אמרתי לאמא שלי שאני לא רוצה להתחתן והיא התרגשה מזהעובדת ה בשמחה????

יצאתי מהארון לפני שלושה חודשים (רשמית) 
אמא שלי כמובן שלא תומכת ברעיון הזה כמו כל דוסית, 
כשיצאתי מהארון שאלתי אם טוב לה שאני מאושרת, שאני סוף סוף מרגישה טוב עם עצמי, היא אמרה לי 
"אני יודעת שזה לא טוב לך, זה כמו 0מים בשבילך, את לא רואה שזה מזיק לך, ואני יודעת שזה עושה לך רע"
הייתי חייבת ללכת אז לא הגבתי לה על זה באותו רגע אבל ויצא לי לחשוב על זה...

בדרך כלל כל מי שעושה 0מים עושה כי הוא קורא לעזרה או שהוא מחפש ריגוש, 
ומי שיוצא מהארון עושה את זה כדי להרגיש טוב עם עצמו ולהיות שלם עם עצמו, או כדי להפסיק לשחק דמויות בחיים של עצמו.

אז זה לא במת מדוייק לקרא לזה "את עושה 0מים"


נכון, התורה לא רואה את זה בעין יפה, ולי בתור מאמינה (לא יכולה להגיד דתייה הארדקורד) 

לא בא לבזות את התורה ואת כל מה שהיא אומרת לכן אני לא רוצה להתחתן ולעשות טקס חופה עם אישתי לעתיד.. 

(אני אתחתן בח"ול כדי שיהיה כתוב לי בת"ז נשואה וכל הפרוצדורה של בית הדין הרבני) 

עכשיו שאמרתי את זה לאמא שלי היא התרגשה ממש, תוהה לעצמי אם איי פעם היא תרצה להכיר את אישתי... 

 

 

אני מרגישה שבמגזר הדתי לאומי הכי קשה לצאת מהארון
אצל חילונים זה הכי קל לרוב הם ממש תומכים ואם לא יש קהילה שתומכת
אצל חרדים לרוב המשפחה לא תומכת בכלל ומוציאה את הילד מהבית לגמרי (שזה נוראי בעניי)
אבל אצל הדתיים לאומיים וגם אצל חלק מהחרדים זה מצב שנשאר בין לבין, ואני אסביר כי אצלי נגיד לא גירשו אותי מהבית, אבל גם לא באמת מכניסים אותי לבית, זה מצב כזה מורכב כלכך שלפעמים הייתי מתחננת שהורים שלי יהיה נמאס ממני ושיגרשו אותי מהבית, הם מצד אחד מתגעגעים (ואם נספור את הפעמים שאמא שלי עושה לי פאסיב אגרסיב לחזור הביתה זה לא ייגמר בטוב, אבל מצד שני היא גם לא רוצה שאני יהווה השפעה רעה לאחיות שלי ופה זה ממש מתסכל, אוף אם מישהו הצליח להבין מה אמרתי אשמח שתגידו ואם לא אז גם תגידו...

 

#הרהורים #מחשבות #משפחה 
 

מחשבות...לב אוהב

זה התמודדות ממש לא פשוטה

אבל כבר החלטת...

בכל אופן את נשמעת אדם חכם ומתבונן

גם קראתי מה כתבת על "החזרה בשאלה" קטעים בדיוק שאלתי את בעלי למה לדעתו ככה קראו להם ומי התחיל עם זה... 

קראתי ונשבר לי הלב כי זה באמת כואב 

 

לגבי נטיות הפוכות מרשה לעצמי לכתוב לך את דעתי על זה כי את נשמעת לי בחורה חכמה...

מה שהתורה לא ראתה בעין יפה או אסרה ממש

מתלווה לזה אנרגיה שלילית ולא נעימה בכלל

להמשך לאישה או להתאהב בה, ברור שזה אפשרי

אצל מי שזה קיים בסקאלה כזאת או אחרת

אבל לנהל חיים לפי זה, בעיניי בגלל שהתורה אמרה מה שאמרה נותן לזה את ההוואי השלילי של זה.. 

 

בעומק אני רואה את זה פשוט כתאווה לא נכונה ולא בריאה שמצטיירת כמשהו נעים ומתוק ויפה ואידאלי אולי אפילו...

ובטוחה שיש סיבות רוחניות לכך שאישה תמשך לאישה או גבר לגבר למרות שזה נגד התורה ונגד הטבע וההיגיון....

 

בכל אופן על החזרה בשאלה, עד שימצאו לזה הגדרה אחרת, החיפוש הזה, הדרך הזאת שאת עוברת

יכול להיות שזה התיקון ןהעניין שלך ואולי זו ירידה לצורך עליה ויכול להיות שזאת ירידה שאין ממנה עליה והקשר עם ה' שזה שמחת הנשמה והחיות האמיתית רק יילך ויתמוסס כי המצוות הם אלו המחזקות את הקשר עם הבורא בעולם הגשמי....

אז אם יש לך שאלה או קושיה על הדרך שאת פועלת עכשיו, מתנסה פה ושם, רצוא ושוב...

תדעי שיש גם דרך אחרת...

להתאהב במצוות, בכל מצווה ומצווה, להתרגש ממנה

להתרגש מתפילה , להתרגש מה', להתרגש מאלוקות, לנשום ולחיות אלוקות, לחיות משמעות לא מתוך פחד ולא כי אמרו ולא כי האחים יתחזקו או ידרדרו

אלא כי בפשטות זה מה שהנשמה מבקשת וזה בעומק מה שאנו רוצים בכל הרבדים שלנו

 

ולפעמים צריך ללכת כביכןל נגד הנפש, כי לפעמים על הנפש מתלבש רצונות נמוכים ולא טובים ואנו מפרשים את זה כצורך אמיתי עמוק פנימי וזה לא מדויק... 

לפעמיפ צריך לקיים מצוות לפחות בהתחלה בכביכול הכרח וכביכול נגד רצון הנפש שכרגע היא במקופ נמוך ולא מבין, ולקרןא לנשמה דרך התפילה שתאיר שתופיע

 שתגיע שתראה את עצמה...

שהקב"ה יאיר לנו את הדרך...

וזה אפשרי. 

בע"ה.

אני מאחלת לך בהירות ושמחה בדרך 

שה' יאיר את דרכך וישמח אותך 

ותרגישי אהובה ורצויה תמיד ❤️

זה שונהעובדת ה בשמחה????

את קוראת לזה תאווה, אבל אצלי זה טבעי, אני לא יודע מה זה להמשך לגבר, אני יודעת מה זה להמשך לאישה ואני לא מכירה משהו אחר, 

זה לא בא מתאווה זה בא באמת אחרי בירור מעמיק של חמש שנים!!

 

אני ממש לא מסכימה איתך שאת אומרת שהקשר שלי עם ה' ילך ותמוסס, להפך! אחרי היציאה מהארון הרבה הרבה יותר התקרבתי איליו, נכון אני לא דתייה מאוד, אבל מרגישה יותר מחוברת לה' מתמיד! ובעניי אין זה שום קשר למצוות!
זה דרך וכל אחד עובר דרך, אני יכולה לומר לך שאת המצוות שאני מקיימת היום אני מקיימת בהכי התרגשות, ובהכי שמחה, נכון, הקונפליקט גדול, לכן אני לא מגדירה את עצמי דתייה, אבל אני גם לא מגדירה את עצצמי חילוניה..

את מגדירה את זה ללכת נגד הנפש אני אומרת הפוך, ללכת עם האמת שלי..
תודה על התגובה הארוכה♥

באהבה...לב אוהב

גם הדרך הטבעית של משיכה אישה לגבר אני קוראת לזה תאוה... אז אל תחשבי שאני ממעיטה בתחושה או בערך של ההרגשה של זה...

רק השונה הוא שבין גבר לאישה יכולה לשרות קדושה ושכינה מה שלא קורה ולא יקרה לעולם בתאווה אישה לאישה/ גבר לגבר...

וזה קושי עצום, אבל עדיין לא הייתי בוחרת בדרך שיש בה עקימות ואנרגיה לא טבעית...

(אפילו שמרגיש לך שזה הטבע שלך...)

 

בכל אופן יכול להיות שאת מרגישה יותר קרובה וקשורה לה' עכשיו יותר מבד"כ.. לכן כתבתי שאולי זה כן הדרך שלך להגיע לאמת לאמיתה...

ואולי לא..

בעולמות הרוחניים כל עבירה מנתקת עוד קטע מהחבל שמחבר ביננו לבין ה', מוזמנת לקרוא בליקוטי אמרים בספר התניא דיי בהתחלה... 

 

האמת שלך כרגע זה לעשות את מה שמרגיש לך נכון כנראה וזה מובן לגמרי, הרבה הולכים בדרך הזאת ואפילו מרגישים קשורים לה'.

בגלל שהרגשות שלנן הם סובייקטיבים ונתונים לשינויים ומצבי רוח זה בעייתי לפעמים להסתמך עליהם ולקבל אותם כאמת מוחלטת וודאית...

 

ואפשר להבין את זה מצד הסתכלות על הנפש שרוצה לבחור את הדרך שלה ורוצה להרגיש חיבור למעשים שלה...

אני לא יכולה להכנס לזה יותר מדיי כאן בתגובה כי זה מן הסתם מורכב ותלוי בהרבה דברים שעברת בחיים...

 

 

קשה לי להבין את הבסיס לדברים שלך..עובדת ה בשמחה????

את קוראת למשיכה בין גבר לאישה גם תאווה, 

אז שנייה, מה ההבדל??

ואיפה יש לך הזכות לומר שמשיכה בין נשים זה עקימות ואנרגיה לא טבעית?
את חווה את החיים עם משיכה לגבר, ולך זה טבעי, אני חיה את החיים עם משיכה לנשים, ולי זה טבעי...

אני לא נכנסת לעבירות ומצוות כי מספיק נכוותי בזה בעבר ולא מתחבנת עם עצמי ועם אלהוים על עבירות ועונשים, בכלל לא נכנסת לזה!

את ההחלטות שלי אני לא קיבלתי נטו מרגשות, אחרת לא הייתי בוחרת לחיות חיים כאלה, 

את ההחלטות שלי אני אני קיבלתי אחרי בירור ארוך מפרך ומורכב של חשיבה והתבוננות בעצמי..
 

לא כזה רואה הבדל ...לב אוהב

והזכות שלי היא כי הדעה שלי נובעת ממקור תורני, יהדותי, הלכתי, רוחני וכו'

אנחנו יהודים בעלי נשמה שניתנה לנו תורה משמיים אני חושבת שזו בהחלט זכות מספיקה ומספקת. 

 

שוב אני חושבת שאם אדם מגיע למקום שהוא הפך מה שלמד ויודע על איך העולם הרוחני עובד זה לא מגיע משורש של אמת, אלא מדעה עצמית שכנראה הגיעה מסיבות רגשיות/נפשיות כאלו או אחרות (שהם לגמרי מובנות... כולנו עוברים דרך) 

 

אם טוב לך זה מצוין, אבל מציינת שוב שלמרות שאת לא נכנסת לחשבונות של עבירה מצווה כרגע, אולי יום אחד החישבון הזה כן יעניין אותך... 

היהדות כן נכנסת לשם, נכון זה אולי טכני ולא הכי סימפטי אבל זה האמת מה נעשה... 

אפילו חלק מעיקרי האמונה...

 

 

וכשדיברתי על החלטות דיברתי בעיקר על המקום של המצוות, נשמע ששם זה נבע מרגשות, לא סותר שגם השכל לקח חלק... 

 

לגבי לחיות עם אישה וכו' פחות נכנסת לזה כי זה מורכב לדעתי על גבי פורום, רק רציתי לציין את דעתי בנושא...

 

מה שבחיים לא חווית את לא יכולה לתת עליו את דעתךעובדת ה בשמחה????

זה לא קשור לידע רוחני זה הרבה מעבר, זה נפש האדם וזה רגשות, וזה מחשבות וזה התמודדות שלא מתחילה ונגמרת בדת ויהדות כי זה נחמד והכל אבל לא להנשארנו לפני 2000 שנה התקדמנו, ויש בעולם דבר שנקרא משיכה בין שתי נשים..
לי יש זכות לומר שיש דבר כזה בעולם כי אני מרגישה וחיה את זה, אין לי זכות לומר לך שום דבר בנוגע לנישואים בין גבר ואישה כי בחיים לא חוויתי אתזה, מבינה?
ואני ממש לא מתביישת בזה, אני גאה מאוד במי שאני, ובעניי לא כל דבר בעולם קשור לדת.

לומר את האמת אני ממש מסתפקת באמונה שלי כרגע אני בטוחה שהיא מאוד חזקה, אז לא באמת אכפת לי מהחשבונות העתידיים על פה מצווה שם מצווה אני מתמקדת בלהיות אדם טוב ובעניי זה מספיק..

לא אומרת שאני לא עושה יותר יש מלא מצוות שאני מקיימת, אבל בעניי לחשם מצוות זה ממש פאסה

יש כאן קצת הוצאה מהקשר למה שאמרתי...לב אוהב

לא חוויתי דעה על התחושות שלך או המשיכה שלך באופן אישי

דיברתי באופן כללי, אפשר לקחת צד בדיון נטו על סמך מקורות מיהדות מבלי לשפוט את החוויה הריגשית שאת עוברת אלא לדבר מתוך מקום ענייני... לשם יותר כיוונתי...

לא אמרתי כלום על בושה...

להפך גם אמרתי שלגמרי אפשרי וייתכן להמשך לאישה... 

ויש לך זכות לומר את דעתך על נישואים בין גבר לאישה אפילו אם מעולם לא חווית ואולי לא תחווי וגם אם זה לא נובע ממקור של יהדות, כי מותר לנו להביע דעה כי לכולנו יש עולם של מחשבות והתבוננות וזו זכותנו להביע אותו לדעתי... 

ההבדל הוא לא לבוא ולהגיד *לי* תבואי פשוט ותתשתפי בדיון במידה והוא קיים.

זה מה שעשיתי כאן, לא באתי ואמרתי *לך* באופן אישי מה את מרגישה בלב שלך... אמרתי בכללי...

 

אז את מבינה, פתאום את אומרת שאת מסתפקת באמונה שלך או שזה לדעתך פאסה להתעסק במצוות...

אז אוקי... 

רק מציינת שוב, שלפי היהדות זו לא האמת

מכעיס ומעצבן אבל זו לא האמת.

איך אמרת? ממזמן כבר התקדמנו?

מה התקדם? מי התקדם? הקב"ה? העולמות הרוחניים?

למעלה הכל נשאר בדיוק אותו דבר. אין זמנים בשמיים. והקב"ה גם לא משתנה...

אנחנו משתנים נכון, התרבות משתנה, הצרכים, ההלך רוח, הסגנון, ועוד, משתנים.

לא השקפת היהדות ולא הלך הרוח היהודי.

הוא ניצחי וקבוע. 

ובמידה ונדמה שחל שם כביכול שינוי, השינוי כנראה חל בנו, ואולי הוא דורש מאיתנו לברר בנפש שלנן מי הוא זה שאנו מכנים בשם אלוקים ומה היא זו האמונה שאני מכריזה שאני מאמינה בה. 

אולי בין זה לבין האלוקות והאמונה האמיתיים אין הרבה חיבור אמיתי...

אולי ואולי לא. 

 

 

..עובדת ה בשמחה????

נכון, זה לא האמת לפי היהדות, והיהדות חשובה לי, לכן אני ל מתכוונת לבזות אותה עם טקס חופה של שתי נשים..

אני אומרת התקדמנו אני מתכוונת שאפשר לעשות את השילוב בין הדת לחיים ואני לא צריכה להסתיר את מי שאני או מה שאני, אני חיה איך שטוב לי!

אני לא חושבת אני נמצאת במקום שאני צריכה לברר על האמונה שלי, אני מאמינה, ומשלבת. ואפשר שזה יבוא ביחד.

 

לא יודע איך את מודדת קרבה לד'ק"ש

באמת אני לא במקום של להטיף לך, לא התנסתי בנסיון הזה, כך שאיני יודע איך הייתי מתמודד (כן עמדתי בנסיונות אחרים). אם היית כותבת בבמה פנימית של מתמודדים, הייתי נמנע מלהגיב בכלל.

 

אבל  היות שפתחת את זה בפורום דתי-ציבורי, שגם נוער קורא בו, אבהיר את המובן מאליו:

 

קרבת ד' משיגים רק כשעושים רצונו, כפי שהוא ציווה בתורה וכפי שעבר לנו במסורת ממשה לחכמי הדורות. הרגשות סוביקטיביות שלנו, לא רלוונטיות לקרבת ד'. 

המקריבים בבמות הרגישו שהם מתקרבים בזה לד', הנביאים צעקו עליהם והמלכים הצדיקים הרסו להם את הבמות (וכשלא הצליחו - זה יופיע כסיוג מ"ויעש הישר בעיני ד', רק הבמות לא סרו").

לפום צערא אגראפשוט אני..

אנחנו לא יודעים מי יותר קרוב ל-ה',

בחור בן 25 מבית דתי המקיים מצוות מבוקר עד ליל כפי שחונך והוא מאמין,

או יהודי בברית המועצות הקומוניסטית שלימד את ילדיו להגיד פעמיים ביום שמע ישראל, או חילוני אתאיסט שעזב אשה ילדים ועבודה והלך להגן על עם ישראל בעזה.

 

אני כבר מזמן מחוץ למשחק הזה, מי יותר קרוב ומי לא. למשחק הזה יש רק שופט אחד, והוא לא אף אחד מאיתנו.

מסכים אתך לחלוטיןק"ש

ולא למשמעות הזאת התייחסתי.

מחזקתעובדת ה בשמחה????

חד משמעית!

שאלת הקירבה לא רלוונטיתנקדימון

שאלת קיום התורה היא מה שרלוונטי כאן.

התורה אוסרת על זה, ומי שרצון ה' חשוב לו צריך לבטל את רצונו.

גם ממזר הוא אומלל שכנראה לעולם לא יתחתן. וכאן שייך לומר שלפום צערא אגרא והקב"ה לא מקפח אף בריה.

אני השגתי את הקרבת ה' שלי..עובדת ה בשמחה????

לא יודעת מה איתך, ואתה תעשה את החשבונות שלך עם עצמך איך שאתה רוצה, ובאמת לא אכפת לי, אין לנו את הזכות לבוא ולדון אדם על פי כמות המצוות שהוא עושה.

הלינק למה שכתבתי על היציאה בשאלהעובדת ה בשמחה????
וואי וואי וואי, כמה מחשבות...פשוט אני..

אני לא יודע ממה להתחיל ואיך לסיים 😵‍💫

אנחנו לא מכירותלביטה

אבל חיבוק אחות 

ענק ענק 

ה' יאיר דרכך, רק משהו קטן בנושא שמירת הלכהנעים להכיר 100

לא לראות את ההלכה כהכל או כלום..

להמשיך להקפיד על מה שאת יכולה.

 

הרמב"ם באגרת השמד/מאמר קידוש ה':

ודע, שצריך האדם לידע יסוד זה מיסודות הדת, והוא, שירבעם בן נבט והדומים לו נפרעים ממנו על עשיית העגלים ועל ביטול עירובי תבשילין וכיוצא בהן, ולא יאמר האדם קם ליה בדרבה מינה, שאין דבר זה אלא בדיני אדם בעולם-הזה, אבל ה' יתעלה נפרע מבני אדם על החמורות ועל הקלות, *ונותן שכר על כל דבר שעושים.* לפיכך צריך האדם לידע, שכל עבירה שיעשה נפרעים ממנו עליה, *וכל מצוה שיעשה מקבל שכר*".

 

 

הזכרת לי את ראש הישיבה שליפשוט אני..

כשסיפרתי לראש הישיבה בשיעור א',

הוא אמר לי (ציטוט מהזיכרון)

 

יש 3 דברים שאני רוצה להגיד לך: 

א. כמובן יש דברים שאסור לעשות, אבל אתה לא צריך אותי בשביל לדעת אותם.

ב. לא משנה מה, אני לא יכול לשפוט אותך כי אני לא בנעליים שלך ולעולם לא אבין את מה שעובר עליך.

ג. בכל מקרה ובכל מצב, הדלת של בית המדרש פתוחה בפניך, אתה תמיד תהיה רצוי כאן גם אם לא תקיים את כל התורה כולה.

 

 

כמה חבל שלא בכל מקום הגיבו כך...

וואוו מדויקעובדת ה בשמחה????
אל תהיי כל כך נחרצת בקביעת הזהות שלך.די שרוט

את עוד צעירה (כתבת שלפני שניה היית בנוג"ה נכון?), את עשויה להשתנות ולהתפתח. זה לא הכי פופולרי להגיד אבל גם ילדים בני 21 הם עדיין ילדים. באמת אבל. הנפש והמוח עדיין לא התעצבו עד הסוף בגילאים האלה. לכן, אל תהיי נחרצת. אמרת שאת לא יודעת מה זה להמשך לגבר. אוקיי, זה אחלה, אולי את עוד לא בשלה נפשית לזה.

 

לא שלי באופן אישי יש משהו נגד אהבה מסוג כזה או אחר, אני כבר התדלשתי, אבל אני למוד ניסיון גם מעצמי וגם מאחת הבנות שלי בנושא הזה.

 

תני לעצמך זמן. תחווי את האהבה שאת מרגישה לבנות מינך עכשיו, זה בסדר, גם לי הייתה תקופה כזאת. אבל את עשויה למצוא את עצמך פתאום מפתחת כל מיני דברים יחד עם הגדילה של הגוף והנפש ובגיל 25, 26, 27 לרצות ולשאוף לדברים שלא הכרת לפני.

 

בקיצור, אל תהיי נחרצת כל כך. תשאירי לעצמך את המקום הקטן הזה בשולי התודעה שהחיים הם דינמיים ויכולים להשתנות.

 

 

אני מבינה מה אתה אומרעובדת ה בשמחה????

אני לא מגדירה את עצמי לסבית כי אני מקובעת
אני מגדירה את עצמי לסבית כי זה כרגע מתוך נוחות..
הרבה אומרים לי שלא מצאתי את הגבר שלי עדיין, אז אם אני אמצא אותו אני אשמח...
בנתיים נוח לי להגדיר את עצמי לסבית

אני לא יכול להבטיח לך שתמצאי "את הגבר" שלךדי שרוט
יש גם רווקות סטרייטיות שמתקשות בזה. רק אומר שלפעמים לביולוגיה יש את הדרך שלו לאותת לך על דברים מהסוג הזה. קחי את הזמן, פשוט כמו שאמרת, כרגע זה סבבה לך ונוח רק אח תשללי על הסף את מה שיכול להגיע בהמשך.
אמא שלי הבהירה ליבינייש פתוח

שאם אצא מהארון ואספר לכולם שאני הומו (אני לא, אבל היא לא יודעת והיא אומרת מה היתה עושה אילו) אז היא תתאבד.

לדעתי זה נוראיעובדת ה בשמחה????

א. מכניסה רעיונות לראש של הילד בלי בכלל שהוא דיבר על זה
ב. להטיל את האחריות לחיים של האמא בידי הילד?
ג. זה מכעיס אותי השיטת חינוך הזו, ממש..

זו לא שיטת חינוך אלא אלימות נפשיתפשוט אני..
אני רואה קו מאחד ומאוד ברורבינייש פתוח

בין מה שאני מתאר לבין איך לפני שלוש שנים בערך, היא ואבא שלי דרשו ממני דין וחשבון על כך שאני עובד במשלוחים, עם המון עצבים וצרחות, באופן שמשדר בצורה שלא משתמעת לשני פנים, שאני אמור להתבייש מאוד, להתנצל ולהתעורר על החיים שלי.

הקו המאחד הוא התפיסה שכל אלמנט בחיים שלי תלוי בהם בלבד. וכשמשהו לא עובד פועלים באופן יותר ויותר אגרסיבי, עד לתוצאה הרצויה.

כלומר כל תוצאה אפשרית, אם פועלים ברמה מספקת של אגרסיביות.

ואני סולד מאוד מהגישה הזאת, דבר ראשון כי לא כל אדם יכול להגיע לכל מקום או ירצה להגיע לכל מקום, גם אם ידרשו ממנו.

בימינו יש המון גישות מה הכי נכון ומה הכי מוסרי, ורובנו נחשפים להמון גישות מהמון מקומות, ומי שחושב באופן לוגי מבין שאין סיבה לאמץ דווקא את הגישה של ההורים.

במציאות שכזאת, מה שמייחד את ההורים הוא שהם הכינו לך אוכל.

אם זה היה סיבה לאמץ את הגישה שלהם, הייתי אמור נכון להיום לאמץ את הגישה של המנהלת של המאפייה שליד הבית שלי.

ברור שקשהנקדימון

זו עבירה. נקודה.

קשה גם על חילול שבת, וקשה על אי קימה לתפילה, וקשה על אכילת מאכלות אסורים, וכן הלאה.

כאן קשה יותר כי תחום העריות הוא חמור יותר. כידוע זהו אחד משלוש עבירות החמורות ביותר.


הגישה אצלנו במגזר בדרך כלל היא לא לשבור כלים, ובמקביל להבהיר שיש גבולות. וזה אתגר קשה.

לא כל עבירה בתחום העריות היא 1 מ-3 החמוריםפשוט אני..

ואני לא חושב שיש היום רב שיגיד להומו או לסבית שטוב מותם מחייהם, אפילו אם הם מקיימים יחסים מלאים.

 

מה שכן, אני חושב שזה מאוד לא מנומס להניח שמישהו (למשל הפותחת) מקיים יחסים, זה אפילו די גס. אם אדם לא אומר זאת במפורש על עצמו, לא חושב שראוי להניח זאת ובוודאי לא להוכיח אותו על ההנחה הזאת.

הוא לא דיבר עליה, אלא באופן כלליבינייש פתוח
והרי לסביות לא נחשבת לגילוי עריות לפי היהדות
הוא כתב ''כאן יותר קשה''פשוט אני..
כך שזה היה מכוון ישירות לדבריה
דבריה על יציאה מהארוןבינייש פתוח
ועל התמודדות בכללי על הסוגיה בציבור הדתל"י
אמת. תודהנקדימון
משיבנקדימון

כל תחום העריות הוא חמור. ה"בעיה" אצל לסביות זה שאין להן פין. בכל מקרה, חזל אסרו את זה במידה שווה. אבל בכל מקרה לא התייחסתי לעניין הזה. הפותחת הציגה תפיסת עולם, ועניתי לזה.
ההבדל בינינו הוא שאתה באופן קבוע מציג עמדה שטוענת שאין שום ערך בתורה, שום רעיון, שום תפיסה, שום ערכים, חוץ מהחובה לעשות או לא לעשות בדיוק את ההוראה הנתונה. ואתה טועה. המעשה הוא ביטוי לרעיון שעומד מאחוריו.

 

ואני לא יודע מה רבנים יגידו למי שעובר איסור בידיים. לא התייחסתי לנקודה הזו בכלל.

כתבת עלי דברים לא נכונים בעלילפשוט אני..

וזה מאוד לא יפה.

 

מילא להגיב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, שגם זה מעשה לא מנומס, אבל לכתוב שקרים לגופו של אדם זה בכלל מעשה מכוער

התייחסתי לגופם של דבריםנקדימון

ותיארתי איך אני רואה את ההבדלים בינינו שמביאים להתייחסויות השונות.

ככה אני התרשמתי מהשיחות איתך לאורך הזמן. או שאני טועה, או שאתה לא מעביר נכון את הרעיונות שלך, או שבלבלתי אותך עם מישהו אחר כאן.


לעניינו, עריות הוא שדה הלכתי שלם. הוא לא מתחיל בהלכה אלא נגמר בה. כל איסורי עריות שייכים לדין המיוחד של "1 מ3 החמורים". אמנם במסוללות אין דין דאורייתא, ויש "רק" הוראה חז"לית, אבל זה אותו הדבר מבחינת היחס לעריות. ההבדל הטכני בין הגבר לאישה כאן לא משנה את המשמעות.

לדעתך רק בגלל הבדל טכניפשוט אני..

אדם א' חייב מיתה ואדם ב' לא חייב מיתה?

 

שני אנשים טועים/חוטאים/רשעים באותה המידה, אבל רק אחד מהם חייב מיתה בגלל סיבה טכנית? ולא כי יש עומק ורצון וכוונה מאחורי זה שיש עבירות מסוימות שחייבות מיתה ועבירות אחרות שלא חייבות מיתה?

 

 

כןנקדימון

התורה מגדירה בתחילת בראשית את הקשר בין איש לבין אישתו, ואת התפיסה של האדם השלם (איש ואישה דווקא). משכב זכר הוא ההפכי המוחלט. במסוללות אין את האפשרות הטכנית לחיבור.

על זה נאמר "השופט כל הארץ לא יעשה משפט?"פשוט אני..

אתה חושב שמהותית שני המעשים חמורים באותה המידה, ורק בגלל הבדל טכני על אחד מהם יש מיתה ועל השני לא.

 

לדעתי לא יכול להיות כדבר הזה, שהרי אם רק בגלל הבדל טכני אדם אחד חייב מיתה והשני לא, התורה לא הייתה תורת אמת. היא הייתה ספר טכני שלא מלמד אותנו מוסר או אמת אלוקית אלא מלמד אותנו "על מה מותר להיתפס ועל מה לא".

 

 

בכל מקרה, תראה איך מההודעה הראשונה שלך לפיה "כידוע זהו אחד משלוש עבירות החמורות ביותר"

 

הגענו ל-"אמנם במסוללות אין דין דאורייתא, ויש "רק" הוראה חז"לית"

 

באיזו קלות כתבת שמדובר בעבירות שעדיף למות מאשר לעבור עליהן,

ואז כתבת שבעצם זה אפילו לא דין דאורייתא (אגב לפי הרמב"ם זה כן דאורייתא).

 

אח"כ התחלת להתפלפל על זה שמהותית זה אותו דבר ורק הדין שונה, פלפול שבעייני חוטא לאמת ומסוכן מאוד.

נתחיל מהסוףנקדימון

בהודעה הראשונה שלי התייחסתי לתחום העריות, ולמדתי את חומרתו מהדין של 3 החמורות. למזלי, אחרים כאן הצליחו להבין את זה מבלי שנזקקתי להבהיר.

מכאן כשעוברים לשדה ההלכתי אז המציאות מתחילה להכתיב את שלה. על מה אתה רוצה שיענישו נשים המסוללות? על רגש האהבה?

הרמבם כותב שזה מ"מעשי ארץ מצרים". זהו רעיון של יחסי אישות (קרי בתחום המין). בפועל, אין לאישה מה ואיך לערות ולכן האיסור אינו דאורייתאי.

בבראשית למדנו מה התורה רוצה מהאיש והאישה.

אתה סותר את עצמךultracrepidam

אתה טוען כאן משיב - צעירים מעל עשרים שכל ציווי בתורה משקף משהו מוסרי

ועכשיו אתה טוען ששני חטאים דומים, שעל אחד יש חיוב מיתה ועל השני אין, הם זהים בחומרתם. למה הציווי להרו אחד ולא את השני לא משקפים משהו מוסרי?

לאנקדימון

א. לא כתבתי בתגובה הראשונה שכל ציווי משקף משהו מוסרי. לא התייחסתי לזה בכלל. מה שכתבבי זה שהכל נמצא באותו תחום חמור.
וחזל באו ואסרו במידה שווה את המסוללות.

 

ב. אני לומד את היחס למשיכה תוך-מימית מהמודל שהתורה עצמה מציבה. משמעות מושג האדם הוא בקשר בין איש ואישה. זה סימטרי.

 

ג. כפי שכתבתי בתגובה אחרת, התוכה החילה איסור מיתה רק לאחר חיבור גופני, ולא על כל הדרך לשם. נשיח חסירות את היכולת הטכנית להתחבר גופנית באמצעות איברי מין ולכן "לא מצליחות" להחיל על עצמן את דין המיתה.

זה ממש חמוד!פשוט אני..

משיכה תוך מימית

 

אהבתי

זה לא מצחיקבינייש פתוח
תפסיק לעשות את עצמך לא מבין שזאת טעות הקלדה
ניסיתי לעשות את עצמי...? בפני מי?פשוט אני..

ברור שזאת טעות הקלדה, רק ציינתי שזה יצא חמוד.

 

לא חייבים לתקוף.

 

יום קסום!

ההבדל הואבלגרד

ההבדל הוא שבלסביות אין בעצם מעשה בכלל סתם מחככים, ואילו בהומואים זה השחתת זרע לבטלה לאו דווקא לאן זה הולך 

גם לפי הגדרת חכמים "הנרבע" הוא בעצם לא חלק מהעברה ואם עשה מרצון אז הוא מסייע לדבר עברה לא משהו אחר

 

ואני חשבתי שכתובפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ט"ז באדר תשפ"ה 8:00

''מות יומתו שניהם''...

 


 

חפש בגוגל ''השוכב והנשכב''. שני הצדדים נחשבים כחוטאים באותה המידה.


 

ו... אני פורש ברשותך מהדיון הזה.

הסיבה לכאורהבאנגי
שאין ע’’ז חיוב מיתה, היא שאין בזה הוצאת ז”ל בשונה מגבר.
זאת לא יכולה להיות הסיבהפשוט אני..

כי...

 

כשיש הוצאת זרע ללא משכב זכר - אין חיוב מיתה.

כשיש משכב זכר ללא הוצאת זרע - יש חיוב מיתה.

 

להיכנס ליותר פרטים?

גם השוכב וגם הנשכב חייבים מיתה, מה שעוד יותר מרחיק מההסבר שלך... כלומר לא הזרע הוא הבעיה במשכב זכר שבגללה התורה ציוותה סקילה.

 

ו... אני חושב שבשלב הזה איבדנו את לקוחות אינטרנט רימון סופית

לגבי חיוב מיתהבאנגי

יש אומרים שבהוצאת זרע יש חיוב מיתה או כרת, נדמה לי ע’’פ הזוהר.


יסוד עניין התועבה במשכ’’ז הוא שינוי מצורת רצונו של הבורא, שברא משפיע ומושפעת. מכחול ושפופרת.

בענין הזה גם אשה שאין בה חיוב מיתה,צבפנימיות הענין זה ודאי שינוי מרצון ה’, וזה מזכיר לי את האבן עזרא על איסור כלאיים ’’דע כי השלם שלם מאוד’’ אל תבטא במעשיך שכביכול בריאתו של הקב’’ה ח’’ו חסרה.

היא מושלמת. והוא קבע איש נושא אשה נ ק ו ד ה.

לא רוצה להיות ישירה כלפיךעובדת ה בשמחה????

לכן כותבת בכלליות 
אני לא רוצה להכנס לאיזה מצווה חשובה יותר ואיזה מצווה פחות, אבל בטוחה שלא כולם מצליחים לשמור על כל המצוות, 

גן לדבר לשון הרע זה עבירה.
גם לא לכבד הורים זה עבירה הרבה יותר חמורה...
גם הוז"ל זה עבירה.
תראה לי בן אדם אחד שמקפיד על כללללל המצוות.

לך אין שום זכות לבוא ולומר לי את חוטאה

להפוך חולשה לאידיאולוגיה?! ממש לאנקדימון

יש הבדל בין מצוות עשה לבין מצוות לא-תעשה.

יש הבדל בין דאורייתא לבין דרבנן לבין מנהג.

יש הבדלים בתוך דינים דרבנן.

 

ויש הבדל בין מי שמתאמץ למלא את רצון ה' לבין מי שלא.

אינו דומה המדבר לשון הרע תוך כדי שהוא יודע שהוא לא בסדר,

למי שמדבר לשון הרע כי פשוט לא אכפת לו, או כי הוא מתרץ לעצמו למה הפעם זה כן בסדר.

וכמובן יש הבדל בין מי שעושה עבירה ורוצה/עושה תשובה, לבין מי שעושה עבירה וטוב לו עם זה.

 

האם אני מצליח למלא את רצון ה' בשלימות? לא. אבל אני לא הופך את החולשות שלי לאידיאולוגיה.

אני יודע איפה אני לא בסדר, אני יודע מה אני צריך לתקן או מה אמור להיות, ואני לא מנסה לתרץ תירוצים.

אני מעריך שהיא השוותה לסמים את התוכנית המעשיתפתית שלג

ולא את היציאה מהארון כדי להרגיש טוב עם עצמו ולהיות שלם עם עצמו או כדי להפסיק לשחק דמויות בחיים של עצמו,

שזה אפילו יכול להיות מוערך מאוד.

אדם דתי רואה בתורה לא רק ספר חוקים, אלא את רצון הקב"ה בעולם, ולכן וודאי שיצרום לאדם דתי לשמוע על משהו שנעשה בניגוד לרצון ה' יתברך (כמו הרבה מהמגיבים לך), במיוחד כמו אצל אמא שלך שזה מגיע ממישהי שמאוד קרובה לה..

איך ציפית ממנה להגיב? ולמה כל כך משמעותי לך מה היא חושבת ורוצה?

אני חושב שהדברים של אמא שלה הוצאו מהקשרםכבוד הרב המקדש

כלומר בחיי, לילדה מותר לצאת מהארון ולאמא אסור אפילו לצאת מההקשר?

 

באמת קצת היגיון.

זו לא חתונה, נקודה.באנגי

נשים המסוללות זו בזו, פריצותא היא (בבלי) ’פריצות’ היא שינוי וסטייה מהמין והדרך הטבעית של הבריאה. מלשון פירצה. כאשר אדם הראשון נברא, ע’’י האלוקים, לא היו נשים בעולם. הקב’’ה לקח חלק ממנו ונתן לו מתנה מופלאה ושמה אשה שתשלים אותו בצורה המושלמת ביותר. נמצא איפוא, שאשה במהותה היא נשמה תאומה של בעלה, ומהות הקשר שלה אליו ושלו אליה הוא חיבור בין נשמתי. כל צורה אחרת, כלומר איש ואיש או אשה ואשה, איננו חיבור מהותי, אלא חצי ועוד חצי, כך שלדעתי כאדם מאמין בה’ ובתורתו, לא שייך בכלל להגדיר ’נישואין’ שניים מאותו החצי, אלא רק איש ואשה, משפיע ומקבלת, יש כאן חיבור מושלם של שני חצאים שיוצר ’אחד’ חדש. למשל בחשמל, חיובי וחיובי יוצר פיצוץ, דווקא הניגודיות של חיובי ושלילי יוצרת זרם חשמלי. תנסו לחבר פאזל משניים אותו דבר, זה לעולם לא יתחבר..


כך שאפשרי להיות חברות קרובות אולי, אבל חיבור נשמות לא יהיה כאן.


כואב לי כל כך, ואינני יכול לשפוט אותך כי אין לי את הניסיון הזה, אבל דבר אחד אני יודע, שמי שמקריב למען ה’, את מאוויו הכמוסים ביותר, זוכה לקירבת אלוקים עצומה, ולתחושת סיפוק משכרת שאי אפשר לתאר במילים.

למשל אשתף משהו אישי, בעבר לפני 7 שנים הייתי נער בן 20, בישיבה, שמור,אבל  עם הורמונים מטורפים, ושתי נשים מתחתית החבית האנושית הציעו לי ברחוב ב2 בלילה בחינם, וסירבתי. איש לא היה יודע מזה אם הייתי חוטא, אבל התחושה שלא הלכתי ’אחרי הלב’ כמו הפרוגרסיביים, אלא נלחמתי לעשות רצון בוראי, היא מענגת בכפל כפליים ומלווה אותי כל חיי, הרבה מעבר להנאה הרגעית שהיתה יכולה להיות לי..


מתפלל שה’ יאיר עינייך ותמיד תזכי לעשות רצונו.  ותאמיני לי, זה שווה.

אשמח להביןפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך י"ב באדר תשפ"ה 6:05

על סמך מה אתה מבטיח לה ''תחושת סיפוק עצומה'' אם היא לא תהיה עם אשה...


 

על סמך זה שאתה לא היית עם זונות ברחוב? איזו מן השוואה זו בכלל?


 

אתה משווה את זה ש''נלחמת לעשות רצון בוראך'' בכך שלא היית עם זונות (אגב מה הקשר פרוגרסיביים? רק הם הולכים לזונות?), למצב של אשה שלפי דבריה לא יכולה בכלל לאהוב גבר?


 

ולפני שאתה אומר לאדם להט''ב שרק בחתונה בין איש לאשה יש ''חיבור בין נשמתי'', ''חיבור מושלם בין שני חצאים'' וכו' - אתה לקחת בחשבון את התוצאות של החתונה על האדם הזה? ומה לגבי בן/ת הזוג? אתה יודע איזה סבל זה יכול להיות לאדם סטרייט, אם הוא מתחתן עם להט''ב שמתחתן לא מתוך אהבה ומשיכה אלא כדי ''להיות צדיק''?

אתה מוכן לקחת אחריות על זה?

אתה היית מסכים להתחתן עם לסבית שלא יכולה לאהוב אותך או להימשך אליך, ובזמן שאתם נשואים היא לא מפסיקה לערוג לקשר עם אשה?


 

ממליץ לך לראות את הסרט ''חתונה הפוכה'' או לקרוא את הספר ''צל ומי באר''.

 

דבר נוסף:

לבוא לאדם שאולי לא יוכל לעשות מצווה מסוימת, למשל אדם חסר ידיים שלא יכול להניח תפילין או אדם עם סוכרת שלא יכול לצום ביום הכיפורים, ולספר לו שהמצווה הזאת שהוא לא יוכל לקיים היא היא רצון ה' בעולם, היא השלמות... נראה לי סתם אכזרי ולא יעיל.

לא אמרתי לה להתחתןבאנגי
ברור שלא באתי להזיק לה! זהו סילוף של דבריי! רק המלצתי לה לחשוב יותר לעומק על הימנעות מחתונה מגוחכת.
(אתה סגור על השם של הספר? )קפיץ
הטעות מובנת, אבל תבדוק את זה רגע?
מי שסוכתו נופלת 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️פשוט אני..
טעיתי כי ''צל ומי באר'' זה שם של שיר, ובתוכו יש את המילים ''מי שסוכתו נופלת''.
הבהרהבאנגי
לא התכוונתי שתתחתן כדי להיות צדיקה. לא הבנת אותי נכון. אני רק הבהרתי עובדה פשוטה, שגם דונלד טראמפ מבין אותה, שחתונה היא רק בין איש לאשה.  כל דבר אחר פשוט לא יכול להיות חתונה.  אני מאחל לפותחת האשכול רק טוב ואהבה, וקירבת אלוקים, ושתזכה לצאת לאור גדול.
אני חושב שהטיעון שלך היה חזק יותרפשוט אני..

אם לא היית מביא בתור חיזוק את טראמפ, שלא ידוע בציבור במוסר הגבוה שלו בכל הנוגע לטהרת המשפחה... לא ממנו אתה ואני רוצים ללמוד מה מוסרי וצודק וראוי ומותר בכל הנוגע לנושא הזה.

 

נ.ב.

לא זכור לי שהוא אי פעם דיבר נגד הומואים או לסביות או חתונות חד מיניות, רק נגד טרנסקסואלים, אבל אני פחות עוקב אחרי הפוליטיקה המקומית של ארה"ב...

תודה על ההערהבאנגי
כוונתי לאמריקנים שהוא מייצג (ואני בתוכם) ברובם הכפריים מפנסילבניה, ופועלי הרכב מדטרויט, האנשים הפשוטים שחוגגים בחיק המשפחה, אבא אמא וילדים.
בחיפוש קצר באינטרנטפשוט אני..

במישיגן (המדינה שבתוכה דטרויט) יש 68% תמיכה בנישואים חד מיניים,

ובפנסילבניה המצב די זהה.

 

בדטרויט עצמה האחוז טיפונת יותר גבוה - 69% (לא מצאתי סקר שבדק את פועלי הרכב בלבד).

 

למעשה, לפי התמונה הבאה מתוך ויקיפדיה, מיססיפי היא המדינה היחידה בכל ארצות הברית שבה אין לנישואים האלה רוב בקרב האזרחים (וגם שם זה כמעט רוב - 49%):

 

 

לפי סקר של הניו-יורק טיימס משנת 2023, 70% מהאמריקאים תומכים בנישואים האלה, לעומת 22% בלבד שמתנגדים.

 

Cross-Tabs: July 2023 Times/Siena Poll of the 2024 Race and National Issues - The New York Times

 

 

לפי מחקר אחר, ""השינוי בתגובתה של אמריקה להומוסקסואליות היה - וממשיך להיות - אחד השינויים המהירים והמתמשכים ביותר בעמדות ההמונים מאז תחילת הסקרים הציבוריים".

אגב, הרוב שבעד נישואים חד מיניים קיים גם בתוך המצביעים של כל אחת מהמפלגות הגדולות.

 

 

האם זה אומר שנישואים חד מיניים הם דבר טוב?

לא, אני לא חושב שמהם אנחנו צריכים ללמוד מוסר או תורה או מיניות או כל דבר אחר.

 

אבל... אתה העלית את הנושא, לא אני

תודה, לא ידעתי נתונים אלובאנגי
אבל זה רק מחזק את דברי חז’’ל. שבימות משיח בית הוועד יהיה לזנות, כלומר מה שפעם היה בושה יהפך לגאווה.. ומאידך יראי חטא יימאסו.  אבל זה החושך הגדול שדווקא בתוכו תזרח אור הגאולה, ואלו הם פרפוריה האחרונים של הסטרא אחרא. 
האחוזים לא אומרים כלוםבינייש פתוח
כי הוא דיבר על כפריים, והרי ברור שרוב האמריקאים גרים בעיר
אם נדייק במה שכתבפשוט אני..

"כוונתי לאמריקנים שהוא מייצג (ואני בתוכם) ברובם הכפריים מפנסילבניה" - הוא לא כתב רוב הכפריים אלא שרוב אלה שהוא מייצג הם כפריים. זה כמובן לא נכון ולכן לא התעכבתי על זה. 

 

"ופועלי הרכב מדטרויט" - דטרויט היא עיר גדולה, מסתמא הוא לא התכוון לכפריים של דטרויט כי זה כמו להגיד "הכפריים של בני ברק".

 

אלא הוא התכוון להגיד שרובם של תומכי טראמפ הם כפריים מפנסילבניה ופועלי רכב מדטרויט, כלומר הוא לא באמת התכוון לכפריים כפשוטו אלא התכוון ל"עמך", אנשים פשוטים.

 

אתה צודק שהסקרים לא סוקרים רק את "עמך" אבל כשיש 70% תמיכה לעומת 20% התנגדות אפשר להניח בוודאות גבוהה שגם ב"עמך" יש רוב

מחזק את דבריךבאנגי
האנשים הפשוטים, אנשי העמל ועבודת הכפיים, ברובם רחוקים מדעותיהם הפרוגרסיביות של הצפון בונים מניו יורק. ככה פשוט.
אנשי העמל ועבודת הכפייםאריק מהדרום
אינם אנשים פשוטים.
כתבת מדהיםעובדת ה בשמחה????
עדיין לא ענו לי ענינית לטיעוןבאנגי

שחתונה היא רק בין איש לאשה. כמו לומר על שני פלטות של שולחן שהם שולחן.. הם לא. 4 רגליים עם פלטה מקבל תואר שולחן.  אותו דבר שני סירים ללא מכסה אינם מתחברים, אבל סיר ומכסהו נעשים כמקשה אחת.

כך שגם אם חיים מאותו מין יחד באיסור, טכנית אי אפשר לקרוא לזה חתונה. זה מגוחך.

ואני מאחל לפותחת האשכול שתתקרב לה’ מתוך שמחה וטוב לבב.

כמו שיש חוקים גשמייםמהות

,לדיגומא :מים רותחים בטמפרטורה של 100 מעלות, כך יש (להבדיל)חוקים רוחניים ,שבמסגרתם רק בין איש לאשה יכול להיות חיבור נשמתי-בדיוק כמו שהוא כתב בפשטות. מה לעשות שזאת המציאות הרוחנית על סמך תורתינו שהיא תורת אמת.

לאן לקחת את זה? הוא לא אמר לה להתחתן,הוא רק ציין את העובדה הזו שפשוטה לכל יהודי המאמין בתורתינו.

וגם אם בין שתי נשים יש רגשות עצומים -זה לא יכול לשנות את העובדה הזאת.

רגש הוא לא מדד לאמת! רגש הוא לא מדד לאמת! ושוב- רגש הוא לא מדד לאמת!

אלא שהמסר הסמוי שמטפטפים לנו מרגע שאנחנו נולדים בתקופה המבלבלת בה אנו חיים, היא שהרגש/ הלב הם מטופ ועל פיהם יש דבר (חלילה).

אנחנו נולדנו לעבוד את השם ,לא את עצמינו ובדור שבו האושר האישי הוא יעד עליון לפי תרבות המערב, קצת עלולים לשכוח את זה.

ואף אחד לא מזלזל בהתמודדות של אנשים עם נטיות הפוכות, אבל בשורה התחתונה צריך קודם שהשכל יהיה "מסודר" -שיהיה ברור לנו בבהירות מה נכון ומה לא נכון ,מה אסור ומה מותר. אח"כ לראות איך אפשר להתמודד -זה כבר שלב נוסף. ואנשים מתמודדים עם האמונה והמצוות בכל מני חזיתות, התמודדויות לא פשוטות בכלל-יום יומיות, סזיפיות.. אל זה חלק מלבחור באמת.

תשובותפשוט אני..

א. מעולם לא כתבתי שהכי חשוב להיות מאושר.


ב. מעולם לא כתבתי שמותר לעשות דברים אסורים בהקשר הזה.


ג. לא כתבתי שאנחנו נולדים בשביל לעבוד את עצמנו.


ד. אני לא יודע מה זה ''חיבור נשמתי'', בחיפוש בגוגל מצאתי רק תוצאות הקשורות לעולם ה''תקשור'' ו-NLP וכל מיני הילרים ומכשפים, ולא תוצאות שקשורות לעולם היהודי.


גוגל פספס וזה מושג יהודי אמיתי? אני חלילה לא שואל מתוך זלזול, באמת לא מכיר...


אתה פשוט כמו יוסף הצדיק!!! אני נורא נורא נורא נוראבחור פגז
מקנא בך
תודה!באנגי
היו לי אחרי כן נפילות בסגנון אחר, אבל הסיפוק ההוא עדיין מלווה אותי ונותן כוחות.  למעט אשתי וחבר קרוב גם איש אינו יודע מהסיפור ההוא שבכלל היה לפני החתונה.
אני חושב שאתה קצת מעליב את יוסףפשוט אני..

לא ללכת לזונות ברחוב? זו המעלה הגדולה של יוסף הצדיק?

אצלו היה מדובר במעסיקה שלו, שהוא הכיר לפני ולפנים, והיו יכולות לצאת לו טובות הנאה רבות אם היה נענה לבקשתה, והפסד עצום אם ייסרב (מה שבאמת קרה, הוא הרי נשלח לכלא בגלל זה).


להשוות את זה ל''לא הייתי עם זונות ברחוב'' זה פשוט לא שייך

אני מודעת לכך שהתורה לא רואה את זה בעין יפה.עובדת ה בשמחה????

ועם זאת אני אומרת שאני אישית במקום של התורה היא אחלה יש מצוות שסבבה לי לקיים אבל יש בעניי דברים שיותר חשובים לי מהמצוות ומכך שהתורה מקובעת, כמו לחיות עם בחורה שאני אוהבת ולא עם גבר כי ״רק ככה יש חיבור נשמתי אלוהי״

זה לא עובד ככה, אני מחפשת אושר, אני מחפשת אהבה, לא מחפשת לעשות מה שכולם אומרים לי לעשות, אני היחידה שחיה את החיים שלי ואני חיה אותם כמו שאני רוצה, ובדרך חיים שלי כשאני אתחתן עם אישה יהיה בנינו את החיבור הכי אלוהי שאפשר, אני לא אתחתן עם אישה רק בגלל הגוף שלה, אני בטוחה שאני פושוט אדע מי היא כי יהיה לנו חיבור, איך אמרת?  נשמתי.


לפי מה שאתה אומר, אי אפשר להתחתן אם אין את היחס משפיע- מקבלת,

שוב אני שונאת הגדרות אבל אני הולכת איתך,

אישה חייבת להיות מקבלת וגבר חייב להיות נותן??

זה באמת רק חיצוניות??

אנחנו מדברים פה על חיבור נשמתי שיכל לקרות,

אז לא משנה בכלל אם זה גבר או אישה!!!

כי החיצוניות לא משנה!!

יש גברים שלפי מה שאתה אומר נמצאים במקום של ״מקבל״ ויש נשים שנמצאות במקום של ״משפיעה״

זה לא שחור או לבן.

זה לא שאם אני אישה אני חייבת להיות ״מושפעת״


בא אני אספר לך שלפני שלוש שנים שהייתי בת 17 אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני לסבית ואני משלה את עצמי, ותצאי עם גבר והכל יסתדר מעצמו, וזה מה שעשיתי התחלתי עם גבר באוטובוס, נפגשנו לדייט ראשון והקשר נמשך שבועיים ואפילו טיפה יותר ובאמת היה לי כיף, אבל לומר שהייתה משיכה?? לא יכולה להגיד זה פשוט לא קרה.. ונפרדתי ממנו הבנתי שאם אני נותנת לו להתאהב בי בזמן שאני עובדת עליו שאני אוהבת אותו, זה ייגמר רע מאוד.

לא פייר בשבילו שייחיה עם בחורה לסבית ולא פייר בשבילי כי זה לא מה שעושה אותי מאושרת…

אז קרבת אלוקים יש לי אפילו יותר ממה שהיה לי כשהייתי דוסית, ואדרבה אני כלכך מרגישה טוב עם זה שנפרדתי מאותו בחור ושיצאתי מהארון וואלה מאמינה שאם הייתי מתחתנת עם אותו בחור, הייתי מייסרת את עצמי על כך שאני לא חייה את החיים שאני רוצה…

לטובתךshindov

ברור שאת צריכה לשמור על קשר עם המשפחה. אבל עדיף שתמצאי מקום לעצמך. זה יהיה יותר טוב לכולם. בהצלחה.

שבע שנים שאני לא גרה בבית..עובדת ה בשמחה????
אז מה הבעייה?shindov

אז אין לך בעייה לשמור על הקשר במסגרת הזו. אם המשפחה מקבלת את זה. אם יש מגבלות שהם מציבים. תכבדי את זה. תחיי את חייך זה מה שבחרת. בסדר.

אני לא חושבת שאנחנו חייבים לקבלצוףלבוב

קרובי משפחה שלנו בכל מצב. לא משנה הורים, אחים , ילדים , בני דודים. נגיד, בן דוד של אמא שלי עבד בתור נוכל , ובזמנו  הפנוי עשה אורגיות ( בסביבה שלו היה מקובל לעשות אורגיות עם חברים באיזו דירה דיסקרטיות ). ומשפחה קיבלה את זה כל עוד הוא הוא היה מפרנס את אשתו ובנו ולא מרמה בתוך משפחה . האם זה היה לטובתו? לא. הוא סיים רע. האם זה היה חינוכי ? לא . האם זה נכון מבינה ערכית ? גם לא. כי אם אני לא  מרגישה טוב עם משהו , אני עדיין לא מרגישה טוב עם זה גם אם בחדשות כתבו שזה לגיטימי או שכנה כן מקבלת את זה. כאילו מותר לי שיהיו לי ערכים וגבולות שלי . ואני לא אמורה להזיז אותם בהתאם לכל קרוב משפחה.

לא ביקשתי שיקבלו אותי בכלל.עובדת ה בשמחה????

אף אחד לא חייב להסכים עם הדרך שלי.

ולי זה באמת לא אכפת,

אבל שנייה רגע את משווה יציאה מהארון ללעשות אורגיות?

אני רוצה לדעת מה הקשר?

לכל אחד נורמות משלוצוףלבוב

אצל גברים בעלי מעמד קצת אמיד מרקע של דוד שלי בשנות תשעים הייתה נורמה של אורגיות פעם בשבוע.

לך זה לא נשמע. אבל למישהי שגדלה ברקע אחר בתקופה אחרת גם יציאה הארון לא נשמעת.

מתוך חברות שלי אני מכירה לסבית אחת. בסביבה של הבת שלי שהיא בת 16 כבר איזה ארבע. מה השתנה טבע? לא, השתנתה האופנה. ואני עוד גדלתי בסביבה חילונית והיא בסביבה דתית.


אם את חושבת שהיא יצאה מהארון מתוך "אופנה"פשוט אני..

אז לצערי, את שופטת אותה בלי להבין דבר וחצי דבר ממה שעבר עליה בשנים האחרונות.

 

 

תודה רבהעובדת ה בשמחה????

איך אמא שלי קראה לזה?

סמים, את אומרת אורגיות, אני אומרת אין קשר לא לזה ולא לזה…

אני לא יוצאת מהארון כי זה קול וזה נחמד ובאלי צומי! ממש לא!


אנשים שעושים אורגיות כשהם נשואים ויש להם ילדים זה בעיה אחרת לגמרי!

אנשים מחליטים עם כל התסבוכת שבדבר לקום ולעשות את הצעד של יציאה מהארון אלה אנשים שעברו ועוברים דברים שאף אחד לא יכול להעלות על הדעת שהם נשארו בחיים אחר כך!!!


וכמו שאת אומרת ״התופעה״ גדלה, זה נכון ויש לי באולפנה שגדלתי בה לפחות חמש בנות שאני מכירה שיש להן נטיות מניות ״הפוכות״ אבל זה לא אומר שזה הפך בגלל זה לטרנדי, זה לדעתי המודעות שהפכה להיות נוכחת יותר, כן גם בקרב בני נוער בגילי 13 12

ענו לך על הרוב אני רק שאלהחבבי

איך נולד ילד?


מ 3 שותפים.  רצון הבורא, איש ו אשה. טרם נוצר אחרת...


תחשבי על זה.


בשולי דבריי:

לא התחתנתי מ'אהבה'.

גיליתי בנוות ביתי ערכים תואמים. התפללתי שאזכה ותהא מופת לילדי.

זכיתי. נתקבלה תפילתי.


יום יום הנני בודק ומשתפר להיות הגרסה הטובה ביותר שלי. כוחותיי ואישיותי, בהדרכת תורתנו הקדושה, הקובעת לי את 'גבולות הגזרה'.


אמת, ההמון מחליף 'תאוה' ב'אהבה'. ומשכך, אקבע מה נכון ומה לא, כהרגשתי.


אותה 'אהבה' המדוברת, שמוחלפת ב'תאוה'. עניינה, 'העיקר שלי טוב'.

להשקפתי. 'אהבה' נבנית עם השנים. שכר עמל השותפות הנאמנת.


מתפלל ומייחל להצלחתך! 

יש לך טעות.עובדת ה בשמחה????

אני לא מתחתנת כדי להביא ילד.

וזה גם משהו שאם הייתי סטרייטית לא הייתי מסכימה איתו,

ילד זה קסום וזה טוב ויש הרבה דברים טובים בלהביא ילד לעולם, אבל אני לא מתחתנת בשביל זה..

חבל שלא קראת. אם כי ברור למהחבבי
 
לפעמים פתיחת האפשרויותצוףלבוב

גורמת למצבים שלא היית נכנסת אליהם אם הדבר לא היה אופציה.

לפעמים זה טוב . לפעמים זה רע. והרבה פעמים זו כן אופנה תשתנה עם השנים. נגיד באמריקה של שנות שישים קרתה מהפכה מינית. פתאום הרבה צעירים הרשו לעצמם דברים שלא הוריהם לא חלמו עליהם. כעבור דור או שתיים , אופנה עברה , דברים השתנו והתאזנו.

ברוסיה זה קרה בשנות תשעים.

במגזר דתי זה קורה עכשיו בגדול.


אני לא עושה את זה כי זה אופנתי!!עובדת ה בשמחה????
לפני כמעט 3337 שנה עם ישראל יצא מהארוןחנה 9506

לפני כ3337 שנים עם ישראל יצא מהארון, היו שם אורות חבל על הזמן, ריקודים ומחולות, כמה חבל שמשה הגיע פתאום והרס את הכול. אז מה היה הקטע שם? לעבוד את ה' זה לא העניין של האורות וההרגשה הטובה, לעבוד את ה' זה לעשות את רצונו גם כשזה כיף וזורם , אבל יותר מכך גם כשזה קשה ולא זורם בכלל. 

מי שבוחר את המצוות שנעימות וזורמות לו, אינו עובד את ה' לא בשמחה ולא בעצב, הוא עובד את עצמו.  עדיף לעבוד את ה' בצער מלעבוד את עצמי בשמחה. 

חיים פעם אחת אז חבל לבזבז את החיים על עבודת עצמי, ה' שם אותנו כאן למטרה אחרת.

אולי תשני את שם המשתמש שלך לעובדת את עצמי שמחה, תוכלי להוריד את סימני השאלה. כדאי כמובן שלא תזרקי את התורה כולה, שתקיימי לפחות  את מה שזורם לך, שיהיה לך משהו להגיש אחרי מאה ועשרים.  

מי את שתגידי לי שאני לא עובדת ה'???עובדת ה בשמחה????

זה לא שבאת ושאלת והתעניינת, 
פשוט החלטת שאפילו המעט שאני עושה לא שווה בשביל ה' יתברך, אז יודעת מה? אני לא באה וחנך וגם לא אכפת לי ממך, אבל אם השקעת והגבת תגובה כזו ארוכה של הייט אני מרשה לעצמי לומר לך שפעם הבאה תשימי לב למה שיוצא לך מהפה (או מהמקלדת) כי את לא במקום של ה' ובחיים לא תהיי במקום של ה' ואם יש לך אומץ לשפוט אותי, כנראה שהעבודת ה' שלך צריכה בירור..

עוד דבר, את ממש טועה, עדיף לעבוד את ה' כמה שאני יכולה בשמחה מאשר לעבוד את ה' בצער..

סליחה שנדחפתלב אוהב

לגבי המשפט האחרון...

מי אמר שזה נכון?

בכללי קצת לא מובן, פתחת שרשור על סוג של אולי חזרה בשאלה, ניסיון כזה למתוח את הגבולות, לראות איך זה מרגיש לעשות פה ושם עבירות

ומהשרשור היה נשמע שזה ממש סבבה לך...

לצורך הדו' אצלי אם בטעות שכחתי לברך על משהו אני יכולה לבכות מצער..  ואת בצ'יל שלך מפרסמת שעשית עבירה פה, עבירה שם, קצת בשר וחלב, קצת חילול שבת לקינוח ככה בקטנה לבעוט בפרצוף של המלך... בקטנה ממש


דיי לחשוב שהקב"ה הוא *רק* איזה חבר נחמד

הקב"ה הוא מלך מלכי המלכים הוא זה שברא אותנו  וממנו הזכות לחיות כל רגע ורגע....

דיי לזלזל בעבירות!!!

כל עבירה זה פגם! עם תיקונים לא פשוטים, ויש עבירות ששנים נדרש כדי לתקן ויש עבירות שאפילו העולם הזה לא מספיק כדי לתקן וצריך גלגול ועוד גלגול

מה נסגר, באמת? הקלות ראש הזאת...

קשה לי עם זה.


ועכשיו אחרי ששפכתי כאן את כל הדינים...

אני כן אגיד שיש עוד צד למטבע, צד שמבין שיש תהליכים, ויש בדיקת גבולות, ויש משברים ויש נפילות, ויש כאב של הנפש שרוצה לפרוק ולשחרר ולבדוק מה מרגיש לה, אפילו על חשבון עבירה....

אבל להגיד שעדיף קצת בשמחה מאשר הכל בעצבות פשוט עצת היצר אין לי מילה אחרת....

השקפות לא מדויקות שנובעות מאלף ואחת דברים...

ועוד עבירה ועוד עבירה, רק יותר מעקם ומטמטם את הלב ומרחיק מהאמת...


אם הייתי במקום שבודק גבולות, לא הייתי מצהירה הצהרות על עבודת ה', איזה זכות יש לי להגיד מה רצון ה' או מה ההשקפה המדויקת לפי חז"ל והתורה שאני לא במקום שמצליח בכלל להבין שכל מצווה ומצווה חשובה כמו שהיא....?????


הייתי פשוט שותקת! עדיף לשתוק...

קצת להרכין ראש.

לעשות את הבירורים שלי בהתבוננות של אמת ולא בצעקות של "זה מה שה' אוהב וזה מה שחשוב וזה העיקר" אולי רק שומרת את זה לעצמי כדי להתחזק... ולחזק את עצמי במטרה להתעלות אבל לא בכדי להתיר את השרץ ולעבור עבירות כלאחר יד!


(ובבקשה אם אפשר לא להכניס את הדיון של נטיות הפוכות לכאן, אני התייחסתי לשמירת מצוות מול עשיית עבירות בעבודת ה')

תגובה מהממת!יעל...

באופן כללי, כל אוירת "ההתחברות" שזה המדד- היא כ"כ בעייתית ונוגדת לאמת.

ה' הוא אמת וחותמו אמת.


יש מקום לדרך, לתהליך.

אבל לא לראות בזה את נקודת האידיאל והפסגה

תודה! ומסכימה ממש...לב אוהבאחרונה
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויקאחרונה
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznikאחרונה

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויקאחרונה
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמניאחרונה

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך