפינוי.
זה כל הסיפור של המשפט החוזר.
כל השאר ספקולציות שעושות דרמות מכל פרט קטנטן מתוך גל ראיות נגד רומן.
שאלה הפוכהאריק מהדרום
למה לא?
שום דבר לא עובד ב100 אחוז. זהובינייש פתוח
עובדה שזה היה מספיק טוב כדי לערער פעמייםאריק מהדרום
אחרי כל הראיות שהיו נגדו, וזה עוד לא נגמר.
נוסף על כך לו היתה ראיה פורנזית זה היה 100 אחוז.
הראיה עם העקבה הופרכהבינייש פתוח
עם העדויות על זליגת הדם בעת הוצאת הגופה
אני כבר לא עוקב אחרי המשפטאריק מהדרום
אבל כמה שאני יודע יש באופן מפתיע די חומר לערער ולדון דיונים נוספים לעומת כל הראיות שהובאו, ומביאים מומחים נוספים וחוקרים נוספים ומה שזה בונה האחר סותר.
אני איבדתי עניין במעקב, כשהמשפט יסתיים תאמלקו לי.
עד היום לפחות בית המשפט היה מאוד נחרץפשוט אני..
כמדומני לא היה אף רוצח בישראל שהורשע על ידי כל כך הרבה ערכאות.


לגבי המניע - דווקא יש.
שילוב של אהבה פסיכוטית לסכינים, סרטוני רצח, דם וכיוצ''ב ושל ילדה אחת שהקניטה אותו בגלל סיגריות.
המניע הזה נפסלאריק מהדרום
ועצם זה שהוא זכה לכל כך הרבה דיונים מוכיח שבית המשפט נבוך.
זה מוכיח שעורכי הדין שלו טוביםפשוט אני..
ואכן יש שאלות שעולות מהחקירה, לא לכולן יש תשובה והוא בינתיים נהנה מכך.
אלא שאף אחת מהשאלות לא מסבירה את התנהגותו באותו היום ואת הודאתו ברצח.
כל מה שכתבת כאן מתגמדאריק מהדרום
לזה הוא ידע 7 פרטים מוכמנים מהרצח, זה היה אמור לסתום את הגולל לחלוטין על ההרשעה שלו ושלום על ישראל.
ובכל זאת אתה מודה שיש שאלות שאין עליהם תשובה, למשל הסכין המשוננת, השיחזור הכושל שבה הוא ניסה לעלות קומה נוספת בבניין והמשחזר מעל בתפקידו וקרא לו לרדת, הנעל, השערה שנמצאה, עקבת הנעל ומעל הכל חוסר המניע.
האמת אני גם חושב שהוא הרוצח, אבל קשה לי עם השאלות הפתוחות האלו כמו החורים בעלילה של רצח רבין.
אז אני לא נחרץ.
כאשר בית המשפט העליון החליט לאשר ערעור חוזרארץ השוקולד
וכאשר השופטים כעת לא נטו במיוחד לאף כיוון לפי הדיווחים שראיתי (אברהם בלוך, נטעאל בנדל ואבישי גרינצייג), קשה לטעון שבית המשפט היה מאוד נחרץ עד כה.
תקרא מה כתבתיבינייש פתוח
הסיבה למשפט החוזר הוא העקבה על מיכל המים של האסלה.
שאלה הפוכה - קשישים מעל שישים
וזו היתה הראיה היחידה לטובת רומן והיא הופרכה לאורך המשפט הנוכחי
חייב להעיר על זהמבקש אמונה

לא קראתי איך מתייחסים שם בבית המשפט כראיה

אבל תכלס זאת ממש לא הראיה היחידה לטובתו

זה לא הסיבה היחידהארץ השוקולד
יש גם את דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית למשל.

ולא קראתי את הפסק כדי לדעת אם רק זה.
זו הסיבה היחידה *שבית המשפט* הורה על משפט חוזרבינייש פתוח
לפייסבוק יש עוד הרבה סיבות. כמו העובדה שרומן התבלבל בשחזור בין התא הרביעי לחמישי בשירותים. או *שאולי* אין התאמה בין הסכין שבו היא נרצחה לסכין שהוא תיאר.
אין ספק שזו ראיות מאוד חזקות שהוא חף מפשע לגמרי. לעומת 7 פרטים מוכמנים שהוא שיחזר במדיוק שלהם אין שום משמעות.
מהם הפרטים המוכמנים?מבקש אמונה

אגב, לפי מה שאתה כותב בשם הטענות בפייסבוק, נראה שבכלל לא קראת שם

יש כמעט 50 עמודים בפסק הדין שעוסקים בפרטים האלהפשוט אני..

כנס לפסק הדין של העליון משנת 2014, החל מפסקה 149 בעמוד 93 ותמשיך בקריאה עד עמוד 140.

 

נכנסתי בעקבות המלצתך לקבוצת הפייסבוק של התומכים בזיכויו, ונחרדתי לראות שהם מתעלמים באופן גס ביותר מפסקי הדין שניתנו.

 

למשל "כולם אומרים שהוא מסר פרטים מוכמנים אבל הוא מעולם לא מסר" (ציטוט מהזיכרון שלי אבל זו בהחלט רוח הדברים) - כן, רק שבפסק הדין יש דיון לאורך כמעט 50 עמודים בנושא הפרטים המוכמנים שהוא מסר...

 

 

למשל העובדה שהרצח היה בתא השני מתוך ארבעהפשוט אני..

השופטים שאלו את זדורוב איך ידע שהרצח בוצע בתא מספר 2. זדורוב ענה מספר תשובות שונות וסותרות:

בהתחלה ענה שהמדובב אמר לו את זה (ואז השופטים אמרו לו שכל השיחות מוקלטות ומצולמות והמדובב מעולם לא אמר או רמז דבר כזה, מה גם שהמדובב בעצמו לא ידע זאת).

אחר כך הוא אמר שזה היה פשוט ניחוש. השופט הקשה עליו שהסיכוי לנחש נכון נמוך מאוד.

אחר כך אמר ש"זה סתם לוגיקה", כלומר "הכי הגיוני שזה יהיה בתא 2".

ואיך הוא הסביר את ההיגיון הזה? "ילדים לא הולכים לעשות את צרכיהם בתא הראשון". אוקיי, אז למה לא ניחשת שזה דווקא התא השלישי למשל?

 

בבית המשפט העליון התייחסו להסברים האלה במילה "מופרכים" .

 

וכך זה היה בעוד ועוד ראיות שהיו נגדו, בכל פעם הוא שינה את גרסתו והחליף אותה שוב ושוב עד שבית המשפט אמר נואש ועבר לנושא הבא.

מי שמדבר בביטחון בטח קרא ויכול להביא אותםמבקש אמונה

לכן אני שואל.. בדרך כלל שומעים שהיו כאלה וחוזרים על זה בביטחון

 

הם לא אומרים שהוא מעולם לא מסר, אלא רק על אחד מהם (וזה מתבסס על כך שהחקירות מפורסמות, אז איפה זה נמצא) 

ושאר הפרטים המוכמנים האלו הם שליליים. זאת אומרת שזה סותר ממצאים. 

 

אגב, בחקירות הוא גם הודה שהוא אנס אותה, והנרצחת לא נאנסה

שוב, זה פשוט לא נכוןפשוט אני..

הוא מסר הרבה פרטים מוכמנים שהתגלו כנכונים. כולל פרט שאפילו החוקרים לא ידעו עד שהוא אמר להם. שלחתי קישור לפסק הדין ואפילו הפניתי לעמודים הרלוונטיים, עכשיו אתה יכול להגיב מתוך ידיעה ולא מתוך קריאה בפייסבוק.

אוקיי. אשמח שבכל זאת תכתבו אותםמבקש אמונה

מצטער שאין לי זמן לקרוא את כל התיק... מי שקרא שיביא מה שכתוב שם.

אני לא מגיב מתוך ידיעה וגם לא מהפייסבוק כי אני לא בקיא בתיק,

פשוט שאדע את הטענות שאוכל לראות מה ענו עליהם בהזדמנות.

 

לא התכוונתי לומר שאני שואל כדי לקנטר שכותבים בביטחון בלי לדעת

אלא כדי שיהיה אפשר לחפש אם יש תשובה לזה, אבל אם כותבים סתם "הוא מסר פרטים" אין עם מה לדון

בבקשהפשוט אני..

אחלק את זה לקטגוריות בהתאם לחלוקה של בית המשפט המחוזי.

בפועל בית המשפט העליון לא תמיד קיבל את עמדת המחוזי והוא שינה חלק מהקטגוריות (לטובת זדורוב), אך עדיין המסקנה של העליון היא שהפרטים המוכמנים מספיק חשובים בשביל להרשיע ברצח:

 

פרטים בעלי משקל מכריע:

*היעדר האפשרות לנעול מבחוץ את תא השירותים הספציפי שבו בוצע הרצח (העליון אישר), פרט שלא היה ידוע לחוקרים.

*תנוחת המנוחה בשעת הרצח (העליון אישר), פרט שלא היה ידוע לחוקרים.

*הוא סיפר לאשתו שילדה נרצחה בשירותים (אשתו היא זו שסיפרה זאת לחוקרים), הרבה לפני שהפרט הזה היה ידוע לציבור (העליון אמר שיש לזה משקל גבוה אבל לא מכריע, כלומר קטגוריה אחת פחות).

 

פרטים בעלי משקל גבוה:

*המקום בו בוצע הרצח, כלומר התא השני (העליון אישר)

*הוא ידע שיש טיפות דם בשירותי הבנים (העליון אמר שזה לא פרט מוכמן כי לא רק הרוצח יכול היה לדעת זאת)

*ידיעת העובדה שהמנוחה לא נאנסה - העליון קבע גם כאן שלא מדובר בפרט מוכמן.

(בפייסבוק שהפנית אליו היה כתוב שהוא "חשב שהיא נאנסה" - פשוט לא נכון).

*המכניקה של הרצח - היו פרטים שהוא מסר והם אינם נכונים (פרט מוכמן שלילי), ולעומת זאת היו פרטים שמסר שהיו מדויקים מאוד (למשל שהיא נפגעה בחזה באופן שטחי ולא עמוק כאשר הניף את ידו עם הסכין לכיוון סנטרה).

 

יש גם פרטים בעלי משקל מופחת אבל הקריאה עושה לי רע בלב אז אני מפסיק כאן.

תודהמבקש אמונה

לגבי מה שאתה אומר "חשב שנאנסה" 

יש תמונה שהוא אומר את זה בחקירה, וגם למדובב אפאטי

 

ואני רואה שגם לגבי הפרט שהרצח היה בתא 2 הם עונים על זה.

רציתי שתקרא אבל אם זה עושה לך רע אז עזוב..

 

נהייתי מתווך לוויכוחים חחח 

תראהפשוט אני..

הכל היה סבבה עד שהגעתי לסעיף המכניזם... שבו יש תיאורים של כיוון הנפת הסכין, המקום שבו הסכין פגעה, עומק החתכים... וכל זה על ילדה קטנה שלא שרדה את האירוע.

פשוט עצוב.

 

 

וואלה מבין אותך.. ה' יעזור שלא נדע עוד דברים כאלהמבקש אמונה

אצלי פשוט כשאני בתוך ההתעסקות במשהו המוח מתנתק מהמחשבות על הסיטואציה.

אבל זה באמת מזעזע

לגבי שני הפרטים שהתייחסת אליהםפשוט אני..

מקום הרצח - ראה כאן למשל העובדה שהרצח היה בתא השני מתוך ארבעה - צעירים מעל עשרים כמה גרסאות היו לו בקשר לזה, גרסאות שבית המשפט העליון כינה "מופרכות".

 

שאלת האונס - 

בית המשפט אומר שזדורוב האמין שיכול להיות שמישהו אחר אנס אותה, אחרי הרצח, וזה לא מעיד על כך שהוא לא הרוצח.

הוא אמר מפורשות למדובב שלא היה אונס "מהצד שלו", והוא חשש שהוא יואשם באונס שמישהו אחר ביצע. 

בחקירה הוא אמר "אולי איזה טיפש לקח ועשה שם משהו... לעשות מעשה מיני או אני לא יודע מה עוד ויש עוד אונס קושרים לי". בהמשך הוא עונה במפורש לחוקר שהוא חשש שאחרי הרצח מישהו נכנס לתא ואנס אותה.

אני אבדוק על זה. בכל אופן..מבקש אמונה

אם כי אין לי ממש זמן (ובקיאות מספיקה כדי להמשיך את הדיון)

אבל בכל זאת, אני רואה בהצצה בעלמא שלכל מה שאתה טוען דווקא כן מתייחסים בקבוצה שם

עם ראיות וקישורים לחקירות וכו' וכו'.  דווקא לא מתעלמים מכלום פשוט יש הרבה פוסטים צריך לקחת את הזמן ולקרוא.   מחילה שאני מציק על זה קורץ

 

(אגב, יש שם איזה פוסט שמתייחס לעניין התא ומפנה לחקירות,

ובאותה חקירה רואים שהוא בכלל אומר שהיא הייתה מחוץ לתאים, ואומר תא 1 או 2. 

מוזר כל העסק לא יודע.. בינתיים אני משתכנע שבית המשפט טעה שם)

 

הלואי שהאמת תצא לאור - איזה אמת שתהיה

בוודאי שיש התעלמות בקבוצת הפייסבוקפשוט אני..

בפסק הדין מצוין שהיה שלב שבו הוא אמר "בין התאים" - האם בפייסבוק יש התייחסות לכל המקרים בהם הוא אמר "בתוך התא"?

 

זה בדיוק אותו דבר עם ה"פרטים מוכמנים שליליים".

 

כלומר בסופו של דבר בית המשפט מתייחס למכלול הראיות, שלא תמיד כולן מתאימות לאותו הכיוון (לחיוב או לשלילה). בית המשפט מסביר באריכות למה לפעמים הוא מעדיף את זה ולפעמים את זה, מראה איך לפעמים אין באמת סתירה אלא יש דרך ליישב את שני הכיוונים וכיוצ"ב.

אני מבטיח לך שלאורך 291 העמודים של פסק הדין, אין ולו טענה אחת או ראיה אחת שהציגו ההגנה ולא זכו למענה ראוי.

 

ואז באים אנשים בפייסבוק, מתייחסים אך ורק לראיות שמתאימות לכיוון שלהם, אומרים שהן הראיות היחידות ואין בלתן, ומשכנעים אנשים שאין להם כוח או ידע בשביל לקרוא את פסק הדין המלא.

 

אגיד לך יותר מזה:

ההתנהגות הזאת של חברי קבוצות הפייסבוק הנ"ל לא שונה מהותית מהתנהגותם של מכחישי חיסונים, מכחישי כדור הארץ וכו'. 

כי זה דבר אחד לטעון שיש ראיות לכאן או לכאן אבל אני אישית מעדיף את הכיוון הזה, וזה דבר אחר לגמרי לטעון ש*כל* הראיות שיש הן לכיוון שלך, תוך התעלמות מכוונת מראיות אחרות והאשמת הרופאים/שופטים שהם לא סתם טועים אלא ממש עושים קונספירציה נגד האמת, שהרי האמת כל כך ברורה לכל בר דעת ולכן לא ייתכן שהרפואים/שופטים טועים אלא הם בהכרח פושעים נגד האמת.

הנה משהו שלמדתי רק עכשיופשוט אני..

לפי סעיף 315, לא רק שהוא זרק את מכנסיו לאחר הרצח - אלא הוא שיקר לחוקרים שוב ושוב כאשר נשאל איזה מכנסיים הוא לבש באותו היום.

 

השקרים שלו נסתרו על ידי אנשים שראו אותו באותו יום, המעסיק שלו, ואפילו אשתו...

 

בית המשפט הדגיש שהעובדות האלה אינן שנויות במחלוקת בין התביעה להגנה.

 

 

סעיף 316 מספר לנו שארבעה ימים לפני הרצח הוא קרא מאמר על איך לנצח אנשים בעזרת סכין, כולל התייחסות מפורשת לצורך לתקוף את הסנטר של הקרבן. בדיוק כמו שנעשה לתאיר.

ראיתי שלא התעלמו מזה דווקא..מבקש אמונה

הם מביאים חקירה שבה הוא אומר שהיא הייתה מחוץ לתאים והוא רצח אותה וכו'

ואז החוקר שואל אותו "אבל מה עשית בתוך התא".. שנראה שהוא הכניס לו לפה את העובדה שבכלל הוא נכנס לתא השירותים אי פעם. 

 

אגב, האם לדעתך זה סביר שמצאו עקבות נעליים על הקיר כמו מישהו שמטפס החוצה מתא לתא

ובית המשפט החליט לתלות את זה בכך שכנראה אחד מאלו שחילצו אותה עמד עם הרגליים עם הקיר איכשהו?

 

לגבי המכנסיים לא קראתי.. אני אסתכל, מעניין.  

רק שתדע שגם עורכי דין נכנסים לקבוצה הזאת להתווכח בעד ונגד,

אפילו פרופסור שור (זה שטען שהסוליה הג'ינס של של רומן היה שם והתווכח איתם, ולא היה נראה שיש לו הוכחות יותר מהם)

 

 

יש לך חשבון פייסבוק?מבקש אמונהאחרונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ט באדר תשפ"ג 16:27

אדרבא אני אשמח אם תקשה עליהם את הקושיות שאתה כותב כאן ונראה אם יהיה מה לענות או שהם יתקעו...

 

אני אישית נכנסתי לשתי קבוצות שקיימות - אלו שטוענים שהוא הרוצח ואלו שלא.

בשביל לשמוע את שני הצדדים.

אבל דווקא בקבוצה שטוענים שהוא הרוצח התאכזבתי מרמת הדיון - כמעט שום עובדות.. או דמגוגיה ועל פי רגש, ומי שמעז להקשות קושיות זה מיד עובר להשמצות וירידה לפסים אישיים, ושיוך ל"כת זדורוב" שסוגדים לו (שלא ידעתי שקיימת חושב)  אז כמובן שיצאתי משם מהר מאד

רגע, ראש המכון לרפואה משפטיתארץ השוקולד
הגיב רק בפייסבוק ולא העיד במשפט?

אגב, אין לי בכלל פייסבוק, ככה שאני לא יודע מה יש או אין שם.

אני רק יודע בתור אזרח שאם יש ויכוח בין ראש המכון לרפואה משפטית לפרקליטות מי אמין ועל מי ניתן לסמוך זה מדאיג.
הוויכוח הוא לא "בין ראש המכון לבין הפרקליטות"פשוט אני..

היו כמה וכמה פתולוגים שהעידו במשפט, והם לא היו תמימי דעים (בעיקר ד"ר פורמן וד"ר זייצב).

 

העובדה שד"ר קוגל עבד כראש המכון לרפואה משפטית (מינוי שהוא קיבל 7 שנים *לאחר הרצח*), לא הופכת אותו למומחה גדול יותר משאר הפתולוגים במשפט.

בדיוק כמו שראש לשכת עורכי הדין אינו בהכרח עורך דין טוב יותר מכל אחד אחר.

אפילו לא התייחסתי להיבט של המשפטארץ השוקולד
אלא שבתור אזרח אם אחד מהגופים הללו לא אמין אז זה בעייתי, ומפרוטוקול המשפט היו האשמות משני הצדדים לאמינות
ולכן אותי בתור אזרח זה מדאיג, אותך לא?
ואגב, לדבריך אם הם לא תמימי דעיםארץ השוקולד
אז כנראה שאין ודאות כה ברורה בתיק
אין ודאות ברורה לגבי הפרט הספציפי הזהפשוט אני..


בהקשר הזהפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך י"ט באדר תשפ"ג 14:18

אכן יש בתיק הזה חורים רבים, שכנראה לעולם לא נדע.

 

השאלה היא האם בית המשפט יזכה אותו על סמך החורים האלה (כנראה שכן), או ירשיע אותו על סמך הדברים שאנחנו כן יודעים בוודאות.

 

צריך להבין שבמשפט אזרחי, מי שיש לו 51% מנצח.

כלומר אם ראובן ושמעון ניגשים לשופט בגלל ויכוח כספי ביניהם, מספיק שהשופט חושב שיש 51% שאחד מהם צודק - הוא יפסוק לטובת אותו אחד.

 

בדין הפלילי לעומת זאת ההרשעה צריכה להיות "מעבר לכל ספק סביר", כלומר 51% בוודאי לא מספיקים וגם לא 80%.

 

זה אומר שאפילו אם השופטים משוכנעים שהוא הרוצח אבל לא "מעבר לכל ספק סביר" (או במילים אחרות: אם יהיה להם ספק קל בנוגע לאשמתו), הם יהיו חייבים לזכות אותו.

 

אני חושב שברור לכולם (וזה מן הסתם יהיה גם בפסק הדין בצורה זו או אחרת) שאם הדין היה נקבע לפי 51% אז הוא היה מורשע.

 

במילים אחרות,

אפילו אם ייצא זכאי - לא הייתם רוצים שהוא יעבוד בשיפוץ בביתכם או בבית הספר של ילדיכם.

באמת תהיתי איך יתמודדו אלה הבטוחיםארץ השוקולד
בהרשעה אם יחליטו לזכות, כי זה לא באמת כה ברור לנו מה המסקנה.

ובטח שלא ידברו על אחוזים, זה לא ששופטים מבינים משהו באחוזים ובבחינה כמותית, אחד התחומים היחידים שלא לומדים אפילו קורס בסיסי בסטטיסטיקה.
במנהל עסקים לומדים קורסים בסטטיסטיקה כי מבינים שכדי לנהל עסק אדם צריך להבין את הנתונים על מנת שיוכל לבחון.
(וכנ"ל גם ביחסים בין לאומיים) כי ניהול עסקים והבנת יחסים בין מדינות דורש יכולת להשוות כמויות ולבחון את המציאות, אבל שופטים לא צריכים לדעת לכמת ולבחון דברים באופן מספרי מסיבה ממש לא ברורה...
שזה אבסורד באמת הזוי.

ולגבי מעל לספק סביר, ברור שזה גם לא ודאות במאה אחוז, ככה שנכון שזה שונה מהדין האזרחי אבל לא נכון לצבוע זאת כוודאות נחרצת לחלוטין. (זה כנראה מה שמספיק לקיום של חברה תקינה)
ובכל מקרה, מעניין אותי מה בית המשפט יפסוק כי להם יש יותר מידע מכל המשתתפים פה בדיון.
לא הבנתי מה הקשר לסטטיסטיקהפשוט אני..

זה לא שיש סטטיסטיקה כלשהי לפיה אפשר להעריך "מה אחוז האנשים שהם XXX והם גם רצחו ילדה בשירותים".

קורס בסטטיסטיקה לא היה עוזר להם בשום צורה ודרך לנהל את התיק הזה.

 

ובשביל להגיד אחוז מסוים לא צריך קורס בסטטיסטיקה, לא צריך לדעת מה זה רווח בר סמך ולא שום דבר אחר.

אתה צודק שהם לא יכתבו מפורשות את האחוז, לכן כתבתי "בצורה זו או אחרת". כלומר גם אם יהיה זיכוי, לדעתי הם יציינו שיש בעיות עם התיק ולכן הם מזכים, אבל זה לא שהם בטוחים שהוא לא עשה זאת אלא בדיוק להפך - יש חשד כבד לגביו.

בשביל לדבר על אחוזים צריך לדעתארץ השוקולד
מה זה רווח בר סמך, כי אם לא, אולי האחוזים הללו מקריים ויכל להיות אחוז שונה מאוד.

נורא פשוט.

(וכדי לדון אם כלי מסוים מוצדק או לא, עיין ערך ההתנהלות מול הסגר, או איחוד משפחות או כל טענה לראיה לרצח על סמך ראיה פורנזית צריך לדעת איך מכמתים.)

האם בשביל הראיות בתיק הספציפי צריך סטטיסטיקה או לא?
אני לא יודע.
אבל כדי להיות מסוגל להחליט דברים על סמך מציאות צריך לדעת סטטיסטיקה כדי לדעת איך בוחנים את המציאות מבחינה מספרית.
(למשל, ראיות על ירי/עקבות של נעליים משתמשים בסטטיסטיקה כדי לכמת את אי הוודאות בנושא.)
דוגמא על עקבות נעליים והסטטיסטיקה שבעניין:
מחקר חדש של יורם יקותיאלי בנושא חיזוק תוקף ראיות בזירות משטרתיות התפרסם לאחרונה | מכללה אקדמית הדסה ירושלים
והעניין המדהים ששופטים לא לומדים איך לקרוא מאמרים כאלה ועצוב שכך.
בקשר ל"אלה הבטוחים"פשוט אני..

אני לא מכיר אף אחד שחושב שאין בתיק חורים.

 

גם אלה הבטוחים שהוא אשם, ואני ביניהם, יודעים שיש הרבה בעיות וסתירות בכל הראיות שהתגלו (ובאלה שלא התגלו).

 

השאלה היא מבחינתנו לא האם הוא רצח, אלא האם כל החורים האלה עולים לכדי ספק סביר. זה מה שהשופטים יפסקו, וממילא אין לי כל קושי עם הפסיקה שלהם תהא אשר תהא. הם בוודאות לא יקבעו שהוא חף מפשע, במקסימום הם יזכו אותו מחמת הספק. אני גם בטוח שהם ישחזרו שוב את כל הגורמים שהביאו ל-3 ההרשעות הקודמות שלו, גורמים שאין עליהם כלל מחלוקת בין ההגנה לתביעה.

כלומר זה לא שאם יהיה זיכוי אז עד היום "הולכנו שולל" על ידי הפרקליטות.

 

 

הסבר מענייןארץ השוקולד
כל כך מסכיםארץ השוקולד
מה שכן, הנקודות שהעלה במשפט מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל על התנהלות הפרקליטות בתיק מדאיגות מאוד בתור אזרח.
אמונה באשמתו זה מספיק בשביל להחליט על הגורל שלו?אלפיניסטית


אני לא מחליט. ב"ה יש שופטים שבאמת מביניםבינייש פתוח
ומקבלים חוות דעת מאנשי מקצוע
תכל'ס..אלפיניסטית

סיפור עצוב 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך