מותר לאשה לזמזם שיר?אוהב העם וא"י 3
למה שיהיה אסור לה?ימח שם עראפת
אתה שואל אם מותר בפני גברים שלא ממשפחתה?קעלעברימבאר
אין איסור לנשים לשיר.ימח שם עראפת

האיסור הוא על גברים לשמוע.


אין בעיה שהיא תשיר, אבל היא תהיה ממש מעצבנת אם היא תעשה את זה, כי אז הגברים יצטרכו ללכת או לסתום אזניים.

נשים, אם אתן רוצות לגרש מישהו, תתחילו לשיר. (אני בכלל לא רומז שאתן מזייפות)

לא נכוןאני:)))))
תוכיחי.ימח שם עראפת
זה מאד יפה לומר שזה לא נכון, אבל בשביל לטעון שדבר מסויים אסור את צריכה להוכיח.
מותר לי להביא לך לאכול אוכל לא כשר?אני:)))))
אם את מיידעת אותי מראש,ימח שם עראפת
אם את מביאה לי אוכל ואני סומך עלייך שהוא כשר, את עוברת על לפני עיוור לא תיתן מכשול.


מה שאין כן בלשיר, שכן אם את שרה ואני יודע שאסור לי לשמוע, אני אקום ואלך, או שאסתום את האזניים. אם אני לא יודע, אז באמת אסור לך לשיר.

..אני:)))))
מותר לי להביא לך אוכל לא כשר כל עוד אתה מודע לכך?


זה סיוע לדבר עברה

כמובן,ימח שם עראפת
אם אני מודע לכך שזה לא כשר אבל לא מודע לכך שאסור לי לאכל את זה, זה לפני עיוור לא תיתן מכשול. כוונתי הייתה ברורה. לכן גם אם מישהו לא יודע שאסור לו לשמוע אותך שרה, אסור לך לשיר לידו.
לא הבנתיאני:)))))
ואם אתה יודע שאסור לך לאכול את זה אז כן מותר לי לתת לך לאכול את זה?
אם אני אוכל את זה, אז לאימח שם עראפת
זה לא ברור? אם את נותנת לי אוכל לא כשר, בהנחה שאני לא אוכל אותו, כגון שאתן אותו לגוי או לכלב שלי, מותר לך. אם לא אז אסור לך. זה באמת לא היה ברור מהתגובה שלי? באמת?
..אני:)))))

השאלה הייתה אם אני יכולה לתת לך *לאכול* את זה.

אני מדברת דווקא על גרימה/סיוע לעבירה, כי אמרת שמותר לאישה לשיר בפני גברים והאחריות תהיה רק על הגברים.

עניתי לך.ימח שם עראפת

היה מאד מובן מה שעניתי. לא, אם את יודעת שאני אקשיב לך שרה, או אוכל את האוכל הלא כשר שתגישי לי, אסור לך, מכיוון שלפני עיוור לא תיתן מכשול.

לעומת זאת, אם את יודעת שאני יהודי שומר תורה ומצוות, ואם תתני לי נתח בשר חזיר אני אגיש אותו לכלב שלי, או אמכור אותו לגוי, מותר לך. ומותר לך לפצוח בזמר בקול עורב, מכיוון שאני זה שנאסר עליו לשמוע את קולך, לכן אני אקום ואלך, או שאסתום את אזניי.

אבל אם את יודעת שנעבעך אני שאשתומ"ל(שאינו שומר תורה ומצוות לעת עתה), אסור לך לשיר לידי.

..אני:)))))

היה מובן עד שהתחלת לבלבל את התשובה.

חלק ראשון-מעולה.

חלק שני- סבבה.

חלק שלישי-מה? מותר לאישה לשיר מולך כי האיסור הוא עליך?

לא. כל עוד אתה נמצא אסור לה.

כי אסור להעמיד אחרים בניסיון, וגם מי מבטיח שתעמוד בניסיון?

את יכולה להוכיח, בבקשה?ימח שם עראפת
אם האדם שמולך הוא יהודי שומר מצוות, הוא יקום וילך. כשם שמותר לך לתת לו סטייק עם גבינה צהובה שייתן לכלב שלו, בלי חשש שהוא יתן ביס, ככה מותר לך לשיר לידו. את תהיי חצופה ומעצבנת, אבל האיסור הוא לא עלייך.
..אני:)))))

וואו, זה ממש לא אותו דבר.

לתת לו סטייק עם גבינה לתת לכלב שלו זה לא איסור כי אני לא גורמת לו לעבור על איסור, אני לא מכניסה לא את זה לפה , אבל, אם אישה שרה מול גבר היא בהכרח מכניסה אותה לניסיון, עצם השמיעה זה אסור, וגם, עד שהוא יסגור את האוזניים/ילך הוא ישמע אותה. עכשיו מלבד האיסור שלה להחטיא אותו, יש כאן גם בעיות אחרות. מה עם מה ששנוא עליך וכו'? ואהבת לרעך כמוך?צניעות?

להיות חצופה ומעצבנת זה מותר?

..ימח שם עראפת

גם לשמוע לשנייה אישה שרה אין איסור, האיסור הוא להקשיב בכוונה. את לא מכניסה לו את זה לאוזן, זה הוא שנשאר להקשיב.

עזבי, את טוענת שזה אסור? תוכיחי.


מה ששנוא עליך?! מה הקשר? ממתי עצותיו של רבי עקיבא הן כללים הלכתיים?!

ואהבת לרעך כמוך?! (פרובוקציה- ברור לו מיתה יפה הוא אחד הפירושים)

צניעות?! אולי צניעות תתעטפי ברעלה, ותסתגרי במטבח?! על מה את מדברת?!


וכן, למרבה הצער להיות חצופה ומעצבנת זה מותר. מי כמוך יודעת

..אני:)))))

הוכחה:"אבל אם את יודעת שנעבעך אני שאשתומ"ל(שאינו שומר תורה ומצוות לעת עתה), אסור לך לשיר לידי."

מותר לי להכניס אדם לניסיון?


'ואהבת לרעך כמוך" זה מצווה מהתורה. מה הסימן שאלה?

זה לא צנוע לשיר ליד גברים.. מה אתה רוצה? זה לא המצאה שלי.

אם התורה היתה דורשת שאתעטף ברעלה, אז הייתי עושה את זה, מה אתה רוצה? אתה עושה דברים כי אתר רוצה או כי התורה מצווה?(לא אתה אישית )


לא. זה אסור.

אם זה היה אסור החנות שאני עובד בהכְּקֶדֶם
היו מחליפים שם
.?ימח שם עראפת
מה שם החנות?
ניסיון יפהכְּקֶדֶם
שבכ
קודקוד חסה, קבל קיפול מהירימח שם עראפת
עלו עלינו!!! אני רוצה פה שלושה צוותי יס"מ, חמישה מגבניקים משמאל, קדימה קדימה!!! פעל!! פעל!!!!
(אולי דברי שיר)טיפות של אור
או קולך (:קעלעברימבאר
השתכנעתיאני:)))))
באמת???ימח שם עראפת
כל כך מהר???
ברור זה היה משכנעאני:)))))
הוא הסביר יפה
הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדוימח שם עראפת
פחדתי שאנחנו מאבדים אותך ל"ע
מה זה "ניסיון" שאת מדברת עליו?!ימח שם עראפת

אסור להכשיל מישהו. אם את יודעת שהוא דתי, ואין לך בעיה לתת לו פיצה עם נקניק, כי את יודעת שהוא ייתן את זה לכלב שלו, מותר לך. אם את יודעת שהוא חילוני, אסור לך, כי הוא עלול לתת ביס.


מה הקשר?! זה בדיוק מה שאני שואל, לואהבת לרעך כמוך ישנם מספר פירושים. הבאתי אחד מהם כדוגמא, למה את מתכוונת?


זה לא צנוע?! מה זה אומר שזה לא צנוע?! הרי בגלל זה תיקנו שאסור לגבר לשמוע שירת נשים, איזה קטע. התורה דורשת שלא תשירי?! לא מכיר פסוק שכתוב בו "כה אמר ה', לא תשיר אישה, כי הן מזייפות משו מחריד וזה גם לא צנוע"

לדעת הנשים שיצאת נגדן, אלו ממאה שערים המכונות נשות הטאליבן, אכן צריך להתכסות ברעלה על פי התורה. ולא, שני הדברים לא כתובים בתורה, הם גזירות חכמים.


אם הייתי עושה דברים כי אני רוצה, נראה לי שהייתי מבשל שקשוקה בשבת. ברור שאני לא עושה דברים כי אני רוצה, אני לא חושב שהיהודי הראשון שהניח תפילין התחיל להניח כי הוא קם בבוקר והרגיש צורך עז לכרוך על היד עור של פרה צבוע בשחור עם איזו קובייה משונה ובתוכה מגילה עם טקסטים משונים.


באמת?! אסור להיות חצופה ומעצבנת?! הממ...

אז תוכיחי, ואם זה באמת אסור אז תפסיקי.

..אני:)))))

פסקה ראשונה- אסור לבשל בשר וחלב גם ככה, אבל נכון(כל עוד אנחנו מזהירים אותו לפני)

פסקה שניה- מהמצווה הזאת לומדים גם מה ששנאוי עליך אל תעשה לחבריך. ברור שזה לא נעים ששרים לידך ואתה צריך לקום וללכת.


פסקה 3-ברור שזה לא צנוע, קול באישה ערווה.

מבחינתי גזירות חכמים זה חלק  מהתורה.


פסקה 4-יופי.


פסקה 5-... תוכיח שמותר. על מה אתה מתבסס בהתנהגות זו?

..ימח שם עראפת
ספציפית בשר וחלב נכון.


מי לומד? הלל הזקן? הניחא. ברמב"ם לא תמצאי את זה.


זה מאד יפה שמבחינתך גזירות חכמים זה חלק מהתורה, את יכולה להיות חברה של הרמב"ם, אבל מה הקשר לא צנוע? אם חכמים היו גוזרים על אישה שאסור לה לשיר בנוכחות גברים, אז את צודקת, אבל האיסור הוא על גברים לשמוע, או שאני לא יודע משהו שאת כן, ואז אשמח שתשתפי אותי.


אכן, טופי.


תוכיחי שאסור. אני לא צריך להוכיח שמותר לנשום בשבת, כי עד שלא יוכח שאסור זה מותר, כך הם חוקי הפורמט. אל מה את מתבססת בטענותייך? אני לא אישה, לכן אני לא אשיר ליד גברים. כאילו אולי כן, אבל לא יהיה בזה שום בעיה. אם את רוצה להיות בעלת מידות טובות, אל תשירי ליד גברים, גם כי אסור להם לשמוע, וגם כי יש לי החשד שאת מזייפת

....תות"ח!

אעיר לגבי הדיון פה. הדיון פה לא אם מותר, אלא על מי מוטלת החובה ללכת (האם האשה צריכה ללכת למקום אחר כדי לשיר או על הגבר מוטל ללכת למקום אחר כדי לא לשמוע). וזה תלוי בנסיבות, כמובן. אם יש אירוע לנשים לדוגמא, ברור שגבר לא יכול להיכנס לאולם ולומר לכל הנשים לצאת (סתם נתתי דוגמא קיצונית כדי להמחיש את העקרון). ומכאן מתחילה שאלת הגבולות....

אתם כאלה חמודים ביחד אני לא יכולכְּקֶדֶם
מר שדכן פורים עבר.ימח שם עראפת
אך עונת החיזור עודנה בזמנהכְּקֶדֶם
האם כבודו חפץ במתת יד הגונה?🤦🏻‍♂️ימח שם עראפת
עשית את זה לעצמך אני:)))))
הבדיחה גם עלייך, את זוכרת?ימח שם עראפת
אלא אם כן את מעוניינת בי כחתן חלומותייך?
לא, אני לא קשורהאני:)))))
אם את לא קשורה,ימח שם עראפת
ואת לא מעוניינת לראות אותי מתחת לחופה, אז תעזרי לי בבקשה עם הברנש הנ"ל וחלומותיו על כוכבים ושיבולים
נו זה נראה שאתם מסתדריםאני:)))))
והוא דואג לך ל4 נשים כמניין 4 אימהות
בעעעעימח שם עראפת
את מבינה שאת כנראה בתפקיד מילכה, כן?
..אני:)))))
מה זה נישואים כפויים?
כן, ובתפקיד פילגשימח שם עראפת
אז כשהוא יתחיל שוב,(הוא עומד להתחיל שוב) תעזרי לי להשש אותו, בפורים הוא ניסה לשדך שתי זוגות להט"בים אחד לשני, יעני הבנים לבנות, וחרדים בקריית משה לחרדתיות.
מה פתאוםאני:)))))
לא.אתה ביקשת להתחתן עם ארבע נשים אז אתה תתמודד.


כן..קראתי.

פתאום ורעמסס.(לא, לא קלאנו לך, אתה יכול ללכת)ימח שם עראפת
לא, אני אמרתי ארבע נשים ופילגש, כי אברהם כידוע התחתן עם פילגש בשם מילכה. אז @כְּקֶדֶם משדך לי אותך בתפקיד הפילגש, אם לא תעשי משהו בנידון.
מאיפה לך שאברהם התחתן עם פלגש בשם מלכה?קעלעברימבאר

מלכה זו בת של הרן אחי אברהם שהתחתנה עם נחור אחי אברהם. פלגש נחור זו ראומה. 

פלגש אברהם זו הגר וכנראה גם את קטורה הוא נשא בתור פלגש (אחרי שהתאלמן משרה וגירש את הגר) כי כתוב "ולבני הפלגשים" ברבים. למרות שזה לא ראיה כי גם כתוב "ובני דן חושים"(אבל קשה לומר שבפשט הגר זו קטורה. למרות שיש עם שנקרא הגרים בתנך ומצוין שהוא גר ליד שבטי ישמעאל מסוימים אז מעניין עם זה קשור לבני קטורה, שבט ישמעאלי חדש או עם אחר).

נכון, התבלבלתי בין מילכה לקטורה. צודק.ימח שם עראפת
מניין לך שהוא נשא אותה אחרי שהתאלמן משרה?
"וינחם יצחק אחרי אימו" ומייד אחר כךקעלעברימבאר

פסוק אחר כך זה "ויוסף אברהם ויקח אשה ושמה קטורה".   שרה נפטרה בתחילת פרשת חיי שרה ואילו זה מופיע בסוף הפרשה.

נכון שאולי לא תמיד אין מוקדם ומאוחר בתורה ולא כתוב "אחר הדברים האלה" אבל כך משתמע מהכתוב.


בלי שום קשר להוכחה, שמעתי מהרב שרקי שאחרי שאברהם סיים להשלים את הפרויקט הגדול שלו לגבי יצחק (כלומר עם ישראל) ויצחק כבר נשוי, אז הוא מתפנה ל"תחביבים" שלו של להיות אב המון גוים ולהוליד הרבה אומות (מקטורה נולדו הרבה עמים).


לא כתוב במפורש שקטורה פלגש, אבל כך משתמע מ"בני הפילגשים (הגר וקטורה) אשר לאברהם"

..אני:)))))

מעולה!

הוא לא אמר את זה ובכל זאת אני לא מסכימה, וצריך הסכמה בשביל זה.

איפה המעולה בזה? ימח שם עראפת
בעע, פילגש לא ברור שאברהם נשא בהסכמה, אבל לפחות הסכמנו על דבר אחד, ששנינו מעדיפים להיות רווקים ולא לעמוד יחד מתחת לחופה.
מה זאת אומרת אברהם לא נשא בהסכמה? נראה לך הוא נשאקעלעברימבאר
אותה בכפיה?
אלא מה נראה לך?! שהוא אמר להגר התינשאי לי?!ימח שם עראפת
שרה נותנת לו אותה, פילגש זו שפחה, אין לה בחירה.
אברהם היה צדיק לא רשעקעלעברימבאר

אין לה בחירה להיות שפחה לשרה ולעבוד אצלה. ברור שהיא לא נישאה נגד רצונה.

 

אברהם היה צדיק לא רשע

אתה בודה דברים מליבך.ימח שם עראפת

בראשית טז ג: "וַתִּקַּח שָׂרַי אֵשֶׁת אַבְרָם אֶת הָגָר הַמִּצְרִית שִׁפְחָתָהּ מִקֵּץ עֶשֶׂר שָׁנִים לְשֶׁבֶת אַבְרָם בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וַתִּתֵּן אֹתָהּ לְאַבְרָם אִישָׁהּ לוֹ לְאִשָּׁה."

שרה נתנה לו את שפחתה, הוא לא בא אל הגר ואמר לה היי גברת, התינשאי לי? וגם אחרי שהוא בא עליה היא נשארה שפחתה של שרה, כי היא פילגש.

רמבם אישות יד חקעלעברימבאר

האשה שמנעה בעלה מתשמיש המטה היא הנקראת מורדת ושואלין אותה מפני מה מרדה. אם אמרה מאסתיהו ואיני יכולה להבעל לו מדעתי כופין אותו לשעתו לגרשה לפי שאינה כשבויה שתבעל לשנוא לה.

 

כמובן לא היה צריך את המקור הזה, זה מובן מאליו. אברהם היה צדיק ולא רשע.

ההוכחה שלך לא מתחילה אפילו.ימח שם עראפת

אם תחפש ברמב"ם, תראה שגם היה אסור לאברהם לבוא עליה בכלל. הוא לא קיים מצוות.

ובכלל, המקור שהבאת מדבר על אישה כשרה, ואנחנו מדברים על פילגש, שפחת שרה. אל תשכח שאחרי הולדת ישמעאל הגר נשארה שפחה. והיא בדיוק הייתה כשבויה.


אתה פשוט לא מפסיק.

אני חוזר ואומר: אברהם היה צדיק ולא רשעקעלעברימבאר

אתם המזרוחניקים עם התנך בגובה העיניים שלכם (:

הרמבם לא מתכוון שעל שבויה מותרקעלעברימבאר

לבוא בעל כרחה. (אין שום הלכה שעל שבויה מותר לבוא בעל כרחה. הוא לא הזכיר כאן אשת יפת תואר וזה דיון אחר לגמרי).

הוא מסביר כאילו כך : "הסיבה שכופים את הבעל לגרש זה כי אי אפשר לגרום לאשה שיבוא עליה בעל כרחה. מה היא שבויה?!" (שדרך הגוים לצערינו שבאים עליה בעל כרחה)

ושוב אני חוזר ואומר: אברהם היה צדיק ולא רשעקעלעברימבאר
רש’’י כותב במפורשבאנגי
שהיתה הגר מתאווה לדבוק באברהם הצדיק
וגם אם לא היה כתוב זה פשיטאקעלעברימבאר

שאברהם היה צדיק ולא רשע ולכן זה ברור

פשיטא כביעתא בכותחאבאנגי
יותר מהשמש בצהריים, הגבתי לו שהגר לא נלקחה בעל כרחה אלא ציפתה להזדווג לצדיק
זה מאד יפה שרש"י כותב את זה,ימח שם עראפת
אבל זה מדרש ותו לא. הפשט ממש לא ככה.
אברהם היה צדיק ולא רשעקעלעברימבאר
אתה כנראה מבין יותר מרש’’יבאנגי
צודק, ורבקה הייתה בת שלוש כשהתחתנה עם יצחק.ימח שם עראפת
נכון, אבל בדורות הראשוניםבאנגי
הבגרות היתה באה מקודם, סנהדרין ס’’ט, ובפרט ששאבה מים וכו’
ובכן, אני רואה שאתה מהכת הראשונה עליה דיבר הרמב"ם.ימח שם עראפת
עיין בהקדמתו לפרק חלק, דעות בני אדם בדברי החכמים.
ובלי להעליב, אתה מכת אחרת שהרמבם דיברקעלעברימבאר
הכת שסוברים שהמצוות יכולות לצוות משהו נגד השכל ולצוות דבר רשע. או הכת שסוברת שנבואה חלה גם על רשעים או טפשים (כי לפי דברך עולות רק 3 אפשרויות: או שיראת ה' נוגדת את השכל והצדק, או שאברהם היה רשע ר"ל, או שהיה טיפש גמור ר"ל)
האם שמעון שנשא את דינה זה כפשוטו? האם עוג שזרק הרקעלעברימבאר

על ישראל זה כפשוטו? האם אביגיל שגילתה שוקה והלך דוד אחריה ג פרסאות זה כפשוטו?   האם מקום ששמו קושטא וכולם מדברים שם רק אמת זה כפשוטו? האם אגדות רבה בר בר חנה על ראם בגודל הר תבור שהיה בארץ ישראל בדורו זה כפשוטו? המדרשים הרבה פעמים הם משלים לדברים מאוד עמוקים, כך אומרים רבים מגדולי ישראל בכל הדורות.

 


 

רבקה היתה בת 3 הכוונה שהיתה ללא חטא כמו בת 3

לא נכוןבאנגי
לרש’’י בפשוטו משמע שהיתה בת 3 והמתין לה עד 12 ונשאה.
זה גם משל, רשי אומר משלים מהמדרש בשפה של פשטקעלעברימבאר
הוא הרי לא כתב "ופשוטו שנשאה בת 3" . כשהוא כותב את המילה פשוטו אכן זה פשט. אבל כאן זה לא כך. זה כמו שמנסים להוכיח באגדתא לגבי 10 טפחים בסוכה שמשה לא עלה למעלה מ10 טפחים. ברור שכשמשה עלה הכוונה זה בנבאותו ולא בגוף, ולכן 10 טפחים זה משל רק מתגלם בעולם הגשמי ב10 טפחים ממשיים של ארון ה' או סוכה. ועוד הרבה אגדות שאומרות משל בשפה של פשט ומקשות עליהם קושיות בשפה של פשט. 
תוכיח מהפשטקעלעברימבאר
שהגר היתה חייבת להתחתן עם אברהם.


לשרה היו עוד לפחות מאות שפחות שהיו יכולות להתחתן עם אברהם

אם הגר ראתה מלאכיםקעלעברימבאר
סימן שהיתה לה רוחניות גבוהה. היא לא רצתה להתחתן עם כנעני רק עם אברהם
וכן אין משיאין את האשה אלא מדעתהקעלעברימבאר
ברור שהגרקעלעברימבאר
רצתה להתחתן עם אברהם.   האפשרות האחרת שלה באותו דור היה רק להתחתן עם כנענים ערלים שיכורים שירביצו לה
ואני לא חושב שבאותו דור הם היו בררניים בבחירתקעלעברימבאר

בן זוג.

רבקה מסכימה להתחתן עם יצחק בלי שראתה אותו

..אני:)))))

לא יודעת.

ככל הנראה.

מישהי פה נשמעת נואשת ממשימח שם עראפת
לשקול אותי כחתן זה כבר באמת מוגזם. איזה שידוך את מחפשת? יש לי בשבילך חתן משו משו, סופר סת"ם, בן 20 ומשו, אולי 20 אולי 21 אולי 22. איפשהו שם.
חחחח נכון הגזמתי אני:)))))
היי כשאני אמרתי את זה זה היה מצחיקימח שם עראפת
סתם סתם


את דתייה לאומית או חרדית? נמצא לך שידוך

אתה מבין?בגלל זה לפעמים לא צריך להגיד את כל האמתאני:)))))
חחחח זה בסדר ה' דואג לי (:
בעעע, גם זה היה בצחוקימח שם עראפת
כע, ה' דואג לך ובדיוק לכן הוא שלח אותי למצוא לך חתן


את מחפשת בייניש או ישיבה בוחער?

אוקיייאני:)))))
אוו איזה יופי
האם מותר לחרדון חרדי לזמזם שירים חסידיים?קעלעברימבאר
😂=C
בשר בחלב124816

בעייתי לתת גם לכלב.

יש איסור הנאה.


(בניגוד לנתח בשר חזיר מהתגובה הקודמת)

באמת? לא מכיר איסור הנאה.ימח שם עראפת
תביא מקור לדבריך, אולי אתה צודק.
קידושין נז ע"בanutk
..אני:)))))
יש איסור הנאה רק אם מבשלים אותם יחד, אבל אם מביאים אותם לכלב כשהם קרים אין איסור הנאה.
צודק124816אחרונה
אם אני לא טועהדורין השמיני

בשר בחלב אסור בהנאה

סליחה אבל התכוונתי בשאלתי...אוהב העם וא"י 3
למצב בו אשה שאסור לה לשיר בפני גברים פשוט מזמזמת בלי מילים את המנגינה.
אין הבדל.ימח שם עראפת
קול באישה ערווה, לא שירת אישה ערווה. גם אם היא זמרת אופרה ללא מילים אסור לשמוע אותה.
מה ההגדרה של קול לפי זה?=C
אפשר לטעון שגם לדבר זה "קול"? 🙈
הרב וואזנר זצ’’לבאנגי
הפוסק המפורסם, פוסק שדיבור בהטעמה מודגשת ויתירה (כמו גננת לשמל, או קריינית שמתלהבת בפאתוס וכדומה)  נחשב כמו זימרה ממש, אינני יודע מה דעת פוסקים אחרים. 
אבל זה חומרהקעלעברימבאר
אוליבאנגי
ואולי דעת תורתו סברה שאסור מעיקר הדין. אני אומר שוב, יתכן ואחרים מתירים אבל אין לי מקורות.
וואו, מעניין.=C
קושייה עליו ממקוננתימח שם עראפת
איך יכול להיות שחייב אדם להביא מקוננת אל אישתו, הרי מקוננת זה בדיוק בהטעמה מודגשת ויתירה.
כנראה שזהבאנגי
דרך צער ואבילות, ובכלל מקוננת זה תוכן דיבור מי אמר שהיה מנגינה, וגם מי אמר שהיה בפני גברים.
ואם זה צער ואבילות אז מה?ימח שם עראפת

אז היצר הרע מחכה שתיגמר הלוויה?

אם המקוננת הולכת אחר המיטה, אני מניח שזה בפני גברים, אלא אם כן אתה אומר שלוויות של נשים הגברים לא מגיעים.

בפשטות הכוונה לשירה.ימח שם עראפת
אל תרבה שיחה עם האישה זו כבר עצה, אם היה אסור לשמוע קול אישה בכלל, לא היינו נצרכים למשנה שממליצה לנו לא לדבר יותר מדי עם נשים, שהרי זה אסור ממילא לכאורה.
לא יודע מה ההלכה בענייןקעלעברימבאר
בפשט, רבקה קיבלה נבואה ישירה מה' בקשר לשני גוייםקעלעברימבאר
בבטנך, או ממישהו אחר?
בפשט הלכה לדרוש את ה'זיויק
כלומר הלכה למקום פיזי לחכמים או משהו בסגנון
אבל כתוב "ויאמר ה' לה" משמע נבואה ישירה.קעלעברימבאר
גם "ותלך לדרוש" הכוונה אולי הכינה עצמה לנבואה או התפללה לה' שיענה לה, כמו "עמדו ואשמעה מה יצווה אותי ה' ".   גם "ותלך" לא מחייב הליכה פיסית , כמו "הנה אנכי הולך למות" , אלא הכנה לדבר.


גם לא מפורט מי הנביא שאמר לרבקה, ותמיד שיש נביא אז אומרים את שמו או את הכינוי איש האלוקים.


אפשר גם לומר שהלכה פיסית למזבח בחברון/בית אל כדי לקבל נבואה, ואז "ותלך" זה הליכה פיסית

נכוןזיויק

אבל דברתי על הפשט.

העיקר זה צורת הפניה שלה לדעתי.

נו זה הפשטקעלעברימבאר
שתי האפשרויות הן פשטטיפות של אור
(ומופיעות הן במדרש והן אצל המפרשים הפשטנים)


בנוגע ל-"ויאמר ה' לה" שיכול להיות על ידי נביא, הרס"ג מביא כדוגמא את הפסוק 'וידבר ה' אל מנשה ואל עמו ולא הקשיבו' (דברי הימים ב לג י)

ולמה לא כותבים מי היה הנביא שאמר לרבקה?קעלעברימבאר
כי זה לא חשוב? גם בדברי הימים לא כתובטיפות של אור
אבל שם זה דיבור כללי לדור שלם בתיאור היסטורי שלקעלעברימבאראחרונה

דור.

 

כאן זה סיפור על דיבור לאדם פרטי.


 

דחוק לדעתי לומר ש"ויאמר ה לה" זה על ידי שליח. כשם ש"וידבר ה אל משה" הכוונה כפשוטו.


 

יש הבדל בין "ויאמר דוד ליהונתן" שזה ללא שליח, לבין "ויאמר חזקיהו לסנחריב" או "ויאמר פרעה לנוגשים בעם" שזה וודאי עם שליח. יש הבדל בין תיאור סיפורי פרטי לתיאור סיפורי מקיף.

 

כשם ש"אז יבנה שלמה" זה על ידי שליח, לבין "ויקח יעקב אבן וישמיה מצבה" שזה לא על ידי שליח

הרהור לשעת לילהבן מערבא

 

הרה היא אשה שמלאה בתוכה על ידי תינוק


 

יהיר הוא אדם שמלא בתוכו על ידי עצמו


 

הר הוא גוף שמלא בתוכו על ידי חול ואבנים וכדומה

ברוח דומהפ.א.

שכחן- אדם שמרוקן את עצמו בלי לשים לב.

קנאי- אדם שממלא את עצמו במה שיש לאחרים.

אדיב- אדם שמרכך את עצמו כדי לא לפגוע.

ביישן- אדם שמסתיר בתוכו יותר ממה שהוא מגלה.

יפה🙂קעלעברימבאראחרונה
ספרי יסודonda

לאחרונה התברר לי יותר ויותר כמה הידע שלי ביהדות שטחי ומפוזר. אני רוצה לבסס אותו יותר, וחשבתי שיעזור ליצור רשימה של ספרי יסוד כנקודת מוצא. מה הייתם כוללים ברשימה כזו?  ("ספרי יסוד" מן הסתם מעלה מייד את הטקסטים העתיקים והבסיסיים כמו התנ"ך והתלמוד, אבל הייתי כוללת גם ספרים מתקופות מודרניות יותר שאפשר ללמוד מהם על ההתפתחות של הזרמים ביהדות היום) 

בנוסף לספרי יסוד יהודיים, אם במקרה יש לכם המלצה לספרים על היהדות מנקודת מבט חיצונית (סקירה כללית של ההיסטוריה של היהדות, זרמים ביהדות וכו') אשמח (אני יודעת שיש המון כאלה אבל דווקא לכן קשה לבחור)

אני יודעת שזו גישה די פשטנית וכמובן שאני לא הולכת ללמוד את כל ספרי היסוד, אפילו לא קרוב... אבל נראה לי שתמונה כללית תעזור לי להגדיר את החורים בידע שלי ותתן לי כיוון להמשך

את נשמעת כמי שלא מחפשת להעמיק את הידע בהלכהפ.א.

היהודית - אלא מחפשת להעמיק בהכרת תרבות היהודית, בפולקלור, במנהגים, בזרמים, בהיסטוריה - פורום בית המדרש אינו עוסק בכל זאת.  

 את מחפשת ספרי "יהדות"

ספרי יהדות | מסורת, חכמה והשראה - עברית


רשימת הספרים למתעניינים: רוצים להכיר קצת יותר מקרוב את עולם היהדות? אלה הספרים המומלצים

תודהonda

גם הלכה כמובן, אבל באמת פחות דינים ספציפיים ויותר תמונה כללית.

הייתי מתחיל עם הספר יהדות הלכה למעשהפ.א.

של הרב לאו.

ספר מאוד יסודי ובסיסי ומקיף את כל העולם של יהודי שומר תורה ומצוות במעגל השנה.  

(זרמים והיסטוריה יהודית מתאימים מאוד לפורום)טיפות של אור
מעניין. לא ראיתי כאן שרשורים תואמיםפ.א.
זו שאלה יפה. דורשת מחשבהטיפות של אור
הנה ככה בשלוףזיויק

מסילת ישרים

חובות הלבבות

שערי תשובה - ר' יונה

אורות התשובה - הרב קוק

הכוזרי

אולי גם לאמונת עתנו


ויש הרבה ספרים של בני דורנו שעושים הנגשה יפה כמו ספרי הרב אבינר והרב לונדין

יש כאן ברשימה ספרים כבדים, שהלימוד בהם למי שחסרפ.א.

רקע תורני רחב, יהיה קשה.  

למשל אורות התשובה.  זה ספר שצריך ללמוד במסגרת.  לא לבד.  יצאו גרסאות עם ביאור שמקלים על הלימוד העצמי.  

נכוןזיויק
סליחה על השאלה, מנסה לעזורלעבדך
את יכולה אולי להדגים מה את לא יודעת וכו? או מה נתחדש לך רק לאחרונה? אולי כך נבין טוב יותר.. ונוכל לסיייע..
אוקיי אני אנסה להסביר..onda

למדתי בבי"ס ובתיכון קצת תנך והלכה ומחשבת ישראל, אבל זה היה ברמה של בית ספר ובזמנו רק רציתי לעבור את המבחנים, אז לא נשאר לי מזה הרבה. בשנים מאז לא למדתי הרבה (היחיד שקראתי הרבה זה התנ"ך), וכשאני חושבת על זה אני רואה שאין לי תמונה ברורה בכלל של איך היהדות התפתחה, מי כתב מה ומתי, מתי ואיך התגבשו התפיסות השונות... זוכרת ציטוטים, סיפורים ורעיונות מעורפלים אבל לא יודעת מאיפה ומה ההקשר. אני זוכרת שלמדתי בבי"ס מסילת ישרים, חובות הלבבות ואורחות צדיקים, למשל, אבל כבר בקושי יש לי מושג מה היה כתוב שם. ידוע לי בגדול על המחלוקות המפורסמות (נגיד קראים ורבניים, חסידים ומתנגדים, ציונים ואנטי ציונים) אבל מתי ואיך בדיוק זה קרה, מי הוביל את הצדדים, מה היו הטיעונים? אין לי כמעט שום מושג. זה יכול לבוא לידי ביטוי כשיש לי איזו דילמה רוחנית, אבל גם באופן כללי, היהדות היא אחד הדברים שמשפיעים הכי הרבה על החיים שלי ומפריע לי שאני יודעת עליה פחות מאשר על מתמטיקה לדוגמה.. כלומר החיים שלי מתנהלים במסגרת הזו אז אני רוצה לדעת ממה היא מורכבת ואיך היא נוצרה. ואני רוצה להכיר את המקורות ולא רק איזושהי סקירה מודרנית שלהם, במידת האפשר. מקווה שמשהו מכל זה היה מובן 😅

(שוב כמו שאמרתי, כמובן שאני לא מתכננת ללמוד עכשיו בעצמי את כל ספרי היסוד שנכתבו במשך אלפיים שנה, אבל כנקודת מוצא אני חושבת שזה יועיל לי לבחור כמה מהספרים האלה ולחפש מסגרת/הרצאות/פירושים ללמוד איתם, וככל שזה יילך להמשיך עם עוד)

יפה מאדזיויק
הכרת המצב זה כבר חצי פתרון
אנסה להגיב בהמשך, משאיר את זה לטובים ממנילעבדך
אבל וואו מקנא בך על הצימאון לדעת.. 
ממליץ קודם כל להתחבר לשיעורים של רב מסויםפתית שלג

יש ביוטיוב בשפע..

ויחד עם זה ללמוד את התנ"ך. ממליץ על ביאור של הרב שטיינזלץ. נמצא גם באינטרנט באתר ספריא.

ממליץ גם להיכנס לחנות ספרים עם ספרים יחסית מונגשים (אני חושב שדברי שיר יכול להיות ממש טוב) ולראות לאיזה ספרים ונושאים הנפש נמשכת.

 

העניין הוא שענייני הפולקלור וההיסטוריה היהודית, הוא לרוב חלק מאוד מאוד צדדי ושולי באורח החיים היהודי- שבפועל עוסק בעיקר בחיים שבהווה. בהלכה, באורח החיים, בתיקון המידות, בעבודת ה', בתפילה ובלימוד התורה עצמה.

וואי הפסקה האחרונה פגז!!! ניסוח מעולה!לעבדך
אשרייך. לגבי ספרים של סקירה כללית של היהדות וכו'-נוגע, לא נוגע
לא מכיר ספרים, אבל ממליץ מאוד על סדרת השיעורים "מבוא לתורה שבעל פה" של הרב שרקי
נשמע שזה לגמרי יכול לעזור ... תבחרי לך אתלעבדך

הנושאים שהכי מעניינים אותך... (מן הסתם קשה לשמוע את כל הסדרה...)

https://www.youtube.com/playlist?list=PLMWXhEO9MAFyvoSUIP1zvdQF6Y_Xiz8T3

עדיף להשקיע ולשמוע הכל כי יש קשר בין השיעוריםנוגע, לא נוגעאחרונה
את יכולה לצפות בשורת הסרטונים של מחשבהחסדי הים

יהודית של פרופסור הלברטל בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה.

יש את זה ביו-טיוב.

לא הכל מדוייק ונכון, וצריך לקחת בערבון מוגבל, אבל הוא נותן מבט כללי.

ראיה מהפרשה לכך שהעיר דן נקראה בשםזה על ידי הכנעניקעלעברימבאר

התורה מספרת לנו שיצחק קרא לבארות "כשמות אשר קרא להם אביו" ובכל זאת כתוב שהוא קרא להם על שם המאורעות שלו. "ויקרא אותו עשק כי התעשקו עמו...ויקרא אותה שטנה...רחובות...ויקרא אותה שבעה *על כן* שם העיר באר שבע(והרי אברהם קרא לה באר שבע על שם שבע כבשות הצאן שהציב)" כלומר הוא דרש את השמות מחדש על שם המאורעות שעברו עליו.

 

גם כשכתוב "ויקראו בני דן את שם העיר על שם דן אביהם" הכוונה שהם דרשו את שמה הקדום דן על שם דן אביהם.


 

הכנענים כבר קראו לעיר דן (כמו שיש עיר בעל גד ביהושע). שבט דן שהיה שטוף בע"ז ובניחושים (כמו שרואים בדרישת האפוד בפסל מיכה) סבר שיש להם סיכוי טוב לכבוש עיר שקרויה בשם דן. לכן הם הרחיקו מצרעה ואשתאול עד צפון הארץ ולא כבשו את יבוס או עיר כנענית אחרת בצפון הארץ.


 

נכון שהיה גם שם לעיר ליש או לשם. אבל גם לחברון היו 3 שמות גם קרית ארבע וגם ממרא, ירושלים יבוס, או שכם שלם, או אולי אילת עציון גבר. 

שרשור המלצות ספריםטיפות של אור

(נראה אם יתפוס)


קראתן אי-פעם ספר תורני שאהבתן ורוצות להמליץ עליו הלאה? כתבו נא!

זה יכול להיות קומיקס מפלדהיים, חוברת חסידית, פרשן שכוח של התנך, ספר חידושים על הגמרא, מה שתרצו

אני אתחיל בשניים רנדומליים שקראתי מזמןטיפות של אור

א. 'מדינה קטנה לעם גדול' של הרב חיים נבון. מקיף בצורה מצויינת את הנושאים והמקורות התורניים שקשורים לדת ומדינה - עם הרבה מקורות שלא הכרתי. מצויין כהפניה למישהו ששאלות מהסוג הזה מעסיקות אותו. הוא גם מאוד מודולרי - גם אם לא מסכימים עם המחבר בפרק אחד, אפשר להזדהות עם הדיון והמסקנה של פרק אחר.

 

ב. 'בין הכוזרי לרמבם' של הרב שילת. קראתי כשהייתי בישיבה, פותח את הדעת לכיוון שונה מהמטריֶה הרגיל של 'לימודי אמונה' בישיבות. הרב שילת הקדיש המון מזמנו ומרצו לרמבם, כך שהדיוקים שלו בכל מיני מקומות מאירים עיניים

למדת במעלה אדומים?שמיניסט באמ"ש
תוכל להסביר מה כוונתך במיליםלעבדך
פותח את הדעת לכיוון שונה מהמטריֶה הרגיל של 'לימודי אמונה' בישיבות.
אני אדגיםטיפות של אור

כל פרק עוסק בנושא אחד. בפרק על סגולת ישראל הוא מציג את הגישה המוכרת של הכוזרי - על סגולה וקליפה וכו - ואז שואל "מה הרמבם אומר".

ומראה שאצל הרמבם הכיוון שונה לגמרי. למשל, בסוף הלכות עבדים הרמבם כותב: 'ואין האכזריות והעזות מצויה אלא בעכו"ם עובדי עבודה זרה, אבל זרעו של אברהם אבינו והם ישראל שהשפיע להם הקדוש ברוך הוא טובת התורה וצוה אותם בחקים ומשפטים צדיקים רחמנים הם על הכל'. כלומר ליהודים יש אופי של רחמנים, *בזכות התורה שחינכה אותנו*. שזה אמירה שונה מאוד.

זה רק נקודה קטנה מהפרק. בסוף התמונה המתקבלת שונה מאוד מהגישה הרווחת ב'שיעורי אמונה'.

(מטריֶה = חומר. חומר לימוד במקרה הזה)

ספרים מעולים!!!שדמות בחולות
השאלה מופנית דווקא לנשים?🤔מתואמת

בכל אופן, אכתוב כמה שמות:

סוד הנישואין, סוד הנישואין בפרשת השבוע

ספרי הרב יהושע בכרך

ספרי נעם ונגרובר על ספרי התנ"ך (בסתר המדרגה, השבה משדי מואב, בני בכורי ישראל)

כנפי יונה של הרב חננאל אתרוג (על ספר יונה)

סדרת מכלל יופי של הרב יואב מלכא

90 יום למנוחת הנפש של בת שבע דרגן

הרוקמת במסתרים של אורנת ורנו

תורה סדורה (ספר שמסכם את כל נושאי הפרשות)

רמזי אלול של הרב אייל ורד


יש לי עוד הרבה ספרים על המדף, אבל נסתפק בזה כרגע...

מופנה לכל המינים טיפות של אור
מנוסח בלשון נקבה כדי להעלות את הסיכוי שגם בנות יגיבו (;


תודה על הרשימה!

זו הטעיה לשונית...מתואמת
אבל מוצלחת טיפות של אור
מכלל יופי של הרב יואב אוריאל כן?לעבדך
כן, נכון, התבלבלתי...מתואמת
תורה, נביאים, כתוביםהסטורי
(שאזכה ללמוד ברצף ובהבנה אמתית את משלי ואיוב)
מקום בפרשה של הרב יואל אליצורקעלעברימבאר
גם אני אהבתי. ממליץ על עוד ספר בסגנוןנוגע, לא נוגע

פרשת דרכים- מבט ארכיאולוגי וגיאוגרפי על פרשות השבוע

הרב ד"ר יצחק מייטליס

יאא אחלה שרשורלעבדך

ספר על חשיבות שמירת ההלכה או מוטב תפקידה של ההלכה - "הגדר הטובה" של הרב חיים נבון.

ספר שמתמודד עם טענות של אתיאסטים - "פשוט להאמין"  של הרב ד"ר משה רט. (ויש כמובן את אמונה ברורה של הרב פיירמן אבל הוא מוכר יותר לענד..).

פרשת שבוע + הרב קוק. "עיוני איה" - החיבור עין איה של מרן הרב קוק הינו ארוך מאוד, ואמנם יחסית נחשב לספר קל בהתחשב בשאר הכתבים של הרב, אך ישנן גם פסקאות קשות, ארוכות וכו וכו..

והספר מהווה מפגש עם קטעים נבחרים מעין איה לכל פרשה. (כתב אותו ר"מ בישיבת אורות שאול, הרב גיל דביר).


 

יאללה מחכה לעוד תגובות..

 

טיפות של אור

מצטרף מאוד להמלצה על עיוני איה - שנים לא הצלחתי ללמוד עין איה (למרות שקראתי ולמדתי ספרים אחרים של הרב קוק). בשנתיים האחרונות למדתי את הספר עיוני איה (יש שני כרכים, כלומר שני סבבים של פרשות שבוע) וסוף סוף הבנתי. בדרך כלל גם הייתי מדלג על לשון הרב קוק עצמו וקורא את ההסבר שבספר שכתוב במילים ברורות 🤭

 

('הגדר הטובה' קלאסי בחוויה שלי. 'פשוט להאמין' חביב)

"משמחי לב"ברגוע
שיחות לפרשת שבוע של הרב דוד דודקביץ'
כתבי המהר"ל וחידושי אגדות למהרש"א תוךחסדי הים

השוואה. זה מרתק.

למשל, המהרש"א אומר שניצר הרע מגיע מחומריות האדם עצמו, והמהר"ל אומר שזה מגיע מחוץ לאדם מכח מעל השמש.

הכל סביב גמרא בסוכה נא ע"א-ע"ב וקידושין ל ע"ב.

שרשור טובנוגע, לא נוגע

תורת המקרא של הרב גורן (זה על פרשות השבוע).

באופן כללי זה מומלץ, ויש שם לפעמים דברים פשוט מדהימים (נניח מה שהוא כתב בפרשת נח. יש את הספר באוצר החכמה, וזו התחלת הספר ככה שזה פתוח לכולם).


נקודת פתיחה של הרב אמנון בזק (שבעה מאמרים קצרים בכל פרשה שמאירים דברים בפשט).


טיפות של אור

אולי אני אקח את הרב גורן לפרשן של שנה הבאה. תודה!

מומלץ בחוםנוגע, לא נוגע
גם לומדים ממנו הרבה איך ללמוד


עונהנקדימון
80 מהפכות בתנך של פרופ אמנון שפירא


נצחוני בני של הרב אמנון בזק


שמיים בארץ של הרב אהוד ברזילי


הספר התורני היחיד שזכור לי מלאחרונה הואכְּקֶדֶם

חרשתא

רומנטי פנטזי חמודילה

טיפות של אור
יוסף שידא אח בלב
חחחחחחחחחחכְּקֶדֶם
אזקעלעברימבאר
בנפול תרדמה או היום שאחרי הפור?
ההמלצה שלישדמות בחולות

אבני ברקת- על פרשת השבוע.

"שמחת תורה" של יורם טהרלב.

 

 

ספר מעולה לקריאה בשולחן שבת עם משפחה/אורחים: "שבת לכלל המשפחה"- יש שם נושאי הפרשה, שאלות כלליות, סיפור, "הידעת" וקומיקס קשור- וגם פינה על ההפטרה. 

אמונות (שני הכרכים) הישן והטוב של הרב הס זצ"לאורין

מהימים שהיה הרב של בר אילן

ממליץ בחום, תודו לי אחר כךשפוי

'אמונה ברורה' - הרב ראובן פיירמן (מתאר ומבאר שאלות באמונה שכולנו שואלים בתור שיח בין תלמידים לרב)

'בסוד התפילה' - גם של הרב ראובן פיירמן (כמו שזה נשמע, על התפילה, מחזק ושופך אור)

'לזמן הזה' - הרב חיים דרוקמן (סובב סביב מעגל השנה לפי חודשים, מאמרים קצרים וארוכים על החגים, אירועים וימים מיוחדים)

'פרשת מלחמה' - הרב אהרן פרידמן (פרשת שבוע שמקושרת לתקופה ולמלחמה)

ועוד...

דפי מקורות מפורטים ושיעורים ללימוד הלכות ברכותעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת שיעורים בהלכות ברכות הכוללת דפי מקורות מפורטים וכן שיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

הלכות ברכת הפירות

גדרי עץ לענין ברכות הנהנין

ברכת פרי ששינה צורתו

ברכת הגרעינים והקליפות של פירות

ברכה בשינוי מדרך האכילה

ברכת לפתן פירות ומרק ירקות

ברכת פטריות גידולי מים ונבטים

ברכת החיטה בכסיסה בתבשיל ובתערובת

ברך על פרי ורוצה לאכול פרי אחר שלא לפניו

ברכת האורז בבישול פריכיות ופצפוצים

ברכת פת קטנית, טורטיה תירס ובמבה

ברכה אחרונה על הפירות

צירוף שיעורים לחיוב ברכה אחרונה

קדימה בברכות

עיקר וטפל בברכות

 

הלכות ברכת הריח

תנאים לברכת הריח

היסח הדעת, טעות וקדימה בברכות הריח

ברכות עצי בשמים והנותן ריח טוב בפירות

 

הלכות סעודה

גדרי פת הבאה בכסנין

קביעת סעודה בפת הבאה בכסנין

ברכת מאפים מבלילות רכות

טעימה קודם נטילת ידיים

 ברכה אחרונה קודם הסעודה

כוס של ברכה

תנאים לצירוף לזימון - חלק א

תנאים לצירוף לזימון - חלק ב

 

 

מדהיםזיויק
יפהפתית שלג

יש הבדל בין זה לצורבא מרבנן?

זה בהחלט דומה. אמנם...עיתים לתורה

דפי המקורות כאן ניתנים לא תשלום. גם כרגע אין לצורבא אתר וידאו לשמיעת השיעורים לציבור הרחב.

👍נוגע, לא נוגעאחרונה
למה האבות נקברו בחברון ולא בירושלים?קעלעברימבאר
1. לפי הזוהר חדש רות זה פתח גן עדן (עיין בעירוביןחסדי הים

יט ע"א שאם בארץ ישראל זה בית שאן. ואולי יש לחלק בין פתח גן עדן תחתון עליון. עיין חסד לאברהם מעין שלישי עין הארץ נהר יג).

2. בעיר מקלט לכפר על הרוצחים בשגגה.

3. התשב"ץ כותב בתשובה שקבורה בארץ ישראל זה כיבוש נצחי של הארץ, והיה חשוב שיהיה נוכחות של כיבוש במקום שהיו ענקים שקשה בפועל לכבוש, וגם היה ענין לכבוש את הנגב תחילה.

4. חברון זה עיר היסודות, והאבות הם יסודות העולם והאומה כפירוש הערוך ורבינו חננאל על איתנים.

ובגדול לא קוברים מתים בירושלים...hodayab
דוד ובית דוד כן נקברו בירושלים, וגםקעלעברימבאר
זה גזרת חכמים מאוחרת שלא קוברים. כתוב בגמרא שפינו את כל הקברים בבית שני כשגזרו על לא לקבור, חוץ מקיברי בית דוד שדאגו שתהיה להם מחיחה שתוציא את הטומאה לנחל קדרון. אז אם דוד נקבר בירודלים, אז גם אצל האבות היה אפשר לסדר זאת
גם בחלק מחברון לא ברור אם קובריםשלג דאשתקד

כי לא קוברים מתים בעיר מוקפת חומה

אבל זה לא ממש מוסכם, זכור לי שכתבתי על זה פעם ומצאתי שגם לפי הרמבם וגם לפי הראבד יתכן שאנשים נקברו בחברון. אבל אחך שלא יהיה, מעאת המכפלה זה כנראה בשדות שהיו מחוץ לעיר עצמה

זה שונה הלכתית, כיקעלעברימבאראחרונה
בחברון לא קוברים רק בתוך קו החומה מימות יהושע, ובירושלים לא קוברים בכל שטח שהתקדש על פי נביאים אורים ותומים וכו', גם אם הוא התפשט מחוץ לתחום יהושע.


מערת המכפלה מחוץ לתחום יהושע שהרי היא בקצה שדה עפרון מול ממרא היא חברון תל רומדה.


הר הבית כנראה מחוץ לתחום יהושע אבל התקדש.


אבל זה לא משנה, ניתן לקבור בירושלים עם יש מחיחה שמוציאה את הטומאה מחוץ.לעיר, כך עשו לקברי בית דוד, ותקנת איסור קבורה היא מאוחרת

למה כשמדברים על רפואה אומרים רפואת הנפש והגוףתמימלה..?
וכשמדברים על בריאות אומרים בריאות הגוף והנפש?
מה המקור למה שכתבת על בריאות?זיויק
זורקפתית שלג

אולי כי בשגרה נפש בריאה- בגוף בריא.

לעומת זאת חולי גוף לרוב מגיע מטריגר נפשי..

 

תנסי לפתח את זה

לדעתי ההבדל נובע פשוט ממקור שונה לתפילות האלופ.א.

אחד מגיע מניסוח של אשכנזים ואחר הוא ניסוח של עדות המזרח, כל נוסח חובר בנפרד ובלי קשר לאחר. ויצא מה שיצא.  

לא מכיר את השני. הראשון באלשיך תהלים ל:חסדי היםאחרונה
"ואמר ה' אלקי שועתי כו' לומר כי זה הדרך הראויה לשיעשה הוא יתברך את שלו, והוא כי בחלותו לא יהיו כל מעייניו על רפואת הגוף כי אם על רפואת הנפש, ואז הוא יתברך ירפא את שניהם ומהגוף יתחיל, כענין (בבא קמא צב א) כל המתפלל על חבירו והוא צריך לאותו דבר שהוא נענה תחלה. וזהו אומרו ה' אלקי שועתי כו', לומר הנה ה' אלקי מה ששועתי אליך בחליי, לומר איני עושה עיקר מארוכת הגוף, כי אם מארוכת הנפש שיתכפרו עונותי לשתקרא ה' אלקי, זה הוא מה ששועתי אליך. ולהיות שהמתפלל על חבירו הוא נענה תחלה, על כן ותרפאני את הגוף מיד".

אולי יעניין אותך