שלום לקוראי הפורום הנכבדים.
כרב הפורום החדש, ברצוני לשתף אתכם במעשה אשר בא לפתחי בעניין עונת השידוכים המתקרבת.
באחד מימות השבוע לאחר תפילת שחרית ניגש אלי אחד מבחורי החמד בישיבה שלנו ובפיו שאלה, ילמדנו רבנו
מה לעשות אם אם יש ברשותי נרגילה ואני רוצה לשתף בה את המשודכת שלי, האם יש בכך קירבה שלא לצורך?
שאלתיו, ומה היא נרגילה בני?
ואמר שמדובר בכלי אשר מונחים בו מים ועשן יוצא בתימרות גדולות מפיה צרה אשר מחוברת בחוט אל הכלי הגדול.
פקחתי את עיניי כמופתע מדבר הפלא. עשן היוצא מכלי מלא מים? הייתכן כדבר הזה או כנשמע כמוהו?
ובכל זאת מצאתי רמז לדבר בתורתנו הקדושה: הבור ריק אין בו מים. מים אין בו, אבל עשן יש בו !
ואם יש בו מים על אחת כמה וכמה.
חככתי מעט בדעתי ושאלתיו, היכן נמצאת הנרגילה שלך כעת בני? ואמר בבית שלי. אמרתי לו הבא נא אותה.
והלך מרחק 23 מייל לערך וחזר שבידיו הנרגילה. והינה עיניי רואות את הכתב והמכתב אשר היה מודגש בה באותיות קידוש לבנה,
"נרגילה מצרית, הנרגילה שתגרום לכם להזות כאילו אתם במצרים העתיקה" .
חייכתי בחיוך של חיבה ואמרתי לו שכבר בכך הוא מקיים את הפסוק "והיו עיניך רואות בהזיותיך" ..
ושוב שאלתיו, האם לדעתך ראוי שבן תורה יעשן בדבר גדול כזה, האין מספיק לו הדבר המכונה בשם 'סיגרה' ?
ואמר לי, "כבוד הרב אני רציתי להתקדם לגלגול אבל אני מסתפק בנרגילה". אמרתי לו שלפי הספרים הקדושים כולנו גלגולים ומגולגלים.
ולא ענה לי יותר מכך אך ראיתי שהוא נבוך משום מה מתשובתי.
לאחר מכן אמר לי שהוא עדין רוצה תשובה לשאלתו, אם כי אני חשבתי שעדיף שיעשה קודם תשובה על מעשיו.
הסברתי לו שלפי תורתנו הקדושה אין שום איסור בלעשן בצוותא עם אשתך לעתיד. ולהפך- יש בכך מעלה שאתה מראה לה שאינך נגעל ממנה.
לסיכום ההלכה: מותר ואף רצוי לעשן עם המשודכת שלך. ובכל מצב יש לבדוק שעושים זאת במקום שלא מזיק לשאר אנשי המקום.
ובפורים כשכולם שיכורים והורסים את בריאותם באלכוהול ושאר מיני מתיקה מסתמא שלא מקפידים בדבר ולכן הדבר יהיה מותר.
בברכת התורה,




