שאלה לבעלי הנסיון-רצון הרצונות
הבת שלי בכיתה א'.
היא מאוד חכמה, ב"ה, אין לה בעייה להתרכז בסיפור, ובכלל בלהקשיב.
רק מה,
המורה אומרת שהיא לא מעתיקה מהלוח מה שצריך (אולי 8 מילים בחצי שעה)
וזה לא שהיא כותבת לאט,
היא פשוט "מתנתקת", חולמת.
זה קורה לה גם כשהמורה מבקשת להוציא ספרים ומחברות מהלוח, זה קורה לה כשאני מבקשת ממנה להיזדרז בבוקר והיא כאילו לא שומעת את הזירוזים שלי (מתסכל משהו...).
 
מוכר למישהו?
 
הילדה טוענת שאין לה כוח להעתיק.
כשעשינו לה "מבצע" עם פרסים זה השתפר פלאים ושוב יש נסיגה.
 
מה דעתכם?
אולי היא צריכה שיאתגרו אותה????ת.מ.
לפי מה שרשמת יכול להיות שזה פשוט משעמם אותה יש מצב שהיא פשוט צריכה דברים קצת יותר קשים שיאתגרו אותה ויתאימו לרמה שלה....
אני לא מבינה גדולה בענין אבל אני יודעת שיש מקרים..ת.מ.
ולפי מה שכתבת זה מאוד מתאים לי שזה הבעיה....
אין לה בעיה להקשיב ולהתרכז בסיפור אבל בשיעור היא לפעמים חולמת כשעשו לה מבצע היה מה שידרבן אותה אבל כשהוא הפסיק או שהוא כבר לא היה מיוחד בשבילה אז היא שוב לא מתעניינת....
אני גם יודעת על עצמי שמתי שמורה מסבירה (ואני נמצאת בשיעור...) נושא קל או שכבר קלטתי בהתחלה הרבה יותר קשה לי להישאר מרוכזת...(גם ככה קשה אבל זה לא קשור...)
מוכרשרבוב
אבל אם את יכולה תפרטי יותר איך ההנהלות שלה בבית.
(מתי היא מכינה ש"ב?
כמה זמן לוקח לה לקום בבוקר?
האם היא מסודרת?
אומרים לה שהיא יכולה להצליח יותר רק אם היא תתאמץ?)
 
כרגע יש חשש לבעית קשב וריכוז, אבל תפרטי יותר, כי יכול להיות שזה לא...
 
וד.א.
זה שהיא מקשיבה לסיפור זה לא חכמה- כי זה מעניין אותה..
וגם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז מקשיבים לסיפורים.
 
ובקשר ל"מבצע"-
יכול להיות אין לה כח רצון והפרס מדרבן אותה
ויכול להיות שהפרסים עזרו לה בגלל שיש לה בעית קשב וריכוז, והבטחת פרסים זה אחד מדרכי הטיפול.
 
רצון הרצונותאנונימי (פותח)
רצון הרצונות,שלום, ציינת מעלות טובות וחיוביות אצל ביתך.
בכיתה א', חכמה,אינה מתקשה בקשב וריכוז (לטענתך).
אך, תארת בנוסף, שהיא מתנתקת ונהיית חולמנית.
תופעה זו כפי שתארת מוכרת ושכיחה בקרב לא מעט ילדים.
אך, ההבדל בינהם שאצל כל אחד המאפיינים מתעוררים על רקע שונה.

לכן, נשמח אם תוכלי להרחיב קצת על בתך.
{אפשר גם באישי}

ילד לא מתנתק ונהיה חולמני סתם, תמיד יש סיבה גם כשהיא אינה נראת לעין!!!!

ילדים שונים יכולים לגלות קשיים במסגרת הבית ספרית והמשפחתית\חברתית על רקע מס' סיבות:
אציין בעיקר גורם אחד משמעותי והוא :
הגורם הגופני:
מאפיינים שעלולים לגרום לקשיים כפי שתארת,

1. רגישויות יתר,
2. מוטוריקה עדינה וגסה לא בשלות מספיק,
3. קושי בתפקוד שרירי גלגל העין,
4. קושי במערכת ההצלבה הגופנית.
5. יציבה לא תקינה.
ועוד...

הגורם הגופני יכול להשפיע באופן ישיר על היבטים רגשיים וחברתיים.
מה שבסופו של דבר משפיע על התפקוד היום יומי.
ולכן, יש מקום לבחון זאת.

בהצלחה רבה

אורנה פרידמן
מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום
יכול להיות שכן יש לה בעית ריכוז מסוימת,ד.
כי התופעה של ה"התנתקות" והספרים והבוקר מתאימה לזה.
יכול להיות סתם ענין של אופי, אולי קצת חולמנית, יש לה עולם עשיר פנימי משלה, יש לה קצב משלה.
יכול להיות שניהם, וכו'.
כדאי לדעתי בינתיים להיות סבלנים. לא להלחיץ ולא להילחץ. כל זמן שהיא בערך בקצב הלימוד של הכיתה, לא נורא אם יש פה ושם "חריגות".
"מבצעים" מדי פעם ברוח טובה זה טוב מאד, ובלבד שזה בעידוד משמח ולא בדאגה ולחץ.
ותראו איך הדברים מתפתחים עם הזמן, במשך שנה"ל הבאה ולקראת כיתה ג'.
אם כללית היא לומדת בסדר ולא מרגישה במודגש ש"מוותרים" לה, אלא פשוט אינה עושה מדי פעם, אך עומדת במטלות מינימליות (בשביל ההרגל של איזשהו מושג של מחויבות, אפילו קטנה) - לא יקרה שום דבר רע מההמתנה. ובינתיים - לכבד ולאהוב את אופיה הנחמד (יש צד מאד נחמד בכך שלילד יש את עולמו וחלומותיו ואיננו "רץ" לפי עולמם החפוז לפעמים של המבוגרים יותר. מותר לו לגמור את המחשבה/המהלך/החלום בראש שלו, למה לא?  גם אדם מבוגר לא אוהב שמפריעים לו באמצע שהוא שקוע במשהו.. רק מי יעיז להפריע לו...)
תודה על תגובותכםרצון הרצונות
ראשית,
שכחתי לציין שמבחינה אישית היא ילדה מאוד פעילה. לא תוססת מידי, אך גם לא פסיבית וחולמינית.
 
ושרבוב, לשאלותייך-
קשה מאוד לדרבן אותה לש.ב. בתחילת השנה הבנתי שזה תלוי בי ואני צריכה להיות איתה בהקניית ההרגל. בהמשך כשהייתי אומרת לה שתכין ש.ב.- היא הייתה רצה לתיק, לדעתי כי היא נהנתה מזמן האיכות איתי.
בהמשך ועד עצם היום הזה היא ממש מסרבת להכין שיעורים, אני ממש צריכה להתעקש. וגם אז- זה תמיד בשעות אחה"צ המאוחרות כשהיא סיימה לשחק בחוץ (פעם היא אמרה לבעלי כשהוא ביקש ממנה להכין שיעורים אחרי ארוחת צהריים- אני רוצה לעשות עוד דברים חוץ מללמוד... )
 
לגבי הבוקר- היא הישנונית של המשפחה... קשה לה לקום (אני תוהה איך זה קשור?).
אבל כשהיא חזרה לביה"ס אחרי חופשת פסח היא השכימה קום  והתלבשה לבד
-אני עצמי התעוררתי מקול גלגול העגלה של התיק שלה היא כמעט עמדה בדלת כשאני רק פקחתי עיניים...).
לגבי סדר- היא ממש לא מסודרת. בגדים יכולים להיות זרוקים על הרצפה בסלון, נעליים בכל חור אפשרי בבית.(וואו, זה קשור לבעיית ריכוז?). אבל כשהיא מחליטה לסדר את הבית- הסלון והחדרים, אין עליה!
 
לגבי ההצלחה- עוד לא הגענו ממש לשלב הזה, כי עד אמצע השנה היא הייתה תלמידה טובה, מכינה שיעורים יפה. חוץ מעניין הכתיבה וההעתקה מהלוח שזה לפעמים גרוע ולפעמים טוב.
 
 
ולאורנה- מה אני צריכה לפרט?
 
לכולם- ממש תודה על העזרה,
זה חדש לי, וקצת מלחיץ.
לא הייתי רוצה שהיא תגדל עם תוית על המצח (האם כך באמת חברי הפורום הזה מרגישים?)
ומצד שני, אני כ"כ רוצה לעזור לה להצליח!
 
בשורות טובות לכולם!
לגבי התויתשרבוב
צריך פשוט להתמודד עם זה בצורה נכונה, ואיך שאת תתמודדי עם זה כל גם היא.
אני אישית שלמה עם הלקות שלי, נהנת מהיתרונות, ומשתדלת לא להיות מתוסכלת מהחסרונות (ומקסימום לוקחים רטלין).
אני חושבת שחשוב להסביר לה (כשזה יהיה רלוונטי, והיא תוכל להבין) מה קורה במח של "אנשים רגילים" ומה בשלה, וזה מרגיע, מאוד.
ואם היא תקח רטלין- אז להגיד שזה כדור (לא תרופה!) שיעזור לה ללמוד יותר טוב, ואם הוא באמת יעזור לה את תראי שהיא מרוצה!
(וחשוב שגם את תלמדי על זה...)
 
לפי התיאור שלך אני חושבת שיש סבירות שהיא לוקה בבעית קשב וריכוז (בלי הפרקטיביות ADD).
זה אומר שלא מגיע מספיק חומר שנקרא דופמין לתאים הקדמיים של המח באונה הפרונטלית. הדופמין אחראי על כך שהמסרים יעברו בין התאים בצורה טובה, ומכיוון שאין מספיק "דלק"- דופמין, האונה מתפקדת פחות טוב.
 
ש.ב.
כשהיה לה דרבון וכח רצון להכין את הש.ב., היא הכינה מהר, כי ברגע שיש משהו שיוצר מוטיבציה נוצר יותר דופמין, ולכן מגיע מספיק ממנו לתאים הקדמים שבמח והיא מתכננת את הזמן בצורה נכונה.
לכן כדאי באמת להציע לה פרסים על הכנת ש.ב.
 
שינה
שוב, כשיש מוטיבציה נוצר יותר דופמין, ולכן כשמתגעגעים לביה"ס או כשיש טיול שאת לא חכמה לקום מוקדם...
זה קשור משום שמרכז העוררות נמצא בסמוך לאונה הפרונטלית וחוסר הדופמין משפיעה גם עליה.
 
סדר
זה קשור לניהול ההתנהלות שלה, שגם על זה אחראית האונה הפרונטלית.
אני לא יודעת למה זה קורה בדיוק- אבל גם אני כשאני נמצאת ב"שוונג" של סדר, אני יכולה לסדר את כל הבית.
 
בקיצור, בלי לחץ,
תלכי איתה לנוירולוג.
 
וד.א.
אנשים עם בעיית קשב וריכוז הם אנשים מדהימים.
הם רגישים, אמיתים, חכמים...מוכשרים.
פשוט כדי שהם לא יהיו מושלמים יש להם דפקט קטן, שיאפשר את כל המעלות הנ"ל (ועוד.).
 
בהצלחה
 
אילו התאמות נותנים במבחנים לבעלי ADD ?נקדש את שמך..
-נקדש את שמך, שרק בסוף יב' מגלים שיש לה הפרעות קשב וריכוז -
האמתשרבוב
שלי גילו את זה אחרי שגמרתי את הבגרויות אז אני לא בדיוק יודעת, חוץ מהארכת זמן שנותנים לכולם.
kלא צריך שום "תוית"; תתייחסי אליה רגיל, כמו שד.
בלי יותר מדי "הגדרות" וכך גם היא תקבל את עצמה. בפרט שלא ברור אם ההגדרות נכונת לגביה. אופי זה דבר מורכב וזה חלק ממה שנחמד בו..
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובאנונימי (פותח)
אהיה שונה מכל התגובות שקיבלת.
אם את רוצה לפתור את הבעיה ולסיים אותה במהירות - אני אפנה אותך לגישה ששונה לחלוטין מכל מה שכתוב כאן אני מדברת על פתירת הבעיה ולא המצאת / הרחבת הבעיה כפי שאני רואה אותה בתשובות שקיבלת. אני ממליצה לך בחום להכנס לאתר של "גישת שפר" ויותר מזה אני ממליצה בחום ללכת להנחיית הורים בגישה זו - ותצטרפתי לכל אותם נשים שפתחו את העיניים - והחזירו את השפיות.
באופן כללי אני יכולה לומר לך לבת שלך אין שום בעיה, וחבל על כל הסיבוכים - אבל צריך להבין זאת לעומק ולדעת על דרך התגובה על מנת שהיא כן תשתף פעולה ותהיה ילדה ככל הילדות. ולא תסתיר את הילדה הרגילה שבא.
בהצלחה מכל הלב
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובשיטת אלבאום
רצון הרצונות, מצטרפת לדבריה של  sternt
אם כי אינני חושבת לפסול בירור מעמיק יותר.
sternt הציגה כיוון חשיבה ובדיקה בקשר בין ההורים לילדים. {לפני הכל, בהחלט חשוב לבדוק מה הסביבה משדרת לילדה)
אך, זה עדיין לא סותר בירור אובייקטיבי, האם ישנו קושי פיזיולוגי, פסיכולוגי, קוגנטיבי אשר משפיע על התפקוד היום יומי.

לא הייתי חלילה מכריזה על סמך דוג' אחת או שתיים שלך כי הילדה הינה בעלת ADHD או לקויית למידה.
אך, במידה ולא מעט דוגמאות כאן נשמעות לך מוכרות שווה לעשות בדיקה מעמיקה יותר ומסיבה אחת פשוטה,
והיה ויימצא שלילדה אכן יש לקות  {למידה, ADHD, רגישויות יתר ועוד...} מסויימת. דבר זה יסייע לכם כהורים לדעת מה ניתן לדרוש מהילדה ומה לא , על מה חשוב להתעקש ועל מה לא.
במה ניתן יהיה לסייע ולקדם את הבת כך, שעם השנים תוכל להיות עצמאית ככל האפשר ללא תלות בחברה ובפרט בהורים.
מה אנחנו כהורים ומה המערכת החברתית והלימודית יכולה לעשות כדי לתרום לחיזוק הדימוי העצמי והמוטיבציה.
לצערינו, ככל שהילד חווה יותר ויותר כישלונות ביחס לחברה דבר זה משפיע על הדימוי העצמי והמוטיבציה.
ולזה חלילה אין אנו רוצים להגיע.
לכן, אבחון מעמיק בסך הכל אמור להרגיע ולהבהיר את התמונה.
האבחון, יאפשר לכם להציב דרישות אופטימליות אשר יאפשרו לילדה לעמוד בהם.
אותו הדבר לגבי המערכת הבית ספרית.
 
רצון הרצונות, אני הייתי רוצה להפנות את תשומת ליבך לכך שאת נוטה לתאר את ביתך בקצוות ,
דהיינו, מצד אחד היא מאוד מבולגאנת ומצד שני מאוד מסודרת.
מצד אחד היא קמה מאוחר ומצד שני קמה מאוד מוקדם.
מצד אחד לא מעתיקה מהלוח מה שצריך (אולי 8 מילים בחצי שעה) אך מצד שני אינה כותבת לאט.

מי יודע אולי יש עוד דוגמאות...
אך, לדעתי אין להתעלם מכך ויש לתת על כך את הדעת ולבדוק מה העניין?
ישנו איזה שהוא קושי כאן והוא יכול לנבוע מכמה סיבות.
בירור הסיבות הוא רק באבחון.

לגבי, תווית אף גורם מקצועי לא ימהר להדביק תווית לילדה בסוף כיתה א'!!!

ש.ב- נסו למצוא את הזמן שהילדה מספיק עירנית ולא עייפה להכנת שיעורי בית.
אין ספק שילדה שכמעט מגיעה לסופו של יום לא תהיה עירנית וקשובה לביצוע מטלות בית ספריות.

בהצלחה רבה
         אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"




תודה לכולם!!רצון הרצונות
הארתם את עיניי בתחום שהוא תעלומה מבחינתי,
עזרתם לי מאוד בלהתבונן על כל העניין.
מה שקיבלתי כאן-
ייתכן שיש משהו ששווה לבדוק אותו כדי לא לעשות עוול לילדה אם אכן היא צריכה עזרה מקצועית כל שהיא.
אני לא מתכוונת לספר לה ש"אולי יש לה בעייה",
היא בע"ה צריכה להמשיך כרגע להתאמץ כרגיל.
 
בדיוק ראיתי עכשיו בערוץ 7 על מחקר שעידוד מילולי יכול להחליף תרופות לבעלי הפרעות קשב וריכוז. מדהים, לא? או שאתם כבר יודעים את זה.
 
בכל מקרה ממש תודה!
בבקשהשיטת אלבאוםאחרונה
אכן, מצטרפת להרגשתך.
להיות עם יד על הדופק.
ולדעתי, את פועלת נכון כרגע בגישתך לילדה.
במידה ואתם כהורים תבצעו בדיקה מעמיקה וימצא משהו השיתוף הינו צעד גדול בהבנה ובהתמודדות
גם שלכם כהורים וגם של ביתכם.


ה-צ-ל-ח-ה ר-ב-ה

              אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך