נשים ממאדים וגברים מנגהadvfb
נשמעת לי תפיסה יותר אופטימיתadvfb

אין עומק חח

אתה לא יכול לשנות סדרי עולםהפי
דיבורים כמו חולadvfb

ואין מה לאכול

חחהפי
למה אנחנו מנוגה? כולנו עשירים וסוטים?חסדי הים

למה הן ממאדים בגלל ההלכות בתחילת תזריע וסוף מצורע?

ככה יוצא מבבלי שבת קנו ע"א? 

 

כתבת את הכותרת של הספר הפוך?

 

גם מי שכתב את הספר כתב בכוונה על פי תפיסות אסטרולוגיות מקובלות

אבל זה בכוונה ככה. זה לפי תפיסות אסטרולוגיותחסדי הים

מקובלות של תכונות שכל אחד מתאים לפלאנט שלו.

 

לא אומר אם זה נכון או לא, אבל יש בזה הגיון לפי מה שמקובל באסטרולוגיה.

מדהים, לא ידעתיadvfb

זה פשוט יצא לי כך

בקיצור מchatgbt. נוגה:חסדי הים

In astrology, Venus is one of the primary planets that astrologers consider. It represents love, relationships, beauty, harmony, and creativity. Venus is associated with the qualities of sensuality, pleasure, and attraction. It rules both Taurus and Libra, which are zodiac signs known for their appreciation of beauty and their desire for harmony in relationships.

 

מאדים:

In astrology, Mars is another significant planet that holds great importance. It is often referred to as the "planet of action" and is associated with energy, passion, courage, assertiveness, and ambition. Mars represents our drive, desires, and how we assert ourselves in various areas of life.

 

זה ממש בקיצור וזה עושה עוולה להסביר, כי צריך לפרט יותר.

לא לא..מבקש אמונה

אנחנו הגברים אוהבים את קליפת נוגה - אוכל ובילויים ושטויות

נשים ממאדים כי זה הכוכב של שפיכות דמים וכשהן עצבניות זה אוי ואבוי 😅

אשה יכולה להתעצבן אבל היא בד"כ לא אלימה. גברחסדי הים

שמתעצבן יכול להחריב חצי עולם.

מנסיון אישי?advfb
מכיר את נבוכדנצר?חסדי הים
הוא בעצם אב טיפוס לגבריות בעיניך?advfb
אב טיפוס לאן זה יכול להגיע. הוא היה הגיבור שלחסדי הים

"גברת ממלכות" כהגדרת ישעיהו. מפקד על.

זה לא אומר שהוא מסמל גבריותאני77

אגב, בבחינות מסויימות הוא ס"א של דוד, ובדוד יש בחינות של נקבה דווקא.

 

לא שאני בא להביע עמדה בנושא. בנושאים כאלה אני בדרך כלל בעד לתקוף כל רעיון חדש.

שמעתי יותר מדי ספקולציות מבוססות על מקורות תורניים, ובייחוד מדרשיים או קבליים.

ואני חושב שזו תופעה שצריכה להיפסק. 

הוא היה "מלכא מלך מלכיא" "רישא דדהבא"חסדי הים

ארי נוהם-הוא סימל את הכח הנפשי (מהר"ל) והוא השתמש בו לרעה.

הוא היה גבר שחצן-"נבוכדנצר שעשה אותו שחץ" (תנחומא וארא) לא החשיב אף אחד-"וכל דיירי ארעא כלא חשיבין".

היה לו את הנטייה הקיצונית לקרוא לעצמו אלוה (מכילתא דרשב"י) 

הוא הגיע לשיא הגבריות המזוהמת, כמו אנדרו טייט, והוא טרף נפשו באפו-"באדין נבוכדנצר התמלי חמא"- וניסה לכלות את העולם.

הטיל אימה בעולם כגבר המטיל אימה בביתו-"והנה אימה זו בבל על שם נבוכדנצר התמלי חמה" (ויקרא רבה)

כשראה מלאך ''גבר'יאל אז הזדעזע: "ר' אליעזר הגדול אומר בשעה שראה נבוכדנצר את גבריאל נזדעזעו כל איבריו" (פסיקתא רבתי)

ניסה להיות גבר אבל יצא כלב-"ונבוכדנצר שמך הוא 'גברא' וחד נבו עלינו כחדא נבוכדנצר נבח ככלבא, נפיח כקולתה, נצר כצרצרה, מיד נבח ככלבא ואתעבד ככדא ונצר כצרצרה" (שיר השירים רבה)

ה' הפך אותו לבהמה.

 

 

לא מבין איך כל זה קשור לגבריותאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ד' בסיון תשפ"ג 11:17

והזהרתי מראש שאני בעד לתקוף כל רעיון מהסוג הזה, אז הנה:

ולפני שאני מתחיל - אני לא יודע איך בדיוק אתה רואה את הדברים, אבל גדולה, חוזק, עוצמה או יהירות לא מעידים על גבריות.

אגב, גבורה (שהיא גם תכונה המיוחסת לאריה) היא בכלל תכונה ששייכת לשמאל, והשמאל מקושר לנקבה.

ומצחיק קצת להביא את המהר"ל שמסביר שאריה זה כח הנפש,  כי המהר"ל באופן עקבי מסביר שהשכל מקביל לזכר, והנפש לנקבה.

אז אם ארי נוהם מסמל את הכח הנפשי לפי המהר"ל - אז הוא דווקא מסמל את כח הנקבה.

מלבד זאת, מלכות לא מסמלת גבריות. מידת המלכות היא דוקא מקושרת לנקבה. אז "מלך מלכיא" זה לא ראיה לשון דבר.

גאווה, יהירות, תאווה, כעס - לא רואה למה לקשר את התכונות האלה דווקא לגבריות.

לגבי "שמך הוא גברא" - הכוונה היא לבן אנוש, זה ביחס לכלב, לא ביחס לנקבה.

 

אם יש ראיה אחת שמצביעה לכיוון השני זה "רישא דדהבא" (גם בגלל הראש, וגם בגלל הזהב), אם כי לפי הראיות האחרות אני חושד שהבאת את הראיה הזו פשוט כי בעיניך עצם העובדה שהוא בראש הפירמידה זה עצמו הגבריות, מה שבכלל לא קשור. פשוט יש תכונות מסויימות של ראש ושל זהב שמקושרות לתכונות זכריות.  (וגם היחס בין הראש לבין החלקים האחרים הוא לא בהכרח כזה פשוט, אם דיברנו על המהר"ל, אז הסדר במקביל לחלקי הפסל של נבוכדנצר הוא - נפש, גוף, רוח, נשמה. כלומר שהמקבילה לנשמה היא בכלל ברגלים.) 

אבל כמו שאתה מבין, אם יש לי ראיה אחת לכיוון הזה, וראיות אחרות לכיוון השני, אז בעיני כל ניסיון להגיד "נבוכדנצר הוא בחינת..." לא יעבוד. לפחות עד שתביא ראיות חזקות יותר. וחזקות בהרבה.

אם גבורה מסמל נקביות אז למה כמעט כלחסדי הים

הגיבורים בתנ"ך היו גברים, ובכמה מקומות שתואר 'גבר' לאיש קשור לגבורה?

איפה המהר"ל כותב שנפש מקביל לאשה?

אם מלכות לא קשור לגבר למה המלכים בתנ"ך כמעט כולם היו גברים, ולפי ההלכה אסור למנות בכלל מלכה?

השאלות שלך רק מוכיחות כמה הנושא הזה מבלבל...אני77

בדיוק מה שניסיתי לומר.

 

לגבי השאלה איפה המהר"ל אומר שנפש מקביל לאשה לצערי הרב אני לא מצליח להיזכר. אם כי זה זכור לי בבירור.

(בכל מקרה, מדובר על נפש ביחס לרוח. ככה שזה מסתדר, לא מדובר בחידוש עצום.)

 

זה שהמלך הוא זכר, לא אומר שמידת המלכות היא מידה זכרית. אתה יודע שאני לא ממציא את זה, נכון?

למשל - מלכות בית דוד נמשלה ללבנה.

 

 

 

המהר"ל מחלק בין נפש לשכל אבל לפיחסדי הים

מה שזכור לי לא מייחד את הנפש לנקבה.

כשהוא מדבר על החילוק ביניהם הוא מדבר על חומר וצורה.

זה נושא אחר לחלוטין איך זה מסתדר עם הספירות (ואם תרצה אסביר).

 

על כל פנים בתנ"ך עצמו גבורה ומלכות מזוהים בד"כ עם הגבר.

אומר את האמת,אני77

אני פשוט לא מצליח להבין את הצורה שבה אתה משתמש במקורות. זה נכון אגב בעוד דיונים.

זה נראה לי כאילו המהלכים שלך כמעט לא משתמשים בשיטות אנליטיות. הם מאד מאד אסוציאטיביים.

(מה שנכון אגב גם לגבי תגובות שלא ממש קשורות לדיונים. כל מיני מקומות שאתה שולף בהם מקורות שלא באמת קשורים לדיון, ועונה לאנשים על שאלות שהם לא העלו בדעתם לשאול.)

 

אתה גם מרגיש שאתה נוטה יותר ללימוד מהסוג הזה? או שזו רק חוויה שלי?

 

בתגובות האחרונות רק באתי לשלול אתחסדי הים

את ההבנה שלך לגבי זכריות ונקביות במושגים תנ"כיים שאיתם השתמשתי מלכתחילה.

לא כתבתי ברמה קבלית כתבתי על פי פסוקים ומדרשים.

זה נכון מבחינה אנלטית שהמושגים התנ"כיים האלו גבריים.

ונדמה לי שבמהר"ל ''נפש' לא מופיע בייחוד לגבי התיאור של נקבה . (השימוש זה בצורה וחומר או שמשתמש בנפש לגבי שניהם ואז לאשה נפש המוטבעת בחומר. יכול להיות שאני טועה, אבל אני כותב ממה שאני יודע.)

 

לגבי התגובה הראשונה שלי, זה צירוף של כמה מקורות וראייה כללית על נבוכדנצר.

 

אני עדין לא מצליח להביןאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ד' בסיון תשפ"ג 21:42

אני מבין שהטענה היא שנבוכדנצאר מייצג תכונות של גבריות, אבל לא מבין את הסימוכין לזה.

אז נבוכדנצאר הוא מלך, ולפי ההלכה רק גבר יכול למלוך. ולכן מה? לכן זה הופך את נבוכדנצאר לדמות "גברית" יותר?

נבוכדנצאר מתואר כגיבור, זה הופך אותו ל"גברי" יותר? בגלל מה? בגלל ש"גבר" ו"גיבור" זה עם אותו השורש?

בבל מתוארת כקשורה לנפש (בזמן שיוון למשל קשורה לשכל), ולכן המלך שלה הוא גברי יותר? איפה ההוכחה כאן? (ומה תגיד לפי זה על אנטיוכוס? השכל לפי דעתך, הוא יותר גברי? הוא פחות?)

אני גם לא מבין למה "מלך" זה מושג גברי בתנ"ך. העובדה שרוב המלכים היו גברים לא מוכיחה דבר.

הראיות האלה פשוט חלשות. אני לא מצליח לראות כאן הוכחות, אלא רצף של עובדות ואנקדוטות שיוצרות קישורים אסוציאטיביים בין נבוכדנצאר לבין גבריות.

 

 

לגב המהר"ל שהזכרתי - זה בסדר גמור, אני לא אבקש, ואף לא מצפה, להתייחסות למקור שאני לא מצליח להיזכר היכן הוא. זכרון יכול לתעתע, ולמרות שדי ברור לי שזה היה מהר"ל, אני לא יכול לסמוך על הזיכרון לבד, ובטח שאין לי תביעה עליך שתגיב לזה...

 

 

(אני חייבת לומר שבאופן כללי זה מוזר.ענבל

בס"ד

 

זאת אומרת, אפשר ורצוי ללמוד מהמקורות, אבל להשליך מהם בצורה כל כך ישירה על אנשים ועל המציאות נראה לי שגוי. המקורות מציגים לנו אידאות, לא בהכרח דברים שיש להם אחיזה במציאות הארצית והיומיומית. לפחות ככה אני רואה את זה, אבל זאת רק הערת צד, אתם מוזמנים להמשיך להתדיין על דברים שאין לי מושג בהם 😅)

אם אני מבין נכון את הדיוןאני77

(כלומר לפחות הדיון שאני מנהל, לא יכול לדבר בשם אחרים), אז הוא על השאלה האם נבוכדנצאר מייצג את האידאה של הגבריות.

אם אני מבין נכון את הטענה של 'חסדי הים', אז הוא אומר שנבוכדנצאר הוא לא סתם אדם שאי אפשר ללמוד ממנו על מכלול הגברים, אלא הוא אב טיפוס מייצג (של גבריות בקליפה, גבריות בקדושה כמובן תבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות), ולכן הוא דוגמא טובה ללמד על האופי והתכונות הגבריות.

'חסדי הים' טוען שהעובדה שהוא מלך, גיבור, ועוד כמה דברים, מעידה על כך שהוא מייצג את האידאה של הגבריות. מה שמבסס לדעתו את המשפט "גבר שמתעצבן יכול להחריב חצי עולם". (זה לא מבסס את תחילת המשפט המדובר, או את החילוק בין גבר לאשה, אבל זה עושה לו לפחות חלק מהעבודה).

 

אני לעומת זאת טוען שקשה עד מאד להוכיח שמישהו הוא המייצג של אידאה כלשהי, ושנסיונות לעשות דברים כאלה הם ספקולציות מפוקפקות (על אף שדרשנים ממלאים בזה ספרים ושיחות מוסר).

בפרט, הגבתי לטענות שלו על נבוכדנצאר.

 

כמובן, אם הבנתי לא נכון את הדיון - הוא מוזמן לתקן אותי...

לא קראתי את כל הדיון, רק רוצה להעירנוגע, לא נוגע

שיש הבדל בין גבורה מצד הצמצום, לבין גבורה של עולם התוהו ושל מידת הדין שקדמה לבריאת העולם.

הצד השווה שבהם זה כנראה כח גדול, השאלה היא רק איך הוא מתבטא, דרך עוצמה או דרך איפוק.

טללי חיים עמוד רג בהערה:

דווקא לא נראה לי שהוא עשה מה שעשה כי עיצבנו אותומבקש אמונה
פסוק מפורש בישעיהו: "מכה עמים 'בעברה מכת בלתי סרהחסדי הים

רודה 'באף' גויים".

מצודות: "רודה באף גוים וגו'" - "ר"ל על כי הוא משל על העובדי כוכבים באף ובחימה".

זה לא מוכיח שעיצבנו אותומבקש אמונה

זה רק אומר שהוא התנהג כלפי העמים באכזריות כמו כמו אדם שמלא זעם.

 

אגב, אדם שמרביץ לסתם חף מפשע בדרך כלל מדליק את עצמו על השני... זה לא אומר שמישהו באמת הכעיס אותו

הפשטות שאין הבדל בין המחשבות שלו לדרך פעולתו.חסדי הים

במיוחד שהכתוב מעיד עליו שהתעצבן: "באדין נבוכדנצר התמלי חמא".

וכן הפסוק  בחבקוק:

"הוי משקה רעהו מספח 'חמתך' ואף שכר למען הביט על מעוריהם".

רש"י: "משקה רעהו" - "יין ובאותה השקאה הוא מספח ואוסף את חמתו עליו ואף משכרהו בחמתו וכל זה הוא עושה למען הביט על מעוריהם על גלויים ולראות את ערותם זה נ"נ שהיה משקה את המלכים יין ומשכרם ושוכב עמם". זה מדבר הוא משקה מלכם יין בחמתו.

בסדר נו, אבל זה כעס כזה של אנשים רעיםמבקש אמונה

כמו עבריין שרק תגיד לו שלום הוא עלול להידלק עליך.  זה כעס, אבל לא שמישהו באמת עיצבן אותו

אתה רוצה לקרוא לזה כעס? לדעתי זה רוע שמחפש תירוץ לצאת החוצה והכעס הוא רק תירוץ

אני חושב שמכיוון שאדם נברא עם מוסריות, אז אדם רע מחפש לכעוס כדי להוציא את הרוע עם פחות יסורי מצפון.

 

אז אתה צודק שהפשט של הפסוק שהוא התנהג בכעס, אבל תכלס זה לא בגלל שהוא כעס

אווו, הכוונתי לעצם הכעס נומבקש אמונה

איך אומרים: 

"מאחרי כל אשה עצבנית עומד גבר, סתם עומד לא יודע מה הוא עשה הפעם"

אבל לא שפיכות דמים. אולי הבנת ככה בדף יומיחסדי הים

אבל לפי רש"י ותוספות או שהיא גורמת לעצמה למות או שהיא הסיבה למריבה שיש בה שפיכות דמים, לא שהיא עצמה מבצעת שפיכות דמים על אחרים.

 

אם יש לך הסבר אחר בגמרא, אשמח לשמוע.

וואי לקחת אותי ברצינות הא? חחחמבקש אמונה
נוגע, לא נוגע

אולי תצייר לנו את זה?

מה? מאיפה הנתון המוזר הזה?ענבל

בס"ד

 

הידעת שיש יותר אלימות נפשית ומילולית כלפי גברים מאשר כלפי נשים?

הסוג היחיד של האלימות בו גברים "מנצחים" זאת אלימות פיזית וגם היא באה הרבה פעמים כתגובה לאלימות נפשית ומילולית שהופנתה כלפיהם (אני לא מצדיקה אף אחד מהצדדים, אבל כן רוצה להכניס את זה למסגרת נכונה).

אגב, גם אלימות דתית מגיעה הרבה מכיוון האישה. לצערי זאת אלימות שעוד לא נחקרה מספיק, אבל היא קיימת ונפוצה יותר משאנחנו חושבים.

הכוח של אישה להרוס גבר בימינו הוא כוח עצום ויש לצערי יותר מדי נשים שמשתמשות בו. 

 

חוץ מזה, גם אם לא מגיעים לסף של ממש אלימות - ברור שנשים יכולות גם להתעצבן מאוד, זה עניין של אופי, לא של מגדר.

גם באלימות פיסית לצערנולאצעיר

במיוחד כלפי הילדים. 

ההבדל העיקרי הוא בתוצאה - לגבר יש יותר כח פיזי וממילא יכולת גדולה יותר להזיק. 

יש אלימות פיזית מצד נשים, אבל לא כמו גברים.ענבל

בס"ד

 

יש טענות שכל אחד פשוט משתמש בנשק הכי חזק שלו...

 

בכל מקרה, זה גם נכון - על אלימות פיזית מצד גברים שומעים יותר בגלל התוצאות (וגם כי לא מקובל שאישה יכולה להיות אלימה).

אחפש את הנתוניםלאצעיר

עד כמה שזכור לי גם באלימות פיזית האחוזים זהים עם "יתרון" קל לצד הנשי. 

כלפי גברים?אני77

קשה לי להאמין. בדרך כלל גברים חזקים יותר, ככה שפשוט זה נשמע מוזר. 

נשמע לי יותר הגיוני מה שענבל אמרה - כל אחד משתמש במה שחזק אצלו...

כן וגם לילדיםלאצעיר

פשוט הן גורמות פחות נזק. 

כלפי ילדים אולי אתה צודק,ענבל

בס"ד

 

כלפי גברים, נכון לסמינריונית שכתבתי בנושא לפני כשלוש שנים ובהנחה שזכרוני אינו מטעני (אני יכולה לפתוח את העבודה, אבל לא עכשיו) - אתה טועה. אשמח לראות את הנתונים, זה מעניין אותי

אין מצבאנו.נימית

בחיים לא ראיתי אישה שמרביצה פיזית לבעלה,

יודעת שיש מקרים כאלו אבל בדכ מדובר בנשים שרואים שהן מכות, שזה מיעוט שבמיעוט.

זה שלא ראית לא אומר שזה לא קיים.ענבל

בס"ד

 

יש תת דיווח מטורף בנושא הזה וגם חוסר אמון בסיסי מצד המערכות. גבר שיבוא למשטרה ויגיד שאשתו מכה אותו יזכה ליחס מזלזל ומבזה בד"כ ובמקרה הגרוע היא גם תגיש תלונה ואז הוא יהפוך להיות התוקפן.

 

אבל תודה שהוכחת את הנקודה שלי בנוגע לזה שאנחנו לא מסוגלים לחשוב שנשים יכולות להיות אלימות.

נדייקלאצעיר

כמות האלימות באחוזים לאוכלוסיה היא אפסית. כמובן שצריך לטפל איפה שיש אבל הרוב נורמליים. 

כפי שהוזכר כאן ישנה התניה חברתית מתודלקת ע"י ארגונים שונים ומשונים שמעוותים לנו את המחשבה למטרות שלהם. 

לא לגמרי הבנתי איפה הדיוק לדבריי,ענבל

בס"ד

 

אבל גם מה שכתבת נכון מבחינתי

להדגיש שהעולם בכללותו טובלאצעיר

ומתוך כך את הנקודה שהעלית על ההטיה המחשבתית והמעשית מול גברים בנושא. 

התכוונתי אלימות פיזיתחסדי הים
זאת אלימות מאוד ספציפית,ענבל

בס"ד

 

והיא לא הכי נפוצה למיטב זכרוני. אפר להחריב חצי עולם גם בדרכים אחרות...

בסוף כמעט כל המלחמות עשו גברים.חסדי הים
זאת לא הוכחה, גברים היו בשלטון ברוב שנות האנושות.ענבל

בס"ד

 

ובכל מקרה, נשים יודעות לריב גם אם זה באמצעים אחרים.

נשמע לי כלאיםאני77

זה פורום דתי אחי...

רק אני לא קראתי את הספר הזהאנו.נימית

ולא יודעת על מה מדובר?

זה ספר מפורסם מאוד על זוגיותחושבת בקופסא

סיפור המסגרת שלו הוא שבכוכב מאדים חיו נשים ובכוכב נוגה חיו רק גברים, וכששניהם הגיעו לכדור הארץ הם שכחו את ההבדלים בניהם וזה יצר אצלם הרבה תסכול, אז הספר מסביר מה ההבדלים בהתנהגות בין גברים לנשים ברוב המקרים.

אחת הדוגמאות היא שבדרך כל בזמן ריב נשים רוצות לדבר ולנסות לפתור את הבעיה, וגברים בדרך כלל רוצים להסתגר עד שיחלפו העצבים. ואז האישה נעלבת יותר שהוא לא רוצה לפתור את הבעיה כבר, והגבר מתעצבן יותר שהיא לא עוזבת אותו בשקט כדי לפתור את הבעיה ומבחינתו היא סתם ממשיכה לריב.

 

אין מה לקחת את זה בתור תורה מסיני אבל זה כן אמור להיות סיכום נחמד להבדלים העיקריים ולעזור לזוגיות. (כמובן למי שכבר יש זוגיות...)

את יודעת שצריך להגיד הפוך .. כן?הפי

שלא תבואי לצומת ספרים ותגידי נשים ממאדים

@advfb n תראה למה אתה גורם

חחחח זה מראה עד כמה מחפשים על מה לדוןadvfb

שבאמת כתבתי את השרשור הזה מראש כשרשור חסר תוכן.

אולי ככה זה עובד, אם אני אכתוב דברים חסרי תוכן, לאנשים יהיה יותר קל לפתח את זה

לאהפי

אל תשתנה עד שיש פה מישהו נורמלי

גם אני לא קראתי את הספר הזהחופשיה לנפשי

אבל אני כן יודעת על מה מדובר 

אז זהו שאין ספר כזההפי
איי נואוחופשיה לנפשי

אני מניחה שהיא מתכוונת לקיים

חח לקיים לא קוראים ככההפי
א נ י י ו ד ע תחופשיה לנפשי
בואי תכתבי שובהפיאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך