פרשת ש-מ-י-נ-י השבת. נכון שלא התבלבלתי? אח..
אז ככה, קודם כל מי שזוכר, שבוע שעבר הבאתי ד"ת לשבת הזו שתבוא, קיצור -
טעיתי-טועים-טעות-טעיתי-טועים-טעות-טועיתי-טועים-טעות-טעיתי...  (שם, שם)
 
לא! אל תפתחו אותו עכשיו! כלומר: לא לפני שאתם עוברים על השניים ה - 'טריים' ממש...
 
 ו - נתחיל בקצרה:                                                   
 
 
'וַיּאמֶר משֶׁה אֶל אַהֲרן, קְרַב אֶל הַמִּזְבֵּחַ וַעֲשֵׂה'
רש"י >>
שהיה אהרן בוש וירא לגשת אמר לו משה למה אתה בוש לכך נבחרת.
 
אפשר להבין את זה שאמר משה לאהרן - אהרון, אל תתביש, זו העבודה שלך...
אבל אפשר גם להבין אחרת - אומר הבעל שם טוב - שמשה אמר לאהרן >
למה אתה מתבייש? יודע למה אתה נבחרת? ב-ג-ל-ל שיש בך את מידת הביישנות הזו = לכך - בגלל זה נבחרת.
ממילא עכשיו - אע"פ הביישנות שיש בך, תתקרב...
 
אהה, שנזכה...

  *                                    *                                                *                                            *


'וַיִּדּם אַהֲרן'
  <<< >>>  'וַאֲחֵיכֶם, כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה'
 
כמו שכולנו יודעים, בפרשה שלנו - שמיני - מסופר על מות שני בני אהרון נדב ואביהוא.
אהרון שמע את הבשורה הזו ו - שתק! ועל שתיקתו הזו חז"ל משבחים אותו.
לעומת זאת כמה פסוקים מאוחר יותר אנחנו רואים שעמ"י 'מחוייב' ל-א לשתוק על הבשורה ולבכות!
 
וואו, אז רגע! תחליטו - זה טוב לבכות? אז למה משבחים את אהרון על זה ששתק?
ואם זה לא טוב לבכות? אז למה אומרים לעמ"י לבכות על המוות הזה?
 
ו -- מכאן אנחנו לומדים יסוד גדול בחיים.
יסורים של אדם הבאים על עצמו - הוא מחוייב לקבלת אותם באהבה.
לשתוק! לכן - חז"ל משבחים את אהרון שאכן עמד בנסיון הזה והצליח בו, שהרי שתק!
לעומת זאת, שיסורים באים על השני, על החבר, על החברה, על האחר - שם אסור לו לשתוק! שם אסור לנו
להתייחס ליסורים ו - 'לקבלם מאהבה' ולא לעשות כלום! שם - ביסורי האחר, אנחנו מחוייבים לבכות ולהצטער עם החבר.
מאיפה לנו? מזה שה' אומר לעם ישראל - אתם, תבכו על המקרה הזה - אל תשתקו = תשתתפו בצער של האחר...
 
(ר' יוסף שאול נתנזון)
 
 
      
 
עכשיו מי שרוצה, יש למעלה ת'קישור לעוד ד"ת ממש חמוד. (אישית, באמת מאוד אהבתי...)
ולעסוקים שבנינו - הנה זה פה:
 
 
 
פססט, מי שיכול שיקפיץ בבקשה...
 
 
 
יאלה חברים וחברות, אחים ואחיות שבעז"ה נזכה למידת הענוה בעומק הלב, לראות את הטוב בשני, ולשמוח תמיד.
בשורות טובות. שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
א-מ-ן-!
 
 
 
 
 
ממש יפה!!ה!2ה 2!2ה
מקפיץ! ;)אח..
וואי, שכוייח ע-נ-ק!! יעל =)
בע"ה

כל פעם אני מתלהבת מחדש ממה שאתה כותב
באמת תודה רבה!
מיוחד!לירזושש
מקסים!שיראל.
(זה ^^^ פרשת לך-לך...תראה איזה פער בין הד"תים של עכשיו לד"תים של פעם..)
 
אם אפשר עם פחות צבעים אני אשמח..
 
 
 
אח..
אשתדל עם פחות צבעים..
 
 
 
תודה לכולם על החיזקים ועל ההקפצות...
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
קפיץsmile1
קפיצ--- דווקא אהבתי צבעוני..הדריכני
מצידי תעשה מילה ככה מילה ככה זה עושה מצב רוח טוב בלב
 
[וואו לא מציעה לך.. אעע ]
אבל אני מניחה שאין לך כוח... =)
 
אח..
נראה, בעז"ה המצב יגיע לעמק ה - [בערך] שווה.
שבוע הבא בעז"ה...
 
 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
רביד.
נכון  תעשה מצידי אות אות... פשוט אינלי כוח לעשות אני ככה, אולי לך??
יפה מאוד. שכוייך עצום על הד"ת בכלל שישי...חיים מנחם
תורה רבה.דוסית גאה!
טוב זה לא פורום של ד"ת(אם בא לך תפתח)...אני שמח סתם!
זה לא אומר שאי אפשר לשים דיברי תורהגעש
ואני ממש בעד שיהיה ד"ת כל שבוע מה קרה קצת קודש גם בפורום הזה
וזה כולה פעם בשבוע
תודה על ההארה - צודק/ת.אח..
לכן אני לא מעלה ת'קושיות בגמרא או סתם בנושאי אמונה.
מה שכן, הד"ת האלה בד"כ עם מוסר/הסתכלות/מבט/לקח וכדו' - לחיים.
ל - 'נוער וגיל ההתבגרות'. זה לא שזה לא 'לא קשור', אלא זה מתחבר ביחד.
 
זה ד"ת לנוער שמביא הסתכלות לחיות יותר טוב בחיים.
שמחה, עצבות, קשיים, מכשולים, אהבה, שנאה, קנאה וכדו', יש בפורום, ויש שם.
 
 
לעניות דעתי זה קשור. תקן אותי אם אני טועה.
בכל מקרה, אחי/אחותי, תודה רבה על ההארה.
שבוע טוב שיהיה לכל עם ישראל!
 
יפה,, גם אם כבר עברנו פרשה..צופיה[=אחרונה
(אני לא מספיקה לפני שבת )
ואח ,תודה רבה .
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך