מובן מאוד מדוע אתה חש קנאה. כל אחד רוצה להרגיש שה' יתגלה אליו, יאיר אליו פנים, יראה שהוא אוהב אותו בפועל. זה מה שאנחנו מבקשים בשיר "ידיד נפש": "הגלה נא ופרוש חביב עליי את סוכת שלומך". אנחנו מבקשים מה', אל תהיה רק בבחינת: "משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים", אנחנו רוצים כבר שתתגלה.
אבל, עלינו לדעת שיש תפקיד להסתר פנים שיש בעולם. רש"י מביא בשם חז"ל על הפס': "וזרח השמש ובא השמש", שה' מזריח שמשו של צדיק ישר כששמשו של צדיק אחר שוקעת. וכן כתוב שלכל מלכות יש את הזמן שלה. מכל זה עולה שלפעמים כשיש צדיק גדול, באורו הגדול לא ניתן שצדיקים אחרים יזרח אורם. באופן טבעי הצדיק הגדול תופס את המקום הדומיננטי, והאחרים לא נראים גדולים לעומתו. אבל, יש ערך גם בהופעת אורם של אותם צדיקים. ולכן חלק מהצדיקים "נפטרים בעטיו של נחש", גלגל המיתה במובן הזה יש בו ערך אידיאלי שבו יש מקום להופעת כל האורות הנצרכים לתיקון העולם, כל אור ואור בזמנו.
אותו דבר ניתן לומר על הקב"ה. כשיש את נוכחות הקב"ה, הכל בטל אליו יתברך, דהיינו, אין קיום לאורות בפני עצמם. האפשרות של האדם להופיע את אור הנשמה הפרטי שלו, הוא רק ע"י צמצום האור הא-לוהי, צמצום הנוכחות הא-לוהית, ולכן דווקא לבני-אדם יש בחירה חופשית ולא למלאכים. הערך בבחירה החופשית הוא שהאדם מגלה את גבורותיו, את כוחותיו, את ייחודו, ולא רק בטל כלפי האור הא-לוהי וממילא לא יכול לגלות את כל זה. זה מסביר את העניין בהסתר האור הא-לוהי. אמנם, אחרי שיתגלו כוחותינו, ה' ישוב להופיע, אבל אחרי שכבר הנשמות נבנו בפני עצמן, וכך הופעת האור הא-לוהי לא תבטלן לגמרי, אלא רק תחבר אותן להארה הכללית הגדולה והנשגבה. השלימות שלעתיד לבוא תגיע, תכלול את ההשתלמות, את העבודה שלנו, הברואים.
כל אחד יש לו את המקום שלו בעבודת ה'. זה שה' מגלה יותר את אהבתו לאותם אנשים, אין זה אומר שהוא יותר אוהב אותם. זה אומר שהם נמצאים במקום אחר מבחינת העבודה שלהם, התיקון שלהם. וייתכן שהם לא מצליחים להאמין ולעבוד את ה' כמו שצריך מבלי גילויי אהבה, ולכן ה' עוזר להם ונותן להם עזרה מיוחדת, לעומתך שהוא סומך עליך שתאמין בו ותרגיש את אהבתו אליך אף בלי גילויים ישירים. יש הרבה חשבונות שמים, אבל דבר אחד ברור- המשוואה שהצבת שאותם אנשים יותר נאהבים על הקב"ה, איננה נכונה. ולכן, תנוח דעתך. אתה חביב כלפי הקב"ה, והקב"ה אוהב אותך, ובעז"ה בזמן המתאים גם יגלה אהבתו אליך (כמו בתהליך העולמי, כך אצל האדם יש תקופות בחיים, יש תקופות שיש בהן הסתר, ויש תקופות שיש בהן יותר גילוי).
מקווה שעזרתי