הלכהאנונימי 221

זמן מה אני מוצא שאני וההלכה צריכים לקיים שיחת יחסינו לאן.

 

אישית , אין הכוונה האם לשמור שבת נגיעה או אפילו שירת נשים..

 

ואני גם בגדול מבין את חשיבות ההלכה (יודע למשל שהרב חייים נבון כתב חיבור על כך.. חכם עדיף מנביא ברב קוק וכו.. )

 

אך הכוונה היא בעיקר לדברים הבאים:

 

האחד -  יש דוגמאות שונות בהלכה שאני זמן רב לא מקיים ודי השלמתי שאני לא מקיים אותם. שחרית במניין, קש על המיטה, שניים מקרא ומן הסתם יש עוד כמה..

 

השני, והוא לא פחות מהותי וחשוב זה "היחס להלכה".

אפשר לקיים הלכה, או ללמוד הלכה, אבל התחושה הכללית היא שזה לא קריטי..סוג של אדישות ביחס להלכה..

לא מוטרד ככ מאי ידיעת ההלכה.

לא מרגיש חיות ושמחה מלדעת עוד הלכות.

לפעמים אפילו מתבאס לגלות שגם זה אסור..(אם כי זה קצת נושא שונה)

 

אולי אכתוב לסיום כמה דוגמאות שיהיה מובן..

בדכ שלמישהו קשה ההלכה הכוונה לקיים הלכה - שירת נשים, שמירת נגיעה , עישון בשבת  וכו .. זה לא בדיוק הסיפור פה.. גם סתם הלכה כמו מה מברכים על שניצל מצופה פירורי לחם שלא בדיוק דורשת איזו הקרבה זה גם ובעיקר אישו אצלי כי זה בכלל לא מעניין.. אדישות כבר אמרתי?


 

אפילו החמרות כמו - לא לצאת מהארץ. להקפיד על מים אחרונים.

לא לאכול משהו שספק אם נפטר בברכה - אין לי בעיה להחמיר.. אבל אין שמחה, אין התלהבות, אין רצון לדעת..  


 

לא מספיק דייקתי בהצגת הבעיה וגם היה אפשר להביא דוגמאות מוצלחות יותר .. אבל בגדול.


 

אם יש לכם מה להעיר לייעץ לשתף לספר איפה זה פוגש אתכם אשמח לשמוע. לילט.

הלכההרמוניה

הלכה היא ביטוי לאהבת ה' ולרצון לדעת את רצונו כדי לדעת איך לעבוד אותו

זה נובע מההבנה שהקיום שלה זה כל החיים שלנו

 

תנסה לשמוע שיעורי תורה בסגנונות שונים ולמצוא את הדבר שהנשמה שלך צמאה לו כרגע ויחדש את האהבת ה' אצלך באמת

בהצלחה

 

יפה ^כְּקֶדֶם
מצטרף להרמוניה, וכמו שלמדנו בפרשה בישביל שהאש תוקד בו תמיד הכהן צריך ללבות את האש עם עצים
אני אנסה קודם כל לחדד את דבריךאני77

אם אני מבין אותך נכון, אז בעצם מה שמפריע לך זה לא עצם המחוייבות והציות להלכה ולתורה, או ענין הגבולות שההלכה מציבה.

אתה העלית שתי נקודות ביחס להלכה, ואנסה להגדיר אותן:

 

א'- חלקים גדולים בהלכה אינם מבטאים את החובות התורניות, אלא ציור של אורח חיים יהודי על פי חז"ל ומנהגי ישראל.

ב'- הכניסה לפרטים הקטנים והדקדוקים בהלכה, באופן שאתה לא מרגיש שמשנה באמת את הפנימיות של קיום המצווה.

 

לפני שאני עונה על הדברים, אני רוצה להגיד שלדעתי יש כאן איזשהו תהליך התבגרות מבחינה דתית. 

ראשית, ההכרה בכך שבעצם יש בתורה חלקים שונים עם משקלים שונים. יש את המצוות והחובות העיקריות שמרכיבות את מה אנחנו מכנים 'תורה', ויש תרבות יהודית שהתפתחה במשך אלפי שנות קיומו של עם ישראל. בתור ילדים אנחנו עשויים להתקשות להבדיל בין ק"ש על המיטה, האיסור לברור בשבת, שנים מקרא, ברכה על האוכל, ותפילה במנין. חלק מההתבגרות היא ללמוד להבחין בין הדברים הללו.

שנית, בעצם שני הדברים הללו, גם אותם מנהגים וגם פרטי ההלכה, הם דברים שהרבה פעמים פחות ברור לנו מה בעצם הם מבטאים. בשם מה אנחנו עושים אותם. והרצון שהמעשים שלנו יבטאו משהו, יבטאו תורה מסויימת שמחוברת למשהו - הוא גם כן לדעתי חלק מההתבגרות הדתית.

 

ואני רוצה לנסות להציע מענה לדברים, גם מענה מהותי, וגם דרך מעשית לחבר את הדברים אל הלב.

(והאמת שאני מרגיש שגם לי אישית יש מה להתחזק בדברים)

א'- באמת ישנם הרבה דברים שלא מבטאים איזושהי מצווה מדאורייתא, ואף על פי כן, מדובר בחלק מהתרבות היהודית, שכאשר האדם נצמד לזה, זה הופך להיות משהו שמעשיר את החיים הדתיים שלו ומעלה את הרמה התרבותית הדתית שלו. נכון, לפעמים יש טקסים ופרטים שטיפה מכבידים או דורשים מאמץ, אבל בסופו של דבר מדובר כאן בדברים גדולים שיש בהם באמת הרבה ערך. גם לאכול בסכו"ם זה לפעמים קצת עול ולפעמים להגיד תודה או סליחה זה מרגיש קצת מלאכותי ומאולץ, אבל המעשים הקטנים האלה זה חלק מהדרך שלנו להיות אנשים מתורבתים. וכמו שזה נכון בנימוס וטקט והתנהגות בחברה, זה נכון גם בדת. יש המון מעשים קטנים והמון מנהגים, שמחברים אותך בסופו של דבר למשהו גדול.

ובפן המעשי - אני חושב שהייתי ממליץ על שני דברים. האחד - אני חושב שעצם ההתמדה בדברים האלה היא חלק ממה שנותן בהם את הטעם. לא בכדי כוחו של המנהג הוא בעצם היותו מנהג. ברגע שזה הופך לחלק מהחיים שלך, זה מוסיף להם איזשהו צבע מסויים, וגם כשזה משהו קטן ושולי לכאורה, זה הופך לחלק מהטקס, חלק מאורח החיים שלך, שמחובר לאורח החיים של כלל ישראל בתרבות יהודית. והדבר השני - אולי לראות אם יש דברים מסויימים שמרגישים לך מוזרים יותר או לא טבעיים, ולראות אם אפשר להקל בהם יותר ולעשות אותם בצורה שתתיישב יותר על ליבך.

למשל - בענין ק"ש על המיטה, אולי במקום לקרוא את כל התפילה הארוכה, לקרוא רק ק"ש, המלאך הגואל (שהאמת שאני לא בטוח למה, אבל מצטייר לי משום מה כחלק אינטגרלי שא"א לוותר עליו), וברכת המפיל. בענין שנים מקרא - אולי אפילו רק לקרוא את הפרשה ג' פעמים. אני אישית אגב, מרגיש שקשה לי מאד להתחבר לרעיון של לקרוא פסוק פסוק, ואני קורא את כל הפרשה פעמים, ואחר כך פעם אחת תרגום. מרגיש שזה הרבה יותר טבעי וזורם ומעניין (ואין בזה שום בעיה הלכתית).

 

ב'- לענ"ד הכניסה לפרטים הקטנים היא הרבה פעמים נראית לא ברורה, כי בעצם מה זה כל כך משנה איזה ברכה אני מברך על השניצל, במיוחד לאור העובדה שבכל מקרה בסופו של דבר אני כנראה יוצא ידי חובה... והרבה פעמים הכניסה לכל פרטי החוק היבש נראית מנותקת והחילוקים השונים לא נראים כמבטאים משהו כל כך.

בהקשר הזה אני חושב שרלוונטיים מאד דברי הרב קוק על חכם עדיף מנביא. הנביאים דיברו על המצוות עצמן, דברים שמאד מדברים אל הלב. החכמים עסקו בכל מיני דקדוקים שאולי לפעמים קשה יותר לראות למה זה חשוב, אבל הנקודה היא שבסופו של דבר כשאתה רוצה ליישם עקרונות ערכיים ואחרים בחייך, אתה צריך למצוא את הדרך המעשית המתוקנת לעשות את זה. ויישום מעשי של דברים דורש גם עקביות. דוגמא מסוימת להמחשה עד כמה שאי אפשר בלי זה - דמיין לך יהודי אחד שמביא קרבן חטאת על זה שהוא טחן משהו בשבת בשוגג, בזמן שיהודי אחר עושה את אותו הדבר לכתחילה. אם כל אחד יקיים את ההלכה מליבו, אז אולי הוא יצליח לבטא את העיקרון הפנימי של המצווה, אבל בסופו של דבר חוסר העקביות יכשיל אותו. בעצם הרבה מהדקדוקים והבירורים ההלכתיים עוסקים בלדון בשאלה היכן עוברים הקווים ואיך בדיוק עלינו ליישם את העקרונות.

 

בפן המעשי, אני חושב שמשהו שיכול לעזור להתחבר יותר ללימוד ההלכה ובכלל לענין של פרטי ההלכה, זה למצוא שיעורים או ספרים שעוסקים לא רק בשורה התחתונה של ההלכה שנראית כמו הדרכה מעשית שנחתה עלינו משום מקום, אלא מביאים את ההלכה עם ההשתלשלות שלה ברמה מסויימת, ובעצם הדיון ההלכתי על הפרטים הקטנים לא מגיע בחלל ריק, אלא עם ההבנה במקום האמיתי שלו בתוך התורה והחיים. יש מי שללמוד בית יוסף יעשה לו את זה, אם כי זה קצת קשה וכבד, אבל אפשר למצוא את זה גם בספרים כמו "צורבא מרבנן", או "הלכה ממקורה", ואני מניח שיש עוד ספרים שמלמדים באופן הזה. (גם ללמוד רמב"ם עם הפסקים ושיטות בהוצאה של הרב שטיינזלץ יש בו מזה. אם כי זה לימוד שהוא קצת יותר כבד ובעל אופי של 'לימוד הלכה' במובן של לימוד פרטים מרובים וכו'.)

 

 

זה כל מטרת היהדות להכניס את האלוהות לתוך פרטיחסדי הים
פרטים של עולם המעשה.
תגיד, אתה נמנע מקטניות בפסח?די שרוט
אני לא אוכל קטניות, אני מקטין אכילותפשוט אני..
אני משתדלהיום הוא היום
לעשות שיחות כאלה עם הרבנים שלי. ולפעמים עם אשתי לראות מה אפשר לשפר
לעשות התבודדותהפי

לחבר את הדת לחיים באמת .. לדבר עם אישה חזקה (סבתא/ אשתך / אחותך) להתחבר לאמונה התמימה

למדתי מלא מסבתא שלי ואין לה כל-כך  ידע בהלכות  אבל טונות של כוונה .

לא בטוח שהבנתי אותך אבל אם כן אני לא מסכיםאנונימי 221

אסביר - אני מכיר את התופעה שאדם רק לומד הלכה בלי חסידות ואמונה ואז ההלכה יבשה בעיניו..


אבל אצלי זה במידת מה הפוך.. אני לומד אמונה וחסידות

אבל מרגיש שמפריע לי שרק זה משמח אותי ולא ההלכה..

יש עניין במה שכתבו לךהפי

כל אדם מתחבר ממקום אחר ..

יש הרבה דברים בחסידות שאם באמת מבינים אותם

חיים ככה גם את ההלכה 

הבנתיאני:))))

לדעתי הבעיה זה שאתה לא רואה את הקשר והחיבור בין האמונה והחסידות להלכה למעשה.

אתה לא רואה את העומק של ההלכה ואיך היא מקשרת ומחברת אותנו לה'.

לדעתי זה זה יכול להיווצר קודם כל על ידי שיעורים בהלכה ולימוד של טעמי מצוות וכו'. לדוגמא ק"ש שעל המיטה אם תלמד מה זה עושה וכמה זה משמעותי וחשוב אתה לא תוכל לוותר על זה. כי אתה יודע מה זה ואתה לא רואה את זה רק כעוד מצווה.

דבר שני להיות מחובר לחברים וסביבה של עבדי ה' זה מחזק, בסוף האדם נמשך אחרי הסביבה אז אם תהיה לך סביבה שמחזקת ושואפת גבוה אתה תדבק בזה וגם אצלך זה יחזק את זה, ופתאום תראה טעם בכל דבר מצווה שאתה עושה כי זה חלק מכל ההוויה של עובד ה' שאתה רוצה גם להיות.

מאמינה שיש עוד דרכים כרגע רק זה עולה לי.

לגבי הסביבה של עובדי ה'אני77

אני גם חושב שזה משהו שמאד מחזק בדברים האלה.

אצלי אם אין הלכה, אז דברי אגדה הם יבשים.חסדי הים
אולי כי יש גישה אחרת להלכה. אני לומד הלכה בלמדנות. נכנס לסברות העמוקות של כל צד.


גם לי קשה ללמוד סתם ספר הלכה, אבל כשחודרים לסברות ולעומק הכל חי.


יש כאלה שלומדים הלכה כמשהו כפוי, אבל ברגע שמתחברים לסברות הדברים מאירים בפנים הלב.

קודם כלכְּקֶדֶם

הכנות ועצם התשומת לב שלך לדברים האלה בך היא ראויה לשבח !

אני חושב שעבודת השם היא עניין דיי אינדיבידואלי אצל כל אחד. לכל אחד יש נשמה שונה אצל כל אחד עובד משהו אחר. אז הייתי ממליץ לך לנסות את כל מה שהחבר'ה אמרו לעיל ובנוסף גם את מה שאני אומר עכשיו. לדעתי אתה צריך פשוט תפילות. תפילות על גבי תפילות גם במילים פשוטות. בהתחלה תעשה את כל הדברים האלו שקשה לך בהם תכריח תעצמך ותעשה אותם כמו רובוט, אבל לפני כל פעם שאתה עושה תגיד "יהי רצון שעל ידי מצווה זו תתחבר נשמתי אליך ותשפיע שפע קדושה וטהרה על נשמתי" זה אמור לעזור בהרגשת דבקות. אחרי הכל בסופו של דבר מהות החיים היא דבקות ואחד הדרכים העיקריים לזה, זה ע"י קיום מצוות בכוונה. קיצר שיהיה לך בהצלחה אח, ותודה על השאלה חיזקת אותי

מומלץ מאד הספר של הרב חיים נבון הגדר הטובהטוב גדול
יכול להיות שקשה עם ה'קפדנות'?פתית שלג

מכיר אנשים שנפגשים עם זה ברמות שונות..

הרגשה של 'מה העבודה הזאת לכם', 

איך הדקדוקים הנ"ל מקרבים אותי למהות.

או מה זה משנה לבורא עולם הדברים הזוטרים האלה.

(לעומת זאת הגיוני שלחומרות יותר קל להתחבר)

 

ובאמת דקדוקי ההלכה לא צריכים להיות עיקר החיים של יהודי, אלא רק לתת לו את הקונטרה על מנת לחיות חיים יהודיים, לעשות את רצון ה', ולהתעסק בתוכן שהוא מחדש לעולם. [דקדוקי הלכה ומצוות הרבה פעמים זה דבר שונה, לדוגמה, אדם שלקח יין אדום ואמר טקסט עם כיפה (וגרטל כמובן) עשה את כל העשרה דברים שטעונים בכוס של ברכה, שתה רביעית, לא שינה מקום וכו' וכו'- אבל לא זכר את השבת, יכול להיות שלא קיים מצווה מהתורה של 'זכור את יום השבת לקדשו'. לעומת זאת, אדם שהזכיר את השבת אבל לא עשה את כל הדקדוקים הנ"ל, קיים מצווה מהתורה (ספר החינוך לא)]

כמובן שהתשובה היא בלימוד, גם טעמי ודיני ההלכות, גם מה חומר ההלכה, וגם מה מרחב הפעולה- שיטות אחרות\קולות\חומרות.

ספר החינוך יכול לעזור בבהירות של המצוות והטעמים, אבל ממנו אי אפשר ללמוד הלכה למעשה בדר"כ. גם פניני הלכה יכול להיות סיפתח טוב, הלכה למעשה.

אגב, אפילו נפש חסידית ומשוחררת יכולה להתאהב בזה. זה עולם שלם.

בזכות ההלכות הקשר עם ה' נכנס לכל פרטי החייםנוגע, לא נוגעאחרונה

אם נדמיין שיש פחות הלכות ורק עניין של כוונה (לאכול בשביל כח לעבוד את ה' לדוג' ובשביל ליהנות כי ה' רוצה שיהיה לנו טוב), הקשר עם ה' לא יכנס ממש לחיים הגשמיים.

אגב בגלל זה מפריע לי שאנשים אומרים "לא יודע אם מותר או אסור- אז אחמיר", במקום לבדוק מה ההלכה. כי הם מפספסים בירור של רצון ה' והופכים את ההלכה למשהו טכני בעיקרו.

אז בשורה תחתונה- אחת הדרכים ליצור רצון לללמוד ולשמור הלכות זה לחזק את הקשר הפנימי הרגשי עם ה'.

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).

אולי יעניין אותך