געגוע מוזר לפהבין הבור למים

אֲנִי נֶאֱבֶקֶת בֵּין כּוֹחוֹתַי כָּל אַחַר הָעֵת,
חוֹלֶמֶת לְהֵאָמֵר וְלוּ פַּעַם. 
נִלְמֶדֶת בַּחֲרַכֵּי אוֹר, שִׁסְעֵי זַהֲרוּרֵי אוֹת  
צֵל נוֹפֵל עַל נֶאֱפֶלֶת  הַתֹּהוּ הַמְּשֻׁגָּע נִנְגָּע
כְּשֶׁנִּרְקַעְתִּי אֶל הַסַּף; בְּרֵאשִׁית נֹכַח גּוּף.  
נִשְׁעַן, עָיֵף-נִכְסָף. 
נִמְתַּק מִמְּךָ, מָתוּן-אֵיתָן
כְּשֶׁרִקַּדְנוּ בְּלָבָן.

אתחיל במחשבה שחשבתי הערבצדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך י' בטבת תשפ"ה 0:50

מה המבוקש/מיוחל בלב הכותב מקהל קוראיו כשהוא משגר שיר מסוג זה מחוץ למגרה. איזה יחס הוא מבקש?

לפעמים אנשים אוהבים "להתבשם" משירה. אין מטרה להבין את התוכן, אלא להתבשם בלבד. 

אני נוטה לכתיבה מהסוג הזה, אבל 
   א) מגלה שתמיד נגעתי באמת כלשהי, גם אם בזמן הכתיבה כתבתי באסוציאצטיביות כלשהי 

   ב) רואה באיכות הזאת דבר בפני עצמו

בכל מקרה, כשאנשים ניגשים כך לשירים שאינם מובנים על פשטם בקריאה ראשונה, יש להם שתי אפשרויות. להתבשם, כפי שהגדרתי לעיל, ולהגיד "וואו, יפה ממש" - ולומר זאת בכנות אמנם, ולא מתוך נימוס, אבל בהחלט מתוך מבוכה ורגש כבוד מעט מיסטי כלפי השיר. האפשרות השנייה היא לעקוב אחרי שביל פירורי הלחם.

---

 

יכול להיות שקצת הגזמתי והשיר שלך יותר מובן ממה שתיארתי. ניכר מהשורות בסוף שמדובר בחתונה או בזוגיות (לפחות להרגשתי האינטואיטיבית לפני תחילת העיון), אבל אני מרגיש את התעוזה הזו שלפני ניתוח שיר. לעיין, להקשיב לאיכויות, וכל הזמן לשאול את שתי השאלות: 
   1) מה אני שומע במילה הזו והזו?
   2) האם לכך היא התכוונה בשעת הכתיבה? (כלומר - אנטי התפיסה האכזרית לטעמי של "מות המחבר" שמייתרת את כותב הטקסט ואת המקור שלו.

השיר:

אֲנִי נֶאֱבֶקֶת בֵּין כּוֹחוֹתַי כָּל אַחַר הָעֵת,
חוֹלֶמֶת לְהֵאָמֵר וְלוּ פַּעַם. 
נִלְמֶדֶת בַּחֲרַכֵּי אוֹר, שִׁסְעֵי זַהֲרוּרֵי אוֹת  
צֵל נוֹפֵל עַל נֶאֱפֶלֶת  הַתֹּהוּ הַמְּשֻׁגָּע נִנְגָּע
כְּשֶׁנִּרְקַעְתִּי אֶל הַסַּף; בְּרֵאשִׁית נֹכַח גּוּף.  
נִשְׁעַן, עָיֵף-נִכְסָף. 
נִמְתַּק מִמְּךָ, מָתוּן-אֵיתָן
כְּשֶׁרִקַּדְנוּ בְּלָבָן.

 

אתחיל ואברך: הכתיבה מאוד יפה ומאוד נעימה. השורות אסתטיות, המילים נבחרו בקפידה וצולחתו בנועם זו לצד זו. בכתיבה כזו שילובי מילים עלולים להיות לפעמים "קטלניים" לטובה.  אלקט מילים ושילובים שמצאו חן בעיני: "חולמת להאמר"; "שסעי זהרורי אות"; "נלמדת בחרכי"; "צל נופל על נאפלת" - נפלא; "כשנרקעתי" - גאוני; "נמתק ממך"... בתכל'ס הכל
 

הטקסט:

"אני נאבקת בין כוחותי כל אחר העת" - ניסוח מוזר ומעורר מחשבה ככל שמעמיקים בו. בהתחלה הופתעתי שהיא לא נאבקת בכוחותיה, אלא נאבקת בין כוחותיה. איך נאבקים בין כוחות? אם נאבקים בהזדהות וצידוד בין כוחות, אז מובן לי שיש מאבק מבלבל ומתעתע של הזדהויות שונות של הנפש עם כוחות שונים. אבל כאן מרגיש לי שיש מאבק הישרדות של הגיבורה בין הכוחות, כלומר שהיא לא בצד של אף אחד ואף אחד לא בצד שלה, אלא היא קבורה ונאבקת בעפר רגליהם של כוחותיה. | אבל זה לא נגמר כאן! מתי היא מתחולל המאבק הזה בין כוחותיה? כל אחר העת. זה מרגיש כמו תיאור של נפילה מסויימת, התייחסות לזמן מסוים שבו לא היתה הנפילה, געגוע (בהתייחס ובהתחשב בכותרת השיר) למקום ולזמן שלפני העת.

 

"חולמת להאמר" - יש כאן שני פירושים ושניהם מסתדרים זה עם זה ומרתקים: להיאמר - כמו אמירה. איכשהו הייתי משוכנע שיש גם פעולה ביחס לחיטים שקשורה ב"אמירה", אבל ראיתי שיש רק את אימורי הקורבנות, ולא נראה לי שזה קשור. אבל כן מעניין שהפעולה הקשורה בחיטים היא לאלום אלומות, ואילמות ואמירה הן הפכים! זו כבר אסוציאציה טרחנית בלבד אולי. אבל החלום להיאמר נשמע קשור לאותה בקשת ישועה שאני שומע אחרי הנפילה.

ובאמת זה מסתדר לי עם השורה הבאה: 

 

"בחרכי אור, שסעי זהרורי" - התחושה שלי שאני על השביל הנכון מעניינת. קודם כל, מעניינת אותי התחושה המתוארת במילים "נלמדת בחרכי אור". זה מזכיר לי את הפסוק "הנה זה עומד אחר כתלנו... מציץ מן החרכים" - אנחנו רק מאמינים שהוא קיים ומציץ מבעד החרכים. כאן אנחנו מרגישים את הצד השני של החרכים, את זרזיפי האור שנלמדים. דווקא זו עמדה מעניינת שאני מרגיש בה יותר כוח, כלומר אין כאן חוסר אונים אלא שאננות פסיבית בזמן ש"אני נלמדת" ואפילו בין חרכי אור. השורה הבאה מהפנטת (ואני משוגע ומשתמש בעצמי במילה "זהרורי" בקטעים "מסתוריים" כמו זה. מעניין מה הם זהרורי האות, ומדוע יש שסעים. בין שני חלקי השורה הזו יש פער, כשהאחת מרגישה לי נעימה גם אם בין חרכים, בעוד שהחצי השני של השורה העוסק בשסעים ובזהרורים עומד בדיסוננס לאור, ומבויל אותי לשורה הבאה:

"צל נופל על נאפלת, התוהו המשוגע ננגע" - אני לא יודע אם ההבנה שלי שהצל המדובר כאן קשור ל"גוף" המוזכר בארבע השורות האחרונות נכונה, ומשתדל לשמור על צניעות במידה וכן. אני הולך על קצות האצבעות כי עולים לי הרבה כיוונים לגבי התוהו הזה המשוגע, ביחס לשורה השלישית והפסיביות שהרגשתי שם. רק אגיד שמרגיש לי שיש כאן הזדהות בטוחה-בעצמה של התוהו עם עצמו. אני כל כך אוהב את זה שכש"התוהו המשוגע ננגע" - הנוגע הוא זה שמתבהל, בעוד שהתוהו המשוגע יודע רק להיות הוא. באופן כללי צמד המילים "התוהו המשוגע" נפלאות, דווקא בגלל הנמיכות של המילה המשוגע לעומת המילה רבת ההוד של המילה "תוהו". אני חושב שהכיוון שלי לכתוב טקסט באווירה דומה על "באר" תהומית (שבעזרת ה' אנסה לכתוב בהמשך הלילה) הגיע לי עוד לפני שקראתי את הטקסט שלך, אבל גם שם התוהו המשוגע יינגע. בכל מקרה מעניין האם הצל הזה הוא זה שמאפיל על הנאפלת, או שדווקא להפך - יש כאן הקטנה של הצל הזה, ייתור שלו לעומת הנאפלת-מעצמה (במידה וזה הכיוון, אז יכלה להיות כאן פרפרזה מעלפת ל"שרגא בטיהרא מאי אהני" (מה מועיל נר בצהריים = מה מועיל צל על נאפלת).

 

"כשנרקעתי על הסף, בראשית נוכח גוף" - טוב, המילה "בראשית" ביחס למילה "תוהו" בשורה הקודמת מראה לי שלא טעיתי בהכרח בהרגשה שלי בפסקה הקודמת, ובהתאם אני רואה כאן כיוון נוסף למילה "נרקעתי". בכל מקרה רציתי להדגיש לפני שאני מתיישר לכיוון של פרשת הבריאה להדגיש שהמילה "נרקעתי" מרהיבה כאן, מפני שהיא אוצרת בתוכה את הרקעת השחקים יד ביד עם רקיעת הרגל המוטחת ברצפה. אני עדיין מתענג על המילה הזו. "נרקעתי על הסף" = מעניין מה זה אומר. ביחס לבראשית אני יכול להבין, אבל "על הסף" מרגיש כמו משהו משפיל להרגשתי, על הסף ולא בפנים הבית. מעניין עכשיו להכניס את הגוף, שנכנס כאן לראשונה אל תוך עולם התוהו של לפני. הסף והגוף קשורים לי בהיבט הזה שהם רק הקצה המבאס של הדברים, ולא הדברים עצמם. כל כך מעניין לראות את זה כך במידה וזה הכיוון, כי זה מספר לנו כל כך הרבה על "הגיבורה" (שם שכל כך לא מתאים לדמות חח). יש כאן כיוון אחר שאני שומע במילה "נרקעתי על הסף", שהוא הפיכה לרקע, כמו הארץ לדוגמה שהיא רקועה תחת רגלינו, ובהתאם - על הסף מרגיש כמו "ייתור" של הגיבורה אל מול הגוף הזה, שדחה את התוהו המשוגע והתנחל לו על הקרקע.

 

"נשען, עיף-נכסף" אני עדיין שומע כאן דיבור נשי קונקרטי על גבר, אבל שומר על הצניעות. זה יפהפה... ובכל זאת, במנותק מהקונקרטי הזה, אני מתמוגג מהשורה הזו, היפה הזו. איזו התבוננות נשית בהירואיות הגברית, העיף והנכסף הכרוכים זה בזה. "נשען", על מקלו או על מה שנרקע תחתיו? יש כיוון אחר לחלוטין, קונקרטי עוד הרבה פחות, שהרקיעה היא של הגיבורה אל הגוף, ושהגוף הזה עצמו הוא הוא העייף, הנשען והנכסף. במידה ואסביר כך זה ייסתדר עם ה"נרקעתי" של השורה הקודמת וגם יתיישר עם הבראשית שלנו, ויוביל אותי לשורה הבאה:

 

"נמתק ממך, מתון-איתן" - שוב שילוב יפהפה של שתי מילים וכריכתן זו בזו על ידי מקף קטן זה מזכיר לי את הסצנה ההיא מהסרט "רטטוי" שבה הוא נותן לו לטעום שילובי מאכלים שונים ומראה לו איך ביחד הם יוצרים מרקמים חדשים לגמרי. המתון-איתן הזה יפה. המתון שלנו מסתדר גם עם התוהו המשוגע, עם הרקיעה והנאפלת. נמתק ממך = במידה והסברנו שהגוף הוא הגיבורה שירדה לעולם ונרקעה בו - אתה יכול אולי להיות המהווה, ש"אמר" את שמה וחקק אותה? או שזו זוגיות, שמי שאומר את שמה הוא הוא האיתן המתון, הנכסף העייף, הנשען עליה וכו'.

 

"כשריקדנו בלבן" - זו רק אסוציאציה שאזכיר מהר, שריקדנו בלבן קשור לי מאוד ללשון הזהרורית שחיפשתי אות לקיומה בשיר, אבל אני לא יודע אם זה הכיוון. האינטואיציה שלי בפשטות לוקחת אותי לתמונה של חתן וכלה, וזה יפהפה.

 

---------

 

אין לי מסקנה סופית. נהניתי מאוד מאוד לקרוא ולהעמיק! תבורכי, איזה כישרון.

אה! לא זוכרת מתי השיבו לי תשובה יפה כמו זו על שירבין הבור למים

האינטואיציה שלך מהדהדת את הדברים במדויק, את חלקם הנכבד מאוד
כיף היה לי להביט על שירי מעיניך שלך, מה גם שכיוונת בהחלט

אני לא אענה על כל שאלותיך היות והשירה במובן הזה ממלאת לי תפקיד של משל, זוגיות היא בהכרח אחת מהן, והגוף גם הוא.

אבל גם כיוון שאיני יודעת להשיב על כולן, ונהנית מהשאלה שעורר בי השיר בעצמי.

בהקשרים הללו, של משלים ופירוש! אם יורשה להיות נחתום המעיד 

חשיבה אסוציאטיבית היא דבר מבורך ממש

 

איזה כיף, תודה לך!


 

ממש שאלתבין הבור למים

את כל השאלות הנכונות

איזה כיף!צדיק יסוד עלום

ממש שימחת אותי בתגובה. יופי!

טוב, נמשיך כך, זו פלטפורמה טובה. אני חדש כאן במידה מסויימת

הופה איזה קאמבקlittle prince
ולגבי השיר- יש בו הרבה סוד, תשוקה ורוגע שלובים יחד. ואהבה. מהמם.
תודה מאוד, איזה כיף לשמועבין הבור למיםאחרונה
כשקוראים לי אני באה!
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך