הדרכהאנונימי (פותח)

לא יודעת מה אפשר להגיד אבל,אני אשמח לעצות מאנשים שחוו או משהו כזה.

לא נכנסתי להדרכה עכשיו ככה אני גרה ביישוב קטן 12 בנות בשבט מתוכם 8 רצו והכניסו 4 (שבטים מעורבים) אני רציתי מאוד כי לדעתי זה המקום שלי קשר עם אנשים, חינוך,השפעה על ילדים זה המקום שמוציא ממני את כל הטוב שבי גם לגבי ערכים בלי להשוויץ או משהו אני מבין הבנות הכי דוסיות בשבט ובכללי בין הבנות שהכי מחוברת לסניף. אני מאוד רוצה הדרכה בסניף שלי כי מאוד חשוב לי היישוב גם להיות חלק וגם להשפיע על היישוב ודר הדרכה זה הכי טוב לדעתי אני לא רואה את עצמי בנחשון מביאה מהכוחות שלי גי זה באמת פחות אני. חוץ מזה הדרכת חוץ לא רלוונטי בשבילי כי אני לומדת בפנימייה שחוזרים כל חמישי וחשוב לי גם עוד דברים כמו משפחה ונוער וחברות מהיישוב אז לחלק את הסופשים שלי בין גם עוד סניף נראלי משהו לא כל כך רלוונטי בשבילי. בקיצור אשמח לעצות ועידודים. ועוד משהו האם העירור הזה באמת עוזר אמרו לי שאם אני רוצה להדריך אני צריכה לעשות עירור ואז יחשבו עוד פעם מישהו עשה פעם וזה עזר לו? אהה וגם אני בקשר מאוד מאוד טוב עם הקומונרית והמדריכה שלי בעיקר עם המדריכה שבשבילי היא חברה טובה לכל דבר אז גם זה מורכב לי מאוד

וואי מבינה ממשהעי

לגבי ערור ניראלי משתנה בין סניף לסניף אז כדאי לנסות בכל מקרה לא תפסידי מזה 

לא יכולה להגיד עלי כי כן התקבלתי אבל  מכירה אתזה מחברות/ אחיות במיוחד אצלי בסניף שאנחנו באזור ה30 ורק 10 נכנסות בסוף ממי שאני מכירה שהיא עכשיו מסימת ששמינית בנחשון וממש ממש רצתה הדרכה ולא קיבלה בהתחלה התבאסה רצח ואחכ היה לה ממש טוב שם

אולי כן כדאי שתגידי לקומנרית/ מדריכה על כמה את משקיעה בסניף והגעת וכו שיראו...

מקווה שעזרתי 

תעדכני מה איתךך

לגבי מה שאמרת על נחשוןאנונימי (פותח)
אצלנו נחשון לא כל כך מתפקד וגם מי שהכניסו לשם זה חברה שפשוט לא רצו הדרכה או חברה שלא ישקיעו יותר מידי בזה ככה שזה גם באסה לא מרגישה שיש לי את הכוחות ואת הרצון לבוא ולנסות להרים שאין עם מי ובכללי לא כ"כ אוהבת וטובה בדברים האלה 
אההעי

אוף באסה לגבי ערעור אצלנו בסניף אין כזה דבר אבל סתם בשביל להבין מכאלו שכן יש אצלם כזה דבר אם אתה מערער יש סיכוי שיצאו מישו אחר מההדרכה בגלל שאתה ערערת? לא כזה הבנתי  

תאמתאנונימי (פותח)
אני גם לא כזה יודעת לא יוציאו מדריך בשביל מישהו אחר אבל הם פשוט ינסו לחשוב שוב או משהו כזה הרבה פעמים אצלנו מכניסים לא מספיק מדריכים נגיד שנה שעברה קצת אחרי שהתחילו הדרכה הכניסו עוד מדריכה כי היה צריך עוד או שנגיד אחרי כמה חודשים מישהי רוצה לצאת מהדרכה אז אוטומטית יכניסו את מי שערער קיצר לא כזה סומכת על זה אבל נראה מה יהיה
..אנונימי (3)

וואלה זה קרה לי גם בזמנו בסניף ותיכננתי לערער אבל בסוף החלטתי שזגם בנחשון יכול להיות סבבה כי יש את היתרונות של זה.

בתחילת השנה ממש לא מצאתי את המקום שלי אז רציתי לעזוב אבל ידעתי שאם אעזוב לא אוכל להכנס שנה אחר כך לתפקיד אז נשכתי שפתיים ונשארתי

בסוף לא נתנו לי להכנס בשנה שאחר כך וזה ביאס אותי רצח אז החלטתי שכבר אין לי סיבה להשאר בנחשון ועזבתי

המסר הוא: אם את רוצה תדחפי בכל הכוח, זה לא שאין לך מה להפסיד כי בסוף זה כן אולי סתם לפתח ציפיות אבל את בכל מקרה מבואסת אז זה נראלי ממש שווה את זה

התבאסת על זה?אנונימי (פותח)
יעני זה היה לך חסר או שאת יודעת להסתכל על זה לטוב היום? 
ממש ביאס (נ.ב. אני בן)אנונימי (3)

כי בסוף ידעתי טוב מאוד מה יש לי להציע וגם כן היה לי את נקודת המבט בתור אדם בוגר על הדרכה מהצוות וראיתי פעולות שהאחרים עשו והכרתי ברמה ממש טובה את החניכים אז ידעתי טוב מאוד שאני יכול להיות מדריך ממש טוב

וכן, זה היה לי ממש חסר במשך השנתיים שבהם חברי היו מדריכים ולא מעט התבאסתי שלא קיבלתי את האפשרות להדריך

בסוף על כל דבר שקרה לי אני יכול להסתכל לטוב היום אבל אם הייתי יכול לחזור אחורה הייתי מתעקש להיות מדריך ולא הייתי מותר

נשמע לא פשוטadvfbאחרונה

כפי שאת מתארת יש בזה גם הרבה עניין חברתי. מי שבתוך העניינים בתוך צוות ההדרכה ומי שבחוץ וזה בכלל לא נעים.

נשמע שיש לך עוד חיים חוץ מהסניף ומקווה שגם המקום של הסניף ישאר אצלך במקום מסויים (גם אם לא אידיאלי) וגם תתפתחי בשאר התחומים.

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך