**אלה הבעיות האמיתיות בה"פ**The Lion

בהמשך לשרשור על הקווידיץ' ו הבעיה הגדולה בעיני בה"פ 3 - הארי פוטר - עיינו שם בעוד 2 בעיות אחרות - אלה הבעיות שבאמת מטרידות אותי בה"פ.

 

כנראה זה קשור להתבגרות, של אנשים באופן כללי, שזה נושא לשרשור אחר (ה"פ בראי ההתבגרות - אולי אכתוב פעם). כבר לא מפריע לי איך הארי התעתק לבקתה של ביל אם שומר הסוד לא גילה לו. זה באמת זניח.

 

הבעיות הנ"ל הם הרבה יותר משמעותיות. סתם מסב את תשומת ליבכם.

ברור שיש בעיות, וזה בכלל לא משנה. הספר הוא ספרקעלעברימבאר

ספר קריאה, לא תיאוריה שיטתית מדעית.

ייתכן שהיה אפשר לכתוב סיפור יותר אחיד ללא חורים, אבל אז הוא היה פחות מהנה ומן הסתם עמוס מאוד בפרטים מייגעים.

פשוט חיים עם הקושיות בסיפור וממשיכיםלקרוא הלאה, כמובן שתמיד אפשר לתת תירוצים.


יש לי עוד בעיה בעלילה - אם יש 5 בנים בממוצע בשמה אחת בגריפינדור, אז בערך זה 5 בנים ו5 בנות לבית, כלומר 40 תלמידים לשנה, כלומר 210 תלמידים בכל הוגוורטס. זה אומר שכל עולם הקוסמים באנגליה הוא 2000 איש מקסימום ומן הבתם פחות. (וזה אם נאמר שכל המשפחות הם 10 נפשות ורק ילד אחד בגיל תיכון). זה מעלה שאלות גם על הכלכלה של הקוסמים וגם על כך שהארי מפורסם - זה לא כזה פרסום גדול להיות מוכר על ידי אלף איש סך הכל ועוד בחברה דבמילא כולם מכירים את כולם (כמובן התירוץ הוא שהארי לא מפורסם אלא הכוונה שהוא מאוד מכובד, אבל בסוף גם את משפחת וויזלי כולם מכירים וכו' ) אבל עדיין התחושה בבפר היא כאילו עולם הקוסמים באנגליה מונה יותר מאלף איש.

סליחה 280 בכל הוגוורטסקעלעברימבאר
אתה צודק כמובן, אבל פספסת בערך את כל ההודעה שליThe Lion

לא ציינתי שיש בעיות. ציינתי אילו בעיות הן קריטיות לסיפור ושוות דיון ארוך ומורכב אם צריך, ואילו שוליות, זניחות וכמעט חסרי משמעות לסיפור.

 

לגבי הבעיה שהעלת, לדעתי היא חלק מבעיה גדולה של ראיית עולם הקוסמים ממבט של מוגל - בעיה שמקיפה את כל חלקי הספר וגם על החלק הזה לא פסחה.

אם תשאל חברים אחרים - פה בפורום או בכלל - הם כנראה ינסו (ואולי גם יצליחו) להסביר את זה איכשהו (שנים של מלחמה, יש עוד בתי ספר וכיו"ב). לענ"ד אלה תירוצים עלובים ותו לא, אבל שוב זה חלק מתזה רחבה יותר שלי שתוכל לקרוא עליה כאן - הבעיה הגדולה בעיני בה"פ 3 - הארי פוטר אם תרצה.

מצוין שיש בעיות בספור, אחרת לא היה מה לדבר על הספרקעלעברימבאר
אבל אני לא חושב שהיה צריך לכתוב אחרת את הסיפור, הבעיות הן חלק ממנו
אח יקר, אתה שוב מתעלם ממה שכתבתיThe Lion

האם יש או אין בעיות זה בכלל האישיו פה. סוג הבעיות הוא לעומת זאת הוא כן, הערתי אילו בעיות משמעותיות ואילו לא.

 

האם יש/אין בעיות סיפור? לשיטתי יש.

 

האם זה טוב לא או לא? לדעתי לא. אבל שתי השאלות הנ"ל לא קשורות בכלל למה שכתבתי.

צודק. אבל למה לדעתך זה לא טוב שיש בעיות בסיפור?קעלעברימבאר
תלוי איזהThe Lion

בעיות מהסוג שתיארתי הם קריטיות לריאליות של הסיפור, וכל עוד הן קיימות, לפחות מבחינתי - הסיפור לא "מוכר" (מלשון מכירה. לא היכרות). בעיות קטנוניות יותר ייתכן וזה טוב, אפשר להתווכח אבל לדעתי לא משנה.

מי אמר שהסיפור צריך להרגיש מאה אחוז ריאלי?קעלעברימבאר
חוץ מזה אם לא היו בעיות לא היה על מה להתפלפל...
עולם הקוסמים באנגליה די קטן..125690
יש רק עיירה אחת שבה יש רק קוסמים וגם היא נמצאת במרחק הליכה מבית הספר. לרוב משפחות הקוסמים אין הרבה ילדים (יש המון תלמידים בהוגוורטס שהם בנים יחידים).
זה כמובן גורר אחריו שאלות אחרות לגמריThe Lion

ששוב, הם חלק מנראטיב רחב יותר שלי.

 

כמו למשל הכלכלה והפרסום שקעלעברימבאר ציין, אם כל הקוסמים גרים ליד מוגלגים למה מוזר להם ללבוש את הבגדים שלהם ועוד. לא חושב שיש מה לדון פה - אתה מן הסתם תמצא לזה אוקימתות ותירוצים, אני אגיע למסקנה שרולינג בנתה עולם צר מדי ולא מספק.

למטהאחו

בסך־הכל העולם של רולינג מרגיש פחות או יותר מוכל היטב, ברצף הקריאה לא עולות לי שאלות מהותיות. אם אני מאוד מרוכז אולי אשים לב לסתירה או לשאלה, לפעמים אפשר "לתרץ" בנקל לכן אני לא מתעכב על זה.

 

אולי אם היא הייתה טורחת להסביר כל פרט איך בדיוק ולמה, רצף הקריאה היה נשבר והספר היה נעשה יותר כמו כרך של אוניברסיטה משודרת על עולם הקוסמים.

 

חוזר ושונהThe Lion

אתה צודק כמובן, אבל פספסת בערך את כל ההודעה שלי - הארי פוטר

 

השורה הראשונה רלוונטית גם אליך. הבעיות שציינתי שכן שוות התמקדות בהחלט מעלות שאלות מהותיות ומערערות על כל עולם הקסמים. מי שנהנה, ממליץ פשוט להתעלם שלא ייהרס לו, מי שלא...

מי שמפריע לו שיפריע לואחו

כשהייתי קטן מאוד אהבתי את פרסי ג'קסון

עכשיו בקריאה חוזרת עלו לי קשיים מהותיים שדי הפריעו לי בקריאה

בהארי פוטר לא נתקלתי בכאלה

 

סוג קושי שמציק זה משהו שמופיע לאורך כל הסיפור וכל פעם שאני נתקל בו אני חושב "טוב אין בזה שום היגיון, למה הם עושים את זה, זה ממש מטומטם"

אז אם תרצהThe Lion

תוכל לקרוא למעלה באיזה קשיים מהותיים אני נתקלתי.

איני רואה בהם קשיים מהותייםאחו

שמפריעים את רצף הקריאה

לגבי לבוש מוגלגים אני חושב שזה קשור לאופן שבו חברת הקוסמים מתנהלת

א' אמנת הסודיות

ב' הם לא עפים על מוגלגים, רובם לפחות

ג' wizarding war

 

זה כמו שאמנם חייתי לצד ערבים ודרוזים אבל אני לא יודע איך בדיוק להתלבש כמו דרוזים

אני יודע שזה מכנס שחור וסוג־של חולצה שחורה וכובע או כיפה לבנה או משהו כזה... אבל רוב הסיכויים שאם אנסה להתלבש ככה, מה שירגיש לי מאוד מוזר, יזהו עליי בשנייה שאני לא לובש את זה נכון

שום קושי לא מפריע לרצף הקריאהThe Lion

אף אחד לא טען שה"פ ספר לא קריא. אדרבה מקריאה בלבד הוא ספר על כמו שכתבתי למטה.

 

אבל מהבוננות בעולם הקוסמים, מחוץ לקריאה, *כן* עולים קשיים מהותיים, שאף אוקימתא לא תתרץ.

 

 

מסכים!סוורוס סנייפ

יש המון חורים מאוד מציקים.

אבל זה לא סותר כמובן שזה ספר נהדר. שכיף לי לקרוא אותו עכשיו גם ממרום גילי 😏😉

 

ברור שיש חורים, ואתה חייב לענות עליהם:קעלעברימבאר

איפה היית כשאדון האופל חזר?

מה עשית כל השנים האלו בכיס הקטן של דמבלדור?

למה מנעת ממנו לגנוב את אבן החכמים?

ולמה לכל הרוחות הארי עוד חי כשהוא נתון לחסדיך?

ולגבי הלבושThe Lion

ההיפך הגמור - הדימוי הנכון הוא דרוזי שגר בישראל. נראלך שהוא לא יודע להתלבש כמו ישראלי?

אני לא חושב שזו השוואה נכונהמתנחל בראבק

ההשוואה הנכונה בעיני היא לאברך חרדי. הצעירים מן הסתם ידעו להתלבש כמו חילונים, המבוגרים יותר, כנראה שלא יצליחו.

גם המבוגרים, לפחות ברובם, ידעו להתלבשThe Lion

כמו מבוגרים חילונים. מעטים לא ידעו. בקהילת הקוסמים זה מקיף.

 

וגם אצל חרדי לא תמצא מישהו שילך עם כתונת לילה או אפודת טייסים כי ככה חילונים מתלבשים.

לא כל כך קיצוני,מתנחל בראבק

אבל הם לא ידעו איזה בגדים מתאימים, הם לא ידעו שאם תלך עם דגמ"ח ריצ'רצ'ים של ערסים וחולצה מכופתרת יש בזה בעיה.

הם גם יכולים ללכת עד דגמ"ח שהם קנו לפני חמישים שנה שכבר מזמן לא באופנה...

ממש לא נכוןסוורוס סנייפ

ברור שכל חרדי ובטח המבוגרים יותר שיצאו החוצה בוודאי יודעים איך חילוני מתלבש..

 

אני חושב שאתה לא מכיר מספיק את הציבור החרדימתנחל בראבק

אדם חרדי בן 50 שכל חייו ישב בכולל ולמד, פשוט לא ידע להתלבש *באמת* כמו חילוני, אין לו מושג איזה בגדים מתאימים, אין לו מושג מה כבר מזמן יצא מהאופנה איזה ג'ינס של בנות ואיזה של בנים. מבחינתו, זה פשוט בגד של חילונים.

לא מסכים איתךThe Lion
עבר עריכה על ידי The Lion בתאריך ב' בטבת תשפ"ה 14:05

זה לא כ"כ מסובך. ג'ינס, אפילו לא ג'ינס, חולצה מודפסת, לא מודפסת, אצל מבוגרים כל זה נורמלי.

 

אופנה רלוונטי רק אצל צעירים שזה גם אתה הודית שידעו.

אולי הוא לא מבין דקויות קטנותסוורוס סנייפ

אבל בגדול הוא יודע איך חילוני מתלבש ובטח שלא ילבש כותנת לילה פרחונית חצאית סקוטית או מעיל טייסים ישן

אם הוא בסקןטלנד הוא ילבש חתאית סקוטית...קעלעברימבאר
נראה לי לגבי הלבוש התשובהקעלעברימבאר
היא שאמנם הקוסמים לובשים הרבה פעמים בגדי מוגלגים ברחוב, אבל הם אף פעם לא לובשים אותם טוב ולכן מעולם לא למדו איך להתלבש בהתאם. חוץ מזה שרוב המבוגרים מתעתקים ישר ולא צריכים ללכת ברחובות מוגלגים הומי אדם
הקוסמים בעצמם לבושים בבגדי מוגלגים כל הזמןנקדימון

אבל, כמו שניתן לראות בסרטים (בהנחה והם מייצגים) אז יש קוסמים אדוקים שמקפידים יותר,

ואפשר שאלה באמת חווים את הקושי - אבל סתם ככה? מחוץ לבתי הספר התלמידים הולכים רגיל לגמרי,

אפילו אלה שבאים מבתי טהורי דם. ככה זכור לי לכל הפחות.

וואי אתה צודק, זה לא מסתדר עם הספריםחסום לשעבר
שהארי מפחד בספר הרביעי מהלבוש של הוויזלים, כי הם תמיד מתלבשים מוזר בבגדי מוגלגים
אתה מסתמך על הסרטים, על ערימת הטנופת המוגלגית הזו?קעלעברימבאר

הסרטים (מהשלישי והלאה) מראים מוגלגים שעושים קסמים, לא קוסמים

רולינג אישרה את הסרטיםנקדימון

הם נאמנים לה ולקסמהדריה

כן, בשביל להיות בסטנדרד של קולנוע, זה לא אומר שזהקעלעברימבאר
תואם למה שהיא רצתה בספר. יש דמויות שנראות שונה לגמרי ממה שמתואר בספר
אחת דיברה רולינג, שתיים זו שמעתינקדימון
רולינג אמנם בנתה עולם צר, אבל נראה לי שלהכניס פרטיקעלעברימבאר
פרטים בספר ליצירת עולם אחיד לגמרי מבחינה הגיונית, יהיה מייגע ויהפוך את הסיפור ללא מהנה. זו עבודה אולי לחובבי הספר, לא לסופר
אני כאמור מדבר על פרטים שחייבים להכניסThe Lion

למעשה זה יותר שינוי של פרטים, באווירה שלהם, ופחות הפרטים עצמם.

לא מרגיש שזה מפריע לסיפור, למשל בשאלהקעלעברימבאר

למה קראוץ הבן לא קרא להארי למדשאות סתם וכישף מפתח מעבר. אפשר לתרץ ולתת אוקימתות, אבל אני פשוט מתעלם מהשאלה ולוקח כאקסיומה את העובדה שחייבים את גביע הטורניר כדי לשגר אותו לוולדמורט, תהיה הסיבה אשר תהיה.   הספר הרביעי בסוף בנוי בצורה יפה, מותחת, בלשית, מסודאת ומהנה. הבעיה הזאת לא מטרידה. זה דוגמא למשל. כמובן תמיד כיף למצוא הסברים לכל הדברים, אבל לא חובה. 

זה אגב חור באמת רציניThe Lion

אבל עדיין קטן יחסית לשאלות שיש לי. אם תרצה אפרט

חור שלא מפריע בכלל לעלילהקעלעברימבאר
אלא אם כן תופסים את הארי פוטר כספר בלשות נטו כמו שרלוק הולמס, ואז הצפיות אחרות. אבל הוא לא ספר בלשות, הוא ספר שמשלב אלמנטים של בלשות גם
מזתומרת?The Lion

לספר קוראים על שם הטורניר, כל כולו סובב סביב הטורניר וכל זה למרות שגיבור הספר ע"פ ההיגיון לא היה צריך להשתתף בכלל? אם זה לא חור אני לא יודע מה כן.

הספר מוכיח שגם קוסמים יכולים להיות טיפשיםנקדימון
במקום לקסום את הגביע כך ששם של מי שצעיר לא ייספר, הם קיסמו שמי שצעיר לא יוכל להתקרב לגביע. זה לא חור אלא לימוד גדול שלא יהיה אדם גאון מופלג בעיני עצמו. ואת צנועים חוכמה, ואילו הקוסמים קצת החזיקו מעצמם יתר על המידה
The Lion

א. השאלה בכלל על קראוץ' לא על הקוסמים. 

ב. מה שציינת זה חור בפני עצמו.

ג. אתה רציני עם ה"לימוד" הזה?

חחחנקדימון
א. קראוץ משקף את המצב הקיים. אין מה להקשות עליו. הוא פשוט אומר שאי אפשר אחרת עלולת להיות השלכות מסוכנות. הארי חייב להשתתף.


ב. זה לא חור בעיניי, כי זה מוסיף רובד ריאליסטי משמעותי.


ג. ברור שזה קורה בתוך הראש שלי, אבל מי אמר שזה לא נכון 😝

ממתי קראוץ הוא אחד המוחות הטובים בעולם?קעלעברימבאר
הוא לא היה צריך לפלפל בזהנקדימון
השאלה שם הייתה עובדתית, וכולם הסכימו איתו, כולל דמבלדור שאין לחשוד בו בטיפשות מופלגת
סתם הוא היה חכם, בטח היה ברייבנקלוקעלעברימבאר
מעניין אם קראוץ האב היה ברייבנקלו או סליתרין? מצד אחד חכם, מצד שני שאפתן להיות שר קסמים. מצד שלישי לא מצינו סליתרינר שכל עך מתעב את אומניות האופל, סלגהורן אמנם נגד וולדמורט, אבל לא נראה לי שהוא מתעב כל כך אומניות אופל. או שקראוץ סתם אמר שהוא מתעב אותם כדי לנקות חשד מווינקי
בעיניי זהו תירוץ עלוב (שם). הפאנץ':The Lion

כל דבר אפשר לתרץ עם מספיק אוקימתות, פלפולים ואקרובטיקה. תשאל את @125690 

 

זה לא גמרא.  המטרה פה היא להעביר סיפור. הסיפור מבחינתי לא משכנע בכלל, כשמסתכלים במבט כללי יותר, גם אם אפשר - איכשהו - לתת תירוצים לדברים קטנים יותר. כמובן, כל עוד המטרה היא להנות מהספר זה (תירוצים) צעד מתבקש, ואני מבין את זה לגמרי.

 

ושוב, ניחא גם לשיטתך, אותי מטרידים דברים אחרים לגמרי.

מי אמר שסיפור צריך לשכנע?קעלעברימבאר

זה לא אליבי בבית משפט או במרתפי השב"כ. סיפור צריך להיות מהנה זורם ועשיר ולתת תחושה ריאלית בכללי.  אלא אם כן זה ספר בלשות שמתיימר לתת סיפור ללא חורים.

וודאי שסיפור צריך לשכנעThe Lion

אחרת הוא לא סיפור טוב. סיפור עם חורים הוא סיפור גרוע.

 

במיוחד סיפור בסדר גודל כמו ה"פ. אפשר אולי לטעון שה"פ הוא סה"כ ספר ממוצע ובכל ספר ממוצע יש חורים, אבל זו טענה שנראלי שנינו לא נסכים איתה.

 

אפשר גם לומר ש"לי אישית זה לא מפריע. למי אכפת מהכלכלה של הקוסמים?" - זה נכון, ואף אחד לא יפריע לך לקרוא את הספר בהנאה (באמת!), אבל זה לא אומר שאובייקטיבית הסיפור לא פגום קצת.

 

וכאמור, הכל אפשר לסדר בעזרת קצת אוקימתות ושמינייה או שתיים באוויר. תלוי מה המטרה שלך, ומסתבר שיש לנו מטרות שונות.

השאלה אם אתה בא בראש של חוקר או קוראקעלעברימבאר

למשל למי אכפת מה דמבלדור עושה בחופשת הקיץ או למה כל המורים רווקים?

כמובן זו עבודה לחובבי הספר, וזה מרתק לנסות למצוא תשובות, אבל סתם ככה לא מטריד אותי

נקודה חשובה, ופה אני מסכים איתך.The Lion

לצורך העניין בפעמים הראשונות שקראתי בכלל לא חשבתי על השאלות הללו (אם כי אולי זה בגלל שהייתי יותר קטן). כלומר בתור קורא? הארי פוטר הוא ספר פנומנלי, בכל קנה מידה.

 

בראש של חוקר הבעיות שציינתי אכן נוכחות. אפשר לשאול למה להיות חוקר של הארי פוטר, והתשובה תהיה כי זה הארי פוטר. לא עוד ספר

אני מסכים איתך, אבל דווקא בגלל זה זה לא מפריעקעלעברימבאר

לעלילה.

להפך - בתור חוקר הארי פוטר זה יותר מרתק שיש קושיות וחורים שצריך להפעיל את השכל כדי לפתור (והיו כמה כאלה שחשבתי עליהם ודווקא יצא לי די מקורי ולא מאולץ)

השאלה היא האם אתה פותרThe Lion

או בונה תילי-תילים של אקסיומות, אוקימתות, והשערות לא מבוססות.

 

במילים אחרות, האם רולינג קודם כל צודקת, ולך נשאר להוכיח את זה (לשיטתך), או שאם התירוץ הרבה יותר דחוק מהקושיה כנראה שאין תירוץ - פשוט כי זה לא גמרא. זה סיפור, ובסיפור אין מקום לדברים כאלה.

 

אני לא מאמין באוקימתות. מה שלא נצרך לדורות לא נכתב. אבל כאמור, הקושיות שלי הם לא על זה.

תמיד יש תירוצים יותר טובים או יותר דחוקיםקעלעברימבאר
מה שלא נכתב פשוט תוסיף אתה לעלילה. אני לא חוקר שמתכוון להכנס לראש של רולינג, אלא ליצור סיפור אחיד ללא חורים. גם אםרולינג הצהירה מפורשות שהיא חושבת אחרת
זה כמובן תלוי מטרה.The Lion

אם המטרה שלך זה לתפור סיפור בלי חורים אתה צודק. אם המטרה שלך היא לחקור את ה"פ מצד עצמו, תוך יציאה מנק' הנחה שרולינג היא לא רבינא ורב אשי, אין שום סיבה לעשות את זה.

השאלה אם מה שרולינג חשבה ולא כתבה מחייב אותנו?קעלעברימבאר
או מה שלא חשבה
לא הבנתיThe Lion

השאלה היא מה המטרה שלך. אתה שוב יוצא מנק' הנחה שהמטרה היא לסדר את ה"פ. המטרה שלי היא לא כזאת.

אפרופו רווקיםנקדימון
איפה שכן יש חורים ועיוות של העלילה זה מה שעשו בסרט השני של חיות הפלא. בשם הלהטביזם הפרוגרסיבי "הסיקו" שדמבלדור וגרינדלוולד היו יותר מאש רחברים, ולכן כל הקשקשת והגועל.
רולינג אמרה אגב שמקגונגל אלמנה בלי ילדיםקעלעברימבאר
הסיבה האמיתית (מחוץ לסיפור) שכל המורים רווקיםקעלעברימבאר
היא שאם הם היו נשואים הם לא יכלו לישון בהוגוורטס, ואם היו ישנים אז היינו צריכים לספר גם על נשותיהם או בעליהן. זה כמו אחת הסיבות שרוב הגיבורים בסיפורים הם בנים יחידים יתומים (הארי, פרודו וכו') כי לא צריך להמציא קרובי משפחה, חוץ מזה שהם חופשיים לעשות מה שהם רוצים ואנחנו מרחמים עליהם כיתומים
אני חושב שהעלילה מסתדרת אם מקבלים אקסיומותקעלעברימבאר

מסוימות ולא שואלים עליהם למה.

למשל אקסיומה שוולדמורט צריך משום מה שהארי ינצח בטורניר כדי לקום שנית. למה? ככה.

או למשל שוולדמורט יכול להלחם מול דמבלדור במשרד הקסמים אבל לא בהוגוורטס.

או שקשה להטיל אימפריוס על כל עובדי משרד הקסמים.

וכו' וכו'

הנקודה היאThe Lion

אני אעדיף לא לעקם את העלילה ומבחינתי שישארו הקושיות, שלתפיסתי הם גדולות מכדי שיתרצו אותן, ואתה ההיפך.

 

מבין את מה שאתה אומר אבל לא חושב שהדיון הזה יתקדם לאיזשהו מקום...

מה אכפת לי למה וולדמורט צריך שהארי ינצח בטורניר?קעלעברימבאר

אני מקבל זאת כאקסיומה, ומכאן העלילה המרתקת על הדרך של הארי לנצחון והחשיפה בסוף שקראוץ הבן הוביל אותו. הסיבה למה וולדמורט צריך זאת סה כבר פרט טכני, שמאוד מעניין לפלפל עליו, אבל לא מפריע לעלילה. אין כאן שום עיקום עלילה, העלילה מדברת על נצחון בטורניר, למה צריך זאת? פרט טכני. זה כמו לשאול לאן החפצים נעלמים כשעושים להם כישוף העלמה - פרט טכני שמעניין אבל לא משנה לעלילה.

זו דוגמא כמובן

אפשר לקבל הכל כאקסיומהThe Lion

המציאות היא שהמטרה של הכול הייתה נגיעה של הארי במפתח מעבר, דבר שהיה אפשר ליצור הרבה יותר בקלות. יכול להיות שזה לא מפריע לך, אבל לטעון שזה פרט טכני שלא אמור להפריע? נשמע לי מופרך.

בסוף העלילה מתקדמת לנצחון בטורנירקעלעברימבאר
אם תאורטית תצא גרסה חדשה של הספר שם יוסבר שנצחון בטורניר גורם להגעה לבית קברות לא דרך הגביע (לא יודע, נגיד סתם שהמבוך מוביל למנהרה לבית קברות או משהו כזה) זה לא באמת כזה ישנה
א. אבל זה לא כתוב. ב. קושיה למה לא מפתח מעבר.The Lion

ג. והעיקר: האם זה הורס את העלילה? אולי. סובייקטיבי לדעתי.

האם זה חור? חד משמעית.

כמובן שתיאורטית אתה צודק, זה דבר קטנוני יחסית ולכן אני לא באמת מתעסק בו כ"כ, את הבעיה הזאת אגב בכלל לא אני העליתי.

א. אז מה אם לא כתוב? תוסיף בדמיון שלך, או אם אתהקעלעברימבאר

ממש רוצה, תוסיף בעט ליד המילים....

ב. התכוונתי שהפרט איך הארי הגיע לוולדמורט הוא טכני ולא חשוב לעלילה, העיקר הוא שהנצחון בטורניר גרם לוולדמורט לעלות. התכוונתי שגם אם היתה מנהרה זה לא היה כזה משנה לנו

שוב, הכל אפשר לסדר עם הדמיון. הכל.The Lion
עבר עריכה על ידי The Lion בתאריך ל' בכסלו תשפ"ה 21:38

ועל זה אין חולק.

 

אני לא אוהב את זה, אתה כן, זה סובייקטיבי ואין פה על מה להתווכח.

 

אתה מסכים שללא אוקימתות ודברים שמוסיפים ה"פ לא מושלם? 

 

(אני טוען שגם עם לא בגלל בעיות אחרות אבל לשיטתך)

אני לא סבור שמדובר באוקימתותנקדימון

אלה הבנות שנובעות מתוך ההיגיון הפנימי של הספר.

האם בגלל שלא מתוארים כל זמני הארוחות אז יש פה חור כי לא יכול להיות שבעולם של הארי פוטר אנשים יחיו סמסטר שלם רק על מה סעודות מידי פעם? ברור שהם אוכלים גם כשלא ידוע לנו, כי לפי ההיגיון של הספר הם עדיין בני אדם, וכן על זה הדרך.

מה? יש לך ספק בכללThe Lion

שיש שמים וארץ בין ארוחות שלא צויינו לבין למה לעזאזל כל הספר הרביעי מתנהל איך שהוא מתנהל?

 

אדרבה מכלל הן אתה שומע לאו, ואם מה שלא מצויין אילו דברים זניחים כמו ארוחות הקושיה רק גדילה.

 

אלא אם אתה יוצא מנק' הנחה שחובה לתרץ כל קושיה, כי ה"פ הוא קודם כל ספר שלם ורק אח"כ שואלים שאלות ומוסיפים אוקימתות על פי ההיגיון הפנימי - במקרה כזה אין לנו בכלל מה להתווכח.

בעיניינקדימון

הספר הוא סוג של הצצה לעולם ספרותי שלם שיש לו היגיון פנימי, או אמור להיות היגיון פנימי.

ממילא, האוקימתות אינן אוקימתות אלא נביעה מתבקשת, והקושיות אינן קושיות אם ההיגיון הפנימי זורם.

לפי מה שהסברתי פה אין בעיות בגביע האש, למרות שאכן אפשר לשאול למה ברטי קראוץ' לא נטפל להארי נניח בדרך הביתה.

אבל גם זה לא יהיה חור בעיניי אלא פשוט קושיה על קראוץ.

מובן. אני רק אצייןThe Lion

שמטרת השרשור לא הייתה לדון על בעיות כגון זאת שדנו בה עכשיו, שייתכן והיא זניחה, אלא קושיות יותר רחבות, על העולם הספרותי ולא מתוכו.

זה באופן כללי מעלה שאלה על מה חוגגיםקעלעברימבאר
על הנצחון בטורניר או על מציאת הגביע?
כמובן יש דברים שמשניםקעלעברימבאר
למשל יש הבדל בין שינוי עלילה של גביע הטורניר לבין שינוי לגבי שרביט הבכור למשל - שם זה יהיה חור רציני
לסיפורים יש היגיון פנימינקדימון
חוץ מזה שהקטע עם קראוץ פוט נמצא בספר/סרט. זו לא אוקימתא בכלל.
זה נראה לי גביע עתיק עם כללים נוקשים וטקסייםקעלעברימבאר
שאי אפשר לשנות או שלא מקובל לשנות. 
כמו שאמרה הרמיוני "לרב הקוסמים אין קמצוץ של לוגיקהקעלעברימבאר
או משהו דומה
או שאולי הגביע לא יכול לזהות גיל לפי שמותקעלעברימבאר
גם לקסם יש מגבלות
אפשר להמציא קסמיםנקדימון
אם סנייפ הצליח, ובטח שוולדמורט, אז ברוא שגל דמבלדור יכל ואנשים נוספים יכלו להמציא קסמים חדשים. אין מניעה עקרונית לזה, וזה אפילו מסתדר נהדר עם ההיגיון הפנימי
גם להמצאות קסם יש מגבלות, וולדמורט לא יכול ליצורקעלעברימבאר
הורקרוקס בלי לרצוח וכו'
כן, אבל עניין של גיל בטורנירנקדימון
לא נשמע לי כמו אומנות אופל קיצונית כל כך.
לא התכוונתי לזה. זה היה הערת אגב לאיזה בית שייךקעלעברימבאר
קראוץ
תמיד אפשר לתרץ למה הנצחון בטורניר קשור לעליית וולדקעלעברימבאר

מורט. זה פרט טכני. העניין הוא העלילה היפה בדרך לנצחון.

)אפשר לומר שוולדמורט היה חייב דם של אויב מנצח או משהו כזה)

לא, זה לא סביר בעיניינקדימון

לא רק בגלל שפטיגרו ממש מדקלם את ה"מתכון", ואין רמז להצעה שלך, אלא כי ברור לי שהטקס תוכנן בלי קשר לטורניר שמתקיים רק פעם בכמה שנים

אבל הדקלום לא חייב להיות קשור לתנאיםקעלעברימבאר
כמו שפטרונוס מחייב משהו שמח, ולא אומרים "אקספקטו משהו שמח"
זה נראה שם שהדקלום הוא ממש חלק מהטקסנקדימון

והוא בעצם מתאר את כל מה שצריך.

והדוגמאות שהבאת הן דווקא אולי חריגות שבהן מתואר תנאי ייחודי נדרש.

אלמלא היו אומרים מפורש אז לא היינו אומרים שפטרונוס מחייב שמחה.

כלומר ברירת המחדל היא פשוטה.

כן אבל אפשר להוסיף את זה ואז הנצחון הוא הכרחיקעלעברימבאר
כמו שבשרביט הבכור הלוקח חייב לגבור על יריבו באמת (אחרת דמבלדור היה משכנע את הארי לתקוף אותו באקספליארמוס בשנה השישית וכך להעביר לו את שרביט הבכור)
הוגוורטס מליאה בהגנותנקדימון

הוא לא יכל סתם לעשות מה שהוא רוצה שם, בטח לא מפתחות מעבר. כמו שאי אפשר להתעתק סתם ככה.

אבל בטורניר הקוסמים המשולש היו חוקים ייחודים, כמו שלא היה אפשר לבטל את המועמדות של הארי,

וממילא קל להבין שגם שימוש במפתח מעבר שם יהיה קל יותר. גם בהתחשב בסיטואציה כולה.

צ"עThe Lion

למה לא בשלב מוקדם יותר? למה להמר על זה שהוא יגיע עד הסוף? למה שיפתחו את ההגנות בטורניר, אדרבה הם צריכות להיות סגורות יותר? מה קשורים החוקים של הטורניר לאוםציה להפעיל מפתחות מעבר?

כי אז כל העלילה היתה נופלת...קעלעברימבאר
הטורניר נועד להיות מסוכןנקדימון

ולכן סביר שהחוקים הנוקשים שלו יתבעו שינויים מופרכים, ממש כמו שלא היה אפשר לבטל את המועמדות של הארי. ואל תשכח את הפנים המבועתות של ברטי קראוץ' האב כשהוא נדרש להכריע מה לעשות והאם להוציא את הארי מהטורניר.

 

לגבי העיתוי, לא היה מתישהו אחר. בדרקונים, היה קהל שלם שצפה בזה. באגם, בנות הים הן בתכל'ס בנות ברית של דמבלדור. אז רק המבוך נתן את הכיסוי המושלם. והימור לא היה, כי ברטי קראוץ' הבן לא ממש הימר אלא ממש ניהל וניווט את זה כרצונו. סדריק היה טעות סטטיסטית.

חדשת לי. וואלה הוא היה כבר תחת אימפריוס אזקעלעברימבאר
לכן נאמר שהפנים שלו היו מתות או משהו
מי יה תחת אימפריוס?נקדימון
לא הבנתי
קראוץ האבקעלעברימבאר
מתי? תזכיר לינקדימון
קצת אחרי גביע בעולם בקווידיץ, זנב תולע וולדמורטקעלעברימבאר
באו לבית קראוץ ועשו אימפריוס על האב. הבן מספר זאת בסוף הספר בווירטסרום
בכל מקרהנקדימון
דמבלדור קיבל את הקביעה שלו, וזה מספיק בשביל לאשר שמדובר בעניין עובדתי ולא במשהו שהיה יכול להשתנות גם אם לא היה תחת אימפריוס.
לא התכוונתי לזה. חשבתי שהתכוונת לכך שהוא היה עםקעלעברימבאר
פנים מתות כי ידע את המשמעות של בחירת הארי בגביע
הארי באוהל לבדThe Lion

הארי באגם לבד. הארי במבוך לבד. להגיע עד לגביע ממש לא נצרך.

 

קראוץ' ניהל וניווט את זה כרצונו - חוזרת קושיין לדוכתא למה לא עשה את זה יותר פשוט.

אוקימתא הגיונית היאקעלעברימבאר

שכמו ששרביט הבכור עובר בעלות רק אם הלוקח ניצח את הבעלים, כך וולדמורט צריך דם של אויב שהרגע ניצח במשהו, אחרת בדם אין מספיק עוצמה. (כמו שאהבה של לילי יוצרת קסם, כך הנצחון יוצר קסל של עצמה). ונצחון בקווידיץ לא נחשב כי זה נצחון של כל הקבוצה ולא של אחד. מה גם שהטורניר הוא משחק עתיק הרבה יותר עם קסמים עתיקים נלווים אליו, שנותנים קסם עתיק של עצמה למנצח.

אם רולינג היתה כותבת את זה, זה היה נשמע טוב, לא?

ודאי. גם אם רולינג הייתה כותבתThe Lion

שלדראקו יש צדדים טובים באישיות/שלקוסמים יש משרד כלכלה שאחראי על צמיחה כלכלית ורישיונות/ כותבת משחק קצת יותר מעניין - כל זה היה נשמע מעולה אם רולינג הייתה כותבת. יש רק בעיה אחת... 

משרד לצמיחה כלכלית עושה את זה יותר מדי מוגלגיקעלעברימבאר
נראה לי אולי אני מבין את ההבדל בינינו, אתה מחפש את הראליה בספרים, ואני חושב שהארי פוטר יותר מדי ריאלי מאבד מהקסם שלו
גם לדעץי היה יותר יפה עם משרד הקסמים יהיה בטירה אוקעלעברימבאר
ארמון ולא במבנה משרדי
זה נכון, אבל זה לא הענייןThe Lion

אני פשוט דן את ה"פ בנסיבות הרבה יותר מחמירות, ללא אוקימתות ודברים כאלה, ופירטתי את דעתי למה.

 

לצורך העניין אם אתה כן היית חושב שצריך משרד כלכלה של קוסמים היית אומר שהוא אכן קיים, פשוט אין לו שום קשר להארי עצמו.

טוב נכון, אבל יותר מגניב לעשות משרד למציאת זהבקעלעברימבאר
נשמע יותר קסום. זה כמו שבשיעור שיקויים צריך לסובב 3 פעמים בכיוון השעון ולא לעבוד עם חומצות כמו במעבדה מוגלגית
פה באמת מגיע ההבדל שציינתThe Lion

בעיניי זה קצת ילדותי, אם היה משרדים ממשלתיים אמיתיים זה היה נותן נופך הרבה יותר ריאליסטי לסיפור וממילא הוא היה נשמע יותר טוב (כמובן שיהיו שם מאפיינים של קסם, השמיים הם הגבול בקטע הזה וזה באמת יכול להיות מגניב).

 

אבל זה באמת סובייקטיבי לגמרי, כל אחד וההרגשה שלו.

אני מרגיש שהעולם של הארי פוטר צריך להיות קסום ולאקעלעברימבאראחרונה
להיות עולם מוגלגי רגיל "עם קסם". מאותה סיבה הם הולכים עם גלימות וכותבים עם קלף ועט נוצה. למרות שהיה אפשר לעשות קוסמים שמתלבשים רגיל וכותבים עם עט ומחברת או אפילו מחשב נייד עם כוחות קסם. גם הקוסמים עצמם נרתעים מהעולם המוגלגי (כולם מזלזלים באארתור וויזלי על העניין שלו בטכנולוגיה). בסוף זה ספר פנטזיה ולא ספר מדע בדיוני, והאווירה בהתאם.  לכן גם אני לא אוהב את הסרטים מהשלישי והלאה, שיוצרים אווירה מוגלגית מדי.
זה אחד התירוציםקעלעברימבאר

אבל הוא יכל לשרוט אותו בטעות ולקחת את הדם לוולדמורט שיהרוג אותו אחר כך. או לקרוא לו בהוגסמיד הצידה וכו'.

כמובן אפשר לתרץ שדגימת דם שעוברת בהתעתקות לא תפעל וכו', מכיוון שזה קסם, אפשר תמיד להמציא חוקים חדשים לקסמים

אני חושב שחלק מהטקס היה שהארי ינכח במקוםנקדימון
נשמע הגיוני. לכן זה היה בבית הקברותקעלעברימבאר
אחרת זנב תולע היה מביא עצם מהאב לבית רידל
זה מאוד סבירנקדימון
המיסתורין של קסמים וכשפים בדרך מגיע עם תנאים מופרכים ונוקשים
הגיוני שהשלד המשרת והאויב צריכים להיות נוכחיםקעלעברימבאר
שאלה כלכלית אחרת - למה לא לבטל את האמנה לסודיותקעלעברימבאר

הקוסמים.

כך הקוסמים יעשו קסמים למוגלגלים ובתמורה יקבלו דברים שלא מצליחים לעשות בקסמים (אוכל, זהב וכו' וכל היוצאי דופן של חוק גמפ) וכךלמשל משפחץ וויזלי תהיה עשירה. זה win win לשני הצדדים. האגריד נתן הסבר לסודיות בתחילת אבן החכמים, אבל נראה לי שרולינג בכוונה שמה את התשובה בפי האגריד, כי מה שאומר האגריד זה לא תורה מסיני, וכך התשובה האמיתית לסודיות היא מעורפלת.

אולי הסיבה האמיתית לסודיות היא הפחד שללא הסודיות הקוסמים ישעבדו בסוף את המוגלגים וינצלו אותם אם הם לא יתבדלו מהם. או אולי שהמוגלגים וקוסמים רעים יחברו כדי לשעבד את שאר הקוסמים. 

האמת היא שהתשובה לשאלה הזאת די ברורהThe Lion

לפחות לפי רולינג - מוגלגים שונאים קוסמים. ציד מכשפות וכו'. לכן כל גילוי כזה הוא בגדר סכנה קיומית. 

 

הם כן קצת היסטריים מדי על זה במיוחד לאור העובדה שמוגלגים חושבים שזה שטויות.

מוגלגים שנאו קוסמים בימי הביניים כשהנצרות שלטהקעלעברימבאר

וגם הדרסלים שונאים. אבל ההורים של לילי לא שנאו, ונראה לי רוב ההורים של בני המוגלגים, או ראש הממשלה למשל.

בכל מקרה לבנות על הדרסלים זה לא עובד, הדרסלים הם תיאור מגחיך ומוגזם מאוד מאוד של האנגלים השמרנים מהדור הישן נראה לי, שלא אוהבים כל דבר ששונה ממה שהם רגילים אליו.

רולינג כתבה את הסיפור בתוך העולם המוגלגי המוכר לנו, ובעולם המוכר לנו אף אחד לא ישנא קוסמים (פשוט ליהודים יהיה אסור לעשות אותם, ובכלל זה שאלה הלכתית אם קסמים כאלה מוגדרים בתור קסם או בתור מדע, כי זה דבר שעובד תמיד)

אדרבהThe Lion

השאלה אם כן צריכה להיות למה הקוסמים לא התקדמו מאז ימי הביניים, שזה כולל גם את השאלה שלך וגם את הכלים שהם עושים בהם שימוש.

נשמע שבימי הביניים הם הסתתרו מפחד, ובעת המודרניתקעלעברימבאר
הם חתמו על אמנת הסודיות לא מפחד אלא כי הם ראו שלא יסתדר טוב להתערב במוגלגים. בימי הביניים לא היה צריך אמנה, פשוט שום קוסם לא גילה את עצמו (חוץ מהמופרעת הזאת שהתגלתה בתחפושות ונתנה להם לשרוף אותה 50 פעם)
לגבי הכלים - נראה לי הם נרתעים משימוש בכלים מוגלגיקעלעברימבאר
תראה את הבוז שמקבל אדון וויזלי (אפילו ממולי) בהתעסקות שלו במנועים וכו'
ואפשר להבין אותם - באווירה קסומה הרבה יותר כיףקעלעברימבאר
ללמוד בטירה עם קלף ועט נוצה ואש אמיתי באח וינשופים, מאשר מקרנים וואטסאפ ואש חשמלית. אווירה הרבה יותר פסטורלית
בסוף הם לא צריכים חשמל וטכנולוגיה כי הקסמים פותריםקעלעברימבאר
את רוב הבעיות. למה צריך סמארטפון אם אפשר לשחק במטאטא?
שיתקינו סמארטפון במטאטאנקדימון

סמארטפון במטאטא? תועיבה!קעלעברימבאר
לא לאנקדימון

המטאטא כשר, אל תדאג

אז לכאורה הארי אמור להכיר את כל הילדים של עובדיקעלעברימבאר
עובדי משרד הקסמים והנביא היומי. סטטיסטית הרוב אמורים ללמוד בהוגוורטס כשהוא לומד שם. 
מאיפה הסקת את הכמות הזו?נקדימון

הספר מתמקד במספר דמויות, אבל ברור שיש שם כמות גדולה של תלמידים.

תבדוק את המספר של תלמידים בבתי הוגוורטס בשנה אחתקעלעברימבאר

8 תלמידים בגריפינדור בשנה של הארי. (5 בנים 3 בנות)

גם התלמידים בשאר הבתים הם בערך אותו מספר.

לטעון שיש עוד תלמידים בשנה של הארי ובמקרה הוא לא דיבר איתם מעולם, זה כבר חור כל כך רציני בעלילה, שכבר הוא לא סתם משהו לא הגיוני, אלא זה כמו לטעון שיש אח לרון שמעולם לא הוזכר

למה?נקדימון

כשרון והארי מאחרים לשיעורים, לפחות בסרטים ברור שהם מלאים בתלמידים.

וכשהרמיוני הולכת לשיעורים נוספים בשנה השלישית, ברור שיש שם עוד תלמידים.

ובמשחקי קווידיץ רואים שיש יציע ענק ומלא.

כשהארי מצטרף לחברוה של סלגהורן, ברור שיש שם תלמידים שאנחנו לא מכירים.

וכן הלאה

אז אתה טוען שיש עוד מלא תלמידים בשנה של הארי,קעלעברימבאר
ובמקרה הוא לא דיבר איתם? זה קצת כמו לטעון שיש עוד תלמידים בחדר של הארי שבמקרה הוא לא דיבר איתם
לא במקרה, זה פשוט לא חשוב לעלילהנקדימון

לא כל שיחה צריכה להיכתב, אלא רק מה שנצרך לדורות

אבל עדיין נראה שרק אלו שצוינו המפורשקעלעברימבאר
הם התלמידים בשנה של הארי. במקרה הארי תמיד מדבר עם ארני מקמילן וחנה אבוט וג'סטין פלצלי, אבל מעולם לא דיבר עם הפלפאפים אחרים בשנתון שלו? נשמע מוזר
לא נשמע לי בעייתינקדימון

אם כבר תשאל למה כן הוזכרו שיחות חסרות משמעות עם דמויות שאינן אפילו צדדיות.

כי זה כיף לקרואקעלעברימבאר
נו, אז אםנקדימון

כיף לקרוא הוא תירוץ טוב לסיבה בגללה יש שיחות מיותרות,

אז וודאי שחוסר חשיבות הוא תירוץ טוב לוויתור על שיחות כאלה.

המון שיחות לא חסרות-משמעות בכללThe Lion

ובכל זאת תמיד עם אותם אנשים. אגב גם לשיטתך קשה איך בית ספר אחד מספיק לכל קהילת הקוסמים בבריטניה. היא עדיין קטנה מאוד אם כן.

עוד יותרנקדימון
אם הם לא חסרות משמעות אז וודאי שנכתב רק מה שנצרך לדורות.


לגבי היותו של הוגוורטס בית ספר יחיד, האם זה נאמר במפורש? כי באופן עקרוני אפשר לומר שיש בתי ספר שונים ברמות שונות. כמו שאוניברסיטה נחשבת יותר ממכללה.

היחיד באנגליה. אמנם היה מחשבה לשלוח את מאלפויקעלעברימבאר
לדורמשטרנג מצד הוריו. אבל לא נשמע מהספר שהרבה הולכים לשם מאנגליה. לופין אומר במפורש בשביעי שכמעט כולם שלחו את הילדים שלהם להוגוורטס
בסדרנקדימון
אבל עדיין לא מדובר רק על 5 תלמידים. צריך להכפיל פה את המספרים, וצריך לחשוב בכמה
8 תלמידי גריפינגור בשנתון האריקעלעברימבאר
כלומר 40 בכל השנה. 280 בכל הוגוורטס, וזה אם אנחנו נדיבים ונותנים 10 תלמידים בממוצע לבית בשנה
כמובן אפשר לומר שהשנה של הארי היתה מועטתקעלעברימבאר
כי וולדמורט היה בשיאו כשהארי נולד ואנשים נמנעו מללדת ילדים
מהסרטים נראה שיש הרבה יותרנקדימון
התלמידים אצל סלגהורן הם משנים אחרות (מקלאגן וכו)קעלעברימבאר
ואוו ליאון אחי הערת את הפורום חחסוורוס סנייפ
חח ראית 92 תגובות תוך יומייםThe Lion

זה שיא שהרבה זמן לא היה פה, אם יורשה לי בצדק רב בהתחשב בחשיבות של השרשור

מחכה רק למתנחל שיצטרף למסיבהThe Lion
מה הוא עוד נמצא בפורומים?סוורוס סנייפ
תגובה אחרונה בי"א תשריThe Lion

אבל לך תדע.

שיבוא נעשה פרידה מסודרת חחThe Lion
אני כאן שטוזמתנחל בראבק
מה דעתך על השרשור שנד?The Lion
תראה מי בא למסיבהThe Lion

@סוורוס סנייפ עכשיו אפשר לעשות פרידה מסודרת

מדי פעם קפצתי לכאן עם חזק, כולל טיפול בפרסומת לפנימתנחל בראבק

שבוע בערך

חחח נוסטלגיההסוורוס סנייפ
היי היי מה אני ראיתי עכשיו??סוורוס סנייפ

נעלבתי 😥

שמחתי לעזור.מתנחל בראבק
תתבייש! 🤣סוורוס סנייפ
החור בעלילה הכי חמור שיש הוא:קעלעברימבאר

איך דמבלדור מצליח להכניס קרמבו לתוך הכיס?

(אני יודע שבמקור זה סוכרית לימון ובתרגום העברי זה הפך לקרמבו)

מה הבעיה? קסם..רוצה להיותילד🙃
אולי זה באמת נמעך שםנקדימון
אבל דמבלדור וודאי ידע לתקן את זה כשהוא ירצה לאכול, כמו שהיה עם בלגהורן בבית המוגלגי. מה זה כבר לנפח מחדש קרמבו מעוך..
או שהוא אכל אותו מעוך125690
האמת זה מתאים לדמבלדורנקדימון
כמו העוגה של האגריד שנמעכה ביומלדת 11 של האריקעלעברימבאר
אילו פודקסטים יש על הארי פוטר?מתואמת

כאלה נקיים, בלי גסויות...

תודה!

יש את פוטרקאסט. לא שמעתי המון, אבל לא זכור לי כגסלביטה
תודה! באיזו פלטפורמה אפשר לשמוע?מתואמת
ספוטיפיי הכי נחלביטה
מתואמתאחרונה
סרטי הארי פוטר 2 ו3מים זכים
שום קישור באתר לא עובד, משהו יכול להעלות? בבקשה גדולה.
בבקשה??מים זכיםאחרונה
האם לדעת הספרדים הארי פוטר יוצא בהדלקתאיגנוטוס פברל

נרות חנוכה ידי חובה ע"י זה שמר דראסלי מדליק? הרי זה המקום שהוא מחשיב כבית. (אגב לכן כולם חוזרים לחופשה בחג הזה של הנויצרים  כדי להדליק נרות חנוכה בביתם)

השאלהקעלעברימבאר
אם וולדמורט מדליק בשביל הארי, האם אומרים וולדמורט כגופו (בגלל ההורקרוקס של הצלקת) או לא?
תראה, לפי מה שראיתי בפניני הלכה, בחורים שישניםאיגנוטוס פברל

בפנימיה, שאחד ידליק בשביל כולם בחדר, אז כנראה זה יהיה רון, כי הוא הגדול מבינהם

אבל אשה יכולה להדליק בשביל בעלה שמחוץ לבית, כיקעלעברימבאראחרונה

אשתו כגופו.

 

אז אולי גם וולדמורט כגופו של הארי? השאלה אם בית רידל או אחוזת מאלפוי זה נחשב הבית של וולדמורט. אולי זה שהוא שם שם את היומן זה נחשב שהוא השתתף בפרוטה עם בעל הבית?

בספרקעלעברימבאר
הראשון מוזכר שהאגריד אומר שקווירל נפגע מליליות ביער השחור.


הסתכלתי באינטרנט מה זה במקור, במקום ליליות מופיע hag. בדקתי והכוונה לסוג של מכשפה רעה או פיה רעה בפולקלור האירופאי

לא זכרתי כבר שכך זה תורגם...מתואמת
אם אני לא טועה, גם בספר השלישי מופיע אזכור של hag, כאחד מהיצורים שמגיעים הרבה להוגסמיד כי אינם יכולים להסוות את עצמם היטב בקרב מוגלגים. מעניין איך שם זה מתורגם...
שם זה אמגושית, לא?קעלעברימבאר

אמגוש זה כהן דת פרסי, שהפך אחר כך בגמרא לכינוי למכשף לזכרוני

נכון, מצלצל לי מוכר... (כבר שנים לא קראתי את הסדרהמתואמתאחרונה
בעברית)
בן גביר נחפז למשרדו בעודו צוהל בקול:קעלעברימבאר

"אישור תליה, אישור תליה! איפה החבל?" הוא אמר בשמחה.

"אתה מבין" הוא אמר להארי "עכשיו שיאשרו לי לתלות מחבלים מהצוואר שלהם למטה במרתפים, יצורים מבחילים, כבר לא יוכלו לזרוק פצצות סירחון על ישראל. נכון? הייתם חושבים פעמיים לפני שהייתם מלכלכים עםבוץ נגד ישראל, אם הייתם יודעים שאני יכול לתלות אתכם כמה ימים! נגמרו הימים האלה. חוץ מזה ראש הממשלה הסכים לחתום על צו גירוש לטיבי!"

חשבתי על זה -קעלעברימבאר
גמדוני הבית זה כמו השחורים העבדים שהיו בארהב, הקנטאורים כמו האינדיאנים בשטחים שלהם פעם, והגובלינים כמו היהודים שדורשים זכויות שוות
זהו? זו כל מהות היהודים - שהם דורשים זכויות?😱מתואמת

עם ההשוואות האחרות אני מסכימה.

האמת שאם כבר היהודים בסדרה הם בני המוגלגים - כי הרי וולדמורט (=היטלר) האמין בטוהר דם (=הגזע הארי), אז ילדי המוגלגים, שאינם טהורי דם, הם היהודים, שהיטלר רצח בשל היותם לא מהגזע הארי...

כאילו ישקעלעברימבאר
3 יצורים שלא שווי זכויות לקוסמים: גובלינים (שפעם בכלל לא היו להם זכויות, וגם היום לא יכולים לשאת שרביט), גמדונים וקנטאורים.


אז אפשר להקביל את זה לארהב במאה ה-19 , ליהודים היו זכויות בפועל אבל עדיין אנטישמיות (והם שלטו בבנקים), השחורים היו עבדים, והאינדאינים חיו פרא חיים אוטונומיים בטריטוריות שהממשל נתן להם

עכשיו הבנתי... תודה!מתואמתאחרונה
איך הפרוגרסיבים קוראים לוולדמורט:קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך י' בכסלו תשפ"ו 15:21

את.ה.ם.ן-יודע.ת-מי.ה

😅מתואמתאחרונה
"יום אחד היה מזג אוויר מושלג"אנטיוכוס

"ואני מטייל לי להנאתי במכתש גודריק. אני נהנה מהטיול, מבסוט מהטיול, כיפכוף של טיול. לפתע ראיתי ספר של ריטה סקיטר.

לא חשדתי בו.

מה אני חשדניסט?

ואז אני ממשיך לטייל, ואני רואה זקנה (מהשורש מבוגר).

לא חשדתי בה.

למה עשתה לי משהו?

ואז התברר שבספר ריטה גנבה לזקנה את הזכרונות, והזקנה קראה בלחשננית רק לי לעלות למעלה.

 

פה חשדתי!

 

ואני מדריך על הספר ומדריך עליו וצועק: "ריטה תחזירי את הזכרונות לבתחולדה, גנבת! תחזירי לה את הזכרונות, שקרנית!

ואני מדריך על הספר

ומדריך עליו

ומדריך עליו.

ואז הבנתי שבטעות אני מדריך על השרביט שלי ושובר אותו".


 

"הארי, אולי תגיע לעיקר, לקטע שבו פגשת את וולדמורט?


 

"מה?"


 

"נו הארי... באת לספר על המפגש עם וולדמורט"


 

"אדוני יש פה טעות! אתם קראתם לי לספר על השקרים של ריטה סקיטר, לא על מפגש עם וולדי-מה-שמו!"


 

"(בלחש) נו תעשה טובה, בקשה..."


 

"הנה זה חוזר אליך! מחקו לך את הזכרונות אבל זה חוזר,אליך היום הזה! ואז מה קרה?"


 

"ואז"

"ואז!"


 

"ואז! הזקנה התפצלה לשתים. אז יריתי עליה 3 קללות עם הבזקי אור. ככה פלוםי פלופי פלופי.

מתוך הזקנה יצאה נחשית ענקית שהסתובבה בצורה אלפטיסטית ונחתה ליידי.

היא זימנה את המנהיג שלה. הוא היה עם שרביט איזה 6000 קילומטר אורך בלי להגזים!

הוא רצה להרוג אותי.

אמרתי לו 'אל תהרוג אותי! יש לך כבר 6 הורקרוקסים! תהרוג אותם! (מה זה הוגן שיהרוג רק אותי?).

ואז לקחו אותי לאחוזת מאלפוי, ושם באחוזה זה ממש מרגיש כמו באחוזה! ויש שם אוכלי מוות עם שרביטים שעושים לייזרים, וגמדוני בית שאופים מאפים מקמח, המון קמחים של קמח! והשרביטים גמישים כמו לולב מתלבלב, לולב מתלבלב! ויש שם גובלינים שכל האצבעות שלהם זה זרת! ככה, זרת, זרת זרת! ועושים שם שיקויים מטחול ענק!"


 

"אני מבין שעשו עליך ניסויים? זה היה קשה?"


 

"כן! אמרו לי תתחתן עם צ'ו, תתחתן עם הרמיוני, תתחתן עם ג'יני! איפה אני אשים להן את הטבעת, על השרביט?


 

בקיצור דובי שאל אותי איפה אני רוצה ללכת, אמרתי לו בקתת הצדפים למה אף פעם לא הייתי. בדרך עברנו דרך האחוזה, לקחתי שרביט. אבל כשהגענו לבקתת הצדפים לא נתנו לנו להכנס, כי הדיוק לופין היה שם, והיה ירח מלא, מפוצץ!"


 

"בקיצור איך אתה מסכם את המפגש שלך עם אוכלי המוות?"


 

"מה?"


 

"נו... היכרות איתם"


 

"אה...משחקי היכרויות!"


 

"אני מצטער ששאלתי"


 

"אני מצטער שתשתוק! אז ככה זה הולך! 'וואטס יור ניים, מאיי ניים איז סקאביור. וואטס יור ניים, מאיי ניים איז ורנון דרסלי!"

איך אמראנטיוכוסאחרונה
עבר עריכה על ידי אנטיוכוס בתאריך ט' בכסלו תשפ"ו 21:38

 

 

מאלפוי כשדרך על האף של הארי?

 

"ואני מדריך עליו. ומדריך עליו. ומדריך. כי אני מדריך. כי אני מדריך. בפלוגת הפיקוח"


 

"ראיתי את זאביני סוגר את דלת הקרון והיא לא הצליחה להסגר, לא חשדתי. ואז ראיתי לרגע את הראש של פוטר באוויר, פה חשדתי!"

 

ואיך אמר הארי?

 

"בתחולדה קראה רק לי לעלות למעלה ולא להרמיוני וכאבה לי הצלקת. לא חשדתי בה. מה אני חשדניסט?

ואז היא התפצלה לשניים.

 

פה חשדתי!"

 

אולי יעניין אותך