לא יודעת אם זה הפורום המתאיםתמיד בשמחההה:)

אבל יש לי שאלה, מה הבעיה בנזם באף?

לא דמות חינוכית אבל הנה הדעה שליעשב לימון

מבחינה חינוכית מבינה את ההסתייגות-

קודם כל, העניין הזה של תרבות אחרת. נזם באף אופייני בתרבות אחרת, לא יודעת בדיוק איזו, וזו לא תרבות יהודית מקורית. אז למען הסדר הטוב, נזם באף מחוץ לתחום

דבר שני, נזם יכול להיות פתח לעוד דברים שאפשר להוסיף לגוף / סגנון לבוש פחות צנוע מהמקובל באולפנה, אז לכן זה בעייתי.

 

אישית-

ראיתי הרבה בנות בכל הגילאים- גם נשים- שעושות נזם באף, וכל עוד זה חלק מסגנון וכיוון חיים שמושפע יותר מהשכל ולא מהרגש- לא רואה בזה בעיה. כן זה מבטא דברים וכדאי לחשוב אם את רוצה לבטא ולחיות אותם. מה זה מבטא? תשאלי את עצמך ואנשים סביבך.

בקשר לתרבות יהודית מקורית-פתית שלג

avid;font-size:21px;">וָאֶשְׁאַל אֹתָהּ וָאֹמַר בַּת מִי אַתְּ וַתֹּאמֶר בַּת בְּתוּאֵל בֶּן נָחוֹר אֲשֶׁר יָלְדָה לּוֹ מִלְכָּה וָאָשִׂם הַנֶּזֶם עַל אַפָּהּ וְהַצְּמִידִים עַל יָדֶיהָ: (בראשית כד)

avid;font-size:21px;">רק מדגיש שכנראה זה מה שאברהם אבינו שלח להביא לה..

 

וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ וְהִנֵּה עִתֵּךְ עֵת דֹּדִים וָאֶפְרֹשׂ כְּנָפִי עָלַיִךְ וָאֲכַסֶּה עֶרְוָתֵךְ וָאֶשָּׁבַע לָךְ וָאָבוֹא בִבְרִית אֹתָךְ נְאֻם אֲ-דֹנָי יְ-הוִה וַתִּהְיִי לִי. ט וָאֶרְחָצֵךְ בַּמַּיִם וָאֶשְׁטֹף דָּמַיִךְ מֵעָלָיִךְ וָאֲסֻכֵךְ בַּשָּׁמֶן. י וָאַלְבִּישֵׁךְ רִקְמָה וָאֶנְעֲלֵךְ תָּחַשׁ וָאֶחְבְּשֵׁךְ בַּשֵּׁשׁ וַאֲכַסֵּךְ מֶשִׁי. יא וָאֶעְדֵּךְ עֶדִי וָאֶתְּנָה צְמִידִים עַל יָדַיִךְ וְרָבִיד עַל גְּרוֹנֵךְ. יב וָאֶתֵּן נֶזֶם עַל אַפֵּךְ וַעֲגִילִים עַל אָזְנָיִךְ וַעֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת בְּרֹאשֵׁךְ. יג וַתַּעְדִּי זָהָב וָכֶסֶף וּמַלְבּוּשֵׁךְ ששי [שֵׁשׁ] וָמֶשִׁי וְרִקְמָה סֹלֶת וּדְבַשׁ וָשֶׁמֶן אכלתי [אָכָלְתְּ] וַתִּיפִי בִּמְאֹד מְאֹד וַתִּצְלְחִי לִמְלוּכָה. יד וַיֵּצֵא לָךְ שֵׁם בַּגּוֹיִם בְּיָפְיֵךְ כִּי כָּלִיל הוּא בַּהֲדָרִי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי עָלַיִךְ נְאֻם אֲ-דֹנָי יְ-הוִה. (יחזקאל טז)

 

ולכן לא נראה שפעם זה נתפס כתכשיט לא ראוי,

ואולי זה קרה עם הזמן..

 

(אגב התלבטתי אם להגיב בפורום אולפניסטיות.. מה נהוג?)

טוב, תודה על המקור.עשב לימון

א. יכול להיות שזו תרבות יהודית מפעם אבל לא כל מה שהיה נהוג פעם נחשב בימינו כתרבות יהודית.

ב. אולי השפעות כנעניות (סתם השערה של חוקרים)

ג. אתה צודק.

 

(לא נהוג שבנים מגיבים בפורום אולפניסטיות)

בסדר וישר כח על הניהולפתית שלג

אולי אפשר לשקול להעלים אותו מהראשי. לשיקולכן..

תודה. נשקול פניה בנושא למשהעשב לימון
התשובה ששמעתי בזמנו מראש האולפנאחושבת בקופסא
זה פשוט עניין של סטנדרט חברתי. בחברה דוסית זה לא מקובל, והאולפנא רוצה שתשתייכו לחברה כזאת. החשש שלהם זה שאם את לוקחת השפעות אופנתיות ממקורות שהם לא אוהבים, זה יוביל להשפעות גם בתחומים השקפתיים.


אני באופן אישי חושבת שזה פשוט מכוער.

אני אישית חושבת שזה עניין של קטלוג ומקובלותלא סתם מישהי

ולא של הלכה, מתאים לך להשתייך לחברה של בנות ששמות נזם- עופי על זה

אם לא אז אל תעשי נזם

כמו סוגי כיפות שמשייכות חברתית ככה אני חושבת גם על נזם

עזבו את עניין התרבות, נזם זה דבר לא בריאותיעידית1

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" לא עונדים נזם במקום שיוצאות הפרשות מהגוף!!

נזם באף הוא פריט אופנתי נשי כבר בתורה. אלפי שנים.תדהר
כנראה שאם היתה בעיה עם זה, זה לא היה כל כך נפוץ.


אופן השימוש וההכנסה של הנזם כל כך פשוטים, ובזמנים של הצטננות, וקינוח רב של האף, אפשר זמנית להוציא את הנזם.  

השרשור נערך. בנים- בבקשה לא להגיב. תודהעשב לימון
למה לא?אדם פרו+

שאלו על נזם אם יש בעיה

אליעזר עבד אברהם כידוע

שם את הנזם על אפה של רבקה

ואברהם אבינו למעשה שלח אותו עם נזם

מכאן ראיה שאין שום בעיה

כי ידוע שהאבות קיימו את כל התורה

עד שלא ניתנה

איזה שטויות. (סליחה שאני בן ומגיב)ימח שם עראפת
מעשה אבות לפני כארבע אלפים שנה ממש לא יכול ללמד הלכה לימינו, קיבלנו מאז את התורה והמון גזירות דרבנן נגזרו.


אני לא חושב שיש בעיה הלכתית, אולי משום חוקות הגויים, אבל אי אפשר ללמוד את זה מאברהם. הרי יהודה בא על כלתו כי חשב שהיא קדשה, אז נלמד מזה שמותר לבוא על קדשות???

חברה מקורות בתנך לא עוזרות ליתמיד בשמחההה:)

ידוע שדורנו ודור התנך זה דורות שונים וההשלכות הן שונות

הנשים של פעם היו נשים שונות ולכן התשובות שלכם לא עוזרות לי

קצת בדילייהעי

דנו עלזה בכיתה והמסקנה: זה לא שיש בעיה הלכתית בנזם זה ענין של רוח ההלכה והמקום שבו את גרה/ לומדת.

יש מקומות מאד מאד דוסים שמקובל ללכת שם עם נזם ולכן אין בעיה. ובמקומות שלא נהוג ללכת עם נזם זה הרבה פעמים יוצא כלא דוס.

וזה על עוד הרבה דברים כגון אלאדין חורים באוזנים סניקרס וכו.

 

..~אניי~

וואי ממש לא נראלי.. לדעתי לא כדי להוסיף על ההלכה, קודם לקיים עד הסוף מה שיש ואז להמציא עוד דברים. חושבת זה תרבות הגויים, לא מתאים אנא אערף, סבבה אבל לא להמציא דברים כמו רוח ההלכה כי זה נראלי שטויות, אנחנו לא עושים דברים לפי הסביבה לא משנה אם היא דוסית או לא. עושים את ההלכה.

העניין הוא שצניעותהרמוניה

במקרים מסויימים תלויה בסביבה. זה חלק מההלכה.

הרב רונן תמיר כותב על זה יפה שזו גדולתה של תושב"ע תקראי...

למה לא לעשות נזם | מדרשת בינת - בית מדרש גבוה לבנות

 

..~אניי~

כן את זה אני מכירה אבל הגבתי עלזה שהיא רשמה שזה הרבה פעמים יוצא לא דוס - שאנחנו לא מנסים לצאת דוסים אנחנו עושים את ההלכה.. אולי הבנתי אותה לא נכון.. 

כן הלשון שלה לא מדויקת אם לזה התכוונההרמוניה

אין קטע של לצאת דוס או לא אבל כן יש עניין של רוח ההלכה ושל מנהג המקום לפי איך שנוהגות יראות השמיים שבמקום

 

מסתומרת? אם הם נוהגות ככה אני חייבת לעשות אתזה גם~אניי~

למרות שזה לא חלק מההלכה? 

לא זה מה שאמרתיהרמוניה

חלק מהשיקולים בהלכה הוא מנהג המקום נכון? אז חידדתי את ההגדרה שמנהג המקום לא הולך לפי התרבות הכללית אלא לפי מה שעושות נשים יראות שמיים באותו מקום. 

..~אניי~

האמת שאני שמעתי דווקא מרב משהו הפוך.. שאם אתה נחשב דוס, אל תלך אם למשל אלאדין כדי שבנות פחות דוסות לא ייראו ויגידו אה הדוסה הולכת עם זה אז זה בטח הגזמה של ההלכה או משו כזה וילכו עם מכנסיים.. 

למה זה הפוך? את יכולה להסביר יותר...?הרמוניה
..~אניי~

שאני לא חושבת שללכת עם אלאדין זה מוריד מהיראת שמים אם דוסות אחרות לא הולכות עם זה. אלא שפשוט בנות שיראו אותך עם אלאדין יגידו אה הדוסה הולכת עם אלאדין ואני לא דוסה אז אני פשוט ילך עם מכנסיים.. אז אם באולפנה שלך יש בנות כאלה אז עדיף שלא תלכי עם זה.. אבל זה מה שאת אמורה לחשוב ולא על אם הבנות הדוסות הולכות עם זה

..הרמוניה

אוקיי. אלו לא דברים סותרים. הרב שאמר את זה לא התכוון שזה הטעם העיקרי מן הסתם, אבל יפה, זה עוד פן שהוא הגדלת ראש. לחשוב שהנוכחות שלך מייצגת משהו ומשפיעה על הסביבה.

אבל זה לא הדבר היחיד. לאיך שבנות יראות שמיים נוהגות יש משמעות. זאת טעות חמורה להגיד שלא. לקח לי זמן להבין את זה. אם את רוצה לדעת אני לבשתי אלדינים כשעברתי ממכנס לחצאית (בטיולים) ורציתי להפסיק, לא כי זה לא צנוע, אלא כי זה סוג של מכנס ולכן יש בזה משהו מ"לא ילבש", וזה מרגיש לא קשור למישהי חזקה. למה כי צניעות זה לא רק שתהיי מכוסה לפי ההלכה.

ועוד משהו... כל הדברים האלה זה בד"כ מה שמבדיל בין בחורה שלובשת צנוע כי אכפת לה והיא מרגישה הזדהות וחיבור למשמעות המצווה, לבין מישהי שלובשת צנוע כדי לצאת ידי חובה. 

וזה ההבדל הקטן שמורגש ומשפיע על שינוי בנפש. 

אני גם חשבתי ככה פעם הייתי הולכת עם דברים כאלו גבוליים ולא היה אכפת לי שאני אחשב לא הכי דוסית אמרתי כזה: למה שיכלאו אותי במסגרת של חוקים חברתיים שלא קשורים להלכה... אבל אז כשהתחלתי להתחזק הבנתי כמה לדברים הקטנים האלו יש משמעות. וכבר מעצמי הרגיש לי לא מתאים כי הבנתי את הדקויות בצניעות שבזה. ההקפדה על הפרטים הקטנים לעומת הויתור עליהם היא מה שמראה אם יש לך עמוד שדרה בדת או שהיא קצת חיצונית ולא מושרשת עמוק.

וגם לגבי נזם, יש לי שתי חברות ממקומות שונים שהן דתיות פתוחות עם שאיפה להתחזק שהורידו את הנזם שלהן כי הן אמרו שהרגיש להן שיש לזה שדר שלא מתאים. הבנתי מזה שבסוף מי שרוצה יכולה להרגיש מה מקרב לקדושה ומה מרחק, אפילו אם היא באה ממקום תמים ברגע שמתחזקים זה קורה מאליו.

ונכון שזה שורה תחתונה לא אסור הלכתית, ויש מקומות שזה יהיה מותר, ונחשב "הרע במיעוטו". אבל בחורה שבאמת עם שאיפות תורניות צריכה לחשוב טוב האם זה ירידה בשבילה או עליה. 

ואין ספק שזה ניסיון וזה קצת קשה לוותר על יופי פה ושם, ועל רצון להתבלט ולהרגיש מיוחדת (אני יודעת לא אומרים את זה בקול אבל זה בדיוק מה שזה) ואולי טיפה לפרוץ גבולות וביטוי אישי וכו'... אבל ההתחזקויות האלה בצניעות כ"כ פותחות את הלב לקדושה! וצניעות זה אחד הדברים הכי יקרים בעיני ה' זה המתנה הכי טובה שאת יכולה לתת לו, והוא גם מחזיר שבעתיים בזה אין ספק. בהצלחה רבהרבה!

לא הרב הזה לא פסק שלא הוא פשוט אמר שמותר..~אניי~

האמ וסבבה.. כל אחת ומה שמתאים למקום שהיא גרה בו.. אני אישית מכירה המון המון בנות עם נזם דוסות ממש וגם בנות עם נזם פחות.. לא חושבת שהיום זה באמת משמעותי מה שאמרת כי יש המון בנות עם נזם מכל הסוגים..

..הרמוניה

כן, זה מה שהבנתי ממך שהוא לא אמר שאסור אבל אמר לא ללכת עם זה כדי שבנות פחות דתיות לא יקלו ראש בצניעות עוד יותר...

לגבי נזם, האם גם נשות רבנים במקום שאת גרה לובשות נזם? 

אם זה ספיציפית מטריד אותך בסופו של דבר, תעשי שאלת רב.

לפי דעתיהעי

זה על אותו ענין נזם ואלאדין יש מקומות דוסים שאת תראי שכולם שם לובשות אלאדין/ נזם וזה לא נחשב כמשהו בעיתי ויש מקומות שרק הבנות ה"מדורדרות" כביכול הולכות ככה ואז כן זה בעיה 

..~אניי~אחרונה

תכלס הויכוח הזה חסר פואנטה.. אנחנו כל הזמן חוזרות לאותה נקודה.

אני חושבת שאם את רוצה להיראות כמו כל הבנות היראות שמיים במקום אז קודם כל זה תלוי איזה מקום כי יש מקומות שזה הכי דוס והכל ויש מקומות שפחות, אבל מה שבטוח זה שהדברים האלה כמו רוח ההלכה וכזה זה בחירה שלך זה לא שאת עוברת על הרצון של ה' אם את שמה נזם במקום שבו פחות שמות הדוסות..

בנוגע לרבניות, זה לא דוגמא כי זה לא אותו דור.. פעם זה באמת היה מושך תשומת לב והיה פחות מתאים..

מה שהרב פסק לי זה היה בנוגע לאלאדין, על הנזם לא שאלתי.. 

אולפנת רננהעלה קטן

היי, צריכה בדחיפות מידע על אולפנת רננה

מה הסגנון באופן כללי, למי מיועד, איך האווירה

ומבחינה תורנית-דתית- מה הסגנון? האם מותר שם פלאפונים?

האם יש אולפנה אחרת מקבילה בסגנון כדי שאוכל להשוות?

כל מידע יעזור לי

תודה רבה!

מישהי יודעת אולי?עלה קטן
מכירה קצת מרחוקמתואמת

נחשבת אולפנה תורנית בעיקרון, לא בקצה הכי תורני של הסקאלה. למיטב ידיעתי מותר שם סמרטפונים, אולי צריך סינון.

אולפנות נוספות שאולי אפשר לבדוק: שיראל, עטרת רחל, ראשית.

(אני מכירה את הנושא ממקום של אמא לבת באולפנה, אז לא יודעת מקרוב מאוד...)

תודה רבה! עזרת ליעלה קטןאחרונה
קומי אוריאיידן

אני רוצה ללכת לאולפנת קומי אורי ואני צריכה לשכנע את ההורים שלי ואני לא יודעת איך מישהי יכולה לעזור לי בבקשה?

ההורים שלי מאוד דוסים אבא שלי רב וכו..

הם מסכימים לי ללכת לתפארת, ראשית, רעיה ובהרן אפילו לכפר פינס הם לא מסכימים.

מישהי יכולה לעזור?

..הרמוניהאחרונה

למה את רוצה ללמוד שם?

מה הדברים שחשובים לך?

 

הפורום הזה פעיל? אני ממש אשמח לתשובהעלה קטן

לא בשבילי -

אולפנה בסגנון של אולפנת בית-אל

מישהי מכירה אולי?


תודה מראש!

מחפשת אולפנה בסגנון מתנחל ברסלב כזהאנולה

היייייי לכולןןן 

מחפשת אולפנה לשנת לימודים תשפ"ו עולה (עולה לי"ב)

אני יודעת שזה ממש מאוחר אבל תמיד עדיף לנסות

רגע חחח בטעות נשלח, -המשך-אנולה

בקיצור סגנון ברסלב כזה מתנחל 

חצאיות ארוכות, טלפונים כשרים, עם בגרויות 

לא כ"כ משנה איפה עדיפות לירושלים אפשר עם פנימייה 

בנות טובות וכפיות זורמות סגנון דוד המלך כזה..

מקום שיהיה חיבור לה מתוך אהבה 

וצוות טוב 

חחח זהו בעיקרון 

אשמח להמלצות וגם לטלפונים או מייל של המקום

 

היימפוצלשת(:אחרונה

יש את אולפנת ראשית ואולפנת נביעה שהם בירושלים

ויש את אולפנת טהר ביד בנימין ואולפנת תפארת במגדל העמק


יש פרטים בגוגל תחפשי..

בהצלחה 😇

הי חדשה כאן!מיכלי123
ברוכה הבאה, נכנסתי רק כדי להסביר שלא פעיל כאןחסום לשעבר
(בנות נא לא לסקול אותי)
🏢פתית שלג

לצערי עם כל הפוליטקלי קורקט אין אימוג'י נסקל או סוקל

אז תסתפק באימוג'י של בית הסקילה

חסום לשעבראחרונה
אתה יודע שגם אתה אמור להיסקל?
התאמת אולפנה לעולה לכיתה ח'צביהק
שואלת לחוות דנת לגבי אולפנות של בנות דתי לאומי עם פנימיה/חצי פנימיה. עזרו לי איך לבחור נכון.
מחפשת מידע על אולפנת צביה בקעת הירדן. (אולפנת חמרהציפור כסופה
מישהי מכירה??? ויכולה לספר
אולפנה עם חטיבת ביניים בירושלים עם בנות דוסיות?טל524

מחפשת לאחותי - אולפנה עם חטיבת ביניים בירושלים עם בנות דוסיות? קיים כזה דבר? אשמח לרעיונות. לא כולם צריכות להיות דוסיות, אבל לא להיות היחידה.

ממד הר נוף ואז לעבור לאולפנה דוסיתמרגולאחרונה
יש להם חטיבה, יש בנות שבאות אחרי כיתה ו רק לחטיבה

אולי יעניין אותך