אני מזדהה עם הציבור (כמובן, לא כל הציבור חושב ככה.. אבל בגדול..) הסבור שההלכה לא נותנת פטור לעמלי תורה בעת מלחמה.
אבל אני שם לב שיש טענה אחת מוכרת שמפריעה לי קצת (לענ"ד היא לא הלכתית, ובכל זאת..)
אני קצת מרגיש שעיקר הטענה המוסרית המופנת כלפי לומדי התורה (הדיון לא עוסק במי שלא לומד ובכל זאת משתמט..)
היא מה מוסרי שפלוני יסכן את חייו ואתה לא?
אבל כאן הבן שואל.. כל מי שלא קרבי, גם לא מסכן את חייו.
(למעט טרגדיות כמו התצפיתניות ב7.10..)
ומסתבר (לא בדקתי) שאמא לו ישנה בסהכ בסדר כשהיא יודעת שבנה לא בחזית.. ובמקרים מסוימים לא רק שהוא לא מסתכן הוא גם בונה לעצמו פתח לקרירה עשירה תרתי משמע ..
כשאנו קוראים לגיוס חרדים, לרוב אנו לא מתכוונים לפתוח חטיבה חרדית בחיל המודעין .. אלא לחטיבת חשמונאים כפי שרואים בשטח..
בנוסף, תקנו אותי אם אני טועה.., בעת מלחמה יש הרבה לוחמים בעבר שכיום הם רופאים, מורים, מהנדסים וכו וכו.. ולחלקם יאשרו להמשיך בעבודתם ולא להתגייס כי צריכים שהם יאיישו את המשרה שלהם..
אז כאן אני מרגיש קצת אי נוחות ביחס לטענה כלפי לומדי התורה.
סוף סוף רבים מהאוכלוסיה הכללית לא יסתכנו..
אולי המדינה הייתה צריכה לומר כל מי שיש לו פרופיל 97 , שלא יהיה במודיעין ושיילך לקרבי.
ונשים שמלכתחילה לא חשבו להיות לוחמות, יאיישו את המשרות השונות של תומכי הלחימה..
לתגובות אשמח..
בשוורות טובות.....



