איך מעבירים את שבת?מבולבלת מאדדדד
טיוליםאני:)))))
משחקי קופסהקעלעברימבאר
בפיטפוטי סרק, קריאה בנביאים וקהלת ומחשבות קדורניותימח שם עראפת
להיכנס הבייתה בצעד דרמטי עם תנך ביד, ולהכריז: הוי! חרון אפי! עברה וזעם!!! שמעו נא, פרות הבשן את דבר ה'!!!
ואז לצטט פסוקי זעם מהתנ"ך
אל תשכח את גוג הדמגוגקעלעברימבאר
גרררימח שם עראפת
למה קהלת ולא משלי או שיר השיריםקעלעברימבאר
ושוב אתה חוצה גבולאני:)))))
ימח שם עראפת
אני בעד הומוראני:)))))
אבל לא בעד זלזול בקודש
חחחחחחאני:)))))
ימח שם עראפת
לא הבנתי למה אתה מוציא לשוןאני:)))))
היה כתוב שאת נגד, לא..?ימח שם עראפת
לא היה כתוב את הלאאני:)))))
אה
ימח שם עראפת

יש בתהילים הרבה מזמורי שבחקעלעברימבאר
תלמד במשלי את הדברים בשבח החכמה.
ומה עם שמואל ומלכים?
בדיוק. ססגוני ושמח מדיימח שם עראפת
מה זה המושגים האלה?אני:)))))
ססגוני ושמח מדי? מושגים שמוטב שלא להכירימח שם עראפת

בהקשר לתורהאני:)))))
זה מושגים שחילונים אקדמאיים משתמשים בהם בהקשר לתנך
מעולם לא נתקלתי במישהו מלבדי שעשה כןימח שם עראפת
איך מישהו אמר לי פעם?אני:)))))


ימח שם עראפת
לאאני:)))))
אני לא חושב שחילוני מגיע בהכרח מתוך גאווה והתנשאותימח שם עראפת
לא כל חילוניאני:)))))
באיזו אקדמיה?ימח שם עראפת
ומאיפה את שואבת את הנתון הגורף הזה?
יש גם דתיים באקדמיות.
""""דתיים""""צדיק יסוד עלום
לא צריך להעליב, ידידי,ימח שם עראפת
לא כולם, וגם מי שדתיקעלעברימבאר
חיצונית שם לא תמיד ראוי לתואר דתי
ברור שלא תמיד,ימח שם עראפת
רואים שאתה צאצא של היעב"ץ
קעלעברימבאר

ימח שם עראפת
אתה יעבצאיד?קעלעברימבאראחרונה
לא התכוונתי שאין תוכםקעלעברימבאר
אתה אוהב קדרות?קעלעברימבאר
אני נהנה ממנה לפעמיםימח שם עראפת
תקרא ספרי אימה יהודיםקעלעברימבאר
לא מכירימח שם עראפת
מכירקעלעברימבאר
מן הסתם תאהב את הספר שלו ואתקעלעברימבאר
הסיפורים שלו.
יש לו גם ספרים על הוכחות לאמונה בתורה ובה'
ימח שם עראפת
ברוראני:)))))
לא הבנת, יש לו ספרי פנטיזה לחוד, וספרי אמונה לחודקעלעברימבאר
מעניין, לא הכרתיצדיק יסוד עלום
תשמע משהו יפהצדיק יסוד עלום
אני כתבתי בפתיחת המחברת שלי לשנת התשפ"ה "ויי לפדגוגים"
נראה לי שאתה צריך את וריאציית "ויי לדמגוגים"
והוא מכנה את כולםאני:)))))
דמגוגים.
אבל תאכלס זה השיטה נכון? @ימח שם עראפת
מה השיטה?
ימח שם עראפת
לעשות cancel ליריבצדיק יסוד עלום
סתם, אני גם חושב שיש לך איפוק מינימלי לשמוע דעות אחרות. אתה קל מדי על ההדק של האבחון הדמגוגי

ימח שם עראפת
זה לא שאני קל מדי,באמת מרבית העולם דמגוגים.
יש את אלה הנדירים שזו שיטה אצלם, ויש את אלו שחוטאים בכך מידי פעם
אם הוא חושב שאני דמגוג בענייני אמונה ב ה אז איןקעלעברימבאר
ימח שם עראפת
השני שחושב כך לא הספיק לשמוע את הטיעון שלי, אז זהקעלעברימבאר
פפפפימח שם עראפת
תגדיר דמגוגצדיק יסוד עלום
אני גם לא התחברתי לסגנון שלך בדיונים רעיוניים. לא יודע אם אתה דמגוג אבל אני חושב שאחד הדברים שיש"ע מתכוון אליהם כשהוא טוען לדמגוגיה זה תחושה מאוד נפוצה בקרב רבנים ואפולוגטיקנים על התורה - שאין שום סיכוי שהם יודו לטיעון טוב נגדם / יודו שהשאלה הנשאלת יותר חזקה מהתשובה.
יש איזה משהו מתיש בדיון עם דתיים, שהתחושה היא שיש פשוט אינסוף טיעונים רפיטיטיביים שכרוכים אחד בשני ואף אחד מהם לא מוסיף בהירות אלא רק מסבך יותר את המחשבה של השואל.
אני יוצא מנקודת הנחה שאין שאלות פסולות, ושיש תשובות רבות שנהגו על ידי אנשים לא אמיצים ברוח שעניינן לסגור את השאלות. לא יודע איך קוראים לזה או האם אתה מסכים איתי על העמדה / על הטענה הסמויה נגד הרטוריקה שלך
*חשוב לציין שגם הסגנון של יש"ע בוויכוחים מזעזע אותי, שלא יהיה ספק
קודם כל אני שמח לשמוע ביקורת
אבלקעלעברימבאר
במקרה הזה זה לא נכון שאני לא אודה לטיעון השני אם אשתכנע ממנו. פשוט אם אני לא משתכנע והטיעון שלי יושב על מקום מוצק אני לא אודה לשני. האמת אהובה.
אני לא מחפש לתת אופולגטיקה. אם טענתי טיעון, ובמיוחד בעניין הוחכות אמונה, אז זה טיעון חזק אצלי ולא רק חיפוי שטחי לרגש. אם אני וודאי במשהו מאה אחוז, אני כותב זאת. כבר כצבתי שאני עצמי לא יודע אם אני וודאי ב100 או רק ב99 אחוז בתורה. (כאשר לגהי אלוקים אני *בטוח* וודאי במאה אחוז, ולא מרגש).
ייתכן שגם יש דברים אחרים שאני לא שם לב וגולש לדמגוגיה בטעות, ואשמח אם יאירו את עיני. אבל לא כל טיעון שיש"ע לא הבין אותו, הופך להיות דמגוגיה בגלל אי ההבנה.
בכל מקרה שמח על הביקורת 
אדם קרוב אצל עצמוצדיק יסוד עלום
בחיים אני לא אטען שאני יודע עליך יותר טוב מאשר אתה על עצמך, ואני לא מחטט לך או שופט אותך
כשאמרתי "להודות לטיעון של האחר" לא התכוונתי שאתה צריך להתקפל
התכוונתי למשהו אחר לגמרי - לשאול מה העמדה של האדם בויכוח. אפולוגטיקן עלול ליפול לעמדה שבה זה הופך להיות משחק של דחיית טיעונים והבאת טיעונים קשים להפרכה. אני אישית לא מתחבר לזה, וחושב שטיעון טוב צריך להיות משמח ודיון טוב צריך להיות פותח ולא מתיש או מסרבל...
אבל! לא חשוב.
אבל אני לא טוען טיעון רק בגלל להגן על עמדה,קעלעברימבאר
מעניין למה זה נראה כך?
אל תתרגש מהעמדה שליצדיק יסוד עלום
ימח שם עראפת
הם לא דמגוגיםצדיק יסוד עלום
אחד מהם הזכרת באזני בעבר.ימח שם עראפת
והוא דמגוג העל שאני כל כך שונא.
בזמנו אמרתי לך שאני אשתוק, אבל אני מניח שכבר הבנת על מי אני מדבר
אוף אני לא מצליח לראות תשובה למה זהקעלעברימבאר
אה עכשיו כןקעלעברימבאר
אני יודע שאתה כותב כביקורת בונה, ולא כפאסיב אגרסיבקעלעברימבאר
אגב חוץ מזה, ברוב המקרים תקרא את התגובות שלי כאילו אני כותב בטון רך ולא כועס. מכיר את הסיפור עם "אבא, שלח כסף"?
לגבי ישע כבר התרגלתי, אז לא נעלב או משהו
קעלעברימבאר
ימח שם עראפת
אולי הסרבול נובע מאי הבנ עקב זה שזה הודעות כתובותקעלעברימבאר
זה בוודאות נכוןצדיק יסוד עלום
וגם אני ממש לא נרתע משאילת שאלות בכל דבר,קעלעברימבאר
אולי התחושה הזאת מגיעה כי אי אפשר באמת להעביר מסר ברור בהודעה קצרה בכתיבה 
ואגב חלק גדולקעלעברימבאר
אגב, אשמח לדוגמאות של דבריםקעלעברימבאר

אם אתה יודע מה זה אפולוגיטקה אזצדיק יסוד עלום
כי עיקרי האמונה באמת וודאיים רובם,קעלעברימבאר
זה לא אפולוגטיקה, זה פשוט האמת
אתה עדיין מתנהג כאילו אפולוגטיקה זה מעשה גסצדיק יסוד עלום
אני לא שואל על המעשה אלא על העמדה, וחושב שלפעמים בעמדה הזו מגיע משהו לא פתוח לשמוע בעיות במשנה שלי. הבעיה באפולוגטיקה היא שהנחת המוצא היא שאני סגרתי את הבסטה ואני יודע לענות על שאלות ברוח. המון פעמים זו אשלייה שמשאירה את האדם סגור משאלות שגם הוא היה רוצה לשאול
אה הבנתי. כאילו חוסר פתיחות לשמוע את דעת האחר? כןקעלעברימבאר
אבל אקח לתשומת ליבי ואנסה לתקן גם פה 
לדוגמא, אני ממש לא מגן על עמדהקעלעברימבאר
אבל זה לא נגד עיקרי האמונה, אלא נגד עיקרי אמונה שיש כאלה שמנסחים אותם כך.
אם אתה מדבר על כך שלה' יש רצון,קעלעברימבאר
פשוט לא הבנת מה העמדה שלי שםצדיק יסוד עלום
אתה מדבר על הדיון הספציפי של רצון ה', או על עכשיו,קעלעברימבאר
על הדיון על ה'צדיק יסוד עלום
אבל באמת קשה להבין רק מהודעות כתובות
קעלעברימבאר
לכן מוטב להימנע מהויכוח הנ"לצדיק יסוד עלום
אמנם יש בזה נקודת אמת, אבלקעלעברימבאר
בעיניי זה ערך רוחניצדיק יסוד עלום
יש אשלייה בוויכוח שכשאתה מדבר על הנושא הנידון אתה נאמן אליו. אני יודע על עצמי על המון פעמים שגוננתי על עמדה שבכלל לא הצלחתי לחיות אותה. אדם שרוצה להיות נאמן לערכים עליהם הוא מגונן מניח לויכוחים וחי אותם. כשפוגשים אנשים מאירים לא כל כך רוצים להתווכח
צודק מאוד חלקית, ובכל זאת אני חושבקעלעברימבאר
שזה שויכוחים שלא חיים אותם הם חסרים, זה לא סיבה לזרוק אותם לגמרי.
וזה תלוי במה
אה אולי. למרות שדווקא היה נדמה ליקעלעברימבאר
לא הסכמנו זה עם זהצדיק יסוד עלום
תסתכל ויקיפדיה ערך דמגוגיהימח שם עראפת
פחחחח תעשה טובהצדיק יסוד עלום
פדגוג תמיד מזכיר לי את תעודת המעבר לשנה הבאהקעלעברימבאר
(לא זוכר, מטזכר שם משהו םדגוגי)פדגוג = מחנךצדיק יסוד עלום
חחחח אני יודע, רק אמרתי מה זה מזכיר ליקעלעברימבאר
מעניין אם יש קשר לשוני לפדגוג ודמגוגקעלעברימבאר
פדו זה ילד נראה לי ביונית. אולי גוגוס זה דיבור?
לא נכון.ימח שם עראפת
באדיבות ויקיפדיהימח שם עראפת
דמגוגיה (מיוונית demagogia הנהגת העם הפשוט) או מַלְהִיגוּת,היא שיטת שכנוע מניפולטיבית להעברת מסרים בהתבסס על פנייה לרגש הפחד, או לחלופין, שימוש באמירות ריקות מתוכן רלוונטי למסר הנדון. לעיתים, השימוש בדמגוגיה גובל בעיוות המציאות, באמצעות אזכורים סלקטיביים של עובדות, ושימוש בכשלים לוגים אחרים. הדמגוגיה שונה משיטות רטוריות אחרות כמו הומור וסרקזם.
המצאתי מילה חדשה בעברית. דמגוגיה=להג לרשקעלעברימבאר
אני בשוק שאתה לא מכיר אותו. יש לך פייסבוק?קעלעברימבאר
יש לו גם ספר "לדעת להאמין"קעלעברימבאר
בנפול תרדמהקעלעברימבאר
מזכיר לי את משה רטקעלעברימבאר
להכין ספרי קריאה שמעניינים אותךפ.א.
מדיטציותמשה
וואי הלואי עליי, אבל אפילו דמיון מודרךאני לא מצליחקעלעברימבאר
תנסה עם מוזיקת רקע של mindfulnessפ.א.
עוד יותר לא מתרכז בגלל זהקעלעברימבאר
מעניין…פ.א.
האמת הזמן היחיד שאניקעלעברימבאר
ברגע שהוא מתחיל לחשוב והמנוע שלו הותנע זה אבוד
לא מבין את האנשים ששבת ארוכה להם מדיבאלין
תמיד יש מלא מה לעשות בשבת גם בשבתות בישיבה גם בבית אף פעם לא משמעם זה היום הכי קדוש בשבוע!
חוץ מלקרוא אפשר לפטפט עם חברים אחים וכו' אפשר ללמוד תורה אפשר סתם להימרח במיטה או בספה כמו איזה חמור, לאכול, לשיר זמירות בעונג שבס, להכין תה (זה יכול לקחת הרבה זמן וזה אחד הכיפים) להתעפץ בשיעור תורה... קיצור יש מלא מה לעשות ולא צריך למצוא מה לעשות לדעתי פשוט מרגישים שזה יום מנוחה שזורמים איתו והכל כזה מסתדר ברגוע ומהר מאוד כבר מתבאסים שהגיע מוצ"ש
תודה לכולם פהמבולבלת מאדדדד
ברוך השם דווקא היתה שבת טובה בסוף
לא נשארתי לבד🙏
שיהיה לך שבוע טוב ומוצלח 🌹פ.א.
הצילוצדיק יסוד עלום
למה ככה, אנחנו ממש נחמדות!מבולבלת מאדדדד
רק שלמה המלך, שניסה וניסה וניסה 1000 פעמים ולא מצאפ.א.
כל שאר העולם (הגברי) מחפש אחר החיבור המשלים, ההדדיות והעומק הרגשי שהנוכחות הנשית מביאה לעולם ולנפש. כמיהה לשותפות אינטימית, בה שני העולמות נפגשים ויוצרים שלם גדול יותר מסך חלקיו
גם גבר הוא אמר שהוא מצא רק אחד לאלף,קעלעברימבאר
התכוונתי לפסוק מסויים שנאמר על נשיםפ.א.
וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת־הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ אֲסוּרִים יָדֶיהָ טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹקים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶדבָּהּ: (קהלת פרק ז פסוק כו)
הפשט הכוונה שהוא מוצאקעלעברימבאר
את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".
כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו.
אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.
שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"
(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)
כי הוא לא הכיר אותי😌🤭מבולבלת מאדדדד
לגמרי!!פ.א.
☺️מבולבלת מאדדדדאחרונה
מה הפעםהרמוניה
אריק כתב יפה:צדיק יסוד עלום
היי רות
את אמרת שאני עוד לא מוכן
אני חושב על זה הרבה
איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן
אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון
עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?
- - - - - - -
קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה 
אוו בהצלחה...הרמוניה
בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי
אולי כדאי ללכת למאמן לחתונהקעלעברימבאר
לא 💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
למה לא?קעלעברימבאר
כי הגיוני שלא אני הבעיה אלא הןצדיק יסוד עלום
לא אמרתי טיפול אלא אימון. אימון לא עושים כשיש בעיהקעלעברימבאר
שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.
לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.
לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.
אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.
וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.
בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה
ב ד י ו קכְּקֶדֶם
לך לטיפול!צדיק יסוד עלום
לא יפה להגיד לו את זה הוא בן אדם טוביוני.ו.
ראה תגובתי מעל זוקעלעברימבאר
הי, "מי הבעיה" זה לא גישה בוגרת🤔הרמוניה
מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון?
זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...
אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי
אם מה שאת מתארת היה הבעיהצדיק יסוד עלום
אני חושב שאם אתה מתייחס לזה כ"בעיה"קעלעברימבאר
במקום להתייחס לזה כבעיה שצריך לרפא בטיפול, תתייחס לזה כאתגר שמזמן לך לרכוש כלים לזוגיות טובה יותר
מדוע הנך פדגוג 😑צדיק יסוד עלום
שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.
האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?
לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?
וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻♂️
בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.
אימון יכול לתת לך כלים להתמודד עם זה.קעלעברימבאר
אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.
וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב.
כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר
חחחהרמוניה
אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.
ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?
לא יודע אם אני היחיד שמתאמץצדיק יסוד עלום
ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה
שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו
עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....
נכון...הרמוניה
וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה...
השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב.
אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.
חנוכיה שלי, מתי תהיי אשתיצדיק יסוד עלום
אוקיי לפחות הבנתי איך בערך פעלה האסוציאציהצדיק יסוד עלוםאחרונה
חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי
אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי
וְשָׂחָה לִי בַּלָּאט
עַל כַּד קָטָן אֶחָד
🚨אשכול רשמי נא להיכנס🚨 | מכות על כקדםצדיק יסוד עלום
בוקס לצלעות 👊
בבקשה כולם להשתתף
אתה רשאי להשיב אשצדיק יסוד עלום
יאללה! מצטרף! אגב אני יכול גם במציאותאיגנוטוס פברל
היי! תיזהרר!כְּקֶדֶם
אני אומנם חמדמד אבל אני נושך
ראאררר
הייתי אמור להיות השבת בקמ"שצדיק יסוד עלוםאחרונה
חחחחח המתולתל ואני הלכנו מכות לא מזמןכְּקֶדֶם
מצאנו גג ממש מגניב ליד מחנה והשתלטנו עליו בהזדמנות נראה לך יש דיבור על להקים שם את פייט קלאב הירושלמי🥰🤗
אגב, יש משו ס*** יותר מלדמם מהאף?
הצלנו את ירושלים היוםכְּקֶדֶם
כלומר, הסתרתם לה את השמש והיא עמדה בצל?פצלשי"ת
איךכְּקֶדֶם
בצל יכול לעמוד אם אין לו רגליים?
אכול בצל ושב בצל. אז הוא יושבקעלעברימבאר
פסדרררכְּקֶדֶםאחרונה
אבל עדיין תימה לגבי הרגליים



