מכירים את הסופר יואב בלום?נקדימון

מצרפי המקרים? הקבוע היחידי? מה שאחרים חושבים בי? המדריך לימים הקרובים? מכירים?

אם לא, רוצו לקרוא. יש לו גם סיפורים קצרים באתר האינטרנט שלו, אם אתם רוצים לטעום קצת לפני כן.

 

בקיצור, בגלל שיש לו סיפורים באינטרנט אז צאט ג'פטו יכול ללמוד אותו ולכתוב כמוהו, וזה בדיוק מה שניסיתי,

ויצא מגניב רצח. חיקוי מדהים ומוצלח מאוד של הסגנון של יואב בלום.

 

הבאתי לכם לקרוא:

 

יונתן עבד במשרד קטן ברחוב צדדי בתל אביב. המשרד לא היה רשום באף מדריך עסקים, והלוגו על הדלת היה מטושטש בכוונה. לקוחותיו לא הגיעו דרך פרסומות או המלצות – הם פשוט מצאו את עצמם שם, בלי לדעת בדיוק איך הגיעו.

התפקיד של יונתן היה פשוט להפליא, לפחות על הנייר: הוא היה "מתווך של מקריות". לא, הוא לא יצר את המקריות. זה היה תפקידם של "המחברים" - אנשים שלא פגש מעולם. הוא רק היה אחראי לוודא שהמקריות זורמת במסלולה הטבעי, בדיוק כמו שנקבע לה. כמו פקח תנועה, אבל עם אירועים במקום מכוניות.

"יום טוב, אני יכול לעזור לך?" שאל יונתן כאשר גבר בגיל העמידה נכנס למשרדו. האיש נראה לחוץ, חליפתו מקומטת כאילו בילה לילה שלם במשרד.

"אני חושב שהמקריות שלי התקלקלה," אמר האיש. "כל דבר שאני עושה בזמן האחרון מתפוצץ לי בפרצוף."

יונתן חייך. הוא ראה מקרים כאלה בעבר. "תשב, תספר לי מה קרה."

האיש התחיל לשפוך סיפורים: על מצגת חשובה שהתקלקלה ברגע האחרון, על פגישה עיוורת שהסתיימה בכך שהוא שפך יין על השמלה של הדייט שלו, ואפילו על החתול שלו, שהחליט לברוח דווקא כשהוא יצא לזרוק זבל.

יונתן הנהן, לקח עט ופנקס קטן, ורשם משהו. "בסדר, אני מבין מה קרה. בוא נבדוק."

הוא קם וניגש לארון מתכת ישן, פתח אותו ושלף משם מכשיר שנראה כמו שילוב בין שעון חול ללוח בקרה של חללית. הוא הקיש כמה נתונים, והמסך הקטן במכשיר הבהב באדום.

"כן, חשדתי. אחד המחברים כנראה עשה טעות. היו צריכים לשלוח לך שרשרת של 'כמעט הצלחות', אבל בטעות שלחו לך 'כמעט כישלונות'. זה מסביר את הבלגן."

"ומה עושים עכשיו?" האיש שאל, מבטו מלא ייאוש.

"פשוט מאוד," אמר יונתן והקיש כמה כפתורים. "אני מזרים מחדש את שרשרת המקריות שלך. זה ייקח רגע."

המכשיר הבהב בירוק, ויונתן חייך. "זהו, העניין סודר. עכשיו תוכל ללכת. נסה לא לחשוב יותר מדי על הדברים, ותראה שהכול יחזור למקומו."

האיש הודה ליונתן ויצא, אבל יונתן ידע שהמקרה לא נגמר.

כעבור שבוע, האיש חזר, והפעם הוא היה מלא התלהבות. "אתה לא תאמין מה קרה לי!" הוא אמר. "זכיתי במכרז ענק, פגשתי מישהי מדהימה, והחתול שלי חזר הביתה עם סרט ורוד על הצוואר!"

יונתן חייך שוב, אבל בתוכו עלה חשד קטן. האם הזרמת המקריות עבדה קצת יותר מדי טוב?

הוא נאנח וניגש שוב לארון המתכת.

לפעמים, חשב לעצמו, להיות פקח תנועה של המקריות זו עבודה לא פחות מורכבת מלנהל את הכבישים של תל אביב.

עוד אחדנקדימון

גולן לא היה מישהו שמחפש תשובות. הוא היה אדם שמחפש שאלות. זה לא שהיו לו הרבה שאלות באמת, אבל תמיד ניקרה בו התחושה העמומה של השאלה שמעבר לפינה.

בוקר אחד, כשהלך להוריד את הדואר, מצא מעטפה ישנה עם חותמת מוזרה. הוא פתח אותה, ומצא בתוכה פתק קטן עם בכתב לא מוכר: "תמצא את המקום שבו הכל התחיל. תשאל את השאלה שעדיין לא נשאלה."

הוא חשב שהדבר לא יותר מעוד תעלומה חסרת ערך. אולי איזה שקרן מנסה למשוך אותו למקום שהוא לא מכיר. אבל משהו במילים הדהד בתוכו. הוא לא יכל להפסיק לחשוב עליהן.

הוא חיפש את המקום שבו הכל התחיל. בהתחלה זה היה פשוט. הוא הלך למקומות שהיו משמעותיים לו – חדרו של סבו, המסעדה שהוא אוהב, השכונה שבה גדל. כל מקום שבו היה זיכרון, שבו הרגיש חיבור לחיים, חיפש שם את התשובה. אבל שום דבר לא הרגיש נכון.

הוא התחיל לתהות אם הוא סתם מבזבז את זמנו. אבל אז, אחרי שבועות של חיפושים, מצא את עצמו עומד מול חורשה קטנה על הר, במקום שלא זכר ששמע עליו בכלל. הצמחייה היתה צפופה והעצים היו עקומים, אך איכשהו הרגיש שהוא מכיר את המקום. כמו משהו שהיה שם תמיד.

הוא הלך לכיוון המרכזי של החורשה. ואז הוא מצא אותה: אבן קטנה ומרובעת, לא גדולה במיוחד, אך היא הייתה בדיוק במקום שבו, כנראה, הכל התחיל. הוא ידע את זה, פשוט ידע.

ליד האבן הייתה כרטיסיית נייר שנראתה ישנה מאוד, מונחת בזהירות על האבן. הוא הרים אותה, ומצא שאלה כתובה עליה: "מה אתה עושה פה?"

השאלה הייתה ישירה, חדה, כאילו נורתה ישר אליו. מה הוא עושה פה? זה לא היה מקום שהוא זכר להגיע אליו, ולא היה לו הסבר ברור למה הוא מצא את עצמו כאן. כל צעד שעשה, כל החלטה שנראה כי קיבלה אותו עד לנקודה הזו, עכשיו פתאום לא הייתה ברורה.

הוא התיישב. שאלה פשוטה, עם משקל כבד. הוא חשב על כל חייו, על כל מה שעשה, על כל האמיתות שמצא את עצמו נאבק להן במשך השנים. הוא לא ידע איך לענות. כל התשובות שהוא העלה נדמו לו כלא מספיקות, כלא מדויקות.

היה משהו מאוד אישי בשאלה הזו. משהו שדרש ממנו לעמוד מול כל מה שהוא בנה לעצמו, ושם – פשוט לא היה לו את התשובה.

האם הוא באמת ידע את התשובה? האם כל מה שעבר עליו, כל הדרך שהלך, הייתה מובילה אליו רק בשביל לשאול את השאלה הזו?

מה הוא עושה פה? הוא לא בטוח שהוא יודע.

הוא השאיר את הכרטיסיה על האבן, וקם. לא היו לו תשובות, לא היו לו הבנות ברורות. כל מה שהוא ידע זה שהשאלה הזו – לא התשובה – היא שחשובה.

הוא צעד לאחור והסתובב, ולא ידע אם הוא יכול לחזור לאותו חיים שהיו לו. אבל ידע בוודאות, שמה שהחל כאן, במקום הזה, יהיה תמיד אתו.

עוד אחד מגניבנקדימון

החיים של לפני הסוף

 

הייתה תקופה אחת בחיים שלי שבה הייתי בטוח שכל דבר שאני עושה הוא בלתי נמנע. לא מתוך תסכול, אלא מתוך תחושת רוגע עמוקה. כל בוקר קמתי, שתיתי את הקפה שלי במרפסת, עיינתי בעיתון, ואז יצאתי לעבודה, שם כל דבר היה כבר מוכן לי מראש. כל שיחה, כל מייל, כל פגישה, ידעו להסתדר על פי חוקים שלא היו נראים לי מוזרים. כמו שעון.

יום אחד, במהלך הפסקת צהריים, החלטתי להסתכל על השעון ולבדוק אם הכל מתנהל בדיוק כפי שאני מצפה. פתאום, במקום לראות את השעה, ראיתי שורת טקסט קטנה שמופיעה מול העיניים שלי. היא הייתה כתובה בגופן פשוט ומוכר, אבל לא היו לי שום הסברים למה היא שם. השורה הייתה ככה: "התחלת את היום בזמן. תמשיך כך ותחיה אותו עד הסוף."

בהתחלה חשבתי שזה קרה כי הייתי עייף. חזרתי אל השולחן שלי, לקחתי נשימה, המשכתי לעבודה והשתדלתי לא לחשוב על זה יותר מדי. אבל יום אחרי זה, כשפשטתי את החליפה שלי בערב, ראיתי שוב את השורה הקטנה על השעון. הפעם היא הייתה שונה, קצת יותר דחופה: "אתה קרוב מדי. אל תמהר לשכוח."

הבנתי שאני לא יכול להימנע מזה יותר. משהו כאן לא בסדר, אבל לא הייתי מסוגל להבין מה בדיוק. כל יום התחילו להופיע שורות חדשות. לפעמים היו רמזים למשהו קרוב ומוכר, לפעמים פשוט הודעות מדויקת של "הגעת לנקודת אל חזור."

לאט לאט, החיים התחילו להיראות כמו סדרה של תמונות שצולמו מראש. בכל פעם שחשבתי שאני מייצר משהו חדש, התמונה הייתה שוב מוכנה מבעוד מועד. כבר לא הייתי יכול להבדיל בין מה שעשיתי לבין מה שציפיתי לעשות.

ביום שבו הופיעה ההודעה "הגעת לסוף הדרך", כבר לא היה אכפת לי. הרגשתי שמישהו כבר ציפה לי שם. אולי הייתי רק חלק מתוכנית גדולה יותר.

ביום שבו הופיעה ההודעה "הגעת לסוף הדרך", לא היה שום דבר מפתיע. הרגשתי כאילו כל מה שעשיתי, כל מה שעברתי, היה רק חלק מהתסריט שאני כבר מכיר. ואז, פתאום, כלום. לא הייתה הודעה חדשה. לא היה שום דבר. הדממה פשטה בכל מה שסבב אותי, כאילו העולם כולו האט את נשימתו.

במרפסת, כוס הקפה שלי נשארה כמעט מלאה, ושעון הקיר לא הראה את השעה הרגילה. הוא הראה רק את הרגע – לא רגע של זמן, אלא של חסר זמן.

והעולם חדל, ונעלם.

רוצים עוד אחד?נקדימון

הצל של הים

 

היו ימים שבהם הוא לא יצא מהבית. ככה, פשוט לא היה אכפת לו לצאת. לא מהעבודה, לא מהשכונה, אפילו לא מחבריו. היה משהו בימים האלה שגרם לו להרגיש שכל מה שקרה בחוץ, מחוץ לדלת, לא באמת נוגע לו. הוא שקע בשגרה, קורא ספרים על תהומות שאין לו בהם חלק, מסתכל על השעון בזמן שהזמן עובר וכולו ריק.

אבל היו רגעים, קטנים, שבהם הייתה נוכחות שקטה שמילאה את החדר. לא דיברה, לא נגעה בו, אבל הייתה שם. הצל של הים, כפי שהיה קורא לה. הוא לא יודע למה כינה את זה כך, אולי כי היה בו משהו מקורי, שלא היה שייך לכאן. היא לא הייתה אישה, לא רוח, לא דבר מוחשי. היא הייתה רעש, או ריח, או משהו שמרגישים יותר מאשר רואים.

יום אחד, אחרי שלא יצא מהבית כבר שבועיים, החליט לקום וללכת. לא היה לו מקום לשוב אליו, אבל הייתה לו תחושת כיוון, איזו מין תחושה של חיבור למקום רחוק, שהוא לא היה מסוגל להסביר. הוא צעד ברחוב הריק, שהשמש הייתה שוקעת עליו כמו מסך אפרפר, והלך מבלי לדעת לאן.

הרחוב הוביל אותו אל חוף הים, למרות שלא זכר איך. שם, באופק, ראה את הצל. היה זה אדם, גבוה, דמוי צל, צועד לאט, אולי כמוהו. הוא חשב שהוא דמיין, אבל אז הצל, שעמד במרחק, פתח את ידיו לעברו.

"אתה לא לבד," אמר בקול שקט, כמעט ולא שומעים.

הוא לא ידע איך להגיב, כי את השאלה שחשב עליה – מה הוא עושה כאן, מה הוא רוצה, מה הוא שואל – הוא לא היה יכול לשאול. לא מתוך פחד, אלא מתוך הבנה שהשאלה לא נועדה להתשאל. זה היה בלתי נמנע.

הם עמדו כך, בלעדיו להבין מה קורה, כאילו הם היו בשיחה ארוכה כבר לפני שנים רבות, רק שלא היו מילים.

"אין מה לחפש," המשיך הצל. "הכל נמצא, בכל מקום. אתה רק צריך לדעת איך לחבר."

והם עמדו, מתבוננים בים. לא היו מילים, לא היה רעש, רק התחושה של אחדות, ושל משהו גדול שמחבר בין כולם – בין אותם רגעים שבאו וילכו, ובין כל מה שהם יהיו.

וואו זה חזקרוצה להיותילד🙃
לא מכיר את יואב בלום אבל חד משמעית אני ילך לסגור את הפער...
תתחיל ממצרפי המקריםנקדימוןאחרונה

וכן, זה פער שיהיה לך תענוג להשלים.

כל ספר אצלו מביא כיוון אחר. אני אהבתי. 

...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך