פעולה טוב לספירת העומר "ואהבת לרעך כמוך"מיטל
אני המצאתי ה-כ-ל.. אז קרדיט =)
 
נושא: "ואהבת לרעך כמוך" - ספירת העומר
 
מטרה: שהחניכים יבינו את המשפט "ואהבת לרעך כמוך" וינסו להשתמש בזה לחיים , להבין את הקשר בין המגיפה שתקפה את תלמידי ר' עקיבא והיחס שלהם אחד לשני.
 
חומרים: - שקית גדולה של במבה/ביגלה
           - כסף מנייר בשווי של 50 ש"ח (אפשר גם מטבעות נייר)
           - כרטיסיות עם מוצרים ומחירים מסומנים עליהם עד שווי של 50 ש"ח.
 
מערך:
 
* עומדים במעגל ומעבירים שקית במבה (או בייגלה, העיקר שיהיה מספר רב של חלקים מוגדירם של חטיף (= ) וההוראות הם שאפשר לקחת כמה שרוצים אבל חייב להשאיר לכל השאר.. בסוף כולם לוקחים וכנראה המצב יהיה שלראשונים יהיה הכי הרבה ולאחרונים יהיה מעט.. ואז אומרים לחניכים שכל אחד מעביר את הבמבה שלקח למי שלקח לפניו, כנראה כל ילד יקבל פחות ממה שלקח בהתחלה ואז הם יתחילו להתבעס קצת
 
 אם כולם היו מתחשבים באופן שווה בחברים שלהם, לא היה נוצר מצב של מעט ופחות, בעצם עם קיבלת פחות זה בגלל שאתה לקחת יותר ולא השארת לחברים שלך הרבה
 
 
* משחקים משחק שצריך להגיע מקו ישר אחד לקו השני (במרחק גדול, כמו חצי מגרש) ומותר לתפוס אנשים בדרך כי שיהיה להם יותר קשה ואז הם צריכים לחכות לכיף , אבל אם עוברים באזור של מישו שתפוס חייב לתת לו כיף ולשחרר אותו ואז לו אסור לתפוס את המשחרר ולמשחרר אסור לתפוס את המשוחרר
 
כמו שהיית רוצה שיצילו אותך כך אתה מציל אחר וזה גורם ליחס נחמד בינכם
 
 
* סיטואציה: אומרים לחניכים כך: אמא נתנה לך 50 ש"ח לקנות מתנה לך סתם ולחבר שלך ליומולדת
   נותנים לחניכים כסף גזור מנייר (ששוויו שווה ל-50.. 2 מטבעות 5, 2 מטבעות 10, שטר 20 או שטר 50)  ומניחים כמה פריטים עם מחירים שונים.. נעם בין 10 ל-  50
ומסברים ככה: אתה יכול לקנות לשתיכם מתנה ואתה יכול לקנות גם רק לך או רק לו, מה תקנה?
מפתחים דיון במי צריך להשיקע יותר (כנראה יהיו חניכים שירצו לקנות  רק עצמים ויש כאלה שיחשבו ששוה)
 
בעצם כל אחדחשב על מתנה שהוא היה רוצה.. גם לגבי לקנות לחבר- תקנה לו מה שאתה היית רוצה, לא היית קונה משהו שלא היית רוצה .. ככה בחיים על הכל צריך לחשוב " זה מה שאני הייתי רוצה?" וכך לנהוג בין חברים 
 
 
* מדברים על ספירת העומר ועל היחס המביש בין התלמידים של רבי עקיבא ולמה זה גרם
 
מסר: כדי שיהיה מצב כיף ותקין בין כולנו היחס שלנו לאחרים צריך להיות כמו שאנחנו רוצים שיתייחסו אלינו, כי אם נתיחס אל החבים כמו שתלידי ר' עקיבא התייחסו אחד שני יכולה להפתח מגפה, אולי לא של מחלה אבל של שנאת חינם.
 
צ'ופר: לוח ספירת העומר (לי יצא טוב.. מי שרוצה שני יגיד לו איך להכין- שיפנה באישי)
וואי! ממש טוב! שכוייח!יורבית
נראלי נאמץ לשבת לפני ל"ג בעומר..
אם כבר- אני מעלה פעולה שעשינו השבת וב"ה יצאה ממש תותחית..
 
פעולה - 'סופרים את הימים'

 

מטרת הפעולה:

החניכים ירגישו מה זה לצפות למשהו, ומדוע בנ"י ספרו את הימים ועשו כ"כ הרבה הכנות לפני קבלת התורה [ואנחנו גם- מקבלים את התורה בכל שנה מחדש.]

 

מהלך הפעולה:

  1. נותנים לחניכים משהו "שווה" [קולה, סוכריה וכד'] ואומרים להם שאסור לאכול עד שנגיד להם. -אנחנו כל השבת, בתפילות ולפני המפקד וכו', אמרנו להם שיש צ'ופר שווה בפעולה ושכדאי להגיע וכו'.. וזה ממש עבד!!
    2.
    מציגים מצבים שונים בחיים של ציפייה. [לחופש הגדול, ללידה, לטיסה, לשיעור שייגמר וכו'.]
    3. קוראים 2 מקורות- אחד על ההכנות למעמד הר סיני [שמות יט], והשני על ספירת העומר [ויקרא כג]. שואלים את החניכים- למה לדעתכם היו צריכים כ"כ הרבה הכנות? ולמה צריך לספור את הימים?
    --אפשר למתוח עוד את הזמן כדי להעצים את המתודה הראשונה- סבב מה נשמע וכד'--
    4. אומרים לחניכים שהם יכולים סוף סוף לאכול את הצ'ופר.
    מסבירים: כשאתם חיכיתם שתוכלו כבר לאכול, כמו בסיטואציות שהראנו- ספרתם כל דקה עד שיגיע הרגע המיוחל. וככה בנ"י, בפסח הם אמנם יצאו ממצרים, יש להם חרות- אבל עדיין אין משמעות לחירות הזאת! כשיש לך כוס קולה ביד ואתה לא יכול לשתות- מה עוזרת לך הקולה?! בשבועות, כשהם יקבלו את התורה- לחירות הזאת תהיה משמעות. ולכן הם כ"כ מחכים לקבלת התורה, ועושים כ"כ הרבה הכנות.
    וגם אנחנו, כל שנה מחדש מקבלים את התורה בשבועות. ובספירת העומר אנחנו ממש סופרים את הימים- מחכים בקוצר רוח שזה יגיע כבר.. ולכן גם צריך כ"כ הרבה הכנות.
    אז שנזכה!!

המקורות:

"וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱ-לֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו ה' מִן-הָהָר לֵאמֹר...  אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל-כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי: וְעַתָּה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ: וְאַתֶּם תִּהְיוּ-לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ... וַיַּעֲנוּ כָל-הָעָם יַחְדָּו וַיֹּאמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר-דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה...  וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר וְכִבְּסוּ שִׂמְלֹתָם: וְהָיוּ נְכֹנִים לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם עַל-הַר סִינָי:... וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן-הָהָר אֶל-הָעָם וַיְקַדֵּשׁ אֶת-הָעָם וַיְכַבְּסוּ שִׂמְלֹתָם:"

 

"וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת-עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לה':"

 

תצרפו לשירשור פעולות..נעמה*
מעולהה! ממש!במבלולו
תודה =)מיטל
עוד פעולות בערוץ 7משהאחרונה
פעולות, צ'ופרים, ערבים - הכל כאן.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך