יש אנשים שהכלשפלות רוח

הולך אצלם חלק פשוט, בצורה מוגזמת..זה לא שלא קשה להם בואו באנו לעבוד בעולם הזה אבל הכל בחיים שלהם מסתדר.

ואני מוצא את עצמי מקנא, ובהתחלה זה במה שיש להם ולי לא נניח. אבל אז כשאני יושב וחושב במה אני מקנא..אני מבין שאני מקנא בזה שבורא עולם נותן להם ככה בקלות..זה בתת מודע שלי אומר "תראה איך ה' אוהב אותם, איך הוא איתם בכל צעד" כמתבונן מהצד צריך להיות ממש עיוור כדי לא לראות שה' מסדר שם עניינים(ממש ממש עיוור, או כופר ח"ו). ואני יודע שזה פגם באמונה כי גם אצלי הןא נמצא ועוזר. אבל אצלם זה ממש מוחשי, הקנאה שלי בהם היא הקשר שיש להם עם בורא עולם, השפע שהוא נותן להם ממש בחינת אבא ובן

היי, כואב לקרואתות"ח!

מובן מאוד מדוע אתה חש קנאה. כל אחד רוצה להרגיש שה' יתגלה אליו, יאיר אליו פנים, יראה שהוא אוהב אותו בפועל. זה מה שאנחנו מבקשים בשיר "ידיד נפש": "הגלה נא ופרוש חביב עליי את סוכת שלומך". אנחנו מבקשים מה', אל תהיה רק בבחינת: "משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים", אנחנו רוצים כבר שתתגלה.

אבל, עלינו לדעת שיש תפקיד להסתר פנים שיש בעולם. רש"י מביא בשם חז"ל על הפס': "וזרח השמש ובא השמש", שה' מזריח שמשו של צדיק ישר כששמשו של צדיק אחר שוקעת. וכן כתוב שלכל מלכות יש את הזמן שלה. מכל זה עולה שלפעמים כשיש צדיק גדול, באורו הגדול לא ניתן שצדיקים אחרים יזרח אורם. באופן טבעי הצדיק הגדול תופס את המקום הדומיננטי, והאחרים לא נראים גדולים לעומתו. אבל, יש ערך גם בהופעת אורם של אותם צדיקים. ולכן חלק מהצדיקים "נפטרים בעטיו של נחש", גלגל המיתה במובן הזה יש בו ערך אידיאלי שבו יש מקום להופעת כל האורות הנצרכים לתיקון העולם, כל אור ואור בזמנו.

אותו דבר ניתן לומר על הקב"ה. כשיש את נוכחות הקב"ה, הכל בטל אליו יתברך, דהיינו, אין קיום לאורות בפני עצמם. האפשרות של האדם להופיע את אור הנשמה הפרטי שלו, הוא רק ע"י צמצום האור הא-לוהי, צמצום הנוכחות הא-לוהית, ולכן דווקא לבני-אדם יש בחירה חופשית ולא למלאכים. הערך בבחירה החופשית הוא שהאדם מגלה את גבורותיו, את כוחותיו, את ייחודו, ולא רק בטל כלפי האור הא-לוהי וממילא לא יכול לגלות את כל זה. זה מסביר את העניין בהסתר האור הא-לוהי. אמנם, אחרי שיתגלו כוחותינו, ה' ישוב להופיע, אבל אחרי שכבר הנשמות נבנו בפני עצמן, וכך הופעת האור הא-לוהי לא תבטלן לגמרי, אלא רק תחבר אותן להארה הכללית הגדולה והנשגבה. השלימות שלעתיד לבוא תגיע, תכלול את ההשתלמות, את העבודה שלנו, הברואים.

כל אחד יש לו את המקום שלו בעבודת ה'. זה שה' מגלה יותר את אהבתו לאותם אנשים, אין זה אומר שהוא יותר אוהב אותם. זה אומר שהם נמצאים במקום אחר מבחינת העבודה שלהם, התיקון שלהם. וייתכן שהם לא מצליחים להאמין ולעבוד את ה' כמו שצריך מבלי גילויי אהבה, ולכן ה' עוזר להם ונותן להם עזרה מיוחדת, לעומתך שהוא סומך עליך שתאמין בו ותרגיש את אהבתו אליך אף בלי גילויים ישירים. יש הרבה חשבונות שמים, אבל דבר אחד ברור- המשוואה שהצבת שאותם אנשים יותר נאהבים על הקב"ה, איננה נכונה. ולכן, תנוח דעתך. אתה חביב כלפי הקב"ה, והקב"ה אוהב אותך, ובעז"ה בזמן המתאים גם יגלה אהבתו אליך (כמו בתהליך העולמי, כך אצל האדם יש תקופות בחיים, יש תקופות שיש בהן הסתר, ויש תקופות שיש בהן יותר גילוי).

מקווה שעזרתי

אשריך גיבור החיל תודה🙏שפלות רוח
ברוך תהיהתות"ח!

בשמחה....

..אני:))))

נתחיל בזה שמאיפה אתה יודע שבורא עולם נתן להם כ"כ בקלות? אתה לא יודע מה הזכויות שלהם, כמה הם או ההורים שלהם מתפללים, איזה מעשים מיוחדים הם עושים, איזה אמונה וכו' , זה דברים כאלה פנימיים שבאמת מבחוץ אי אפשר להבין ולדעת.

דבר שני, לא באנו לעולם סתם, כל אחד עם התיקונים שלו, יש אחד שיש לו הרבה לתקן אז יהיה לו יותר מאתגר ואחד שיהיה לו פחות מה לתקן אז יהיה לו יותר זורם, אם יהיה לבן אדם עם התיקון היוצר רציני חיים זורמים הוא לא יצליח לתקן מה שצריך לתקן, בשביל זה הרי הגענו.

דבר שלישי, זה לא מראה מי קרוב ואהוב יותר אצל ה' ממש לא.גם בגלל מה שכתבתי לפני וגם בגלל שה' מתאווה(כביכול) לתפילות של הצדיקים. דווקא זה שה' שם אותך במצב שלא נוח לך וקשה לך זה מראה שה' אוהב וחפץ בך (גם בגלל שאת אשר יאהב יוכיח) וחפץ שמהמקום הזה של הקושי וכו' תפנה אליו ותתלה בו. אם הכל היה לך זורם איפה היה אז המקום של ה' בחיים שלך?

בסוף בסוף תזכור איפה העיקר, העיקר זה לא כאן, זה בעולם הבא, אוקי נגיד בעולם הזה קשה לך ואתה מרגיש קנאה לגבי המציאות של אנשים אחרים אז בא תדאג "לפחות" שבעולם הבא המציאות תהיה אחרת לגמרי ודווקא אז אתה זה שתהיה ראוי לקנאה, וזה באמת מה שראוי לקנאה ולא דברים חיצוניים שיש לאנשים כאן בעולם, בסוף כל מה שיש כאן זה כלים בשביל להגיע לעולם הבא, כל דבר, פרנסה, ילדים, זוגיות, משפחה, חברים,רווקות,בריאות וכו' וככה צריך גם להסתכל על זה ושכשמסתכלים על המציאות בעיניים האלה ההרגשה היא אחרת. 

יפה מאודתות"ח!

חידדת יפה בנקודה שה' מתאווה לתפילתם של צדיקים וכו'.

לגבי מה שכתבת על שהעיקר הוא בעולם הבא, זה לא בדיוק נכון. אני מניח שהתכוונת בעולם הבא לעולם הנשמות, אבל עולם הנשמות הוא ג"כ לא התכלית. התכלית היא תחיית המתים, שבה הנשמה תשוב אל הגוף. האידיאל הוא שבסופו של דבר הגוף יישאר, אלא שלא יהיה במתכונתו הנוכחית, שדבק בו ההעדר וכו', אלא יהיה מזוכך ומחובר לנשמה לגמרי, ואז גם יוכל להתקיים לנצח.

חן חןאני:))))

תודה רבה, אתה צודק רק שלא ירדת לסוף דעתי.

הכוונה שלי היא שהעיקר זה האוצרות הרוחניים שהאדם משיג כאן, ז"א לא המשכורת השמנה שלו היא העיקר אלא הצדקה שתורם ממנה זה מה ששווה, זה העיקר וזה מה שנשאר(השאר זה שקר).

הכוונה שלי היא להסתכלות יותר גבוהה, מעל המציאות כאן. 

....תות"ח!

כן, האמת שהבנתי שזה מה שהתכוונת, ואת זו שלא ירדה לסוף דעתי....😉

נכון שיש ערך גדול מאוד לצדקה. אבל הצדקה גורמת לכך שגם שאר הכסף של האדם יהיה קדוש, יהיה מחובר לקדושה. בסופו של דבר על האדם להפוך את כל חייו לקדושים, "בכל דרכיך דעהו", כך שגם האכילה שלו, הבית שלו, הכל יהיה חלק מעבודת ה', וממילא זה עצמו יש בו ערך, ולא שיש ערך רק למצוות ולצדקה.

כדי להמחיש את דבריי, רש"י בקידושין מא. אומר על דברי הגמ': "מצווה בו יותר מבשלוחו", שכיוון שעושה המצווה בגופו מקבל שכר יותר גדול. המצווה פועלת ומזככת את גוף האדם, ולא רק את נפשו או את נשמתו (לא יודע אם לזה התכוונת, אבל כשאדם נותן צדקה, הוא קונה בזה את מידת הנדיבות/מחזק אצלו את מידת הנדיבות, ובזה מזכך את נפשו). משה רבינו הגיע למצב שקרן עורו. העור הפך לאור. זו התכלית- שהגוף עצמו מזוכך ומכוון לרצון ה'.

..אני:))))
בסדר אתה מדבר על מדרגה יותר גבוהה. כאשר האדם מחובר לאינסוף ברוך הוא אז כל דבר ודבר שעושה אפילו של חול מתקדש.


אני מבינה על מה אתה מדבר אבל מה אתה רוצה ממני גם המסילת מישורים סובר כמוני "האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא  בעבור מצבו בעולם הבא.."


מצד שני יש גם את הבעל שם טוב אם אני לא טועה שאומר שהוא רוצה לעבוד את ה' גם ללא עולם הבא.


נראה שהבעל שם טוב מציב רף גבוה יותר של עבודת ה'.


בקיצור יש הרבה מה להרחיב בעניין הזה אבל אכמ"ל.

נכוןתות"ח!

חשבתי על הרמח"ל. גם הרמח"ל במידת הקדושה בסופו של דבר מדבר על מצב של קידוש החול, ואולי כוונתו במילים "עולם הבא" היא לתחיית המתים. צריך עיון בכל אופן בשיטת הרמח"ל, אבל השיטות שאמרתי אינן מתחילות מהבעל-שם-טוב או הרב קוק, זה מבוסס כבר על הרמב"ן שמדבר על כך שבתחיית המתים יבטל יצה"ר וכו', שרואים ממנו שזה האידיאל ולא עולם הנשמות. נראה לי גם הר"ן סובר כך, ובעצם כל הראשונים (באמונה) חוץ מהרמב"ם (שאכן סובר שהעיקר זה עולם הנשמות, וסובר שתחיית המתים תהיה אירוע ניסי חד-פעמי).

אכן....

כןאני:))))

זה האידיאל בסוף בסוף של כל הבריאה אבל זה די יותר רחוק לנו מעולם הנשמות כך שיותר קל לדבר עליו (על גן עדן/גיהינום/כף הקלע וכו')וגם בסוף העבודה בשביל להגיע אליו זה אותה עבודה.

במידה מסויימת זה יותר רחוקתות"ח!

אבל כיוון שאנחנו כבר בדור הגאולה, זה לא כ"כ רחוק כמו שזה היה בזמן הגלות, ולכן ב"ה יש לנו את תורת הרב קוק זצ"ל שמדבר הרבה על ענייני הגאולה, זיכוך החומר וכו', וגם בחסידות מדברים על זה הרבה כפי שאמרת. ככל שמתקרבים יותר לזמנים אלו, יש אפשרות יותר להבין את הדברים האלו, ולכן זה לא כ"כ רחוק.

 

העבודה איננה אותה עבודה. מדובר על מטרות שונות לחלוטין, שממילא נוגעות במעשה להרבה הבדלים. אם יש ערך רק בעולם הבא, אז מדגישים רק את הרוח, והחומר הוא רק "היכי תמצי" ואין לו ערך עצמי. אך אם אוחזים בתורת הרב קוק זצ"ל, אז יש ערך עצמי גם בטיפוח הגוף, בחיזוק הגוף, בשמירה על בריאות, בעולם הספרות, המדע וכו'. בעל התניא מזכיר שהרמב"ן והרמב"ם הצליחו להשתמש בחכמות הגויים לעבודת ה'. את עבודת הרמב"ם אולי לא כל אחד יכול לעשות, כי צריך להגיע מתוך מטענים של קודש בשביל "ללקט את הניצוצות" של כל העולמות האלו, אבל העקרון הזה נכון לכולם, וזה בסופו של דבר האידיאל, לא לנתק בין העולמות, אלא לחבר, וזה עיקר תפקדינו כבני-אדם.

יפה!אני:))))
יישר כוח
אכןתות"ח!

ברוכה תהיי

אשרייך על הדיון

לא בטוח שגםשפלות רוח

תחיית המתים היא התכלית כי יש אחר כך את הנצח..מומלץ לפתוח "מעשה מרכבה" של הרב מאיר אליהו ולראות שם

כן, אני יודעתות"ח!

זה בדיוק העניין של תחיית המתים, שהגוף שהוא לכאורה זמני וכלה חוזר לתחיה. איך? ע"י נקודת הנצח שלו (עצם הלוז), וממילא נחיה לנצח, "...בלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

..שפלות רוח
מעדיף לא לכתוב כאן אבל מומלץ לפתוח
תודה רבה🙏שפלות רוח
הדבר השלישי מאוד מחזק
ממליץ לקרוא מסילת ישרים סוף פרק י"אadvfb
תודה רבה אשריך🙏שפלות רוח
אתה חושב שאתה יודע מה האחר עוברהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך י"ט בתשרי תשפ"ה 11:09

 

אתה לא באמת יודע מה הוא עובר...

מניסיון

לכן שאר התיאוריות בטלות ומבוטלות ..

אתה כן יכול להרגיש שלך יש פחות שפע.  אבל גם זה תלוי בך.

ה' אוהב אותך מאוד ורוצה אותך שמח. זו תכלית האמונה.

 

אם יש לך נסיון מאוד קשה שאתה מרגיש בו תקיעות זה ברור ששם השליחות שלך והתיקון.

נסיון קשה זה בדרך כלל משהו לא נקודתי משהו עם השלכות,מלווה אותך שנים ואתה עושה הכל אבל הכל כדי לפתור אותו.. ובכל זאת משהו שם נשאר כואב ותקוע.

עד כדי כך שאתה יכול לחלק את החיים שלך לפני ואחרי.

 

לפעמים לשליחים כואב כדי שאתה בעצמך תעזור לאחרים.

אבל זה כבר דרגה של נסיון שבא להאיר לאחר ולעזור לאחרים..

וגם שם ה' רוצה שתצלח אותו כדי שתפאר ותראה להם שה' אוהב גם אותם 

תודה רבה🙏שפלות רוח
מזדהה ממשאוי טאטע!
תודהשפלות רוחאחרונה
ואל תדאג גם אנחנו נזכה להיות בחינת "ישראל אשר בך אתפאר" ואם הזדהת אם מה שכתבתי אז כנראה הבנת את עומק הדברים😁
ועוד משהוהפי

לאהוב מישהו קל וחומר ילד

זה לא אומר לתת לו כל הזמן

זה אומר שגם אם הוא יצעק את חייו אתה לא תביא לו משהו כי זה מסוכן לו.

נקודה למחשבה..

 

וגם לפעמים יש אנשים שהופכים כל דבר לניסיון ..

מישהו לא חייך אליהם זה נסיון ..

הם נפלו במדרכה בקטנה .. נסיון .

אולי זה לא נעים אבל זה לא ניסיון 

 

נסיון זה לבכות / לא לבכות לילה שלם כי כואב לך כי אין לך מוצא.. / כי משהו שהיה בחיים שלך נגמר

זה שאתה צועק לשמיים מתוך הנימיים שלך ואין מענה.

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך