הגולםסבכי החשתי
עבר עריכה על ידי סבכי החשתי בתאריך ח' בתמוז תשפ"ג 15:04

אור בוקר חיוור השתרבב מבעד לחלון הפונה לצד מזרח, נמתח על גבי כלי המטבח, מבהיק על פני מי השתיה בדלי הפח, ונשען על דלת המזווה. מעבר לחלון הפונה לצד מזרח, נראו ענני חלב סמיכים שכיסו את השמש ממעל והותירו ממנה כתם בוהק קרוב לקו האופק, בעוד על הארץ מתחת התפרס מצע דשא ירוק וטרי של בוא האביב. האורח, איש שידע קרבות רבים בחייו, ראה את הנוף כדף ריק שמוכן שיקשקשו עליו, מוכן שדם חם ישפריץ ויכתים את הקרקע, וצבעי מדי חיילים מתים משני המחנות יגברו על הירוק תחתם. הוא למד להנות מארוחת הבוקר גם כשנזכר בריח הצחנה המבחיל של אבק שרפה וריקבון, עת שאוזניו משחזרות את זמזומם של מיליון זבובים שלא טועים. הוא שיפד חתיכת ירק במזלג העץ, ובעוצמת התנגשות הכלי בצלחת פסק לעצמו שלא להרהר בזה עוד. הוא הרים את ראשו אל עבר היצור המוזר שדאג לארוחתו, אצבעותיו העבות אחזו את מקל המטאטא הדק במן חינניות השמורה לאדם המיומן במלאכתו, משדרת רישול אך גם החלטיות. מראה פניו הפחוסות שיקף נינוחות וסיפוק עת פינה אבק מן הרצפה, מראה שמשום מה גרר את האורח להזדעף.

"אני לא מבין," מלמל בתסכול, ודחף לפיו פיסת לחם ומעט גבינה מוצקה, "אני באמת לא מבין..."

הגולם הסיט מבטו מן הרצפה אל האורח, וחדווה היתה נסוכה על פניו, "קרה משהו אח אדוני?"

"אני לא מבין מה כלי מלחמה כמוך עושה במקום כזה, תראה אותך למען ה', אתה יכול לחסל גדוד חיילים שלם ללא מאמץ!"

"אני?" תהה הגולם והצביע על עצמו, "מה לי ולזה?"

"מה זאת אומרת מה לך ולזה?! אתה לא שומע מה שאני אומר לך?!"

"למען האמת אני שומע היטב, האדון שלי פיסל לי לאחרונה אפרכסות אוזניים בנוסף לחורים שחורר לי בשני צדי הראש. למעשה, הוא עשה את זה לא הרבה זמן לפני שהגעת.." הוא מישש את סנטרו, "אולי כדאי שאומר לאדון שלי שיש מילים שאני לא שומע עדיין, הוא כנראה ידע מה לעשות."

האורח מצמץ, ותהה על כך שהוא חי עם אחיו רק יומיים מאז שפרש בשיאו, לאחר שפיקד על בריגדה של כאלפיים חיילים. הוא ראה המון, ועדיין היה מופתע מעדינותו של היצור מולו. כאשר ראה אותו בפעם הראשונה, חשב שמדובר בשומר הסף, ושמח על כך שסוף סוף יצא מאחיו משהו מועיל. אך משהתברר לו כי מדובר בסוג של עוזרת בית, זעם החל לגאות במעמקי קרביו, ולא הבין מדוע. עתה, בשיח שנוצר כאן, הוא מתחיל להבין למה... למה כל כך התרגז ממה שהשיב לו אחיו כששאל אותו מדוע יצר אותו כזה גדול מימדים.

"למה? או כן, פשוט כשיצרתי אותו חשבתי גם על האפשרות שיוכל לסחוב דברים כבדים כמו בולי עץ מהיער ובאלות חציר לבהמות." חיוכו היה קליל כנוצה כשאמר זאת. "זה מאוד מקל עליי.."

האורח עצם את עיניו, נשם עמוק והוריד את הטון, אוחז את רגשותיו בידיים קרות כפי שעשה אז בשדה הקרב פעמים רבות. "תקשיב לי רגע חבר, אתה בטח לא מבין את העוול שאחי עולל לך, יצר אותך כזה כבד וחזק למטרה הלא נכונה..."

"למטרה הלא נכונה?" צירוף המילים נראה לו מוזר כשהגה אותו בפיו, מטרה כלשהי מעולם לא עניינה אותו מאחר ותמיד שירת את אדונו וכל יום היה יוצא מן הכלל. לדבר על מטרה כשהוא חי חיים כאלה טובים היה זר לו מאוד, אך זה המשיך בשלו.

"כן, המטרה הלא נכונה. תראה אותך, עם הסינר הזה, המטאטא ביד, אני רואה מולי אריה בקרקס. זהו, חשבתי על כך, והגעתי למסקנה שאני חייב לדבר על זה עם אחי.. להכניס בו קצת הגיון. ואז אקח אותך אל המלך, יש ביננו קשר טוב ביני לבין המלך, הוא ישמח מאוד לראות אותך."

"אבל אהבתי את אדוני, הוא כל כך נחמד אליי, והוא סומך עליי מאוד, וגם שמח מאוד בעבודה שלי. אתמול למשל הרמתי חמש באלות חציר בבת אחת והאכלתי את כל הבהמות, הוא התרשם מאוד משיווי המשקל שרכשתי לי כאן, ומההתקדמות שלי... איזה אדם יקר..."

"ואתה מספר לי את זה כי?..."

"או כן, מצטער, לפעמים אני מפליג במחשבותיי על אדוני. אני מאוד נהנה מלשרת אותו, אז אנא ממך, אני מבקש ממך שלא לקחת אותי אל המלך, אם כך תעשה, טוב מותי מחיי..."

האורח הצמיד אצבעותיו על גשר אפו. "זה פשוט נורא... אי אפשר לקחת אותך אל המלך ככה, כשאתה מתרגש אתה מדבר פתאום כמו איזה משורר מעופף, בדיוק כמו אחי..."

"הווו אתה מחניף לי בלי בושה, עדיין לא הגעתי לרמתו של אדוני. הוא משורר בחסד, אתה חייב לשמוע אותו כשהוא מקריא לי שירים וסיפורים שכתב, מחזה שמחמם את הלב."

"כבר שמעתי מספיק מהשטויות האלה כשהיינו צעירים. כשהתגייסתי לצבא המלך שיערתי שזה יעבור לו. אבל הנה, תראה מה קורה כאן, אני חוזר מהצבא לאחר חמש עשרה שנה ואני רואה שלא רק שזה לא עבר לו - זה רק החמיר. אני תוהה לפעמים מה יצא מהבחור הזה חוץ משירים מיותרים..." הוא נשען לאחור על כסאו והביט בתקרה בתשישות, "אני מתחיל לדאוג לו אתה יודע? אנחנו לא צעירים יותר, ובעוד אני בעל עבר מפואר של נצחונות, ועתיד להיות אחד מיועציו של המלך לענייני אסטרטגיה ודיפלומטיה, אחי קובר את עצמו יותר ויותר בשאננות שלו, בחיים משעממים מלאים בכלום." הוא הפנה את מבטו אל הגולם, "כשאני רואה אותך, אני רואה את הכלום שקיבל ממשות. גוש חומר ענק ובעל פוטנציאל אדיר שמשמש להאכלת תרנגולות. זה אחי וזה רעי, אדם שעתידו יקר לי, מבזבז את חייו לריק ולרעיונות שלא מוסיפים דבר לעולם."

שתיקה קצרה, והאורח החזיר את עיניו אל התקרה.

"עכשיו כשאתה אומר את זה," התחיל הגולם לומר, "אני באמת אוהב להאכיל את התרנגולות.. כי בניגוד לפעם הראשונה שבאתי להאכיל אותן ופחדו ממני נורא, היום הן כל כך שמחות לראות אותי. חלקן אף מניחות לי ללטף אותן, אתה מאמין? תרנגולות! לא ראיתי בעל חיים יותר פחדן מהן!"

האורח נאנח. "אתה מעייף אותי..."

"אולי כדאי שתשקול לעבוד כאן מעט," אמר הגולם, "אני סבור שאם תתן לזה הזדמנות, תראה שלעבוד את אדוני זו חוויה שאין כדוגמתה..."

שמח שאהבת😁סבכי החשתי

חחח וכן זה משל, כמו כל קטע שאני מעלה כאן שכולל יצורים מעולם אחר..

ולמה התכוונתי.. טוב שמעי אפשר לדון על זה שעות כי יש כאן הרבה למה להתייחס.. אולי תשתפי מה הבנת מהקטע ומשם נתגלגל

...רחל יהודייה בדם

יש חוכמה בכתיבה

כתיבה יפה ועמוקה.

 

תמשיך לכתוב.

תודה רבהסבכי החשתי
הגולם זה דתיים?התעורר!
שכוייחרץ-הולך
עבד ה' הוא לבדו חופשי?
אתה כותב מאד יפה אבל...טליהk1

לדעתי כשמגזימים עם התיאורים היפים זה דיי מפספס תקטע

ולנמשלסבכי החשתי

בתור התחלה, כל אדם רואה את המציאות דרך המשקפיים שלו, או במילים אחרות, את העולם הגדול דרך העולם הקטן והפנימי שלו. איש המלחמה הזה שיצא לפנסיה מוקדמת הוא דוגמה טובה לכך, הוא רואה נוף יפה ורואה בו שדה קרב, הוא רואה גולם גדול וחזק וחושב על כמה חיילים הוא יכול לחסל. בעוד אולי האדון רואה את הנוף ומקבל ממנו השראה לשירים שלו ואת הגולם כפועל משודרג שעושה את החיים קלים יותר.


ולענייננו, יש כאן תיאור של שתי נטיות במציאות, האורח מן הצד האחד, שמייצג את הצד המעשי, האידאליסטי, הכללי, את החיים על קצב של 200 קמש. השאיפה למימוש עצמי, משמעות והטבעת חותם. והאדון מן הצד האחר, שמייצג את הצד הרוחני, הפנימי אגואיסטי פרטי, רוצה רק שלווה וחיים שקטים, לחיות בשביל לחיות, ללא צורך במשמעות או בלפעול במציאות החומרית. לא מדובר כאן במאבק או בסכסוך בין שתי הנטיות בהכרח, אלא בעצם המצאותן באותו החדר, בדרך בה הן רואות אחת את השניה קודם מה שקורה ביניהן בפועל. הם לא אויבים, הם אחים, שאוהבים אחד את השני - ודווקא מזה נובע התסכול. מזה שהשני לא משתלב ופועל בהתאם למה שחשוב מבחינת הראשון. הסובייקטיבי נתפס בטעות כאובייקטיבי, כי הצורה בה אני חווה ורואה את המציאות קשורה קשר הדוק לעצם קיומי, למי שאני, מה שבנפשי, והדרך היחידה לצאת מעצמי זה המפגש עם זה שהפוך ממני. היותם אחים זה לא במקרה, כי מקור שתי הנטיות האלה עם כמה שהן סותרות אחת את השניה הוא אחד, וזה מה שמאפשר את האהבה גם אם היא מסותרת, ומה שמאפשר את מה שעתיד לקרות בין השניים(זה כבר לזלוג מעבר למשל אבל אם כבר מדברים על זה אז יאללה).

גם אם כל אחד רואה את השני בהתחלה כטיפש גמור, זה התחלה של תהליך שבמהלכו יהיו אמנם הרבה משברים, אך בסופו איזון של השניים ושלום בין השניים. ובשלום הכוונה לשלום אמיתי בו כל צד מבין את הכרחיותו של הצד השני כפי שהוא בלי שינוי, ואת חשיבות אימוץ הדברים הטובים שיש בשני תוך שהראשון נזהר להשאר הוא, ואת חשיבות עמידתם זה לצד זה יחד, כאחד. אפשר לקחת את זה לשלום בין אדם לעצמו, בין גברים לנשים, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, ישראל ואביהם שבשמים וכו וכו

@רגש

@רחל יהודייה בדם

@איול

@התעורר!

@רץ-הולך

@טליהk1

מעניין אני לא הבנתי את הסיפור ככהרץ-הולך

אני ראיתי כאן משל על אדם שמחפש כל הזמן הישגים וזה מתבטא במלחמות, ולעומתו הגולם מחפש לעבוד את האדון שלו (שזה הבנתי רומז לה'), ורק בעבודת האדון אנחנו לומדים איך לחיות חיים באמת מלאים.

יש בזה משוסבכי החשתי

זה באמת מסר צדדי שנכנס כאן, אבל זה קצת עמוק מזה - כי ניסיתי לרמוז גם מדוע חיים כאלה הם כל כך מלאים. הסיבה שהגולם כל כך נהנה מאותה אווירה וצורת חיים זה דווקא בגלל שמי שיצר אותו הוא גם כזה. יחס של שורש וענף, שהמשותף ביניהם זה ששניהם שייכים לאותה מהות, מהות של עץ תפוחים נגיד.. אז מן הסתם שלהתקרב לבורא, שהוא המקור שלך, משמע גם להתקרב למקום שמאוד שייך אליך ולמהות שלך. מכאן שאיאפשר להתקרב לבורא בלי הטעם המיוחד והאישי שלך, כי זו נקודת החיבור והמשותף ביניכם גם אם נראה שלמישהו אחר יש נקודת חיבור אחרת. להקב"ה יש משו במשותף להכל כי הוא מקור הכל, והוא המקור שלך והעצמיות שלך בפרט, ולכן יש עליך גם החובה להתחבר אליה ולא להתכחש לה, גם אם יש קולות מבחוץ ומבפנים שמעודדים אותך לנטוש אותה או לזייף. הגולם הוא אתה, והאדון הוא ענף, נטיה, כח במציאות שממנו חוצבת ודרכו אתה עובד את הקב"ה.

יש לי תחושהטליהk1

שכשכתבת את הגולם לא באמת חשבת על כל זה

אלא שזה פירוש שלך לגולם -אחרי שכתבת אותו

חחח לא בדיוקסבכי החשתי

הסיפורים האלה הם תוצאה של מחשבות שמתבשלות לי בראש במשך שבועות ולפעמים גם חודשים, חלקן עם מילים חלקן בלי מילים, ואז התת מודע עושה מהן סיכום בצורת סיפור. בדרך כלל תוך כדי כתיבה אני כן מבין בערך מה אני כותב ומה המקור של הדברים, אבל ברמה יחסית די שטחית ולא מספקת. לוקח זמן עד שאני מבין מה אני כותב, אז נכון שזאת הבנה שמגיעה רק אחרי הכתיבה, אבל לא כפרשנות חיצונית דיעבדית. זאת הבנה שעולה מחקירה עצמית אישית, להבין מה יצא ממני בעצם ולמה, בבחינת אנא נפשי כתבית יהבית

לא הבנתי כלוםטליהk1
אתה חכם לי מדיי
חחחחחח התקלת אותיסבכי החשתי
פסדר לא נורא ניסינו
אתה כשרון!מגובלת-אחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך