למה כל כך קשה למצוא בחורה שמעניין אותה שיחותחסדי הים
תורניות ושכליות? לא שזה יתפוס את כל השיחה אבל שיהיה לזה מקום.
יותר קל ללמוד לנהל שיחה נעימה ופשוטהפאי תפוחים
לא סתם חכמינו אמרו "אשה זה לא חברותא" ('שלום כיתה א' ' - מסכת בינישים שצריכים הוראות צעד אחר צעד בקשרים חברתיים, עמ' 2)
אבל ברגע ש"מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי"חסדי הים
אז אם תחסום את עצמך ולא יהיה לך מקום לדבר על תורה שזה סוחף את מחשבותיך ורגשותיך, אז לא תוכל לפתח קשר כמו שצריך.
תדבר על זה, אבל באיזון. חשוב לזכור:פאי תפוחים

איתתך גוצא, גחין ולחיש לה.
וגם נחית דרגא ונסיב איתתא.

הדרכות של חז"ל.

בקושי תוכל למצוא בחורים כאלהחדשכאן
כך שזה מיעוט שבמיעוט
אני דווקא מצליח למצוא את זה בבחורים, אפילוחסדי הים
דתל"שים.
אתה נפגש איתם למטרה זוגית?חדשכאן
חחח חס ושלום. אבל נושאי השיחה בד"כ תורנייםחסדי הים
ושכליים. לשם השיחה מתפתחת.
כן אבל אולי לכל סוג מפגש מתאים נושא אחרחדשכאן
קשה לי לחשוב על סוג של מפגש שיש לי שזה לאחסדי הים
הולך לדברי תורה ולדברים שכליים.
קשה לי לחשוב על מפגש זוגיחדשכאן

שמתכנס לדברים כאלה בלבד

לא אמרתי שכל הדייט צריך להיות דברי תורהחסדי הים
אני לא אמרתי שלא צריך לדבר שכלחדשכאן
אבל זה לא עניין של כמות

זו פשוט לא המטרה

זה לא מה שאתה אמור לחפש בשיח הזוגי. גם אם זה שיח שבאופן טבעי נוח לך במקום שאתה נמצא בו בחיים
אני לא לגמרי מסכימה.ענבל

בס"ד

 

אם זה שיח שנוכח מאוד בחייו אז הגיוני לרצות שבת הזוג לפחות תתעניין. 

ברור שיש בשיח זוגי הרבה מעבר, אבל כשלומדים משהו חדש מאוד טבעי לרצות לחלוק את זה עם האדם הכי קרוב אלינו. לכן אני חושבת שהפרמטר לא צריך להיות האם היא מבינה את הדברים אלא רק פתיחות לשמוע. להגיע למצב שהשיחות משעממות את אחד הצדדים ואין לו כוח אליהן זה לא אידיאלי...

ברור ליחדשכאן
אני חושב שהתכוונתי למשהו אחר
כאילו גם השיח הזה אמור לבוא ממקום של רצון לשתף במה שמעניין אותך
זה לגמרי מגיע מהמקום הזה של לשתף.חסדי הים
אפילו השיתוף יותר הרבה יותר נוכח אצלי, מאשר הללמד.
אז אתה צריך למצוא את המקום המתאיםחדשכאן
בזה
כדי שתציין לשדכנים/ בכרטיס שאתה מחפש בחורה כזאתחושבת בקופסא
הן לחלוטין קיימות ובטח בעצמן מחפשות בחור עם עומק.
אולי זאת שאלה של איך אתה מציג את זה. אם באמצע הדייט אתה נוחת עליה עם איזה "מה דעתך על תיקון נשמת צדיקים בחלום?" (זוכרת שפתחת על שרשור פעם) ומביא לה בעל פה 5 מקורות להתחלת הדיון, לא משנה כמה היא שכלית ורוחניקית הגיוני שזה ירתיע אותה.
לפעמים זה נפלט לי. נגיד, בפגישה האחרונה שהיהחסדי הים
באיסרו חג, לה זה היה יו"ט כי היא הייתה מחו"ל.
פתאום אמרתי שלפי יעקב הקרקסאני (חכם קראי) שהוא סבר שהצדוקים בבית שני לא החשיבו את השבת במניין ימי החג, כך שיוצא שלפי הצדוקים גם לבני ארץ ישראל זה יום טוב השמיני, על אף שכתוב בפירוש לגבי פסח שיום השביעי עצרת.
אני צריך אשה שתבין את הפליטות פה האלה ותזרום.
יש פער בין מה שאתה כותב פה לבין מה שאמרת בהתחלה.ענבל

בס"ד

 

אני למשל לא מבינה מה אמרת כי לא למדתי את הנושא ואין לי מושג מי זה יעקב הקרקסאני. מצד שני, כן הייתי מתעניינת ומנסה להבין ולשמוע. 

לצפות מאישה להבין דברים שהיא לא למדה מעולם זה דבר מוזר לעשות, אגב גם מגברים לא הייתי מצפה להבין דברים שהם לא למדו. לצפות שהיא תקשיב ותהיה סקרנית זה משהו לגמרי הגיוני ויש נשים כאלה.

כן. אני מחפשת אשה סקרנית לידע.חסדי הים
יש שפע כאלה.ענבל

בס"ד

 

לא יודעת איפה אתה מחפש, אבל הייתי מרחיבה את החיפוש לעוד מקומות כי אני מוקפת בבנות כאלה (לא כולן רווקות כבר וגם הקשר התרופף, אבל אני יודעת שהן קיימות)...

מכיר את הפתגם המפורסםאני77

שבשביל להיות מורה למתמטיקה לא צריך להיות משולש?

אז (עד כמה שאני מבין) אצל גברים הדיסוננס הזה הרבה יותר דומיננטי מאשר אצל נשים.

הרבה יותר קל וטבעי לגבר להיות מנותק (מהסביבה, מהחברה, מהנפש שלו) מאשר לאשה. לכן הגבר יכול לפרוש כנפים ולעסוק במושכלות בלי שזה קשור לשום דבר, ולאשה זה יהיה הרבה יותר קשה. זה גם חלק מהותי מהיתרון של נשים על גברים.

 

ובדרך כלל, גם נשים שהן שכליות, תורניות, עמוקות וכדו' לא יאהבו שיחות על דברים מנותקים מהמציאות. הן יאהבו את החכמה כשהיא נשמעת להן רלוונטית, כשהנפש יכולה לקבל מזה ולפרוח מזה.

זה לא נכון שזה מנותק מהנפש. נגיד, לפני הדייטחסדי הים
האחרון שלי שסיפרתי עליו לעיל, סיימתי ללמוד ירושלמי ואז שלחתי הודעה לאחיה שהבחורה תרד.
פתאום בסוף הדף שלמדתי, אני קולט שלא כתוב שעורים במנחת העומר. הייתי בהלם. פתחתי את הפסוקים בפלאפון וראיתי שאכן לא נמצא שם 'שעורים'.
הנפש שלי עברה הלם רציני שלא שמתי לב לזה עד היום.
רציתי לשתף את זה עם מישהו/י, אבל היה פחות שייך לשתף איתה.

נכון, שבנות יותר מתלהבות מזה ששעורים זה מאכל בהמה ושתי הלחם זה מאכל אדם, ואז בתהליך ספירת העומר עוברים מדרגת בהמה לאדם (מהר"ל), ורק כשמביאים 'חמץ' למקדש בשבועות אז נתקן ה'ח'סד 'מ'שפט ו'צ'דק/ה (חתם סופר).

אבל לבן אפילו דברים שכליים עמוקים יכולים לגעת בנפש, כמו הסוגיא בזבחים שסופרים את השנים של בהמות הקדש על פי שעות, זה מעורר את המפגש בין מרחב הזמן המדוייק לקדשים, או אפילו להתלהב מזה שלפי אחד הפירושים במשנה בבבא בתרא 'מורן' זה ארמון, ואז להשתעשע שמזה מגיע השם לבנות.
אין לי זמן להגיב באריכות, אבל הייתי חייבת -ענבל

בס"ד

 

 
וואי וואי אני לא יודע אפילו מאיפה להתחילעוזר ישראל

לאכול את זה...

במשפט האחרון שכתבתיאני77

בהתחלה כתבתי "כשהנפש יכולה לשמוח בזה", ואז שיניתי ל"יכולה לקבל מזה". בדיוק בגלל דברים כמו מה שכתבת.

 

להתנתק מהנפש הכוונה היא לא שהנפש לא עוברת חוויה בלימוד. הכוונה היא שהגבר יכול להיות שקוע בתוך העולם שלו, אם אתה רוצה בצורה יותר בוטה- בתוך הבועה שלו, וטוב לו שם. הוא לא מרגש צורך להקשיב לנפש, להתייחס אליה, לדבר על הרגשות ולתת להם מקום.

אני הייתי מגדיר אחרת:חסדי הים

שלפעמים הנפש לא מתיישבת בזה.

 

מכיוון שהתורה כן יכולה מאוד לסעור את הנפש והרגשות. אני הרבה פעמים בוכה מרוב התרגשות על חידושי תורה ובכלל על המצב של עם ישראל.

וואו, איזה כיף לך....תות"ח!

הלוואי עליי....

תראההפי
באתי להגיב לך שיש נשים כאלו אבל בהמשך השירשור ראיתי שאתה מדבר על "הפליטות פה " כמו שכתבת(: וזה קצת יותר בעייתי

באופן כללי ששואלים אותי אם אני רוצה בחור עם ידע תורני אני אומרת ברור אבל שלא יהיה כמו אלעזר והמכוער
במילים אחרות .. שלא יחשוב שכל העולם זה בית מדרש גדול ומה שלא זה מכוער

בעייני תורה אמיתית זה אחרי שאתה יוצא מהבית מהמדרש איך היא חיה אצלך? ואיך היא יורדת ליום יום.

ולא לספר כל היום דברי תורה לאנשים או לצחוק שהם לא מבינים את השפה או לחפש אנשים שיבינו את השפה זה ביג לא
אלא לחיות את התורה להרגיש אותה ללמוד מוסר ממה שלמדת.. להתנהגות.

מצטערת אם זה קצת חריף אבל יש בנים שתקועים בבית מדרש ומגיע להם הניעור הזה
בכל מקרה ממליצה לך לא לצחוק על נשים או לא להיבהל אם אישה לא יודעת מספיק .
אם זה מעניין אותה גם היא יכולה להביא לך כל מיני זוויות שלא חשבת.
השאלה איפה הרצון שלה..
אם הלב שלה בוער לדברי תורה אם חשוב לה שהבעל יספר דברי תורה בשולחן שבת או לא מזיז לה והכל אדיש שזה לא נעים.
זה בכלל לא מגיע מהמקום של לצחוק. אלא כשאתה נכנסחסדי הים

עמוק ללימוד תורה, אתה חושב שהסביבה גם חלק מזה.

 

לא יודעת אם את מכירה את כל הסיפורים על ר' משולם איגרא זצ"ל. אכתוב ממש בקיצור (וחבל כי אני מחסר ואולי לא תביני את הדמות):

הבן-אדם היה גאון עצום. הוא לפעמים לא היה שם לב שהוא כבר לא כותב על נייר וממשיך לכתוב על השולחן. הוא היה מדבר כל כך מהיר דברי תורה שלא היו מבינים אוותו פשוטי עם. הוא התחתן בגיל צעיר עם בת גביר ובסוף התגרש. חמיו אמר שאשתו לא יכולה להיות נשואה למסכת יבמות.

בסוף תשובה הלכתית של ר' משולם איגרא בענין עמוק הגיע לר' ישעיה פיק, והוא כל כך התפעל על הגאונות, ובמקרה חמיו הקודם היה באותה עיר, ור' ישעיה פיק בירר אצלו מי זה הגאון העצום הזה שניכר מהתשובה שהוא מגדולי הדור, ואז חמיו הקודם התעלף, ור' ישעיה שאל אותו למה התעלפת, אז הוא אמר שהוא זה שפעל שיתגרשו, אז ר' ישעיה פיק אמר לו אתה צריך להתעלף שוב.

אגב הוא התחתן שוב עם הבת של ר' איציקל מהאמבורג, אז השתלם לר' משולם.

 

זה לא כי ר' משולם רצה להיות מוזר, אלא הוא היה כל כך גאון וחי את התורה שככה הוא התנהג. אפשר להביא עוד דמויות כמו ר' אברהם מקאליסק זצ"ל ש-ר' נחמן אמר עליו שלא פגש אדם גדול כמוהו, וידוע שר' שניאור זלמן מלאדי עם כל החכמה, בינה ודעת שלו, לא הצליח לעמוד על גדלותו, וזה היה חלק מהמחלוקת ביניהם.

 

הקיצור, אני קטן שבקטנים לא מגיע לציפורן של הרגליים של הדמויות הענקיות שהצגתי, אבל כן לפעמים גם אצלי יש את התופעה שמרוב שאתה חי את התורה, כל המציאות התודעתית שלך נסחפת עם התורה.

 

זה בכלל לא נובע מרוע.

קראת מה שכתבתי?הפי
כי אני מרגישה שהתעלמת מהפואנטה
לנשים חשוב מאוד שהלימוד יהיה קיים , שיכנס לחיים של היום יום . ולא ישתלט על הבחור והוא לא יצליח לפעול אלא יקח את הלימוד ויישם אותו
החוכמה היא איך הוא מתנהג שהוא יוצא מהבית מדרש .. כי אם הוא לא יודע להתנהג הוא פיספס את ההורדה של התורה לעולם המעשה
הנה מה שקורה לפעמים שלומדים מידי ולא מורדים לחיי המעשה


ואם אתה כל-כך רוצה מישהי שלומדת תורה תיזהר לא לעצבן אותה
הבנתי את מה שכתבת. אני נסיתי להדגיש נקודה אחרת.חסדי הים

לפעמים התורה לא יורדת לחיים בצורה לגמרי נורמלית כי זה מפגש בין רוחני לגשמי, שכל לחומר. 

ברור שהאידיאל שהתורה תרד למציאות בצורה ישרה וירומם אותה, אבל מה לעשות זה לא תמיד קורה.

 

זה לא נובע מרוע, אלא מהמפגש הטעון בין העולמות, רוח של עולם הבא וגן עדן שמבקש לו כסא בעולם התחתון החומרי המלא חטא וחסרונות. המפגש טעון מאוד.

 

אני מניח שהרבה בנים כאן יכולים להזדהות ברמה זו או אחרת וגם הבנות כאן.

 

כשריש לקיש אכל פירות ארץ ישראל עד כדי שגעון מרוב חביבות הארץ או שהוא יצא מחוץ לתחום בשבת כי עסק בתורה, הוא לא עשה את זה מרוע, אלא כמו שהירושלמי בברכות מסביר: "באהבתה תשגה תמיד".

 

ברור שההשתדלות הכללית של כל אחד שלומד תורה, זה להיות נורמלי ומיושב עם דרך ארץ, אבל בגלל שהמפגש הזה טעון, זה לא תמיד אפשרי.

 

בפליטות פה, התכוונתי יותר למשגה של "באהבתה תשגה תמיד". 

בנוסף, אני כן רוצה בחורה חכמה שתוכל להתעניין ולהסתקרן בלימוד תורה שלי, באופן שנוכל לקדש את עולם הזה ולקיים את הפסוק "וחי בהם" כמו שכתוב בתורה וכמו שיחזקאל מדגיש כמה פעמים. 

 

 

אין בעיההפי
אני הבנתי את הנקודה שלך אבל שהגבתי לך הבאתי רעיון אחר לא פחות חשוב.
וחי בהם ..לא שימות בהם.
שלא תברח הבחורה אם כל הזמן יביאו לה משלים
דברי חוכמים בנחת נשמעים ..

וזה העניין , נחת .
זה מה שבחורה מחפשת בחור ירא שמיים עם נחת שיהיה לו את האינטליגנציה הזאת
חחח 'נחת' זה דיון לשרשור אחר. אני דווקא רגוע מאודחסדי הים

מבחוץ וסוער מבפנים. אולי סוער יותר מכמה בנות. לא בקטע של כעס, אלא אני מרגיש דברים מאוד בחוזקה ויש לי תנודות רוח חזקים, אם כי אני שומר בד"כ על סדר יום ומסודר מבחוץ.

אני גם מחפש בחורה כזאת, כי אני מוצא שבחורות רגועות הן משעממות.

אבל זה נושא לשרשור אחר.

 

כמובן יש רגיעה כשמתחתנים כמו שהראשונים אומרים על פי התרגום שזה לשון שידוך- רוגע, ונכון שהר"ן מביא רוגע של האשה והספר חסידים (בגימטריאות) מביא רוגע של האיש. הרמ"א מביא את שניהם.

אבל זה עדיין לא פוטר דברים, וזה נושא לשרשור אחר לחלוטין.

אתה שם לב שבכל תגובה שלךעוזר ישראל

אתה מכניס עניינים כאלה?

זה מקסים בעיניי, אבל הגיוני שיש הרבה בחורות שפחות יאבו את זה ויש כאלה שכן...

אתה שם לב שבן-אדם שעובד ולומד באוניברסיטהחסדי הים
גם יכול להיות שדעתו טרודה קצת בתורה, ולא רק אברך.

"בְּפִקּוּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה, אֹרְחֹתֶיךָ. בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ." והמשך הפסוקים בשביל ש@הפי תהיה מרוצה בתפילה: "גְּמֹל עַל-עַבְדְּךָ 'אֶחְיֶה' וְאֶשְׁמְרָה דְבָרֶךָ".
והתפילה שתמיד בלבי: "גַּל-עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת, מִתּוֹרָתֶךָ".
אני מחפש בתורה נפלאות!!!

זה נראה שדעתך טרודה הרבה בתורהעוזר ישראל

וזה מצויןחצי חיוך

חחהפי
אני מתארת מה אתה עונה לבחורה ?
הבחורה : מה אתה מחפש באישה מה חשוב לך?
אתה :" ותפל מעל הגמל "
היא: מה?
אתה: "וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו, אַיֵּה שָׂרָה אִשְׁתֶּךָ; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה בָאֹהֶל."
היא: מה?
אתה: וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם.
היא: מה אתה רוצה?
אתה:צניעות ,לא הבנת?

השדכנית: איך היה ?
אתה :נקסט לא הבינה כלום .

נראה לך שאני כזה עדין? אני ישר מוכיח אותהחסדי הים
ביחזקאל כג.
דיהפי
אוי חסדיekselion
שובב שכמותך
גדליה זה בדיוק מי שחשבתי עליועוזר ישראל

כשקראתי את התגובות של @חסדי הים

וואו ריגשת.אגוז16

שה' ישלח לך את בת זוגתך שמותאמת לך שתהיה לה בעירה ואהבת התורה, במהירה בימינו אמן.

הרבה מהבנות, לפחות סביבי, זה מענין אותןמגובלת-


נראה לי שככל שהבחורה אקדמית יותרשפן הסופר

ומערבית יותר, כך הסיכויים לעורר עניין בפרשנות קראית לפסוקים- או לכל עיון תיאורטי תורני או כזה שאינו- תגדל, רק צריך לדעת שיש לזה מחיר בפן הדתי לעיתים.

יש עניין אחר שצריך להשקיע בהתחלה ביצירת קשר, ובסוף האשה תתעניין או לפחות תקשיב לרעיונות של הבעל איתו יש קשר, ולא מוכרח שיש את זה בפן הראשוני.

אני מאוד מזדהה עם התחושה של חיים בתוך לימוד כאשר העולם לעיתים לא חווה זאת איתך, וגם את העניין של החיים במידה כזו או אחרת בצילם ובדרכם של הגדולים ,אך לעיתים צריך להיות פרקטי- אכן אילו הי' רבי משולם איגרא לפני, והייתי רואה שהוא "יתקע" בשידוכים, והמחיר הרוחני על שקיעותו בלימוד אולי הוא איחור של מצוות פו"ר לא כהלכה, אולי הייתי צריך -עפר אני תחת כפות רגליו- להדריך אותו להיות מקורקע יותר.

אני חושב שיש נשים כאלה אבל מעטהיום הוא היום
והיוםימהוא שכל אחד לומד לצאת ממה שהוא רגיל אליו.

האישה נכנסת לעולם שכלתני יותר והגבר לומד לעשות שיחות יותר רגשיות.
אני כמעט בוכה מרוב הזדהותרוקד
אני לא כל כך ותיק כמו רבים כאן בעולם הזה, ואני גם לא כל כך תלמיד חכם כמוך, אבל אני ממש מזדהה עם כל מה שכתבת כאן.
פעם אמרתי לחבר שאני לא צריך מישהי שתהיה גאון תורני, אבל שתבין את המגרש. שתדבר את השפה. שאם אגיד "הרב פלוני" היא תדע מה הסגנון הכללי, אם אגיד משהו על כיון רוחני מסויים היא תדע איפה למקם אותו בעולם בכלל.

בקיצור המון הזדהות, וזו די הקלה שאני לא לבד.
פעם אמרה לי אישה חכמה"שילת"
כשהבינה שאני לומדת המדרשה
שלא כדאי להעמיק וללמוד יותר מדי כי אז קשה למצוא בחורים שתוכלי להתחתן איתה..
וואלה בינתיים צדקה.
אם הייתי מחכימה יותר היה לי יותר קשה להתחתן עם מי נפגשתי איתם עד עכשיו מאשר קשה לי עדיין עכשיו.
האישה צודקת חד משמעית, למעט מקרים יוצאי דופן.בחורים מחפשים בחורה שתהיה רעיה ואמא טובה גם אם זה לא מצלצל טוב לחלק.כל זה לא סותר חכמה וכוכ וכו' אבל עדיין כשאתה משקיע בצד מסוים אתה נוטה להזניח צדדים אחרים.
אתם די יוצאי דופן.
ברור שאני רוצה אשה שתבשל ותתקתק את הבית, אבלחסדי הים
הקשר הנפשי והשכלי והקשר בעבודת ה' והתורה הרבה יותר חשובים לי.
איך ידיעות תורניות מפריעות לזוגיות ולגידול ילדים?חושבת בקופסא
כל עוד את בחורה רווקה, אין לך שום דרך לתרגל להיות "רעייה ואמא טובה".
אז מה הבעיה ללמוד במדרשה בזמן הזה? אם אחרי החתונה אישה רוצה להעמיק את הידיעות התורניות שלה על חשבון הבית, זה נושא שדרוש התייחסות ופתרון ספציפי כמו כל פעולה אחרת שאחד מבני הזוג רוצה לעשות על חשבון הבית. אין לזה שום קשר למה הם ממלאים את זמנם לפני הנישואים, במיוחד כשמדובר על דברים בעלי תוכן חיובי, במיוחד לימוד תורה.

את אומרת שבמצב שיש לבחורה רווקה אפשרות לנצל את אחר הצהריים שלה ללכת לשיעור אמונה או לשטוף כלים, מה שיעזור לזוגיות ולאימהות העתידית שלה זה לשטוף עכשיו כלים? מה עניין שמיטה להר סיני?

דווקא מה שעולה מהשרשור הזה זה צורך של בנים בבחורה שהם יכולים לקיים שיח רוחני איתה. ברור שהרצון ששני בני הזוג יהיו באותה רמה בדיוק מבחינת השכלה תורנית הוא יחסית יוצא דופן, אבל אני לא מבינה את הדרישה ההפוכה- לשדך את העילוי של הישיבה עם איזו בעלבוסטה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ ממתכונים בכמויות גדולות. על הם ידברו? בהכי פשוט- מה הקשר בניהם? ולמה שאחד כזה ייחפש אחת אחת כזאת, ולהפך?
אני מסכים עם תוכן התגובה אבל זה לא קשורחסדי הים
כל כך לעילוי בישיבה, אלא ל-מידה שהתורה מעסיקה אותו מחוץ לבית מדרש ולצורת הקשר שהוא מצפה לפתח עם אשתו.

יכול להיות עילוי גדול שלומד ברצינות הרבה שעות בבית המדרש, אבל מחוץ לביה"מ הוא מחפש לנוח ולהפיג את דעתו מהתורה.
יכול להיות תלמיד חכם שדעתו טרודה (באופן חיובי) בתורה גם מחוץ לביהמ"ד, אבל מכל מיני סיבות הוא רוצה שהקשר עם אשתו יהיה יותר רגשי חומרי ופחות רוחני ושכלי.
שמעתי אמירות כאלו במקומות מסוימים...רוקד
ובכל זאת אני לא חושב בכלל שזה יוצא דופן...
אולי אני לא מודע מספיק, אבל אני חושב שהרבה מאוד מהחבר'ה הרציניים בישיבות כן מחפשים את הצד הזה. זה הגיוני ולו בשביל נושאי העניין המשותפים.
זה אחד הדברים ההזויים שקראתי בפורוםאוויל מחריש
לעניות דעתי עדיף ללמוד להיות חכם ועניו מאשר להישאר טיפש שלא מיצה את כוחות חייו…
לא מפתיע"שילת "
אנשים שנמצאים בפורומים כאלה ואחרים בד"כ מתאימים יותר לצד החושב בהכללה וממילא המשקל של החכמה יהיה גדול יותר אצלם מאחרים
בסוף זאת לא חייבת להיות בחירה בין להיות חכם עניו או גאוותן לטיפש או חכם שלא מיצה את חכמתו.
אני זוכרת שהייתי לי תק' שנמשכתי מאוד לספרים ולימוד בעקבות המדרשה
במקביל לזה שהיה צריך כי ביקשו או לא ביקשו לעזור בבית.. החלטתי אז שהתפקיד היותר מהותי של אישה זה קיום מצוות עבודת מידות ועשיית טוב על פני קניית עוד ועוד חכמה שזה יותר שייך לגבר שמלווה בלימוד תורה הרבה הרבה יותר מאישה.
תגיד שאפשר גם וגם ואני אומר לך שברוב הפעמים אחד בא חשבון השני.
בסוף מה שחשוב וקובע זה מה רצון ה' ממני בעולם הזה יותר מכל מיני חשקים שיש לי ולפי זה להתוות לעצמי את הדרך ולתעדף דברים.
אם אין חכמה אין יראהאוויל מחריש
בשביל להגיע למעלות רוחניות חייבים חכמה…
אולי אנחנו מדברים על חכמות שונות.
אם אין יראה אין חכמהתות"ח!

"הן יראת ה' היא חכמה", עיין תחילת מסל"ש. אכן זה עניין של דגשים, ו@"שילת " צודקת שלנשים הדגש של המעשה יותר חזק.

אפשר להגיע למעלות גם בדרך הנשית"שילת "
נשים לומדות מה שתורם להן לחיים עצמם.
במבחן התוצאה החיבור העמוק באמצעות הרגש ולא רק כמובן ..הרבה יותר חזק מחכמה שכלית יבשה. יותר קשה להשאר דוס לאורך תקופה ארוכה עם שכל יבש ובמפגש עם החיים עצמם מאשר להשאר דוסה וזה לא במקרה.
בדור הזה לא מספיק הרגש בשביל בנות, צריךחסדי הים
להעמיק את החוויה בשכל.

גם הרגש מטעה, מתחילים לחשוב שהפרשות חלה המוניות (לפי הרמב"ם והב"י עצם ההפרשה זה דרבנן בימינו, יש ראשונים שאומרים שזה דאורייתא בימינו, אבל אין מקור קדום לעשות ברבים), סגולות, עלייה לקברי צדיקים, סעודת אמנים הם עיקר היהדות, במקום מצוות דאורייתא ממש.
מתחילים לחשוב שכל אמירה של איזה רב לא ידוע ברדיו, זה קודש קודשים, גם אם זה סותר את חז"ל.

גם הגברים רפויי השכל בדורינו, המהלכים כעיוורים באפילה אחרי רבנים מפוקפקים אשמים בזה, אבל הנשים התמימות כביכול תרמו לזה המון.


אני לא מבין למה את לוקחת את מה שאמרתיאוויל מחריש
דווקא לכיוון של שכל יבש.
אני התייחסתי גם להעמקה בדיונים תורניים, הרי הוא לא כתב רק דיונים שכליים… אותם דיונים תורניים דרושים לימוד כמו גם החלקים הרגשיים שהם דורשים.
בזמנינו יש הרבה זמן פנוי. במקום לדבר עם חברהחסדי הים
שעה. אפשר לדבר איתה חצי שעה וללמוד איתה חצי שעה ספר אמונה, מוסר, תנ"ך, הלכות בסיסיות וכדומה.
הנפש והשכל של בנות הרבה יותר עמוקים מפעם, אז צריך לשכלל את העבודת ה'. עושים את זה חלקית על ידי לימוד.
אני רק רוצה לציין שיש כאן שתי משתמשות חדשותאנונימי בלנ"ו

עם ניק מאוד דומה:

@"שילת"

@"שילת "

 

לא יודעת אם זה אותו אדם.

אותה אחת"שילת "
שכחתי סיסמא
אפשר לשנות סיסמא....תות"ח!


אני חושבת שאתה אדם מיוחד, שלא נתפס להגדרה מסוימתלגיטימי?

ולכן קשה לך למצוא מישהי כזאת.

 

אבל יש, ומספיקה לך אחת כזאת..

אני אדם מיוחד, כמו שכל אדם מיוחד.😂חסדי הים
השאלה היא על איזו רמה של שיחות תורניות ושכליותנוגע, לא נוגע
מדובר..

רוב הסיכויים שבחורה ממוצעת לא תהנה מהבנת שיטתיות מסויימת במחלוקות בין רבי יהודה לרבי שמעון, מקושיא של תוס' שמצליחים ליישב, מפלפול ליטאי מבריק אבל בעל בסיס רעוע, מהפנמה של רעיונות תורת היחסות, מעקרון מוסרי או רוחני שאפשר ללמוד מהנקודה הסינגולרית שהייתה המקור של היקום או מרעיונות פילוסופיים ששינו את העולם.

החיבור שלהן לחיים הוא שונה, גם אצל בחורות מאוד חכמות ותורניות ועם המון ידע.
החיבור הזה יכול להיראות מצומצם ופחות חובק עולם, אבל זה לא נכון. יש לו אורך ורוחב ועומק, רק שזה במישור אחר, חוויתי מאוד, וצריך ללמוד להתחבר אליו חזק יותר ולרצות אותו.
וזה לא בדיעבד, אלא בדיוק מה שאנחנו צריכים בשביל ההשלמה שלנו וגם בשביל לחיות חיים מאושרים (דוג' קטנה- חסרון ביכולת להבחין בין גוונים שונים של סגול, זה חסרון בחוויה של החיים ובשימת לב לפרטים, וכתוצאה מכך גם חסרון בחיבור עם ה').
וגם להיפך כמובן, רעיונות שכליים מופשטים וגבוהים הם כלים לרגש ולחוויה חדשים ולהתעלות.

אולי אתה כבר יודע את כל זה, אבל יתכן שיש קצת חוסר בלרצות את ההשלמה הזו בפועל.
אני לא מדבר על להנחות עליה דברים כמו שצחקתיחסדי הים
בתחילת השרשור ולפעמים נפלטים לי.

אני בעיקר מדבר יותר על דברים אסוציאטיביים מתוך החיים.
כמו שאנחנו הולכים לקנות דירה, אז לצחוק איתה ש'טרקלין' (הבית הכי גדול בזמן המשנה במקרה שהתנו המוכר והקונה סתם) זה עשר אמות על עשר אמות בגובה עשר אמות, שזה בממוצע פחות קטן מדירות בימינו בעיקר באורך ורוחב.

או לדון איתה בכל מיני שאלות אומניות והשקפתיות ונפשיות מתוך התורה.
לי זה נשמע סבבה לגמרי ודווקא מוסיף. באמת תורת חייםנוגע, לא נוגע
נתקלת בהרבה בנות תורניות שדברים כאלה שיעממו אותן?
מהניסיון שלי מיעוט הבנות התוכניות נהנות מזה.חסדי הים
מבאס. אלו בנות שלומדות קצת תורה?נוגע, לא נוגע
ואתה יכול להביא דוגמאות למה שכתבת בסוף ההודעה הקודמת שלך?
כמו משמעות אירועי וימי השנה היהודית, דיבורחסדי הים
על כל סוגי האישיים המשמעותיים בהיסטוריה היהודית, דיון על שאלות באמונה והשקפה, חיבור ערכי והלכות התורה לחיים עצמם, הסתכלות פנימית על התורה והחיים וכדומה.
מבין למה זה מבאס אותך..נוגע, לא נוגע
אבל יש בנות כאלה ואתה תגיע לאחת כזו בעז"ה בקרוב
אתה שוב מערבב שני דברים.ענבלאחרונה

בס"ד

 

אני מכירה המון בנות שישמחו לנהל דיונים על אמונה והשקפה מתוך התורה עם בן הזוג שלהן. הן גם ישמחו לשמוע חידושים ואפילו ללמוד יחד.

לעומת זאת, אני לא מכירה הרבה בנות שיכירו את הרפרנס של "טרקלין". 

אתה לא יכול לצפות מבנות להכיר רפרנסים כשאין לנו קמצוץ השכלה תורנית כמו שלכם (ואני אומרת את זה כמישהי שכן הייתה קצת במדרשה). גם מבנים שלא למדו בישיבות אני לא מצפה לזה פשוט כי אין לנו את הידע. אם בן הזוג שלי היה אומר לי דבר כזה, הייתי מבקשת ממנו להסביר ואחרי ההסבר כנראה הייתי צוחקת, אבל זה היה חייב לבוא עם הסבר.

חווה את זה מהכיוון ההפוך (בעיקר מאחים)לומדת כעת

א. יש בנות שיעניין אותן שיחות תורניות. אבל, ההבדל יהיה שרובן יחפשו הרבה יותר מהר את המסקנה להמשיך הלאה ומהר מאוד הן יעברו לנושא הבאזה לא רע, זה פשוט ככה.

ב. באמת כנראה שלא שתמצא מישהי שירתק אותה באותה מידה סוגיה בגמרא ומה מחייב את רב ללומר את שאמר. במחשבת ישראל וחסידות בנות יותר מוצאות עניין, שזה אגב גם פותח הרבה נושאי שיחה תורניים...

ג. כשמגיעים לבחורה ומנסים לצרף אותה ללימוד רמב"ם או משתפים אותה באיזו סוגיה אוחזים, זה לרוב יעניין אותה רק אם זה רלוונטי לה (או לפחות מתקשר לנושא רלוונטי מאוד.) יוצא לי לא מעט שמנסים להכניס אותי ללימוד או שמסבירים לי איזה דבר תורה שמתקשר למה שאני עושה. להגיד שזה מעניין אותי? לא בהכרח. לפעמים כן. לפעמים זה מעיק. אני מניחה שזה נכון אגב גם על בנים, ולכן אני מאוד מסכימה וחושבת שההודעה הזו נכונה וחשובה אני לא לגמרי מסכימה. - לקראת נישואין וזוגיות

אגב, מהצד השני, גם בנות יכולות להתאכזב שאין בחורים שיודעים להקשיב לסיפורים כמו כמה קשה היה להסתובב שלוש שעות בלי למצוא שום שמלה לאירוע עוד יומיים או איזה נורא שהציפורן נשברה. זה דוגמאות פשוטות שכנראה עם הזמן כל צד לומד להתעניין במה שמעניין את השני... מצחיק. על גבר שידע איך להגיב לסיפורים כאלו שלפעמים מעסיקים מאוד, אני אפילו לא מתחילה לחלום...

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך